Jestokostta mi se slomi

Stephan Manov

Neshto snoshti se prechupi v mene. Ne znam dali se dulji na dobrata
aktiorska igra na syujeta ili na vnezpano razbudilo se v dushata mi
hristiyansko milosurdie, no az, plamenniyat borec :-)) sreshtu Pinochet
(vij postingite mi ot minalata prolet), snoshti izpitah sustradanie
vijdaiki po novinite dyadkata, koito ispanskoto pravosudie chaka da
izpravi pred zakona. Dali toi taka se e sustaril za tezi nyakolko meseca
ili e dobre premerena ot advokatite mu inscenirovka, no sednal v
invalidnata kolichka ili puk podkrepyan ot dvama bodigarda da se kachi v
kolata, toi mi se stori edin prechupen, izmuchen ot bezsunni noshti, v
koito kato fantomi pred ochite mu se vurtyat licata na onezi, koito e
izpratil na smurt, chovek, na desetki hilyadi svetlinni godini ot onazi
izpuchena, surova lichnost, stegnata v generalski mundir, vpila ochi v
nablyudatelya i gotova da razkusa s pogled onzi, koito se opita da i
protivorechi. Syakash samotata pred koyato sudbata go e izpravila,
kogato "priayetlite" suzdadeni dokato e bil na vlast ili tezi, koito e
mojel da si kupi s parite ot bankovite smetki, baya poiztuneli zaradi
"prestoya" v Angliya i razhodite po advokati, sa go napusnali, go kara
da ostane nai-nakraya sam sreshtu suvestta si i ugrizeniyata i, koito
izmuchvat dushata mu. Izpitah sujalenie kum nego...

S pozdrav
SM

Borislav Simov

Stephan Manov <smanov@*remove-me*ensct.fr> writes:

Ima li izvestni kinorezhisiori v Chili? Invalidnata kolichka e
naistina trogatelen detail...

--
Borislav Simov, Graduate Student in Computer Science
Iowa State University, Ames, Iowa, USA

Psimeonov

Horata ot Chili triabva da sudiat Pinochet. Imam poznati, koito tvurdiat he toi
gi e spasil ot smurt. Sled kato Aliende spechelil izborite se zapochnala mnogo
agresivna kampania za privatizacia. I oshte po-losho, spored moite poznati,
vecher seliani se subirali okolo hasiendata im, hvurliali kamuni po prozorcite
i kreshteli: Mrusni Bulgarski fashisti, zaminavaite si obratno za Bulgaria!
Izbiagah ot BG, kogato na ogradata na kushtata mi vidiah da pishat ; Tuk jivee
kulak-naroden vrag, razkazvashe moiata poznata, a sega (v Chili) triabvashe s
pushki da klechim po prozorcite i po celi noshti, za da si pazim decata.
Ne izdurjahme s brat mi. V edna ranna sutrin natovarihme vsichko na kamiona i
zaminahme za grada, kudeto neshtata biaha malko po-spokoini. Ot tam do Santiago
i vzehme purviat samolet za Amerika (USA). Pak bez nishto, kakto vinagi.
Ottogava razbrah, che zemedelieto e zagubena rabota, zakluchi moiata poznata.
Ne znam kakva e istinata, ne znam dali jivota na Pablo Neruda e po-cenen ot
tozi na moiata poznata. Tupo e horata da se izbivat, no sled kato se e nalojilo
neka Chili sudi Pinochet, ili Chili da sudi Chili.
Ne razbiram,obache, kakvo obshto ima Ispanskoto kralstvo s problemite na edna
Republika i s Pinochet, v chastnost?!

Borislav Simov

psim...@aol.com (Psimeonov) writes:

Ne vsichko ima logichno obiasnenie. Az syshto taka se chudia kakvo e
e pravila CIA na drugia krai na sveta - v Chili.

Krasimir Yalamov

i Borislav Simov v Iowa...

Nikolay D. Tarkalanov

Stephan Manov (smanov@*remove-me*ensct.fr) wrote:
: Neshto snoshti se prechupi v mene. Ne znam dali se dulji na dobrata

Chel li si edin razkaz na Solzhenicin, za edin krasnoarmeec, kavalerist,
koito prez 1950-te godini (veche v preklonna vuzrast i losho zdrave)
obikalja bolnici i sanatoriumi, da tursi pomosht. I pokazva navsjakude
tapijata che e bil CheKist. Belezhkata ot N-skija komisariat se e protrila
po sguvkite; prustite mu sa tolkova slabi, che ne mogat da ja durzhat.
Sushtite tezi ruce, deto s 1 udar na sabjata sa razsichali chovek nadulgo.

Milost?

NT

Nikolay D. Tarkalanov

Borislav Simov (si...@cs.iastate.edu) wrote:

: Ne vsichko ima logichno obiasnenie. Az syshto taka se chudia kakvo e

: e pravila CIA na drugia krai na sveta - v Chili.

Discovery Channel. Objasniha ni, che CRU sa se bojali uzhasno, deto
Chili mozhe da trugne po putja na Kuba. Priznaha si, che sa organizirali
stachkata. I pochti izraziha suzhalenie, che Pinochet se okaza kasapin.
Nebrezhno propusnaha, che Kuba se sblizhi sus CCCP edva, sled kato USA ja
otblusna. I che Kastro njamashe nikakuv shans za nezavisimost, i prosto
trjabvashe da se primiri s mecheshkata pregrudka, shtoto alternativata
beshe noktite na orela. Koeto puk idva ot drug film, pak po Discovery.

Dimitar Bojantchev

In article <7sokft$qar$1...@news.iastate.edu>,

> [...]
>e pravila CIA na drugia krai na sveta - v Chili.
>--
>Borislav Simov, Graduate Student in Computer Science

Drugaryu Simov, po operativnite kanali doide informaciya ot Generala
nezabavno da raportuvate v Sofiya. Razkosnipiran ste.

D.

6sten

Uh, kadurno momche beshe, ama go izloviha gadovete. Kak shteshe da brani idealite
kato graduate-ne v Iowa... tz, tz, tz... Ayde Borka, idvay si, razkrit si!
General Shestostenko.

Stephan Manov

Psimeonov wrote:

> Horata ot Chili triabva da sudiat Pinochet. Imam poznati, koito tvurdiat he toi
> gi e spasil ot smurt. Sled kato Aliende spechelil izborite se zapochnala mnogo
> agresivna kampania za privatizacia.

Imash sigurno predvid nacionalizaciya?

Razkazat ti po-dolu zvuchi mnogo dostoverno. Nyama ot kakvo da se boish,
ako tazi tvoya "poznata" e po-skoro blizka rodnina (maika, lelya...).
Razkazvai go taka kakto e.

SM

Stephan Manov

Nikolay D. Tarkalanov wrote:

> [...]

> trjabvashe da se primiri s mecheshkata pregrudka, shtoto alternativata
> beshe noktite na orela. Koeto puk idva ot drug film, pak po Discovery.

Da, ama tova go ocenyavash ti, trezvo i logichno misleshtiya. A tuk v
scb si imame edna kategoriya "amerikanci", koito za koi li put iskat da
se izkarat po-katolici ot papata. prosto ne moga da razbera v koi svyat
jiveyat hora kato D. Bojanchev, K. Yalamov i dr., koito ne "mogat" da
nameryat pone _edno_ _ednichko_ neshto, za koeto da ne sa suglasni s
Amerika, amerikanskata politika, amerikanskiya nachin na jivot i t.n.
Tova prosto ne moje da e taka. Bezgreshni hora, durjavi (kakto pisah
predi vreme) nyama i ako az, ti, toi sutrin pred ogledaloto na vuprosa
"Ima li neshto pone munichko, s koeto ne sum suglasen v tozi chovek,
prezident, drujava i t.n." ne mojem da otgovorim utvarditelno, to prosto
oznachava, che sme geroi ot "1984" i bezvuzvratno zagubeni v bolshevizum
(kato filosofska kategoriay) dushi. A kogato tova povedenie e suchetano
s inatlivo _othvurlyane_ na _fakti_, _priznati_ ot samiya obekt na
mozuchnoto ni uprajnenie (v sluchaya SASHT i CRU), to togava mi e
neudobno i vuzpitanieto mi nepozvolyava da kategoriziram tova
sustoyanie. Edna takava vutreshna podbuda, nujda da se rukoplyaska
shumno na postijeniyata na demokraciyata i da se zakleimyava ejednevno
vragovete (na SASHT) nyakak mi zvuchi izkustveno, neadekvatno,
nechoveshko, da proshtavate. V jelanieto da budat po-pravi ot krivata
liniya na partiyata (ako pozvolite tazi perifraza), tezi hora izpadat v
smeshno polojenie. Togava kogato amerikanski jurnalisti, obshtestvenost
(da ne govorim za svetovnata obshtestvenost) se distancirat i dori
kritikuvat povedenieto na CRU v redica situacii ot blizkoto minalo (i
konkretno v Chili), prosto izglejda ne na myasto, bulgarski emigranti da
zastavat kato matrosovci na ambrazurata za da zashtityat...(zamsilih se
kakvo vsushnost zashtitavat i mai se okaza, che vsushnost nishto).

S pozdrav
SM

Nobody

Stephan Manov wrote:

Ne se polagvai ot nemoshtta mu - horata na vlastta ne gi presledvat
duhove
na ubiti. Da ne mislish che Tacher ne spi zaradi ubitite vav Folkland
ili,
Elcin zaradi ubitite v Chechnia ili pak Free Billie zaradi ubitite v
Belgrad ?
Nito pak kesiata mi e oleknala osobeno ot razhodite po advokati..
Pinochet spasi Chili ot chervenata chuma i sega stranata e edinstvenata
razvita ikonomika v celia kontinent. Formalno ispancite go iskat zaradi
niakavi
ubiti tehni grajdani po vreme na diktaturata mu, ama koi i zashto mu ima
zab
vsashtnost ne e mnogo iasno..
A tezi brashtolevenici za pravata na niakoi si chovek sa zamazvane na
ochite..

Dimitar Bojantchev

In article <7spsan$9co$1...@news.cict.fr>,

> [...]
>nameryat pone _edno_ _ednichko_ neshto, za koeto da ne sa suglasni s
>Amerika, amerikanskata politika, amerikanskiya nachin na jivot i t.n.

S mnogo neshta ne sum suglasen v USA, zatova glasuvam redovno -- Stefcho,
pechelish pet golemi (cherveni) zvezdi po ostroumie.

D.

> [...]
>zastavat kato matrosovci na ambrazurata za da zashtityat...(zamsilih se
>kakvo vsushnost zashtitavat i mai se okaza, che vsushnost nishto).

Po informiranost pechelish oshte mnogo cherveni zvezdichki.

D.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [del] Ne razbiram,obache, kakvo obshto ima Ispanskoto kralstvo s problemite na

> edna Republika i s Pinochet, v chastnost?!

Ami prichinata e, che izmewdu izbitite chilijci e imalo i nekolcina izbiti ispanski
grawdani. Ne gi znam dokolko sa bili rodeni v Ispaniq, ili naturalizirani, no sa si
bili s ispanski pasporti. Mnozina sa ubedeni, che tova e samo formalniqt povod, no
tova dava legalnoto pravo na Kralstvo Ispaniq da sydi chilijskiqt deputat...
G.B.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [...]

> tozi na moiata poznata. Tupo e horata da se izbivat, no sled kato se e nalojilo
> neka Chili sudi Pinochet, ili Chili da sudi Chili.

