"Vojaĝo en Esperanto-lando" - ĉampiono de la jardeko

bko...@gmail.com

Esperanta libromerkato 2001-2010

"Vojaĝo en Esperanto-lando" - ĉampiono de la jardeko

Vojaĝo en Esperanto-lando de Boris Kolker okupis la unuan lokon en la
furorlistoj de la Libroservo de UEA dum pluraj jaroj ekde la apero de
ĝia reviziita kaj abunde ilustrita dua eldono en 2002. Ne mirinde, ke
kun 3127 ekzempleroj tiu “perfektiga kurso de Esperanto kaj gvidlibro
pri la Esperanto-kulturo” fariĝis la ĉampiono de la tuta jardeko
2001-2010.

La jaraj furorlistoj de la Libroservo estas longa tradicio en nia
revuo. Antaŭ 10 jaroj oni faris la unuan paŝon por komenci ankaŭ
tradicion de jardekaj furorlistoj, kiam en la julia-aŭgusta numero
2001 aperis listo de 100 plej multe venditaj libroj kaj 20 ne-libroj
en la periodo 1989-2000. La unua periodo estis 12-jara por inkluzivi
ankaŭ la unuajn du jarojn ekde la komenco (en 1989) de la komputila
administrado de la stokoj kaj vendoj de la Libroservo. Survoje al
tradicio, jen la listo pri la unua jardeko de tiu ĉi jarmilo.
Same kiel nun, ankaŭ en la listo de 2001 la unuan lokon gajnis
lernolibro, Saluton! de Audrey Childs-Mee, de kiu dum 12 jaroj
vendiĝis 3 233 ekz. Apero de aliaj lerniloj kaj de retaj kursoj
duonigis ĝiajn vendojn (1 488 ekz.), sed ĝia nuna tria loko montras,
ke ĝi plu estas ŝatata. Sur la dua loko en 2001 estis la adresaro de
Pasporta Servo de TEJO, kiu konservis ĝin ankaŭ ĉi-foje (resp. 3 138
kaj 2 960ekz.).

Lerniloj, legolibroj, vortaroj k.a prilingvaj libroj tute nature estas
la ĉefa grupo inter la plej furoraj titoloj. La plej vendita
beletraĵo, ne verkita kun lingvoinstrua celo, estas la rakontaro
Patrina koro de N. Nedelĉeva sur la 22-a loko (417 ekz.) – krom se
estas fikcia ankaŭ La libro de la mirindaĵoj de Marko Polo (20-a kun
427 ekz.). La plej furora ne-prilingva scienca libro estas La kosmo
kaj ni de D. Galadi-Enríquez kaj A. Wandel (84-a kun 190 ekz.).

Oni atentu, ke temas pri furorlisto de la Libroservo de UEA kaj ne de
la tuta Esperanta libromerkato. Por la titoloj eldonitaj de UEA/TEJO
(indikitaj per *) la nombroj indikas iliajn totalajn vendojn, sed por
la titoloj de aliaj eldonejoj nur tiujn vendojn, kiuj okazis tra UEA.
La efektivaj vendokvantoj de ĉi-lastaj estas pli grandaj, ĉar iliaj
eldonejoj vendis siajn varojn ankaŭ al aliaj libroservoj kaj
individuaj klientoj. Tamen, nuntempe verŝajne tuta duono de la
Esperanta libromerkato realiĝas tra UEA. Ankaŭ la nombro de UEA-
eldonaĵoj en la jardeka listo kreskis: 38 en 2001; ĉi-foje 51.

La mona vendosumo dum 2001-2010 estis € 1 253 530; dum 1991-2000 ĝi
estis € 1 222 850. La sumo do kreskis 2,5%, kvankam malkreskis la ĉefa
merkato de la Libroservo, la membraro de UEA. La averaĝa jara nombro
de individuaj membroj estis 7280 dum 1991-2010 kaj 5860 dum 2001-2010,
t.e. falo de 19,5%. Aliflanke, A. Korĵenkov kalkulis en La Ondo de
Esperanto, ke la averaĝa prezo de novaj libroj plialtiĝis 38% (de €
8,22 al € 11,40). Ke la vendosumo de la Libroservo ne falis, nur parte
dankindas al pli altaj prezoj. La ĉefa porcio konsistis el eldonaĵoj
de UEA, kies prezoj estas regule reduktataj en postaj jaroj. Krome,
multaj libroj, ĉu de UEA ĉu de aliaj, estis eldonitaj antaŭ longe – la
plej malnovaj du en 1919 – kaj dum la lastaj 20 jaroj iliaj prezoj
restis senŝanĝaj aŭ maplialtiĝis. Kiel ajn, lastatempe la vendiĝo de
libroj ja malkreskas kaj tiu de DVD-oj k.a. ne kompensas tion. Kiel
montras la listeto pri diskoj, en konkurso kun libroj nur tri el ili
enirus la grandan liston.

