Slava Bogu!

Ilya Talev

Promivaneto na mozycite vi javno do goljama
stepen e fakt na minaloto. Makedonistyt-kominternovec
Nikola Vapcarov, kojto tupchel po zemja, kojato mu
bila "chuzhda" - zashtoto *negovata zemja* bila v Shar
planina i Belomorieto - neshto ne e interesen na dneshnoto
mlado bylgarsko pokolenie (vypreki che "na kuro mi Janko"
bivshia prokuror shteshe uzh da preigrava otnovo sydeben
proces sreshtu syvetskite shpioni - kakvo tuk znachat
njakakvi si lichnosti! - vmesto da goni mutri i
banditi).

"Само 13 писаха за Вапцаров

ШУМЕН. Само 13 от общо 585 кандидат-студенти писаха вчера по темата "Драмата
на човешкото битие в поезията на Вапцаров". Те се явиха на изпит по
литература в Шуменския университет. Останалите предпочетоха да попълват
тест." Биляна Веселинова, Standart.

Woman_Being

Старостта не ти понася много, Илия! Губиш преценка, а и съвсем ни взе
за хабдали с тази твоя "информация". По-добре ползвай както някога
готови текстове - не се аби да ги пишеш сам, щото проваляш заданието!

Ми всеки нормален човек ще предпочете да попълва тест, вместо да пише
тема, па ако ще да е за Футболното първенство!

Точно ОБРАТНОТО се е доказало - че все още в БГ ценят ПОЕТА
Вапцаров - щом дават тема за него, а не за Ботев и Левски - както
обикновено.

А ако ти се е искало просто да попсуваш публично - не е имало нужда
да намесваш поети и ученици.

Колкото до това, че в Беломорието останаха доста много "наши" земи -
няма спор и не виждам в какво точно упрекваш Вапцаров? Моят баща - по
съвпадение също писател! - е роден в Малко Търново, защото родителите
му са прогонени от Турците от Лозенград, където са били доста заможен
род, та си пренасяли мангизите в менци на магарета. Също и бащата на
майка ми Аврам Коен е прогонен от тези земи, където е имал съвсем
различен живот от беднотията в БГ - което личи по невероятно красивия
му почерк и правопис, запазен в няколко писма.

И не са малко хората, прогонени от там. ЗАЩО да не жалят за ОНЕЗИ
земи, където са им корените?

КВО толкоз те дразни?

Трябва да препрочета книгите на Димитър Талев за онези времена - може
много неща да ми се изяснят - като си говорим за промити мозъци...

J.

"Ilya Talev" <ta...@attglobal.net> wrote in message

Ilya Talev

"Woman_Being" <woman...@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> Точно ОБРАТНОТО се е доказало - че все още в БГ ценят ПОЕТА
> Вапцаров - щом дават тема за него, а не за Ботев и Левски - както

Ми как нема! Нали един от царските министри на образованието
си е писал дисертацията за най великия комунистически поет на
Балканите. А ти не се прави на толкоз халтава - "тая земя,
простете, е ЧУЖДА." *Неговата земя*, по решение на Коминтерна
от 1934 година, е ЮГОСЛАВСКАТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ФЕДЕРАЦИЯ
на бъдещия маршал и предател Тито; цената на Титовото участие в
Коминтерна е запазването на заграбването на български територии
през Балканската и Първата световна война. И недей да ми
дрънкаш за Лозенград или Дедеагач - те нямат нищо общо с
Коминтерна и политиката на БКП.
Ти знаеш ли, че бащата на сегашния председател на НС, небезизвестният
Георги Зайков (а/ка Пирински) е ял сумати бой Минесота от македонски
миньори, когато ги е убеждавал, че на се българи? Аз имам стенограмите
от съда в Ню Йорк, който му отнема правото на живее в САЩ.
Когато го питат какъв е по народност, Георги Пирински Старши заявява,
че бил ЮГОСЛАВЯНИН от Банско.

Woman_Being

Да ти имам проблемите, Талев.

J.

"Ilya Talev" <ta...@attglobal.net> wrote in message

george taran

този ми адаш не е ли роден в САЩ и съответно гражданин? Как се отнема това?

george taran

мда, прочетох. не отговаряйте.

Ilya Talev

Tova e TATOTO, Pirinski Starshi.

"george taran" <ch...@talasym.net> wrote in message

kaftan

Ilya Talev написа:

> [...]
> proces sreshtu syvetskite shpioni - kakvo tuk znachat
> njakakvi si lichnosti! - vmesto da goni mutri i

Много е интересно, как на един стар
човек му липсва бившата професия.
Не мисля че мрази България, по-скоро е
някакъв вид непълен вегетативен
(подкоров) автоматизъм. Бавно, атетозно
плюене, с рефлексно силно стискане на
всеки подаден морков.
Старост - нерадост, както закачливо
отбелязал Вапцаров преди да го
разтрелят добрите демократични
джандари.
Кафтан

Ilya Talev

"kaftan" <kaf...@okbg.net> wrote in message

> Много е интересно, как на един стар
> [...]

И с кафтан, и по гол гъз, все си е тая!
Вапцаров е съден не за неговата поезия, а за
това, че е бил чуждестранен агент (ако не знаеш на кой,
няма смисъл да продължаваме) и член на ръководството
на незаконна партия, която е искала да смени режима
не с избори, а със съветски автомати.

"Заводът със яки бетонни стени", които си построихте
да ви държи вътре като руски мужици в крепостно право
постави Бг на ПОСЛЕДНО място по обитаемост в
Европа и на едно от ПЪРВИТЕ МЕСТА по бягство на
интелигентноити и население, а и по престъпност и
корупция...

Честито!

Prof

такова,
пяната от устата избършете....
противно е дори да се чете.....

Ilya Talev

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message

> такова,
> пяната от устата избършете....
> противно е дори да се чете.

Винаги е така с промити мозъци!
Всичко, което за нормабните хора е
нормално, за изтърканите мозъци
е супер-ПРОТИВНО. Те даже са
готови да предадат баща си и майка си
(Павлик Морозов) и да взривяват
кули-близнаци (Ню Йорк, Мадрид, Лондон).

Ilya Talev

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message
> такова,
> пяната от устата избършете....
> противно е дори да се чете.....

А какво ще кажеш за това, каймакът на българската
комунистическа поезия?

"Какво ще докладвам? Какво ще усуквам?
Да почна с войната в Китай ли? - Излишно!

Та аз съм просмукан

от мъка и чукам на вашата съвест

за нещо по-висше, което е вплетено

в нашия спомен, което гневно

в гърдите напира, умира и пак се заражда

в сърцето и носи прекрасното име Р о д и н а!

Аз мисля, че първата капка, която

от своята кръв за света ще пролея,

ще бъде за мойте поробени братя,

ще бъде за Нея!

И ти се опитай да спориш със мене.

Та аз за секунда, за миг ЩЕ ТЕ СМАЖА.

Аз чувствам горещите думи на Ленин:

"Прав е другарят Вапцаров" - ще каже.

И тъй - към доклада.

Докладвам направо - аз страдам!

Но някой ще каже тогава: "Забравяш -

въпроса е толкова личен...

Ти можеш да страдаш, тъй както обичаш,

но твоята мъка ще трогне малцина."

Грешите - аз страдам за СВОЙТА Родина.

А в Прилеп са скрити в мъха на стените

легенди, които ни чакат.

Открий със ръката кората на мрака,

пиши! И не бой се нататък!

Вятъра пее в Пирина, в скалите,

пее в усои, в увини - колко са паднали

в боя за своя покрив и свойта Родина!"

(ДОКЛАД)

Да, ама, къде е неговата РОДИНА?

"Тази земя,

по която тъпча сега,

тази земя,

която пролетен вятър пробужда,

тази земя - не е моя земя,

тази земя,

простете, е ЧУЖДА...

Ние сме слети с сърцето,

с умът,

но... земята не чувствам моя.

Над мойта земя

напролет

лъчите

шуртят,

гърмят водопади

от слънце

над мойта

земя.

Ти чувстваш дълбоко

сърцето на земната гръд

и виждаш как с скокове

раснат безбройни цветя.

Над мойта земя

в небето

опира

Пирин.

И мурите в буря

илинденски приказки пеят,

над Охрид лазура е

толкоз просторен и син,

а още надоле

е светлия бряг на Егея.

Моя страна! Моя прекрасна страна!...

Поена със кръв

и разлюляна

в метежи.

По Беласица телени мрежи..."

(ЗЕМЯ)

И МАДРИД НЕ Е ВАШ!

"Какво бе ти за мене? -

Нищо. -

Една загубена страна

на рицари и на плата.

Какво бе ти за мен? -

Огнище

на някаква любов жестока,

която диво се опива

от кръв

от блясък на ками,

от шлагери

и от китари

от страст,

от ревност

и псалми.

Сега за мене ти си участ.

Сега за мене си съдба.

И аз участвам неотлъчно

в борбата ти за свобода.

Сега горя, сега се радвам

на всеки боен твой успех

и вярвам в силата ти млада,

във нея свойта сила влех;

сега се бия до победа,

в картечните гнезда прикрит,

из улиците на Толедо

и пред стените на Мадрид.

Един работник с синя блуза

до мене прострелен лежи

и под каскета му нахлузен

неспирно топла кръв струи.

Това е мойта кръв, която

тревожно в жилите шуми;

и аз познавам тоз приятел

от ланкаширските котли,

където двамата с лопати

работехме на обща пещ,

и нямаше стена, която

да спре младежкия копнеж...

Спи, мой другарю, спи спокойно

под кървавите знамена. -

Ще мине твойта кръв във мойта

и после в цялата земя.

И тази кръв сега протича

в заводите от град във град,

вълнува, движи и увлича

селата в общия парад -

на упоритата надежда,

на смелостта и на труда,

на суровата неизбежност,

на кървавата свобода.

Тя днес издига барикади,

налива в жилите кураж,

крещи, безумна в свойта радост:

"Мадрид е наш!

Мадрид е наш!"

Светът е наш! Не бой се, друже!"

(ИСПАНИЯ)

Просто е болно да се помисли колко сте БЕЗГРАМОТНИ!!!

hrel

"Ilya Talev" <ta...@attglobal.net> writes:

> [...]
> от съда в Ню Йорк, който му отнема правото на живее в САЩ.
> Когато го питат какъв е по народност, Георги Пирински Старши заявява,

Значи по вьпроса за Вапцаров се оливаш тотално (наливаш вода в мелницата
на фиромските помияри) - но това да го оставим настрана, всеки има право
на свое мнение.

Ако действително имаш стенограма от американски съд в която Пирински
заявява че е югославянин моля ти се публикувай я - всеки БГ вестник ще я
глътне лакомо. Една такава новинка има потенциал да превърне Зайков в
политически труп, какъвто заслужава да бъде.

Ilya Talev

"hrel" <n...@ns.org> wrote in message

> Значи по вьпроса за Вапцаров се оливаш тотално (наливаш вода в мелницата
> на фиромските помияри) - но това да го оставим настрана, всеки има право
> на свое мнение.

Не става въпрос за мнение, мойто момче, а за ФАКТИ!

БКП с цялото си ръководство се подчинява на диктата на
Сталин за СЪЗДАВАНЕ на *македонска нация* от отломките на
българския етнос. Прочети спамените на един от бащите
на язикот, Венко Марковски. Той там разказва как баба ти Цола
Драгойчева (първият комунистически премиерминистър) и
Добри Терпешев му забранявали да пише на литературен
български, а на посърбеиня скопси диалект. Знаеш ли колко хиляди
българи от Македония бяха със счупени от комунистите кости,
защото отказваха да се хишат МАКЕДОНЦИ при фамозното
преброяване? Другаряг Ленин ще ви каже, колко е бил
прав другарят Вапцаров ........

> [...]

> глътне лакомо. Една такава новинка има потенциал да превърне Зайков в
> политически труп, какъвто заслужава да бъде.

Аз лично не виждам по какъв начин младият Зайков (а/ка Пирински)
е отговорен за политическите престъпления на тато си. Разбира се,
от друга страна Георги Пирински младши дължи мястото си в
българското общество на татко си! Много труден въпрос, настина...

hrel

"Ilya Talev" <ta...@attglobal.net> writes:

Илия, Илия...Аз се подписвам с две ръце под горното стихотворение. Аз не
чувствам София като моя земя. Аз съм израснал в полите на Пирин и именно
това е моята земя и РОДИНА. Заедно с оная исрорическа българска земя на
Крали Марко от Прилеп, на светите братя от Солун, на илинденските
въстаници. Земята от романите на Димитър Талев (твой баща?). Това е
истинската България - тя е в нашия дух, а не в някакъв адрес на софийска
улица.

И менно за тая духовна България говори Вапцаров в тия стихове.

А София - това днес е земята на Ахмед Доган, Сергей Дмитриевич Станишев,
Стоян Ганев, Мангал Костов и тем подобни говна. Това не е моя земя....

Е сега да не вземеш да ме обявиш за небългарин и предател а?? Ша ти
дърпам ушите ей, нищо че си по стар от мене.

Ilya Talev

> [...]
> чувствам София като моя земя. Аз съм израснал в полите на Пирин и именно
> това е моята земя и РОДИНА. Заедно с оная исрорическа българска земя на

Айде, бога ми! История и фикция а-ла-сербиана.
Изведнъж дребният сръбски феодал Марко Вукашинович
става какво? - "[з]аедно с оная исрорическа българска земя
на Крали Марко от Прилеп..." Той и Марко е като повечето
ни герои - свободно съчинение на тема патриотизъм.

Ilya Talev

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message
> такова,
> пяната от устата избършете....
> противно е дори да се чете.....

