Ĉu ni scios iam kion pensas bestoj?

Oto Tekihaki

Foje bestoj vere ŝajnas tre inteligentaj. Ili certe havas propran opinion pri la mondo. Mi demandas min ĉu iam ili kapablos ankaŭ esprimi ĝin? Se vidpunktoj de homoj estas tiel malsamaj, vidpunktoj de la bestoj devas esti eĉ pli malsamaj. Kiam ili sukcesos esprimi ĝin, mi pensas, ke ni havos grandajn surprizojn.

https://www.facebook.com/photo.php?v=119315591609155

AV3

On Aug/20/2013 1:3143 PM, Oto Tekihaki wrote:
> Foje bestoj vere ŝajnas tre inteligentaj. Ili certe havas propran opinion pri la mondo. Mi demandas min ĉu iam ili kapablos ankaŭ esprimi ĝin? Se vidpunktoj de homoj estas tiel malsamaj, vidpunktoj de la bestoj devas esti eĉ pli malsamaj. Kiam ili sukcesos esprimi ĝin, mi pensas, ke ni havos grandajn surprizojn.

Tiurilate ni havas Elhanon, kvankam li ne estas tiel inteligenta.
Evidente li apartenas al specio pli malalta ol la besta. Specio, kiu
fisupozas, ke apostrofo estas letero en alfabeto.

--
++====+=====+=====+=====+=====+====+====+=====+=====+=====+=====+====++
||Arnold VICTOR, New York City, i. e., <arvi...@Wearthlink.net> ||

Elhana

AV3:

> ...Specio, kiu
> fisupozas, ke apostrofo estas letero en alfabeto.

Tell Maltese that it isn't...

indrik...@gmail.com

Ne kredu ĉion kion via kato diras al vi.

Klivo
Message has been deleted

LeviPetro

Laŭ mia kompreno, kiu ne estas universala, la distingo inter besto
kaj animalo estas ideologia, neracia kaj nescienca. Do, homo same
kiel leono aŭ kato estas besto, kvankam ne ĉiu besto estas homo,
kaj animalo estas sinonimo de besto kiel laŭ Plena Vortaro 1934.
Homo estas besto apartenanta al la ordo de primatoj kaj al la
subordo de simioj.

Petro.

LeviPetro

Kaj kion dirus maltano parolanta maltan lingvon?

En Esperanto la apostrofo, nedevige anstataŭanta la finan vokalon 'o'
de substantivo aŭ la vokalon 'a' de la artikolo ne estas prononcata kaj
do nek estas litero apartenanta al la alfabeto, nek kromlitero.

Il residente italiano.

AV3

On Aug/21/2013 1:1435 AM, Oto Tekihaki wrote:

> Ĝi ne estas litero sed ĝi eble estas viclitero. Ĝi anstataŭas mankantan literon. Ĝi povas anstataŭi, po unu, ĉiujn literojn de la alfabeto... Sekve ĝi ne estas nur viclitero sed vicalfabeto? :-)
> Do, en feritagoj kiam la alfabeto iras ripozi ni anstataŭ "abcĉdefgĝh" ni vidos *''''''''''* :-)

Ĝi eĉ ne estas viclitero. Kaj en Esperanto kaj en la angla, la
internaciaj lingvoj antaŭe fuŝcititaj, ĝi estas signo, montranta mankon
de litero atendinda. Samspeca nelitera signo estas streketo. Subbesta
stultulo provas enkonduki malvaste konatan lingvon por forgesigi sian
antaŭe tro evidentan fuŝon pri Esperanto kaj la angla.

LeviPetro

En ĉiuj lingvoj, apostrofo signifas signon, kiu servas por montri
forigon de litero(j). En la angla, ĝi estas ankaŭ signo kiu montras
genitivon ("possessive case") sed ne estas prononcata. Litero, kiu
estus samforma kiel apostrofo, nur erare pro konfuzo povus esti nomita
apostrofo.

Ankaŭ la "vertikalaj streketoj" menciitaj en la Fundamento kaj uzitaj
por disigi la diversajn elementojn de kunmetita vorto, ne estas apostrofoj.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno mercoledì 21 agosto 2013 16:31:35 UTC+2, AV3 ha scritto:

En Esperanto la apostrofo, nedevige anstataŭanta la finan vokalon 'o'
de substantivo aŭ la vokalon 'a' de la artikolo ne estas prononcata kaj
do nek estas litero apartenanta al la alfabeto, nek kromlitero.

