Otnosno "Kurviada" (mnenie na kritikyt Georgi Chobanov)

Gratzian Kolev

Eto i direktno Email otgovora kojto poluchih ot G.Chobanov (vkljuchitelno s
mojat pyrvonachalen E-mail):

Zdravei,

umishleno baveh otgovora, za da ponaucha neshto poveche po tvoia vypros... V
techenie sym samo na istoriata okolo publikuvaneto na "Kurviada" - dokolkoto
znam Georgi Velichkov, hudoznika, ia e nameril i nabral, posle ia dava na M.
Mitov ot "Slovo" i ottam popadna kato prepratka pri men...
Avtorstvoto na tekst, koito ne e publikuvan dosega, e trudno za dokazvane,
osven ako niamash dostyp do rykopisa... Az niamam takyv dostyp i ne moga da
tvyrdia kategorichno, che tekstyt e negov, no niama i nikakvi osnovania da
se
othvyrli negovoto avtorstvo. Edin lingvistichen analiz bi potvyrdil
veroiatno
tazi teza...
Proverih v knigata na nai-dobria poznavach na problema za erotikata v
bylgarskata literatura - Albert Benbasat, no tam avtorite sa predstaviani
edinstveno chrez publikuvanite si tekstove, a vyprosnata poema e
razprostraniavana samo v rykopis...
V momenta Martin niama modem, pri vyzmoznost shte se opitam da raznishtia
problema za avtorstvoto...
Vprochem az razpolagam s tekst, prepisvan ot neznajno kakyv iztochnik, na
poema
ot Penio Penev "Kyncho Putkoderov", koiato veroiatno shte byde publikuvana,
shte postavi syshtia vypros za avtorstvoto... No literaturata e zatova - da
postavia vyprosi, vkl. i takiva....

S uvazenie
Georgi Chobanov

Stephan Manov

Gratzian Kolev wrote:

> [...]
> se
> othvyrli negovoto avtorstvo. Edin lingvistichen analiz bi potvyrdil

Takuv beshe napraven ot bai Iliya i mislya rezultatut ti e izvesten.
Nyama smisul poveche da se nishti neshto ot yasno po-yasno.

SM

Woman_Being

Po tazi logika - citiranata ot JD tuk chast ot porno poredicata za Mayor
"nam si koy beshe" i negovia starshina/?/ - e sqshto delo na Elin Pelin
- rodstvoto na textovete e ochevadno, bez nikakvi sqmnenia za
ednoavtorstvo.

Po povod podobna "poezia" ot poeta Penyo Penev - kogoto poznavah lichno
ot edno literaturno chetene v detstvoto mi, godina predi samoubiystvoto
mu - i mi napravi neveroyatno vpechatlenie s vnimanieto, koeto mi okaza
- 12-13 godishno mqrlyavko i jestoko samotno dete - sred ostanalite
30-40 pisateli, koito vqobshte ne me zabelyazaha - NE PRIEMAM
veroyatnostta takava poema da e negova. Men ako pitata - prosto si
predstavyam kak nyakoy, podoben na hud. Genko Genkov - polu pian
shizofrenik - sqchinyava takqv text i go populyarizira kato Penyov -
edinstveno s cel da se podigrae na nabedenia Naroden Poet - po onova
vreme.

Po edno vreme Penev se samoubi - neponesql??? izkustvenata si slava. A
az v detstvoto si chuh ot kolegite mu mnogo podmyatania po negov adres -
ot zavist i omraza kqm "rabotnichesko-poetichnata" mu preuvelichena
slava... Az sqm chela simpatichni i chuvstvitelni neshta ot nego. Nejen
chovek ne moje da pishe gadosti...

Povyarvayte mi - beshe MNOGO tqjen, samoten i zatvoren chovek. Takiva
hora kriata chuvstva, podobni na tezi, koito citirate.

Oshte malko mnenia:

*Za "lichnata svoboda" i "svobodata na slovoto" - te sa sqshto
otnositelni.

Zashto moeto vqzrajenie kqm podobni prepratki e "narushenie na
svobodite", a MOITE svobodi - nejelanieto mi da obshtuvam s psihicheski
bolni individi - se narushavat?

Moyata gledna tochka e, che az ISKAM na soc.culture.bulgaria da se
sreshtam s INTELIGENTNI i PRIYATNI za obshtuvane hora, koito uvajavat
lichnoto dostoinstvo na sqbesednicite.

Proyava na "Lichna svoboda" li e masturbaciata na publichno myasto? Za
takova neshto arestuvat choveka vqv vsichki dqrjavi - az ne znam strana,
kqdeto tova da se priema s udovolstvie.

Po sqshtia nachin i IZNASILVANETO ne se smyata za izyava na Lichnata
svoboda, a za neyno NARUSHENIE.

Na edna diskusia, kqdeto pochti ne mojem da se kontrolirame edin drug -
mojem edinstveno da ignorirame edin ili drug ot pisachite, kogato se
dokajat kato nekorektni.

A da se dava prepratka kqm Elin Pelin s epiteti "poezia" i "eroticho",
kogato stava duma dori NE za pornografia, a za BOLEZNENI izcepki na ne
sqvsem normalna psihika - podskazva absolyutno neuvajenie kqm
auditoriata, osven ako ne e dokazano predvaritelno, che auditoriata se
sqstoi izklyuchitelno ot voynici, izdiveli ot dqlgo sqjitelstvo v obshti
pomeshtenia i bez otpusk...

Zamislena kato "shega" takava izcepka pokazva losh vkus i LIPSA na
chuvstvo za humor. Imam podoben spomen - edna moya rodnina izpolzva
vrqzki v rabotata si i me naznachi v Direkcia "Bakalski stoki" da
smyatam na nekva smetachna mashinka nekvi im neshta vednaga sled
zavqrshvane na gimnazia i predi da vlyaza v Akademiata.

Prez tezi 2 sedmici, predi da im obqrkam totalno sichki smetki i da me
izgonyat - az imah udovolstvieto da razbera kakvo znachi izrazqt
"bakalsko chuvstvo za humor" - kato izslushah vsichki "strahotno
smeshni" vicove na direkciata. Vseki pqt az iztqrpyavah stradalcheski
nekvi istorii, v koito se spomenavaha vsichki vqzmojni estestveni nujdi,
ili organite, s koito te se izvqrshvat - s poveche ili po-malko gadni
dumi - i v edin mig, tochno kogato az ochakvah nay-posle da stane neshto
smeshno, koeto da osmisli tezi izrazi - razkazvachqt mlqkvashe i me
gledashe ochakvatelno - a az kazvah I posle??? - i mi kazvaha - Ami tva
e vica! - yadosano.

Postepenno razbrah, che smehqt idva imenno ot samite dumichki - na
"bakalite" im se vijdashe strahotmo smeshno, che nyakoy kazva na glas
pred horata podobni neshta, koito ne bi povtoril pred decata si.

Az se vqzdqrjah da si kazvam mnenieto, zashtoto ne obichah vse oshte da
se podigravam na horata za tehnite nedostatqci - v sluchaya -
umstveno-kulturni.

Vqrhqt, koyto me smaya beshe, kogato blizkata mi - za da se izfuka pred
shefa si - zapochna nekqv mnogo mrqsen vic, a toy y smigna tayno - che
IMA DETE s tyah /dali imah 18???/. Na koeto tya zahileno otvqrna, che
Nishto! Tryabvalo da chuya tezi neshta - che nashite me dqrjali v
nevedenie - i "nyakqde shteli da mi go nabutat, a az nyamalo i da
razbera kakvo stava". V sqshtoto tva vreme az veche si imah mnogo
lyubimo gadje, s koeto imahme chudesna i prekrasna Pqrva
Lyubov+prekrasen mladejki /t.e. plah i krasiv/ sex - i vsyaka takava
duma beshe NEPONOSIMO oskqrblenie. No beshe pod dostoinstvoto mi da
obyasnyavam tova na hora, izvqn "klasaciata".

A ti, Graciane, tryabvashe da si izvadish izvod oshte kogato VSICHKI
sqbesednici premqlchaha "taktichno" i ne reagiraha s nito edna shegichka
po "poeziata" - koeto govori mnogo za nivoto im. /Opravyate se po malko,
malkite! :)))))))))/ T.e. gafqt e bil MNOGO PO-GOLYAM, otkolkoto scb
moje da prieme za smeshen. /Dano ne gresha!/

Prez dqqqqqqlgiya mi jivot ne sreshtnah NITO EDIN svesten chovek, koyto
da e sqvmestim s plyampaneto ili slushaneto na "mrqsni" dumichki! I ne
naprazno kogato shte se kazva "mrqsen" anekdot - obiknoveno se podgotvya
publikata s dumite "oficerski", "milicionerski"...

Mnogo mi lipsva v "grupata" edin psihiatqr, ili pone psiholog - za da si
davat kompetentnite diagnozi otvreme na vreme. Az imam chisto
lyubitelsko-potrebitelski "poznania" v tezi oblasti i moga da kaja - ne
napqlno kompetentno! - che Ima neshto gnilo v Dania!

Podobno na gqdela - neveroyatno stranno chuvstvo, koeto te kara da se
kiskash bezkontrolno, dokato v sqshtoto vreme si znaesh, che hich ne e
za smyah, dori e nepriatno - taka i sqprikosnovenieto s "mrqsotii" dava
nyakakvo zadovolstvo u horata - predimno mqje, no poznavam i jeni! -
koeto gi kara da se smeyat, bez da ima kakvato i da bilo smeshka.

Chela sqm, che v rannia puberitet decata zadqljitelno preminavat prez
podoben etap, v koyto primirat da kazvat, mislyat, gledat "mrqsotii".
Loshoto e, kogato zabravyat da izlyazat ot tazi vqzrast.

Zashto kazah, che "koyto pone vednaj e chel Elin Pelin ne bi se sbqrkal
da prieme tazi "poezia" za negova" - zashtoto dushevnostta na edin i
sqsht chovek NE MOJE da bqde avtor i na tuy, i na onuy - ne zaradi
slovestnia sqstav na kv.cm - a zaradi Psihologicheskata harakteristika.
V razkazite "Pod manastirskata loza" ima ne malko nameci za
"zadkulisnia" jivot na horata, selyanite, monasite. No v tyah lichi
takova chudesno chuvstvo za HUMOR, za VKUS, za MYARKA, za DUSHEVNOST -
che ne, ne stava da mu se pripishat na ONZI chovek tezi elementarni
umotvorenia, tezi gnusni predizvikatelstva. Tova, koato chetohme e
pisano ot chovek s KRIMINALEN harakter - nasilnik, koyto haresva da
maltretira ostanalite hora. Kogato ne moje s poboy ili nasilie - chrez
slovo - pravo v Slqnchevia split na Svetlinata.

Chovekqt na Izkustvoto PRAVI IZKUSTVO! - toy sqzdava obrazi, koito da
vnushat chuvstvo ili ideya. /Zatova ne sa izkustvo i Sapunenite operi -
zashtoto tam - mnogo profesionalno NE SE sqzdava Izkustvo, a Silaj -
polusdqvkana hrana za Prejivni Kravomisleshti. Tam sqm vijdala kadqr, v
koyto vqrvi keasiva jena v byalo i "si misli" na glas: Olelee! Sega az
vqrvya po kilima, oblechena v byalo, zashtoto e nosht - koeto nie
VIJDAME otlichno na ekrana! - i mqjqt mi go nyama - koeto sqshto se
vijda! - i sega shte se otpravya kqm telefona, shte go vdigna i shte
potqrsya mqja si u Fred, da rechem, zashtoto toy ne me vze za vecherya,
ta zatva sqm s byala dreha... - i taka na tri ezika - na deystvieto, na
obraza i na slovoto se vnushava na Zritelya, che e svidetel na
Izkustvo... Kray na lirichnoto otklonenie/

V posta ti se chete poslanie, che - May i Elin Pelin, aaaa????... i
silno jelanie da e TOY, Graciane? Zashto? Ne predpochitash li DA NE E I
toy? Ne ti li se shte "oficerskia" humor da si ostane sred oficerskite
sredi i da ne se oficializira chrez podobni "otkritia"???

Na vremeto izzeha rqkopisite na edin poet - uh, az veche ne byah v BG, i
mu pozabravih imeto - no vie shte se setite za kogo stava duma - i go
kompromatnaha, che e PISAL PORNOGRAFIA - ot koeto toy beshe vqzmuten do
dqno i govoreshe navsyakqde, che tova si e lichno negovo tvorchestvo,
pisano i pazeno za nego si, i ne go e predlagal nikoga na publikata,
kakto i che IMA PRAVO da pishe i takiva neshta, ako iska.

No dori ONIA gadove, koito se boreha sqs zqbi i nokti za vlastta si, ne
posmyaha da publikuvat neshtata, ta za nas e zagadka KOLKO gadni sa bili
te. No mi napravi vpechatlenie togava KOLKO OBIDEN beshe toy, che se
iznasya LICHNATA MU TAYNA na pokaz. I nikak ne mu se shteshe da bqdat
publikuvani, makar da im se e radval, veroyatno, nasame. Toy gi
schitashe za svoya tayna. Dali sa bili rimuvane na mrqsotii, ili
erotichni/porno stihove??? Ne znaem.

Sega za posochenata ot teb "erotichna poezia". Tya ne e erotichna. I ne
e poezia. Dori ne e i PORNO poezia.

Tva e bokluk.

Chela sqm i Dekameron, i Chosqr, i dori Markiz dyo Sad - mnogo mi stana
smeshen prodavachqt, mlad chovek, s napqlno sqvremenen vid, koyto,
veroyatno, bez zadrqjki e razglejdal PORNO spisania; sega ujasen me
moleshe da ne si kupuvam knigata, i mi obyasnyavashe, che MU KAZALI, che
e po-gadna i ot nay-gadnite porno spisania. Koeto samo razpali
lyubopitstvoto mi, razbira se!

I ya izchetoh knigata - glavno zashtoto byah chela, che dyo Sad bil
strahoten pisatel, nezavisimo ot tematikata mu. E, ne mojah da si sqzdam
mnenie po vqprosa - da ne zabravyame, che sega i kuco, i slyapo prevejda
knigi, kolkoto po-skandalno - po-hubavo! - ta ne razbrah dali e dobqr
pisatel samo ot tazi kniga./Nito dali "mrqsnite" dumi sa istinskite,
koito e polzval, ili sa bili "pobqlgareni" ot prevodacha/

Ot neya izpitah samo UJAS I GROZOTA - i ne zarad sexa. Da, tam sa
upotrebeni takiva dumi - mnogo po-malko, otkolkoto v tazi "poezia", no
dori i tam ne sa samocelni. Te OHARAKTERIZIRAT geroi, chiyato cel i
jivot sa posveteni samo na SEX, imenno nezakonen, anti-obshtestven,
nepozvolen. Te ZNAEHA, che sa prestqpnici, haresvaha da sa takiva,
udovolstvaha se ot deystviata si IMENNO kato Zlo, a ne kato krasota, ili
dobro.

Postepenno te "izkristaliziraha" do otkrito zlodeistvo, izdevatelstvo,
dori ne kato "sadisti", koito prichinyavat zlo, zashtoto im pravi
udovolstvie, a prichinyavaha zlo ot Kult kqm Zloto. Kato svoy Simvol
veruyu.

Imenno zaradi poslednata glava az usetih JESTOKO OTVRASHTENIE kqm
knigata. Ot neya se noseshe ideyata za Carstvoto na Zloto - i az ya
ostavih v salona na hotela, nyakoy si ya nameri i otnese - i az se
otqrvah ot neya. /Taka postqpih i s dvete kupeni ot men knigi na Stivqn
King - prochetoh gi s ujas - i gi ostavih na ulicata - strah me beshe da
gi donesa v kqshtata na decata si - vyarvah, che te predizvikvat zlo./

Zashto razkazvam tova - ne ot moralizqm - opisanite sexualni sceni tam
sa veche dalech slabi i nelepi za nasheto vreme! No dori i v tazi
PREDNAMERENO vqzhvalyavashta Zloto kniga, na svetovno izvesten Pornograf
- "mrqsnite dumichki" ne byaha upotrebyavani zaradi ednoto udovolstvane
ot proiznasyaneto im, a za da obrisuvat geroite i harakterite im. I te
ne byaha POLOJITELNI, geroite govoreha za sebe si KATO ZA ZLODEI - i se
gordeeha imenno sqs zlodeystvoto si. /Ne sqm nayasno dali Dyo Sad e bil
psihicheski bolen?/

Dokato v tazi - narechena ot teb - "Poezia" - dumichkite obrisuvat edin
edinstven "obraz" - i tva e obrazqt na avtora im! I toy NE MOJE da bqde
Elin Pelin, prosto zashtoto EP e PROFESIONALIST. Toy ne bi izpolzval
dumite kato samocel - toy bi gi izpolzval za da NAPISHE NESHTO s tyah...

Be ne znam dali me razbirate. Da dam sravnenie - Dobqr gotvach e tozi,
koyto ot produktite pravi yadene. Ako samo gi nabuta v tendjerata i gi
raztrqska - stava pomia.

Boje, kolko dumi se izpisaha za tazi poshla bezmislica! "Avtorqt" bi se
izkefil bezkrayno, ako samo naucheshe!

Kato prehvqrlyam na um stotinata pisateli i poeti, koito poznavam, ne
bih se setila i 3ma, koito da biha se izkefili da sqzdadat takava
bezvkusica - mislya, che edin edinstven chovek - Genko Genkov - prochut
skandaldjia! - bi govoril takiva neshta, ako ima nasreshta si nyakoe
hubavo momiche, koeto da se chervi i chudi nakqde da gleda: kato znae,
che ne moje da go ima - pone da go omqrsi po dostqpen za nego nachin! -
no nadali i toy bi sednal chasove nared da "tvori" nasame, za da se
podgotvi predvaritelno za podhodyasht moment. To toy i nyama nujda da se
gotvi - bolnata mu dusha vinagi razpolaga s dostatqchno kolichestvo
gadost, za da otvrati koy da e sqbesednik. Da ne zabravyame, che beshe
shizofrenik!