E, kakto podrazbiram ot napisanoto, tvoite poznati vse pak sa otishli wivi do USA
predi da dojde Pinochet, toest toj na tqh ne im e promenil sydbata. I vyprosa
izglewda, che trqbva da byde: "Dali imota im na tvoite poznati ili wivota na Pablo
Neruda e po-cenen?"
G.B.

Dimitar Gueorguiev

Nikolay D. Tarkalanov wrote:

> Belezhkata ot N-skija komisariat se e protrila
> po sguvkite; prustite mu sa tolkova slabi, che ne mogat da ja durzhat.
> Sushtite tezi ruce, deto s 1 udar na sabjata sa razsichali chovek nadulgo.

Sic transit gloria mundi..

Psimeonov

>Imash sigurno predvid nacionalizaciya?

Tova imam v predvid. Greshka na ezika, molia za izvinenie.

Psimeonov

> [...]

>izglewda, che trqbva da byde: "Dali imota im na tvoite poznati ili wivota na

Razkazah istoriata bez da se vpuskam v detaili, zashtoto pomislih che ne sa
vajni za tova koeto iskam da kaja.
Vsushnost, chast ot moite poznati sa zaminali za USA. T.E. jenite i decata ot
familiata. Chast ot mujete vuobshte ne sa napuskali fermata. Bratut na moiata
poznata, sled kato izpratil zaminavashte, se vrushta obratno s oshte 4-ma
negovi priateli, za da podkrepi ostanalite muje ot semeistvoto.
Razkazah istoriata kakto sum ia chul. Ne tvurdia che e istina. Poznavam obache
horata i sus sigurnost znam, che kogato sa pristignali ot BG sa bili po-bedni
ot nai-bednia selianin v Chili.
Poznavam dosta ot STARITE seliani na BG. Sluchvalo se e poniakoga niakoi ot
tiah da ubie brat si zaradi edna sporna tikva na brazdata. Povecheto, ako ne i
vsichki koito az poznavam sa dosta chustvitelni kum ideiata za obrazovanie i se
otnasiat s respekt kum horata, koito TE schitat za po-obrazovani.
Ne mislia che niakoi ot tiah bi posegnal na jivota na edin poet, ako go
poznavat kato takuv. Dori i da ne go poznavat, pak edva li biha posegnali kum
nego, zashtoto toi ochevidno shte se razlichava ot susechenia zardai tikvata
brat.
Po princip, selianite ne izbivat inteligencia, ako niamat silen, sposoben i
inteligenten vodach.
Pak neshto ne mojah da razbera, kakvo losho ima v ideiata, che ne drug, no
horata ot Chili triabva da sudiat Pinochet, ako iskat?

Psimeonov

> [...]

>povod, no
>tova dava legalnoto pravo na Kralstvo Ispaniq da sydi chilijskiqt deputat...

Mda....Grajdanite sa Chiliici, Ispancite sa vse oshte podannici...
Produljavam oshte s moeto chudene, Zashto reshiha da go sudiat sega, zashto ne
predi, zashto ne se opitaha da go sprat?
Bezuchastnia nabludatel, nevinen li e?
Svobodata, otkrai vreme, si e murlava, opleskana s kruv, prah i barut i niama
nishto obshto s onazi statuja. Zashto triabva da ochakvame che horata, koito i
slujat sa po-razlichni?

Guentcho Skordev

On 28 Sep 1999 19:41:00 GMT Psimeonov <psim...@aol.com> wrote:
> [...]

[...]

> Mda....Grajdanite sa Chiliici, Ispancite sa vse oshte podannici...

Njakoj mozhe li da pogledne v najkoj dobyr rechnik dali mezhdu dvete
ponjatija se razgranichava taka strogo, ili stava duma po-skoro za otenyk?
(Ili pyk podanikyt e vinagi i grazhdanin?)

Pozdravi
Gentcho
P.S. Znam, che ezikyt se razviva i rechnikyt ne e 100% merilo.

Grigor Bantchev

Guentcho Skordev wrote:

To ako shte se zaqwdame, ne znam kogato Pinochet e doshyl na vlast,
dali Ispaniq ne e bila republika, i ispancite da ne sa bili podanici, a grawdani
(i selqni)... V kraen sluchaj, da se chete vmesto "ispanski grawdani" -
"ispanski podanici". Moqta tvyrdenie ne se izmenq syshtestveno...
G.B.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> Mda....Grajdanite sa Chiliici, Ispancite sa vse oshte podannici...

Vie qvno izpovqdvate ideqta, che republikata e po-vissho neshto ot monarhiqta. I
che Kralstvo Ispaniq ne mowe guk da kawe na Republika Chili po tazi prichina. Tazi
ideq uw e levicharska, t.e. anti-Pinochet-ska. :-)

> Produljavam oshte s moeto chudene, Zashto reshiha da go sudiat sega, zashto ne
> predi, zashto ne se opitaha da go sprat?

Ami zashtoto sega mogat. Zashtoto predi go podkrepqha naprimer republikancite ot
USA, a te sega sa izpadnali dotolkoz, che naj-mnogo edna svirka da napravqt na
Klintyn.

> Bezuchastnia nabludatel, nevinen li e?

Ako ne si reagiral v pyrvata sekunda, veche nqmash nikakvo pravo da ne odobrqvash,
taka li?

> Svobodata, otkrai vreme, si e murlava, opleskana s kruv, prah i barut i niama
> nishto obshto s onazi statuja. Zashto triabva da ochakvame che horata, koito i
> slujat sa po-razlichni?

E, az svobodata ne sym q viwdal, samo v zrachni synishta sym q synuval, kak
prelita nisko nad topolite... G.B.

Psimeonov

> [...]

>Pozdravi
>Gentcho
>P.S. Znam, che ezikyt se razviva i rechnikyt ne e 100% merilo.

Gledaiki v dobriat rechnik, Dami i Gospoda, molia vi da proverite, kude
rechnikut se opisva kato merilo, merilo za kakvo, i kolko procentno?
Blagodaria predvaritelno.

Guentcho Skordev

Spored men tazi ironija ne e na mjasto, zashtoto tochno Vie se hvanahte
za dumite (za kojito pone dvama dushi smjatat, che ne sa tolkova
ednoznachni), a ne az.

Vsichko hubavo
Gentcho

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> Pak neshto ne mojah da razbera, kakvo losho ima v ideiata, che ne drug, no
> horata ot Chili triabva da sudiat Pinochet, ako iskat?

Nishto losho nqma, kakto nishto losho nqma i v ideqta, koqto sa imali
chilijskite selqni - da nacionalizirat hasiendata na tehnite syselqni. Tova sa si
vytreshno-chilijski problemi. I Pinochet ako ne beshe hodil do Evropa, shtqha da si
ostanat vytreshno-chilijski. Kakvo mu beshe losho v Chili, ta prekosi cql okean da
hodi v Angliq? Tova na men mi prilicha na opit za
invaziq... G.B.

Stephan Nikolov

On Mon, 27 Sep 1999, Stephan Manov wrote:

> [...]

> da ostane nai-nakraya sam sreshtu suvestta si i ugrizeniyata i, koito
> izmuchvat dushata mu. Izpitah sujalenie kum nego...

Te taka izglezhdat i nazi prestypnicite, koito vse oshte se ukrivat, da
ostavim nastrana sluchaja Honeker.
Vyprosyt e principen: zashto ako sobstvenata mu strana ne iska da go sydi
njakoj drug iska da go napravi vmesto tjah.
Samo ne mi kazvajte, che demokracijata na Chile ne e dostignala do
neobhodimoto nivo , za da ocenjava tezi neshta.

SN

When traditional relationships between present and past break down,
those the most affected by this rupture respond by re-shaping an
understanding of what unites past and present in terms of some new
continuity in order to defend themselves from the effects of the rupture.
J. Pocock (1962)

Ted Vitanov

Sashtoto kakvoto praveshe KGB v Chili. Po vreme na sabitiata v Chili imashe
okolo 20000 do 30000 chuzhdentsi/revolutsioneri (ot uzhna amerika i drugade)
trenirani v Chehia, Kuba, SSSR, GDR itn. koito ne biaha izprateni tam da
rabotiat v badeshtite zemedelski kolhozi a da unishtozhavat "kapitalistite".
A Chili e pone ednakvo daleko ot Kuba i SSSR kakto ot US.

Krasimir Yalamov

Stephan Manov wrote:

> [...]

> nameryat pone _edno_ _ednichko_ neshto, za koeto da ne sa suglasni s
> Amerika, amerikanskata politika, amerikanskiya nachin na jivot i t.n.

Mancho, ne e kato da ne opitvame:
opitvame se da ocenyavame suvsem trezvo i logichno po primera na
vuprosnia obrazec-mislitel, no pustoto mu tukashno OF e pod
frank-masonski kontrol i potiska vsyakakva kritika..

Dimitar Bojantchev

> [...]

>Produljavam oshte s moeto chudene, Zashto reshiha da go sudiat sega, zashto ne
>predi, zashto ne se opitaha da go sprat?

Zashtoto, kakto pisah predi okolo godina mislya -- znayat, che sega e
udobno da si izmiyat rucete zashtoto toi nyama da dojivee kraya na
procesa, ako izobshto ima takuv. Vsichko e edna formalnost, sega veche
kogato komunizma e murtuv (osven v s.c.b.:-) i ne e opasen --
politicheska igra za naivni zriteli. Vse pak tova e edin ot malkoto
"diktatori" da sleze ot poziciyata si i da ne se plashi ot svoite
sobstveni sunarodnici... A tova znachi mnogo.

> [...]

>nishto obshto s onazi statuja. Zashto triabva da ochakvame che horata, koito i

Ne, kak taka -- komunistite sa nai-chistite i dobrichki hora po
cyalata Latinska Amerika. I kato vzemat vlasta vinagi spazvat zakona,
ne ubivat i nastava vechen prosperitet... A vlasta nikoga ne ya davat
bez boi. Uspehite im sa zabelejitelni. Vij kolko sa bedni Chiliicite
dnes, ako Aliende beshe ostanal shtyaha li da sa primera za ikonomicheski
stabilitet v rayona? Shtyaha da nadminat Rusiya i Kuba po svobodni
izbori, demokraciya i prosperitet... Ispancite vmesto da sa gordi s
Franko, tryabva da go osudyat posmurtno zatova, che izbi tolkova mnogo
internacionalisti, koito se byaha stekli v Ispaniya da vdigat komunata --
v sravnenie s Franko, Pinochet e diletant.

No tova nyama znachenie veche...

D.

Psimeonov

>Subject: Re: Grazhdani ili podanici (Re: Jestokostta mi se slomi)
>From: Guentcho Skordev ut...@rz.uni-karlsruhe.de
>Date: Tue, 28 September 1999 05:42 PM EDT
Vsichko hubavo, razbira se.
Dumite sa prekrasni, te sa vsichko, vkluchitelno i ironia.
I.
P.S. Moje da ne sum Vi razbral. Vuzmojno e. Izvinete me, molia.

Psimeonov

> [...]

>understanding of what unites past and present in terms of some new
>continuity in order to defend themselves from the effects of the rupture.

S.N., pitai Surbite. Neshto naistina ima rupture, naokolo....sushto kato
gniloto v D., na vremeto.
Jal mi e za Jiorik.
I.

Psimeonov

> [...]

>rabotiat v badeshtite zemedelski kolhozi a da unishtozhavat "kapitalistite".
>A Chili e pone ednakvo daleko ot Kuba i SSSR kakto ot US.

