Heslo: Upravenec

1 view

Ross Hedvicek

Heslo: Upravenec

Ross Hedvicek

Tak jsem se taky stal wikipedistou. Ne, to neni nejaka politicka
strana, ani u toho nemusite slapat do pedalu a potit se u toho. Je to
internetova encyklopedie, prubezne vytvarena a zdokonalovana uzivateli
internetu samymi. Je to zase americka akce, jak jinak, ale ma i ceskou
jazykovou pobocku, na adrese http://cs.wikipedia.org.

Jako ochrana pred zneuzivanim a vandaly je ceska Wikipedie rizena
skupinkou tzv. spravcu, mladych lidi z CR, kteri jsouce deti svych
rodicu, dohlizi na poradek, blokuji vandaly a prisne sleduji, aby tam
nahodou nekdo nenapsal neco proti necemu, hlavne tedy ne proti Havlovi
a Klausovi. To mi bylo jasne hned od zacatku, a tak jsem nic takoveho
ani nezkousel. Vandalismus sam nemam rad, tak tam problem nebyl. Ale
i tak jsem se stal prinosem pro ceskou Wikipedii, a zalozil jsem jim
tam radu hesel, ktere tam vubec (umyslne?) nemeli. Nikdo mne za to
nechvalil - tak se musim pochvalit sam. Co clovek neudela sam...

Zalozil jsem jim tam nova hesla Bratri Masinove (nebylo to tam, pry to
nebylo encyklopedicky vyznamne), Vladimir Hucin (ditto), Petr Cibulka
(ditto), Emigrace (ditto), Kolaborant (ditto), Jan Novak (spisovatel),
Jiri Vanek (diito), Jan Sinagl (ditto), Ota Rambousek (ditto), Ota Ulc
(ditto), Peter Breiner (ditto), Stanislav Reinis (ditto), Thomas
Jefferson (ditto), Zbynek Janata, Vaclav Sveda, Zdena Masinova a
dalsich asi 40 hesel. O temer kazdem hesle mistni svazaci (=spravci)
vyhlasili hlasovani o smazani (o Sinaglovi a Vankovi dokonce
dvakrat). Vetsinou v hlasovani neuspeli. Ovsem smazali ma hesla o dvou
katolickych knezich a Hane Catalanove a CS-magazinu a bez udani duvodu
smazali me heslo o Barbara Masin (autorka knihy Odkaz) a heslo Luza,
kde jsem vysvetloval co to "luza" je. Pry to bylo urazlive. Ovsem v
dobe psani toho clanku tam meli i hesla jako "sulin" a "pica" a v
historii clanku nebylo zadne zminky, ze by nekdo chtel hlasovat o
smazani. To vite, stara dobra evropska kultura...

Mnou zalozena hesla byla dodatecne doplnena a pozmenena dalsimi
uzivateli (coz je princip celeho napadu) a jsou tam dosud. Ovsem ma
osvetova cinnost jako obvykle nezustala bez zaslouzene pomsty ze
strany ceskych vlastencu. Velmi brzy jsem se dockal i hesla sam o
sobe. Byl jsem tam poplivan a pospinen jak to jen slo, prohlasen za
spammera, obvinen z kriminalni cinnosti jako udajny spolupachatel a
prijemce kradenych salamu od Paroubka, objevily se tam o me zcela
falesne informace, vcetne vymysleneho data narozeni a fotografie, kde
jsem nebyl ja, ale muj dnes jiz zemrely pritel Edward Smith. Takze
jsem pro zmenu zase ja mel zajem o smazani tohoto hesla plneho lzi a
nesmyslu, ale byl jsem prehlasovan prave onemi mladymi
spravci-svazaky, kteri to videli jako bezvadnou vendettu proti zlemu
emigrantovi Hedvickovi. Spravci jsou vetsinou anonymni a skryvaji se
pod pseudonymy - opet ... jak ceske, ze ano. Spravce s pseudonymem
Pastorius behem hlasovani dokonce napsal, ze Hedvicek je stejne uz
stary a urcite brzo umre a pak bude mozno si v hesle o nem psat, co
spravci uznaji za vhodne. To vite, stara dobra vychodoevropska
kultura...

Ovsem vzdelavani barbaru z vychodni Evropy nesmi prestat, nelamu nad
nimi hul. Vzdelani a trenink je vsechno - i ten kvetak je jen
vycepovane zeli! A tak jsem zacal tvorit uplne nove heslo, ktere v
ceske Wikipedii porad neni a to heslo Upravenec. To co muzete videt
nize jsem do Wikipedie puvodne vlozil, to co muzete prave ted videt
na adrese http://cs.wikipedia.org/wiki/Upravenec je to, co z meho
hesla zustalo po doplnovani a utocich ceskych vlastencu.