Sega! - podobni "tvorenia" sqm prisqstvala da se sqzdavat! Ko shtete
vyarvayte! Byah v 10ti klas, momchencata v klasa tqkmo vzeha da ni
dostigat po rqst, zachernya se tqmen mqh pod nosovete im, bili sa po
nyakoya chekia nasame ili pred svideteli - i mnogo gordi ot postijenieto
- reshiha da ni se demonstrirat kqto Mqje - i da ni smayat s Mqjkata si
Poezia - ta sednaha /na edna exkurzia/ i sqchiniha edna bezumna i
bezkrayno dqlga Balada za Samotnia Pidjqn - beshe izdqrjana v angliyski
akcent. Te se hileha mnogo veselo, vdqhnovyavaha se ot pisqcite na
nay-cicestite devoyki ot Otryadnia sqvet, dopqlvaha, izmislyaha -
vsichki vdqhnoveni ot pesnichkite za Raya, chuti na brigadata - i posle
cyala godina gledaha da ni hvanat za slushateli po kuponite.
Izpqlnitelyat i glaven sqstavitel beshe neizmenno Sasho HadjiGeorgiev -
ama se kazvashe v u-sheto samo Georgiev - zashtoto Hadji beshe
neklasovo! E, shte vi uchudi li, che bashta mu beshe vissh oficer - pod-
ili polkovnik! Ima neshto v taya rabota! Podglasyashe mu Valentin
Cholashki - sin na golyam milicioner...

Za men vinagi beshe dostatqchno da chuya nyakoya izpusnata psuvnya ot
priatelite - za da znam do kqde moje da im se ima doverie. Prosto
vremeto, dumite, nachinqt na psuvane dava edna mnogo tochna
harakteristika. Mihail Belchev - poet/pevec/kompozitor - ne stqpna
poveche v kqshtata mi - v onia prekrasni "60tte godini" - kato me
napsuva na mayka zarad edna shega, koyato ne sxvana navreme. Da ne
spomenavam, che napravih i publichna zabelejka na nay-Shefa mi v TV prez
74g., che ne davam da psuva v moe prisqstvie. Sled koeto toy mi se
izvinyavashe do kraya na vecherta. :)))))))) Iskam da kaja - sled vsyaka
poredna psuvnya! Ama toy ne mojeshe da se spre - vednaga shtom
izpsuvashe - desetina slagachi se razsmivaha, kato che im e kazan
nay-smeshen vic! Kak da se udqrji, gorkoto momche! - prochutia
Pepelyashko - prevqrnal se ot Sportist - v Prekrasen Princ...

E, ako ne ste me razbrali dosega - kolkoto i da drqnkam oshte - nema
fayda!

Nishto ne razkriva psihopatiata na edin chovek, kakto otnoshenieto mu
kqm "mrqsnite dumi". Tva - kato preduprejdenie kqm zasegnatite ot
zabolyavaneto.

A za "Poeziata" gorespomenata - dayte veche da zamqlchim! Neka
pochakame, dokato biografite na poetite ni podnesdat iznenadite okolo
tyah! Nyama zashto da se dovolstvame ot podobni Senzacii.

Che to stana golyama diskusia...

Ta KOY bil otkril i publikuval v SLOVO Poeziata???

I KOYA e Gordana Koleva????????

J.

Gratzian Kolev wrote:

> [...]
> se
> othvyrli negovoto avtorstvo. Edin lingvistichen analiz bi potvyrdil

------
Posted via news://freenews.netfront.net
Complaints to ne...@netfront.net

Nikolay D. Tarkalanov

Woman_Being (ar...@classnet.co.il) wrote:

[...]

Spored men, tova e dosta obeditelna hipoteza.
V momenta teche edna goljama akcia za totalno profanizirane na BG narod.
Tova deto pochna s Vesna Zmijanac i Lepa Brena i produlzhava s Hisarskija
pop, Kanarite i podobnite im: Textovete im sa ot sorta na:

"Abe Ivancho shto si tolkoz budala?!
Tui ne stava bez pari, deto si go mislish ti"

ili

"Imame 1 pevica, cjalata e glas i cica"

Taka che nishto chudno, che dnesnite "demokratichni" kulturtregeri ne samo
che ni zalivat s pomia, no za da dokazhat che tja e shedjovur, ja
pripisvat na izvestni poeti i pisateli:

"Cvetaniada" ot Elin Pelin li ne shtesh
"Kuncho" ot Penjo Penev,
"Eleonora" ot Balzak li ne shtesh,
"7 nebe", "Eh da vidish strino Peno" i "Arhangel Mihail" shte se okazhe
che sa pisani ja ot Liliev, ja ot Damjan Damjanov, ja ot Petja Dubarova.
Na Vladimir Visocki sushto se pripisvat mnogobroini slabi, blatni,
zhargonni piesi.

Na tupanarite im trjabvat imenata na izvestni pisateli, za da prikachat
kum tjah karucarskite psuvni (Njamam nishto protiv karucarite!, NT)
i da gi objavjat za izkustvo. Ot tam natatuk, rabotata e prosta.

Vseki vic za Ivancho i Mariika e kratuk razkaz, zapisan sus zlatni bukvi.
Vsjaka rugatnja za poetichna mudrost. (Kako i da se vrutish, gazo ti se
che e otzad. Shopska mudrost)
Vsjaka mahlenska kljuka e roman s produlzhenie.

"You are what you know. CNN"

stef

Woman_Being wrote in message

[...]

> [...]
>kqdeto tova da se priema s udovolstvie.
>
>Po sqshtia nachin i IZNASILVANETO ne se smyata za izyava na Lichnata

Dvete neshta masturbacjijata i iznacilvaneto sa ot mnogo razlichno estestvo.
Iznasilvaneto e forma na fizichesko posegatelstvo sreshtu druga lichnost
(tova po definicija).

[...]

> [...]
>naprazno kogato shte se kazva "mrqsen" anekdot - obiknoveno se podgotvya
>publikata s dumite "oficerski", "milicionerski"...

Problemyt J., e che njama mrysni dumichki, ima guzno syznanie i perverzna
igra s nego.
Da vzemem za primer definicijata na Oxford University Computer Services za
mrysni dumichki.
Az njamam pravo da izpisvam po e-mail anglijskata duma za "chukam" -- f*ck.
Obache imam pravo da pisha
"kill" (ubivam) kolkoto mi dusha shte. Podobno e polozhenieto i za subekta i
obekta na syotvetnite dejstvija.
Koe e po-mrysno bre, J., da chukash ili da ubivash? I koe e po sramno za
edno choveshko syshtestvo?
Dumite za polov chlen sa syshto zabraneni, za razlika ot vsichki oryzhija
deto mozhe da ti dojdat naum, kakto i vsichki uredi za mychenie. Mozhe bi e
chisto syvpadenie, che filmite s nasilie tuk za zabraneni do 15 god.
vyzrast, dokato tezi sys sexualni sceni -- do 18. Ili, che puskat po edno
elektronno "beep" na vsjaka f*ck duma ot showto na Jerry Springer (taka li
se pisheshe toja), no ostavjat auditorijata da se naslazhdava na vsjaka edna
druga obida i na dyrpaneto na kosi i poboishtata po scenata.

I tuk si mnogo prava v slednoto si prozrenie:
> [...]

>podoben etap, v koyto primirat da kazvat, mislyat, gledat "mrqsotii".
>Loshoto e, kogato zabravyat da izlyazat ot tazi vqzrast.

A az imam chuvstvoto, che nashata civilizacija se namira v takyv edin
puberitet.
Cjalata koncepcija na pornografijata e nemislima bez "tajnstvenostta,
zabranenostta, tabu-to".
Pogledni freskite v Pompei -- publichni sceni na masrurbacija,
syvokupljavane ot vsjakakyv vid (vsjakakva kombinacija na polove + mezhdu
hora i zhivotni, polubogove i zhivotni i prochee) -- v naj-goljam detajl.
Tova sa sceni, koito sa ukrasjavali atriumite, t.e. PUBLICHNITE chasti ot
kyshtite, tam kydeto sa se kaneli gosti, kydeto sa se organizirali
pirshestva. Trjabva li da ti napomnjam, che pochti njama oblechena statuja
ot drevnostta?
Javno tova e bilo ot vremeto predi horata da vkusjat zabranenija plod i da
podirjat smokinov list da prikrijat
"sramotiite si".
No dori poznali hristijasnkoto razdeljane na dobro i zlo, horata ot "tymnoto
srednovekovie " ne sa namirali za
tolkova sramno da izpolzvat goli statui, ili pyk samo kamenni dupeta i
pishki bilo v katedralata v Chartres , ili v Notre Dame.
Neshto po0veche, kato sa se izpovjadvali tezi srednovekovni horica e
trjabvalo naj-detajlno da opishat ne samo s kogo sa sygreshili no i kakvo i
kak sa sygreshili. Te e trjabvalo da povtorjat slovesno greha kojto sa
izvyrshili bilo s polisyl, bilo chrez dejstvie. Mozhe bi imenno zatova
TOGAVASHNATA izpoved e bila neshto podobno na seans pri psihoanalitik,
kydeto ti trjabva povtorno da izzhiveesh dejanieto, za da go osyznaesh i
nadmognesh. Srednovekovnite poenenciali (kniga sydyrzhashta nakazanija za
pregreshenija) se doblizhavat po opiatelnost na modernite pornografski
spisanija.
Eto zashto niko Dekameron, nito Kentyrberijskite razkazi (spel) za bili
pornografsko-skandalni za vremeto si, kato opisatelnost. Skandalnostta se e
sydyrzhala v samata ideja za seksualnoto kato forma na zabavlenie.

Edva s bjurgerskata revoljucija na protestantizma, se pojavjava idejata za
seksualnostta kato neshto skrito, i sledovatelno se pojavjava i
pornografijata kato takava. Sled Tridentskija sybor se promenja cjalata
koncepcija za izpovedta. Freskite ot Pompei sa zatvoreni za publikata, a
erotichnite predmeti i statui sa sybrani v "sekreten Muzej" v Neapol. Skici
na erotichni predmeti na izkustvoto se sybirat v papki i se razprostranjavat
tajno, mezhdu "posveteni". Zapochvat da izlizat "pornografski noveli", koito
pak se razprostranjavat na ryka. Takava e imal dori i Pitt mladija (izvesten
anglijski politik ot nachaloto na 19ti vek), kojto, spored sobstvenija mu
dnevnik, masturbiral i ja izgoril. ....

Nakratko -- pornografijata, J., e delo na tozi, kojto se objavja za
naj-golemija i vrag, na bjurgera, ili kazano na bylgarski, na esnafa.

> [...]
>maltretira ostanalite hora. Kogato ne moje s poboy ili nasilie - chrez
>slovo - pravo v Slqnchevia split na Svetlinata.

Vyprosyt za mjarata e naistina osnovnijat i imenno v mjarata drevnite sa
vizhdali razlichnite funkcii na izkustvoto i zanajata (na grycki dvete dumi
sa se predavali s edin i syshti termin -- tehne). No, pak, imenno tezi Gyrci
sa zajavili, che chovekyt e mjara za vsjako neshto.
V erotichnoto shte dam primer: osnoven e motivyt i ot kyde ide podbudata.
Ako ide ot dolnata chast na tjaloti -- zabravi ja. To zatova za antichnite
idealyt za myzh e bil s malyk, otpusnat penis. Golemijat penis v edna
statuja ima drugi funkcii -- da osmee, da predizvika plodorodie... Gledam
napisala si "KRIMINALEN" s glavni
bukvi, ta se seshtam, che ogromni izpraveni falosi sa slagani pred gradinite
za da plashat kradcite :))))

> [...]
>obraza i na slovoto se vnushava na Zritelya, che e svidetel na
>Izkustvo... Kray na lirichnoto otklonenie/

Az ne znam kakvo e izkustvo. Znam, che drevni kultovi predmeti se vyzpriemat
i ocenjavat kato proizvedenija na izkustvoto. Znam, che tova, koeto vchera e
bilo kitsch , dnes stava art, i obratno. Znam, che Don Quihote e bil
napisan, a i pyrvonachalno vyzpriema kato parodiJKA na ricarski roman.
Pomisli si za slednija scenarii -- po njakakva prichina VSICHKI, osven
10tina porno filmi izcheznat ot sveta i sled 500 godini njakoj vzeme, che
nameri ocelelite 10. Az bas dyrzha che shte gonjat cenite na Vilendorfskata
Venera (spel).
(Tuk presilvam malko, no pozicijata mi ostava syshtata).

Sledva edno obyrkvane na poeticno, esnafsko i pronografsko, koeto ne iskiam
da obsyzhdam.

SN

Gratzian Kolev

Woman_Being <ar...@classnet.co.il> wrote in message

> [...]
>
> Povyarvayte mi - beshe MNOGO tqjen, samoten i zatvoren chovek. Takiva
> hora kriata chuvstva, podobni na tezi, koito citirate.

Penjo Penev e oshte edin ot tyzhnata poredica bulgarski ikoni, uvisena v
herbarija na bulgarskata ikonotvoritelnost.
Bulgarinyt e stranen mitologotvoritel:pyrvo ubiva i posle zabozhda s
karfichka svoja kumir v oltara na "stroitelite".
Spomnete si Angel Kynchev, Botev, Levski, Benkovski, Aleko, Vapcarov,
Smirnenski, Petja Dubarova.(tova mi idva na um "prima vista", bez dori da se
zamisljam i selektiram hronologichno) Kolkoto po-mlad i nelepo zatrit e
talanta, tolkova po-visoko e negovoto mjasto v syrcata na idolotvoritelite.
Tova sigurno ima neshto obshto s drevnite zhertvoprinoshenija pred oltara na
Bolg. :)))
Dokato pri bolshinstvoto ot naciite geroite visjashti po stenite na
obrazovatelnite institucii sa skuchni bradati djadovci, u nas te sa ukraseni
predimno s mladi, edva otvorili krila za polet individi.
Tyzhno. :(

> [...]
>
> Zashto moeto vqzrajenie kqm podobni prepratki e "narushenie na
> svobodite", a MOITE svobodi - nejelanieto mi da obshtuvam s psihicheski

Tova predpolagam e "portret na "ideologicheskija vrag" kato psihicheski
bolen individ?

> Moyata gledna tochka e, che az ISKAM na soc.culture.bulgaria da se
> sreshtam s INTELIGENTNI i PRIYATNI za obshtuvane hora, koito uvajavat
> lichnoto dostoinstvo na sqbesednicite.

V edin svoboden po-syshtinata si forum verojatnosta da se sreshnesh s hora s
diametralno protivopolozhni na tvoite esteticheski vyzprijatija e
dokazvana ezhednevno. Ako vsichki hora misleha kato edin, to togava svetyt
bi bil idealen i konfliktite biha bili svedeni do minimum.(tova beshe i
krajnata cel na poznata ni ideologija) Za syzhalenie nravstvennoto,
inteligentnoto i kulturno nivo na individite e razlichno(mnogo trudno shte
namerish shodstva v rechnika, estetichnija pylnezh i svetogleda na edin
prodavach na karantija ot "Konjovica" i da rechem edna prepodavatelka po
oboj v muzikalnoto uchilishte na "Oborishte", makar che ne samo te sa
synarodnici, a i sygrazhdani), koeto ot svoja strana e baza za pojava na
NEINTELIGENTNI i NEPRIJATNI za dadena grupa(vyzpitani v edna tradicija)
hora, koito, vypreki razlichijata, mogat da uvazhavat lichnoto dostojnstvo
na sybesednicite, no da iziskvat ot svoja strana syshtoto ravnopravno
tretirane.
Spored men, mnogo po-goljamo neuvazhenie e symnenieto v mentalnoto zdrave na
njakogo, otkolkoto prepratka kym necenzuren tekst, pripisvan na kolos na
bulgarskata literatura. Razbira se: razni hora - razni ideali.

> [...]
> kqdeto tova da se priema s udovolstvie.
> Po sqshtia nachin i IZNASILVANETO ne se smyata za izyava na Lichnata

Syglasen sym s mnenieto na Stef i ne iskam da povtarjam kazani ot nego
istini.

> Na edna diskusia, kqdeto pochti ne mojem da se kontrolirame edin drug -
> mojem edinstveno da ignorirame edin ili drug ot pisachite, kogato se
> dokajat kato nekorektni.

Tova e dosta spravedlivo reshenie i e adekvatno za takyv edin otvoren forum.

> [...]
> auditoriata, osven ako ne e dokazano predvaritelno, che auditoriata se
> sqstoi izklyuchitelno ot voynici, izdiveli ot dqlgo sqjitelstvo v obshti

Auditoriata se systoi ot bulgari i vkljuchva v sebe si i hora smjatashti che
socialnata im kultura e po-shiroko ponjatie ot kolkoto na njakoi im se iska
da byde.

> [...]
> smyatam na nekva smetachna mashinka nekvi im neshta vednaga sled
> zavqrshvane na gimnazia i predi da vlyaza v Akademiata.

Samijat fakt, che edni hora se smejat na edno, a drugi na drugo pokazva che
ima razlichni receptori za vyzpriemane na humor v razlichni proslojki na
naselenieto. Znachi li tova che samo opredelena elitarna grupa ima pravo na
"vyzvishen humor", a ostanalite trjabva da se syobrazjavat sys spusnatata ot
tazi grupa nravstvenna zavesa?
Ako imeto na foruma beshe "elitarna soc.cultura.bulgaria" i dostypa na
"regular folks"( kato men) bi bil reduciran do vyzhishtavane na tvorenijata
na dushevno izdignati individi,to togava vyprosa mi e izlishen. Vse pak
smesvaneto na nravstvennost s inteligentnost i nachetenost e diskriminativno
nachinanie, spored men, razbira se.
(del)

> Postepenno razbrah, che smehqt idva imenno ot samite dumichki - na
> "bakalite" im se vijdashe strahotmo smeshno, che nyakoy kazva na glas
> pred horata podobni neshta, koito ne bi povtoril pred decata si.

Seksualnoto vyzpitanie na decata e imenno dylg na roditelite i nezhelanieto
im da upotrebjavat dumi pred tjah (koito decata im znajat i bez tova ot
ulicata) e bariera mezhdu roditel i dete. Kolkoto po-tabu e seksualnata
tema, mezhdu roditeli i deca, tolkova poveche doverieto mezhdu tjah e
riskovano. Neupotrebata na "mrysni" dumi pred decata ti, ne te pravi
vyzvishen i chist! Vseki sam trjabva da reshi do kakva stepen mozhe da byde
otvoren i chesten pred svoite deca na seksualni i nravstvenni temi.