Kakvo, po-diavolite, praveshe KGB po onova vreme???

Psimeonov

>Subject: Re: Jestokostta mi se slomi
>From: Grigor Bantchev G...@hotmail.com
>Date: Tue, 28 September 1999 05:28 PM EDT
Uvajaemi G.B.,
Chovek ne e invazia. Chovek, moje i triabva da hodi kudeto si iska.
Chast ot Chiliiskite seliani se opitaha da nacionalizirat razni raboti ot
drugite Chiliiski seliani i poluchiha, koeto im se polaga.
Tova, kakto sam otbeliazahte, sa si vutreshno Chiliiski rtaboti.
Mainata im, na Chiliicite.
I.

Psimeonov

> [...]

>koito i
>

>E, az svobodata ne sym q viwdal, samo v zrachni synishta sym q synuval, kak

Republikata e Sveshtenna i Pinochet sushto viarva v tova. Dokaza go.
BG za purvi put v istoriata si e Republika. Gadna, mrusna, brutalna,
bezceremonna, mlada Republika. Razgoleni gurdi i prodavasht se zadnik, po
diavolite, no Republika.
Ima nujda ot shance.
Mrazia Koburgite do smurt i Ispania mrazia i se gordeia s tova.
I.
P.S. Chrez magia ti izprashtam, Jonathan Chaikata, da preleti nad tvoite
topoli.

Psimeonov

> [...]

>internacionalisti, koito se byaha stekli v Ispaniya da vdigat komunata --
>v sravnenie s Franko, Pinochet e diletant.

Uvajaemi D.
V sravnenie s Clinton, ostanalite sa primati.
Tova, za sujalenie, e ot znachenie, sega.
Strahuvam se che e ot goliamo znachenie, tolkova goliamo che nikoi ot
demodiranite jalki diktatori ne moje da si go predstavi.
I.
P.S. Ne bih se uchudil, ako imame nujda ot Diktatori za da se otutrvem ot
nalojenata demokracia. (Dictatora e polezno i priatno, otnositelno, javlenie v
jivota na vsiaka Republika. Pri monarhia niama miasto za Dictatori) Dictatorut
ne suzdava Demokracia, tia idva po estestven put, sled smurtta mu ili sled
dobrovolnoto mu ottegliane (Pinochet, no ne Elcin).

Stephan Manov

Stephan Nikolov wrote:

> [...]

> Samo ne mi kazvajte, che demokracijata na Chile ne e dostignala do
> neobhodimoto nivo , za da ocenjava tezi neshta.

Zashto da ne ti go kazvam kato e tochno taka?

SM

P.S. Ti otkoga pochna da mi govorish na Vie? Ako ima problem, vednaga i
az minavam.

Psimeonov

> [...]
>vuprosnia obrazec-mislitel, no pustoto mu tukashno OF e pod
>frank-masonski kontrol i potiska vsyakakva kritika..

Moje bi imash Frank-Massonska baba? Ne znam, prosto pitam. Moiata e ot Good
Fellas, ma te sa Rozenkroiceri.Diado e ot KKK. Lelia viarva v Atlantida na
Balavatska i e neshto kato addept, a az oshte cheta za Emil Boev.
Tz, tz, tz...
I.

Stephan Manov

Psimeonov wrote:

> [...]
> I.
> P.S. Chrez magia ti izprashtam, Jonathan Chaikata, da preleti nad tvoite

Dragi I.: (ili Psimeonov???)

Dumite ti za Republikata po-gore zvuchat kato Robespierovi ili Maratovi.
No da ti napomnya, che te sa govorili predi 200+ godini. Dnes tvoeto
vijdane e arhaichno i ako pozvolish, vredno.
Burzam da te vuzpra ot burna reakciya: ako si preglejdal scb ne moje da
ne si zabelyazal, che imam slavata na "komuno-jelevistki
frankofon-republikanec" i sum edin ot tezi, koito revnostno zashtitavat
republikanskata ideya i Bulgarskata Republika osnovana s Konstituciyata
ot 91 godina. Vupreki tova smyatam, che dnes v kraya na 20 vek,
republikata ne se nujdae ot revolyucionen plam, a ot seriozni
razmishleniya i deistviya za neinoto ukrepvane kato ideya i praktika. I
za neinoto samousavurshenstvane. Ot strana imenno na republikancite.
Zashtoto kakvo drugo, ako ne tova vutreshno, prisushto svoistvo na
evolyuciya, samokontrol i samoobuchenie e imenno cennnoto v
republikanskata filosofiya (nai-dobriyat primer za tova naposleduk,
koito obicham da davam e Italiya). Vragut ne e monarhiyata. takava
prosto dnes nyama. Tova, koeto vijdame v strani kato Velikobritaniya ili
Ispaniya e nishto drugo osven dobre deistvashta _republikanska_
praktika, oficialno obkichena s korona. Absurd! Paradoks! Halyucinacii!
Ne, nyamam temperatura. Zamisli se i shte razberesh kakvo imam predvid.
I ne zabravyai. Republikata ne e prosto nachin na upravlenie, pri koeto
nachelo na durjavata stoi prezident, a filosofiya, metodologiya,
ideologiya na vzaimootonsheniya mejdu naroda (dnes govorim po-skoro za
naciya) i vlastta, koyato toi e _delegiral_ na _izlucheni_ ot nego
predstaviteli.

S pozdrav
SM

P.S. Pinochet ne e republikanec. ne se zablujdavai. Toi nikoga ne e imal
za svoi republikanskite idei za "svoboda, ravenstvo, bratstvo". Za mene
republikanec=demokrat. I obratnoto. Pinochet ne e demokrat, a
latino-amerikanski satrap, pogubil hilyadi choveshki jivota.
Sledovatelno ne moje da bude republikanec. Tolkoz.
I ostavi namira Koburgite. Ne zabryavai kakvo kazva samiyat Simeon II:
"Sled padaneto na Berlinskata stena bulgarskiat narod se sdobi po
svoboden i demokratichen nachin s nastoiachtata republikanska sistema na
upravlenie" - tova moje da se prochete na str. 11 vuv v. "24 chasa" ot 1
mai 1999g., broi 117 (2772) v statia-obruchtenie ot NV car Simeon II
ozaglavena "Bulgaria e seriozno zasegnata ot konflikta", v koiato
osnovna tema e voinata v Yugoslavia.

Stephan Manov

Krasimir Yalamov wrote:

> Mancho, ne e kato da ne opitvame:

G-n Nalumov (kato sme trugnali da se pravim na ezikovi ekvilibristi, da
se pravim), ne se vazdurjaite, napishete go kakto Vi idva otvutre. A, to
ne e Mancho, a Muncho. Nali poznah?

SM

Guentcho Skordev

Zdravejte,

On 29 Sep 1999 05:57:34 GMT Psimeonov <psim...@aol.com> wrote:
> Vsichko hubavo, razbira se.
> Dumite sa prekrasni, te sa vsichko, vkluchitelno i ironia.

:-)
Pone kogato pozhelavam neshto hubavo, njama ironija. Drug vpros, che
dumite sa njakak v protivoves na ostanalata chast ot otgovora -
izvinjavajte i Vie, che reagirah taka rjazko. Az naistina sym
ljubopiten da razbera kakvo kazvat avtorite na njakoj rechnik po
vyprosa, zashtoto lichno za men dvete ponjatija se pripokrivat (kato
imat i dopylnitelni znachenija - "grazhdani" mozhe da znachi i zhiteli
na grad, a "podanici" mozhe da se otnese i kym njakoj vladetel, koeto e
obichajnata uppotreba, no mi se stuva, che sym go sreshtal i za
dyrzhava. Inache i az bih upotrebil "podanici" po-skoro za monarhija,
dokato "grazhdani" za men ne e svyrzano s formata na upravlenie).
A tova za meriloto go vmyknah, zashtoto iskah da kazha, che pitam za
rechnika ne kato zaneshto, koeto shte dade njakakyv okonchatelen
otgovor, a prosto kato mjasto, kydeto e zapisano tylkuvaneto spored
njakogo, chijato rabota e i da sybira tazi informacija.

Pozdravi i vsichko hubavo :-)
Gentcho
P.S. Za da ne navredja na drugi hora, vmykvam oshte vednyzh, che imam
syimennik, matematik, kogoto njakoi ot chitatelite poznavat, no az sym
drug chovek - neka zajazdaneto (makar che az ne iskah tochno da se
zajazhdam, po-skoro da utochnja) si ostane za moja smetka.

Krasimir Yalamov

Stephan Manov wrote:

> ne e Mancho, a Muncho.

OK

Stephan Manov

Vuprosat podanik-grajdanin e tvurde interesen. obiknoveno (ot
institucionalno-yuridicheska gledna tochka) sme sviknali da priemame,
che za grajdanin se govori, kogato ima na lice republikanska forma na
upravlenie. Tova shvashtane bezsporno e sledtvie ot vuzprietoto po vreme
na frenskata revolyuciya ot 1789 obrushtenie "citoyen" (grajdanino) i
razbira se ot la Declaration des droits de l'homme et du citoyen
(Deklaraciyata za pravata na choveka i grajdanina). Neka poyasnya, che
cite na frenski oznachava grad i bezsporno citoyens sa bili onezi
krepostni selyani, izbyagali ot feodalnoto imenie i zaselili se v
"svobodnite gradove" (tuk adasha Nikolov sigurno shte ima kakvo da
dobavi kum moite uchilishtni znaniya po istoriya).
Repsektivno podanik se svurzva s monarhiya.
Tezi obache predstavi yavno ne sa bili suvsem izkrisatlizirali v glavite
na bulgarskite nardoni predstaviteli v purvoto veliko NS (i prevodachite
ot ruski, rumanski i frenski), zashtoto v TK se nablyudava edno
absolyutno svobodno smesvane na dvata termina i izpolzvaneto im kato
sinonimi (ako govorim blagojelatelno) ili se poluchava pulna kasha
mish-mash (ako rechem da se zayajdame). No neka ostavim da govoryat
istoricheskite tekstove:

Oburnete vnimanie kak se naricha Glava 12:

Glava dvanadeseta
Za grazhdanite na Balgarskoto Carstvo
^^^^^^^^^^^^

DEL |I|. Obshti pravila

Dotuk dobre, no da vidim sledniya

Chl. 54. Vsichki rodeni v Balgaria, koito ne sa prieli drugo podanstvo,
^^^^^^^^^^
sashto i onia, koito sa rodeni drugade, ot roditeli balgarski podanici,
^^^^^^^^
broyat se podanici na Balgarskoto Carstvo.
^^^^^^^^

Ili klasicheskiyat
Chl. 57. Vsichkite balgarski podanici sa ravni pred zakona. ...
^^^^^^^^

No samo nyakolko reda po-nadolu chetem:

Chl. 60. S politicheski pravdini se polzuvat samo grazhdanite na
^^^^^^^^^^^^
Balgarskoto Carstvo, a s grazhdanski pravdini sproti zakonite se
polzuvat vsichki zhivushti v Carstvoto.

Vuobshte, Gentcho i drugite, zarejete taya bezplodan diskusiya :-))

S pozdrav
SM

Grigor Bantchev

Dimitar Bojantchev wrote:

> [...]
> "diktatori" da sleze ot poziciyata si i da ne se plashi ot svoite
> sobstveni sunarodnici... A tova znachi mnogo.

Todor Wivkov e drugiqt primer, za kojto se seshtam. (ako ste zabravili, toj sam si
podade ostavkata)
Osven tova TW ne sleze ot vlast s uslovieto: "Shte promenim konstituciqta, taka,
che az da sym powiznen deputat i da nqmate pravoto da me sydite".