Oto: Fakte vi pravas. Mi permesis al mi ŝerci sed eble la troa varmo damaĝis mian cerbon kaj mi eraris dirante ke "Ĝi anstataŭas mankantan literon." Kiel vi diris supre ĝi anstataŭas nur finan vokalon "o" de substantivo aŭ la vokalon 'a' de la artikolo. Mi volis korekti mian eraron sed mi ne estas kapabla fari tion. Sekve, mi forigis la tutan artikolon sed vi estis tro rapida kaj vi jam legis ĝin.

AV3: Ĝi eĉ ne estas viclitero.

Oto: Fakte, diri *viclitero* ne estas ĝuste ĉar ĝi ne estas litero. Ĝi estas nur signo kiu diras ke la respektiva dezinenco foriris somerferiadi. :-)

Dankon pro via korekto.

LeviPetro

Le mercredi 21 août 2013 21:13:15 UTC+2, Oto Tekihaki a écrit :
> [...]
>

> Oto: Fakte, diri *viclitero* ne estas ĝuste ĉar ĝi ne estas litero. Ĝi estas nur signo kiu diras ke la respektiva dezinenco foriris somerferiadi. :-)

Ba, ĉiuj eraras; kaj tiu faras sian plej gravan eraron, kiu pretendas
neniam erari.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno mercoledì 21 agosto 2013 16:31:35 UTC+2, AV3 ha scritto:
Subbesta stultulo provas enkonduki malvaste konatan lingvon por forgesigi sian
antaŭe tro evidentan fuŝon pri Esperanto kaj la angla.

Oto: Jen kelkaj aliaj subaj kaj malsubaj bestoj, kelkaj fotoj kaj pentraĵoj el Hungario kaj el aliaj partoj de la mondo:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=625951510773163&set=a.192478290787156.47581.100000749601514

Elhana

LeviPetro написал:

> En ĉiuj lingvoj, apostrofo signifas signon, kiu servas por montri
^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^
> forigon de litero(j).
^^^^^^^^^^^^^^^^^

Except Maltese, Azeri, Uzbek... Your West European mold is noticeably too tight.

LeviPetro

Elhana en tiu ĉi lasta "kontribuo" batas ĉiujn siajn pli fruajn
rekordojn de ŝajnigita kreteneco.
Apostrofo havas klaran difinon. Se iu uzas la saman formalan signon por
alia celo, ĝi devas ricevi aŭ alian nomon, aŭ alian (kroman, fakan) difinon.
La "modelo" okcidenteŭropa aŭ alia estas ekstertema. Ĝi nur respondas al
unu el la maniaj obsedoj de Elhana.
En la samoa, kies skribo evidente estas okcidenteŭropa importaĵo, la signo '
estas uzata por reprezenti kvazaŭsonon produktitan per la gloto. Kvankam
ĝi grafike estas identa al apostrofo, oni ne nomas ĝin apostrofo sed
rompo aŭ glota stopo. Por nomi ĝin apostrofo, necesus doni al apostrofo
signifon, kiun ĝi ĝis nun ne havas.

Il residente italiano.

LeviPetro

La malta lingvo estas arabdevena kun influoj itala (sicilia), angla, franca
kaj aliaj. Ĝia origino havas historie pruvite neniun rektan rilaton, kontraŭe
al tio, kio foje estas asertita, kun la hebrea aŭ fenica lingvoj. Ĝi kompreneble
estas geografie okcidenteŭropa lingvo, kaj ĝi estas unu el la preskaŭ trideko
da oficialaj lingvoj de Eŭropunio.

Mi serĉis en maltaj tekstoj kaj trovis uzon de apostrofo, ŝajne kiel en
aliaj okcidenteŭropaj lingvoj, kiuj uzas propran latindevenan alfabeton,
por anstataŭi forigitajn literojn. Ekzemple la prepozicion "tal" (de) oni
skribas "ta'" antaŭ vorto komenciĝanta per la vokalo "a". Mi ne trovis
pruvon, nek eĉ indikon, ke tiu apostrofo ricevas ian ajn prononcon aŭ
estas konsiderata kiel litero.

Eble Profesoro Elhana povus iom detaligi sian teorion pri la temo,
kvankam neniuokaze li povus apliki ĝin al Esperanto. Sed eble Profesoro
Elhana ne estas pli altnivela eksperto pri la malta lingvo, ol pri la
franca.

Il residente italiano.