Та да си дойдем на думата:

"Освен върху стихотворенията на Далчев бъдещите висшисти можеха да пишат и
есе. За него те трябваше да съпоставят цитатите "… а в своята вяра сам не
вярвам аз" от стихотворението "Аз искам да те помня все така" на Димчо
Дебелянов и "Може би искате да я сразите моята вяра" от Вапцаровото
произведение "Вяра"...

След изтеглянето на темата повечето от кандидат-студентите, които бяха на
изпит в 625 аудитория на Ректората останаха много разочаровани. Младежите не
се зарадваха и на варианта с цитатите. В първите минути след обявяването на
темата 30-ина младежи напуснаха залите в Ректората, където изпит държаха
около 1000 души...

"Подготвях се за кандидатстване в чужбина и затова не съм учил за изпита в
СУ," коментира един от първите напуснали изпита Явор от София. Повечето
излизащи обаче бяха на мнение, че и двете теми са ужасни и няма смисъл да
пишат глупости. "Далчев е труден, а и за не го харесвам като автор. А за
цитатите мисля, че Вапцаров правилно са го застреляли и не искам да пиша за
него." Това беше коментарът на кандидат-студента Денис, който също напусна
изпита рано-рано." (МОНИТОР)

hrel

> [...]

> на Крали Марко от Прилеп..." Той и Марко е като повечето
> ни герои - свободно съчинение на тема патриотизъм.

Старческото слабоумие здраво те е яхнало. Ако беше по млад бих помислил
че си изключително тъпо говедо - но тъй като знам че си в напреднала
възраст ще приема че блуждаещите ти брътвежи са плод на закономерни
дегенеративни процеси в старческия мозък.

Ilya Talev

"hrel" <n...@ns.org> wrote in message

Каква гордост в абсолютното невежество!
Марко Вукашинович, сръбският владетел на Прилеп,
заедно с Константин Драгаш, сръбският владетел на
днешен Кюстендил и дядо на проследнияj византийски
император, загиват в бойното поле под знамената
на Султана (като негови васали) в битката му срещу
християнските влахо-българо-унгарски сили в Ровинското
поле (до Крайова) в 1395 година. Разбира се, това не
са ви учили в родното социалистическо уучибище, защото
не върви с освобождаването на *трите синджира роби*,
нито *с един крак на Рила, с други на Пирин* (имаше ли
"БУМ" накрая?)...

Така, да сумираме: прилепският Крали Марко Вукашинович
е толкова герой-защитник на моми, жени и дечица
от турци-изедници, колкото никополският санджак-бий
Иоан Шишман Бег и синът му Искандер Бег (бившият
християнин Александър Шишман) са наистина били
начело на даскалското творение в Миладиновския сборник:
"откак се е зора зазорила, мила моя майно ле,
оттогаз е войска завървяла, кон до коня, мила моя майно ле,
юнак до юнака, на чело им, мила моя майно ле,
цар Иван Шишман."

Или ако и това не звънне звънчето в горния етаж -
прилепският Крали Марко Вукашинович е толкова герой-
защитник на жени, моми, и дечица от турци-изедници, колкото
комунстическият агитпропчик Никола Йонков Вапцаров
е върхът в развоя на българския хуманизъм и поезията
на един народ със силно измислена от калугери история.

Woman_Being

Не разбирам защо си се зациклил на Вапцаров, Илия?

Не е той единствен в този период, освен с това, че е осъден и убит.

Сега не биха разстреляли някого за ТАКОВА престъпление - но само ако
е убил хора. Убивал ли е? А тъпите Израелци даже и за убийство не
убиват, ами държат Убийците из затворите си на пълна държавна
издръжка, да изкушават шефовете им да си ги искат обратно с позволени
и непозволени средства! Или поне да се оправдават с това.

В КАКВО, моля ти се, е трябвало да вярват младите хора в ОНЕЗИ
времена? В Месията ли? Винаги е най-лесно да се избере Опозита на
Видимото Зло.

Сега недоволните Поети и Певци, че вече да си Поет не е така
презентабелно! - могат да станат Педерасти, да разголват дебели
кореми, обшити в златни пайети, да пеят и демонстрират Пороците си
публично - И КАКВО - падат мангизи! Никой не ги стреля.

Я ги накарай да участват в Конспирация с цел да Свалят продажната
власт и да Освободят България от САЩ, или ЕУ заробване?

Няма да успееш!

А тогава са успявали - заради ИДЕАЛИЗМА! - и по същия начин успяват
из подобни изостанали държави да карат по-наивните хора да убиват,
или да се самоубиват - с разни "висши" цели!

Да, не е Вапцаров ЕДИНСТВЕН в този период, просто е бил по-известен,
може би, и си е струвало да бъде наказан за пример.

Ти го "разобличаваш" много повече от останалите само защото е ПОЕТ! -
и се стараеш да му отнемеш именно онова, което единствено му е
останало - Поезията.

ЗАЩО?

Човек ИЛИ е Поет, или не е! И никой не може да му даде, или отнеме
това - факт и конец!

Забрави! - и започни да разобличаваш онзи изрусен дебелак
педераст-циганин-певец - любимец на БГ народ! Той е много по-опасен
от Вапцаров на този етап!

Остави тези спомени на младостта си - инак ще те заподозрем, че си
чел тайно под чина за Звездите над Фамагуста и подобни Моторни
песни - а сега от чувство на вина тормозиш всички ни с тези отдавна
забравени събития.

Ilya Talev

> [...]
>
> Не е той единствен в този период, освен с това, че е осъден и убит.
>
> Сега не биха разстреляли някого за ТАКОВА престъпление - но само ако

Отговорът на последния въпрос е ДА! Убивал е КОЛЕКТИВНО,
като член на националното ръководство на българските
комунисти, които пратиха Цола Драгойчева да взриви
Света Неделя (не искам да говорим за "теоритически"
убийства, а за фактически).

Трябвало ли е да бъде разстрелян за това? Аз съм ПРОТИВ
смъртното наказание и ръкоплескам на Израел, че има куража
да държи живи и най-заклетите си врагове.

Това тук е един стар спор, аз никога не съм отричал известни
поетични напъни в някои стихове на Никола Йонков. Ставаше
въпрос за сравнение между единствения ИСТИНСКИ български
поет Христо Ботев (с чиято идеология никога не съм бил
съгласен, но това е друг въпрос) и налагания от комунистите
Вапцаров.

Докато Ботевото "тоз, който падне в бой за свобода, той не умира,
за него жалят звяр и природа, и певци песни за него пеят" се намира
някъде по върховете на световната поезия, Вапцаровото
"аз паднах, друг ще ме смени и толкоз! какво тук значи
НЯКАКВА си личност" е върхът на комунистическата мизантропия
в българската култура. Вапцаров, поради столинската си
идеология на "бормичка в историческия процес", отрича
целия развой на Евпорейската цивилизация след началото
на Италианския Ренесанс, поставил ЧОВЕКА в центъра
на творението.

Затова Вапцаров е ВРЕДЕН за днешните български деца.
Аз не придзовавам да се горят книгите му, но той НЯМА
МЯСТО във възпитателния процуес на свободни граждани
на България.

Нищо повече от това.

hrel

"Ilya Talev" <ta...@attglobal.net> writes:

> "hrel" <n...@ns.org> wrote in message

> Каква гордост в абсолютното невежество!
> Марко Вукашинович, сръбският владетел на Прилеп,
> заедно с Константин Драгаш, сръбският владетел на

Айде да ти обясня като за вдетенен старик - изобщо не обсъждаме
историческите факти за Крали Марко или Вълкашин (които аз не претендирам
да познавам). Обсъждаме Вапцаров и чувството което той е изразил в
поезията си, по точно в цитираните от теб строфи.

А дали Марко е сърбин, българин или арнаутин за мен няма никакво
значение. Той - по точно легендата за него - е част от моята българска
душевност - и се е превърнал в такава част чрез българските народни
песни за него, доста от които могат да се прочетат в Миладиновия
сборник.

По същия начин, Прилеп, Охрид, Беласица, Пирин са част от българската
душевност на Вапцаров - и той е изразил тая духовна връзка по един
превъзходен начин в своите стихове.

Така че престани да се вдетиняваш и да повтаряш фиромските тъпотии които
разни скопски "историчари" съчиняват за Вапцаров и неговия "роден
фиромски език".

Ilya Talev

"hrel" <n...@ns.org> wrote in message

Това па направо ме убива - твоята "българска душевност" се гради на
исторически лъжи! Тогава каква е разликата между нея и "македонската
душевност" на скопляне, която се гради на друга, различна поредица
(ПАК) лъжи?

hrel

> [...]
> исторически лъжи! Тогава каква е разликата между нея и "македонската
> душевност" на скопляне, която се гради на друга, различна поредица

Ако българският народен епос (песни, приказки и легенди) заедно с
всичките му "исторически лъжи" не е част от твоята българска душевност -
то твоята българска душевност е доста осакатана. Ако пък изобщо не ти е
ясно що е българска душевност (виждам че си я поставил в кавички) въпреки
че си българин, то ти си духовно сакат. Емоционален закърнялък, тъй да
се каже. Тогава не би било чудно че не разбираш поезията на Вапцаров.

Когато попитали Луис Армстронг "що е джаз", той поклатил глава и казал -
"Man, if you have to ask what jazz is, you'll never know".

google-grou...@spamgourmet.com

Ilya Talev написа:

> Затова Вапцаров е ВРЕДЕН за днешните български деца.
> Аз не придзовавам да се горят книгите му, но той НЯМА
> МЯСТО във възпитателния процуес на свободни граждани
> на България.

Май че съм още много малък и затова не
разбирам какъв е проблемът :)

За какво спорите? Мисля, че всички са
съгласни, че на днешните български
деца хич не им дреме за Вапцаров, така
че няма опасност да попият "вредни
влияния" :)

Само дето май и за Ботев не им дреме, но
като че ли така се получава, когато
словосъчетанията "възпитателен
процес" и "свободни граждани" започнат
да се ползват в едно и също изречение. :P

Поздрави,
Петко

Ilya Talev

<google-grou...@spamgourmet.com> wrote in message

> Май че съм още много малък и затова не
> [...]

Виждаш ли, Петко, ти си първият тук, който
казва нещо като "царят е гол". Защото
комунистите нямаха време да ти промият
мозъка. Такова е именно и заглавието
на нишката - "СЛАВА БОГУ" - на днешните
български деца хич не им дреме един от
коминтернските кумири. И още веднаж
СЛАВА БОГУ - има някаква надежда Бг
да стане нормална страна, ако през
това време не се оцигани напълно.

google-grou...@spamgourmet.com

Ilya Talev написа:

Добре, ако става дума за факти, така е -
завърших училище миналата година, без
нито веднъж да ми се е налагало да пиша
тема за Вапцаров. Това не пречи той
много да ми допада като поет, но това си
е мое лично предпочитание и няма да го
обсъждам тук.. Вярно е и че комунистите
не са се докопали до мозъка ми. Надявам
се и демократите да не са успели,
защото когато образованието се
осъществява от хора на държавна
заплата, малко или много си личи кой е
на власт... Дет се вика в един виц,
косинусът по време на войната и до 3.5 е
стигал! :D

kaftan

> Виждаш ли, Петко, ти си първият тук,
който
> казва нещо като "царят е гол". Защото
> комунистите нямаха време да ти промият
> мозъка.

Виждаш ли Петко, въпрос е на лексика,
Докато комунистите промиваха мозъци,
Талев пропагандираше и докато
пропагандираше, комунистите промиваха
пропагандата срещу промиването и по
принцип. Объркано е малко, но за да не
се объркват децата, е важно да се
запознаят чрез образователната си
програма с най-доброто от написаното
от всички талантливи Българи, един от
които е и Вапцаров.
Кафтан

chorbalan

Гле'й се'а, Киратане
Абе то сега вие 'промивачите' нещо неможете все
още да си намерите ново амплоа и ново име, та се
ги превъртате като самолетна перка едно след
друго..

Prof

това за пяната не беше случайно

от факта, че само 13 са писали за Вапцаров
стана няква помийно-блудкаво-гнусна бълвоч
която трябваше да ни убеди в какво????

та повтарям -
ако не искате да уважавате себе си - ваша работа

уважавайте нас, моля.....

Woman_Being

Призив:

Да подновим стария СЦБ лозунг:

"Като НЯМАШ какво да кажеш - кажи го на жена си - тя е свикнала."

J.

"chorbalan" <chor...@spam.no> wrote in message

star...@abv.bg

Ilya Talev и цяла пасмина след него
написаха много глупости:

> [...]
> proces sreshtu syvetskite shpioni - kakvo tuk znachat
> njakakvi si lichnosti! - vmesto da goni mutri i

Атанас Далчев (темата за СУ) е също
толкова актуален за младото българско
поколение, което рева дори когато
трябваше като алтернатива да сравнява
Дебелянов с Вапцаров.
А комунистическият терорист Вапцаров
е български поет, добър при това.
Не Югославски, Титовски, Фиромски и т.н.
- български. НО КОМУНИСТИЧЕСКИ
И Вие, Талев, като бивш
политпропагандатор срещу комунизма
ТРЯБВА да знаете, че той пише за
чуждата родина по клишетата, зададени
от Горки, Сталин и Луначарски - по
партийному..... Изпълнявяйки
директивите на коминтерна за "що е
родина" и кой е правилният
"патриотизъм".... Но го прави гениално,
за разлика от плеяда следовници след
1944 в БГ. И затова Дора Габе се застъпва
за ПОЕТА Вапцаров, не за терориста....

Baba Ginka

<star...@abv.bg> wrote in message

> Ilya Talev и цяла пасмина след него
> написаха много глупости:

И затова Дора Габе се застъпва
> за ПОЕТА Вапцаров, не за терориста....