Heslo: Upravenec (encyklopedicke heslo)

Upravenec je velmi specificky cesky vyraz, nevyskytujici se v
anglictine a vetsine dalsich jazyku a oznacuje osobu, ktera nelegalne
emigrovala z CSSR mezi lety 1948 az 1989 (ale hlavne mezi lety 1968 az
1989) a po ziskani obcanstvi jine zeme (vetsinou Kanada, Australie a
zeme zapadni Evropy) se tato osoba obratila zastupitelsky urad stale
komunisticke CSSR, se zadosti o umozneni beztrestneho cestovani do
CSSR. Jde tedy o pripad osob, u kterych doslo k moralnimu a
charakterovemu selhani a zacaly kolaborovat s nepritelem.

Tento proces, zavedeny az v roce 1977 na zaklade smernice c. 58 ze
16. brezna 1977, ktera umoznovala emigrantum upravit si vztahy k CSSR.
Upravenci museli za tuto akci zaplatit, zadat o milost prezidenta
CSSR, napsat omluvny dopis a museli se zavazat, ze nebudou odebirat
zadne exilove casopisy, kupovat exilovou literaturu a posilat deti do
exiloveho Skautu.

Probihalo to takto:

1) Potencialni upravenec s cerstvym zahranicnim pasem obvykle napsal
plactivy dopis na ambasadu CSSR v zemi, ve ktere bydlel s dojemnym
pribehem, jak nikdy nic nerekl o CSSR spatneho a jak jsou jeho stari
rodice v CSSR nemocni a jak by je rad uvidel. Kodovym vyrazem bylo, ze
by si rad "upravil vztahy k CSSR" - a odtud posel vyraz "upravenec".

2) Ambasada CSSR (v nekterych pripadech tyhle veci vyrizoval konzulat)
promptne odpovedela dopisem s vysvetlenim jak na to. Nejdriv musel
zadatel poslat doporuceny dopis presidentu CSSR, tedy Husakovi, a
pozadat o milost - tedy prezidentske odpusteni zlocinu opusteni CSSR.
V naproste vetsine pripadu bylo zadosti o milost behem par tydnu
vyhoveno. Bylo to ovsem podmineno tim, ze zadatel zaplatil konzulatu
castku v dolarech ci markach, udajne za ucelem "zaplaceni vzdelani v
CSSR" ve vysi, kterou na miste urcili prislusni konzularni
urednici/StB. Castka byla obvykle ve vysi od trech do deseti tisic
dolaru. Wikipedista -jkb- se zminuje o "neco pres tri tisice marek" -
asi byl bez vzdelani, tak ho to vyslo lacino. Castka byla vetsinou
vyzadovana v hotovosti a neni znamo se by se vydavala potvrzeni o
prijeti penez.

3) S prislusnou vyprosenou a zaplacenou milosti, ktera pripominala
"car toaletniho papiru" (jak znovu poznamenal wikipedista -jkb-,
taktez drzitel milosti) se zadatel odebral k prvnimu z nekolika
pohovoru na ambasade, pripadne konzulatu CSSR v zemi sveho pobytu.

4) Behem pohovoru bylo poverenymi pracovniky konzulatu, jinak vsechno
prislusnici StB a rozvedky, pouzivano ruznych forem psychologickeho
natlaku, vzdy s vysledkem, ze nakonec zadatel o cestovani za nemocnou
maminkou podepsal vsechny papiry, ktere mu byly predlozeny. Mezi
zaznamenane formy psychologickeho natlaku patrily ruzne formy
verbalni, jako vyhrozovani postihem pribuznych v CSSR, vyhrozovani
prozrazenim spoluprace zadatele s konzulatem/StB mezi emigrantskou
komunistou toho ktereho statu, az po uzavreni zadatele v budove
konzulatu do tzv. "cekarny", coz byla mala mistnost bez oken a
zapomenuti ho tam na par hodin. Prislusny konzularni urednik/StB byl
vzdy dobre a dopredu vybaven informacemi o osobnich, rozdinnych a
zamestnaneckych pomerech zadatele a jeho rodiny jako v nove zemi, tak
i pribuznych v CSSR, coz samo o sobe muselo byt docela depresivni.
Zadatel byl dale vyzvan, aby na miste vypsal "vseobecne informace",
ktere mely obsahovat udaje o rodinnych prislusnicich v cizine, kde
bydli, kde pracuji a tak. A zadatele psali a psali. Napriklad kdyz
zadatel v Kanade napsal, ze rodinny prislusnik pracuje v tovarne,
ktera vyrabi podvozky pro americka vojenska letadla, jiste to melo pro
konzularni uredniky/StB urcitou zajimavost.