Oto Tekihaki

Post ripetataj fiaskoj fine eĉ museto komprenis ke estas pli bone unue pensi kaj nur poste agi.
Bedaŭrinde kelkaj homoj ne estas pli saĝaj ol museto.

http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww2.startlap.hu%2Flike%2F%3Fkiemelt%3Da-legprofibb-buszsofor&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNFNvTy2lIsNimg9nr9jO8U5vTGYyQ
-----
Oto

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 13 febbraio 2014 22:02:16 UTC+1, Oto Tekihaki ha scritto:

PS: Mi fuŝis refoje la ligilon:

http://www2.startlap.hu/like/?cikk=a-legvaganyabb-kiseger-akit-valaha-lattunk

LeviPetro

Tio estas impresa.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 14 febbraio 2014 12:13:37 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> Tio estas impresa.

> Petro.

Envere, jes. Kelkfoje sufiĉus dusekunda pensado por eviti ripetadon de mistrafoj.
Tamen kelkaj homoj preferas ripete mistrafi ol perdi tempon per pensado.

Oto

Oto Tekihaki

Il giorno mercoledì 21 agosto 2013 09:50:09 UTC+2, LeviPetro ha scritto:
> Laŭ mia kompreno, kiu ne estas universala, la distingo inter besto
>
> kaj animalo estas ideologia, neracia kaj nescienca. Do, homo same
>
> kiel leono aŭ kato estas besto, kvankam ne ĉiu besto estas homo...

Jes.

Oto

https://www.facebook.com/video.php?v=731152096908006&set=vb.100000396664530

> Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno mercoledì 27 agosto 2014 14:20:01 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
PS: Kelkjajn aferojn bestoj kapablas fari pli bone ol homoj:

https://www.facebook.com/video.php?v=744470532262470&set=vb.100000985893864
https://www.facebook.com/video.php?v=731152096908006&set=vb.100000396664530

LeviPetro

Multaj bestoj kapablas fari aferojn, kiujn mi ne kapablas fari.
Ekzemple, muson mi neniam sukcesis kapti sen kaptilo. Mi eĉ ne scias
kiel trovi ilian neston. Sed mi ĉiam miris, ke revenante de ĉaspromeno,
miaj katinoj ĉiam sciis, en kiu loko de la domo mi troviĝas.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno sabato 30 agosto 2014 19:38:51 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

> [...]
>
> kiel trovi ilian neston. Sed mi ĉiam miris, ke revenante de ĉaspromeno,
>
> miaj katinoj ĉiam sciis, en kiu loko de la domo mi troviĝas.

Lastatempe homoj estas atentaj al bestoj pli ol iam ajn.
Unuflanke, temas pri bela afero. Aliflanke mi demandas min kial
oni ne atentas same homojn, eĉ infanojn kiuj ĉiutage mortas pro
malsato en la mondo?

Oto

PS: En Nova Zelando, du viroj aŭdis strangajn voĉojn en la kloako. Post kiam
ili rigardis pli atente, jen kion ili trovis:

https://www.youtube.com/watch?v=0bnkcsIKUDg

> Petro.

LeviPetro

Iam mi trovis sur trotuaro senmovan paseron. Mi prenis ĝin kaj
konstatis, ke ĝi estas varma kaj spiras. Mi portis ĝin hejmen
kaj tie metis ĝin en kaĝon por eviti, ke se ĝi vekiĝos, ĝi
perdiĝos en la domo. Pasis unu nokto, kaj mi trovis la birdon
vekita kaj vigla. Mi malfermis la fenestron kaj la kaĝon. Tuj
la birdeto ekflugis al la tegmento de la apuda domo. Tiam ĝi
turnis sin al mi kaj longe rigardis min. Fine ĝi ekflugis kaj
malaperis. Mi supozas, ke kiam mi levis ĝin el la trotuaro ĝi
simple nur estis lacega. Dum ĝi rigardis min el la najbara
tegmento, ĝi vere ŝajnis pripensi. Sed pri kio? Ne eblas scii.

Petro.

LeviPetro <levipes...@yahoo.fr>:

> Dum ĝi rigardis min el la najbara tegmento, ĝi vere ŝajnis pripensi.
> Sed pri kio? Ne eblas scii.

Ĉiuokaze birdoj povas esti tre pensemaj kaj inteligentaj.

Antaŭ jaroj mi tagmanĝis en la korto de restoracio. En angulo de la
korto estis ornamita trinkokaliko por birdoj.

Nu, iu manĝinto estis faliginta panpecon sur la kortoplankon kaj nun la
pecon kaptis nigra korniko. Tamen la panpeco estis tro granda kaj
malmola por manĝado, do la korniko portis ĝin al la kaliko kaj metis ĝin
en la akvon.