> Az se vqzdqrjah da si kazvam mnenieto, zashtoto ne obichah vse oshte da
> se podigravam na horata za tehnite nedostatqci - v sluchaya -
> umstveno-kulturni.

Sega obache navaksvash za zagubenoto i kakto vizhdam go pravish s goljamo
udovolstvie. :)))

(del)

> [...]
> malkite! :)))))))))/ T.e. gafqt e bil MNOGO PO-GOLYAM, otkolkoto scb
> moje da prieme za smeshen. /Dano ne gresha!/

Cjalata hristijansko-nravstvenna mitologija e bazirana na momenta kogato
Adam i Eva otkysvat ZABRANENIJA PLOD ot (zabelezhete) DYRVOTO NA POZNANIETO!
Razbira se ako ti se ebe shte plashtash s myki, vechni myki tam v ADA, shte
gorish rygan s vilite na djavolite, obljan v kryv i pot i posolen sys sjara.
Nravstvenostta zapochva ot momenta kogato ti mozhesh da namerish zadovolstvo
izvyn NEGO! (interesna analogija s nravstvenata chistota na
socialisticheskija ideal)

> [...]
> naprazno kogato shte se kazva "mrqsen" anekdot - obiknoveno se podgotvya
> publikata s dumite "oficerski", "milicionerski"...

Moja poznata(prijatelka na pokojnata mi majka) opredeljashe cennostta na
myzhete spored tova dali celuvat ryka na zhena ili ne.Otnovo: razni hora -
razni metodi za opredeljane na svestnostta na blizhnija si. :)))

> [...]
> lyubitelsko-potrebitelski "poznania" v tezi oblasti i moga da kaja - ne
> napqlno kompetentno! - che Ima neshto gnilo v Dania!

Imash v predvid "psiholog" s tvojata naglasa i tvojata cennostna sistema,
predpolagam?

> [...]
> nyakakvo zadovolstvo u horata - predimno mqje, no poznavam i jeni! -
> koeto gi kara da se smeyat, bez da ima kakvato i da bilo smeshka.

Ako imashe formula za tova koe e smeshno i koe ne e, humoryt bi izgubil
chara i obajatelnostta si.
Tuka shte citiram: "Chovek e oceljal, zashtoto se e smjal"

> [...]
> maltretira ostanalite hora. Kogato ne moje s poboy ili nasilie - chrez
> slovo - pravo v Slqnchevia split na Svetlinata.

Trjabva li togava da kazhem che Dostoevski e prestypnik risuvajki ni jarka
kartina na takyv?

> [...]
> obraza i na slovoto se vnushava na Zritelya, che e svidetel na
> Izkustvo... Kray na lirichnoto otklonenie/

Nachalo na lirichno otklonenie:

Kogato Christo opakova tova izkustvo li e? Toj ne izpolzuva tradicionalnite
materiali na zanajata. Predi meseci v New York beshe pokazana "skandalna"
izlozhba na anglijsko izobrazitelno izkustvo. Tam edin ot hudozhnicite
predstaveni v izlozhbata izpolzuva slonski fyshkii kato akcent na tvorbata
si. Tova izkustvo li e? Razbira se che e! Sled kato avtoryt go smjata za
takova i e plod na negovata tvorcheska misyl, to spada kym kategorijata na
izkustvoto. Dali na bolshinstvoto tova iskustvo shte se ponravi, tova e
veche syvsem drug vypros! Sled kato njakoj sytvori neshto s cel da go
predostavi na drugite za ocenka, neshtoto se prevryshta v izkustvo.
Ima poemi cheteni edinstvenno ot avtorite im. Makar i imajki za ocenitel
samo edin chitatel, kojto dori e mezhduvremenno samijat tvorec, to tova e
izkustvo. Dali e cenno samo oceniteljat mozhe da opredeli. Za edni
"Guernica" e vyrha na izobrazitelnoto izkustvo, za drugi e macanica i
neskoposano narisuvani izrodi. Za edni Carl Sandburg e naj-velikija poet, za
drugi tova e Petko R.Slavejkov! Tova che njakoj ne haresva Stravinski, Zappa
i Ravel ( koito az obicham), ne znachi che tezi hora sa ot "po-nissha za
men" kasta, nito pyk che sa prostaci ili degenerati. Prosto ne gi haresvat i
tolkova. (Obidno bi bilo, ako gi haresvat samo zaradi tova che gi haresvat,
zashtoto njakoj drug kojto te smjatat za mirodaven gi haresva!) Ti ili
haresvash neshto ili ne go haresvash. Ti si tozi kojto trjabva da reshi!
Krajna konstatacija: "Ne vseki kojto ne haresva tova koeto pisha e prostak!"

> [...]
> publikuvani, makar da im se e radval, veroyatno, nasame. Toy gi
> schitashe za svoya tayna. Dali sa bili rimuvane na mrqsotii, ili

Galileo se e otkazal ot tvyrdenijata si syshto, no ne go obvinjavam. :)))
V zhivota sme sreshtali i "po-tragichni" sluchai.(naprimer: Majki da se
otkazvat ot sobstvennite si deca! Vizh, tova e naistina tragichno.)

> Sega za posochenata ot teb "erotichna poezia". Tya ne e erotichna. I ne
> e poezia. Dori ne e i PORNO poezia.
>
> Tva e bokluk.

Tva e tvoeto mnenie.
Imash pravo da izjasnish svojata pozicija, no ne i da zabranjavash na drugi
da go smjatat za nebokluk.
(V sluchaja zashtitavam ne tvorbata, a principa!)
Sled kato e nadzhivjala godinite(kakto vizhdam Nikolaj Tyrkalanov ja poznava
ot po-ranni vremena) i e predavana i prepisvana ot ryka na ryka,
sledovatelno e imalo hora za koito tova e bilo "kulturno sybitie". Tochka.

Ne zabravjaj: Ne mozhe vseki da e tolkova nravstvenno chist i vyzvishen kato
teb!
Radvaj se na polozhitelnija chovek kojto si izgradila ot sebe si i se
samonaslazhdavaj na moralnata i dushevnata si chistota.
Tova e polozhitelno. Pozvoli obache i na ne chak do tam izvisenite duhom da
pokazhat realnija si oblik, tyj kato inache te ne biha bili te - a samo
podrazhateli.
(del)

> [...]
> raztrqska - stava pomia.
> Boje, kolko dumi se izpisaha za tazi poshla bezmislica! "Avtorqt" bi se

Samijat fakt che tazi "tvorba" e plod na tolkova razgoreshteni diskusii e
pokazatelen za nejnata sila. Ponjakoga tvorbata ocharova, drug pyt -
raztyrsva i otvrashtava. Da rechem Mahir e daleche po-izvesten dnes
otkolkoto da rechem Bodler.
Life is not fair! :)))))))

> [...]
> neklasovo! E, shte vi uchudi li, che bashta mu beshe vissh oficer - pod-
> ili polkovnik! Ima neshto v taya rabota! Podglasyashe mu Valentin

Sys sigurnost obache si zabravila mnogo ot stihotvorenijata na Lermontov
ili Dikenson, koito si chela po syshtoto vreme.
Vypros na intenzitet. :))))
Kakto kazah po-gore: "Life is not fair!"

(del)

> E, ako ne ste me razbrali dosega - kolkoto i da drqnkam oshte - nema
> fayda!

Merci, podobno.
:)))

> [...]
> tyah! Nyama zashto da se dovolstvame ot podobni Senzacii.
>
> Che to stana golyama diskusia...
>
> Ta KOY bil otkril i publikuval v SLOVO Poeziata???

Gordana Koleva e ljubimata mi sypruga ot (sled 5 dni) 19 godini. Faktyt che
tja e tituljar na abonamenta ni za Internet, pravi nejnoto ime da se
pojavjava kato tituljar na vsichki E-mailove izprateni ot tozi mi adres (az
vse pak se podpisvam otdolu, za da razbulja misterijata) :)))
Mezhdu drugoto nejnoto nravstvenno vyzpitanie e shodno s tvoeto, no tova ne
ni prechi v braka.Naprotiv, pravi go po-interesen. :)))

Nikolay D. Tarkalanov

Gratzian Kolev (grat...@hotmail.com) wrote:

[...]

G-n Kolev,

Az ne sum moralist. Az sum razvratnik. Ne se strahuvam ot mrusni dumichki.
Preboleduval sum viktoriansko-puritasnkia moral na srednovekovna
Anglia i na Suvetska Rusia. Cvetaniada e bokluk. Rugatnja. Cvetaniadata e
kazarmen shediovur i neka si ostane tam zavinagi.

Ako vsichko koeto ste cheli ne vi e suzdalo kriterii za precenka na tova
koe e krasivo i koe grozno, koe e talantlivo, i koe e bezdarno, izglezhda
togava nashijat razgovor e bez smisul.

Osven tova. Onezi ot "slovo.orbitel", koito poddurzhat stranicata, sled
kato ne sa sigurni che e ot EP, shto ne ja slozhat na otdelna direktoria,
zaedno s kuncho i podobni, pone dkoato avtorstvoto se ustanovi
kategorichno? I osven tova. Ako Cvetaniadata e dostoina za ochite na
horata, shto ja krijat? Shto ne i turjat 1 link, neka vseki da i se radva.
Nali sme demokracia, i mrusnite dumichki imat pravo na sushtestvuvane i
upotreba. Stiga s taja sedesaro-komunisticheska diskriminacija.

: Gordana Koleva e ljubimata mi sypruga ot (sled 5 dni) 19 godini.

Vie recitirate li si ja edin na drug? Decata vi znajat li ja veche
naizust? Tova li e naj-dobroto koeto mozhete da im predlozhite?

NT

Christian Yankov

In article <85vr30$m0m$1...@news.fsu.edu>, ntar...@garnet.acns.fsu.edu (Nikolay D. Tarkalanov) writes:
> [...]

> Vie recitirate li si ja edin na drug? Decata vi znajat li ja veche
> naizust? Tova li e naj-dobroto koeto mozhete da im predlozhite?

E vse pak tuka ne sqm sqglasen i dazhe mnogo se radvam, deto nyama
link kqm taya "tvorba", nezavisimo dali e sqtvorena ot Elin Pelin ili
ot koito i da bilo. Shtoto shte dam adresa na stranicata na
slovo.... na dqshterya mi da chete bqlgarski, ama ako imashe link kqm
"Cvetaniadata" shtyah mnogo yako da se zamislya.

Christian

Gratzian Kolev

Nikolay D. Tarkalanov <ntar...@garnet.acns.fsu.edu> wrote in message
> [...]

> Az ne sum moralist. Az sum razvratnik. Ne se strahuvam ot mrusni dumichki.
> Preboleduval sum viktoriansko-puritasnkia moral na srednovekovna

Kogato spomenah imeto Vi, to beshe samo vyv vryzka s istoricheskija zhivot
na tvorbata (na men specialno ne mi e poznata ot po-ranni vremena) i imenno
vasheto tvyrdenie, che ste ja sreshtali v uchenicheskite si godini e
dokazatelstvo, che tja e syshtestvuvala oshte v onova vreme. Faktyt che ste
zhenen i s dete, ot druga strana mi dava osnovanie da tvyrdja, che tezi
godini ne sa bili tolkova skoroshni.
Nishto poveche! Ot druga strana, kakto veche spomenah, tvorbata e imala
njakakvo vyzdejstvie vyrhu horata koito sa ja prepisvali i iztakali do
dneshni dni. (inache bi bila bezvyzvratno izgubena i sledovatelno, tozi niz
ot diskusii ne bi syshtestvuval)

Cvetaniada e bokluk. Rugatnja. Cvetaniadata e
> kazarmen shediovur i neka si ostane tam zavinagi.

Boklukyt e sredata v kojato osoben rod zhivotni se chuvstvuvat konfortno i
ot svoja strana sydejstvuvat za negovoto prerabotvane.
Po syshtijat nachin za edin ot pochitatelite na "Kurviada/Cvetaniada" mozhe
bi "Prystenyt na Nibelungite" da e syshto bokluk. Koj e prav?
Vypros na tylkuvanie.Taka che ne otnemajte na blizhnija si, pravoto na
sobstven kriterij. Kazvate che ne ste moralist, a postojanno klasificirate i
zaklejmjavate. :)))
Lirichno otklonenie:
Predi mnogo, mnogo godini, kogato az bjah junosha s "chisto" syznanie,
izkovano po poznati obrazci az trjabvashe da posetja "kulturno meroprijatie"
zaedno s rabotnicite na TPK "Oborishte". Togava bjah 15 godishen i raboteh
tam prez ljatnata vakancija za da si izkaram pari s koito da moga da si
pozvolja da otida na more. Kakto i da e. Kulturnoto meroprijatie beshe
baletyt na Aram Khachaturjan "Gajane". Vsichki moi "kolegi" i "kolezhki"
respektirashti chichkovci i lelki) bjaha se priveli v "kulturen" vid.
Syotvetnite pricheski tip "mlada Valentina Tereshkova", syotvetnite
vrytovryzki, kostjumcheta, izobshto kakto si mu e reda, trandafori
"Arlekin", najlonovi beli rizi, parfjumi "Maki" i vsichkite onezi atributi
zadylzhitelni za nachinanieto "Rabotnik na kulturno-prosvetno meroprijatie"
beshe nalice. Az, kato pochitatel na
muzikalno-scenichni sybitija bjah mnogo radosten, che shte moga da otida na
balet (na gjuvech) i da chuja tova aktualno muzikalno sybitie na zhivo
(zaintriguvan ot "Tancyt sys sabi", kojto edva li ne bogotvorjah po onova
vreme, a i sega slusham s udovolstvie)
Celija trudov kolektiv beshe nastanen po syotvetnite mesta i ne sled dylgo
zapochna magijata. Edni brojaha kvadratchetata po tavana na operata, drugi
leko podremvaha, a naj-zaintrigovanite obsyzhdaha praktichnata prilozhimost
na tazi ili onazi balerina, ochakvajki antrakta za da preminat kym glavnata
atrakcija na sybitieto - sandvichi i oranzhada. Prosveshtavashe nashata
Partija rabotnicheskata klasa. Sreshtashe ja s postizhenijata na kulturata i
izkustvoto, koito bjaha spusnati otgore kato klasovo podhodjashti.Darjavashe
gi s knigi. Abonirashe gi za spisanija. Staraeha se horata, kato nikoja
druga predi i sled tova Partija chovekyt da popadne na hora i toj da stane
chovek! (deto vika poetyt). Da, ama ne. Chovekyt sled predstavlenieto otide
da pie i da obsydi macha ot predishnija den. Na men mi stana chudno zashto
ne haresaha baleta, sled kato na men mi haresa i razbira se gi zaklejmih
kato prostaci. Tezi hora se radvaha na neshta koito na men mi bjaha chuzhdi.
Slushaha "selska" narodna muzika, bjaha oblecheni v smeshni za men
demodirani drehi, izobshto typi bachkatori.(kakto bjaha narichani togava).
Dosta voda izteche ottogava i mnogo ot kosata mi okapa, ostatyka - pobelja.
Kolkoto i da bjaha dalech ot moeto togavashno estetichesko vyzprijatie,
tolkova sega az gi vyzpriemam kato normalni, zhivi moi sygrazhdani, koito mi
pomagaha v tezhkite mi sreshti sys zavarychen aparat. Tezi syshtite hora
bjaha kato che li ot drugo testo. Az, pishlegara, kojto ne mozheshe da si
izkarva normata bez tjahnata pomosht gi gledah s prezrenie. Lajnar i
polovina.S vyzrastta eventualno idva i tolerantnostta.
Nikoj ne lumpenizirashe togava tezi hora s "prostashka muzika" , naprotiv
radiotochkata sipeshe postojanno dieta "Radio Sofia" s obichajnija mix ot
klasicheska muzika, pesni i tanci na narodite i izvestna doza
socialisticheski pop. Horata obache go namaljavaha i si puskaha gramofona s
plochite na populjarnijat togava grycki ekvivalent na muzika za masite:
Mikis Theodorakis do dupka!
Zabranete sega chalgata v imeto na izkstvoto i kulturata s golemi bukvi!
Napravete go v tjahna polza! Kazhete im: Te se opitvat da vi vulgarizirat.
Umishleno! Tezi gadni sedesari-komunisti! Tova koeto slushate sa pulni
gluposti. Njama poezija v tazi muzika! Bokluk! Shabloni! Vulgarnost!
Poshlost! Cici i pari! Kolko nizko! Kyde e lirikata? Kyde e klasata?
Choveka shte vi izgleda i shte vi kazhe: "Ja si ebi majkata. Ti li che mi
kaish, k'vo e ubavo. Koj si ti,be, chshhhh, selski? Slushaj si tvojte si tam
cigu-migu, slushaj si gi divacite - negri i me ostaj na mira. Da te ebem u
komunisto. On che mi kae mene, k'vo e ubavo! "
Tochka.

> Ako vsichko koeto ste cheli ne vi e suzdalo kriterii za precenka na tova
> koe e krasivo i koe grozno, koe e talantlivo, i koe e bezdarno, izglezhda
> togava nashijat razgovor e bez smisul.

Mnogo ot tova koeto na men mi haresva naj-mnogo po-vsjaka verojatnost na Vas
njama da vi haresa. Koeto na men lichno mi haresva ne e kriterij za
vseobshta cennost. To mi dostavja udovolstvie lichno na men. Mozhe da e
kuplet na Harry Crosby, mozhe i da e kuplet na Bora Dzordzhevich, mozhe i da
e Kazandzakis, a mozhe i da e Botev. Shumolene na potok ili morski pejzazh
na Ajvazovski. Njama znachenie. Neshtoto ili mi haresva ili ne. Mozhe da mi
haresva dnes i da ne mi haresva utre. Mozhe da mi haresva dori s grozotata
si!? Imenno vsichko tova koeto sym chel me e nauchilo da precenjavam
neshtata za sebe si i da ne se smjatam za kapacitet po vsemirna estetika!
Vizh, mozhe da spodelja na chaska ili na forum(kato tuk naprimer) moite
predpochitanija, no njama da pochna da bija po masata, che kojto ne haresva
tova, koeto az haresvam e psihichno bolen ili v naj-dobrija sluchaj
perverzen tip.