Osmo Buller

Revuo ESPERANTO, n-ro 1253 (12), Decembro 2011
p. 246-247

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 2 dicembre 2011 22:11:58 UTC+1, bko...@gmail.com ha scritto:
> [...]
> 2001-2010.

> Osmo Buller
>
> Revuo ESPERANTO, n-ro 1253 (12), Decembro 2011

Vojaĝo en Esperanto-lando. Perfektiga kurso de Esperanto kaj Gvidlibro pri la Esperanta kulturo. – estas fama Esperanto-lernolibro de Boris Kolker.

http://eo.wikipedia.org/wiki/Voja%C4%9Do_en_Esperant
https://www.facebook.com/pages/Voja%C4%9Do-en-Esperanto-lando/274529695987047?ref=stream

Ĝi havas sukceson ankaŭ 2015, dum la centa Esperanta Kongreso en Lille.
---
Oto

Elhana

Oto Tekihaki:

> estas fama Esperanto-lernolibro de Boris Kolker.

That book is shit, to tell the truth.

Why there is not a single teaching set available for Esperanto after all these years?

Oto Tekihaki

Ĉi tie estas multaj personoj kiuj pensas tute malsame ol vi:

https://www.facebook.com/pages/Voja%C4%9Do-en-Esperanto-lando/274529695987047?ref=stream
----
Oto

LeviPetro

La mondo atendas, ke Elhana verku ĝin. :-)

Elhana

Oto Tekihaki:

> estas multaj personoj kiuj pensas tute malsame ol vi

It may be your sect's holy relic, but as an actual teaching book it's just shit.

cl...@mobalean.com

On Monday, July 27, 2015 at 2:30:54 AM UTC+9, Elhana wrote:
> Oto Tekihaki:
>
> That book is shit, to tell the truth.

Telling the truth is not something you are known for.

> Why there is not a single teaching set available for Esperanto after all these years?

I recommend:

http://www.lernu.net

One of the nice things about lernu.net is that they don't tolerate trolls.

Klivo

Grafikilo 15
http://www012.upp.so-net.ne.jp/klivo/grafikilo15/indexepo.html

Oto Tekihaki

El la recenzo de Renato Corsetti:

"Vojaĝo en Esperanto-lando" jam rikoltis multajn laŭdojn kaj pro tio ni ne simple aldoniĝos al la vico de la laŭdantoj. La plej interesa eldiro, kiun mi aŭdis, estas: "Ĉi tiu libro similas normalan libron por lerni fremdajn lingvojn." Alivorte grafike kaj ĝeneralaspekte ĝi ne multe diferencas de la lernolibroj pri la angla, kiujn oni trovas en la nuntempaj lernejoj. Kaj jam tio estus granda merito... Sed la vera atuto de ĉi tiu libro estas, laŭ mi, ĝia enhavo. En 26 plaĉaj lecionoj ĝi sukcesas prezenti la landon Esperantujo, ties rolantojn kaj ties kulturon... Mi ne havas sufiĉe fortajn vortojn por rekomendi ĝian uzon…"

Se mi devas elekti inter via opinio kaj tiu de Renato Corsetti, mi ne havas dubojn. Mi elektas la opinion de Renato Corsetti.
----
Oto

LeviPetro

Nia koprofila parazito estas tiel fidinda, ke kiam li nomas ion "shit",
tio senmanke funkcias kiel varma rekomendo kaj vigla reklamo.

Petro.

Elhana

Oto Tekihaki:

> La plej interesa eldiro, kiun mi aŭdis, estas: "Ĉi tiu libro similas normalan libron por lerni fremdajn lingvojn."

Apparently the person who said that hadn't seen a normal language course for several decades. Even Soviet FL courses were better than it, and that says something.

LeviPetro

Elhana :
> Oto Tekihaki:

> Apparently the person who said that hadn't seen a normal language course for several decades. Even Soviet FL courses were better than it, and that says something.

Necesos, ke mi akiru la libron por konfirmi la favoran impreson, kiun
Elhana donas pri ĝi.

LeviPetro

Mi mendis la libron.