Не беше ли Багряна... А може и да бъркам де.

Baba Ginka

> [...]
> исторически лъжи! Тогава каква е разликата между нея и "македонската
> душевност" на скопляне, която се гради на друга, различна поредица

И какво да те "убива". Всеки народ има своята митология.
Скоро четох някъде, че Робин Худ бил всъщност дебел хомосексуалист
разбойник,
който избщо не заделял ограбеното за бедни, това според някакъв
изследовател, който издирил всичко за разбойника-крадец. Изследователят, май
беше французин де :)
Ама в Нотингам му построиха паметник.

Проблемът идва тогава, когато митологията стане обосновка за действията ни
сега - като
"те пет века са ни клали - и ние ще ги колим сега" и подхранва омраза.

А за Хрел - Марко е и сръбски културен герой.
Така, че "балканска душевност" ми се струва по-удачен израз.

Baba Ginka

> [...]
> няма смисъл да продължаваме) и член на ръководството
> на незаконна партия, която е искала да смени режима

Тя понеже оная власт била една законна и най-вече конституционна........

chorbalan

Baba Ginka wrote:

> И какво да те "убива". Всеки народ има своята митология.

Американците например спечелили WW2 !? Като им споменеш за СССР
срамежливо се поправят - всъщност били само цпомогнали за спечелването
( които знаят, де... )

> Проблемът идва тогава, когато митологията стане обосновка за действията
> ни сега - като "те пет века са ни клали - и ние ще ги колим сега" и подхранва омраза.

Всъщност ние турци не сме клали, а и голяма част от башибозука е бил
помашки, цигански и черкезки..

Woman_Being

То за WW2 има МНОГО претенденти! Като гледаш филми на Англия и
Франция на тази тематика - направо да изпопадаш от смях.

Но и кой ли не още, вкл. и БГ - с отвлечените кожухчета и
кашкавали...

Baba Ginka

"chorbalan" <chor...@spam.no> wrote in message

> голяма част от башибозука е бил
> помашки, цигански и черкезки..

Я, как знаеш :)

Guentcho Skordev

On Mon, 17 Jul 2006 09:41:24 -0400, chorbalan wrote:
> Всъщност ние турци не сме клали, а и голяма част от башибозука е бил
> помашки, цигански и черкезки..

E, az sym chuval tova izkazvane, otneseno do albancite...

hrel

"Baba Ginka" <bg123...@abv.bg> writes:

> А за Хрел - Марко е и сръбски културен герой.
> Така, че "балканска душевност" ми се струва по-удачен израз.

Тая балканска душевност си я заври у Голямата Косматка. Трябва да ти е
ясно че колкото повече плямпаш толкова повече лъсва безбрежната ти
тъпотия - така че полезно би било за тебе да понамалш постингите (които
сигурен съм никой не издържа да прочете до края).

chorbalan

Guentcho Skordev wrote:

> E, az sym chuval tova izkazvane, otneseno do albancite...

..арнаутите, как ги пропуснах..

Baba Ginka

"hrel" <n...@ns.org> wrote in message

Ох. Защо все забравям че вие българските "националисти" все лижете руски и
сръбски задници......

NKostoff

Baba Ginka написа:
Еее, де ! Ти, като лижеш евроатлантически *******, по-възвишен ли се
чувстваш ?

Н К

MPM

Zashto da ne e bila zakonna i konstitucionna? Ili iskate da ni kazhete, che
edinstvenata zakonna dyrzhava, v kojato nie bylgarite sme zhiveli e
Osmanskata imperija?

Carstvo Bylgarija si e bila zakonna i demokratichna dyrzhava, chesto
povlijavana ot razlichnite politicheski tendencii v kontinentalna Evropa, no
dalech po-demokratichna, po-konstitucionna, po-uredena i po-malko haotichna
ot posledvalite ja nezakonni obshtestveno-politicheski formacii.

"Baba Ginka" <bg123...@abv.bg> wrote in message

Prof

"MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message

> Zashto da ne e bila zakonna i konstitucionna? Ili iskate da ni kazhete,
> che edinstvenata zakonna dyrzhava, v kojato nie bylgarite sme zhiveli e
> Osmanskata imperija?

ами не е :)
включително и регентите на симеон и те са незаконни
по смисъла на търновската конституция....
трябва велико народно събрание, за избирането им.....

държите ли да получите по дълъг списък, или?
само да намекна, че наредбата-закон,
като юридическо словоблудство не е изобретение
на комунистите във българския правен мир :)

та така, беззаконието по нашите земи не е от вчера...
и не започва от комунистите, както непрекъснато
се опитвате да инсинуирате :)

> Carstvo Bylgarija si e bila zakonna i demokratichna dyrzhava, chesto

в едно полуизречение две груби лъжи.... кофти, не е честно

> povlijavana ot razlichnite politicheski tendencii v kontinentalna Evropa,
> no dalech po-demokratichna, po-konstitucionna, po-uredena i po-malko
> haotichna ot posledvalite ja nezakonni obshtestveno-politicheski formacii.

е пък това въобще не обяснява двете груби лъжи по горе
айде стига с тия.....

MPM

Mozhe li da predstavite po-podroben spisyk? Naznachavaneto na regenti ot ONS
vyv vreme na vojna ne e nezakonno spored Tyrnovskata konstitucija, taka che
otmjatame edin neudachen primer.

Ohulvaneto na Tretoto bylgarsko carstvo e prerogativ na komunistite, nashe
zadylzhenie e da ne gi ostavjame da grachat bezpardonno i beznakazano.

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message

Prof

айде да отворим конституцията, барабар с поправките,
и да видим дали въобще има два режима за назначаване на регентите :)

и може ли със закон да се променя конституция,
за която трябва (по търновската, а не по живковската)
свикване на велико народно събрание....

съжалявам, точно този пример си е 100% адекватен

> [...]
>
> Ohulvaneto na Tretoto bylgarsko carstvo e prerogativ na komunistite, nashe
> zadylzhenie e da ne gi ostavjame da grachat bezpardonno i beznakazano.

айде стига пак със приказките за комунистите.
говорим за факти, да изнесем фактите и
да оставим лозунгите за тези по улиците.

MPM

Ajde.

Glava X

Chlen 47. Ako bi dyrzhavata da se zaplashva ot njakoja vynshna ili vytreshna
opasnost, a Narodnoto Sybranie ne bi moglo da se svika, to samo v takyv
sluchaj Carjat, po predstavlenie na Ministerskij Syvet, i pod obshta
otgovornost na Ministrite, mozhe da izdava naredbi i da pravi
razporezhdanija, koito imat zadylzhitelna sila kato zakon. Takiva izvynredni
naredbi i razporezhdanija se predstavljavat za udobrenie na pyrvoto, svikano
sled tova, Narodno Sybranie.

Chlen 49. Samo Narodnoto Sybranie ima pravo da reshava, upazeni li sa
vsichki pokazani v taja Konstitucija uslovija, pri izdavaneto na njakoj
zakon.

Glava XX

Chlen 143. Ministerskij Syvet svikva Velikoto Narodno Sybranie

1)...
2) Za izbiranie na Regenti, koga naslednikyt na prestola e nepylnovrysten.
3) Izbiranieto stava po visheglasie na chlenovete, koito sa v Sybranieto.

Glava XXI

Chlen 151 (2) Ministerskij Syvet poemva uprvlenieto na Carstvoto i togava,
kogato Carjat pri smyrtta si ne otredi Regentstvo. Velikoto NS za izbiranie
Regenti trjabva da byde svikano takozhde vytre v edin mesec.

I taka, ponezhe za perioda 28 Avgust 1943 g do 9 Septemvri 1944, dyrzhavata
bez symnenie se zaplashva kakto ot vynshna, taka i ot vytreshna opasnost,
syglasno Chlen 47 i vyv vryzka s chlenove 49, 143(2) i 151(2) na Tyrnovskata
Konstitucija, sled smyrtta na Car Boris Ministerskijat Syvet poema
upravlenieto na Carstvoto i pravi predlozhenie za regenti, koeto se
odobrjava ne ot VNS (ponezhe e resheno, che obstojatelstvata ne pozvoljavat
izbori za takova), a ot ONS. Da vmetna syshto, che kogato zakonodateljat
govori za Narodno Sybranie bez da utochnjava kakyv tip tochno, toj vkljuchva
kakto VNS, taka i ONS v tozi sybiratelen termin.

Eto i reshenieto na XXV ONS po vyprosa:

XXV ONS prez shestata si izvynredna sesija v 3-o zasedanie, dyrzhano na 9
septemvrij 1943 g. prie slednoto Reshenie za Izbirane na Regenti

1. XXV ONS da izbere regenti, koito sled kato polozhat kletva pred syshtoto
sybranie i objavjat s proklamacija, che nachevat da upravljavat Carstvoto,
da poemat upravlenieto v predelite na carskata vlast i ot imeto na carja do
navyrshvane pylnoletieto na Negovo Velichestvo Simeon II, car na bylgarite.

2. VNS da byde svikano, za da vzeme nadlezhno reshenie syglasno
konstitucijata, sled kato prestanat da syshtestvuvat prechkite za svikvaneto
mu.

Vyz osnova na t.1 ot gornoto reshenie, NS v syshtata si sesija i zasedanie
izbra za regenti:

1. Negovo Carsko Visochestvo Kiril, Knjaz Preslavski;
2. Prof. D-r Bogdan Filov;
3. General-Lejtenant Nikola Mihov.

DV, 204, 10.IX.1943

Kakyv Vi e problemyt?

Syshto Prof, no ne nauzhkim kato njakoi spisuvateli naokolo...

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message

Prof

айде.

> [...]
> kogato Carjat pri smyrtta si ne otredi Regentstvo. Velikoto NS za
> izbiranie Regenti trjabva da byde svikano takozhde vytre v edin mesec.

е? сами посочвате член 151.
това че на вас ви се иска с няква белетристика да кажете
че нарушението на член 151 не е нарушение, щот на вас не ви харесва
не означава че не е нарушена търновската конситуция.

друго?

> [...]
> zakonodateljat govori za Narodno Sybranie bez da utochnjava kakyv tip
> tochno, toj vkljuchva kakto VNS, taka i ONS v tozi sybiratelen termin.

бла бла бла и пълта глупост и направо несериозно отношение.
има еднозначно нарушаване на член 151 ал 2 от конституцията,
тъй като велико народно събрание не е било свикано.

никъде в търновската конституция няма текст
`ако някой реши, че няма условия за избори, то ние ще си караме
със старото 25то обикновено народно събрание`

айде малко уважение де :)

а що се отнася до оная пълна глупост че законодателя не бил изрично
указал кое е от прерогативите на велико, а кое на обикновено народно
събрание,
моля, погледнете

Дeлъ II
Зa cъcтaвa нa Вeликoтo Нapoднo cъбpaниe

144. Вeликoтo Нapoднo cъбpaниe ce cъcтaвя oтъ пpeдcтaвитeли, избpaни нaпpaвo
oтъ нapoдa. Чиcлoтo нa тия пpeдcтaвитeли e paвнo cъ двoйнoтo чиcлo члeнoвe
нa Обикнoвeннoтo Нapoднo cъбpaниe кaтo ce взeмaтъ пo двaмa пpeдcтaвитeли oтъ
вceки дeceтъ xиляди житeли oтъ двaтa пoлa. Зa peдa нa избopитe щe ce издaдe
ocoбeнъ избиpaтeлeнъ зaкoнъ.

145. Пpeдceдaтeлъ, пoдпpeдceдaтeли и пoтpeбнoтo чиcлo ceкpeтapи ce избиpaтъ
oтъ caмoтo cъбpaниe изъ пoмeжду члeнoвeтe му. А пpeди избиpaньетo имъ
пpeдceдaтeлcтвувa нaй-cтapий пo гoдинитe изъ пoмeжду члeнoвeтe нa
cъбpaниeтo.

146. Вeликoтo Нapoднo cъбpaниe имa дa paзглeждa caмo oния paбoти (чл. 141 -
143), зapaди кoитo пopaди Кoнcтитуциятa тo e билo cвикaнo и pacпущa ce, щoмъ
ce cвъpши peшeниeтo имъ.

147. Къмъ Вeликoтo Нapoднo cъбpaниe ce oтнacятъ и члeнoвe 87, 90, 92, 93 -
104, 114, 115, 131 и 132, oтъ тaя Кoнcтитуция.

още лъжи и манипулации да се опитате да вметнете?????
ОБИКНОВЕНОТО народно събрание ПРАВИ ВСИЧКО,
НО НЕ МОЖЕ ДА ИЗБИРА РЕГЕНТИ.
НЕ МОЖЕ.
Великото народно събрание може да прави само тези няколко неща, и нищо друго

и това е НАПЪЛНО еднозначно описано в конституцията

> [...]
> izbra za regenti:
>
> 1. Negovo Carsko Visochestvo Kiril, Knjaz Preslavski;

какъв е вашия?
как може едно решение на ОБИКНОВЕНО народно събрание
да бъде приемано като решение на ВЕЛИКО народно събрание?

посочете ми текст, във търновската конситуция
в който СЕ РАЗРЕШАВА НА ОБИКНОВЕНО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
да взима решения от правата на ВЕЛИКОТО.
Моля

и не пробутвайте белетристики
факти.

вие, простете, адекватен ли сте?

> Syshto Prof, no ne nauzhkim kato njakoi spisuvateli naokolo...

:)
явно обаче не и по история
и по нормална логика.

така че - съжалявам Ви,
но в момента доказахме еднозначно моята теза......

Baba Ginka

> [...]