> [...]
> upotreba. Stiga s taja sedesaro-komunisticheska diskriminacija.
>

> : Gordana Koleva e ljubimata mi sypruga ot (sled 5 dni) 19 godini.
(kakto spodelih v prodylzhenieto na tozi citat (koeto ste iztrili s cel
ostatyka da posluzhi za polezen fon na veneca na vashata jazvitelnost) s
mojata sypruga imame njakoi moralni i estetichni razlichija, koeto razbira
se ne prechi, a naprotiv obogatjava nashija brachen zhivot. :))

> Vie recitirate li si ja edin na drug? Decata vi znajat li ja veche
> naizust? Tova li e naj-dobroto koeto mozhete da im predlozhite?

Sled kato tova e vasheto predpolozhenie za tova koeto az moga da predlozha
na dyshterja si(bazirano predpolagam na vsichko koeto sym pisal dosega na
tozi forum), to neka ne vi razocharovam...da,ne samo che tova e naj-dobroto
koeto moga da predlozha, tova e edinstvennoto koeto moga da predlozha i nie
si recitirame "Kurviada" kuplet sled kuplet, sled gledane na pornografski
filmi! :))

NewsReader

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

> [...]
> Taka che nishto chudno, che dnesnite "demokratichni" kulturtregeri ne samo
> che ni zalivat s pomia, no za da dokazhat che tja e shedjovur, ja

Tozi tip muzika si e istinski folklor, syvremenen folklor. Izkustvoto ne
syzdava realnostta, a samo ja opisva. Kogato v pesenta se pee "bjah mitnichar
i zhiveeh kato car", samo mnogo glupav chovek (primerno takyv kato teb) shte
napravi izvoda, che pesenta razvrashtava mitnicata i mitnicharite. Umnijat
chovek shte napravi drug izvod.... otgatni kakyv... :-)
A na http://www.idrive.com/popfolk/web/indext.html ima dobra klasacija,
edinstvenijat problem e tova, che mnogo sa nekachestveni zapisite ot
tehnicheska gledna tochka.

Dimitar Bojantchev

NewsReader <newsr...@my-dejanews.com> wrote:

> [...]
>A na http://www.idrive.com/popfolk/web/indext.html ima dobra klasacija,
>edinstvenijat problem e tova, che mnogo sa nekachestveni zapisite ot

M/u drugoto t.n. chalga e neshto dosta razvlekatelno ako chovek moje
da ya pogledne kato ekzotika -- predi sedmica v B-g, dokato se vozeh
na taksitata, na mojah da ne zabeleja pesnite bnlikashti s naivitet i
prostotiya ot roda na:

"Praseta, Praseta,
vsichkite praseta na mezeta
v mazeto, v mazeto..."

ili neshto podobno

Drugiya shedyovur na narodnoto tvorchestvo e maaneto, neshto ot roda na:

"Ferari cherveno, edno za teb, edno za men,
edin milion v cvyat zelen..."

Nyakakva jena peeshe neshto ot roda na:

"Napravena sum za mnogo muje..." (ne pomnya tochno, tuiya chuh
samo vednaj, no imashe dobri popadeniya)

Chalgata e edin mnogo vajen janr na (polu-) narodnoto tvorchestvo,
otrazyavashto momentnoto nivo na razbiraniyata na "srednata" masa i
kato takova ne tryabva da bude tretirano s elizitizum, ami po-skoro
razbirane, a dori i s interes... A i ne e yasno doli komunizma imashe
pochva u nas, no konsumerizma, po-skoro dekadentskiya konsumerizum
opredeleno ima...

A konsumerizma, tuk veche pravya "editorial comment" e nai-hubavoto
neshto za tazi strana -- drugata vuzmojnost e pravolineina ideologiya
s vsichkite i socialni zavalki i politicheski kapani ot nai-razlichen
harakter, a te sa pagubni za edin narod, kakto imahme vazmojnost da se
ubedim ot skoroshnata istoriya...

D.

Vassil Mihov

Stefane,

Kato govorim za mrusni dumichki, cenzura i avtocenzura, "f*ck" znachi "eba", a
ne "chukam". (Za "chukam" si ima drugi dumichki). Tova vsushtnost podsilva
tvoyata teza, no go namerih za ironichno.

Vassil

Alexander Yordanov

Ami kato si otishal da zhiveesh v strana na licemerni puritani, za koito chukaneto

e po-golyamo prestuplenie ot ubiistvoto, koi ti e vinoven.

To i tuka, v SASHT, polozhenieto ne e po-cvetusto. Nadyavam se sled 100
godini, kogato belite anglosaksonci zaedno s angliiskata im puritanstina stanat
malcinstvo, polozhenieto da se opravi.

Alex

Dimitar Gueorguiev

Alexander Yordanov wrote:

> Nadyavam se sled 100
> godini, kogato belite anglosaksonci zaedno s angliiskata im puritanstina stanat
> malcinstvo, polozhenieto da se opravi.

Ne dai boje..
Amerika shte zapricha na Afrika :-)

stef

Alexander Yordanov wrote in message <38849F5C...@box-y.nih.gov>...

>Ami kato si otishal da zhiveesh v strana na licemerni puritani, za koito
chukaneto

>e po-golyamo prestuplenie ot ubiistvoto, koi ti e vinoven.

Licemerieto go ima navsjakyde. Licemernijat moral syshto. Samo formite sa
razlichni.
Vse pak ne mozhe da se otreche, che to e prioritet na protestantskata
bjurgerska etika.

>To i tuka, v SASHT, polozhenieto ne e po-cvetusto. Nadyavam se sled 100

>godini, kogato belite anglosaksonci zaedno s angliiskata im puritanstina
> [...]

Kakto v prirodata, taka i v obshtestvoto ima ravnovesie. Strahuvam se,
obache che dvamata imame mnogo razlichija pod "polozhenieto da se opravi".

SN

Alexander Yordanov

stef wrote:

> [...]
> razlichni.
> Vse pak ne mozhe da se otreche, che to e prioritet na protestantskata

Imenno. Tam mi beshe dumata. Anglosaksonskata forma na licemerie mene
lichno nai-mnogo me otvrastava. Dazhe i stalinistite ne me otvrastavaha
tolkova.

> stanat

> Kakto v prirodata, taka i v obshtestvoto ima ravnovesie. Strahuvam se,
> obache che dvamata imame mnogo razlichija pod "polozhenieto da se opravi".

V prirodata nyama ravnovesie. Moyat profesor po biochimiya navremeto
kazvashe: "There is no equilibrium in life. Equilibrium means death. Life is
steady-state - continuous influx of reactants and continuous removal of
products."

Ta i v choveshkite otnosheniya e sustoto. Polozhenie, pri koeto vsichki
vuprosi ste sa razresheni, vsichki ste sa dovolni i stastlivi, e edna utopiya.

Promeni, novi idei, buntove, revolyucii vinagi e imalo i ste ima. Svobodata
za edni ste e tiraniya za drugi, i t.n., i t.n.

Ili kakto beshe kazal edin izvesten filosof:

"Every exit is an entry somewhere else".

A pod "polozhenieto da se opravi" az razbiram iztrivane na puritanskite dogmi
ot zakonite na SASHT. Prognozite sa ( ot "Washington Post" ) che sled 100
godini hispanic + black + native Americans > white americans. Nadyavam se
tova da bude krayat na puritanizma v SASHT.

Alex

Ilya V. Talev

Alexander Yordanov wrote:

> Imenno. Tam mi beshe dumata. Anglosaksonskata forma na licemerie mene
> lichno nai-mnogo me otvrastava. Dazhe i stalinistite ne me otvrastavaha
> tolkova.

Njamashe nuzhda da go kazvash poslednoto:
to si e taka yavno ot vsichkija bokluk, kojto
puskash tuka.

IT

sp...@erols.com

Dimitar Gueorguiev wrote:

> Alexander Yordanov wrote:

http://www.notam.uio.no/~hcholm/altlang/stat.html

NewsReader

Dimitar Bojantchev wrote:

Spored men greshish. Chalgata ne e zadyzlhitelno izraz na potrebitelstvo. Ima
dosta pesnichki sys silno izrazena socialna nasochenost, koito imat napravo
kritichen pogled kym nastojashteto. Primerno pesenta na Petra "20 vek" ima za tema
navlizaneto na multinacionalnija kapital v Bylgarija. Az v kolata slusham pochti
vinagi takiva pesni, dazhe sym si napravil i disk s mp3 parcheta za kompjutyrno
polzvane.

Nikolay D. Tarkalanov

Alexander Yordanov (yord...@box-y.nih.gov) wrote:

[...]

Kitaicite sa ne po-malko "puritani" ot conservativnite katolici. (Ili se
luzha)

stef

Nikolay D. Tarkalanov wrote in message <862vni$rel$1...@news.fsu.edu>...

>Kitaicite sa ne po-malko "puritani" ot conservativnite katolici. (Ili se
>luzha)

Nik,

Tova mi opravi nastroenieto za vecherta. Ako e istina, che smehyt e zdrave,
to utre veche shte moga i da izlizam.

SN

woman...@my-deja.com

Chakayte sega - da izyasnim polojenieto - che neshtata se zabqrkaha!

Graciane, ne iskah da se razbere ot posta mi, che TEB smyatam za psihar.
Psihicheskite zabolyavania, ili moje bi - psihicheska nestabilnost??? gi
otnasyam kqm grupata hora, koito se udovolstvat - pri tva ne tolkoz
fizicheski, kolkoto "intelektualno", ot pisaneto, prepisvaneto,
"otkrivaneto" - i PODOBNI potrebitelski emocii ot PODOBNI "proizvedenia
na Izkustvoto".

Tvoyat "gryah" v sluchaya se svejda do tova - kakto spomenah oshte v
pqrvata si reakcia - che ni provokira da "nadniknem" v edna kloaka,
chieto sqshtestvuvane az lichno predpochitam da ostane izvqn moeto
vnimanie. Moje bi si mislil, che tova shte ni razveseli - az se opitah i
taka da pogledna na neshtata, no -  po neizvestni prichini - podobni
"smeshki" v milata ni Rodina ne me razsmivat, a silno natqjavat!

Lichen uprek - che ne moja (ne pojela?) da priemesh, che si se izdqnil -
i da spresh do tuk, ami nie vsichki tryabva da se zanimavame veche
tolkoz dni s tazi istoria.

I tryabva da "otgovaryame na vqprosi, postaveni ot Izkustvoto" - e
nachi! - ubi me tvoya priatel, kritikqt! Ne iskam da vlizam v
obobshtenia za kriticite - no mnogo bih iskala da znaya - KAKVA e
rolyata im SEGA, izvqn epohata na Socializma, kogato se zanimavaha s
Hvalebstvia, ili Razoblichenie - v zavisimost ot tova, kakvo tryabva da
se duha!

Sega: ako sme postavili dostatqchno razbrano granicata, che v
po-golyamata si chast postqt mi beshe obyasnenie ZASHTO ne moga da
uchastvam v podobna "kultura", ZASHTO smyatam, che tam uchastvat samo
lumpeni, KAKVI sa mi kriteriite, kogato othvqrlyam dori namekqt za
avtorstvo na EP v "Poeziata", vkarana ot teb v nasheto Ejednevie - to da
prodqljim natatqk, po postovete, koito se poluchiha, i koito, Uvi! -
nyamat nishto obshto s vqprosa.

I dano uspeya da se izyasnya! - che dokato pisha - vsichko izglejda
logichno, no ako ne mina 1-2 pqti redaktirane - poluchava se umeshvane
na temite i dovodite - i stavat nejelani rezultati - kakto sega, ti da
si mislish, che postqt mi e protiv TEB, a ne protiv istinskia "VRAG" -
poshlostta.

V zashtitata si chovek moje da nameri bezbroy primeri, koito da
izglejdat kato dokazatelstva v negova polza. Az predpochitam - da ne
VODIM SPOR - koeto e tqpo i bezrezultatno, a da izkajem vseki svoite
pozicii. A kakva e istinata - koy mu puka?

Glavno na 4ma/?/ dushi mi se iska da otgovorya na "oproverjeniata" -
zaradi nesqglasie s postanovkite im. Ako ne se lqja - sledvat taka:

*Stef me korigira, bez da si dade truda da razbere za kakvo govorya:

> [...]
estestvo.
> Iznasilvaneto e forma na fizichesko posegatelstvo sreshtu druga

Mmmdaaaam! Dokato Masturbiraneto e Posegatelstvo SAMO? kqm sobstvenata
Lichnost - (razbira se - pri polojenie, che priemem Chovekqt i Poloviat
mu organ za edna i sqshta lichnost!)

Obache NA PUBLICHNO myasto - masturbiraneto e sqshto NASILIE - nad
prisqstvashtite nezainteresovani v sqbitieto hora.

Da ne bi da mislish, Stef, CHE NE E??? Hayde, sega! Chovek bukvalist
kato tebe do tochka! TO se naricha Nasilie i se nakazva - kakto i
pikaeneto na obshtestveno myasto, mejdu drugoto!

Prosto ima dve strani - i ti gledash SAMO ot glednata tochka na Podloga
- Mqjqt :))))))) A ima i drugi gledni tochki - na minavashtite naokolo
grajdani, koito predpochitat tochno v tva vreme da ne se zanimavat s
misqlta za tvoite sexualni zadovolstva.

Da ne zabravyame, che tozi vid psihopati poluchavat Udovolstvie - ili da
upotrebim ONAZI lyubima na USA-obshtestvenost nauchna dumichka -
ORGAZUM!!!   SAMO ako gi gledat hora, koito NE JELAYAT da gi gledat.
Kakto i iznasilvachite V POVECHETO SLUCHAI !!! - haresvat ne polovia
akt, a NASILIETO! I bez nego - ne mogat da osqshtestvyat i akta! /ne
govorya za iznasilvaneto ot grupata "Ne mojah da se udqrja" - to e
drugo!/

Ta, Stef, ako ne si izyasnil tozi moment - dali e NASILIE, ili ne
"MnaPM" /vz. po-gore!/ - kakvo li shte kajesh, za NASILIETO Mqrlyav Tip
v tramvaya/troleya da si tqrka v teb pantalona okolo zakopchavashtata mu
se chast, da te gleda nahalno i razseyano v ochite, a okolnite da se
pravyat, che ne sa zabelyazali nishto. "AZ" - potqrpevshata - bi
tryabvalo da se zaradvam na Vnimanieto ot strana na Zainteresuvania pol,
veroyatno???, shtot NASILIE nyama?

Az PAK vi molya - PREDI da se fqrlite da me oborvate - pomislete za
kakvo se govori. Ostavete posta "da otleji" pone 3 chasa - i go
prochetete predi da go pusnete! Az nyama da izbyagam - shte go procheta.
I shte otgovorya, ako ne preminava granicite na Dopustimata Tqpota!

Drug biser:

> Problemyt J., e che njama mrysni dumichki, ima guzno syznanie i
perverzna
> igra s nego.

Eto tova izkazvano veche ot men tvqrdenie, e izpolzvano ne po pravilata.

Vij sega! Kakto ako te zalee kofa voda ima (pone) dva varianta - da e
"narochno", ili da e "sluchayno" - i ti poglejdash choveka v ochite za
da razberesh KAK da vqzpriemesh sluchkata. Ako e Sluchayno - poyadosvash
se na Loshia si Kqsmeeeet, na Nesrqchnosttaaa, i podobni, no ako e
Narochno - ti se vbesyavash imenno na Zloto, Idiota, koyto iska da te
narani, na AGRESIATA.

V TOZI smisql - cyalata tazi AGRESIA, izrazyavashta se v Chalga,
Uzakonena Prostashtina, Gavra ... (oshte epiteti ot sorta) - e nasochena
sreshtu vsichko, koeto az cenya, a to moje da se obobshti s ponyatieto
"Dobqr Vkus", sqotneseno kqm Kultura, Intelekt i Uvajenie na ostanalite
hora. Ili - ako byah Bog - shtyah da formuliram i takava zapoved kqm
Mqja: Ne pravi na drugite onova, koeto ne bi iskal da napravyat na Mayka
ti!"

I Razdelitelnata cherata na "Bon Ton" minava TAM, kqdeto chovek se
opredelya KAK da im reagira.

Kogato edin ot NAS haresva i hvali takiva textove/izkustvo/pobliciraneto
im - toy se postavya v redicite na onezi, koito ISKAT , ili MYAMAT
NISHTO PROTIV da bqde unishtojen  Dobria Vkus, a ostanalite - koito
iskat toy da ostane kato priznak za razpoznavane na Horata, s koito ISKA
da obshtuva; ako useshta silno bezpokoystvo ot razprostranenieto na
Vulgarnostta.

O, az znam, che I TE sa hora! - no IMAM PRAVOTO da si izbiram s kogo da
obshtuvam, i s kogo da ne se zabelyazvam.

A ZASHTO horata ponyakoga trqgvat da premahnat razgranicheniata pomejdu
si - e drug vqpros i dqlqg!  Za sqjalenie - vinagi takiva opiti sa v
polza na Nissheto! - AZ ne sqm kato teb, zatva stani TI kato men = Az ne
sqm bogat - stani TI beden = AZ ne sqm uchil - Uchenieto e pozor
/bezmislica, tqpotia, izlishno/ = na Komunizqm = "Ravenstvo" mejdu
horata = "Demokracia" - pri krivoto y tqlkuvane.

V tozi kontext - az sqm PROTIV Demokrciata - ako tya oznachava, che
NARODUT shte mi nalaga svoya vkus! Zashtoto tozi vkus mi e do bolka
poznat! /tema na drug post!/ i NE GO JELAYA!

Oshte edin primer na Napadenie sreshtu dobria vkus i Lichnata Svoboda -
kogato si vqrvish zamislen nanyakqde, i izvednaj grqmko urigvane te
nakara da se ogledash i ZABELEJISH kupchinka mqrlyavi i pqpchivi
fizionomii - zahileni dovolno ot "shegata" si, chiyto podtext e
vsqshtnost - "Ti ni mislish za NISHTO, no nie shte ti ebem maykata!"