> [del]...

> v sravnenie s Franko, Pinochet e diletant.

> D.

A v sravnenie s Pinochet, Wivkov e bowa kravichka.
G.B.

P.S. Majnata mu na Pinochet! Dotam me dokara, che da zashtitavam monarhiqta i Todor
Wivkov!

Grigor Bantchev

Stephan Manov wrote:

> Vuprosat podanik-grajdanin e tvurde interesen. [del]

> Vuobshte, Gentcho i drugite, zarejete taya bezplodan diskusiya :-))

Kak da q zarewem, nie zashto sme tuk, ako ne da uchastvame v bezplodni
diskusii?
Az pyk se porovih v M$ Encarta i tam prochetoh, che Franco vyzstanovqva
formalno monarhiqta 1969g, no si upravlqva do 1975g. Toest 6 godini Ispaniq e
hibrid mewdu republika i monarhiq, i znachi ispancite sa neshto mewdu
grawdani i podanici.
Pinochet zapochva prevrata 1973 g i vzema oficialno vlastta 1974 g.
Naj-veroqtno mnozinstvoto ot izbitite ispanci sa izmreli togava, toest kogato
sa bili v neqstnoto systoqnie mewdu grawdani i podanici.
G.B.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [del]...
> I.

Vsyshtnost, kak se kazvate?

> [...]
> ne suzdava Demokracia, tia idva po estestven put, sled smurtta mu ili sled
> dobrovolnoto mu ottegliane (Pinochet, no ne Elcin).

Imashe edin francuzin, (mowe bi tochno ot vremeto na Diktaturata, za sywalenie
ne moga da mu kawa imeto), kojto se izqvqval mnogo v anti-pravitelstveno. Sled
vreme stanal ministyr. Togava edin wurnalist go popital: "a sega kakvo mislite za
barikadite?"
Toj: "Syshtoto kato predi, samo che sym ot drugata strana"

Ta ideqta mi e: Dictatora naistina mowe da e polezno i priqtno qvlenie, trqbva
samo da se okawesh ot podhodqshtata strana, uvawaemi g-n I. (Psimeonov)
G.B.

Grigor Bantchev

Stephan Nikolov wrote:

> [...]

> Vyprosyt e principen: zashto ako sobstvenata mu strana ne iska da go sydi
> njakoj drug iska da go napravi vmesto tjah.

Ami pravosydieto po princip si e namesa na treto lice vyv vzaimootnosheniqta
na drugi dve. Zashto pravosydieto izobshto trqbva da nakazva nqkoj za
ubijstvo, ako ubitiqt ne e podal pismenna walba?

> Samo ne mi kazvajte, che demokracijata na Chile ne e dostignala do
> neobhodimoto nivo , za da ocenjava tezi neshta.

Za da ne ti kawa tova, shte ti kawa, che Pinochet dokato e opravql Chili e
dopusnal da umrat nekolcina ISPANCI i Ispaniq e dlywna da si pazi avtoriteta i
da go nakawe. Ako ti blysnesh nqkoj dokato karash linejka, shte te sydqt za
ubijstvo, dori i da te nagradqt, che si spasil choveka v linejkata...

> SN

G.B.

Dimitar Bojantchev

Grigor Bantchev <G...@hotmail.com> wrote:

>Todor Wivkov e drugiqt primer, za kojto se seshtam. (ako ste zabravili,
>toj sam si podade ostavkata)

Toi si ya e zapodaval za 33 godini samo deto v Moskva ne im haresa
scenariya. Cyala poredica Generalni Sekretari sviknaha s frenskite
celuvki, koito poluchavaha na letishte Sofia... Pechelish tri
cherveni zvezdichki po adekvatnost.

>Osven tova TW ne sleze ot vlast s uslovieto: "Shte promenim konstituciqta,
>taka, che az da sym powiznen deputat i da nqmate pravoto da me sydite".

Oshte dve cherveni zvezdichki... Gubish gi ako demonstrirash adekvatnost.

>A v sravnenie s Pinochet, Wivkov e bowa kravichka.

Nyamame dostatuchno cherveni zvezdichki v nalichnost inache bihme vi
gi dali vsichkite...

>P.S. Majnata mu na Pinochet! Dotam me dokara, che da zashtitavam monarhiqta
>i Todor Wivkov!

Nedei da zashtitavash nishto, zashtoto ne mojesh -- dano da pomislish i da
pochetesh malko. Samo malko, ne mnogo, za da ne si preumorish mozucheto...

Zashtoto za tezi deto znayat istoriyata na stranata si pone malko, ne
e taina, che podoben scenarii se razigrava i v B-g, no tochno polovin
vek predi subitiyata v Santyago. Demokratichno izbrano pravitelstvo
potupkva demokratichnite principi, biva svaleno s voenen prevrat,
poeliya vlasta t.n. "diktator" vodi voina s chervenire i desetki
hilyadi zagivat. Malko po-kusno, sushtiya tozi "diktator" vrushta
neshtata v demokratichnoto ruslo sled normalizaciyata na obstanovkata
kato si podava ostavkata. Posle, tova veche e nashiya neshtasten
scenarii, kogato tankovete na onezi doidoha, kratunite sformiraha
"Naroden Sud", no ne zashtoto tikvite im razbiraha neshto ot
demokraciya, ami zashtoto sluguvaha na chujdi interesi... (na tezi
koito sponsoriraha chervenite po cyal svyat, vklyuchitelno i Chili)

Kakto i da e, tova e minaloto...

D.

Stephan Nikolov

On 29 Sep 1999, Psimeonov wrote:

> S.N., pitai Surbite. Neshto naistina ima rupture, naokolo....sushto kato
> gniloto v D., na vremeto.
> Jal mi e za Jiorik.
> I.

Gniloto e, che go njama rimskoto parvo i tova syzdava haos v
mezhdunarodnite vzaimootnoshenija.

SN

Stephan Nikolov

On Wed, 29 Sep 1999, Stephan Manov wrote:

> Zashto da ne ti go kazvam kato e tochno taka?

da, ama ne. Sydebnata sistema v Chile, kakto az cheta po presata, si e
nezavisima: 68% ot sydiite sa naznacheni sled Pinochetovo vreme. Stranata
se ocenjava kato demokratichna ot mezhdunarodnite institucii .

> SM
>
> P.S. Ti otkoga pochna da mi govorish na Vie? Ako ima problem, vednaga i
> az minavam.

Beshe obryshtenie kym cjaloto scb.

SN

Stephan Nikolov

On Wed, 29 Sep 1999, Grigor Bantchev wrote:

> [...]
> da go nakawe. Ako ti blysnesh nqkoj dokato karash linejka, shte te sydqt za
> ubijstvo, dori i da te nagradqt, che si spasil choveka v linejkata...

Ako prestyplenieto e stanalo v Chile, maj tam trjabva da go sydjat, nali?
Zakonyt na stranata e vazhen, nali?
SN

Grigor Bantchev

Stephan Nikolov wrote:

A Andrej Lukanov zashto sydi' (i osydi) Bylgariq v Haga, a ne v Sofiq?
G.B.

Chukundur1

>From: Stephan Nikolov

>che si spasil choveka v linejkata...
>>

> e stanalo v Chile,

TCchekkaite Segga znaUUchi
KaTTo ZNashi govworimtte za Chile ZNATCHI
iskkame da wi RAZVIEME znachi
HI PO PO TAMOVWATA TEORRITORIA za VODNOSTTTA na proiz Hozhdaneto

Ta ZNAZCHI, znatchi MAGARETO proizlizzuva ot MAGAR edin mnogo aMMa mnogo
dalleshen rodnina na Zziuzzi ZNACSHI imma pra pra Bulharski pro izhod ot
EDINSTVENATA BULHARIA,
ZNACCHI

Amma nemma imma osshte ZNATCHI
Vollat (she go narretchem VOLL, ile oshe VOL, ile kakto i dae)
ta Volla ZNATCHI pro ishozhda se ot VOLG edin pa dalechen pra pra dedo na
Zziuzzi
ZNAXSHI ta na wremetto kato go wodille ZNACHI na rekata VOLGA da pie voda
druggiyyo ZNASSHI pra pra dedo na Zziuzzi koyoto bil GARGA mu vikkal ZNATCHI
Voooooool Gaaaaa Ta ZNASSHI ot rekuta VOLGA prois Hozhdda Volla
AMMa taga de

istoriticheski proweril dotsstento po METALURGIA; Cchukindurrr

Psimeonov

>From: Stephan Nikolov

>Gniloto e, che go njama rimskoto parvo i tova syzdava haos v
>mezhdunarodnite vzaimootnoshenija.
>
>SN

Poniatie niamam ot Rimsko, ili kakvoto i da e drugo pravo. Mislia si obache,
che ako Rimlianite sa imali bombi i samoleti, tova koeto USA napravi i
produljava da pravi v Jugoslavia shteshe da izglejda kato uveselitelno
uchilishtno zabavlenie v sravnenioe s tova koeto Rimlianite biha natvorili iz
gradovete na Drevnia Sviat.
I.
P.S. Moje bi haosa e v ikonomikata, a ne v Rimskoto pravo?

Grigor Bantchev

Dimitar Bojantchev wrote:

> [...]

> demokraciya, ami zashtoto sluguvaha na chujdi interesi... (na tezi
> koito sponsoriraha chervenite po cyal svyat, vklyuchitelno i Chili)

E, koj beshe edin ot pyrvite kojto podkrepi idvashtite tankove? Pak Kimoncho
Georgiev, i pak kato viwda, che neshtata sa se normalizirali, i narodnata
demokraciq e pobedila, zaminava poslannik v Pariw.
I na nas ni e ostanalo neshto v glavata ot chasovete po istoriq...
G.B.

Grigor Bantchev

Stephan Nikolov wrote:

> Ako prestyplenieto e stanalo v Chile, maj tam trjabva da go sydjat, nali?
> Zakonyt na stranata e vazhen, nali?
> SN

Setih se oshte neshto - Mosad kato dokopa nqkoj nacist, po koj zakon go sydqt:
na Tretiqt Rajh, na segashna Germaniq (ili Polsha) ili na Izrael, koqto dyrwava
izobshto ne e syshtestvuvala prez WWII ?
A deto pisa, che 60% ot sydijte sa izbrani sled slizaneto na Pinochet ot vlast -
toj e slqzyl, ama ne syvsem. Vse oshte v konstituciqta si pishe, che e powiznen
deputat i ne mowe da byde syden za neshtata prez negovoto upravlenie. I ne se znae
kolko procenta ot sydiite sa naznacheni ot negovi priqteli. Taka che tozi procent go
zapazi za sebe si. To i Lukanov kato go sprqha na VIP-a pone 60% ot sydiite bqha
naznacheni ot tatovo vreme, no ne se walva v bylgarski syd choveka.
G.B.