Petro.

LeviPetro

Le mercredi 29 juillet 2015 21:35:56 UTC+2, LeviPetro a écrit :
> Mi mendis la libron.
>
> Petro.

Mi ankoraŭ ne sukcesis akiri propran ekzempleron de la libro,
kiun mi provis mendi tra kongresontaj konatoj. Verŝajne tro
interesataj de aliaj kongresaj temoj kaj eventoj, ili forgesis
mian libron kaj eĉ siajn!

Tamen iu afable pruntedonis ĝin al mi kaj mi povis konfirmi
la suspekton, ke Elhana nomis ĝin "shit" ĝuste ĉar ĝi estas
tre bona por komencinta lernanto, kiu deziras progresi.

Dankon al Elhana por lia nevola reklamo!

Petro.

Oto Tekihaki

Eĉ se vi posedus la plej bonan lernolibron de la mondo, vi ne sukcesos lerni Esperanton. Kial? Ĉar estas ĉiam iu kiu sukcesas kaj alia kiu malsukcesas. :-): https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn
----
Oto

LeviPetro

Mi neniam konkursis pri tio.

Petro.
Message has been deleted

Oto Tekihaki

Il giorno martedì 11 agosto 2015 12:55:33 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

> Mi neniam konkursis pri tio.
>
> Petro.

Kompreneble, mi diris tion al Elhana, ne al vi Petro.
----
Oto

Elhana

Oto Tekihaki:

OK, a simple question: which foreign language course you had seen last, and when was it?

LeviPetro

Elhana :
> Oto Tekihaki:

> OK, a simple ?uestion: ?hich foreign language course ?ou had seen last, and ?hen ?as it?

Kara Oto,

Kiel ĉiuj escepte de nia parazita sektisto jam komprenis, la libro de
Boris Kolker estas por progresantoj, kiuj jam trapasis la B, A, BA de la
unua semajno. Kia ajn estos la respondo al lia "simpla demando", Elhana ne
progresos. Li ne bezonas lernolibron. Tamen, traleginte la libron, mi
ricevis la konfirmon, ke kiam la trolbojo nomas ion "shit", tio samvaloras
kiel varma rekomendo. :-)

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 13 agosto 2015 12:54:37 UTC+2, Elhana ha scritto:

> OK, a simple question: which foreign language course you had seen last, and when was it?

Mi havas 76 jarojn kaj malmultan monon. Mi jam delonge ne povas frekventi kursojn kaj feriejojn. La lastajn kursojn de la angla lingvo kaj de la germana lingvo mi frekventis antaŭ 15 jaroj. Nuntempe min interesas multe pli resti sana por daŭrigi mian vivon. Al mi ŝajnas ke en la alian mondon oni eniras senprobleme ankaŭ sen bona kono de la angla lingvo.

Oto

Oto Tekihaki

Mi vetus ke vi pravas. Mi estas scivola pri tiu libro. Kiel oni mendas kaj kiel oni pagas ĝin?

Oto

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 13 agosto 2015 12:54:37 UTC+2, Elhana ha scritto:
> Oto Tekihaki:

PS: Se oni jam konas dekon da vortospecoj, la Fundamento de Esperanto estas sufiĉe klara. Almenaŭ je la komenco mi lernis ĝin preskaŭ nur aŭtodidakte. Poste mi alĝustigis kelkajn miajn erarojn legante esperantajn librojn kaj revuojn. Ekzistas ankaŭ la fakto ke la mondo ŝanĝiĝis. Je la komenco de la 20-a jarcento, kiam la latina lingvo estis deviga studobjekto, Esperanto ŝajnis ekstreme facila lingvo. Nuntempe, junuloj kiuj rezonas laŭ anglalingvaj gramatikaj terminoj, ne tuj komprenas la Fundamenton. Inter diversaj etnoj povas esti granda diferenco. Ekzemple, italoj lernas pli facile la vortostokon, hungaroj lernas pli facile la gramatikon. Ne ekzistas fremda lingvo kiun oni ne devas lerni. Bedaŭrinde oni povas ekregi eĉ ne Esperanton sen lerni ĝin. Kio ege malfaciligas lernadon de etnaj lingvoj estas la sennombraj esceptoj. Feliĉe Esperanto posedas multe malpli da esceptoj.