I ti naistina zapochvash da gi mislish za nishto, makar samo mig predi
tva si ima daval raven s tvoya shans.

No pqrvo samite TE sa se opredelili kato "Nishto" spryamo teb - i imenno
zatova te napadat, razdrazneni ot razlikata pomejdu vi, koyato za teb ne
e bila ot znachenie do tozi mig.

I tova VIE narichate Svoboda na Lichnostta? Ili oshte po-smeshno -
Demokracia? Dokato edin specialist po psiharstvo shte vidi Bolezneni
Komplexi /nay-malkoto!/.

Po dolu ima edin tipichen primer za DEMAGOGIA.

> Da vzemem za primer definicijata na Oxford University Computer
Services za
> mrysni dumichki. Az njamam pravo da izpisvam po e-mail anglijskata

duma za "chukam" --  fuck.

> [...]
Podobno e polozhenieto i za subekta i
obekta na syotvetnite dejstvija. Koe e po-mrysno bre, J., da chukash ili

Pqrvo - az ne govorya za SRAMNO i MRUSNO - a za VKUS - dobqr, ili losh.
Tozi vkus si izbira dali da izpolzva dumite si kato Mrqsni, ili kato
Chisti. Kogato AZ gi polucha - te VECHE sa opredeleni po kachestvo - ot
celta, koyato Avtorqt e vlojil v tyah. Ot svoya strana - az ne gi
upotrebyavam, a kogato iskam da izkaja neshto po-taka - namiram
dostatqchno dobqr nachin da me razberat i bez takiva elementarni i
poshki epiteti.
Vtoro - vsichki nie "chukame", no mnooogo malko ot nas ubivat. Ot tam -
i silata na dumite, upotrebeni kato napadenie e razlichna. Vseki moje da
kaje na blizqk - Shte te ubiya! - po nekqf povod - i to da se vqzprieme
kato obich, dokato ako kajesh na lyubimata si  Shte ti gio nabutam, Fuck
you, i s oshte obstoyatelstveni poyasnenia ot sorta - i bqdi siguren -
nito za mig tya nyama da si pomisli, che y se obyasnyavash v lyubov.

Ta primerqt ti - pregqrnat vednaga s lyubov ot oshte nyakolko dushi! -
ne e tochen! Ne, ne e LICEMERIE, che nyakoi hora NE HARESVAT da se
govori prostashki - i che imenno po tezi prikazki shte klasificirat
vednaga sqbesednika si. Razbira se - mnogo e vajno PRED KOGO kakvo
kazvash - pred priateli se govori drugo, pred kolegi - drugo - i tova NE
E  licemerie, a vqzpitanie. Az ne iskam da obsqjdam "morala" na tvoya
UNI server, no zashto ne predpolojish, che "Toy" ima za cel da izchisti
ezika vi ot bakterii - ta kato se kandidatirate edin den za Parlamenta -
da vi e po-lesno? Zashto vednaga tqrsish Narushavaneto na Pravata si?
Ami ako toy gi opazva?

Oshte edin plyus kqm tvqrdenieto mi, che ima i GROZOTA na dumite - tova
e, che vsyako pokolenie se stremi da sqzdade NOVA duma, koyato da znachi
sqshtoto, no da ne zvuchi gadno v ushite na chovekqt, koyto ya
proiznasya. Ot tam - fuck, chukam, shibam, vse dumi, koito znachat
sqvsem drugo, no zamestvat drugite, koito sa drazneli vkusa na
nujdaeshtite se ot tyah.

A na Ivrit NYAMA daje sqvsem tochni dumi - kato se psuvat - pravyat go
na arabski /??????/ , a dumata Orqdie - zamestva sexualnoto ponyatie za
Pishka v ejednevieto. Tva go rabrah nay-sluchayno, kogato se slisah, che
po televiziata govoryat za Preebavane na Voyskata - a to bilo vsqshtnost
Vqorqjavane /Sqorqjavane?/ :)))))))))) Haaahaha! Dqshterya mi me
svetna!

Moite squchenici sqstaviha cyal rechnik vqrhu dumata Saxofon - ot
podobieto Y sqs sex - az lichno izobretih dumata "HomoSaksofonizqm".
Byahme 16-godishni...

> [...]
vsjaka edna
> druga obida i na dyrpaneto na kosi i poboishtata po scenata.

A DALI se vqzhishtava? I KOY se vqzhishtava?

Az se smayah, kogato vidyah tova "show", kakto i edna Riki-nekva si. I
popitah s post poznat ot USA - istina li sa tezi sreshti, ili
razigravani ot aktyori.

Toy me uspokoi s otvrashtenie, che tova sa hora, koito za pari i za da
pomahat na "Mooom!" ot ekrana, se sqglasyavat da zastanat tam i da se
pravyat na idioti. A na publikata y plashtat, pqk, za da se "zasmiva",
da vika Uuuu! ili da rqkoplyaska - za koeto se podavat signali.
(Poslednoto se pravi otkak TV sqshtestvuva - i mnogo studenti,
pensioneri i autsaideri se prehranvat po tozi nachin.)

Sega - ne me plashi tova, koeto VIJDAM tam - ne me razbiray pogreshno!
Plashi me vida na horata - tlqsti, grozni, s izpopadali zqbi, s losh
ezik, s prostashki vqlnenia - i tova, zaedno s izkustvenite scenki na
mnima revnost i yarost - stava ejednevna "duhovna hrana" na opredeleni
sloeve v USA? A i ne samo tam, uvi :((((((((((((((

Stef, NE MI KAZVAY, che TI priemash vsichko tova za chista moneta???
Nesqmneno - za da go proizvejdat tva show - nyakoy sedi i go gleda. Az
ne sqm ot tyah - osven kogato merna, che uchastnicite sa OSOBENO silno
otvratitelni! Togava tqrsya po licata im belezite na falsha i
psihopatia. No i tva edva 3-4 pqti se sluchi!  Da se zabavlyavam s tezi
sceni???? Never! Da pazi Gospod!

No NE GI priemam za REALNOST, Stef!

Sqshtoto bludkavo i FALSHIVO show e onazi Svobodna Borba mejdu /za!!!/
pederasti, WW-kvo beshe - ne, neobyasnima si ostava za men TOZI vid
"kultura" - i ako si nein potrebitel - kvo da si govorim??? Ne si, nali?

> I tuk si mnogo prava v slednoto si prozrenie:
> [...] che Ima neshto gnilo v Dania!

Tva Shekspir go kazva, i az mu se doveryavam - shtoto toy poznava
otlichno kusurite na "Dania".

BTW! - i Shekspir pishe "mrqsno" - obaa-aache!...

> A az imam chuvstvoto, che nashata civilizacija se namira v takyv edin
> puberitet.

Greshish! Vsyaka epoha si ima nachalo, epogey i kray. Ne mojem da
ochakvame da bqdat kopirani Edi-kvi si neshta ot ONAZI epoha, zashtoto
te ni se haresvat na nas! Vsichko si sledva zakonomerno - nie mojem samo
da se opitvame da popravim Zloto, obiknoveno bezuspeshno... No da
obvinyavame Bashtite si /Lelichkite i Chichkovcite/ predi nas, che TE SA
NAPRAVILI Sveta LOSHSHSHSH!!! :( i ey zatva sega nie tryabva da yadem
L---a, vmesto med, i sme BEZSILNI da popravim Zloto - e MNOGO GLUPAVO,
zashtoto i te sa bili nyakoga v sqshtoto polojenie. I edin den i NASHITE
deca shte ni gledat sqs sqshtoto nedoumenie.

> [...]
statuja
> ot drevnostta?
> Javno tova e bilo ot vremeto predi horata da vkusjat zabranenija plod

Tuk ne razbiram KAKVA tochno pozicia zashtitavash pred men - koyato sqm
privqrjenica na Nudizma oshte ot togava, kogato dori Barovcite mqrsuvaha
samo tayno po rezidenciite! - i cyaloto ni semeystvo /V BG!/ se kefeshe
golo lyatos po moreto?

Be CHAKAY!??? Da ne si me vqzpriel za nekva babichka - moralistka? Tc!
Ne sqm - i imam svideteli samo ot predi dve godini, a v mnogo neshta
sqm mnogo po-osvobodena ot kolkoto mnozina ot VAS kogato i da e shte
bqdat!

Az pqk shte ti go trqsna, che VSICHKI zabrani na golotata o sexa, koito
spomenavash - sa nalojeni ot KATOLICIZMA!!! Verno, che se zapochva oshte
s Evreyskite Boji Zapovedi - no masovostta i nasilstvenoto im nalagane I
V Evropa - izcyalo e gryah na Yezuitite i Inkvizitorite, i to vednaga
sled epohata, koyato opisvash po-gore.

Nie NE sporim KOI normi sa pravi i koi - ne, no ti propusna da razkajesh
ma neosvedomenite, ako ima takiva!, che "orgiite" v Rim ne sa bili za
vsichki! Dokato Gospodaryat se e naslajdaval na pqlna svoboda - kef mu
jena, kef mu mqj, kef mu kamila - Sqprugite ne sa vzimali uchastie v
zabavlenieto, a SAMO robini, robi, ili visokopostaveni gosti. Ili iskash
da ni uverish, che Gospodaryat e predostavyal domochadieto i sqprugata
si na Gostite, za da pokaje gostopriemstvo? Ne spodelyam podoben nauchen
vqzgled.

Az samata NE ZNAM kak TOCHNO tryabva da se dqrji Obshtestvoto - no sqm
vqzpriela za sebe si opredeleni normi, koito ne jelaya da mi bqdat
narushavani ot Tqpaci i ZAINTERESUVANI grupi naselenie - a koi sa te -
shte kaja po-natatqk.

A za "sramno/bezsramno" v Prirodata - veche sqm spodelyala IZNENADATA
si, che moite dqshteri - vqzpitavani UMISHLENO svobodno, razkreposteno,
bez predrasqdqci - s nastqpvane na "sqzryavaneto" si razviha sqshtata
boleznena stesnitelnost, koyato me troveshe i men, vqzpitavana po tochno
obratnia nachin, v "skromnost".

I si napravih izvod, che IMA i vlojeni v nas Etapi na zadrqjki i
Osvobojdenie - veroyatno po nyakakvi prirodni Iziskvania?

> [...]

se e
> sydyrzhala v samata ideja za seksualnoto kato forma na zabavlenie.

Ne, nikoga ne se e govorilo za SKANDALNOST na tezi knigi. Osven v BG UNI
moje bi? Vinagi tezi knigi sa narichani LITERATURA! A ako ima neshto
Skandalno - to e dqrjanieto na duhovnicite v tyah, koito sa vqzprieli (
i kolko ni e poznato tova?!) da slujat na Izkustveni i Falshivi ideali,
da gi nalagat na Obshtestvoto, no pomejdu si izobshto ne se sqobrazyavat
s tyah.

Ako upotrebih tezi knigi v SPORA mi s GK - to e kato primer za
sex-literatura, i dali SA ili NE SA  izpolzvani v tyah prostashki,
prostonarodni dumishki za organi i sex. I izobshto - ti ne si razbral
spora ni i go izmestvash v sqvsem druga posoka - koyato nyama nishto
obshto s citiranata poema i moeto vqzrajenie.

> [...]
(izvesten
> anglijski politik ot nachaloto na 19ti vek), kojto, spored sobstvenija

Zvuchi MNOGO nauchno, no ne e verno! I dosega NAY-ZABRANIAVASHTATA
religia e Katolicizma. V Protestantska Germania - i podobni strani -
vsichki sexualni tabuta sa otdavna zabraveni. Zabranite nikoga ne vodyat
kqm progres, no i nalaganeto na LOSH VKUS nyama da dovede do izdigane na
BG narod.

Ne znam ot kogo zashtitavash pornografiata - nadyavam se - ne ot men,
zashtoto ne si spomnyam da sqm se proiznasyala protiv neya??? Vsyako
yavlenie si ima potrebiteli i zapqlva nyakakva nujda na horata. I pak -
razlikata mejdu NAS idva ot tam, kakvi sa ni nujdite i s kakvo gi
zadovolyavame...

Pak povtaryam - tuk, v tozi thread se govori /pone bi tryabvalo!/ za
VKUS, uvajenie kqm sqbesednicite, za avtorstvoto na onezi strofi, za
pravotata na providera da publikuva nedokazani "proizvedenia" na edin
chudesen BG avtor - etika ot TOZI harakter, i nishto obshto sqs
SEXUALNITE svobodi.

Za Svoboda govoreh samo po povod, che kqm neya se otnasya i MOETO pravo
na Svoboda - da ne mi se probutvat prostotii, bez da e dostatqchno
obosnovano zashto tryabva da me zanimavatS s tyah. I da ne mi se
razmahva znameto na Poshlostta kato Svoboda.

A po vqprosa za SVOBODATA - may shte tryabva da pisha otdelno - to az
VINAGI pisha vse za Svobodata! I ne mislya, che ima neshto po-vajno ot
neya - kakto i Svobodata da Pojertvame Svobodata si... kogato si
zaslujava!

> Nakratko -- pornografijata, J., e delo na tozi, kojto se objavja za
> naj-golemija i vrag, na bjurgera, ili kazano na bylgarski, na esnafa.

Tvase otnasya za poshlostta!

Pornografiata az ya otnasyam po-skoro kqm Terapiite. Za nujdaeshtite se
individi. Kakto aspirincheto...

Za NAS, vsichki ostanali, sqzdadeni po Boji obraz i podobie - ostava
IZKUSTVOTO - bilo to Erotichno, Dushevno, Sexualno, Lyubovno,
Estetichno, Zablujdavashto, Staromodno, Skuchno, Pouchitelno - no
IZKUSTVO!

V tozi kontext edna kartina/skulptora, kniga, film.... - moje da
IZOBRAZYAVA chukane - bez da e poshlost! /BTW. - kakvo e TOCHNO
znachenieto na PORNO? Samo GOLO li znachi, POLOV AKT, ili???/

Po sqshtia nachin ima CHUDESNI, silno deystvashti erotichni stihove -
bez da se upotrebyavat v tyah prostashkite izrazi, koito chetem v nashia
sqvremennik "EP". I pak - veche sqm go pisala tova!!! - dumite Kur/os/ i
Huy - oznachavat MOMCHE /mqj/ v drugi ezici, a Puta oznachva jena. Za
Pich/ka - nyamam svedenia.

Pravi gi gadni edinstveno chuvstvoto, koeto se vlaga v tyah - kogato sa
prednaznacheni PREDNAMERENO da OPOSHLYAVAT otnosheniata mejdu horata,
dori da terorizirat. V IL, v USA, veroyatno i drugade - govoreneto na
sexualni grubosti ili nameci dori - e veche podsqdno. Koeto ne znam do
kqf rezultat shte dovede...

V Bibliata imah neveroyatnoto udovolstvie da izcheta lyubovnite pesni Na
Lyubimia kqm Lyubimata, i obratno - tochno kogato i az byah zavladyana
ot podobni chuvstva - inache gi podminavah s bezrazlichie - i sa MNOGO
SILNI, i mnogo obrazni, bez da se spomenava pryako nito edna chast ot
tyaloto... Krasota!

Omar Hayam, prikazkite ot 1001 nosht - originalnite, ne prechistenite za
deca... O, i KAK si propusnal Hrama sqs skulptori v India, posveten na
Izkustvoto na Lyubovta "KamaSutra"??? Zashto TEZIskulptori NE SA
POSHLOST?

Veroyatno, zashtoto ne sa BG narodno tvorchetvo!

Edna preporqka - PROCHETETE, be hora, knijkata-izsledvane na
Pornografiata na BG narod! Neveroyatno pouchitelna!!! za nas! (Ziezii,
ti ne ya cheti! Tya te oprovergava napqlno za znachenieto na imeto
Bolgarin!)

Okazva se, che netqrpimite za moeto uho "dumichki" sa BG narodni dumi -
te ne polzvat/?/ drugi. V dvete tomcheta sa sqbrani vsichki
porno-istorii/prikazki/predania/narodno tvorchestvo, koito sa zapazeni i
do sega sred selyanite. Potresitelno e NEVEJESTVOTO i GROZOTATA v tyah!

Zadqljitelno "mrqsnishkite" istorii se razkazvat kato sluchki iz jivota
na Bibleyskite geroi - Gospod, Bogorodica i Hristos - neprekqsnato
obqrkvani s Adam i Eva! - shokirashto nevejestvo kqm tezi nay-stari
iztochnici na kultura, koito sa v sqshtoto vreme i VODESHTAta religia na
sqshtia tozi lyubim nash narod! I vsichko tova posoleno s rechnika,
koyto predizvika moeto vqzmushtenie. No I TAM ne zvuchi tolkova vulgarno
- paradox, zashtoto nali VULGARNO oznachava Bolgarski i Narodnostno? -
zashtoto prosto TEZI dumi sa se upotrebyavali sred naroda, ne sa
prednaznacheni za da naskqrbyat dushata.

> [...]
Gyrci
> sa zajavili, che chovekyt e mjara za vsjako neshto.

Koeto IMENNO kazvam i az! I s grupata Choveci, koyato se udovolstva ot
proiznasyaneto na rugatelstva - ne jelaya da si obshtuvam, neshto
neyasno li ima v tva?

> V erotichnoto shte dam primer: osnoven e motivyt i ot kyde ide
podbudata.
> Ako ide ot dolnata chast na tjalo ti -- zabravi ja.

Yaaaa! Shto da ya zabravyam? Kakvo e Gornata mi chast, bez Dolnata?
Dolnata osmislya Gornata, dokato Gornata oduhotvoryava Dolnata. Ako
tryabva da gi razgranichavame izobshto... Imenno TOVA e i nyuansa - dali
Gornata Vqzvisyava, ili Unijava Dolnata...

> To zatova za antichnite
> idealyt za myzh e bil s malyk, otpusnat penis.

Da, am ne! Tva si e chisto mqjka strategia za zabluda na naivnite im
Bulki - da si mislyat, che sa imali NEVEROYATEN kqsmet na mqj! -
nadminava dori Bogovete i Geroite po... mmm!...darbi! Ma tva veche sqm
go raziskvala v sqotvetnia Thread za Mereneto...