> Zashto da ne e bila zakonna i konstitucionna? Ili iskate da ni kazhete,
> che edinstvenata zakonna dyrzhava, v kojato nie bylgarite sme zhiveli e

Опазил ме Господ, г-н Минчев. Не твърдя това. Всяка държава е законна,
доколкото е международно призната - вкл. и НРБ ....

> [...]
> no dalech po-demokratichna, po-konstitucionna, po-uredena i po-malko
> haotichna ot posledvalite ja nezakonni obshtestveno-politicheski formacii.

Сигурно може и така да се каже "ан гро".
Но демократичното Княжество и Царство България познава не един или два
преврата, суспендирания на Конституцията и неконституционни режими.
Доколкото до спора Ви с Проф. - дори един единствен факт прави Регентсвото
незаконно - участието на "принц" Кирил в него. (кавичките по повод
конститционалността на титлата).

MPM

A ne vidjahte li chlen 49 na TK? Sled kato XXV NS e reshilo taka da e,
znachi e validno reshenie. Zabelezhete, che syglasno TK, NS interpretira
zakonite, a ne Vie (TK ne postanovjava nalichieto na Konstitucionen Syd).
Citirah Vi i reshenieto na syshtoto tova NS po vyprosa, koeto izrichno
kazva, che VNS trjabva da se svika vednaga shtom uslovijata pozvoljat.
Izbori mezhdu Avgust 1943 g i Septemvri 1944 g ne e imalo, sledovatelno
Ministerskija Syvet i ONS sa precenili, che takiva uslovija ne
syshtestvuvat. Po princip ste prav, che bi sledvalo da se izpylni reshenieto
na XXV ONS da se svika VNS, obache Vashite prijateli komunistite ne sa se
pritesnili da napravjat tova dori i kogato uslovijata sa pozvoljavali (sled
9.9.44). Taka che, narushitelite sa prevratadzhiite ot OF, ne XXV ONS.

Otnosno kompetentnosti po istorija, kupete si vtoroto izdanie na Concise
History of Bulgaria na R. Crampton i prochetete predgovora.

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message

MPM

G-zho Bg, vednaga otgovarjam -- verno, che e imalo antikonstitucionni
prevrati v Carstvo Bylgarija, no prevratadzhiite sa ili sponsorirani ot
Rusija/SSSR, ili sa nacional-socialisti, sponsorirani po-kysno ot SSSR
(Kimon Georgiev, Dimo Kzasov, Damjan Velchev...) celjashti likvidiraneto na
konstitucionnata monarhija u nas.

Zashto na knjaz Kiril titlata da e nezakonna? Ta toj e bil prestolonaslednik
sled abdikacijata na Car Ferdinand. Spored TK prestolonaslednikyt nosi
imenno titla "knjaz" i se titulova "carsko visochestvo". I vyobshte, kakva e
celta na tozi dialog? Da se dokazhe, che nie, bylgarite, nikoga ne sme imali
demokratichna dyrzhavnost li? Tova spored men mozhe da se oharakterizira
samo po edin nachin -- komunisticheski nihilizym. Prichina, mezhduvprochem,
za mnogo ot segashnite problemi na Bylgarija. Ne e vjarno, che ne sme imali
sobstvena demokratichna dyrzhavnost, ne e vjarno, che ne sme imali
grazhdansko obshtestvo, ne e vjarno, che ne znaem shto e zakonen i pravov
red i njamame dyrzhavni tradicii. Tvyrdeneto na protivnoto samo naliva voda
v melnicata na komunistite, koito syzdavat umishlen haos i bezredie v
obshtestvoo, za da mogat da kradat po-efektivno. Loshoto e, che mnogo hora
se podvezhdat ot podobni nihilistichni gluposti, s tajnata nadezhda che i za
tjah shte ostane njakoja i druga troha ot otkradnatoto.

Vjarnoto e, che republikanskoto upravlenie u nas e moshenichesko kakto po
vreme na "pyrvata" ("narodnata") republika, taka i sega. Zhalkoto e, che
tazi atmosfera zaljulja i samija Simeon II i taka toj legitimizira "vtorata"
republika. V syznanieto na naroda, obache, tja shte si ostane syshto tolkova
nelegalna kolkoto beshe i "pyrvata". Ottam i absoljutno otricatelnoto
otnoshenie na srednija bylgarin kym segashnata dyrzhavnost, s vsichkite
negativni posledstvija na tova -- ot neprekysnatoto ohulvane na dyrzhavnite
institucii i dyrzhavnicite, do povsemestnoto kradene ot dyrzhavata (ponezhe
tja se razglezhda kato neshto natrapeno i chuzhdo). Taka che, uvazhaema
g-zho Bg, dokato ne se korigira obshtestvenija dogovor u nas za da mozhe
bylgarskata dyrzhava da stane otnovo _sobstvenata dyrzhava na bylgarite_,
neshtata njama da se opravjat. Smeja da tvyrdja, che Carstvo Bylgarija e
bila takava dyrzhava (s vsichkite j nesyvyrshenstva i nedostatyci, no e
_bila_), za razlika ot posledvashtite formacii. Prost primer: pri
objavjavaneto na vojnite 1912 i 1914 g, bylgari-emigranti i studenti na
Zapad se zavryshtat kato dobrovolci pod znamenata na Carstvo Bylgarija bez
nikoj da gi vika i bez Bylgarija da e bila osobeno privlekatelno i bogato
mjasto za zhiveene. Mnozina ot tjah zagivat po bojnite poleta, sled kato sa
_nastojavali pred vlastite_ da otidat na fronta. Dnes, bez da ima vojna,
mnozina _napuskat_ stranata. Tova sa vnuci na "onezi", zavyrnalite se prez
1912 i 1914 g. Te (vnucite) predateli i nihilisti li sa izrastnali (kakto
tvyrdi drugarjat Fantomas Prostoff), ili ima neshto drugo, po seriozno
objasnenie na tova javlenie? Kak mislite? Spored men tova e rezultat i ot
nasilstveno prekysnatata bylgarska dyrzhavnost na 9.09.44 g., kojato taka i
ne be vyzstanovena.

Baba Ginka

> [...]
> Rusija/SSSR, ili sa nacional-socialisti, sponsorirani po-kysno ot SSSR
> (Kimon Georgiev, Dimo Kzasov, Damjan Velchev...) celjashti likvidiraneto

Абе, той сам държавният глава - князът Александър 1ви повлича крак,
доколкото си спомням.
Това с чия помощ, подкрепа и т.н. - няма значение (с изключение преврата
1944 г направен с помощтт на чужда военна сила).

> [...]
> prestolonaslednik sled abdikacijata na Car Ferdinand. Spored TK
> prestolonaslednikyt nosi imenno titla "knjaz" i se titulova "carsko

Тук спрете. Дори, ако някога през 1918 г. да е седял въпросът за
престолонаследието, Кирил не е престолонаследник през 1943 г., пак според
Търновската
конституция. Следователно, титлата му е противоконституционна.
Другото, което някак изпускате, е че Кирил "Преславски" не е имал право да
бъде в Регентството.

> [...]
> mnogo hora se podvezhdat ot podobni nihilistichni gluposti, s tajnata
> nadezhda che i za tjah shte ostane njakoja i druga troha ot otkradnatoto.

Не целта не е това. Просто за 1940те години е много трудно, в условията на
война,
и последвалите индулгенции от страна на победилите съюзници, да се търси
демокрация и законност почти навсякъде в Европа, вкл. и България.
И в този контекст, аз нямам никакъв проблем с "терориста" Вапцаров,
доколкото и двете страни - и правителството (на Багрянов, струва ми се) и
въоръжената опозиция се интересуват от всичко, освен от демокрацията.
И понеже става дума за точно за тови период, нека Ви припомня, че
правителството
на К. Муравиев идва на власт с декларация за _възстановяване_ на
Търновската конституция.

Не ми се рови, но струва ми се, че имаше доста примери на мошеничество в
самия връх на властта и по времето на 3тото българско царство. Помня много
бегло един христоматиен случай за един генерал, стрелял в бронята на
новозакупено оръдие, за да докаже колко е скапано. И оловният куршум минал
през _стоманената_ броня.
Дали става дума за комисионни по приоритетно изграждане на железници, при
вземане на заеми, при покупка и доставка на оръжие - да изброя няколко
примера,
корупцията в България не е някакъв "посткомунистически" феномен. По моето
скромно мнение, това е Османско наследство, но няма значение.
Правило ли ви е впечатление, г-н Минчев и друго - че демократичното Трето
българско царство има един министър-премиер, бит и изтезаван в затвора (П.
Каравелов), двама действащи убити (Петков и Стамболийски) и един осъден на
смърт като престъпник (Б. Филов), да оставим настрана съдените по различни
поводи министри (като Радославовото правителство, например). Трябва да се
поразтърся, за да видя дали има друга европейска страна с подобно досие в
политиката
Струва ми се, че някак идеализирате демокрацията и _действащата_ политическа
машина.
И войската не е пощадена от разрухата на времето и ценностите - във всеки
случай не се гордея с действията на Българската армия в "освободените земи"
1941 - 1944 г.
По отношение на участията във войните, огромният ентусиазъм, с който се
записват в армията не само емигранти, но и хора, освобдени от военна служба
(един Вазов, например, на преклонна възраст се опитва да стане сътрудник във
военното министерство) се дължи не толкова на възхищението от политичексите
порядки (пак Вазов пише небезизвестния разказ "Травиата" по този повод), а
на духа на национализъм, който владее Балканите по онова време. Гледайки от
днес (което може би не трябва да правим, когато оценяваме миналото), този
национализъм май не донесе особени ползи за страната и народа ни.

MPM

> "MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message
>>

> ???, ??? ??? ?????????? ????? - ?????? ?????????? 1?? ??????? ????,
> ????????? ?? ???????.

S blagoslovijata na reakcionnija imperator Aleksandyr III. Posle, sled
vyzstanovjavaneto na TK, Batenberg stava vrag na imperijata.

> ???? ? ??? ?????, ???????? ? ?.?. - ???? ???????? (? ?????????? ????????
> 1944 ? ???????? ? ??????? ?? ????? ?????? ????).

Zashto da njama znachenie? Ne e losho da se znae koj e poddyrzhal
destabiliziraneto na demokratichnija pravov red v Bylgarija.

> ??? ??????. ????, ??? ?????? ???? 1918 ?. ?? ? ????? ???????? ??
> ??????????????????, ????? ?? ? ????????????????? ???? 1943 ?., ??? ??????
> ???????????
> ???????????. ????????????, ??????? ?? ? ?????????????????????.

Kak da ne e? A koj e prestolonaslednik sled smyrtta na car Boris i
vyzkachvaneto na prestola na Simeon II? Osven tova, nima iskate da kazhete,
che spored TK, knjazheskata titla se otnema, ako syotvetnoto lice prestane
da byde prestolonaslednik?

> ???????, ????? ????? ?????????, ? ?? ????? "??????????" ?? ? ???? ????? ??
> ???? ? ????????????.

Zashto ne?

> I vyobshte, kakva e
>>

> ?? ????? ?? ? ????. ?????? ?? 1940?? ?????? ? ????? ??????, ? ????????? ??
> ?????,
> ? ???????????? ??????????? ?? ?????? ?? ?????????? ????????, ?? ?? ?????
> ?????????? ? ????????? ????? ????????? ? ??????, ???. ? ????????.
> ? ? ???? ????????, ?? ????? ??????? ??????? ? "?????????" ????????,
> ????????? ? ????? ?????? - ? ?????????????? (?? ????????, ?????? ?? ??) ?
> ??????????? ???????? ?? ??????????? ?? ??????, ????? ?? ????????????.

Pravi chest na Bylgarija, che konstitucionnijat red v stranata predi 9.09.44
g. s malki prekysvanija, obshto vzeto se spazva. S tova mogat da se
pohvaljat samo malko dyrzhavi ot kontinentalna Evropa po onova vreme.

> ? ?????? ????? ???? ?? ????? ?? ???? ??????, ???? ?? ????????, ??
> ??????????????
> ?? ?. ???????? ???? ?? ????? ? ?????????? ?? _??????????????_ ??
> ??????????? ???????????.

Ne syvsem tochno. Vsyshtnost, otmenja ogranichenijata po ZZN i vyzstanovjava
partiite.

> ?? ?? ?? ????, ?? ?????? ?? ??, ?? ????? ????? ??????? ?? ???????????? ?
> ????? ???? ?? ??????? ? ?? ??????? ?? 3???? ????????? ???????. ????? ?????

Toest, car Boris li e bil korumpiran?

> ????? ???? ???????????? ?????? ?? ???? ???????, ??????? ? ??????? ??
> ???????????? ??????, ?? ?? ?????? ????? ? ???????. ? ???????? ?????? ?????
> ???? _???????????_ ?????.

Vse pak e imal dostojnstvoto i svobodata da go napravi. Pomislete, dali tezi
kachestva, ili tazi svoboda na dejstvieto gi ima dnes.

> ???? ????? ???? ?? ?????????? ?? ??????????? ?????????? ?? ?????????, ???
> ??????? ?? ?????, ??? ??????? ? ???????? ?? ?????? - ?? ?????? ???????
> ???????,
> ?????????? ? ???????? ?? ? ??????? "??????????????????" ???????. ?? ?????
> ??????? ??????, ???? ? ???????? ??????????, ?? ???? ????????.

Iskate da kazhete, che i predi i sega nie vsichki sme korumpirani moshenici,
taka che da ne se uchudvame zashto ne ni iskat v Evropa? Imenno tova smjatam
za komunisticheska propaganda, g-zho BG.

> ??????? ?? ?? ? ???????????, ?-? ?????? ? ????? - ?? ?????????????? ?????
> ????????? ??????? ??? ???? ????????-???????, ??? ? ????????? ? ??????? (?.
> ?????????), ????? ????????? ????? (?????? ?

