"Pasis UK-oj cent" - Solena kanto por la Kongreso!

amir...@gmail.com

Bonvolu vidi kaj aŭskulti tiun kanton, preparitan speciale por la baldaŭa kongreso en Lillo!
Sercu "Pasis UK-oj cent" en YouTube, aŭ uzu rekte tiun ligilon:
https://youtu.be/ZA1otD8QJfw

Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

Ps:

Fenikso Esperanto diras: Ĉi tie mi intencas ludante praktiki Esperanton. Ĉar mi opinias, ke la lernado pri Esperanto estas tre amuza!

https://www.facebook.com/FeniksoEsperanto?ref=all_category_pyml
---------
Oto

Elhana

amir...@gmail.com:

> https://youtu.be/ZA1otD8QJfw

Gods, what a crap!
Also, it is fun to see the made-up Esperanto letters stuck out like a sore thumb.

LeviPetro

Elhana :

> Also, it is fun to see the made-up Esperanto letters stuck out like a sore thumb.

Ĉiuj literoj de ĉiuj alfabetoj kaj ĉiuj karaktroj de ĉiuj skribsistemoj
(inkluzive komputilaj!) absolute senescepte estas "elpensitaj". :-)

Elhana

LeviPetro:
> ?iuj literoj de ?iuj alfabetoj kaj ?iuj karaktroj de ?iuj skribsistemoj
> estas "elpensitaj". :-)

Absolutely not.

There is an international writing system, consisting of 26 Latin letters (A-Z), Arabic digits (0-9) and basic punctuation and math signs.

There are various extensions of this set, to 256 characters or more.

Characters, comprising the Esperanto alphabet, are not found in the basic or any extended set, therefore they are missing from the fonts.

Also i want to remember, that the first condition of acceptance of Esperanto as League of Nations' working language was its adaptation to the international alphabet. Almost 100 years has passed, and no progress is observed here.

Cleve Lendon

On Saturday, August 1, 2015 at 8:49:55 AM UTC+9, Elhana Banana wrote:

> [...]
> Esperanto as League of Nations' working language was its adaptation
> to the international alphabet. Almost 100 years has passed, and no

As trollboy knows well, it has always been possible to type Esperanto
without accents. Using accents is a preference, not a necessity.

http://www012.upp.so-net.ne.jp/klivo/amiketo/
http://www012.upp.so-net.ne.jp/klivo/amiketo/makamiketo.html
http://www012.upp.so-net.ne.jp/klivo/amiketo/linamiketo.html

http://www012.upp.so-net.ne.jp/klivo/simredo/

Klivo

LeviPetro

Elhana :
> LeviPetro:
>
> Absolutely not.

Absolute jes, ili senescepte ĉiuj estas 100% elpensitaj!

> There is an international writing system,

100% elpensita.

> consisting of 26 Latin letters (A-Z),

ĉiuj elpensitaj kaj arte modifitaj (per elpensitaj modifoj)!

> Arabic digits (0-9)

100% elpensitaj (la nulo plej malfrue)!

> and basic punctuation,

tute elpensita!

> and math signs.

Ĉiuj elpensitaj!

> There are various extensions of this set, to 256 characters or more.

Evidente, senescepte ĉiuj elpensitaj! ... kaj la organizo mem de la
tuto ankaŭ estas elpensita!

> Characters, comprising the Esperanto alphabet, are not found in the basic or any extended set,

Tiu manko estis konscia (elpensita!) elekto de la elpensintoj. Tamen en ASCII
256 jam principe estis la ebleco konstrui la esperantajn literojn per ^ kaj
"Backspace". Tiun principan eblecon pli malpli difektis praktiko de presistoj.

> therefore they are missing from the fonts.

ĈĉĜĝĤĥĴĵŜŝŬŭ

> Also i want to remember, that the first condition of acceptance of Esperanto as League of Nations' working language was its adaptation to the international alphabet.

Elhana "volas memorigi" du mensogojn. Kontraŭe al ili:

1) Kiel Klivo jam rebatis, Esperanto estis kreita kun adapto al sensupersigna
alfabeto (Elhana mensoge nomas "internacia" la strikte minimuman anglan
alfabeton, per kiu ekzemple la angla vorto "attaché" ne estas skribebla). La
"kondiĉo de akcepto de la Ligo de Nacioj" estas elpensita de Elhana.

2) La neakcepto de Esperanto en la Ligo de Nacioj rezultis ne de teknika
motivo, sed de la rifuzo pro klarvorte esprimita ŝoviniste politika motivo
de la franca tiama registaro.

> Almost 100 years has passed, and no progress is observed here.

Efektive, tiurilata konduto de la registaroj apenaŭ progresis. Post 128 jaroj
da memstara disvolviĝo, Esperanto plu vivas esence per la propraj fortoj de
la esperantistoj, sendepende de registaroj, kiuj havas ja aliajn zorgojn ol
la internacian komunikadon en la intereso de la popoloj. La konstanta pozicio
de la franca registaro post la Dua mondmilito estas bazita sur stranga miksaĵo de la cirkulero de la ministro Léon Bérard (mortkondamnita post la Dua
mondmilito pro kunlaborado kun la nazioj), kiu malpermesis la instruadon de
Esperanto en la francaj lernejoj, kaj de la cirkulero de la ministro Jean Zay
(murdita de naziaj banditoj iom antaŭ la fino de la milito), mem esperantisto,
kiu favoris ĝin.