Gratzian Kolev

"Rome did not create a great empire by having meetings, they did it by
killing all those who opposed them."
(Shegovit motivirasht lozung), kojto mi beshe izpraten po Net-a :)

Psimeonov

>Subject: Re: Jestokostta mi se slomi
>From: Stephan Manov

Uvajaemi SM,
Az ne tvurdia che "kralstva", kato Velikobritania, Ispania, Shvecia etc, sa
neshto drugo, osven ssuvremenni Republiki s dobre razviti demokratichni
institucii. Tova koeto kazah, e che Bulgaria, za purvi put v svoiata istoria, e
Republika.
Za purvi put v istoriata si.
Anglichanite imat demokratichni tradicii oshte ot vremeto na Cromwell, ako ne i
predi tova. Ispancite imat takiva ot vremeto na Napoleonovite voini, mislia.
Shvedite, sa si nasledili demokratichno mislene ot divite i piani Vikingi.....a
Bulgarite? Niama takova neshto u nas. Ako sega, v tozi moment, koburgut se
vurne i Bulgaria stane Tzarstvo Bulgaria, to shte bude Tzarstvo Bulgaria, a v
sushtoto vreme Tzarstvo anglia shte si e Republika Velikobritania.
Vragut, razbira se ne e monarhiata. Vrag niama. Ima problem. Problemut e
psihologiata na edna Nacia. Tia se opredelia ot istoriata, mislia. Nashata
istoria e otvratitelna i narodopsihologiata suotvetstva.
Za Pinochet,
Shte si pozvolia da Vi citiram oshte vednuj:

>Pinochet ne e demokrat, a
>latino-amerikanski satrap, pogubil hilyadi choveshki jivota.
>Sledovatelno ne moje da bude republikanec. Tolkoz.

Dimata "sledovatelno" e absolutno izlishna. Nishto ne sledva ot edno nedokazano
tvurdenie.
Spored men, Pinochet e Republikanec, moje bi ne tochno Demokrat, no chovek s
respekt kum Demokraciata, ako ne beshe takuv shteshe oshte da e na vlast.
Toi ne e. Otdavna, ne e.
I.

Psimeonov

> [...]

>killing all those who opposed them."
>(Shegovit motivirasht lozung), kojto mi beshe izpraten po Net-a :)

Gratzian,
Pochustvuvah se motiviran.
Blagodaria.
Chudia se kogo da ubia po-napred:)))
I.

Psimeonov

> [...]

>trqbva
>samo da se okawesh ot podhodqshtata strana, uvawaemi g-n I. (Psimeonov)

Niamah tochno tova v pred vid, GB. V lichen plan, vseki ima paradoxalno
demokratichnata vuzmojnost, da se postavi dobre i v nai-zverskite politicheski
rejimi.
Izlagaiki sobstveno mnenie, prosto kazan che Diktaturata e period, obiknovenno
nachalen, ot jivota na vsiaka edna Republika. Sushto taka mislia, che pri
Monarhiata niama Diktatura, zashtoto Diktaturata e vinagi vremenna, a
Monarhiata, po ideia, neprehodna. T.E, hubavoto na Diktaturata e che vionagi
ima LIMIT vuv vremeto, poveche ili po-malko predskazuem.
I.

Psimeonov

>Subject: Re: Grazhdani ili podanici
>From: Guentcho Skordev ut...@rz.uni-karlsruhe.de
>Date: Wed, 29 September 1999 06:52 AM EDT
Uvajaemi GS,
Mnogo se radvam che ne ste matematik, matematikata me kompleksira. Sled uroci
po matematika se zaglejdam po bashta si, maika si etc, divotiiki kakto gi e
opisal tatko Froyd.
Tova ptravi matematikata s horata. Chesto.
Ironiata moje da bude i dobronamerena, mislia.
Molia za izvinenie, ako sum bil ironichen. Ne sum Vi razbral. Moia e vinata.
Vie se interesuvate ot chisto ezikovi vuprosi, a az prosto izpolzuvah slab
nuance v razlichieto mejdu dve dumi.
Priaten den.
I.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [...]
> Monarhiata, po ideia, neprehodna. T.E, hubavoto na Diktaturata e che vionagi
> ima LIMIT vuv vremeto, poveche ili po-malko predskazuem.

Ako dobavish "na proletariata", tvoeto izkazvane shte zvuchi do bolka poznato,
dori nishto chudno edno kym edno izvadeno ot nechii sychineniq.
G.B.
"Nqma nishto po-prodylwitelno ot vremennite neshta."

Eugeni

Abe hora, sto ne me pitate men deto sam tuk v Chile ot 10 godini y znam
veche koj e kriv y koj e prav? Diskusiata vi pochiva na mnogo malko facti y
na mnogo CNN!
Za da vi stana po jasen, bogotvoria Pinochet! V BG gledah pone dva filma,
kadeto vojnici ot huntata izbiha 100,000 dushi samo na Centralnia Stadion v
Santiago! V BG rabotihme neznam kolko saboti y nedeli za "bratskia chilijski
narod...."!!!!Tuk si njamat "hal-haber"! Drug pat napravo ni davaha po edna
marka ot 5 lv, udarzana ot mesechnata ni zaplata y t.n.
Za kogo? Za tezi, koito dnes normalniat chiliec prezira, kato Luis Corvalan
(sina mu umria v Sofia ot prejazdane y prepivane), Volodja Tejtelbojm (sin
na Partiata, njama dori 1 den trudov staj) y dori edin folkloren sastav,
kojto razkarvaha po fabriki y zavodi y kojto svireshe bolivijska muzika , a
nie si prestavjahme che tova e chilijska folklorna muzika!
Ta da si dojdem na dumata. V Chile, prez 1973 g. sa se gotveli 2 prevrata,
edin komunistricheski y edin voenen. Parviat e predizvikal vtoriat. Fidel
stoi 3 meseca v Chile y lichno nabljudava akciata na KGB po prehvarljaneto
ot Kuba na 30.000 (obucheni v specialni lageri) komandosi. Policiata zalavia
1 ot 3-te koraba s orazie, kojto nelegalno akostirat blizo do stolicata.
Vsichki partijni (razbirajte komunisticheski) jadki sa v bojna gotovnost.
Parlamenta na Chile e paraliziran ot neprekasnatite akcii na komunisticheski
deputati. Alliende (ot Socialisticheskata Partia) e bezmalven y paljacho v
rachete na Luis Korvalan. Vsichi znajat, che stranata se upravljava ot
Korvalan, a ne ot Allende y Parlamenta.Varluva glad (transportistite
stachkuvat), a zenite po ulicite hvarljat zito ili ecemik po vseki voenen ,
narichajki go "gajina", t.e. kokoshka, pravejki aljuzia sas "strahlivec" y
podtikvajki otkrito voennite da vzemat vlastta y da slojat red v darzavata.
Hrisrian-Demokraticheskata partia, s naj-mnogo prestaviteli v Parlamenta y
lichno nejniat Prezident Patricio Aylwin (prezident na Chile, neposredstveno
sled Pinochet,1990-1994g.) izprashta oficialno pismo do voennite da vzemat
vlastta v svoi race y da predotvratjat komunisticheskiat prevrat. Ta znachi,
sabirat se glavnokomanduvashtite y praviat "hunta" y udrjat parvi.
No "drugarite" veche sa bili v bojna gotovnost y se poluchava neshto kato
"mini" grazdanska vojna. Obshto, zadarzani, osadeni, neosadeni i/ili ubiti,
besledno izcheznali(tuk vlizat predi vsichko onezi "drugari", kojto
zabjagnaha v Zap.Germania, Svecia, Francia y si smenili imenata po izvestni
prichini)- kam 2,300 dushi. Ta, tova koeto se pomesti prez 1991 g. (2 god.
sled Pinochet) y ot komisia sastavena predi vsichko ot socialisti, njamashe
hishto obshto s tezi filmi, koito gledahme v BG y se govoreshe za 100.000
izbiti. Az si spomnjam, che za prav pat v zivota si USA y SSSR stojaha na
edna y sahta gledna tochka, otnosno rezima na Pinochet. Pitah se koja e
prichinata? Prichinata e, che Pinochet sled prevrata, bie duzpata y na KGB y
na CRU! Out of Chile!!!
Drug interesen fact. Sled prevrata Pinochet, otvaria granicite za vsichki,
koito iskat da emigrirat! Razbira se komunistite dori ne gi e pital dali
iskat! Napravo gi e tovaril na samoleti y ...."Chaooooooo!" Stapka nomer 2 -
izvikal e katedrata po Ikonomia na Universiteta v Chicago, izvestni v Chile
kato "Chicago Boys" y im e poveril izmakvaneto na stranata ot
ikonomicheskata kriza. Otnelo mu e 10 godini izminali v reformi,
prestrukturirane na ikonomikata, razdavane na zemja y krediti (0 % interes!)
na seljanite (dori im e daval zamjata sas sglobjaema kashta, za da imat kade
da zivejat), patishta y t.n. Ot 1985 g. zapochva "boom"-a na Chile. Zapochva
da se govori po sveta za ikonomicheskiar rastez na Chile, stranata se
narezda na parvo mjasto po mnogo ikonomicheski pokazateli y dnes e edna ot
vodeshtite ikonomicheski sili v Lat.America. Opitat na Chile v
administrirane na pensionni fondove se prilozi v poslednite godini v
Argentina, v Chehia, v Ungaria, v Urugvay, v period na ocenka e v USA.
Y....? Pinochet, dobrovolno reshava da predizvika referendum prez 1989 g. s
cel da se dopita dali e umraznal ili ne na chilijcite. Gubi s 2 % ! Pomoshta
samo na USA za vota "Ne" e poveche ot 400 miliona dolara! (Spravka,
razsekretenite arhivi na Darzavniat Departament v USA ).
Za da vi stane oshte po-jasna obstanovkata v Chile dnes, e kato edin narod
razdelen na Levski y CSKA. Polovinata plachat za Pinochet, 20 % sazaljavat
deto sa glasuvali s "Ne" (samo stoto sa iskali da vidjat kakvo ste stane bez
Pinochet) y 30% sa protiv nego ( socialisti y komunisti predi vsichko).
A sto se otnasja dali Anglia, kojato ne zachete, che toj e s diplomaticheski
pasport y e dejstvuvasht senator, y Ispania, kojato oste si misli che Chile
e ispanska kolonia (mezdu drugoto Ispania oste ne e osadila nito edin
ispanec sadruznik na Franko, kojto izbi neznam kolkoti ispanski komunisti,
ta dori balgari) y moze da pravi kakvoto si poiska y da govori za "nov
pravov svetoven red..", kojto nito e glasuvan nito e odobren ot darzavite po
sveta!!!
E, a stiga tolkova. Tova e moeto lichno mnenie. Kojto ne e saglasen s mene,
nali si znae....."supata"!
Eugeni

NewsReader

Grigor Bantchev wrote:

> [...]
> (i selqni)... V kraen sluchaj, da se chete vmesto "ispanski grawdani" -
> "ispanski podanici". Moqta tvyrdenie ne se izmenq syshtestveno...

Ispanija po vremeto na generalisimus Franco ne beshe republika, a monarhija. Beshe
monarhija bez monarh.

Stinkata

Nobody wrote:

> Ne se polagvai ot nemoshtta mu - horata na vlastta ne gi presledvat
> duhove
> na ubiti. Da ne mislish che

Abe da ne ti se sluchi da stanesh star, glupaw, slab i nemoshten. Wylcite
wednaga shte namerqt za kwo da te izhruskat. Proshka nema.

Stinkata

Stinkata

Psimeonov wrote:

> Mrazia Koburgite do smurt i Ispania mrazia i se gordeia s tova.

Az misleh che tuk ima samo edin kojto move da napishe takyw biser, ama to bili
dwama. Ili move bi wivdam wsichko dwojno :-).

Stinkata

Stephan Nikolov

On Wed, 29 Sep 1999, Grigor Bantchev wrote:

> A Andrej Lukanov zashto sydi' (i osydi) Bylgariq v Haga, a ne v Sofiq?
> G.B.