Oto
-----
@@@@@@@

http://bertilow.com/pmeg/gramatiko/superrigardo/vortospecoj.html

LeviPetro

Mia patro komencis instrui al mi Esperanton, kiam mi jam komencis
dum unu jaro lerneje lerni latinon kaj anglan lingvon. Li donis al mi
kelkpaghan elementan lernlibreton kun milvorta vortlisto, kaj respondis
detale al chiuj miaj demandoj. Post unu semajno, mi sciis pli multe kaj
pli praktike komprenis la strukturon de Esperanto ol tiun de latino,
angla lingvo kaj ech franca lingvo (tiu chi estas mia gepatra, pri kiu mi
ankoraux bezonas konsulti oficialajn referencojn por uzi ghin ghuste).
Krom tio, mi komencis vere progresi en franca lingvo kaj latino. Pri la
angla, mi bezonis pli da tempo, ne pro speciala malfacileco de la angla,
sed pro la instrumetodo pli konvena por papago ol por scivola knabo.

Kiam en 1941 pro la milito kaj manko de (char militkaptitaj) instruistoj,
mi ekhavis maljunan instruiston, pensiulon, kiu pro la cirkonstancoj
rekomencis volontule sian profesian aktivecon, la afero pri la angla
radikale shanghighis. En unu leciono, li donis al ni superrigardon pri
la strukturo de la angla, kiun mi plej bone komprenis per komparo kun
tiu de Esperanto. En la fino de la lernojaro mi unuafoje che ekzameno
atingis mezan rezulton. En la sekvantaj jaroj, mi atingis rezultojn
inter la plej bonajn inter miaj lernkolegoj.

La metodo de Bertilo eble por iuj estas pli efika pri Esperanto por
homoj, kiuj estas alergiaj al la klasikaj gramatikaj vortoj. Por mi,
kiu jam pli frue lernis Esperanton ghis praktika uzkapablo, mi chiam
bezonas tradukon por kompreni ties klarigojn, kiuj ghenerale estas
ghustaj. Mi tre dubas pri la propedeutika efikeco de tiel instruita
Esperanto.

Petro.

Oto Tekihaki

Bertilo volis fari kompromison. Laŭ mia opinio li sukcesis bonege. Por mi, aŭtodidakto, estis grave ke, en la hungara, mi kapablis distingi 10 vortospecojn. Por mi sufiĉis identigi ilin ankaŭ en Esperanto. Poste, legante mi lernis ankaŭ aliajn esprimojn. Mi lernis la italan en la lando kie oni parolas ĝin. Sekve, en la plej favoraj kondiĉoj. Tamen multajn, tiel nomatajn *idiotismojn*, mi devis lerni laŭmemore. Ne ekzistas perfekte logika planlingvo. Eĉ se ĝi ekzistus ĝi certe ne estus facila por ĉiuj. Mi estas konscia ke dirante la sekvajn ne ĉiuj konsentas kun mi. Laŭ mi la distingo inter subjekto kaj objekto estas ekstreme grava en planlingvo kun libera vortordo. Ĝi estas kvazaŭ skeleto de Esperanto.

https://fabigen.wordpress.com/por-au-kontrau-la-akuzativo/
---
Oto

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 25 gennaio 2016 12:50:43 UTC+1, Oto Tekihaki ha scritto:

Jen kelkaj paĝoj el la libro Vojaĝo en Esperanto-lando kaj iom pri la vivo de ĝia aùtoro:

http://www.esperanto.mv.ru/Vojagxo/kolker_1.pdf
http://www.esperanto.mv.ru/Cetero/Mia_vivo_en_Esperanto-lando.pdf
----
Oto

LeviPetro

La distingo inter subjekto kaj objekto estas esenca en chiu ajn lingvo.
Lingvo ne povas funkcii sen tiu distingo. Kiam ghi ne estas sufiche
klara, oni uzas la pasivon. Ekzistas lingvoj (ekzemple la euska), en
kiuj la transitivaj verboj estas uzataj nur en la pasivo. Tiam la
vorto, kiu estus en la akuzativo en Esperanto, staras en la nominativo,
kaj la vorto, kiu estus en la nominativo en Esperanto, staras en la
ergativo.

Petro.

Elhana

LeviPetro:

> La distingo inter subjekto kaj objekto estas esenca en chiu ajn lingvo.
> Lingvo ne povas funkcii sen tiu distingo.

And almost every language in the world marks it by the word order. Only Esperanto relies on the case endings. To think a language like this is suitable for international use is ridiculous.