La birdo atendis kaj ĉirkaŭrigardadis dum duona minuto. Poste ĝi levis
la panecon el la akvo kaj provis ĝin per la beko. Ne, ankoraŭ tro
malmola, do la korniko resubakvigis ĝin kaj trankvile atendis iom pli
longe. Ĝi levis la pecon kaj reprovis ĝin. Perfekte! La birdo forflugis
portante la moliĝintan panpecon.

Marko

Oto Tekihaki

Il giorno martedì 20 agosto 2013 19:31:43 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
> Foje bestoj vere ŝajnas tre inteligentaj. Ili certe havas propran opinion pri la mondo. Mi demandas min ĉu iam ili kapablos ankaŭ esprimi ĝin?
>

> https://www.facebook.com/photo.php?v=119315591609155

PS: Post tiom da laboro( diras la hundo) al mi venis granda apetito:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202692916758370&set=vb.1662254642
---
Oto :-)

mireille corobu

> [...]
> simple nur estis lacega. Dum ĝi rigardis min el la najbara
> tegmento, ĝi vere ŝajnis pripensi. Sed pri kio? Ne eblas scii.

Okazis la samo al ni kiam ruĝgorĝulo flugis al fermita fenestro kvazaŭ
ĝi estus senvitra.
Mireja

LeviPetro

Iam mi vizitis maljunan amikon, esperantiston, kiu havis hundon.
Li diris al mi, ke lia hundo komprenas kvardek malsamajn frazojn.
Kiel ekzemplon, li fingromontris min al la hundo, kuŝanta en
malproksima angulo de la ĉambro, kaj diris: "tiu estas mia amiko."
La hundo ekstaris, venis rekte al mi, ekkuŝis apud mi kaj turnis
al mi afablan rigardon.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno mercoledì 21 agosto 2013 04:09:50 UTC+2, Cleve Lendon ha scritto:

> Ne kredu ĉion kion via kato diras al vi.

Tamen katoj estas kuraĝaj bestoj. Ili kapablas defendi eĉ savi infanon.

http://t.co/i3HiSdJb6M

Oto

> Klivo

LeviPetro

Tiu kato agis brave, inteligente kaj ... pli rapide kaj efike ol
ĉeestantaj homoj!
Ne utilas demandi, ĉu ĝi per sia heroaĵo gajnis porvivan dorlotadon.
Ĝi evidente ne kalkulis tion.

Petro.

LeviPetro <levipes...@yahoo.fr>:

> Tiu kato agis brave, inteligente kaj ... pli rapide kaj efike ol
> ĉeestantaj homoj!

Instinkte, sendube. La katino imagis sin la patrino de la homido kaj la
ordonoj subite venis el la subkonscio. Viran katon apenaŭ interesus savi
alian estaĵon.

> Ne utilas demandi, ĉu ĝi per sia heroaĵo gajnis porvivan dorlotadon.
> Ĝi evidente ne kalkulis tion.

Kaj ankaŭ ne komprenus, kiel unu afero rilatas al la alia.

Marko

mireille corobu

>>> http://t.co/i3HiSdJb6M

> Marko
> Instinkte, sendube. La katino imagis sin la patrino de la homido kaj la
> ordonoj subite venis el la subkonscio. Viran katon apenaŭ interesus savi
> alian estaĵon.

Mi konsentas kun vi ke estas gravaj diferencoj inter katinaj kaj
virkataj sintenoj. Niaj najbaroj posedas katinon kiu deaspekte klonas
nian viran katon: nur per la oreloj kaj iliaj sintenoj ni povas ilin
diferencigi. Ambaŭ ili estis kripligitaj por ne plu generi novajn idojn.
Estas vere amuze observi ilin: la katino estas ege ĵaluza kaj eĉ ne
toleras ke siaj majstroj prononcas la vorton "bobo" en konversacio. Ŝi
fiere vagas sur la tereno de Bobo. Male Bobo regule sed prudente iras al
la katino kiu nur ŝajnigas ne interesi pri li. Ili samaĝas sed la katino
havas "pédigrée?" (racan ateston) dum Bobo estas la plej bastardo el
ĉiuj! kaj kompreneble estas ankaŭ gravaj diferencoj inter iliaj
respektivaj majstroj.
Mireja

Oto Tekihaki

Il giorno domenica 7 settembre 2014 16:37:14 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

> [...]
>
> malproksima angulo de la ĉambro, kaj diris: "tiu estas mia amiko."
>
> La hundo ekstaris, venis rekte al mi, ekkuŝis apud mi kaj turnis

Envere ekzistas nekredeble lertaj kaj inteligentaj hundoj.
Ekzemple ĉi tiu en la suba video:

https://www.youtube.com/watch?v=KrV-kXI3cR8
----
Oto

Oto Tekihaki

> [...]

