La angla lingvo ne sufiĉas

in/9101706>

La nombro de ĉinaj turistoj tre kreskas dum la pasintaj jaroj.
[...] La plimulto de la ĉinoj ne scias la anglan lingvon. Do oni
devas servi ilin per la ĉina.

[...]

Ĝentileco kaj bona konduto estas laŭ Li la ĉefaĵoj, kiujn oni devas
atenti dum oni intertraktas kun ĉinoj. Ekzemple en vendejo ĉinon
ĉagrenas tio, se vendisto dum parolo uzas rektan nean esprimon.

– En Ĉinujo neniu volas ekhonti ĉe alia homo, do se vi volas servi la
klienton pli bone, estas preferinde eviti la vorton "ne". Estas pli
bone diri, ke eble mi povas helpi al vi alimaniere, konsilas Li.

Ĉinoj estas entuziasmaj aĉetantoj. Iam ĉinoj volas peti rabaton pri
varo. Ankaŭ tiam estas pli bone eviti la uzon de la vorto "ne".
– La mesaĝon estas pli bone esprimi nerekte. Oni povas diri ekzemple,
ke temas pri la norma prezo de la varo kaj ke nia praktiko estas
vendi la varon je ĉi tiu prezo, Li diras.

La ĉinoj mem ŝatas la servojn de la flughaveno de Helsinki. Yu Ang
Shen diras, ke li volis fari aĉetojn ĉe la flughaveno sed li iom
hezitis pri sia malbona scio de la angla lingvo. – Sed mi ekvidis la
ĉinlingvajn servejojn kaj gvidŝildojn. Servado ĉi tie estas bonega.
La homoj estas afablaj kaj ĝentilaj. Estas laŭdinde, ke oni servas
nin per la ĉina lingvo ĉie ĉe la flughaveno, Shen bondiras.

La flughaveno de Helsinki agis konkrete pro la kreskanta nombro de
ĉinaj pasaĝeroj por plibonigi la servojn. Ĉe la flughaveno nun estas
du servejoj celitaj speciale por ĉinoj [...] Eĉ dum nur junio kaj
julio 20 000 ĉinaj pasaĝeroj ricevis ĉe la flughaveno personan servon
per sia propra patrinlingvo.

Fabian Eugen

Il giorno sabato 27 agosto 2016 19:22:28 UTC+2, Marko Rauhamaa ha scritto:

> [...]
> du servejoj celitaj speciale por ĉinoj [...] Eĉ dum nur junio kaj
> julio 20 000 ĉinaj pasaĝeroj ricevis ĉe la flughaveno personan servon

Tre interese. Dankom Marko!

Amike Eugenio

LeviPetro

Jes, ankau mi dankas Markon.

Petro.

Fabian Eugen

> [...]
> klienton pli bone, estas preferinde eviti la vorton "ne". Estas pli
> bone diri, ke eble mi povas helpi al vi alimaniere, konsilas Li.

Jen kion mi trovis en Fejsbuko: La 5 plej bonaj videoj por prezenti Espranton. Kompreneble nur por tiuj kiuj komprenas la anglan:

https://laesperantisto.wordpress.com/2016/09/04/la-5-plej-bonaj-videoj-por-prezenti-esperanton/
------------
Eugenio

Fabian Eugen

> [...]
>
> La nombro de ĉinaj turistoj tre kreskas dum la pasintaj jaroj.
> [...] La plimulto de la ĉinoj ne scias la anglan lingvon. Do oni

Jen iom da citaĵo ĉikoncerne el vortoj de Henri Masson, fejsbuko:

"Konfirmon pri tio, kion diris Claude Hagège oni havas de unu el la plej eminentaj fakuloj pri fonetiko de la angla lingvo, ankaŭ eminenta Esperantoparolanto, kiu instruis en la prestiĝa University College de Londono (UCL) al studentoj inter la plej kapablaj el la tuta mondo : profesoro John C. Wells, aŭtoro de fama trivoluma verko "Accents of English". Li lernis Esperanton 16-jara."