Oto Tekihaki

Por esti honestaj, oni devas diri ankaŭ, ke tiu vortordo havas multegajn esceptojn kiujn oni devas lerni laŭmemore. Ekzemple, por hungaro estus multe pli malfacile lerni la devigan vortordon ol la devigan akuzativon:

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 25 gennaio 2016 22:15:52 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> [...]
> vorto, kiu estus en la akuzativo en Esperanto, staras en la nominativo,
> kaj la vorto, kiu estus en la nominativo en Esperanto, staras en la

Interese. la demando estas: Ĉu ĝi funkcius same bone ankaŭ en Esperanto?
---
Oto

Oto Tekihaki

Ps:

El la libro “Planlingvaj problemoj” de William Gilbert:
"Multaj nacilingvoj ne uzas deklinaciojn, sed ili posedas milojn da frazaranĝoj kun difinita senco, kiujn oni devas lerni kvazaŭ parkere. Tiun komplikan sistemon L. I. ne povas adopti, ĉar la misteroj de la sintakso kaj frazeologio en la nacilingvoj ĝuste estas la plej grava obstaklo kontraŭ ilia lernado."
----
Oto
https://fabigen.wordpress.com/por-au-kontrau-la-akuzativo/

Elhana

Oto Tekihaki:

> "Multaj nacilingvoj ne uzas deklinaciojn, sed ili posedas milojn da frazaran?oj kun difinita senco, kiujn oni devas lerni kvaza? parkere.

If the word order plays no role in Esperanto, unlike in those "languages", why not fix it to SVO and abolish the accusative?

Marko Rauhamaa

Elhana <tanarri...@yahoo.com>:

> If the word order plays no role in Esperanto, unlike in those
> "languages", why not fix it to SVO and abolish the accusative?

La akuzativo (kiu ĉeestas en multegaj lingvoj) estas apenaŭa embaraso
por la lernanto — simple almetu n-finaĵon. La sekvojn de la rigida
propozicierordo estas multe pli malfacile lerni:

Mi diris tion.
I said it.

Tion mi ja diris.
That's what I said.

Tion diris mi.
It was me who said that.

Tial mi diris tion.
That's why I said it.

ktp ktp.

Marko
Message has been deleted

Elhana

Marko Rauhamaa:

> La sekvojn de la rigida
> propozicierordo estas multe pli malfacile lerni:

But it does not create ambiguities, as the word order with cases does. All the perceived difficulties of the semantic emphasis are trumped by the clearness and other benefits.

LeviPetro

La pajaca nivelo de nia antisemita parazito estas pli kaj pli malalta.

Marko Rauhamaa

Elhana <tanarri...@yahoo.com>:
Bonvolu prezenti ekzemplojn, kiuj klarigas vian opinion.

Marko

Elhana

Marko Rauhamaa:

"Tion mi ja diris."

For you: That's what I said.
For me: I have said that.

One phrase, two different interpretations.

Oto Tekihaki

Martin Ponce

That's what I said. ==> /THAT'S/ -> /That IS/ what i said.

Bedaujre mi ne bone komprenas vian/tian uzon de verbo /ESTI/

Fabian Eugen

> [...]
> enirus la grandan liston.
>
> Osmo Buller
>
> Revuo ESPERANTO, n-ro 1253 (12), Decembro 2011

OPINIOJ PRI "VOJAĜO" Donald Broadribb:

"La libro estas nedika, sed neordinare peza (duonkilograma!), ĉar presita sur altkvalita papero. Ampleksa kolekto de bildoj pri lokoj, homoj kaj libroj de Esperanto-lando kontribuas al la unikeco de tiu lernolibro-gvidlibro. Salutinda verko, kiu abunde plenumas la promeson de sia subtitolo: "Perfektiga kurso de Esperanto kaj Gvidlibro pri la Esperanta kulturo".

(Donald Broadribb, honora membro de UEA, eksa membro de la Akademio de Esperanto – AŬSTRALIO)
Proponas Eugenio

Fabian Eugen

Il giorno martedì 26 gennaio 2016 05:02:02 UTC+1, Elhana ha scritto:
-Latinidanoj kiuj devus esti heredantoj de la latina tradicio por distingi subjekton de la objekto per finaĵo, nun ili estas ĝuste tiuj kiuj ofte konfuzas subjekton kun la objekto ( multe pli ol ĉinoj). Se estus vere ke la deviga vortordo estas pli facila distingilo ol finaĵo algluita al la rekta objekto, ĉu vi povus klarigi la kialon de la supra fakto? La kialon klarigas en sia libro “Planlingvaj problemoj” William Gilbert:

[...]

Eugenio