Memorinda tamen estas, ke la tezo pri kreo de Esperanto je la servo de juda
komploto celanta la sklavigon de la tutmonda nejudaro profite al la judaro,
baza motivo de la kontraŭesperantisma krucmilito de Elhana, nur estas kretena
antisemita elpensaĵo.

Petro.

Elhana

LeviPetro:

> [Latin letters]?iuj elpensitaj

These 26 letters were in use in every European language before the invention of Esperanto, so you can't call them 'made-up'. Every non-Latin Esperanto letter is made-up, as it hadn't ever existed before.

> Esperanto estis kreita kun adapto al sensupersigna alfabeto

Then why does almost everyone use their own adaptation instead of the one Esperanto was created with?

> (Elhana mensoge nomas "internacia" la strikte minimuman anglan
> alfabeton

The mentioned international alphabet was designed by French people, in particular Emile Baudot, for the French language, as it was an international postal language of that time. The French alphabet, as we all know, contains 26 letters.

LeviPetro

Elhana :
> LeviPetro:

> T?ese 26 letters ?ere in use in ever? European language before t?e invention of Esperanto, so ?ou can't call t?em 'made-up'. Ever? non-Latin Esperanto letter is made-up, as it ?adn't ever e?isted before.

> Then ??? does almost ever?one use t?eir o?n adaptation instead of t?e one Esperanto ?as created ?it??

La plimulto de esperantistoj preferas uzi supersignojn ol digramojn. La
uzo de digramoj aliaj ol la Fundamentaj rezultas de koncepta manko en la
_elpensado_ de komputiloj, kaj de persona elekto de la uzantoj.

> T?e mentioned international alp?abet ?as designed b? French people, in particular Emile Baudot, for t?e Frenc? language, as it ?as an international postal language of t?at time. The Frenc? alphabet, as ?e all kno?, contains 26 letters.

Ĉu temas pri la "Code Baudot" (Kodo de Baudot) _elpensita_ en 1874 de franca samnoma inĝeniero kaj konata kiel "unua internacia alfabeto"? Malfacile estus
uzi pli kretenan referencon kontraŭ la alfabeto de Esperanto.
La koncerna kodo, bazita sur kvinbitaj signaloj, estis limita al nur 32 malsamaj signaloj, inter kiuj ekzistis nur la 26 majusklaj literoj de la
sendiakritigita franca alphabeto. Interalie mankas do en ĝi la francaj literoj:
à, â, é, è, ê, ë, î, ï, ô, ù, û, ç. Tiuj literoj en la francaj vortaroj ne estas traktataj kiel apartaj, sed nur kiel modifitaj literoj.
Ili tamen estas devigaj en la franca ortografio kaj ilia manko aŭ misuzo estas
ortografia eraro. Moderna komputilo, kiu ne povas normale produkti tiujn
modifitajn _latinajn_ literojn, estas kripla por franca uzo.

UPU (universala poŝta unuiĝo) akceptis Esperanton kiel "klaran lingvon"
(kontraste al komercaj kodoj) en 1924. Samjare la ministro Edouard Herriot
nuligis la malpermeson deciditan de Léon Bérard.

En la epoko, kiam oni komunikis per telegramoj, oni skribis nur majuskle. Kontraŭe al la franca, Esperanto ne bezonis esti kriplata: sufiĉis uzi la
Fundamentajn alternativajn literojn CH, GH, HH, JH, SH kaj U.

Dum pli ol 70 jaroj da konstanta uzo de Esperanto, mi neniam havis problemojn
pri la supersignoj de Esperanto. La problemoj denuncitaj de Elhana estas
komplete _elpensitaj_ (made-up).

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 27 luglio 2015 22:39:06 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
PS: Antaŭe aŭ poste ĉio finiĝas. Finiĝis ankaŭ la centa Esperanta kongreso en Lille. Jen kion skribas prie "Sezonoj":

http://sezonoj.ru/2015/08/uk100-7/
-----
Oto

Oto Tekihaki

Oto Tekihaki

Il giorno lunedì 27 luglio 2015 22:39:06 UTC+2, Oto Tekihaki ha scritto:
PS:

"Pubblicato il 25 ago 2015
Foto-albumo de Francisco Luis Veuthey pri la 100-a Universala Kongreso de Esperanto en Lillo, Francio, 2015. La kompilaĵo reprezentas nur tre personan rigardon de la aŭtoro, kiu fotis, kiam aliaj kongresaj taskoj lasis al li liberan tempon kaj iom da inspiro."

https://www.youtube.com/watch?v=79IvlodaGpY
-----
Belaj fotoj.
Raportas Oto Tekihaki