> [...]
Gledam
> napisala si "KRIMINALEN" s glavni
> bukvi, ta se seshtam, che ogromni izpraveni falosi sa slagani pred

Che - koy shte se izplashi ot takova neshto? Dokolkoto poznavam "Mqjete"
- te shte se redyat na opashki, za da "gi nakajat". A i zaplahata...
nyakak... mnogo govori.

> Az ne znam kakvo e izkustvo. Znam, che drevni kultovi predmeti se
vyzpriemat
> i ocenjavat kato proizvedenija na izkustvoto.

... na drevnia chovek!!! Ako se pravyat sega - se narichat KICH.

Da ne zadqlbavam natatqk - ti pochvash da razsqjdavash za Izkustvo - i
vednaga namesvash Cena??? Izkustvoto e neshto, koeto SAMO horata mogat
da pravyat. /E, i nyakoi racheta-otshelnici, de!/

Tova, che ima cena - ne go pravi po-cenno ili po-bezcenno. Moje da se
kaje, che e NAY-IZLISHNOTO neshto na sveta - i kakto vijdame - ima horam
koito chudesno minavat BEZ nego, ili polzvat samo zamestitelite mu.

Dokolkoto razbiram - az zashtitavam tezata, che Izkustvoto tryabva da se
predpochita za Konsumacia, a VIE? - che mojem SVOBODNO da preminem na
zamestiteli. Az ne natrapvam moyat vqzgled - i iskam da ne mi bqde
natrapvan i obratnia - TVA e vsichko.

Vmesto tova - kilometri izpisahme, che MOJE BI i Poshlostta e
Izkustvo??? E, dobre! No NE i za men!

Obshto vzeto - preumorih se ot obyasnenia! Kogato e tolkoz yasno i
prosto - uvajavayte sqbesednika nasreshta, za da vi uvajava i toy.

J. /Iztoshtena.../

No!!! -

/Sledva!/

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Dimitar Bojantchev

Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> wrote:

>Ami kato si otishal da zhiveesh v strana na licemerni puritani, za
>koito chukaneto e po-golyamo prestuplenie ot ubiistvoto, koi ti e vinoven.

Ne znam za tova -- otkakto takiva aktivisti kato teb navodniha USA tuk
veche chukaneto v publichnite kenefi se smyata za visha forma na
choveshka deinost, "gay pride" mu vikat, no tova da pritejavash orujie
zapochva da stava golyam gryah.

>To i tuka, v SASHT, polozhenieto ne e po-cvetusto. Nadyavam se sled 100
>godini, kogato belite anglosaksonci zaedno s angliiskata im puritanstina stanat
>malcinstvo, polozhenieto da se opravi.

Prez koya klyuchalka gledash i ti na sveta ne e yasno...

D.

Dimitar Bojantchev

> [...]

>Imenno. Tam mi beshe dumata. Anglosaksonskata forma na licemerie mene
>lichno nai-mnogo me otvrastava. Dazhe i stalinistite ne me otvrastavaha

Alex, stiga si nadziral prez klyuchalkata. Otvori vratata...

> [...]
>za edni ste e tiraniya za drugi, i t.n., i t.n.
>
>Ili kakto beshe kazal edin izvesten filosof:
>
>"Every exit is an entry somewhere else".

Taka e, ot edin publichen kenef v drug...

> [...]
>godini hispanic + black + native Americans > white americans. Nadyavam se
>tova da bude krayat na puritanizma v SASHT.

Iskash vsichki da te posledvat tam, taka li? Predi godini se peneshe
kolko bili izostanali Bulgarite, a kolko bili napred Amerikancite po
otnoshenie na seksa. Dano nito ednite, nito drugite ne se priblijavat
do tvoite idei, che shte stane strashno. Ne e vupros na puritanizum,
a na predpochitaniya...

>Alex

Ujas...

stef

NewsReader wrote in message <38847E13...@my-dejanews.com>...
[...]

dazhe sym si napravil i disk s mp3 parcheta za kompjutyrno
>polzvane.

A beshe obeshtal da gi pratish kato go napravish... Ivane, Ivane ... :)))

SN

stef

J.,

Trygnah da otgovarjam detajlno na tvoja posting, no razbrah, che njama
smisyl.
Eto zashto, shte byda kratyk, dokolkoto moga.
1. Ti opredeleno pripisvash na drugite tova, ot koeto ti samata stradash: ne
se opitvash dazhe da razberesh napisanoto ( edin ot 27te sluchaja v dylgija
ti posting e, che dokato az govorja za OCENJAVANETO na neshto KATO izkustvo,
ti me oprekvash , che ti govorja za CENA. Chovek se chudi, dali si chuvala
za izraza "ESTETICHESKA OCENKA" ili "NRAVSTVENA OCENKA").
2. Kljuchovata moja fraza, si beshe tazi za puberiteta na civilizacijata.
Naistina sym sbyrkal: Civilizacijata e v kriticheskata vyzrast. V
iztoricheko-kulturen plan, tova mozhe da se nareche "post-Viktorianska
epoha".Ti syshto, vidi se, zhiveesh tam.
3. Gratzian veche ti kaza v edin mnogo po-prav tekst tova, koeto az
faktologicheski ti izlozhih, kato hrana za mislene: sistemata na choveshkija
moral i svyrzanoto s nego estetichesko chuvstvo sa konservativni i SYZDADENI
i te POSTAVJAT NESHTATA V EDNA IZKUSTVENA JERARHICHESKA SISTEMA. Zatova
namesih kategoriite "krasivo" i "grozno", zashtoto te sa subektivni i
izkustveni kategorii. Ti zashtitavash tazi sistema, na men ne mi puka za
neja -- za men tja e obekt na izsledvane, a az si padam relativist.
4. Seksyt, podobno na hraneneto i otdeljaneto e chisto fiziologicheska
funkcija. Podobno na hraneneto(a i otdeljaneto, pone shto se otnasja do
dezajna , vyz osnova na seksa mozhe da se govori za negova esteticheska
forma (izkustvo), no izkustvoto v syshtnostta si e choveshko nadgrazhdane na
estestvenite neshta. Ako se vyrnem do estestvenoto systojanie na neshtata,
voajorstvoto i ekshibicionizma, za koito govorish, shte zagubjat samata
svoja syshtnost. Shte ti pripomnja staroto izkazvane na Bonjuel:
"predstavete si edna druga civilizacija kydeto vseki se hrani otdelno ,
zatvoren v malka tymna staichka, a horata se sybirat v ogromni, bogato
okraseni zali, za da otdeljat zaedno).
5. KUR ima etimologijata na Anlijskoto "cock" -- ide ot slavjanskata duma za
petel. Za tvoe svedenie, kokoshka e "kuritsa". Minalata godina, mislja che
pisah specialen posting za 2ri fevruari , kojto e bil "Petljov den"v
narodnija kalendar...... Shto se otnasja za zabelezhkite ti za dumite v
dvutomnika, te silno mi napomnjat napomnjat na dumite na Vera Gancheva
(syshtata, kpojato imashe navika da pryska okolo sebe si s deodorant, kato
sjadashe v Sofijskata opera): "Stefan, Srybskijat ezik ne ti Vi zvuchi kato
prostashtki bylgarski dialekt". Iskam da obyrna vnimanie, che tja njamashe
pred vid kak syrbite govorjat, a samite dumi. To, ne che az ne sym se smjal
sys sylzi na edna postanovka na "Romeo i Zhulieta" v Beograd .... ("vsichki
sme greshni, gospozha Konstantinova", kakto pisa navremeto v-k "Duma").
6. Pisna mi, da mi si izbivash evrejskite kompleksi v NEUKA i NEKOMPETENTNA
ataka sreshtu katolicizma.
Moralno-seksualnite normi na hristijanstvoto se dylzhat predi vsichko na
judaizma. Shto se otnasja do povyrhnostnoto ti spomenavane na Jesuitite, bih
izkal da posocha, che Jezuitstvoto e plod na Protestantskata Reformacija. Az
posochih, che Katolicizmyt stava mnogo po licemeren , no syshto i mnogo
po-chuvstven i "zagatnat" sled Tridentskija sybor, kojto sybor e produkt na
Reformacijata, i Katolicheskijat otgovor sreshtu neja. Puritanizmyt e
Protestantska etika, ne Katolicheska, kojato nabljaga na etikata predi
vsichko OT STARIJA ZAVET. Tova e sychetano morala na edna nova klasa --
bjurgerstvoto.
Az sravnjavam tuk mantaliteta , povedenieto i razkrepostenostta na hora,
koito idvat ot Israel i hora ot Italija i Ispanija. Ne slagam evreite ot
drugite strani, tam stava duma za druga edna kultura. Syzhaljavam, no shto
se otnasja za konservativnost, tvoite hora, J., se rodejat s Penzhabskite
pakistanci i s Irancite. Az poveche po tazi tema njama da govorja.

SN ( razocharovan za poreden pyt).

woman...@my-deja.com

In article <8649nb$7la$1...@news.ox.ac.uk>,
"stef" <s...@unforgettable.com> wrote:
> [...]

Penzhabskite
> pakistanci i s Irancite. Az poveche po tazi tema njama da govorja.

Ot koe??? Ot IL, ot MEN, ot Moite hora?

Vse pak - dobre, che tva stana predi svatbata - kqsnite razocharovania
sa mnogo tragichni :((((((((((
--
J. /Nezavisima ednolichna Chatterka v SCB/

Alexander Yordanov

"Ilya V. Talev" wrote:

> Njamashe nuzhda da go kazvash poslednoto:
> to si e taka yavno ot vsichkija bokluk, kojto
> puskash tuka.
>
> IT

V edno otnoshenie obache davam kredit na anglosaksoncite. Mnogo sa dobri
v izkustvoto da iztruskat maimunki ot palmite v tretiya svyat, da gi dokarat
America, da gi izkypyat, podstrizhat, izbrusnat, obrgadyat s izklyuchitelno
vnimanie
i grizhi ( vse pak, exotichnio zhivotno e tova ), da tsytkut s chasove,
izslushvaiki
kak sa bili tormozeni ot komunistite, i da gi ostavyat pred kompyutrite
i Interneta da hvalyat Americata taka, kakto i Bill Clinton ne ya e hvalil.

Tova e edinstvenoto nesto, za koeto im svalyam shapka. Vuv vsichko drugo
s nisto ne prevuzhozhdat ostanalata chast na sveta.

Alex

Ilya V. Talev

Tja stana k'vato stana!

Osven tova se vmyknaha uzhasno interesni elemennti -
erotika i pornografija, erotika i nasilie, chisti i mrysni
dumi, oposhljavane na bylgarskata kultura... che se
stigna i do judeo-hristijanskata nravstvenost...

Abe kazvat, che "duma dupka ne pravi", ama ne e chak
taka. Dali poezijata e kup rimuvani i ritmuvani dumi -
literaturni ili dialektni, ili pyk i dvete zaedno, chisti
ili mrysni? Mrysnite dumi, sami po sebe si, pravjat li
pornografija? Dali izrazyt na Petyrcho, tuk njakoi "si merjat
pishkite", e pornografen?

Poezijata, kazano naj-prostro, trjabva da budi u nejnija
konsumator njakakyv vid emocii (predpochitatelno -
polozhitelni). Kupeshkata bylgarska poezija e kopie na
ruskata poetichna forma, ne prodylzhenie na nasheto
narodno ustno poetichno tvorchestvo. V bylgarskata
tradicionna poezija njama rima, no ima ritym, kojto
syotvetstva na metrichnite osobenosti na pesenta:
"Chernej, goro, chernej, sestro,
dvama da cherneem."

Tova poetichno tvorchestvo, koeto narodyt syzdava,
e podchineno na melodijata i rityma. Za da se oceni
tekstyt izvyn dvete e nuzhna rykata na poet, ne pevec
(nepoznata u nas profesija dokym sredata na minalija vek)

Tvorcheskata "ryka" na takyv profesionalen - ili polu-
profesionalen poet se vizhda v slednite folklorni stihove:

"- Davash li, davash, Balkandzhi Jovo,
hubava Jana na turska vjara?
- More vojvodo, glava si davam,
Jana ne davam na turska vjara."

Pokraj prostija fakt, che tezi rimuvani redove njamat
syotvetnata folklorna melodija, osobeno izpykvat na
preden plan nesyvmestimite lichni imena: Jovo i Jana.
Kydeto ima "Jovo", zhenskoto ime e "Jovka";
kydeto ima "Jana". myzhkoto ime e "Jane" (kato
u Jane Sandanski).

Eto go originalyt:

"- More davash, Nikola,
ubava Jana na turcka vera?
- More glava si davam, vojvoda,
Jana ne davam na turcka vera."
(Verkovic, St., "Narodne pesme makedonski
bugara, Beograd, 1860)

V sluchajat sys spornata poema, pripisvana na Elin
Pelin, pone teoriticheski bihme mogli da imame obratnija
proces: poeticheskoto majstorstvo na profesionalen
slovesen tvorec e oposhleno ot ustnoto predavane na
proizvedenieto s techenie na godinite. Protiv tova ima
dve vyzrazhenija: (1) stihotvorenieto e dosta dylgo i
ne izpolzva trafaretni poetichni formi na folklora, za
da se zapomni lesno, i (2) njama i ostanki ot poetichna
obraznost, taka prisyshta na Elin Pelin. Eto vi primeri
za shopski poeticheski "truizym" u istinskija Elin Pelin:

"Зе'мята ти - зе'мя, не'бото ти н'ебо!"
"Проклети и черни о'чи, черни, валчести ... такви'е!"
"Ко'га съ'рце са'ка, чове'к не мо'е да не'чe■
"и тако'в како'в съм, че да ти харесам■.

Poslednata fraza e velika: edin syvetski poet poluchi
Stalinska nagrada za nejnata raznovidnost v stihotvorenieto
"Spasibo tovarishchu Stalinu": "Spasibo Vam za to,
cho Vy takoj, kakoj Vy est'!"

Eto njakoi izbrani momenti iz tipichnata za Elin Pelin
poetichnost:

⌠┘ Земята ти - земя, небото ти небо!
Ете, бая със зор изкаруваме лебо
и малко на законо дъската му клопа,
ама инат чиним на цела Европа┘■

⌠┘ Твоят въздух чисти със леб да се руча -
благ е като млеко...
А студна ти вода може да се смуче,
отечество мило и на гладно сърце┘■

⌠┘ Да е да пада лебо, готов от небото,
че турим у торбата, че седнем край селото,
цел ден че да се дзверим на твойте красоти,
че окам, колко можем:
отечество любезно, е, убаво си ти!■

(⌠Отечество любезно■)

⌠┘ Проклети и черни очи, черни, валчести ... таквие!
Па като те стрелне, като с вино те опие,
та не знаеш носиш ли се като сенка по небото,
или жив човек се щураш из селото!
Името и, да ви кажем, беше Ганка -
да я сдробиш с пресно млеко у гаванка!..■

⌠┘ Хеле Геле - мътните го зеле -
он загази най-много от сите
и по Ганка си изгуби дните и нощите.
Лудо полуде по нея, па си рече:
"Или она, или нема да ме биде вече!"
Па зафана да я следи, да се кашле зад гърбо и, да се фали,
че щел, божем, да я крадне или да ги пали...

Е, оно така е!
Кога сърце сака, човек не мое да нече┘■

⌠┘ Троеструнна гусла на три гласа кара:
Я те сакам, ка що сака
поле дъжд у суша,
ти се криеш като сврака
у трънлива круша.
То една ли я по тебе
похарчих въздишка,
от кахъри заприличах
на църковна мишка!
Свири Геле, свири, та чак се унаса,
жална песен като плач се у нощта разнаса┘■

(⌠Гелевата мука и неволя■)

⌠┘ Па да мож да литнеш като пиле леко
или да ме видиш така отдалеко
с каков ищах ручам чорбата войнишка,
че да се прекръстиш и кажеш с въздишка -
боже милостиви, луда съм станала,
това не е мъж ми ами пуста хала!
Още едно нещо че да се пофала -
какво-що играе, нали знаеш жено,
в твойте ръце бързи тънкото вретено,
те така играе пушката у мойте
(тука спри и речи: "Деца не се бойте!") -
та да знаеш Пено, здрав съм и добре съм,
и таков каков съм, че да ти харесам┘■

(⌠Писмото на Пижо■)

⌠Разсилнийот днеска ме срещна на друмо
и ми даде твойто писмо благодумо,
оно ми се виде малко закъснело,
писано с мастило, ама изветрело,
но пак, мили Пижо, редовете кратки
ги облех със сълзи, радостни и сладки.
Колкото ги четох, дваж по толко пъти
сърце ми дълбоки въздишки изкърти.
Четоха го сички, па го скрих у пазва.
Вечер че го турам под меко възглаве,
та да ми шушука твойто "много здраве"┘■

⌠┘ Дребните пиперки на една тояга
низ до низ наредих и турих над прага,
под самата стрeха, да не бие шуто,
да сещат за тебе, ти обичаш люто!..■

(⌠От Пена до Пожо■)

⌠┘ Не е, брате, село пусто, като село -
пръснало се в планината, та се невидело.
Накацали къщурките от чука на чука -
кукувица там да кукне, не се чуе тука┘■

⌠┘ Планина е, па ще има върхове високи,
планина е, па ще има долове дълбоки -
по връове орлица се вие,
по долове вук че да се крие.
Орлица е Яна от Лисичо било,
вук бе Вуте от Вълчо котило┘■

⌠┘ Очите и пусти - лалугери живи,
клепките и - нежънати ниви,
дека стъпи, земя се превива,
кой я срещне, от път се отбива,
още мома, таквая малечка,
като че беше бозала от мечка.
Дивото и теглеше душата,
страшното я викаше в гората┘■

⌠┘ Застанаха те насреща. Она го погледна...
Пъстро пиле влете в душата му бедна
и го клъвна, и усети болка сладка,
в сърцето му не остана кръв ни капка.
То заби, заудря прималело,
тая болка несетило, невидело┘■

(⌠Самодивско пиле■)

A sega, potyrsete neshto podobno v"

⌠┘ възпей ти тази Месалина,
най-първа в нашата Родина
отдала целий си живот
на хуй, държава и народ!..■

A propos, za kakva "dyrzhava" stava vypros?

"Точка турам по въпроса!
Ти какво си къдрокоса
и с такава златна пичка,
тук те слагам - кадровичка!"