Samijat P. Karavelov, sled kato izliza ot "Chernata Dzhamija" (cega
cyrkvata Sv. Sedmochislenici) i chuzhdestranni zhurnalisti go pitat dali e
bit, gordo zajavjava "V mojata strana ne bijat po zatvorite", makar i da sa
go bili. Dnes, draga BG, dori i da ne bijat, vseki vtori zatvornik se
oplakva v Strasburg, che Bylgarija go e bila do pripadyk. Zashto, spored
Vas?

????????????) ? ???? ?????? ??
> ????? ???? ?????????? (?. ?????), ?? ??????? ???????? ???????? ?? ????????
> ?????? ???????? (???? ????????????? ????????????, ????????). ?????? ?? ??
> ??????????, ?? ?? ???? ???? ??? ????? ?????????? ?????? ? ??????? ????? ?
> ??????????

Ami i tova govori, che e imalo mehanizmi za tyrsene na otgovornost (ne
govorja, razbira se, za politicheskite ubijstva, koito sa si prestyplenija,
i kakvito ima i v drugi evropejski strani).

> ?????? ?? ??, ?? ????? ???????????? ???????????? ? _???????????_
> ??????????? ??????.
> ? ???????? ?? ? ???????? ?? ????????? ?? ??????? ? ?????????? - ??? ?????
> ?????? ?? ?? ?????? ? ?????????? ?? ??????????? ????? ? "????????????
> ????" 1941 - 1944 ?.

V smisyl? A kakvo sa pravili gryckite, srybskite, turskite i rumynskite
voiski v ograbenite ot Bylgarija teritorii? I, tehnite grazhdani sramuvat li
se ot dejstvijata na tehnite voiski v tezi teritorii.

> ?? ????????? ?? ????????? ??? ???????, ????????? ??????????, ? ????? ??
> ???????? ? ??????? ?? ???? ?????????, ?? ? ????, ????????? ?? ??????
> ?????? (???? ?????, ????????, ?? ????????? ??????? ?? ?????? ?? ?????
> ????????? ??? ???????? ????????????) ?? ????? ?? ??????? ?? ????????????
> ?? ????????????? ??????? (??? ????? ???? ?????????????? ?????? "????????"
> ?? ???? ?????), ? ?? ???? ?? ????????????, ????? ?????? ????????? ?? ?????
> ?????. ???????? ?? ???? (????? ???? ?? ?? ?????? ?? ??????, ??????
> ????????? ????????), ???? ???????????? ??? ?? ?????? ??????? ????? ??
> [...]

V tova ima izvestna istina, obache kakvo shte kazhete za hipotezata, che
tozi vid nacionalizym pomaga i za izgrazhdaneto na zdrav nacionalen moral,
kojto ako lipsva, nacijata se desintegrira i eventualno kolabira?

Baba Ginka

"MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message

(Алескандър 1ви)

> S blagoslovijata na reakcionnija imperator Aleksandyr III. Posle, sled
> vyzstanovjavaneto na TK, Batenberg stava vrag na imperijata.

Реакционният император малко трудно дава съгласието си на племенника си,
ако помня добре едва след третата визита в Ливадия. И Александър 3ти става
враг на империята не защото се пинудил да възстанови Конституцията, нали, а
обратното възстановява Конституцията, защото станал враг на империята..
И цялата работа става именно заради разнобоя между руските представители
в страната и правителството на Начович за железниците.

> Zashto da njama znachenie? Ne e losho da se znae koj e poddyrzhal
> destabiliziraneto na demokratichnija pravov red v Bylgarija.

Всъщност винаги ще се намери външна сила да подкрепи недомократично
управление в страна като България.
Дали това е Русия при Батемберг или Хабсбургите при Стамболов - няма
значение.

> [...]
> vyzkachvaneto na prestola na Simeon II? Osven tova, nima iskate da
> kazhete, che spored TK, knjazheskata titla se otnema, ako syotvetnoto lice

Както написах титлата е най-малкият му проблем. Мястото му не е в
Регентството.
Освен това ще е любопитно да дадете поне една препратка, където Кирил е
титулуван "престолонаследник".
Не зная какъв е бил законът за престолонаследието, но според самата
конституция, Кирил не е автоматично престолонаследник.

> Zashto ne?

не мога да рабера моя текст, който коментирате със "Защо не",

> Pravi chest na Bylgarija, che konstitucionnijat red v stranata predi
> 9.09.44 g. s malki prekysvanija, obshto vzeto se spazva. S tova mogat da
> se pohvaljat samo malko dyrzhavi ot kontinentalna Evropa po onova vreme.

Малки прекъсвания за периода 1879 - 1944:
1881 - 1884
1886 - 1887
1923 - 1931
1934 - 1944

23 от 65 години.......
И това само по формален признак. Без да броим режима на Стаболов
(окачествен е "режим" от съвременниците) или спорното избиране на
Радославовото правителство с гласовете на помаците от новоприсъединените
територии, и без да броим режима на ВМРО в Пиринско.....

> Ne syvsem tochno. Vsyshtnost, otmenja ogranichenijata po ZZN i
> vyzstanovjava partiite.

Аха и разпуска 25тото ОНС, както и отменя антиеврейското законодателство
като противоречащо на Конституцията.

> Toest, car Boris li e bil korumpiran?

Не, но баща му - да.

> Iskate da kazhete, che i predi i sega nie vsichki sme korumpirani
> moshenici, taka che da ne se uchudvame zashto ne ni iskat v Evropa? Imenno
> tova smjatam za komunisticheska propaganda, g-zho BG.

О, не искам да кажа това. Искам да кажа просто, че подобно на повечето други
източноевропейски страни,
демокрацията в България през 20ти век е много условно понятие.

> [...]
> sa go bili. Dnes, draga BG, dori i da ne bijat, vseki vtori zatvornik se
> oplakva v Strasburg, che Bylgarija go e bila do pripadyk. Zashto, spored

Това не прави ареста и насилието по-законни.
А и не сте прав да правите такова противопоставяне. Концепцията за света и
правата и мястото на индивида
в света и ролята му спрямо съответната държава днес са доста по-различни от
края на 19ти век.
Страсбург не е измислен специално заради България.

> Ami i tova govori, che e imalo mehanizmi za tyrsene na otgovornost (ne
> govorja, razbira se, za politicheskite ubijstva, koito sa si
> prestyplenija, i kakvito ima i v drugi evropejski strani).

Това просто ми направило впечатление (изпуснах рабира се и специалното
убийство на Стамболов).
Петима от министър-председателите на България за последните 120 години са
убити. не може да не ви е направило впечатление.

> V smisyl? A kakvo sa pravili gryckite, srybskite, turskite i rumynskite
> voiski v ograbenite ot Bylgarija teritorii? I, tehnite grazhdani sramuvat
> li se ot dejstvijata na tehnite voiski v tezi teritorii.

Има огромна разлика от действията на българските войски по време на
балканските войни (които по същество не се различават от действията на
другите балкански армии) и масираното ограбване на хора, считани от
държавата за българи от окупационните сили 1941 - 1944 г. в Македония.

> V tova ima izvestna istina, obache kakvo shte kazhete za hipotezata, che
> tozi vid nacionalizym pomaga i za izgrazhdaneto na zdrav nacionalen moral,
> kojto ako lipsva, nacijata se desintegrira i eventualno kolabira?

Може би, г-н Минчев, може би.......Резултатите за страната се измерват с
_катастрофи_, обаче.

Vitanov

Shte izleze na kraia, che samo trite komunisti sled 9/9/44 sa bile
konstitutsioni. Nachelo s takova vlechugo kato Todor Pavlov.

Tova istoriata e velika nauka.

Ted

Prof

> И понеже става дума за точно за тови период, нека Ви припомня, че
> правителството
> на К. Муравиев идва на власт с декларация за _възстановяване_ на
> Търновската конституция.

еееее
а аз толкова чаках за да го пусна това в подходящ момент :)))
че ми писна от самовлюбени риторики непотвърдени със факти.

макар че не вярвам това да бъде възприето от опонента ви :)

Prof

> [...]
>ne sa se pritesnili da napravjat tova dori i kogato uslovijata sa
>pozvoljavali (sled 9.9.44). Taka che, narushitelite sa prevratadzhiite ot

драги мой
не усещате ли как от инат направо се излагате.

все едно аз да ви подпиша документ, че ви подарявам къщата на съседа
и вие после да се позовете на факта, че аз съм бил във война и затова
не съм могъл да се допитам до съседа, но имота да си е чисто ваш.....
аз, естествено, нямам никакви права върху имота на съседа.
примера е точно същия.

ОБИКНОВЕНОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ НЯМА ТАКОВА ПРАВО.
никви белетристики на тема `форс мажор` не МУ ДАВАТ ТАКОВА ПРАВО.
ОБИКНОВЕНОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ няма право да избере регенти. толкоз. каквито
и решения да взима, каквото и да записва в тях БЕЗ ПРОМЯНА НА КОНСТИТУЦИЯТА
ОНС не може да избира регенти. толкоз.
а за промяна на конституцията пак си трябва ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ.

и никакви белетристики и словоблудства не помагат
да ви напомня как е силата на юридическите актове.
първо и най силно, имащо самостоятелно действие - конституция
второ - закони и кодекси, които не могат да противоречан на конституцията, а
ако и противоречат просто не се прилагат.
трето - постановления на МС и решения на НС - прилагат се до колкото не
противоречат на 1 и 2. понякога първите подлежат на утвърждаване от НС.

и вие със акт, който е трети по сила отменяте нещо, което е първо по сила
и ми обяснявате, че изречение във този трети по сила акт
има достатъчна тежест за да отмени член от конституцията....
ай резилиииии

толкоз.
и не се излагайте повече, моля

> Otnosno kompetentnosti po istorija, kupete si vtoroto izdanie na Concise
> History of Bulgaria na R. Crampton i prochetete predgovora.

единственото което мога да повторя е
ай резилиииии
и не се излагайте повече, моля

Prof

"Vitanov" <vit...@shaw.ca> wrote in message

не, ще излезе че не са по неконституционни :)

MPM

> "MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message
>>
> (?????????? 1??)

> ???????????? ????????? ????? ?????? ???? ?????????? ?? ?? ?????????? ??,
> ??? ????? ????? ???? ???? ??????? ?????? ? ???????. ? ?????????? 3?? ?????
> ???? ?? ????????? ?? ?????? ?? ??????? ?? ?????????? ?????????????, ????,
> ?
> ????????? ???????????? ?????????????, ?????? ?????? ???? ?? ?????????..

Tuka neshto syvsem obyrkahme nishkata... :-)

> ? ?????? ?????? ????? ?????? ?????? ???????? ????? ??????? ?????????????
> ? ???????? ? ?????????????? ?? ??????? ?? ???????????.

Mozhe, mozhe. Tezi neshta gi ima v detajli v "Stroitelite", da ne se rovja
sega. Fakt e, obache, che ruskata namesa vyv vytreshnite raboti na Bg po
tova vreme e prjaka, gruba i permanentna.

> ???????? ?????? ?? ?? ?????? ?????? ???? ?? ???????? ??????????????
> ?????????? ? ?????? ???? ????????.
> ???? ???? ? ????? ??? ????????? ??? ??????????? ??? ????????? - ????
> ????????.

I pri Stambolov li e "diktatura" spored Vas?

> ????? ??????? ??????? ? ???-??????? ?? ???????. ??????? ?? ?? ? ?
> ????????????.

Tova ponezhe Vie taka smjatate? Trygnahme ot protivokonstitucionnost,
tyrsihme pod vola tele, okazva se che njama i stignahme do personalni
predpochitanija.

> ????? ???? ?? ? ????????? ?? ?????? ???? ???? ?????????, ?????? ????? ?
> ????????? "?????????????????".
> ?? ???? ????? ? ??? ??????? ?? ??????????????????, ?? ?????? ??????
> ???????????, ????? ?? ? ??????????? ?????????????????.

Kak da ne e. Ima konstitucionna promjana ot 1911 g. kojato imenno tova
postanovjava (chlen 24).

> ?? ???? ?? ?????? ??? ?????, ????? ??????????? ??? "???? ??",

Replika na Vasheto stanovishte, che Kiril Preslavski njamal pravo da e v
Regentstvoto. Verojatno vizirate chlen 29, no otnovo tylkuvanieto e po
partijnomu?

> ????? ??????????? ?? ??????? 1879 - 1944:

> 1881 - 1884
> 1886 - 1887
> 1923 - 1931
> 1934 - 1944

Dve popravki:

1923-1926 (Ljapchev)
1934-1935 (car Boris vyzstanovjava - makar i ne napylno- dejstvieto na TK
edna godina sled voennija prevrat)

Taka che stava vypros za 8 godini, ne za 23.

> 23 ?? 65 ??????.......
> ? ???? ???? ?? ???????? ???????. ??? ?? ????? ?????? ?? ????????
> (?????????? ? "?????" ?? ??????????????) ??? ???????? ???????? ??
> ????????????? ???????????? ? ????????? ?? ???????? ?? ??????????????????
> ?????????, ? ??? ?? ????? ?????? ?? ???? ? ????????.....

> ??? ? ???????? 25???? ???, ????? ? ?????? ?????????????? ???????????????
> ???? ????????????? ?? ?????????????.

Pyrvoto -- ne (tova stava s ukaz No. 13 na OF pravitelstvoto na 9.09.44 g.),
vtoroto -- da.

> ??, ?? ???? ?? - ??.

Zashto? Zaradi sychinenija v komunisticheskija zandan paskvil "Syveti kym
Sina" li?