Ne znam njakoj da e osydil Pinochet v Haga.
Haga njama nishto obshto s demokratichnostta na edna strana.
SN

Psimeonov

>From: "Eugeni"

Blagodaria Eugeni!
Supata shte im haresa.
I.

Psimeonov

>Subject: Re: Jestokostta mi se slomi
>From: Grigor Bantchev G...@hotmail.com
>Date: Wed, 29 September 1999 06:38 PM EDT

Sujaliavam GB,
Misleh che razgovariame.
Sujaliavam oshte vednuj. Oburkal sum se. Molia za izvinenie.
I.

george taran

Guentcho Skordev wrote:

> [...]
> ponjatija se razgranichava taka strogo, ili stava duma po-skoro za otenyk?
> (Ili pyk podanikyt e vinagi i grazhdanin?)

podannicite sa grazhdani na dqrzhava s car
izi

Stephan Manov

Psimeonov wrote:

> [...]
> institucii. Tova koeto kazah, e che Bulgaria, za purvi put v svoiata istoria, e

Absolyutno si prav. Suglasen sum s tebe. Kogato te nyamashe tuk predi
meseci, che i godina, az tuk vodih jestok spor s dvama-trima otyavleni
monarhisti i dokazah imenno zakonnostta na segashnata republikanska
forma na upravlenie.

> [...]
> sushtoto vreme Tzarstvo anglia shte si e Republika Velikobritania.
> Vragut, razbira se ne e monarhiata. Vrag niama. Ima problem. Problemut e

Imenno, imenno. Eto zashto ne tryabva da se nahvurlyash s ostri dumi
sreshtu Koburgite. Tova ne e aktualno vijdane ot kraya na 20 vek. Dnes
ne dinastiite stoyat da putya na republikata, a problemat e
vutreshnorepublikanski, ako pozvolish taka izchancheno da go opredelya.
zatova i ti dadoh primer Italiya, kudeto durjavata beshe se totalno
podhluznala se v korupciya i mafia (spored mene analogiyata s Bg e mnogo
golyama, razlikata e samo mashtaba), no republikata (kato metodologiya
govorya) nameri sili da se ochisti ot oktopoda.

> [...]
> Shte si pozvolia da Vi citiram oshte vednuj:
>
> Dimata "sledovatelno" e absolutno izlishna. Nishto ne sledva ot edno nedokazano

Zashtoto imame problem s terminologiyata. za mene neobhodimo (no ne
dostatuchno) uslovie da opredelya nyakogo za republikanec e da bude
demokrat. Pinochet ne otgovarya na moite (a i na svetovnata
obshtetsvenost, ako pozvolish toya shablon) razbiraniya za demokrat t.e.
ne e izpulnil uslovieto da bude republikanec. inache s etiketi vseki
moje da se kichi. Republika se krustiha i v Iran, da ama islyamska. Az
takiva republiki ne priznavam. Zashtoto pak ti kazvam, ne e dostatuchno
da nyamash car, za da si republikanec trybva i demokraciya. Pone za
kraya na 20 vek tova e za mene opredelenieto.

SM

Nobody

Stinkata wrote in message <37F1FDE5...@sc2a.unige.ch>...

Pinochet ne e glupav izobshto. Prosto na po-golemite valci ne im e
nujen veche i si otmashtavat za stari obidi. Pak i sled Kosovo iskat
da pokajat che 'nema labavo'..

Stinkata

Stephan Manov wrote:

> Absolyutno si prav. Suglasen sum s tebe.

:-))) Ti mai si na pyt da dokavesh che hipotezata na NWMM che wsichki republikanci sa
fashisti, kyrwoloci i kakwo li ne oshte e wqrna a?

> Kogato te nyamashe tuk predi
> meseci, che i godina,

Ne taka, de da znaesh imalo li go e nqmalo li go e. G-n Psimeonov ili za po-kratko I
ne e izqsnil tozi ne osobeno interesen moment ot swoqta biografia taka che wsekakwi
predwaritelni hipotezi sa naj-malkoto opasni. Move da e nekoj ot mylchaliwoto
mnozinstwo da recheme...

Stinkata

Radostina Georgiev

Stephan Manov wrote:

> [...]
> meseci, che i godina, az tuk vodih jestok spor s dvama-trima otyavleni
> monarhisti i dokazah imenno zakonnostta na segashnata republikanska

Dokazal si, drqjki... Ja mi citirai pone edin monarhist (ili
NEmonarhist),
koito si e promenil mnenieto SLED tvoite "dokazatelstva".
Ti javno razchitash na tova, che s vremeto horata shte
zapochnat da viarvat na 100kratno
povtorenata lqja, vmesto na istinata.

> [...]
> obshtetsvenost, ako pozvolish toya shablon) razbiraniya za demokrat t.e.
> ne e izpulnil uslovieto da bude republikanec.

Stefane, v glavata ti e edna nevqzmojna
republikansko-fantasmagorichno-frannkofonsko-nadqhana kasha.
Kakvo se opitvash da napravish - da svqrjesh demokraciata s republikata
i diktaturata s monarhiata li ?
Prestani, molia ti se, s tezi smehotvorno jalki opiti za generalizacia
i na tqrsene na tele pod vola.

Ne iskam da vzimam otnoshenie po spora za Pinochet,
zashtoto mi e protivno vsiakakqv rod nasilie
i ne go opravdavam v nikakva forma i po nikakqv povod,
otkqdeto i da idva.
Moite spomeni ot tova vreme sa svqrzani
s promianata na vtoria zapaden ezik v gimnaziata
ot angliiski na ispanski (tochno zaradi sqbitiata v Chile),
i nai veche s imeto na Victor Jara.

> inache s etiketi vseki
> moje da se kichi. Republika se krustiha i v Iran, da ama islyamska. Az
> takiva republiki ne priznavam.

Da jivee edinstveno zakonnata Frenska Republika !
(ne znam zashto vinagi shturma na La Bastille
tolkova mnogo mi prilicha na shturma na Belia dvorec...).

>Zashtoto pak ti kazvam, ne e dostatuchno
> da nyamash car, za da si republikanec trybva i demokraciya.

Stefane, imash nujda otvreme navreme da poglejdash
i masleni, i akvarelni tvorbi, ne samo grafiki,
zashtoto poslednite sqvsem ti zamqgliavat mozqka ...
i Bqlgaria se narichashe narodno demokratichna republika,
a ne beshe nito edno ot tiah...

> SM
(Che az sega, kogato si "jestoko slomen" :-)
ako ne se zajm s teb, koga ?)

Grigor Bantchev

Eugeni wrote:

> [...]
> na mnogo CNN!
> Za da vi stana po jasen, bogotvoria Pinochet!

A zashto chakash da te pitame? Na nas CNN ni e syzdala vpechatlenieto, che
znaem pochti vsichko. Shtom go bogotvorish, hodi propovqdvaj po-aktivno, mowe da
syberesh dostatychno edinomishlenici, sybirajte dokumenti, che e ubil malko hora
i to po neobhodimost, za da nakarate ispanskiqt syd da pomisli kakva prisyda da
mu dade. Ako ochakvash prokurora da napravi tova, hich ne se uchudvaj, che Sv.
Pinochet shte uvisne na vyweto...
G.B.

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [...]
> neshto drugo, osven ssuvremenni Republiki s dobre razviti demokratichni

Skypi Psimeonov (I.),
Vie kazahte, che Ispaniq nqma grawdani, a podanici, zashtoto e kralstvo. Sega
tvyrdite, che e Republika. Utochnete si imeto, sled tova - kakvo e Ispaniq. I sled
tova elate da sporim dali Pinochet e Demokrat s glavno D.
G.B.

Stinkata

Nobody wrote:

> Pinochet ne e glupav izobshto.

Abe kato ne e glupaw chij go krepeshe w Anglia deto go fanaha kat nekakaw
kokoshkar? Az ne twyrdq che e bil glupaw nawremeto, no kato ostareesh siwite
kletchici prestawat da dejstwat, gubish refleks, instinkt za samosahranenie i
tochno togawa te zgashtwat tezi, koito ne sa mogli da ti naprawqt nishto
predi. Towa e viwota.

> Prosto na po-golemite valci ne im e
> nujen veche i si otmashtavat za stari obidi. Pak i sled Kosovo iskat
> da pokajat che 'nema labavo'..

Taka e. Gepili sa go na mushkata shtoto e naj lesno, ama kakto kazwash nqma
kwo da go valime. I toj si e wzel swoeto.

Stinkata

Stephan Manov

Radostina Georgiev wrote:

> Dokazal si, drqjki... Ja mi citirai pone edin monarhist (ili
> NEmonarhist),
> koito si e promenil mnenieto SLED tvoite "dokazatelstva".

Vij, Radostina, ako nalumite mojeha da cuftyat, to bih priel, che
monarhistite mogat da si promenyat mnenieto. No tui kato vse oshte ne
sum vidyal da stane purvoto, ne ochakvam i da stane vtoroto. Koeto
razbira se ne prechi zemyata da si se vurti, kakto ni e dobre izvestno.
Nito puk da ima hora, koito vyarvat v dyado Koleda. Posledniyat fakt
obache ne go pravi po-realen (dyado ti Koleda imam predvid razbirai
nezakonnostta na segashnata konstituciya na Republika Bulgariya). Taka
che eto ti oshte vednuj lyubimiya mi citat (eh kolko e hubavo chovek da
pravi copy paste...), belkim malko se ponamali shumoviya fon v scb
(razbirai pretakaneto ot pusto v prazno), che me zabolya glavata ot toya
neprekusnat bruuuummmmmm:

"Sled padaneto na Berlinskata stena bulgarskiat narod se sdobi po
svoboden i demokratichen nachin s nastoiachtata republikanska sistema na
upravlenie"

NV car Simeon II
Tozi tekst moje da se prochete na str. 11 vuv v. "24 chasa" ot 1 mai
1999g., broi 117 (2772) v statia-obruchtenie ot ozaglavena "Bulgaria e

seriozno zasegnata ot konflikta", v koiato osnovna tema e voinata v

Yugoslavia. Broiat za koito stava duma e v rucete mi, kupih go lichno
pri skorochnoto mi patuvane do Bulgaria i skanerizirano kopie na
vuprosnata stranica ima tuk:
http://homestead.dejanews.com/user.stefan_manov/sim.html

S pozdrav
SM

Psimeonov

> [...]

>sled
>tova elate da sporim dali Pinochet e Demokrat s glavno D.

Purvoto mi izkazvane za Ispania beshe v monet na zloba kum monarhiata, po
princip. Ne moga, obache da ne priznaia, che ot tova koeto se chuva i govori za
Ispania durjavata izglejda dosta snosna i demokratichna.
Uvajaemi GB,
Dobre znaete, che po vsiako vreme moga da "utochnia" niakakvo ime za sebe si.
Tova "I.", koeto ochevidno vi drazni e malko po-pochten variant, mislia.
Ne sum Psimeonov, Petar Simeonov e choveka na kogoto prinadleji accounta.
Ot utre veche shte pisha kato "Huligana".
Nadiavam se tozi nick da Vi haresa poveche.
Sus zdrave.
I.

Nikolay D. Tarkalanov

Mislja che trjabva da blagodarim na Evgeni za tova che se obadi, i da
suzhaljavame che se obadi samo toi ot Chili, i tolkova kusno.

Az sum edin ot tezi deto pljuha naj-mnogo po Pinochet. Zapazvam si pravoto
na mnenie. Uvazhavam i mnenieto na Evgeni.