5) Po provedenych "pohovorech" (nekdy jen jeden, nekdy vsak i tri)
zadatel o "upravenost" s radosti podepsal konzularnim urednikem/StB
predlozene dokumenty, kterymi se zavazoval byt loajalni obcanem CSSR
(i kdyz byl zaroven obcanem Kanady, Australie, NSR, atd.), zavazal se
informovat pracovniky konzulatu/StB "o zavaznych skutecnostech, ktere
by mohly byt predmetem jejich zajmu" (coz mohlo obsahovat cokoliv) a
byl proti podpisu uvedomen, ze se na nej ted budou vztahovat zakony
CSSR i v zahranici ("takze zadne kriticke kecy, rozumite?") a jako
odmenu obdrzel kyzeny pas obcana CSSR.

6) V pripadech, ze zadatel mel deti, ktere se mu narodily v nove zemi,
treba v Kanade, a chtel je take "upravit", pak po prislusnem poplatku
byly vydany ceske pasy i detem a to vzdy s mistem narozeni "Brno" i
kdyz se ty deti narodily v Toronte. O milost ty deti zadat nemusely,
stacilo zaplatit.

7) Na ceste z konzulatu byl drzitel noveho pasu CSSR instruovan, ze
pri opusteni napriklad Kanady ma odletet s pouzitim kanadskeho pasu,
ale do Prahy uz ma priletet na ceskoslovensky pas a soudruhum na
letisti ho ukazat a oni uz budou spokojeni s tim razitkem v tom novem
pase, ktere rikalo, ze "drzitel tohoto pasu se legalne zdrzuje v
zahranici". A poprali mu stastnou cestu na navstevu vlasti.

8) Po priletu do CSSR se musel ted uz "upravenec" s "upravenymi vztahy
k CSSR" hned druhy den po priletu prihlasit v miste sveho docasneho
bydliste v CCSR na Okresni sprave SNB. Pokud nekdo pochazel z maleho
mestecka nebo vesnice, pak mistni stanice VB nebyla dost dobra, muselo
se jet az na okres. Zde probihaly dalsi pohovory, kde byl "upravenec'
dotazovan na vsechno mozne a vetsinou se o tom dnes uz ani nechteji
bavit. Pred odletem zpet do ciziny se musel "upravenec" zase "odhlasit
z docasneho bydliste na stejne okresni sprave SNB, coz byl zase duvod
k zaverecnemu pohovoru.

9) Vetsina "upravencu" po priletu zpatky z navstevy CSSR prohlasila,
ze to bylo strasne a ze uz tam zpatky nepojedou, ale trvalo jen par
mesicu nebo rok a prisla chripkova sezona a maminka byla zase nemocna
a zase bylo nutno jet "domu" (coz je kodove slovo, kterym upravenci
oznacovali CSSR). Po takove navsteve se nemocna maminka vzdy zazracne
uzdravila. Mira kontaktu s konzulatem/ambasadou CSSR se po vydani
ceskoslovenskeho pasu ruznila. V nekterych pripadech nedochazelo k
vubec zadnym kontaktum, v nekterych k pouze pisemnym kontaktum a jen u
casti dochazelo k opakovanym osobnim stykum s konzulatem.

10) Era "upravenectvi" skocila listopadem 1989 v CSSR. Seznamy
emigrantu, kteri si takto "upravili vztahy s CSSR" nebyly nikdy
zverejneny a dnes je velmi tezke neco takoveho ze starych emigrantu
vubec dostat - pokud je tedy nenachytate na podreknuti se, ze
navstivili CSSR pred rokem 1989. Pak vite, ze mate co do cineni s
"upravencem". Dle mych zdroju, ktere si nepreji byt jmenovany, seznamy
"upravencu" dosud existuji na MZV (Ministerstvo zahranicnich veci) v
Praze. Jejich uverejneni by bylo urcite prinejmensim tak zajimave,
jako Cibulkovo uverejneni spolupracovniku StB - protoze jak legalne,
tak socialne je to na stejne urovni.
---
Takze tak si hraju, spoluvytvarim ceskou encyklopedii a jsem za to
cyber-virtualne hanen.

Rosta

P.S: Zhruba 30 minut po umisteni vyseuvedeneho hesla Upravenec na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Upravenec jsem byl z ceske Wikipedie
zablokovan mistnimi neokomunisty pro udajne urazky v textu hesla. Jake
vyhlidky pak muze mit nova ceska inteligence, je-li i ceska
internetova encyklopedie ovladana temito mladymi marxisty? Neni
nakonec vyraz "ceska inteligence" oxymoron?