Prelegoj en Esperanto / Conférences en espéranto
1979, Swanwick : "Kial ne la angla ? Lingvaj malavantaĝoj de la angla" (Pourquoi non à l'anglais — Désavantages de l'anglais)
http://www.ipernity.com/doc/32119/42066508

1987, Paris, Centre Pompidou : “Kial ne la angla ? Lingvaj malavantaĝoj de la angla“
http://www.ipernity.com/doc/32119/42042156
Vikipedio (EO) —
Wikipedia (EN) : https://en.wikipedia.org/wiki/John_C._Wells

Kaj jen kion diris la franca lingvisto Claude Hagège, granda poligloto, en la ĵurnalo "Le Monde" (19.03.2007):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=476243579087088&set=a.348332581878189.83013.100001043514223
--------------------------
Amike Eugenio

LeviPetro

Se temas pri kulturo, neniam unu lingvo sufiĉos.
Por tiu; kiun nur interesas ties strikta ĉirkaŭaĵo, eble unu sola lingvo, frue lernita,
estas pli ol sufiĉa.

Petro.

Fabian Eugen

Eble jes, eble ne. Mi parolas pri italo. Se li havas bonan anglan- italan vortaron aŭ neniam legas ĵurnalojn, eble jes. Leganto de italaj ĵurnaloj ofte trovas anglajn vortojn eĉ en titoloj, kiujn unulingvulo nepre devas serĉi en vortaro. ;-)

Eugenio

LeviPetro

Se temas pri individuo, lia propra elekto estas (relative, pro la socia
trudo) lia afero.
Se temas pri la homaro, por mi evidente estas, ke unu komuna lingvo estas
necesa, kaj plej oportuna nepre estas Esperanto; sed komuna lingvo ne
samsignifas kiel unika lingvo. Se eblus trudi unu solan lingvon unika por
la tuta homaro, tio ne estus gajno, sed perdego.

Petro.

Fabian Eugen

Mi konsentas. Tutplanedan lingvon mi imagas kiel grandan lagon kiun 7000 riveretoj alimentas. Se sekiĝos la riveretoj, ankaŭ la venonto de la lago estos en danĝero.

Amike Eugenio

LeviPetro

Tiu maniero imagi la aferon estas interesa, sed nekompleta. Riveroj kaj
riveretoj iras ĉiam laŭ la deklivo; sed lingvoj konstante interŝanĝas inter si
kaj riĉigas unu alian.

Petro.

Fabian Eugen

Jes.Kiam ili renkontiĝas en la lago, ili kontaktiĝas kaj riĉigas unu la alian. Sed se oni detruas la fontojn, ili mortos kune kum la lago. ;-)

Fabian Eugen

Il giorno giovedì 27 ottobre 2016 19:05:30 UTC+2, LeviPetro ha scritto:

> [...]
> samsignifas kiel unika lingvo. Se eblus trudi unu solan lingvon unika por
> la tuta homaro, tio ne estus gajno, sed perdego.

La angla ne sufiĉas. Jen mia vidpunkto. Mi scias el propra sperto ke se oni jam komprenis la Fundamenton de Esperanto, tiu scio helpos por lerni aliajn lingvojn. Sed la nacilingvoj estas tro malfacilaj, precipe se ili estas studataj ekster la lando kie ili estas parolataj. Se vi aŭdas la studatan lingvon de la mateno ĝis vespero, vi havas ŝancojn lerni ĝin dum kelkaj jaroj. Alie vi riskas krei dialekton de ĉi tiu lingvo. Tio okazis al la baratano en la suba video. La kazo de la rusa instruisto estas eĉ pli malbona. Li ankoraŭ ne lernis la anglan sed li jam instruas ĝin al la infanoj. Vi povas imagi la rezulton:

https://www.facebook.com/ievgendudi/videos/477460779099823/
--------------------
Eugenio
Message has been deleted

LeviPetro

Estas relative facile kompreni, ke ĉiu el la kvar esprimiĝantoj plendas,
ke la tri aliaj ne esprimiĝas kompreneble; sed la publiko ŝajnas tre bone
kompreni ĉion. Al la kvar mankas iom da modesteco kaj komprenemo. La tuto
evidente estas ia karikaturo, kiu (sukcese por la koncerna publiko) celas
esti amuza. Kiel ĉiu karikaturo, tiu enhavas iom da vero, sed ne tro.

Petro.

Fabian Eugen

Jes. Ĝi estas karikaturo tre sukcesa kiu ridigis multajn personojn. Inter aliaj ankaŭ min. Ridado faras bonon al la sano. Tion foje komprenas eĉ bestoj. Mi vidis videon en kiu hundo faras ĉion por ridigi infanon. Kaj ĝi sukcesas. Se mi retrovos tiun videon mi montros ĝin al vi. Feliĉajn festojn Petro!

Amike Eugenio

LeviPetro

Dankon Eugenio, la samon mi deziras al vi kaj al chiuj sce-anoj.

Petro.