> ?, ?? ????? ?? ???? ????. ????? ?? ???? ??????, ?? ??????? ?? ????????
> ????? ????????????????? ??????,
> ???????????? ? ???????? ???? 20?? ??? ? ????? ??????? ???????.

Az pyk tvyrdja, che ako drugite strani se tupat v gyrdite, che imali
demokracij ot vreme ono, nie njama ot kakvo da se sramuvame syshto.

> ???? ?? ????? ?????? ? ????????? ??-???????.
> ? ? ?? ??? ???? ?? ??????? ?????? ????????????????. ??????????? ?? ????? ?
> ??????? ? ??????? ?? ????????
> ? ????? ? ?????? ?? ?????? ??????????? ??????? ???? ?? ????? ??-????????
> ?? ???? ?? 19?? ???.
> ????????? ?? ? ???????? ????????? ?????? ????????.

Dialogyt beshe za neshto syvsem drugo -- za otnoshenieto na bylgarina kym
dyrzhavata mu.

> ???? ?????? ?? ????????? ??????????? (???????? ?????? ?? ? ???????????
> ???????? ?? ?????????).
> ?????? ?? ????????-?????????????? ?? ???????? ?? ?????????? 120 ?????? ??
> ?????. ?? ???? ?? ?? ?? ? ????????? ???????????.

Ami balkanski nravi, kakvo da se pravi... Za tova Tretoto bylgarsko carstvo
li e vinovno? Ferdinand li e vinoven. Boris li?

> ??? ??????? ??????? ?? ?????????? ?? ??????????? ?????? ?? ????? ??
> ??????????? ????? (????? ?? ???????? ?? ?? ?????????? ?? ?????????? ??
> ??????? ????????? ?????) ? ?????????? ????????? ?? ????, ??????? ??
> ????????? ?? ??????? ?? ????????????? ???? 1941 - 1944 ?. ? ?????????.

Kakvo ograbvane, po-tochno -- molja pojasnete.

> ???? ??, ?-? ??????, ???? ??.......??????????? ?? ???????? ?? ???????? ?
> _??????????_, ?????.

Koi katastrofi? Prez 1913 g. Bylgarija se uvelichava teritorialno s poveche
ot 1/3 i poluchava izlaz na Bjalo More, tova nie narichame "katastrofa",
zashtoto _mozhelo_ da poluchi poveche. Prez 1918 g. gubi vojnata i zagubva
malka chast ot teritoriite si, v sravnenie s edna Ungarija ili edna
Avstrija, da rechem. Ne sym chul poslednite da narichat svoite zagubi
"katastrofi" i da huljat Habsburgite za tova. Naprotiv, syhranili sa im
dvorcite, che i muzei sa napravili i dnes milioni turisti gi poseshtavat. V
Bylgarija vsichko ot vremeto na Tretoto bylgarsko carstvo e unishtozheno,
razgrabeno, ohuleno i otkradnato. Eto tova e nacionalnijat nihilizym, za
kojto govorim.

MPM

Ej, tova komunistite s alternativna orientacija bili golemi prostaci...

Objasni Vi se, che edinstveno NS ima pravo da tylkuva Konstitucijata i
zakonite syglasno citiranija veche chlen 49. Njama nuzhda to da e Veliko NS
za da pravi tylkuvanie. Tova e taka, ponezhe TK ne postanovjava nalichieto
na konstitucionen syd. Ajde stiga obuchenie v zakonnost i red, vie,
komunistite, nikoga njama da se nauchite na podobni neshta.

Prof

> [...]
> edna godina sled voennija prevrat)
>
> Taka che stava vypros za 8 godini, ne za 23.

моля :)
колко имахте по алгебра :)

все пак е хубаво да прочетеш, след толкова много безмислено инатене,
че `> 1934-1935 (car Boris vyzstanovjava - makar i ne napylno- dejstvieto na
TK`
това не значи ли че е била суспендирана?
а непълното възстановяване какво значи?
това което не ми пука - възстановяваме, това което ми пречи... не?

бря бря бря

ей, тва словоблудството е страшна работа

конституцията или е в сила
или е суспендирана
частично суспендирана..... тва си е се тая.

а моята теза в другата нишка бе точно тази, нали :)

Prof

> [...]
> nalichieto na konstitucionen syd. Ajde stiga obuchenie v zakonnost i red,
> vie, komunistite, nikoga njama da se nauchite na podobni neshta.

айде моля избършете пяната от устата :))))

1. обясни ви се, че `тълкуване` не значи `отмяна`.
2. обясни ви се, че конституцията НЕ СЕ Е СПАЗВАЛА преди девети

вие се съсипахте да ми измисляте ново право,
само и само да ми докажете че сте прав

а що се отнася до това, когато не ви стигат фактите
да започвате да се пените на тема `комунизъм`.....

айде, холан, обърши пяната от устата......

само за подсказване. ако за вас `тълкуване` и
`директно нарушение на член от конституцията`
са нещо равностойно, то погледнете пак примера който дадох по-горе....
доста добре илюстрира реалността на вашето изказване....

Baba Ginka

> [...]
> edna godina sled voennija prevrat)
>
> Taka che stava vypros za 8 godini, ne za 23.

Ауу, г-н Минчев. Не така.
1923 - 1926 г. министър-председател на България е "Кръволокът" Цанков,
струва ми се.
По повод "възстановяването" на ТК от цар Борис 3ти един закон или е нарушен
или не е.

Prof

ма моля ви се, то момчето знае,
не може така да се съмнявате в тва което плямпа

"Baba Ginka" <bg123...@abv.bg> wrote in message

Nick Angelow

Нещо като "малко бременна" :)

И това да идва от устата на един професор?! Срамота :о(

--
the lamers team honourable member
---------------------------------

MPM

Stava vypros imenno za tylkuvane po citiranite chlenove 47 i 49. XXV ONS
izobshto ne otricha neobhodimostta ot svikvane na VNS, samo go otlaga vyv
vremeto i priema vremenno reshenie, dokato se syzdadat uslovija za izbori.
Taka che, njama nikakvo narushenie na konstitucijata. Ima prilagane na
chlenove 47 i 49 spored obstojatelstvata. ONS e ovlasteno da pravi tova
poradi lipsata na Konstitucionen Syd. Takyv ne e predviden v TK, taka che
ako tova vi e problemyt, diskusijata bi sledvalo da se koncentrira vyrhu
nesyvyrshenstvata na TK.

Kakto kazah, OFejcite sled 9.09.44 ne sa se pritesnili da pravjat izbori za
VNS sys cel naznachavane na regenti, a gi izpolzvat za syvsem drugi celi.
Taka che, te sa narushitelite na TK, a ne XXV ONS.

No, az sym se ubedil, che s agresivni komunisti cenjashti monumentalnoto
izkustvo na pametnika na syvetskata armija ne mozhe da se spori, taka che
bon chance, kakto kazvat v selo Bajrjam Dere, Kaspichansko...

"Prof" <bori...@hotmail.com> wrote in message

MPM

TK e suspendirana s voennija prevrat ot 19 maj 1934 g. Izvyrshiteli -- Kimon
Georgiev, Damjan Velchev, Dimo Kazasov. Syshtite, koito izvyrshiha prevrata
na 9 juni 1923 g., syshtite koito izvyrshiha i prevrata na 9.09.44 g.
Pomislete vyrhu tova.

TK e vyzstanovena s proklamacija na car Boris ot 1935 g., a prevratadzhiite
sa natikani v zatvora, armijata se vryshta v kazarmite. Edinstvenoto nepylno
vyzstanovjavane e po otnoshenie na politicheskite partii, i tova e chista
formalnost, kakto zabeljazva Amerikanskijat poslannik v Sofija, moga da go
citiram, ako zhelaete. Provezhdat se izbori, davat se za pyrvi pyt
izbiratelni prava na zhenite. Taka che, parlamentarizmyt i grazhdanskoto
obshtestvo se vyzstanovjavat prez 1935 g. Po-kysno imenno chrez tjah stava i
spasjavaneto na evreite u nas. Misylta mi beshe, che dokato cjala
kontinentalna Evropa e zaljata ot totalitarna vylna, v Bylgarija
parlamentarizmyt se zapazva. Pomislete i vyrhu tova.

Njama smisyl da hulim nezasluzheno sobstvenata si dyrzhava. Vyprosyt e, koja
e tja.

Prof

> [...]
> ako tova vi e problemyt, diskusijata bi sledvalo da se koncentrira vyrhu

става въпрос за това
че не може да се включва проблема за чушките и целината,
когато се обсъжда проблема за изгрева
е затова става дума

какво ТЪЛКУВАНЕ може да има ПРИ КРИСТАЛНО ПРОСТ ТЕКСТ НА ЧЛЕН
от изречение по късо от два реда???? мързи ме да преброя колко точно думи,
но е обидно къс :)

и никакви ваши, с извинение, чекии на тая тема
няма да променят факта че КОЙТО НЯМА ПРАВО не може да взима решение
камо ли със самото решение да обяснява че има право.

> Kakto kazah, OFejcite sled 9.09.44 ne sa se pritesnili da pravjat izbori
> za VNS sys cel naznachavane na regenti, a gi izpolzvat za syvsem drugi
> celi. Taka che, te sa narushitelite na TK, a ne XXV ONS.

както казах, има дълга практика преди 09/09/1944 да не се съобразяват
с търновската конституция, за което се заядохте, и после собственоръчно
доказахте верността на моята теза.

> No, az sym se ubedil, che s agresivni komunisti cenjashti monumentalnoto
> izkustvo na pametnika na syvetskata armija ne mozhe da se spori, taka che
> bon chance, kakto kazvat v selo Bajrjam Dere, Kaspichansko...

това го игнорирам, защото отдавна съм се научил че малоумник като вас
не си признава като се е оакал, а почва да обяснява че срещустоящия примерно
върви по градинките, плюе негрите, изнасилва бабичките и рита кученцата
на леличките между краката.

MPM

Ne e taka, uvazhaema. Ljapchev idva na vlast na 4 januari 1926 g.

Problemyt na TK e lipsata na Konstitucionen Syd i delegiraneto na
interpretacijata na zakonite obratno kym zakonodatelja, t.e. kym NS. Priemam
diskusija po tozi vypros, obache sled kato TK delegira sobstvenata si
interpretacija na NS, trudno e da se govori za kapitalni konstitucionni
narushenija. Vzemete chlen 83: "Bylgarskite grazhdani imat pravo da
systavljavat druzhestva bez vsjakakvo predvaritelno reshenie, stiga samo
celta i sredstvata na tija druzhestva da ne prinasjat vreda na dyrzhavnij i
obshtestvenij porjadok, na religijata i dobrite nravi." V edin moment (maj
1934 g.) voenna shajka pravi prevrat s motiva, che partiite sa sdruzhenija,
koito prinasjat vreda na dyrzhavata, ponezhe sa korumpirani i gi zabranjava.
Taka armijata vyvezhda silom nova interpretacija na ponjatieto "vreda na
obshtestvenij porjadok", kojato se priema dosta dobre ot obshtestvoto
togava. Vypreki che TK se vyzstanovjava s manifest na car Boris ot 21 april
1935 g. (v kojto toj govori syshto i za syzdavane na nova konstitucija), pri
posledvalite izbori novosformiranoto ONS ne se pritesnjava da promeni tova
tylkuvanie. Taka che, govorete s kojto iskate ekspert po konstitucionno
pravo i toj shte Vi kazhe, che samata TK syzdava vyzmozhnosti za podobni
neshta. I dnes kato cheta Bg vestnici, zhurnalisticheskoto pljuene po
partiite, deputatite i parlamentarnata sistema e tolkova silno, che spored
men ako "zdravata ryka" na Bate Bojko, da rechem, vzeme vlastta i deklarira,
che partiite vredjat na obshtestvenoto ustrojstvo i gi zabrani, obshtestvoto
i naj-veche zhurnalistite shte otdyhnat oblekcheno i shte go smjatat za
spasitel. Ako dejstvashe TK, Bate Bojko bi imal i mnozinstvo v NS, koeto
shteshe da sankcionira tazi interpretacija s lekota. Segashnata
konstitucija, obache, ima Konstitucionen Syd, kojto tylkuva tezi neshta,
taka che syshtestvuva oshte edno nivo na zashtita. Nadjavam se, che me
razbrahte.

MPM

1923-1926 gi otchitam kym vashesto broene (imenno rezhimyt na Cankov), v
nachaloto na 26 g. na vlast idva Ljapchev, tova iskah da kazha.

1934-1935 g. (do april mesec) stranata se upravljava s naredbi ot shtaba na
armijata, t.e. nekonstitucionno, taka che syshto gi otchitam kym vasheto
broene. Sled tova dyrzhavnite dokumenti se pozovavat na TK.

Prof

> [...]
> Kimon Georgiev, Damjan Velchev, Dimo Kazasov. Syshtite, koito izvyrshiha
> prevrata na 9 juni 1923 g., syshtite koito izvyrshiha i prevrata na

е?
убивате ме с факти ли?
защо си мислите, че не ми е известно това?
а това същото променя ли факта че царя ги привества,
суспендира конституцията и си управлява как му дайде?

> TK e vyzstanovena s proklamacija na car Boris ot 1935 g., a
> prevratadzhiite sa natikani v zatvora, armijata se vryshta v kazarmite.

хахахахахахахахахахахаха
господи, къде го прочетохте това за затворите :)))))
прочетете още веднъж, да не се окаже че се отнасяло
за членове на легализираното бзнс и работническа партия :) моля :)
които, айде от сега да ви кажа, не са участвали във горецитирания преврат :)

> Edinstvenoto nepylno vyzstanovjavane e po otnoshenie na politicheskite
> partii, i tova e chista formalnost,

чиста формалност :) явно се солидаризирате с това мнение,
съдейки по това че го цитирате....