Dalsi zdroje:

http://cs-magazin.com/2004-02/view.php?article=articles/cs040205.htm
http://people2.clarityconnect.com/webpages6/ota/art_cz/574x.htm
http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/clanky/2004/07/38134_1_23_0.html
http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/clanky/2003/06/31108_1_0_0.html
http://home.scarlet.be/~pavel5/okno.htm

-------------
Autor timto souhlasi s volnou redistribuci, preposilanim a
publikovanim tohoto clanku, za predpokladu, ze bude v nezmenene forme.
Autorske honorare prosim posilejte charitativni organizaci vasi volby
v miste vaseho bydliste a nebo financne podporte jediny pravidelny
zahranicni magazin CS-magazin na adrese
http://www.cs-magazin.com/2006-02/view.php?article=articles/cs060201.htm
----
CS-CLUB je uzavreny soukromy internetovy diskusni klub, provozovany ze
serveru mimo uzemi Ceske republiky. Nelze se na nej prihlasit primo.
Zajemci o ucast, kontaktujte, prosim, autora tohoto clanku na adrese
ro...@scanlon.im1.net
----
Knizku Jak Paroubek kradl salamy si muzete koupit v kteremkoliv ceskem
knihkupectvi a nebo objednat pres internet na adrese
http://www.betaknihy.cz/detail.php?k=2
----
Ctete CS-magazin na adrese http://www.cs-magazin.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

FEEB

On Thu, 26 Jan 2006 18:56:37 GMT, Ross Hedvicek wrote:

> [...]
>internetova encyklopedie, prubezne vytvarena a zdokonalovana uzivateli
>internetu samymi. Je to zase americka akce, jak jinak, ale ma i ceskou

(...)

Ja nevim, Rosto, ze te to jeste neprestalo bavit. Dej si Pina Colada,
lehni si do lehatka, pust si Toby Keith a vyprdni se na ne.
Neznas? Vytecne! :-)

<fe...@chem.utoronto.ca>

Yukon

Velice zajimavy prispevek. Musim si to precist jeste jednou
az budu mit vic casu. Jsem si jisty, ze na teto newsgroup
mame nekolik takovych upravencu a hrozne rad bych od nich
slysel co si o Hedvickovu prispevku mysli. Ten proces
upraveni tak opravdu vypadal? Tak jak to vlastne bylo
upravenci. y

Ross Hedvicek

In article <1138319724.0...@g14g2000cwa.googlegroups.com> "Yukon" <lo...@atlas.cz> writes:
> [...]

>slysel co si o Hedvickovu prispevku mysli. Ten proces
>upraveni tak opravdu vypadal? Tak jak to vlastne bylo

Nahazujes udicku? Kdo se ti prizna? Nikdo se ti neprizna. A kdyby ano, tak
budou tvrdit ze to bylo jinak, ze prehanim, generalizuju a tak. Asi si mysli,
ze jsem to napsal po rozhovoru s jednim jedinym upravencem a ne desitkami.
Je klidne mozne, ze tam nekdo prisel, zaplatil desetikorunovy kolek a zacal
jezdit do Ceska - ovsem to byla vyjimka. Pravidlo vypadalo jinak.

Rosta

----------------
Ctete "Cesky a slovensky zahranicni casopis - CS-magazin"
http://www.cs-magazin.com
Kupte si knizku "Jak Paroubek kradl salamy" - na adrese
vydavatelstvi http://www.betaknihy.cz/detail.php?k=2

Pavel Dvorak

Take se v te dobe mluvilo o moznosti "vyvazat se" z ceskoslovenskeho
statniho obcansvi. Vis o tom neco vic? Pokud ano, patrilo by to do toho
vikipedickeho prispevku. (Nebo jsem neco prehledl?)

Pavel

{dale nic nepridano]

Ross Hedvicek

In article <drds1g$h34$1...@theodyn.ncf.ca> ah...@FreeNet.Carleton.CA (Pavel Dvorak) writes:
> [...]

>statniho obcansvi. Vis o tom neco vic? Pokud ano, patrilo by to do toho
>vikipedickeho prispevku. (Nebo jsem neco prehledl?)

Ano, pamatuji si ten vyraz "vyvazat se". Ale zda se ze to bylo jen jine slovo
pro stejnou vec - "upraveni se". A moje informace rikaji ze upravenci ze
zapadniho Nemecka jezdili na nemecke pasy (protoze NSR proti tomu
protestovala) nikoliv na ceske jako "kanadani".