> malproksima angulo de la ĉambro, kaj diris: "tiu estas mia amiko."
> La hundo ekstaris, venis rekte al mi, ekkuŝis apud mi kaj turnis

Estus tre interese scii ĝis kia grado ili komprenas la homan lingvon.

https://www.youtube.com/watch?v=SPEHOg65mXI
----
Oto

PS: Mi demandas min. Ĉu hundoj kapablas komuniki per bojado?

Oto Tekihaki <eugen....@gmail.com>:

> Ĉu hundoj kapablas komuniki per bojado?

Sendube. Bojado ekzistas ĝuste por komunikado.

Marko

LeviPetro

Hundo kapablas komuniki ne nur per bojado, sed diversmaniere,
interalie per ĝemado, antaŭpiedoj, vostbalancado, puŝoj per la
nazo, tirado per la dentoj, mimiko kaj gestado, ktp. La kvalito
de la komunikado multe dependas de la kvalito de la rilatoj
inter la hundo kaj ĝia mastro. Ĝi do ankaŭ multe dependas de tiu
ĉi. Ankaŭ kun aliaj bestoj la komunikado estas ebla kaj ofte
povas esti altkvalita. Ekzemple kun katoj miaj aŭ aliaj mi
ofte havis tre amikajn rilatojn. Ekzemple, foje, malfermante
la fenestron de mia dormoĉambro, mi aŭdis fortan, insistan
miaŭadon. Rigardinte en la direkto de la miaŭado, mi vidis
duonkuŝantan katon, kiu rigardis min intense. Mi salutis ĝin
mane kaj voĉe, ĝi ekstaris, trankviliĝis, kaj rebuliĝis
samloke. Ankaŭ kun ĉevaloj kaj aiaj bestoj, ĉiu prizorganto
scias, ke eblas komuniki inteligente. Ekzemple ĉevalo tre
inteligente scias respondi al la afablatone dirita frazo
"donu vian piedon", ktp ktp. Laŭ mia amiko, lia hundo
komprenis kvindekon da malsamaj frazoj.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno martedì 4 novembre 2014 19:47:23 UTC+1, LeviPetro ha scritto:Hundo kapablas komuniki ne nur per bojado, sed diversmaniere,

Oto: Jes. tion mi scias. Kion mi ne scias estas la sekva. Kiel eblas komuniki ripetante la saman vorton. Por mi ŭu ŭu ŭu ŭu ŭu ŭu ŭu ŭu estas kiel diri en Esperanto ja ja ja ja ja ja ja ja ja. Ĝi signifas nenion.

Ĉu vi vidis ĉimatene je televido kion faris Charlie, la simio de la bestokuracisto? En la familio oni organizis feston kie oni intencis malfermi botelon de ĉampano. Charlie volis fari ŝercon. Kiam estis neniu en la ĉambro ĝi skuis la botelon kaj poste ĝi atendis ridetante sub la tablo. Okazis ĝuste kiel ĝi previdis. Sekve ĝia ŝerco sukcesis perfekte.

Oto

http://media.photobucket.com/user/mayolovani/media/simi0002.gif.html?filters[term]=el%20simio

Oto Tekihaki <eugen....@gmail.com>:

> Kiel eblas komuniki ripetante la saman vorton.

Homa suĉinfano efike komunikas per simplaj blekoj, kiujn la gepatroj
zorge atentas kaj strebas interpreti: ĉu ĝi estas laca? ĉu ĝi estas
malsata? ĉu al ĝi doloras la stomako? ĉu ĝi havas malsekan subtukon?

Marko

Oto Tekihaki

Kion vi diras estas sendube vera. Tamen ĉe la demando *Ĝis kia grado?* estas iom da mistero:

https://www.youtube.com/watch?v=Xhn5YpYDrlo

Fiŝista birdo:
https://www.facebook.com/video.php?v=441354702581964&set=vb.100001223145899
---
Oto

> Marko

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 4 settembre 2014 22:09:07 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
Ps: Bonvolu rigardi ankaŭ ĉi tiun:

http://mamiverse.com/blog/dancing-merengue-dog-whoa/?utm_source=AMP&utm_medium=Facebook
---
Oto

LeviPetro

Tio estas tre impresa. Malfacile estas pensi, ke tiu hundo nur estas
kvazaŭroboto de sia mastro.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno domenica 16 novembre 2014 18:23:08 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> Tio estas tre impresa. Malfacile estas pensi, ke tiu hundo nur estas
> kvazaŭroboto de sia mastro.