: veche koj e kriv y koj e prav? Diskusiata vi pochiva na mnogo malko facti y
: na mnogo CNN!

Gledal li ste filma za Chili po Discovery? Tam otkrito si kazaha, che CRU
e sponsoriralo stachkata na shofiorite, no koi znae zashto, nishto ne
kazaha za korabite i za oruzhieto, nito za 30,000 kubinski specove.

(Pomnja, che Kuba izprati voinici v Angola, taka che Chili ne mozhe da e
precedent)

[...]

Tova e interesno. I e novo kato informacija, pone za men. V kraina smetka,
nasheto otnoshenie e funkcia ne samo na nastroenijata i emociite si, no i
na informacijata, s kojato razpolagame.

[...]

Tova objasnjava povedenieto na CRU/CNN/Discovery dnes...

: Drug interesen fact. Sled prevrata Pinochet, otvaria granicite za vsichki,

Grigor Bantchev

I. wrote:

> Purvoto mi izkazvane za Ispania beshe v monet na zloba kum monarhiata, po
> princip. Ne moga, obache da ne priznaia, che ot tova koeto se chuva i govori za
> Ispania durjavata izglejda dosta snosna i demokratichna.

Tova koeto se chuva i govori za Ispaniq, idva ot CNN i prochie centrali, zaeli se s
oklevetqvaneto na Pinochet... G.B.

Nikolay D. Tarkalanov

Stinkata (Star...@sc2a.unige.ch) wrote:

: Psimeonov wrote:

: Stinkata

Mene li imash pred vid ("Mrazja Komunisti")
ili Smurfcheto Hatey (spell) ("Mrazja prezervativi")?

NT

Grigor Bantchev

Psimeonov wrote:

> [...]
> Ne sum Psimeonov, Petar Simeonov e choveka na kogoto prinadleji accounta.

Ot uvawenie kym Petyr Simeonov trqbvashe da kawete tuka v nachaloto, che polzvate
chuwd account. Predstavete si kakvo shte stane, ako go sreshtnem nqkoj den - shte
imame systaveno mnenie za choveka, za neshta, koito toj izobshto ne misli. Gencho,
kojto se podpisva pod sobstvenoto si ime, vseki pyt obqsnqva, da ne go byrkame s
matematika, a vie ne napravihte takova utochnenie, polzvajki chuwdo ime (v
nachaloto go nqmashe dori i tova I.).

> Ot utre veche shte pisha kato "Huligana".

> Nadiavam se tozi nick da Vi haresa poveche.

Nqmam nishto protiv, stiga da nqma realen chovek (razlichen ot vas) s ime Huligana
:-)

> Sus zdrave.
> I.

Sys zdrave G.B.

Stephan Nikolov

On Thu, 30 Sep 1999, Stinkata wrote:

> [...]
> tochno togawa te zgashtwat tezi, koito ne sa mogli da ti naprawqt nishto

Pinochet kato dojde tuk dojde zaradi zdraveto si . Osven tova imashe
uverenijata na UK, che njama da byde arestuvan kato Glava na dyrzhava.

SN

Radostina Georgiev

Stephan Manov wrote:

> Vij, Radostina, ako nalumite mojeha da cuftyat, to bih priel, che
> monarhistite mogat da si promenyat mnenieto. No tui kato vse oshte ne
> sum vidyal da stane purvoto, ne ochakvam i da stane vtoroto.

Ami kak shte stane, kato ti niamash nito edin
normalen i sqshtestven argument v polza na republikata.
Bulgaria ocelia kato kniajestvo, hanstvo, carstvo
prez vekovete i 50 godini republikansko upravlenie
sqsipaha i moralnite, i materialnite i ustoi.

>belkim malko se ponamali shumoviya fon v scb
> (razbirai pretakaneto ot pusto v prazno), che me zabolya glavata ot toya
> neprekusnat bruuuummmmmm:

Mislia che i ti, i Bojanchev stradate ot edno i sqshto zaboliavane
i ne e losho da se lekuvate. Vse niakakvi shumove vi se prichuvat,
kogato zapochnete da chuvate i glasove, veche shte e kqsno.

> [...]
> Yugoslavia. Broiat za koito stava duma e v rucete mi, kupih go lichno
> pri skorochnoto mi patuvane do Bulgaria i skanerizirano kopie na

Stefane, s levia krak li ja skanira ?:-)
I vse pak, ne samo tova, no i tova koeto go predhojda triabvashe da
napishesh:
"Ot uvajenie kqm zakonnostta u nas izbiagvam da se proiznasiam po temi,
koito ne zavisiat ot men"... prez cialata ostanala statia ili tova koeto
se vijda
ot neja NV govori za godishninata na Tqrnovskata konstitucia.
Ti kak mislish, koja zakonnost ima predvid toi ?

Nobody

Psimeonov wrote in message <19990930010818...@ng-fm1.aol.com>...

>Blagodaria Eugeni!
>Supata shte im haresa.

Ami, sega shte vi obiasniat da ne viarvate na glupavite si, komunisticheski
ochi sled kato CNN kazva che bialoto e cherno.

Nobody

Stinkata wrote:

> [...]
> tochno togawa te zgashtwat tezi, koito ne sa mogli da ti naprawqt nishto

Ako e imalo niakakvi priznaci za opasnost, toi niamashe da e v Anglia.
Ne zabraviai, che sled kato go arestuvaha, Tatcher ne posmia da napusne
stranata poveche.

Fanucbl2nn

Me moga da prezenia tochno chie iskazvane e gornia zitat za tova me izvinete
che naznaia kam kogo da se obarna no mnogo mi se iska da go komentiram.

Nai napred ot nego lichi che na pisheshtia mnogo mu se iska vsichki da badat na
negovoto mnenie i vsichki da kritikuvat USA.

Da ama nebi. Ima razlichni hora s razlichni nastroiki i saotvetno razlichni
mnenia. Za tova e tia demokraziata. Inache kakvo, vsichki ako peem edna pesen
(na pisheshtia po gore) to nie bezuslovno bihme zaslujili jalti knizki
(udostoverenie za ludost).

Kogato chovek si postavi za zel da kritikuva i samo da kritikuva (v sluchaia
USA) toi vinagi shte nameri povod za iziava na svoeto jelanie. Da ama nikoi
hora niamat takava zel v jivota i osobenno pak da kritikuvat kakvo - stranata v
koiato sa se ustroili, imat tam semeistva, haresvat tamoshnata demokrazia i t.
n.

I oshte neshto ako perefraziram gornia zitat na 180 gradusa tka:

v scb si imame edna kategoria NE-"amerikanci", koito za koi li pat iskat da se
izkarat po katolici ot papata. prosto ne moga da razbera v koi sviat jiveyat.
hora kato AVTORA NA GORNIA ZITAT,..... i dr., koito ne "mogat da nampone edno
ednichko neshto, za koeto DA SA SAGLASNI s Amerika, amerikanskata politika,
amerikanskia nachin na jivot i t.n.

Zavarshvam perefraziraneto. Molia za izvinenie ot avtora na originalnia zitat.

A sega mi kajete vie kak bihte otgovorili na perefrazirania zitat. Ima li tuk
izobshto neshto za chudene. Prosto razni hora razni ideali. Ili malko po grubo
kazano: nedeite da agitirate vsichki da kritikuvat USA samo zashtoto vie ne ia
haresvate i iskate da ia predstavite kato chernoto bunishte na sveta
a na vsichko otgore iskate da vi rakopliaskat.

Ili oshte po grubo:

Tova li e vasheto "partiino/komsomolsko porachenie" neprekasnato da sipete huli
sreshto USA. I ochakvate vsichki da vi sviriat vtora zigulka, Da ama neshto ne
se poluchava i tova koi znae zashto vi uchudva. Mai ne si postigate zelta. Kak
li shte se otchetete pred "Partiata i Pravitelstvoto ili moje bi KDC.

Ta misalta mi e che D. Bojanchev vi dade nai dobria otgovor po vazmojno nai
lubeznia nachin (koito vie ne zaslujavate). a omenno:

">S mnogo neshta ne sum suglasen v USA, zatova glasuvam redovno"
a as bih dobavil

triabva li zaradi ne vajnite za men neshta da izhvarlia i tezi koito sa vajni
za men?

pozdravi NGN

P.S. a tova deto gradite karo jelezen shlem pred sebe ci s dumite

" po pravi ot krivata linia na partiata"
" matrosovzi ", "ambrazuri"

tova sa samo jalki opiti za izmivane na guzna savest. Badi siguren che taka
savest ne se prochistva, i oshte dalgi godini niama da mijesh da spish
spokoino.

Dimitar Bojantchev

Radostina Georgiev <rad...@joymail.com> wrote:

>Mislia che i ti, i Bojanchev stradate ot edno i sqshto zaboliavane
>i ne e losho da se lekuvate. Vse niakakvi shumove vi se prichuvat,
>kogato zapochnete da chuvate i glasove, veche shte e kqsno.

Nishto ne ni se prichuva -- eto go shuma tuk, cherno na byalo i ot mnogo
poznat iztochnik. Stradam ot zabolyavaneto, che chesto se "vslushvam"...

D.

Bozil Zaharieff

Kazhi mu "batko" kazhi mu!

V Amerika ima mnogo loshi neshta za sazhalenie, no v sravnenie s
ostanalia sviat e Semen Rai(mislish li, che tolkova mnogo hora na sveta
shteha da se machat da dodat tuk, ako tova ne e taka?).

Za Balgarina ima edno miasto koeto mozhe da stane Pai za Bulgarina, no
izglezhda nie Bulgarite ne iskame da go napravim. Triabva parvo da se
obichame i uvazhavame vmesto da se kradem, luzhem i t.n.
Ima li nadezhda? Ima, no samo ako mladite hora vzemat tazi rabota v
raqzete si. V Bulgaria ot Prewzidenta do kmeta na Sofia, vseki gleda
kak da stane milioner i da napravi milioneri priatelite si, koito samu
pomognali da dode na vlast. Nikoi ne se interesuva za Bulgaria,
Bulgarskia Narod i obshtestvoto.

V amerika, Amerikanzite ot Prezidenta do Kmeta na New York, vsichki
obichat Amerika i Amerikanskia narod, no ne im puka za Bulgaria dori da
doidat na 14 Noemvri, 1999g.

Povecheto chesni Bulgari, koito sa v amerika, obichat i US i Bulgariaq.
Me too.

Love
bobi

Nobody

Radostina Georgiev wrote:

> Dokazal si, drqjki... Ja mi citirai pone edin monarhist (ili
> NEmonarhist),
> koito si e promenil mnenieto SLED tvoite "dokazatelstva".

Poneje temerut ot duma ne razbira, izlishno e da kazvam che
che promianata v mnenieto na niakoi ne e indikatacia za
dokazvane na neshto.

> Ne iskam da vzimam otnoshenie po spora za Pinochet,
> zashtoto mi e protivno vsiakakqv rod nasilie
> i ne go opravdavam v nikakva forma i po nikakqv povod,
> otkqdeto i da idva.

Are gluposti sega - nasilieto e neizmenen spatnik na
jivota i sashtestvuva pod mnogo formi, niakoi ot koito
sa iznudvaneto ili ako shtesh prinudata . Az lichno sam
subekt na prinuda - pochti vseki den triabva da stavam
v 8:30 i da varsha neshta koito poniakoga ne sa mi priatni.
I se sluchva da me ritnat po kokalcheto, kato sam neposlushen...
Sashtoto se otnasia i za podchinenite mi nekolcina tikvi:))

> (ne znam zashto vinagi shturma na La Bastille
> tolkova mnogo mi prilicha na shturma na Belia dvorec...).