Pavel Dvorak

Myslim, ze to nebylo totez. "Vyvazanci" potom nemeli cs statni obcanstvi,
a po devetaosmdesatem se ho s narkem domahali nazpatek. Upravencum a tem,
co se s cs urady vubec nebavili, to obcanstvi automaticky zustalo. Ovsem
pokud vim, nekteri emigranti byli cs obcanstvi zbaveni "za trest."

Pavel

Yukon

Ono to s tim ceskym obcanstvim neni asi tak jednoduche. Pred
casem se tu o tom nekdo rozepisoval a podle jeho teorie, ja
jsem byl jeste ceskym obcanem. A to sem nechtel. Tak si byt
uplnne jisty, napsal jsem na velvyslanectvi v LA a, ze chci od
nich slyset jestli jsem obcanem nebo nebo. Podle nich, ne. Mam
to jeste nekde schovany. S nimi jsem se nikdy nebavil, od nich
sem nikdy nic nechtel. Tak nekde musela byt nejaka procedura
ktera me oficialne zbavila toho "coveted" cs obcanstvi. y

Yukon

> [...]
> Je klidne mozne, ze tam nekdo prisel, zaplatil desetikorunovy kolek a zacal
> jezdit do Ceska - ovsem to byla vyjimka. Pravidlo vypadalo jinak.

Nahazuji, nahazuji. Me nejde do hlavy jak by to nekdo mohl udelat.
Zebrat a
komunisty prosit aby ho vzali zpatky do milosti. A pak jim jeste
zaplatit
10 tisic dolaru. Tak at sem treba napisou pod jinou prezdivkou, kdyz
se
za to stydi, rad bych ale slysel co je k tomu domelo.

Jsem si ale jist, ze jich tu par sedi. Tak jeste jednou, tak co?
Take jsem si
jist, ze je tu par vyvolencu kteri sem priputovali s pozehnanim pana
Jakese a
ze si tu ted s chuti sedi na teplem fleku nejake universitya stezuji
si na
ten nemilosrdny americky kapitalismus, zatim co si vychutnavaji
rozkose
zapadni democracie. Jmeno ktere mi jde na mysl, je tady nase Alenka.
Nemam
osobne proti ni nic, ale mam takovy pocit, ze je jedna z byvalych,
pozehnanych. Soudim to pouze podle nazoru a informaci ktere tady sama
dobrovolne nabidla. Co ty na to Alenko. y

Jiri Borsky

Zlodeji casto krici: "Chytte zlodeje!"

S vyhodou i anonymne?

Dejte si pozor.

Jiri Borsky
(nikdy neupraven + prave jmeno)

Paul J Kriha

Ross Hedvicek <ro...@scanlon.im1.net> wrote in message news:ross.4546...@scanlon.im1.net...

> [...]
> zapadniho Nemecka jezdili na nemecke pasy (protoze NSR proti tomu
> protestovala) nikoliv na ceske jako "kanadani".

Nekdy pred 20-25ti lety zdejsi ambasada poslala dopisy vsem
uprchlikum, jiz si vubec nepamatuji co tam presne rikali, ale
byla tam jedna moznost, zruseni obcanstvi. Jak tomu presne
rikali v te jejich hantyrce a jestli to byla ta moznost "vyvazani se
ze svazku" :-) si jiz nepamatuji.

Na Zelande je Cechu jen pet a pul, ale v Australii bylo hodne
lidi, kteri zacali platit ruzne tezke poplatky za "vzdelani" a rusit
si ceske obcanstvi protoze se citili zavazani vuci Australii
nemit obcanstvi nepratelskeho komunistickeho statu.
Na rozdil od jinych zemi po svete, ktere trvaly na tom aby
uprchlici nedrzeli cizi obcanstvi, australska vlada udelala neco,
ceho si velice vazim. Vlada vydala oficialni vyhlasku specielne
pro cs uprichliky a publikovala v dennim tisku, ve ktere
doporucili, aby nikdo zadne penize CSSR neplatil obvzvlaste
ne v prvnich letech emigrace, kdy kazdy dolar je tezce usetren.
Uprchlici se v zadnem pripade nemeli citit moralne zavazani
sve nove domovine rusit si stare obcanstvi. Proste bylo
doporuceno vsechny komunikace a natlak z CSSR ambasady
a existenci stareho cs obcanstvi ignorovat.

Paul JK

Paul J Kriha

Jiri Borsky <lo...@www.borsky.com> wrote in message news:43DAD4...@www.borsky.com...