Ili havas nekredeblan kapablon diveni la dezirojn de la propra mastro
kaj ankaŭ ekstraordinaran kapablon por kunlabori.

https://www.youtube.com/watch?v=EVwlMVYqMu4
----
Oto

> Petro.

LeviPetro

Mi vidis dokumentan filmon pri la lingvo de la delfenoj. Iu sukcesis
deĉifri ĝin: se mi bone komprenis, ĝi simple priskribas per sonoj tion,
kion la delfeno vidas. La delfenoj, kiuj aŭdas ĝin eĉ de tre malproksime,
kvazaŭvidas la samon per la produktitaj sonoj.
Ne demandu min pri detaloj, kiujn mi ne kapablus doni.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 21 novembre 2014 21:53:22 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> [...]
> kvazaŭvidas la samon per la produktitaj sonoj.
> Ne demandu min pri detaloj, kiujn mi ne kapablus doni.

Mi ne demandas. Tamen havi detalan gramatikon de la internacia lingvo de la delfenoj estus tre interesa. :-)

Oto

> Petro.

LeviPetro

Ĉar la informo estis prezentita kiel tute nova, kaj mi ne estas certa, ke
mi bone komprenis ĝin, singarde estas konsideri ĝin kun rezervo kaj atendi
pacience sed atente pliajn informojn pri la temo.

Petro.

LeviPetro

Instigita de la temo, mi serĉis iomete kaj trovis, ke ne mankas fontoj
_multe pli_ kompetentaj ol mi por trakti ĝin, ekzemple:

http://www.arianuova.org/it/il-linguaggio-dei-delfini

Petro.
http://www.arianuova.org/it/il-linguaggio-dei-delfini

LeviPetro

Ibiscus (ibiskus) estas la nomo de la juna katino de miaj najbaroj.
Ŝi jam de longe kutimas ripozi kuŝanta ĝuste sub mia fenestro. Unu
afero estas klara pri niaj rilatoj: ni estas amikoj. Ŝi tre klare
montris al mi tiun simplan aferon, kvankam dirante nur "miaŭ", kaj
per klaraj mienoj, kondutoj kaj inteligenta, serena rigardo.

Petro.

Oto Tekihaki

Klivo diris ke vi ne devas kredi ĉion kion kato diras al vi. :-)

Oto

> Petro.

LeviPetro

La katoj, kies fidela homo mi estis, ĉiam bone traktis min.
Ili neniam donis al mi motivon por plendi.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 24 novembre 2014 07:43:06 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> La katoj, kies fidela homo mi estis, ĉiam bone traktis min.
> Ili neniam donis al mi motivon por plendi.

Jes, ankaŭ al mi plaĉas katoj. Ili estas malpli grandaj ol hundoj kaj pro tio ili gajnis sian liberecon.
Sekve ili konas pli bone la ĉirkaŭaĵon ol hundoj. Ili estas pli inteligentaj kaj havas ankaŭ pli amindan karakteron. Aliflanke, certaj katoj estas ankaŭ tre ruzaj. Ili scias kion ili devas fari por plaĉi.

Oto

LeviPetro

Le lundi 24 novembre 2014 09:09:15 UTC+1, Oto Tekihaki a écrit :
> [...]

Hm pli ĝuste mi devus diri, ke ŝajne neniam mi donis al ili motivon por plendi,
kaj tiel mi gajnis almenaŭ iluzie iom de ilia fido. Mi parolas kompreneble pri
tiuj katoj, kiuj instaliĝis en la intimeco de mia familia hejmo kaj donis al
mi la impreson de sincera amikeco.