A na tuj edno vreme mu vikaha, "dyra dyra
dva chadyra" i li oshte "aku njamy rimy,
udari my!".

Ne, deca, "v "Kurviadata" njama i kapka ot
poetichnoto tvorchestvo na Elin Pelin... za radost.

IT

sp...@erols.com

Well, even though I don't quite approve (on the other hand, folk poetry
is folk poetry, part of the true expression of the ethnos) , here's a
few things to translate:

http://www.auburn.edu/~mitrege/macedonia/erotic-poetry.html

woman...@my-deja.com

In article <3885E757...@ibm.net>,
"Ilya V. Talev" <ta...@ibm.net> wrote:
> Tja stana k'vato stana!...

Mnogo interesen post, Ilia! Mnogo se izkefih!

I si spomnih nyakoi stari narodni pesni - hubavi, naistina! `Ako i da sa
malko falshificirani!

A i Spaci me razsmya mnogo s neynia link! Ey tva sa originalnite BG
"pornografski" textove! - i sa mnogo po-dobro kachestvo ot povqrnyata,
koyato obsqjdame tuka s takqv hqs!

A Yudeysko/Hristianskia konflikt dali e zatihval nyakoga izobsht? :)

No SEGA may veche shte zatihne - ne go znam kakva religia e Clinton -
shtot go dava mnogo "osvoboden", nezavisimo dali za "katolik" po
predstavite na Stef, ili "protestant" po moite - ama shte dovqrshi
zavinagi IL - shte razdadat na vsyaka zyapnala arabska usta po hapka, i
posle shte nameryat nachin da dovqrshat i ostanaloto!

A JALKO! Takava hubava strana!

Dano "Prezidenta" uspee da prodade po-bqrzo dqrjavata na "Izraeleca" -
ta da ima kqde da se prenesem nabqrzo! :P

Ta, hubavo, Ilia! :)

Huligana

>Subject: Re: Otnosno "Kurviada" (mnenie na kritikyt Georgi Chobanov)
>From: woman...@my-deja.com

>A Yudeysko/Hristianskia konflikt dali e zatihval nyakoga izobsht? :

Ne e, no tova se dulji i na dvete strani. Interesnoto e, che nito Yudeite biha
prosushtestvuvali bez Hristianska Evropa, koiato dosta gi e tormozila,
inquizirala etc., nito puk Hritianskata kultura shteshe da bude vodeshta v
momenta, bez prinosa na Yudeite. Imam v pred vid prinosa vuv vsichki epohi, ne
samo Stariat Zavet i Hristos.

>No SEGA may veche shte zatihne - ne go znam kakva religia e Clinton

Mainata mu na Clinton. Toi i jena mu sa komunisticheski parvenuta.

> - ama shte dovqrshi
>zavinagi IL - shte razdadat na vsyaka zyapnala arabska usta po hapka, i
>posle shte nameryat nachin da dovqrshat i ostanaloto!

Niama da dovusrhi nishto. Toi se mazni na Izrael (kato povecheto USA
presidenti), i sega osobeno se e razmaznil shtoto mu triabvat Evreiskite
glasove ot NY. Triabvat mu za jena mu, a Ecreite ot NY vse oshte simpatizirat
na Juliani, shtoto im napravi grada chistichuk.

>A JALKO! Takava hubava strana!

Vse oshte si e hubava strana, no Rusnacite naposleduk mai mnogo ia navodniha,
taka che vnimavaite s vodkata tam:)
I.

stef

woman...@my-deja.com wrote in message <864lqk$8a8$1...@nnrp1.deja.com>...

>Ot koe??? Ot IL, ot MEN, ot Moite hora?

Ako ne si razbrala dosega, az chuvstva kym celi narodi ne izpitvam: njamam
osobeni ochakvanija kym celi narodi, sledovatelno ne moga da se razocharovam
ot tjah. Syshto taka ne moga da byda razocharovan ot edna strana, ponezhe za
men stranata -- tova sa horata i klimata... Ostavash ti, znachi.

>Vse pak - dobre, che tva stana predi svatbata - kqsnite razocharovania
>sa mnogo tragichni :((((((((((

>--
>J. /Nezavisima ednolichna Chatterka v SCB/

Tja svatbata nikoga ne e bila na dneven red -- neshodstvoto v harakterite e
ochevAdno: ta kak bi loglo takova vyzvisheno i chuvstveno zhensko syshtestvo
kato teb da se svyrzhe s takyv bukvalist kato men !!!

I ponezhe sym bukvalist, bih zhelal da utochnja, che temata, kojato poveche
njama da obsyzhdam s teb e judejstvo, hristijanstvo i judeo-hristijanstvo.
Prosto sym se uveril, che tova s povecheto Izraelci, koito sym sreshtal ne
stava: porednata sluchka beshe , kogato podarih Korana na edin Izraelec za
Koleda (toj beshe izkazal dosta "dundamentalni misli za Korana). Reakcijata
beshe neopisuema: "Zashto za Koleda i zashto Korana (toj Korana fo bil
izuchaval v Armijata) (NB!!!). Brat mu pyk izostavil ljubimoto momiche,
'shtoto to ne iskalo da prieme Judaisma... Ti syshto ne pokazvash priznaci
za gotovnost da obsyzhdash religijata ne ot poziciite na lichno
predpochitanie, a bez gnjav i pristrastie. Kakvo da se pravi c'est la vie.

Vse pak, az iskam da ti posocha neshto, njama antichna regija , nito
religiozna kniga pisana tolkova rano kojato da sydyrzha tekst, che deca se
prismivat na bashta si, che zaspal i mu se vizhdat "sramotiite".
Oshte shte dopylnja, che njama tolkova seksualno zabranjavashta kniga,
kolkoto starijat zavet: nito Vedite, nito kakvoto e ostanalo ot Egiptjanite
i Haldejcite, nito kakvoto mi e izvestno ot Kitajskata drevna knizhnina. Ne
e nuzhno chovek da gadae mnogo otkyde sa doshli vsichkite onezi seksualno
regulirashti tekstove v Novija zavet i Korana, i kak taka se e syzdala
Hristijanskata moralno-seksualna norma v Rimskata imperija prez 2 - 4 vek.

Ne mi puka kakvo kazva njakoj za katolicizma, ako dumite mu/i sa podplateni
s njakakva informacija, kojato nadrastva nivoto na bylgarskoto sredno
uchilishte ot 1970te i 1980te godini. Pri teb tova ne se poluchi --
syzhaljavam.

SN

vvel...@imap3.asu.edu

[...]

Zooparkqt. ;-)
Tam vsjako majmunche (a mezhdu drugoto te vse oshte zhivejjat v
komunizma, otvqd zheleznite pregradi i ot tam im idvat problemite
sigurno) si gi bie po njakolko na den, za radost i zabavlenie na
detsata, malki i golemi...

J., i ti minavash suma ti granitsi ponjakoga tuk, v S.C.B. ama povecheto
hora ne ti protestirat (e, s malki izkljuchenija, kqdeto prichinite sa
ochevidni).
V krajna smetka, ako sedne chovek da osporva absurdite, koito ponjakoga
podhvqrljash tuka (sqvsem sqznatelno, che i s zadni misli pri tova!), znachi
da gi legitimizira. Ama te sa si TVOI problemi, az njamam i ne zhelaja da
imam nishto obshto s tjah, az sqm se izmqkval s godini ot tjah i taka mi e
dobre sega... Cheta te i mnogo-mnogo ne se obazhdam, za da ne te obidja s
neshto.

: Po sqshtia nachin i IZNASILVANETO ne se smyata za izyava na Lichnata

: svoboda, a za neyno NARUSHENIE.

V shtata Texas predi 3 godini vkaraha Romeo v pandiza shtoto "iznasilil"
Julieta. Tova, che Romeo iskashe da se ozheni za Julieta, kojato noseshe v
korema si negovoto bebe, njamashe ama absoljutno nikakvo znachenie (oshte
po-malko pqk imashe znachenie kakvo mislela Julieta - neja maj nikoj ne
ja i pita dori).
Shtatskijat sledovatel objavi, che shtom Julieta e na 15 godini, tova e
"iznasilvane" i Romeo shte bqde osqden.
Aman ot zashtitnitsi na svobodata!!!...

Ama az tova maj veche ti go razpravjah... znam li?! Ajde stiga, che
sigurno se povtarjam.

Pozdravi,
Vesso

stef

Chudesen posting Ilya,
Hubavo e njakoj da napishe edna smislova obosnovka zashto tova ne e na Elin
Pelin.
kojto naj-nakraja me nakara da procheta izcjalo chudnata tvorba.
Trjabva da si priznaja, che tvorbata si ima dostojnstva, makar che silno
presilenoto vulgarizirano
zaigravane s tabu-dumichki, ja razvodnjava i unishtozhava dostijnstvata i.

Az lichno si ja datirah tazi tvorba za sebe si -- okolo 60-te ili 70te
godini, kogato se pojaviha parodiite na komunisticheskite "narodni pesni
(kakto se ucheshe v Bylgarska Filologija -- narodno pesenno tvorchestvo ot
epohata na socializma).

Tipichen primer za tozi tip parodii e tazi na N. Yordanov:

"Ah, Stojana, ah Stojana,
traktor pee na poljana ..."

(izpolzvano posle v pesen ot 1980te).

Vsyzhtnost az razpoznavam dve stihcheta , koito se noseha kato epigramki ot
uchenicheskoto mi vreme:

"Pornografska e takvaz literatura,
deto odma vdiga kura"

"Ot takava zlatna pichka
stava chudna kadrovichka".

Mozhe i da se lyzha, no spored men shansovete da e imenno ot tova vreme sa
dobri.
Edno e bezsporno: tvorbata ne e pisana predi 1950te. Ot veja prosto lyha na
"bylgarsko socialistichesko pesenno tvorcherstvo".

SN

Ilya V. Talev

stef wrote:

> [...]

> epohata na socializma).
>
> Tipichen primer za tozi tip parodii e tazi na N. Yordanov:

Nedjalko Jordanov e rodEn poet, nezavisimo ot
tova kakvi gluposti e pisal za pari prez epohata
na realnija socializym. Ne samo che bjahme kolegi
v syshtija kurs, no bjahme zaedno i vojnici dva meseca
v Dupnica. Spomnjam si edin ot nas, v noshtno uchenie,
padna v edna varnica, zashtoto si be zagubil ochilata.
Mozhete da si predstavite kak mu izgorja kozhata, osobeno
po delikatnite mesta! I Nedjalko napisa balada za "varnichnoto
obrjazvane" na nashija prijatel, ot kojato sled tolkova
godini (stanaha li veche 40!) sym zapomnil stihovete
"I sjakash sym se boril ne s varnica,
a s bjala cica na vdovica..."

V edna diskusija za "mrysni dumi" neminuemo shte oprem
do dialektnite osobenosti na bylgarskija ezik. Az sym
na mnenie, che iztochnite dialekti sa po-"puritanski" ot
zapadnite. Prichinite sa dve: v iztochnite dialekri dumi kato
"huj" i "putka" oznachavat edinstveno myzhki i zhenski
polovi organi, dokato na zapad "kur" pyrvonachalno e
znachelo "petel", a "pich-ka" e prazrachno proizvodno ot
glagola "pik-aja" (t.e., *pikalka), kojto v narodnija ezik
ne e tabu (vish u Vazov "Idi pikaj na sin kamyk da ti mine");
vtorata prichina e prehodnijat harakter na zapadnite dialekti
kym srybski, kydeto tezi dumichki i psuvnite nikoga ne sa bili
tabu (spomnjam si edna srybska dama da kazva v "prilichno
obshestvo", 'jabem ti pichku majnu u dupe!').

"Neprilichnite" ili "mrysnite" dumi v ezika sa nasiteni sys
silna emocionalnost, mozhe bi ne samo ot seksualnite asociacii,
no i ot fakta, che kato sme bili malki i sme gi upotrebjavali,
mozhelo e da poluchim ljuta chushka v ustata. Zabavno e da
se prosledi kak "Rechnikyt na bylgarski ezik" tretira razlichno
dumite "gyz" i "kur". Eto idiomite za "gyz", opisani v rechnika:
1. Vkarvam/vyviram/zaviram/vyviram/natikvam njakogo v
kychi gyz;
2. Da mi vidi gyzyt pyt;
3. Ina gyza si imam ochi (=mnogo sym nabljudatelen):
4. Koga stana kalajdzhija, koga mu gyzyt pochernja;
5. Koga mi dojde/opre jajceto na gyza;
6. Na dyrt gyz - zelen byz (=kogato njakoj ne se syobrazjava
s naprednalata si vyzrast);
7. (Ne) pisha na gyza si (= nikak ne zachitam njakogo/neshto);
8. Ochite mi sa na gyza (=ne sym nabljudatelen);
9. Pitam si gyza (=ugazhdam si mnogo; ne spazvam obeshtanija);
10. Pleshtja kato mokra pola o gol gyz;
11. Posran mu e gyzyt (=zlepostaven e);
12. Rycete mu sa (zavrjani) v gyza (=nepohvaten);
13. Sedja si na gyza (=ne se mesja v nishto);
14. Stanal sym (vdignal sym se) s gyza nagore;
15. Sjadam si na gyza (=primirjavam se);
16. Chakam da mi zapaljat slamata pod gyza (=protakam
neshto vazhno);
17. Jajce mi se peche na gyza.

Dokato rechnikyt dava syshto formi kato "gyze", "gyzence"
"gyzec" i dazhe rjadkoto "gyzica", "gyzle" (umalitelno ot gyz),
kakto i "gyzishte", formata "gyznina" ot izraza "majnata ti gyzina"
otsystva.
V rechnikovoto gnezdo za "majna" frazata "majnata ti gyzina"
syshto otsystva, no namirame frazi, mnogo ot koito sa sykrateni
formi na "majnata (mu) gyzina":
1. Vzemam si majnata (=napravjam neshto, makar da njama
polza ot nego);
2. Vyrvi (idi) na majnata si;
3. Majnata mu (i, im)!;
4. Na majnata si (=njakyde mnogo dalech);
5. Otivam na majnata si;
6. Prashtam (njakogo) na majnata mu;
7. Teglja (na njakogo) edna majna;
8. Shte si vidja majnata (=shte se ozhenja i shte si patja (sic!)).

Polozhenieto stava smeshno, kato poglednem gnezdoto za
"kur": rechnikyt objasnjava, che dumata oznachava myzhki
polov organ, i tolkoz! A na kogo ne sa izvestni izrazi kato
"edin kur mesto" ili "na edin kur razstojanie", "pusnaha po
edin kur voda", da ne govorim za "kure spleskan!".

Zabavnoto v zapadnite dialekti e, kogato tezi dumichki
stavat edin vid tabu i se poluchavat poetichni obrati ot sorta:
"Pushtiha go u otpuska da olabi zhilkata", ili v shopskata
pogovorka "Shto ne se e pyrcalo, nema da se kozi".

Ta takvija mi ti raboti.

IT

Borislav Simov

Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> writes:

>stef wrote:

[del]

> [...]
>godini hispanic + black + native Americans > white americans. Nadyavam se
>tova da bude krayat na puritanizma v SASHT.

100 godini sa mnogo. Belite shte sa malcinstvo v USA sled 30,
nai-mnogo 50 godini.

--
Borislav Simov, Graduate Student in Computer Science
Iowa State University, Ames, Iowa, USA

Borislav Simov

> [...]

>: Alex

>Kitaicite sa ne po-malko "puritani" ot conservativnite katolici. (Ili se

Nikolai, "kitaicite" syvsem ne sa ednorodna masa, dori i ako
priemem, che si imal pred vid zhitelite na KNR.

Kato cialo, v KNR ima dve pochti napylno razlichni grupi -
horata ot golemite gradove i horata ot selata. Shto se
otnasia do tezi ot selata, az, a predpolagam i ti, niamame
mnogo poznati sred tiah. Chuval sym, che zhiveiat pochti
kakto predi vek. Mozhe i da imat po niakoi partien sekretar,
ama dyrzhavata ne e uspiala da promeni mnogo bita im. Kato
svidetelstvo za otnositelnata im nezavisimost ot maovite
dogmi e faktyt, che si pozvoliavat po poveche ot edno dete,
razhdat dokato se sdobiat s myzhka rozhba. Tova e samo edin
primer za zapazvaneto na tradicionnite im narodni cennosti.
V tozi smisyl sa "konservativni", pone shto se otnasia do
seksualnata svoboda na zhenite.

Ot druga strana, horata ot golemite gradove v KNR zavisiat
izkliuchitelno ot voliata na politbiuro. Taka che tehniat
moral e funkcia na ezhegodnite socialni eksperimenti na
gerontokraciata v Pekin. Vse pak, smiatam, che sa sravnimi
gore-dolu s horata v Bylgaria. Moite lichni vpechatlenia sa,
che sa malko po-konservativni, no dori i da se lyzha, stava
vypros edinstveno za okolo 20% ot naselenieto, ostanalite
sa po selata.

Vidiah, che Stefan Nikolov se symniava v konservativnostta
na kitaicite. E, viarno e, che ima edin laf, "momichetata ot
Shanghai praviat liubov predi da se ozheniat" (sic!). Ako e
imal pred vid tiah, sigurno e prav - te sa dosta otvoreni.

Alexander Yordanov

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

> [...]

> mi, che izobshto njamat sex predi braka. Dori na obiknovenite prijatelstva
> s devoiki ne se gledat s dobro oko. Tova deto go ima(she) v BG, kuponi
> rozhdeni dni, nishto podobno: Vse edno si v obedinenite arabski emirstva.
>
> Zabeljazal sum obache drugo: kitaicite NIKOGA ne kazvat nishto losho za
> durzhavata si. Mozhe bi, mojat prijatel, kolkoto i da sme blizki s nego,
> prosto da ne iska da mi kazhe cjalata istina, koiato mozhe da se tulkuva
> kato (pazi bozhe!) RAZVRAT v ochite na njakoi moralisti (USA, EU).
>
> Ima li njakoi koito da e zhivjal v Kitai sred kitaici za da ni svetne?

Nikolay,

Ima kulturi, v koito e prieto mnogo nesta da se pravyat skrito-pokrito, i
nikoga da ne se govori za tyah
otkrito, osobeno pred vunshni hora.