ники ангелов беше много прецизен
как става това `малко бременна да е` а?

> [...]
> kontinentalna Evropa e zaljata ot totalitarna vylna, v Bylgarija
> parlamentarizmyt se zapazva. Pomislete i vyrhu tova.

какво да мисля?

това че са възстановили нещо, а не всичко, не значи че е възстановено всичко
разбирате ли какво значи `цяло` и какво значи `част от цялото`?

между другото, пак ви благодаря че доказахте с този текст моята теза
че конституцията редовно не се е спазвала преди 09/09/1944....

> Njama smisyl da hulim nezasluzheno sobstvenata si dyrzhava. Vyprosyt e,
> koja e tja.

ами не я хулете
и не превръщайте вашето.... как да се изразя по меко.... вашата
неадекватност
във нападки към собствената ви държава и история.....

а малко да четете, освен да пишете, няма да ви се отрази зле, повярвайте ми
:)

Prof

не разбирате ли че само наливате факти, които доказват моята теза, а не
вашата :)

"MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message

MPM

Njama takava proklamacija (spravkata mi e "Izvori za Bylgarskata Istorija",
Otechestvo, C., 1994, sydyrzha vsichki po-vazhni dokumenti sled
Osvobozhdenieto). Ima Naredba-Zakon za Amnistija, prieta na 7 septemvri 44
g. Tja vkljuchva amnistirane po prestyplenija izvyrsheni po ZZD, ZZN, Zakona
za ednokraten danyk vyrhu imushtestvata na licata ot evrejski proizxod,
Zakona za razturjane na politicheskite partii, Zakona za likvidirane na
imushtestvata na razturenite partii i Naredbata za pechata i zakona za
vremennija nadzor vyrhu pechata.

Kakto vizhdate, samata TK pozvoljava da se syzdadat i priemat podobni
zakoni, sled koeto (pri lipsata na Konstitucionen Syd) samoto NS reshava
dali te otgovarjat na TK ili ne. Opitajte se da razberete korenite na tezi
problemi. Te ne se systojat tolkova v narushavane na TK, kolkoto v lipsata
na neobhodimata nezavisima instancija, kojato da interpretira zakonite i
samata konstitucija. Imenno zatova v syvremennite demokracii ima
konstitucionni sydilishta. Tova pyk syzdava uslovija zakonite da se
interpretirat ot naznacheni do zhivot personi, a ne chrez izboren proces.
Zatova i njakoi syvremenni avtori narichat tova "sydebna demokracija".

Nick Angelow

On Thu, 27 Jul 2006 22:15:03 +0300, Prof wrote:

> [...]
> върви по градинките, плюе негрите, изнасилва бабичките и рита кученцата на

Как ще го игнорираш, недей така. Той си е сбъркал професията -- трябвало е
да стане журналист във вестник "Труд". Нещо, което се развива между мен и
него, той го намесва в дискусията с теб. Няма да споменаваме, че то изобщо
няма нищо общо с темата на дискусията. Как ли го е изпуснал Тошо? Изобщо
красота. Отдавна не съм се забавлявал така.

Nick Angelow

On Thu, 27 Jul 2006 19:33:08 +0000, MPM wrote:

> Te ne se systojat tolkova v narushavane na TK, kolkoto v lipsata
> na neobhodimata nezavisima instancija, kojato da interpretira zakonite i
> samata konstitucija.

Добре, да оставим дрязгите за следващият път, но защо трябва да има
независима инстанция, която да интерпретира самата конституция? Мога да се
съглася, че има нужда да се интерпретират законите и то в смисъл дали
отговарят на конституцията, но не съм съгласен, че трябва да се
интерпретира самата конституция. Все пак има определен ред тя да бъде
променена, ако има нужда от това. Това е нещото, което не (ми) е ясно във
вашите думи.

MPM

Vie ste bolen, moeto momche. Nevyzmozhno e da se spori s neadekvatni tipove.
I Kimon Georgiev i Damjan Velchev (prevratadzhiite ot 1934 g.) sa sydeni za
suspendiraneto na TK ot 1934 i dazhe sa osydeni na smyrt, mislja. Posle
carjat gi pomilva i gi osyzhdat na opredeleni godini zatvor na o-v Sv.
Anastasija. Proverete si iztochnicite.

Kolkoto do vyzstanovjavaneto na TK, a ne na partiite -- pak vi kazvam, v
samata TK e zalozhena vyzmozhnostta tova da stane, bez tja da se narushava.
Tova se mycha da vi objasnja, obache javno ne se razbirame.

Kakto i da e. Mnooogo golemi narushenija, njama shto -- dali izborite shte
sa mazhoritarno-lichnostni, ili partijni, i dali na princ Kiril titlata mu e
princ, ili knjaz :-). Tova, che vie, komunistite potypkahte cjalata
bylgarska zakonnost i red sled 9.09.44 g., izbihte bez syd i prisyda 50 pyti
(naj-malko) poveche hora ot vsichki politicheski ubijstva stavali predi tova
v Bylgarija vzeti zaedno, i vkarahte stranata v samolikvidacija, njama
znachenie.

Na tova li mu vikaha "pederastki raboti"?

Prof

> [...]
> likvidirane na imushtestvata na razturenite partii i Naredbata za pechata
> i zakona za vremennija nadzor vyrhu pechata.

драги мой, само да вметна, защото нещо пак ви изби пяната по устата,
че самата концепция за конституционен съд в българия се появи
през 1990та като форма на компромис за гарантиране на някакво
работещо спазване на конституцията, като остовен аргумент
НА ВСИЧКИ ПАРТИИ И СЪЮЗИ представени във великото народно
събрание беше НЕСПАЗВАНЕТО НА ТЪРНОВСКАТА КОНСТИТУЦИЯ
и липсата на какъвто и да е механизъм да се гарантира спазването и.

и колкото и страшни имена на закони да пишеш
НАПОМНЯМ
1. конституция
2. закони
3. решения

пич, не стаа с едно решение да се заобиколи ЕДНОЗНАЧЕН член на
конституцията.

> [...]
> interpretirat ot naznacheni do zhivot personi, a ne chrez izboren proces.
> Zatova i njakoi syvremenni avtori narichat tova "sydebna demokracija".

та, както виждате, ТК НЕ дава никакви начини за заобикалянето си,
но такива като вас до такава степен са свикнали да четат само
собствените си писания и да не се съобразяват нито със правото,
нито със здравия разум, че си позволяват дори да мислят че и
другите хора са тревопасни като тях.

няма бе, пич, няма такъв механизъм

не може със заповед на селскио кмет да се казва има ли право
или не царо или президенто да свиква народното събрание.

мани ги тия приказки за съвременните демокрации
говорим за българия.
не ми се обсъжда нито оруел, нито маркс, нито маркес, нито буш.

казах ти че написа простотия,
ти не само че доказа моята теза
ами и доказа че не си адекватен

какво повече желаеш?

НЯМА конституционен съд в търновската конституция
какво току се сещаш за него
НЯМА друг ред за назначаване на регенти
НЯМА друг ред за свикване на ВНС
НЯМА ред при който ОНС може да се превърне във ВНС
бе няма бе пич
изчети конституцията, търновската
не чети коментариите на царедворците

Prof

пич, това за моето момче го минахме вече..
айде да не се връщаме, моля

> [...]
> na o-v Sv. Anastasija. Proverete si iztochnicite.
>
> Kolkoto do vyzstanovjavaneto na TK, a ne na partiite -- pak vi kazvam, v

щом има възстановяване
значи е имало суспендиране.
QED

за какво ти е всичкото друго пледиране?

MPM

Vizhte, iskreno se mycha da vi svetna lampata, no ne se poluchava. Edno
vreme prez 1993 g. imashe edin tuk Bobi Hondata, vie syshtoto lice li ste?

Sega objasnjavam za posleden pyt kato na malko dete:

1. Chlen 151 (2) vyzlaga na Ministerskija Syvet da poeme upravlenieto na
stranata v predelite na carskata vlast i da svika izbori za VNS ako carjat
umre bez da ostavi regentstvo.

2. Chlen 47 kazva, che carjat, po predstavlenie na Ministerskija Syvet, v
uslovijata na vytreshna i/ili vynshna zaplaha, mozhe da izdava naredbi i da
pravi razporezhdanija, koito da imat silata na zakoni.

3. Chlen 49 kazva, che edinstveno i samo NS mozhe da interpretira zakonite i
konstitucijata.

Car Boris umira bez da ostavi spisyk s regenti. Min. syvet poema
upravlenieto na stranata, vse edno e kolektiven car, syglasno chlen 151(2).

Syglasno Chlen 47, kolektivnijat upravljavasht organ reshava, che ima
vynshna i vytreshna zaplaha za stranata, taka che otlaga svikvaneto na
izbori za VNS i predlaga na segashnoto ONS da izpylni funkciite po izbirane
na regenti, kato tazi mu dejnost sledva da se sankcionira ot izbrano VNS
po-kysno, kogato zaplahite ne syshtestvuvat.

Syglasno chlen 49, interpretaciite na tezi i drugite chlenove na
konstitucijata, kakto i na ostanalaite zakoni, sa prerogativ na NS, ne na
Bobi Hondata. Taka che, vot ot ONS legalizira polozhenieto, pri uslovie, che
posledvashto VNS go sankcionira. Kakto znaem, takova ne posledva, poradi
pylnoto bezzakonie, vyvedeno ot komunistite. Ako VNS si beshe nadlezhno
svikano i to beshe sankcioniralo izbora na regenti ot XXV ONS, vsichko
shteshe da si e napylno legalno. Obache VNS ne e bilo nadlezhno svikano,
ponezhe stranata (Carstvo Bylgarija) prestava da syshtestvuva -- tja e
okupirana ot chuzhda voenna sila i komunistite vyvezhdat mrakobesnicheska
diktatura za desetiletija napred...

MPM

> щом има възстановяване
> значи е имало суспендиране.
> QED

Ama razbira se -- nali tochno tova kazvam, che ot 19 maj 1934 g. do 21 april
1935 g. ima suspendirane na TK. Vyzstanovjavaneto, kakto kazah, stava prez
april 1935 g. Togava zapochvat i procesite sreshtu prevratadzhiite,
mislja... Mozhe bi noemvri 1935 g., ne sym syvsem siguren...

> за какво ти е всичкото друго пледиране?

Stava vypros za vremeto 1935-1944. Interesen period ot bylgarskata istorija.
Golemijat vypros, kojto diskutirame e, narushena li e TK v tozi period.
Mojata teza e, che formalno poglednato ne e. Drug e vyprosyt, che duhyt j i
parlamentarnata tradicija sa bili narusheni sys zabranjavaneto na partiite.
Tezata mi e, obache, che poradi lipsata na konstitucionen syd, podobni
praktiki mogat da se uzakonjat s lekota chrez samata TK.

MPM

Dobre, vizh sega -- tova e korenyt na mojata teza: syvremennata demokracija
se krepi imenno na nezavisima sydebna institucija, kojato interpretira
zakonite i konstitucijata. Taka e vyv vsichki razviti demokratichni strani.
Tova stana sled vojnata, kogato se razbra, che anglo-amerikanskata
demokratichna sistema trjabva da sluzhi za primer. Edno vreme, predi
vojnata, v mnogo strani ot kontinentalna Evropa, vkl i v Bylgarija, se e
smjatalo, che izbranijat parlament trjabva da e poslednata instancija po
interpretacijata na zakonite i pravilata. Tova, obache, dovezhda do
problemite, koito diskutirame -- mozhe cjalata sistema na pravorazdavane da
se izvyrti po naj-legalen nachin -- chrez edno obiknoveno mnozinstvo v ONS,
ponezhe to reshava kak da se tylkuva daden zakon, konstitucionen li e toj, i
kak da se interpretira konstitucijata. Prichinata za problemite e, che
deputatite ne sa zadylzhitelno kompetentni po pravo i zakonotvorchestvo i
mnogo lesno se manipulirat. Verno, ima red za promjana na konstitucijata,
no toj (pone v sluchaja s Bg) iziskva svikvane na VNS i mnozinstvo ot 2/3.
Vmesto tova, zashto da ne se izpolzva citiranijat veche chlen 49 i da
iztlkuvame zakonite i/ili samata konstitucija kakto ni ottyrva s prosto
mnozinstvo? Tova i e stavalo dosta chesto v Bylgarija po vreme na TK.

Sega da se sprem na drugata alternativa -- da rechem, che ima Konstitucionen
Syd, kojto se zanimava samo s podobni tylkuvanija. Naprimer (hipotetichno),
grazhdanka zadava vypros do KS: "V ponjatieto "izbiratel" i "izbiraem" zheni
vkljucheni li sa?". Godinata e 1883, otgovoryt na syda e "ne" i zhenite
ostavat bez pravo na glas. Na syshtija vypros, KS na syshtata tazi
hipotetichna dyrzhava, no prez 1932 g. otgovarja s "da" i hop -- zhenite
stavat izbiratelki. Nito edin zakon, nito konstitucijata na stranata se
promenjat. Vypros na interpretacija. Samo deto chlenovete na KS v povecheto
sluchai se naznachavat, ne se izbirat prjako ot naroda, i rabotjat tam do
zhivot, ili dokogato te pozhelajat. Taka che, v edin moment, konfiguracijata
v KS stava takava, che dadena interpretacija naddeljava. Zatova, kakto kazah
i v druga prashtulka, veche govorim za "sydebna (ili legalistichna)
demokracija". Po tozi nachin naprimer se prokarva redefinirane na ponjatieto
"semejstvo", za da se vkljuchat homoseksualnite dvojki, kakto i
naj-razlichni drugi reshenija i tylkuvanija, s koito (da rechem)
mnozinstvoto ot horata ne sa syglasni. V tozi smisyl, konstitucionnite sydii
chesto se izzhivjavat kato "mydrecite na naciijata", koito znajat poveche i
vizhdat po-daleche ot mnozinstvoto grazhdani. Tehnite interpretacii mozhe
syvsem da ne sa syobrazeni s nastroenijata na mnozinstvoto grazhdani --
sydiite si ostavat nesmenjaemi i nedosegaemi taka ili inache.