A co jak vycestoval, legalne? :-)

pjk

kujebak

"Yukon" <lo...@atlas.cz> wrote in message

> [...]
> sem nikdy nic nechtel. Tak nekde musela byt nejaka procedura
> ktera me oficialne zbavila toho "coveted" cs obcanstvi. y

Americani to meli temer odjakziva jednodussi. Nabytim
americkeho obcanstvi automaticky pozbyli obcanstvi cesko-
slovenskeho. Ta vydiraci kampan mela pro ne smysl jen v
tom ohledu ze "rozvazani" pomeru s CSSR temer vzdy usnad-
nilo dostat viza spatky do Ceska, coz v sedumdesatych letech
nebylo tak jednoduchy. Co tvrdi Hedvicek je samozrejme
blbost. Uryvek z meho vyjadreni na toto tema tesne po sametu:

http://tinyurl.com/93akh

"Citizenship treaty of 1928, ktera nam ted brani v urcitych
moznostech, byla take duvod, proc my emigranti v USA jsme
meli daleko lehci udrzovat fyzicky styk se svymi rodinami
v komunistickem Ceskoslovensku nez Cesi v zemich, ktere
s Ceskoslovenskem podobnou umluvu nemeli. Osobne souhla-
sim ze v soucasnosti pro nas pozbyla jakykoliv ucel. Zaroven
si vsak myslim, ze neni vhodne prosazovat sve osobni nazory
(u vladnich predstavitelu) jako pozadavky ceske emigrace
(in ref. to post "Obcanstvi - dopis poslancum"). Jsem si jist,
ze vetsina z nas tu v Americe zajem o ceske obcanstvi dnes
nema."

Petr Kovar

Ross Hedvicek <ro...@scanlon.im1.net> pise ve svem prispevku
<news:43d91af8...@news.im1.net> (Thu, 26 Jan 2006 18:56:37 GMT):

> [...]
> rodicu, dohlizi na poradek, blokuji vandaly a prisne sleduji, aby tam
> nahodou nekdo nenapsal neco proti necemu, hlavne tedy ne proti Havlovi

(...)

Take jsem mel moznost tuto skupinu spravcu poznat. Jsou to lide, kteri -
ostatne jako jejich anglicti kolegove - spoluvytvareji ve svem volnem case a
zcela nezistne encyklopedicky projekt, ktery ma na ceskem Internetu vcelku
vyznamne postaveni. Rekl bych, ze nejen z duvodu neexistence aktualni
vseobecne ceske encyklopedie. Ti lide jsou na tento projekt a praci za nim
nalezite hrdi a trochu si ji take obcas privlastnuji, coz je nutne brat jako
urcitou kompenzaci za vynakladane usili.

Nevim, jestli je takovy projekt schopny unest tihu Hedvickovych nazoru...
Snad na to jeste neni pripraven, ale mozna take pan Hedvicek nespravne
odhadl misto, kde by mohl sirit svou kyberosvetu. Pouzitelna encyklopedie by
nemela pusobit jako misto pro vyrizovani si politickych uctu - a zda se, ze
toto tamni spravcove velmi dobre chapou. Trvrda a mozna i nevybirava reakce
vuci panu Hedvickovi je pak pochopitelna. A vzhledem k zablokovani
Hedvickova uctu mozna i ucinna.

-pk-

Yukon

Ja jsem si myslel, ze nectes moje prispevky. Porad tu cancas
jak si neanonymni a ja bych se vsadil, ze tvoje cislo neni ani v
telefonni knize a nikde neuvadis svoji adresu. Cili sis vymyslel
nejake ceske jmeno a nikdo stejne nevi kdo jsi, nejspis se
schovavas za anonymitou vic nez vetsina. Take bych se vsadil
ze si za komousu jezdil zpatky do CZ kazdy druhy tyden.
To se uz tu diskutovalo asi stokrat. Na teto ng je nekolik clenu
kteri znaji me jmeno, moje telefonni cislo i vi, kde bydlim a s
nekolika jsem se i setkal. A jinym do toho nic neni.

Plus bych se vsadil, ze jsi vycestoval s pozehnanim komunisticke
vlady, proto jednas jako postrelena husa. Ty na tohle stejne
nebudes reagovat, protoze jak rikas,moje prispevky nectes. y

www.fotolog.net/alaskan

Karel Kriz

In article <srropurzhgbebagbp...@news1.chem.utoronto.ca>,
"FEEB" <fe...@chem.utoronto.ca> wrote:

FEEB, ja se s tebe asi zblaznim! Uz jsem se jakz takz vyrovnal s tim ze
asi neni mozne s tebou v nicem souhlasit - vis a vis "parenting" - a ty
napises tuhle nadherne jednoduchou odpoved. Klobouk dolu...