Ami zashtoto si go prochela v - kade beshe ?

Nobody

Dimitar Bojantchev wrote:

> Stradam ot zabolyavaneto, che chesto se "vslushvam"...

Abe ottavna znaeme che si mnogo poslushen...

Dimitar Bojantchev

Nobody <nob...@no.where> wrote:

>Abe ottavna znaeme che si mnogo poslushen...

Abe, nedostatuchno poslushen za da sum shtastliv grajdanin na Singapur.

D.

P.S. Apropo, ti zatova li si stanal Nobody -- kato sa te nadupili edno
hubavo s ratanovata toyaga po obvinenie, che generirash samo shum, ta
si si zabravil hubavoto hristiansko ime. Vnimavai sega da ne si
glutnesh i gramatikata...

Stephan Manov

Fanucbl2nn wrote:

> Me moga da prezenia tochno chie iskazvane e gornia zitat za tova me izvinete
> che naznaia kam kogo da se obarna no mnogo mi se iska da go komentiram.

Moe e - SM.

> Nai napred ot nego lichi che na pisheshtia mnogo mu se iska vsichki da badat na
> negovoto mnenie i vsichki da kritikuvat USA.

Tova moje da lichi samo za chovek, koito chete kakto dyavolat chete
evangelieto. oshte poveche, che go chete izvadeno ot konteksta.

> [...]
> (na pisheshtia po gore) to nie bezuslovno bihme zaslujili jalti knizki

Imenno, imenno. Vij po-dolu.

> Kogato chovek si postavi za zel da kritikuva i samo da kritikuva (v sluchaia
> USA) toi vinagi shte nameri povod za iziava na svoeto jelanie.

Koi e tozi chovek? Az lichno ne go vijdam tuk. Ti obrushtash, ama tochno
na 180° vuprosa. ne stava duma za tova, che nyakoi si e postavil za cel
da kritikuva 100% SASHT. "Problemat" e v tova, che nyakoi bg-amerikanci,
spisvashti tuk, ne sum vidyal nikoga, ama rabirash li, nikoga da izkajat
nesuglasie s pone edno ednichko nai-drebnichko neshto v SASHT. Ne samo
tova, ami sa napravili smisula na jivota si da branyat kato matrosovci
dori vsepriznati greshki na amerikanskata politika. Ne burzaite da
skachete. Tova beshe v konkretniya kontekst. Govorehme za SASHT, CRU i
Chili. Moeto obobshtenie, obshtovalidno, ne turseshto konkreten obekt,
no prilojimo v konkretnata situaciya, beshe slednoto:
[...]
Tova vaji kato trugnesh ot Bg, minesh prez Franciya i stignesh do SASHT.
Tova e principna moya poziciya, bazirashta se na dve istini: "Samo
glupakat e vinagi uveren" - Blez Paskal i "Nyamai drugi kumiri osven
Mene" (za poslednoto e izlishno da davam reference, nadyavam se).
Nima ti ne go kazvash sushtoto: "Za tova e tia demokraziata. Inache
kakvo, vsichki ako peem edna pesen to nie bezuslovno bihme zaslujili

jalti knizki (udostoverenie za ludost)."

Ami za tova stava duma. Za tova, che nyakoi hora tuk peyat edna i sushta
pesen po cyal den (razbirai vuv vsyaka situaciya) i tya e "SASHT sa
vinagi pravite, SASHT sa bezgreshnite, shtom kritikuvate SASHT vie ste
komunisti". Ti namirash li tozi postulat za a priori validen i
demokratichen spored tvoeto opredelenie?

> [...]
>
> Zavarshvam perefraziraneto. Molia za izvinenie ot avtora na originalnia zitat.
>
> A sega mi kajete vie kak bihte otgovorili na perefrazirania zitat.

Bih ti otgovoril, che ne se otnasya do mene. Az smeya da se priemam za
obektiven chovek i kogato neshto e dobro (po moite razbiraniya, ne se
smyatam za nositel na absolyutnata istina, dalech sum ot tazi misul) go
kazvam, no kogato s neshto ne sum suglasen go kazvam sushto taka.

> [...]
> haresvate i iskate da ia predstavite kato chernoto bunishte na sveta
> a na vsichko otgore iskate da vi rakopliaskat.

Nikolay,
Uvlichash se. I govrish naizust. Haide nameri pone edin red, napisan ot
mene, v koito agitiram vsichki da kritikuvat SASHT ili puk se opitvam da
gi predstvya kato cherno bunishte. Prosto tova, koeto kazvash e
absolyutna insinuaciya. Az dosega nikoga ne sum komentiral jivota v
SASHT, zashtoto ne go poznavam i moite razbiraniya sa, che kogato neshto
ne poznavash po-dobre e da si malchish. Az ne sum s cherno-byal mirogled
i budi taka dobur da ne me natikvash v dvupolyusnata ramka.
Ako ne byah dostatuchno toleranten za da ocenya zaslepenieto ti (ne si
znael, pone taka tvurdish, koi e avtora, koito komentirash) i tova, che
malko si se "samonavil", samokataliziral, pisheiki, bih ocenil gornite i
osobeno dolnite tvoi dumi kato kleveta i opit za ochernyane na dobroto
mi ime i chest.

haide da spresh dotuk, molya te nai-priyatelski

S pozdrav
SM

Stephan Manov

Dimitar Bojantchev wrote:

> Nishto ne ni se prichuva -- eto go shuma tuk, cherno na byalo i ot mnogo
> poznat iztochnik. Stradam ot zabolyavaneto, che chesto se "vslushvam"...
>
> D.

Edin put da sme na edno mnenie.

SM

Stephan Manov

Radostina Georgiev wrote:

> Stefane, s levia krak li ja skanira ?:-)

"Na kalpav monarhist, skanera mu prechi."
Neizvesten filosof ot kraya na 20 vek

> I vse pak, ne samo tova, no i tova koeto go predhojda triabvashe da
> napishesh:
> "Ot uvajenie kqm zakonnostta u nas izbiagvam da se proiznasiam po temi,
> koito ne zavisiat ot men"...

Vij kolko inteligenten i razumen e posledniyat bulgarski car NV Simeon
II. zashto ne vuzpriemesh tozi princip i ti? Eto chovekat si kazva, che
v Bulgariya ima zakonnost, uvajava ya i poneje veche nishto ne zavisi ot
nego izbyagva da se zanimava s causa perduta. Zashto ne posledvash
kumira si? Zorlem li shte go pravite car? ya da se vslushate v bacho vi
Stefan (aaaa, ne Manov, Stambolov!!) i da idete da pokanite nyakoya
druga osoba u Evropata (neshto iz Amerikite ne suziram meraklii za
monarhiya, shto taka ya izpusnahte rabotata, uj glasuvate tam redovno,
uj demokraciya, a ne mojahte da gi ubedite tiya zadrustenite amerikanci,
che s korona si e drugo) belkim namerite dostoen kandidat, koito da ne e
takuv primirenec, ami borbeno da povede monarhicheskoto voinstvo (e,
purvo shte tryabva da razdeli 1.5% na 25 - tolkova li byaha
monarhicheskite dvijeniya v Bg?). kandidati bol.

S pozdrav
SM

Stephan Manov

Stephan Nikolov wrote:

> Pinochet kato dojde tuk dojde zaradi zdraveto si . Osven tova imashe
> uverenijata na UK, che njama da byde arestuvan kato Glava na dyrzhava.
>
> SN

Stefane,
Ti sheguvash li se? Koi mu e dal takiva uvereniya? Az neshto ne si
spomnyam. Osven tova toi otdvna ne e durjaven glava (glava na durjava
zvuchi malko nebulgarski, da proshtavash).

S pozdrav
SM

Stephan Manov

Nikolay D. Tarkalanov wrote:

> [...]
> e sponsoriralo stachkata na shofiorite, no koi znae zashto, nishto ne
> kazaha za korabite i za oruzhieto, nito za 30,000 kubinski specove.

Vij kakvo Nick, Discovery, kakto ni e dobre izvestno e kanal sponsoriran
ot ruski mafiotski kapitali (dokazatelstvo za tova e, che v Bulgariya go
izluchvat na ruski). Tam te se stremyat da "agitirat vsichki da
kritikuvat USA samo zashtoto te ne ia haresvat i iskat da ia
predstaviyat kato chernoto bunishte na sveta a na vsichko otgore iskat
da im rakopliaskate". Podmenyat istinata ejednevno, slujat si s luji,
falshifikacii, huli. V tozi smisul estestveno shte si zatrayat za 30
hilyadi kubinci, tova si e igla v kupa seno. Koi shte gi vidi i vuobshte
koi znae za tyah. Nikoi. Tainata e pulna. Dobre che imame jivi, neizbiti
po stadionite lichno ot kruvoloka i nezakonno izbraniya na
pevdo-svobodni izbori diktator Aliende, svideteli, koito da govoryat
dnes 26 godinio po-kusno, svideteli, koito dori sa zameryali vuprosnite
voinici s jito, kogato v stranata bil nastupil jestok glad. Interesno
obache e kak s 30 hilyadi kubinci diktatorat Aliende ne moja da udarji
vlastta i kak sa si otishli sled tova 30 hilyadi dushi za dva-tri dena,
che nikoi ne gi e vidyal. Nai-veroyatno te, vmesto da sedyat v stolicata
i da ohranyavat prezidenstskiya dvorec, sa se bili kachili na Andite na
platoto kak mu beshe imeto, sus sekretna misiya da se vslushvat v
shumovete idvashti ot Kosmosa. Sled koeto sa bili otneseni vkupom ot
letyashta chiniya, izrabotena v Zona 51. Ako imate sumneniya v
dostovernostta na moya razkaz, popitaite specialen agent Fox Mulder i
Dana Scully, proveli razsledvaneto.

> (Pomnja, che Kuba izprati voinici v Angola, taka che Chili ne mozhe da e
> precedent)

Tuka malko poopleska hronologiyata. V Angola kubincite byaha baya
po-kusno ot subitiyata v Chili.

S pozdrav
SM

Stinkata

Nikolay D. Tarkalanov wrote:

Ha ha ha ... Nik sega shte izleze che wseki wtori w scb e pisal neshto podobno. Ne
nqmah tebe bredwid a IM.

Stinkata

Stinkata

Stephan Manov wrote:

Dali se sheguwa ili ne ne znaq, no ti bi li mi pripomnil imeto (w kachestwoto si na
izqwen frankofon) na tozi izwesten marokanski politicheski emigrant, na kojto lichno
Miteran beshe dal obeshtanie che nqma da go barat i kojto edin den go sabraha agenti
na frenskite tajni sluvbi i prosto go izcheznaha? A na wyprosite na lubopitnite
vurnalisti otgowarqha che towa bilo rabota kasaeshta sigurnostta na dyrvawata.

Stinkata

Stinkata

Nobody wrote:

> Ako e imalo niakakvi priznaci za opasnost, toi niamashe da e v Anglia.
> Ne zabraviai, che sled kato go arestuvaha, Tatcher ne posmia da napusne
> stranata poveche.

Qwno e imalo ame ne gi e usetil. To tia raboti ne stawat za edin den hop trop dajte
dnes da arestuwame Pinochet. Az ne bih riskuwal. Ako bqh na negowo mqsto prosto bih
pokanil nuvnite doktori da me operirat w Chili.

Stinkata

It is loading more messages.