Kakto vizhdame, pyrvijat variant (v Carstvo Bylgarija) dovezhda do
nestabilnost, vtorijat variant pyk mozhe do dovede do otchuzhdavane mezhdu
upravljavani i upravljavashti -- neshto harakterno za zapadnoto obshtestvo
dnes.

Nadjavam se da sym bil predelno jasen.

"Nick Angelow" <ddan...@mail.ru> wrote in message

MPM

Vizh kakvo, ti ne razbirash kakvo ti se govori. Imenno tova kazvam, che TK
njama provizii za konstitucionen syd, taka che interpretaciite na
konstitucijata i zakonite e prerogativ na samoto Narodno Sybranie i na nikoj
drug. Syglasno chlen 49 na TK, ako ONS interpretira konstitucijata po daden
nachin, tova e _edinstvenija nachin_ na interpretacija v dadenija moment.
Kakvo _ti_ si interpretirash i si fantazirash njama nikakvo znachenie.
Razbra li?

Shte ti dam mnogo dramatichen primer, belkim vdenesh. Da rechem, che chlen
1313 kazva taka:

1313. Liceto Bobi Hondata ima pravo da se vozi napylno bezplatno na
avtomobil Honda.

Karash si ti bez pari po vsichki pytishta na rodinata, obache v edin moment
zapochvat da ti iskat pari za vinetki. Ti vyzmuteno se pozovavash na chlen
1313. Problemyt ti stiga do NS, i tam interpretacijata e "Bobi Hondata si se
vozi bezplatno vytre v avtomobila si, tam nikoj ne mu iska pari, taka che
konstitucijata e spazena, obache da se dvizhish po pytishtata na stranata
struva pari i vodachyt na tazi Honda trjabva da si gi plashta, ako iska da
obikalja naokolo". Ne sled dylgo, pochvat da ti iskat pari i za benzin!
Otnovo stigash do NS, tam ti kazvat, che ti si se vozish bezplatno v samata
Honda, obache za da j se dvizhat kolelata si trjabva benzin, kojto pyk
struva pari, taka che -- plashtaj. Otnovo konstitucijata ne e narushena ni
naj malko, ponezhe formalnata bukva na zakona se interpretira edinstveno i
samo ot zakonodatelja, ne ot tebe.

Razbra li?

NKostoff

MPM wrote:
> [...]
> nachin, tova e _edinstvenija nachin_ na interpretacija v dadenija moment.

Отсъсътвието на Конституционен Съд в ТК доста ясно се заменя с Велико
НС. Опитът ти да се прехвърлят прерогативите на КС и ВНС на ОНС чрез
текста на чл. 49 е много спорен.

Н К

NKostoff

MPM wrote:
> Vie ste bolen, moeto momche. Nevyzmozhno e da se spori s neadekvatni tipove.

:))

Минчев, тук си много прав ! Да се спори с тебе е чиста загуба на време.

Н К

> [...]
> znachenie.
>
> Na tova li mu vikaha "pederastki raboti"?

MPM

Nikyde v TK ne pishe, che edinstveno VNS, no ne i ONS interpretira zakonite
i konstitucijata. Ako beshe taka, pri vseki vyzniknal kazus, VNS li trjabva
da se svikva spored teb? Spored TK, kakto VNS, taka i ONS interpretirat
zakonite i konstitucijata, v zavisimost koe ot dvete e v momenta
zasedavashtoto. Taka che, i dvete izpylnjavat roljata na Konstitucionen Syd,
tazi rolja prosto e vgradena vyv funkcijata na NS (bez razlika dali e
obiknoveno ili veliko), kakto veche mnogokratno objasnih. Pomisli malko.

Nick Angelow

On Thu, 27 Jul 2006 21:07:59 +0000, MPM wrote:

> [...]
> citiranijat veche chlen 49 i da iztlkuvame zakonite i/ili samata
> konstitucija kakto ni ottyrva s prosto mnozinstvo? Tova i e stavalo dosta

Добре, вашата теза ми стана ясна още от първата ви пращулка (тази, която
коментирах), но явно не сте разбрали моят въпрос. Аз не възразявам срещу
създаването на подобна инстанция. Това, което ме учуди във вашата теза и
което се опитвам да изясня, е защо тази инстанция трябва да се занимава с
тълкуване на самата конституция? Понеже в една друга нишка стана дума за
подредбата

1. конституция

2. закони

3. нормативни актове

аз мисля, че тази инстанция трябва да се занимава с тълкуването на точки
2. и 3. в светлината на точка 1.

Съвсем отделен въпрос е, че тази конституция трябва да бъде ясна и
недвусмислена.

Това е, което не е ясно от тезата ви -- дали е грешка или имате някакви
други съображения за прокарването на идеята за тълкуване и на
конституцията от, нека го наречем, конституционният съд.

Да, благодаря, бяхте ясен, макар че нямаше нужда. Самата теза, както вече
казах, ми стана ясна още от преди. Това, за което не мога да разбера
причините да го искате са думите "i samata konstitucija" в посоченият
по-долу параграф.

Или е неволна грешка, или имате нещо друго предвид, което не сте го
изложили, предполагам поради това, че аз не съм задал ясно въпроса си.
Както вече казах, според мен самата конституция не трябва да се
интерпретира. Могат да се интерпретират закони, нормативни актове на
държавната администрация ... в светлината на действащата конституция в
държавата. Така поне изглеждат нещата от моя страна.

MPM

Vizhte, vsjako neshto izrecheno i napisano ot chovek mozhe da se
interpretira po razlichen nachin. Taka e i s konstituciite. Ne mozhe da ima
absoljutno ednoznachen text. Neshto poveche, kolkoto poveche se uslozhnjava
i legalizira obshtestvoto, tolkova poveche opitite za razlichni
interpretacii se uvelichavat. Zatova i roljata na Konstitucionnija Syd e da
interpretira vseki legalen kazus, vkl., a i naj-veche, svyrzan sys samata
konstitucija. V TK, tazi rolja e vgradena v tekushto zasedavashtoto NS.

Mezhdu drugoto, tova pokazva kolko nepohvatni sa bili mnozina ot bylgarskite
politici ot onova vreme -- ta te sa mogli da upravljavat po napylno
konstitucionen nachin, ako sa izpolzvali kakto trjabva konstitucijata. Da,
ama ne -- trjabvalo im prevrati, voenni rezhimi i pr. nekonstitucionni
dejstvija...

Nick Angelow

On Fri, 28 Jul 2006 07:14:03 +0000, MPM wrote:

> [...]
> Konstitucionnija Syd e da interpretira vseki legalen kazus, vkl., a i
> naj-veche, svyrzan sys samata konstitucija. V TK, tazi rolja e vgradena v

Ясно, разбрах вашата гледна точка. Благодаря за усилията.

> [...]
> napylno konstitucionen nachin, ako sa izpolzvali kakto trjabva
> konstitucijata. Da, ama ne -- trjabvalo im prevrati, voenni rezhimi i pr.

Може би сте прав -- аз не мога да кажа нищо по тази тема.

pro...@gmail.com

MPM wrote:
> [...]

> april 1935 g. Togava zapochvat i procesite sreshtu prevratadzhiite,
> mislja... Mozhe bi noemvri 1935 g., ne sym syvsem siguren...

виж, `частично възстановяване` може да
се пише за всичко,
но не за конституция или девствена
ципа.

толкова ли е трудно да се разбере?

и какви `демократични` избори са като 3/4
от партиите не са допуснати до
изборите....

сори, че пиша оттук, ама

pro...@gmail.com

пояснявам, простичко като за професори
останалите да ме извинят

пич, айде стига де!
прекаляваш

за 101ви път ти казвам
не може подчинения да взима решения
вместо шефа
ако и 200 пъти да напише в решението че
има право

толкова ли е трудно да се светнеш?

и колкото и да се мъчиш да обясниш един
противоконституционен преврат,
извъртян от 25тото ОНС, няма да успееш

сори

> Vizhte, iskreno se mycha da vi svetna lampata, no ne se poluchava. Edno
> vreme prez 1993 g. imashe edin tuk Bobi Hondata, vie syshtoto lice li ste?

:) не, не съм
и това пак е в страни от темата

а беше нужно едно единствено нещо
да признаеш че се изхвърли като чекия
на пясък
и сега се извиняваш за което

защо е нужно да мъчиш себе си и нас?

НЯМА режим, просто няма бе.

не е нужно да измисляш някаква сложна
пътечка между различните
членове на конституцията

просто, повярвай ми, не се прави така

имаш ЕДНОЗНАЧЕН член в конституцията
който не е спазен
и тва е

думичката е ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННО
действие

и всички обиди, и всички инсинуации
които праскаш тук нямат нищо общо с
факта
че написа глупост и сега се мъчеш да я
по някакъв начин извъртиш....

съжалявам те, пич, наистина те
съжалявам

MPM

Momche, ne sxvashtash li, che dokato shefyt ne e konstituiran,
"podchinenijat" (a toj syvsem ne e takyv, ponezhe dvamata _nikoga_ ne
funkcionirat ednovremenno) edinstven e ovlasten da reshava koe e zakonno i
koe ne e. Ne _ti_, ne _baba ti Ginka_, ne filankishijata. Razberi go tova.

Protivokonstitucionnostta se systoi _v posledvaloto nesvikvane na VNS_ no za
tova ne e vinovno XXV NS, zashtoto negovite chlenove bjaha razstreljani ot
vas, komunistite.

<pro...@gmail.com> wrote in message

MPM

Bylgarskata Rabotnicheska Partija (komunisti) li systavljava 3/4 ot partiite
:-)

Konstitucijata e vyzstanovena prez 1935 g., no e smetnato che partiite
dejstvat po korumpiran nachin i vyv vreda na obshtestvoto, zatova i ne sa
vyzstanoveni, syglasno chlen 83.

Prof

> [...]

факта
че написа глупост и сега се мъчеш да я по някакъв начин извъртиш....

съжалявам те, пич, наистина те съжалявам

ps. след като по неясни причини ми спря стария акаунт, пускам оттук белки е
нормално :)

Prof

пич,
ай по адекватно е

нещо съвсем друго каза.
сега опитите за извъртане не водят до нищо, освен да наблюдаваме
позата `пате с претенции в кълчища`

което е малко скръбно, когато патето е и толкова кресливо

пич, простичко е
отваряш нова пращулка
и казваш -
съжалявам, написах глупост от мерак да се покажа по интересен.
бъкел не разбирам от това, за което се дуя, аама кво да се прави
като съм комплексар на тема `лични възможности и знания`

толкоз.

не е трудно.

Та, суспендирана ли е ТК или не?

и престани да пробутваш тезата, че при `някакви обстоятелства`
неспазването на конституцията не се брои за неспазване.... не е сериозно

"MPM" <mint...@shaw.ca> wrote in message

Prof

пич, не си измисляй :)
не съм казвал такова нещо :))))

> Bylgarskata Rabotnicheska Partija (komunisti) li systavljava 3/4 ot
> partiite :-)
>
> Konstitucijata e vyzstanovena prez 1935 g., no e smetnato che partiite

ееее пак го каза
ама не с половин уста ве
ясно и просто го кажи

ЯСНО И ПРОСТО
толкова ли е трудно да го кажеш

`аз, МПМ се насрах, щот се изказах без да помисля кво казвам`

ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО!!!!

Prof

хоп - хоп :)
айде да се върнем при нашите овце

ндаааа.... със собствени сили доказа,
че в българия не се е спазвала конституцията
щом е била `частично възстановена`.....

ще получим ли извинение най после?
за вашите претенциозни простотии?

Prof

> [...]

стига този човек да е неграмотен, а ако е и вонстващо
неграмотен става още по-сложно

няма бе, пич
това да не ти е поръчването на доставка по домовете
дет мое да кажеш едно, а като дойде момчето да почнеш да го разиграваш

това е КОНСТИТУЦИЯ

ако ти си толкова прост, че за теб всичко което не е `долу бкп`
и `комунистите за сапун` е нещо над твоите възможности за възприемане,
ми кажи си го
не ни мъчи

де го тоя конституционен съд ве

ай стига лалальовщини
ако в канада тва минава, в българия не

кажи си като момченце - оаках се
и тва е

:)

> Ясно, разбрах вашата гледна точка. Благодаря
> за усилията.

> Може би сте прав -- аз не мога да кажа нищо
> по тази тема.

Prof

моля моля моля??????

а бе пич
ти ще се научиш ли да четеш
или предпочиташ само да пишеш
и да плюеш гадните комунисти????

> [...]
> razlika dali e obiknoveno ili veliko), kakto veche mnogokratno objasnih.

пич, ИМА разлика дали е ОБИКНОВЕНО или ВЕЛИКО
ако за теб това е само `комунистическа пропаганда`
вземи си наистина час
но не при психолог
а при психиатър

наистина те съжалявам

Nick Angelow

On Sat, 29 Jul 2006 18:58:40 +0300, Prof wrote:

> [...]

> ако ти си толкова прост, че за теб всичко което не е `долу бкп` и
> `комунистите за сапун` е нещо над твоите възможности за възприемане, ми

Точно в този случай не говорим за Търновската конституция, а имаме предвид
текущото състояние на нещата. Така, че точно за тези му дими няма нужда да
го освиркваш.

It is loading more messages.