Karel Kriz

(Ne-upravenec, ale znam jednoho "upravence" a zeptam se jak to vlastne
slo...)

Karel Kriz

In article <43DAD4...@www.borsky.com>,
Jiri Borsky <lo...@www.borsky.com> wrote:

Souhlasim stoprocentne s Jirim! Co by jsem to byli za lidi ze by jsem se
najednou zajimaly jestli nekdo, pred dvaceti lety, zaplatil par tisis
aby se mohl podivat do Prahy? Jsou okamzite kolaboranti? Pro mne ne,
jsou to lidi kteri meli moznost, tenktrat jedinou, se spojit s rodinou
kterou tam tenkrat meli. Je to tak spatne? To co Hedvicek pise je jako
obvykle nejaky extremni pripad, co ja vim, tak komplikovane to nebylo
pro normalni lidi. Osobne nikoho neposuzuji ze si to udelal a
definitivne jsem proti slovu "upravenec" ktery jsem nikdy neslysel a
ktery zni prilis negativne.

Jako kazdy emigrant ve te dobe jsem o te moznosti neco vedel. Neudelal
jsem to protoze to pro mne nebylo dulezite, i kdyz jsem tam mel rodinu.
Muj pritel zaplatil a dostal visum a myslim ze tam jel na par dni se
podivat. To je osobni rozhodnuti a NIKDO nema pravo rikat jestli to je
spravne nebo ne. Je to jednoduche se na to podivat ted, ale v te dobe
pro nas neexistovala jina moznost mit normalni styky s rodinou - nikdo
nevedel ze v roce 1990 se to vsechno zmeni.

Rosta je debil a pise kraviny. Prehani kdyz chce, lze kdy je potreba a
jeho prispevky zni jako komunisticke - jenom z druhe strany. Jeho
prispevek nepatri do Wikipedia protoze je prehnany a jednostranny.

Krome toho...co je to "upravenec"? Rad bych vedel kdo to slovo slysel
drive..

Thank you kindly

Karel Kriz
prave jmeno - nejsem upraven (ale oholim se, kdyz prijde navsteva)

Yukon

Karel Kriz wrote:
Jsou okamzite kolaboranti? Pro mne ne,

Hele, kazdej treti tam byl kolaborant tak co na tom
uz dneska zalezi. Na ty stary case kazdej stejne
uz sere, jenom nas par dinosauru se s tim jeste
zabyva. Jenom pro nas pro nektery, ta kolaborace
se lehce neodpousti. Kdyz se nekdo otocil a
zaplatil deset tisic dolaru, nebyl u mne kolaborant,
ale velkej vul. y

FEEB

On 27 Jan 2006 15:57:03 -0800, Yukon wrote:

> [...]
>se
>za to stydi, rad bych ale slysel co je k tomu domelo.

Slysel jsem, ze kazdy, kdo chtel ziskat Svycarske obcanstvi, coz je proces
velice zdlouhavy, komplikovany a drahy, se musel nejdrive "vyvazat ze
svazku", protoze Svycari, kteri nepripousteli dvoji obcanstvi, vyzadovali,
aby zadatel prokazal, ze sveho puvodniho obcanstvi pozbyl. Coz vedlo k
velice lukrativnimu businessu pro CSSSSR. Snad by nekdo, kdo ma svycarske
obcanstvi, mohl tuto informaci bud potvrdit, nebo vyvratit.

<fe...@chem.utoronto.ca>

FEEB

On Sun, 29 Jan 2006 18:41:16 -0800, Karel Kriz wrote:

>Krome toho...co je to "upravenec"? Rad bych vedel kdo to slovo slysel
>drive..

Slovo "upravenec" jsem slysel nescetne krat davno pred tim, nez jsem poprve
slysel o Rostovi. Mohu potvrdit, ze co Rosta napsal souhlasi s tim, co
jsem slysel z jinych pramenu. Mam takovy pocit, ze zminene slovo bezne
pouzivali i cesti autori jako Ulc a Skvorecky. Patrne v USA upravencu
tolik nebylo vzhledem k automatickemu pozbyti CSSSSR obcanstvi.

<fe...@chem.utoronto.ca>

Ross Hedvicek

In article <karel-73486D....@news.west.cox.net> Karel Kriz <ka...@altitude800.com> writes:
>From: Karel Kriz <ka...@altitude800.com>
>Subject: Re: Heslo: Upravenec
>Date: Sun, 29 Jan 2006 13:24:26 -0800

>Karel Kriz

Grand summary: Celkem 2 upravenci me pismene vynadali a jsou velice sorry ze
se se mnou kdy seznamili - ovsem celkem 5 upravencu mi napsalo a slibilo, ze
kdyz nevykecam jejich identitu, ze mi napisou vzpominky jak to bylo. Z toho
dva tvrdili, ze slo celkem o heavy-duty spionaz. Tak se tresu nedockavosti a
bude dalsi clanek.