En la somero de 1969, katidino de verŝajne plej aristokrata deveno, naskita
en iu nekonata rubujejo, akiris nian familion post zorga ekzameno de multaj
aliaj eblecoj. Post nia instalo en la domo, kiu ankoraŭ nun estas mia, ŝi
vizitis ĉiujn najbarajn domojn, kun kies loĝantoj ni havis konversaciajn
rilatojn. Kiam ŝi fariĝis plenkreska, ŝiaj dimensioj klare estis sub la
mezaj. Alivorte ŝi ĉiam restis tre malgranda; sed la voĉo de ŝiaj miaŭegoj
povus pensigi, ke ĝi estas tiu de kato almenaŭ kvin- aŭ sesoble pli granda
kaj forta. Post kelkaj monatoj, iun matenon ŝi revenis en nian domon,
kvazaŭ ŝi ĵus estus forlasinta ĝin, kaj ŝi instaliĝis tie definitive. Ni
aldonis unu virtualan stelon al nia porkata hotelrestoracio.

Por montri sian noblan dankemon, ŝi donacis al ni multajn sukoplenajn
kadavrojn de musoj, kiujn ŝi fiere prezentis al ni kun laŭtegaj triumfaj
miaŭoj. Kompreneble ni plej hipokrite provis ŝajnigi al ŝi, ke ŝiaj
donacoj estas ege ŝatataj kaj valoraj. Ni provis agi tiel, ke ŝi neniam
sciu, kion ni vere faris el ili. Ŝi ĉesis, laŭ mia supozo, kiam la tuta
musaro de la ĉirkaŭaĵo praktike estis ekstermita.

Ŝi mortis pro diabeto en sia 19-a jaro. Intertempe ni ĉiam nur havis plej
amikajn rilatojn. Kiam mi laboris en nia ĝardeno, ŝi kutimis salti sur
mian dorson kaj provis instaliĝi kiel eble plej komforte (por si) sur mia
nuko. Neniu alia besto (krom tri belegaj virkatoj, de tempo al tempo) estis
tolerata. Vagantajn hundojn ŝi kraĉante atakis furioze per dekses akraj
ungoj, kaj ili malfiere retiriĝis kun vosto en kapitulaca pozicio. Ŝi timis
nur unu dikan katinon, kiu adoptis najbaran familion.

Tiu ĉi katino estis almenaŭ duoble pli ampleksa ol ŝi, kaj estis ĵaluza,
ĉar ŝi ne estis tiel lerta ĉasistino. Ŝi provis konstante kovarde
surprizataki nian katinon (ĉi ties nomo estis tre originala "Minette",
t.e. "Katineto", ĉar ni tro malfrue komprenis, ke ni estas definitive
ŝiaj gehomoj), sed ŝi neniam sukcesis lastmomente sufiĉe rapide ataki.
Minette trovis nesupereblan defendarmilon: ĝi estis truo en dratreto
sufiĉe granda por ŝi mem sed tro malgranda por la kapo de la malamikino.
Kiam tiu ĉi provis ĉirkaŭiri la obstaklon, Minette trankvile repasis
aliflanken kaj kun moka mieno kontemplis la vanajn klopodojn de la
malamikino.

Tio kompreneble nur povas esti resumo.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 24 novembre 2014 14:23:16 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> [...]
> Kiam tiu ĉi provis ĉirkaŭiri la obstaklon, Minette trankvile repasis
> aliflanken kaj kun moka mieno kontemplis la vanajn klopodojn de la

Al mi tre plaĉas via kat-historio. Se vi permesos al mi, mi dezirus meti ĝin
al mia sekva blogo ĉe "Wordpress.com" kun la titolo: Por katamantoj.

http://fabigen.wordpress.com/
----
Oto

> Petro.

LeviPetro

Vi havas mian permeson, kvankam mi ne estas certa, ke ĝi estas necesa.

Petro.

Oto Tekihaki

Dankon Petro! Jen farita:

https://fabigen.wordpress.com/por-kat-amantoj/
---
Oto

Oto Tekihaki

https://www.facebook.com/video.php?v=731152096908006&set=vb.100000396664530

> Jes.

Jes, envere. Ĉi tiu hundo, en la suba video, dancas pli bone ol multegaj homoj:

http://mamiverse.com/blog/dancing-merengue-dog-whoa/?utm_source=AMP
------
https://www.facebook.com/video.php?v=731152096908006&set=vb.100000396664530
----
Oto

LeviPetro

Mi ĵus fermis la ŝutrojn de miaj fenestroj, ĉar noktiĝis. Kiam mi
malfermis la unuan fenestron por fari tion, salutis min milda "ruau".
Tio estis amika saluto de Ibiscus (ibiskus), la katino de najbaroj,
kiu jam de longe scias, ke ĝi estas bonvena en mia ĝardeno.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 24 novembre 2014 07:43:06 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> La katoj, kies fidela homo mi estis, ĉiam bone traktis min.
> Ili neniam donis al mi motivon por plendi.