Ross Hedvicek

>Karel Kriz wrote:
>Jsou okamzite kolaboranti? Pro mne ne,

Bodejt bys kritizoval ty stejne vrany z tveho hejna.

LaEna

Co ja na to? Ja plne souhlasim s panem Krizem, ktery napsal:

> [...]
> jsou to lidi kteri meli moznost, tenktrat jedinou, se spojit s rodinou
> kterou tam tenkrat meli. Je to tak spatne?

Dodam k tomu jen to, ze tito upravenci ani tim jejich cinem nepomohli
'udrzet' komunismus v zemi, ani nikoho neprivedli do vezeni, ani nikoho
nezabili. Udelali to co jim vyhovovalo a sami se s tim vyrovnali ve sve
hlave. Ja v tom nevidim nic spatneho a navic je to dnes uz totalne pase.

Nevim Yukone proc si myslis ze ja jsem jedna z nich. Rikas z mych
prispevku tady do newsgroup. Z kterych? Mozna ze z tech vtipu? ha ha

Uz dedkovatis, drive s tebou byvala vetsi sranda.

LaEna.

Dr Anton

"LaEna" <jir...@ucalgary.ca> wrote in message
Sranda? A s dedkem yukonskym? Kdypak to bylo?
Myslym ze uz babkovatis.
DrA

Dr Anton

"Dr Anton" <dont...@cz.com> wrote in message
.............Tak honem, kdy se ozves Pavlicku?
to mne opravdu nastve, jestli zacnes prehlizet moje poznamky...

pornero

In article <ross.4548...@scanlon.im1.net>,
ro...@scanlon.im1.net (Ross Hedvicek) wrote:

> Bodejt bys kritizoval ty stejne vrany z tveho hejna.
>
> Rosta

Nemas narok, Rosto! Jenom brebtas nesmysly! Nevis o mne vubec nic a co
jsem celej zivot delal. Vis co, znis jako starej komunista - je to pro
tebe taky lehke kohokoliv obvinovat bez jakehokoliv duvodu.

Karel Kriz

Ross Hedvicek

In article <pornero-8361D8...@news.west.cox.net> pornero <por...@centrum.cz> writes:
> [...]

>jsem celej zivot delal. Vis co, znis jako starej komunista - je to pro
>tebe taky lehke kohokoliv obvinovat bez jakehokoliv duvodu.

Priznavam ze nevim, ale hodne se da odhadnout uz z tech blbych nazoru co mas.
Mnohdy podrobneho zivotopisu netreba, staci poslouchat jak si blbci pousti
hubu na spacir.

Rosta

mirek

Mnohdy podrobneho zivotopisu netreba, staci poslouchat jak si blbci
pousti
hubu na spacir.

Rosta

Myslis treba, jak ty si poustis hubu na spacir, pises z velke vetsiny
picoviny a takovy, ze te vyhazuji z prispivani a diskuse, jako treba
Neff ?

Karel Kriz

In article <1138909898....@g47g2000cwa.googlegroups.com>,
"mirek" <mir...@volny.cz> wrote:

Dekuji za podporu, Mirku. Rosta je jenom zblbla krysa a driv nebo
pozdeji mu nekdo roztriska drzku. Ne ja, to neni zadna hrozba, protoze
tak ja nepracuji. Ale vsadim se ze jednou nazve nekoho komunistou, coz
je pro neho kazdej kdo s nim nesouhlasi, a ten se nej nasere. Osobne ja
nej kaslu, je to nevychovanec a po 15 letech ma na mozku jenom
komunisty. Chudak, to je, vlastne, skoro je mi ho lito i kdyz se chova
jako kreten.

Karel Kriz

Co/kdo je Neff?

mirek

Neff?
Redakce, Neviditelny pes.

Ross Hedvicek

In article <1138909898....@g47g2000cwa.googlegroups.com> "mirek" <mir...@volny.cz> writes:
>From: "mirek" <mir...@volny.cz>
>Subject: Re: Heslo: Upravenec
>Date: 2 Feb 2006 11:51:38 -0800

>Rosta

Neff mne odnikud nevyhodil, jsme ve styku porad. Akorat jsem na shitlistu u
Britskych listu, ale byt tam je asi takova pocta jako byt u Demokratu :-)