Ĉu vi neniam havis hundon, Petro?
Oni diras: Ili estas malamikoj kiel kato kaj hundo.
En la suba video al mi ŝajnas malsame:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=877441878957457&set=a.192478290787156.47581.100000749601514
------
Oto :-)

> Petro.

Oto Tekihaki

Kato kaj hundo povas esti amikoj sed ekzistas ankaŭ la falsaj amikoj.
Ekzemple ĉi tie la hundo uzas la katon anstataŭ pekkapro. Ĉu lia mastro
komprenos kiu estas la kulpulo?

https://www.facebook.com/video.php?v=208773395802086&set=vb.108932662514796
--------
Oto :-)

LeviPetro

Mi forte suspektas, ke tio estas home elpensita kaj aranĝita enscenigo.
Tiel makiavela povus esti nur eksterordinare escepta hundo. Precipe,
ordinara hundo, kiu ŝtelus manĝaĵon sur tablo, plej probable plej urĝe
manĝus la unuan ŝtelaĵon, sed la manovro por akuzigi la katon estas apenaŭ verŝajna; tiom malpli, ke la postsignoj de la krimo nepre akuzas la hundon.

Mi pensas, ke mi jam rakontis, ke la hundo de mia bofrato kutimis defendi
katojn (ĉiujn ajn katojn) kontraŭ atakojn de aliaj hundoj. Tial ĝin ofte akompanis katoj, kiuj estis en perfekta sekureco sub ĝia protekto. Tiu
hundo kaj mi kompreneble havis la plej amikajn rilatojn.

Kutime, hundoj kaj katoj, kiuj vivas kune en la sama hejmo, interrilatas
almenaŭ pace kaj plej ofte eĉ amike kaj solidare.

Petro.

LeviPetro

Mi havis hundojn kaj katojn, kaj mi dum certa tempo prizorgis geĉevalojn
(plus unu mulinon), bovinojn kaj eĉ porkinojn. Ĝenerale kiel pri homoj
pri ili stereotipoj validas nur relative. Ĉiu individuo havas proprajn
morojn kaj reagojn. Preskaŭ universala (mi ne konas esceptojn ĉe mamuloj)
estas la respekto de bestoj por iliaj prizorgantoj, se ĉi tiuj ne estas
tro mallertaj kaj senskrupulaj.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 18 dicembre 2014 17:15:46 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> [...]
> manĝus la unuan ŝtelaĵon, sed la manovro por akuzigi la katon estas apenaŭ verŝajna...

Ankaŭ mi suspektis ke la hundo nur plenumis ordonon de sia mastro. Estis strange ke ĝi elverŝis la bieron kaj remetis la metalvazon por suspektigi ke la kato drinkis. De kiam katoj drinkas bieron? Cetere tiu farĉita pano estis tro granda por la buŝo de la kato. :-)

Oto
-------
https://www.facebook.com/video.php?v=208773395802086&set=vb.108932662514796

> Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 18 dicembre 2014 19:22:14 UTC+1, Oto Tekihaki ha scritto:
. *De kiam katoj drinkas bieron?* Pardonon, mi eraris. Temas pri pepsikolao, ne biero.

LeviPetro

Oto Tekihaki:

Ĉiuokaze la hundo ne bezonis remeti la skatolon sur la tablon kaj meti
tien la katon por sugesti, ke tiu ĉi kulpas: sufiĉis lasi la katon sur
la planko apud la malplenigita skatolo.

Petro.

Oto Tekihaki

Edukitaj rusaj hundoj povus instrui al kelkaj homoj kie kaj kiam transiri la stratojn. Kaj al stirantoj povus instrui respekti la transirejojn. Bedaŭrinde en ĉi tiu mondo ĉiuj kuras ĉar tempo estas mono kaj mono neniam estas tro multa:
 http://www.youtube.com/watch?v=MBF6zYPHQP4

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 9 novembre 2015 09:11:42 UTC+1, Oto Tekihaki ha scritto:
Mi prezentas al vi submaran artiston:

https://www.facebook.com/100009296391467/videos/1522341394752392/
----
Oto

Oto Tekihaki

Oto Tekihaki ha scritto:
> Mi prezentas al vi submaran artiston:
>
> https://www.facebook.com/100009296391467/videos/1522341394752392/
> ----
> Oto

PS: Jen inteligenta birdeto. Kiel oni nomas ĝin?
Ĉu ĝi estas el la familio de papagaloj?

https://www.facebook.com/amazinglife.web.tr/videos/692148780885536/