Navikut na zapadnata civilizaciya da raziskva na vseoslushanie intimni nesta e
iztochnik na golyama chast
ot problemite i. V tozi aspekt mozhe bi kitaicite mulchalivo se uchat ot
greshkite na Zapada.

Preporuchvam ti edin chudesen film - "The Pillow Book". Posle ste si govorim
puritani li sa kitaicite... :-)))))

Samo che se sumnyavam dali ste go namerish v Talahassee, Florida. Vse pak
proveri v nai-golemiya mesten video rental
store.

Ako li ne, kazhi mi, ste ti izpratya kopie na videokaseta.

Alex

Alexander Yordanov

Alexander Yordanov wrote:

Styah da zabravya - tursi go vuv sekciyata za Foreign movies.

Alex

NewsReader

Alexander Yordanov wrote:

> To i tuka, v SASHT, polozhenieto ne e po-cvetusto. Nadyavam se sled 100
> godini, kogato belite anglosaksonci zaedno s angliiskata im puritanstina stanat
> malcinstvo, polozhenieto da se opravi.

I nie se nadjavame na syshtoto. Bavno, no sigurno zdravata ispanskata katolicheska
kultura izmita degeneriranija anglo-evrejski protestantizym. Protestantite smjatat za
glavno choveshko postizhenie parite, poradi koeto tjahnoto amerikansko modelno
obshtestvo se puka po shevovete.

Nikolay D. Tarkalanov

stef

Tuk go njama(Oxford, UK). Kato stava duma za filmi,
pisanijata ti silno mi napomnjat na edin film, kojto gledeh predi dve godini
v Edinbourgh,
Head on, na Anna Kokkinos.

Razsyzhdenijata ti neprekysnato me karat da si mislja za tozi film.

SN

Julian Stoev

On 21 Jan 2000 00:12:55 GMT, Nikolay D. Tarkalanov wrote:
> [...]
|kato (pazi bozhe!) RAZVRAT v ochite na njakoi moralisti (USA, EU).
|
|Ima li njakoi koito da e zhivjal v Kitai sred kitaici za da ni svetne?

Mnogo nakratko ot mene. Tova za kitaicite deto ti go razpraviat te nadali
e viarno. Razsyzdavam po analogia s koreicite. Mnogo po-veroiatno e
predpolozenieto ti, che ne iska da razkazva tochno po tezi syobrazenia
koito ti kazvash.

Imah niakoga edin roomate ot Kitaj. Mnogo gotin tip. Ziviahme v edna
staia 3 meseca, no toi ne govoreshe angliiski, a moia koreiski beshe
syshto pochti nikakyv. Taka i nikoga ne mu zapomnih imeto. Az go
cherpeh s rakiika kogato imah, a toi vadeshe razni alkoholi sys zmii v
shishetata. Beshe ot niakakyv provincialen grad, no iavno ot
milicionersko semeistvo ili neshto takova. Ta toi me kaneshe mnogo
nastoichivo da mu otida na gosti. Az mu kazvah, che zasega niamam takova
namerenie. I toi izvadi slednia dovod. Pokazvashe go s dumi i zestove.
Shtial sym da imam po edno mace na vsiako ramo, ako sym mu otidel na
gosti. Niamalo da me ostavi s po-malko ot dve.... ;-) Istoriite s tozi
kitaec sa mnogo i veseli. Pieshe i se bieshe kato za svetovno po
krychmite i poneze korejcite kato se biat, biat *mnogo* zdravo, chesto
hodeshe sys sinini pod ochite i poduta mucuna. Tova obache ne mu
razvaliashe dobroto nastroenie....

Za syzalenie goliamia expert po kitaiskata dushevnost Zaro - drugia
bylgarin tuka e mnogo zaet. Inache i toi bi mogyl da spodeli niakoi
podrobnosti, no niama da moze sega. Naposledyka vseki kitaec ot Beijing
koito me sreshtne pita za Zaro i kazva, che "edna Zarova poznata" mu
razpraviala za nego.... ;-)))) Napravo ne znam dali "poznatite" sa bili
tolkova mnogo ili e edna, no tia samo za Zaro razpravia!

--JS

------
Posted via news://freenews.netfront.net
Complaints to ne...@netfront.net

stef

NewsReader wrote in message <38869F3D...@my-dejanews.com>...

[USA]

> [...]
smjatat za
>glavno choveshko postizhenie parite, poradi koeto tjahnoto amerikansko

S kakvo katolicizmyt izvednyzh zasluzhi tvojata ljubov, bre Ivane?
Poslednijat pyt, kogato govoreshe za katolicizym beshe v naj-cherni tonove.

SN

Julian Stoev

On Thu, 20 Jan 2000 06:38:05 +0100, NewsReader wrote:
> [...]
|glavno choveshko postizhenie parite, poradi koeto tjahnoto amerikansko modelno

... i gnie li gnie....

Ti niakoga imal li si udovolsvie da vidish kakvi neveroiatni i epichni
myrzelivci ima mezdu predstavitelite na tazi "zdrava ispanska katolicheska
kutlura"? Gotini pichove, ama stavat samo za pesni i tanci... Poznavah
edin pred kogoto polovinata cigani ot Fakulteto izglezdat rabotlivi kato
germanci.

stef

Julian Stoev wrote in message ...

> [...]
>kutlura"? Gotini pichove, ama stavat samo za pesni i tanci... Poznavah
>edin pred kogoto polovinata cigani ot Fakulteto izglezdat rabotlivi kato

A ti njuakoga imal li si udovolstvieto da minesh prez Ispania i da vidish
kolko se e promenila za poslednite godini.

A inache az poznavam i myrzelivi germanci ....

SN

Julian Stoev

Interesno. Az ostanah s vpechatlenieto, che stava duma za USA v treda i
syotvetno naivno sym si pomislil, che pod "zdrava ispanska katolicheska
kutlura" se podrazbira Mexico. Ti sega me prashtash v Ispania. Ostava
az da te pratia v Kolumbia i napylno shte se razbereme. :)

|A inache az poznavam i myrzelivi germanci ....

Davaj! Razkazvaj! Tova sa mi edni ot liubimite istorii. Imashe nasam
edin Mark ot Bon, koito obichashe da me obogatiava s nestandartni istorii
za rodinata si. Toi sigurno zatova se ozeni za indiika i sega e niakyde
v India sigurno. ;)

Woman_Being

"Ilya V. Talev" wrote:

> V edna diskusija za "mrysni dumi" neminuemo shte oprem...

> Ta takvija mi ti raboti.
>
> IT

Ilia, v razni FILMI na chujdi ezici chovek ponyakoga chuva nyakoya
poznata duma, i vijda prevoda Y ednovremenno. Ta vqv vrqzka s tvoite
tqlkovania na lyubimite dumi, izpisani v mqjkite (Da be, naistina!
Zashto tochno v mqjkite????/ kenefi /Da me proshtava Nix!!!) iskam da
nablegna, che:

chuh naskoro dumata "Huyo" v ispanski film. /USAski???, no v Mexuko???/
I se prevejdashe "momche". Drug pqt mi se natrapi dumata "Puta" - za
Jena. /"Esta puta", neshto podobno.../ Selyanka edna imaha predvid, ta
ne vyarvam da sa ya narichali s mrqsna duma.

A po istoria na izkustvoto oshte predi suma ti godini Profesorkata ni
kaza, che ponyatieto "kuros-i" - edin vid drevnogrqcki slulptori,
izobrazyavashti nekvi pochti ednakvi mqjki figori idva ot
/drevno???"grqckata duma Kuros - momche.

Az lichno reshih, che tezi dumi sa ostanali ot nekvi stari vremena v
ezika na BG. V po-novi vremena sqshto ima takiva primeri - napr. v
rannoto Socialistie se upotrebyavaha kato SRAMNI dumite "Zoza",
"Kokona". Ne oznachavaha BASH neshto mrqsno, no natam vqrveshe, kakto i
"Flyorca" - po-meki obidni dumi.

Byah popitala kakvo TOCHNO pishe za PORNO? Az ne otkrih tolkoz
"mrqsnishki" rechnik v kqshti, ta da mi kaje :)))))))))))))

J.

stef

> [...]

>kutlura" se podrazbira Mexico. Ti sega me prashtash v Ispania. Ostava
>az da te pratia v Kolumbia i napylno shte se razbereme. :)

Hubavo de. I az go znam tozi izraz "myrzeliv kato latinoamerikanec", no sym
go chuval samo v Bylgarija.
Posochih Ispanija, zashtoto ne mislja, che myrzelyt e prjako svyrzan sys
"zdravata ispanska katolicheska
kultura".

> [...]
>edin Mark ot Bon, koito obichashe da me obogatiava s nestandartni istorii
>za rodinata si. Toi sigurno zatova se ozeni za indiika i sega e niakyde

Ne iskam da razkazvam za tova. Istina e, che obache stava duma za edna mnogo
specifichna forma na myrzel: tezi, koito az znam, si namirat hiljadi drugi
zanimanija , za da ne svyrshat rabotata, kojato trjabva da svyrshat. Edin
vid pre-zaeti lenivci.

SN

stef

J.,

Razberi naj-setne, che puta na Ispanski znachi "kurva; prostitutka".
Syshtata duma oznachava syshtoto i na Grycki, kakto i putana na italijanski.
Pak ispanski: Huevo - "jajce,tashak"; Huevon - "kopele, typanar"....
Tova kak e bilo prevedeno e otdelen vypros.

SN

Dimitar Bojantchev

> [...]

>Jena. /"Esta puta", neshto podobno.../ Selyanka edna imaha predvid, ta
>ne vyarvam da sa ya narichali s mrqsna duma.

Woman, tova e edna mnogo grozna duma i Meksikancite, koito sa izvestni
nebrejno vulgarniya si rechnik ya izpolzuvat bez da obrushtat vnimanie.

D.

Nikolay D. Tarkalanov

NewsReader (newsr...@my-dejanews.com) wrote:

: i zhiveeh kato car", samo mnogo glupav chovek (primerno takyv kato teb) shte

Prostete moeto nevezhestvo. Az sum izkljuchitelno glupav chovek.

Woman_Being

vvel...@imap3.asu.edu wrote:

> [...]

> komunizma, otvqd zheleznite pregradi i ot tam im idvat problemite
> sigurno) si gi bie po njakolko na den, za radost i zabavlenie na

E ee, Ne!, Veso!!!??? Tva veche prekali!

Maymuncheta da onanirat narochno pred publika??? Naistina li ima takiva?
Az znam, che otvreme navreme gi obhvashtat sezonni vqlnenia i te se
vpushtat da se "plodyat i mnojat" bezsramno pred ochite na publikata -
vednaj v rannite si godini - prashtaha ni na "etyud" v ZOO - se sluchih
v zooparka, kogato edin mqj se razvika veselo i se zaticha kqm
maymunskata kletka, kato prizovavashe vsichki "da gledame". I naistina
sedeshe i gledashe, kato mnogo shumno izrazyavashe vpechatleniata si.

Az, da si priznaya, se skonfuzih! Vednaj, zashtoto kato nyakoya patka se
povlekoh po nego - i ne ochakvah da vidya takiva maymuni -
exhibicionisti! :(((, i oshte - shtot onya vse se obrqshtashe kqm men -
da se radvame zaedno.

V tva vreme Maymunyaka i jenskata byaha mnogo po-malko entusiazirani.
Toy kakto si grizeshe nekqf bukluk - izvednaj se presegna, drqpna ya za
opashkata - i dokat se razbere kvo stava - ya pusna - dali minaha i 15
sec??? - i sedna da si dogrize otpadqka. ( No pone ne zaspa!!!)
Maymunata oshte dqlgo prodqlji da ticha naokolo - mnogo yadosana. Ne
popitah zashto.

Onzi Polov Entusiast -kqm 40 godishen - se opitvashe da nakara
Maymunyaka da povtori, tichashe mejdu kletkite, da vidi drugade dali
nyama neshto da propusne - i po edno vreme izchezna nanyakqde
raztrevojen...

Vijdala sqm mqje da sedyat zahileni shtastlivo i da gledat kotki ili
kucheta kak se lyubyat... Vqobshte - povecheto pqti, kogato e imalo
prednamerena publichnost v sexa - sqm vijdala da uchastvat vse HORA, i
nikoga jivotni. Sega ot teb chuvam za pqrvi pqt, che v ZOO imalo
jivotni, koito masturbirat publichno??? Chovek dokato e jiv se uchi
:(((((((((

> J., i ti minavash suma ti granitsi ponjakoga tuk, v S.C.B. ama povecheto
> hora ne ti protestirat (e, s malki izkljuchenija, kqdeto prichinite sa
> ochevidni).

Kvi granici? Na prilichieto? Na uvajenie kqm sqbesednicite? Kakvi sa
ochevidnite prichini?

> V krajna smetka, ako sedne chovek da osporva absurdite, koito ponjakoga
> podhvqrljash tuka (sqvsem sqznatelno, che i s zadni misli pri tova!), znachi
> da gi legitimizira.

Mi pishi mi nasame! Obeshtavam ti da si zema seriozna belejka :)

> [...]
> dobre sega...  Cheta te i mnogo-mnogo ne se obazhdam, za da ne te obidja s

A! Blagodarya! Nay-priatnoto e, che me CHETESH, makar i s nesqglasie! :)
A inak na SCB se obijdame ot mnogo po-malki prichini.

Obache sega me sqsipa - da se chudya koi moi postove sa te skonfuzili.
Ma ne vyarvam da sa svqrzani sqs sex - shtoto ndali ima nyakoy mqj, deto
da se zachervi ot moite prikazki??? Ili imash predvid "yudeyskata mi
propaganda"??? /Np ne i Chista Mrqsna Poezia, nali?/

E taka shte si umra - bez da sqm nayasno TOCHNO kakva sqm :(((((((((( V
edin moment, za edno i sqshto neshto edin mi namekva, che sqm v
"kritichnata", a drug me obvinyava v nemoralnost. :(
Az samata oshte predi godina kazah, che sqm exhibistichna. Imashe edno
momche, det me pomoli da pisha v nachaloto na postovete si temata, za da
znae dali go interesuva, ili ne. Ma az narochno ne go pravya - za da go
podlqja da se zachete...

Problemqt mi e tam, che trybva da zashtitavam imidja si na Jena -Vamp! A
tva e mnogo trudno, da znaesh! I s vremeto - ne se oblekchava. Sama
(pochti, de!) jena sred nam si kolko mqje - az tryabva da se grija hem
za samochuvstvieto im, hem da ne se zemat prekaleno na seriozno, hem da
si lichi, che mnogo gi haresvam IMENNO kato mqje - i da gi predpazvam ot
tragichni opiti za smyana na pola; hem da ne gi otchayam, che Jena e
neshto kato Mqjestvena Mashteha...

Olele! Cyal jivot tazi tejka otgovornost - i sega tova vi e
blagodarnostta :~(((((((((((((((

> [...]

> ja i pita dori). Shtatskijat sledovatel objavi, che shtom Julieta e na 15 godini, tova e

E, tuk shte pochakam da doydesh TI do momenta, v koyto nyakoy veselyak
"Romeo" obremeni 15 godishnata ti dqshterya - i vmesto tya da se izuchi,
kakto bi tryabvalo da se ochakva v segashnoto vreme - se opne i rodi
dete na 16 god. , stane edna debela povlekana, vechno razplakana i
raztrevojena, a v tva vreme Romeo, zagubil izvednaj interes kqm cyalata
istoria i trqgne da otkriva NOVI, slabi i krazivi, che i izucheni i s
profesii Julieti...

Togva mi se iska da chuya mnenieto ti.

Vseizvestno e, che v tazi vqzrast momichetata si padat po pqrvia predmet
s pantaloni, koyto se merne v obsega na obyatiata im i zapochvat da si
mislyat SAMO za jenitba i bebeta! Ako uspeyat da minat tezi opasni
godini bez da se ojenyat/rodyat - posle imat shans da imat edin mnogo
po-shtatsliv jivot. Iztrqpvam kato si pomislya, ako Nashite strahotno
taktichno ne me byaha izrabotili da otloja shtastlivoto sqbitie dokato
zavqrsha Akademiata - za kogo shtyah da sqm omqjena, a i kolko li
vnucheta shtyah da imam veche :(((((((( UJAS! Imam squchenichki v tva
polojenie! Az se omqjih na 27 - i pak mi se rano :(

Za prisqdite i zakonite, osobeno v USA - nyamam mnenie. Imam, de, ama ne
shta da go kazvam tuk, zashtoto e sqstaveno SAMO po sqdebni filmi i ne
moga da bqda realistichna.

Osven tova I TI govorish NE PO TEMATA! Shteshe da e po temata, ako TOY e
hodil pod prozoreca na deteto i e govoril mrqsotii, predlagal y e
porno-spisania, i kogato tya e protestirala - y e kazval: E, tva e
proizvedenie na Izkustvoto, ne vijdash li, che e pisano ot MarkTven! -
nekva takava sxema!...

> Aman ot zashtitnitsi na svobodata!!!...

Aaaa-aaa? Ama NE CHETESH vsichko, Vesko! Preskachash!

Az ne sqm se izyavyavala kato "zashtitnica na Svobodata" - a tochno
obratnoto - poddqrjam, che tya tryabva da ima GRANICI, za da ne
narushava CHUJDATA svoboda! Ako iskash da ti razkaja za kakvo TOCHNO
pisha v 2-3 dqlgi posta - obadi mi se - shte ti obyasnya :)))))))))) Ma
ako preprochetesh pqrvoto izrechenie - shte ti se proyasni...

> Ama az tova maj veche ti go razpravjah... znam li?!   Ajde stiga, che
> sigurno se povtarjam.

Veso, to SICHKO se povtarya! Ne se pritesnyavay! Pitash li me men - deto
imam v OUT-boxa si pone 30 napisani i ne prateni kilometrichni postove?
Taka se opletoh KOE veche sqm kazvala, i koe ne, che veche ya karam prez
prosoto...

A vsqshtnost stavashe duma za MYARKATA!

Are, vse pak e hubavo, che ponyakoga se obajdash!

J. /Neobidena! Mejdu "Sklerotichka" i "Razvratnica" - ima shans
statistichnata istina da e nyakqde po sredata :))))))))))))))))/

Alexander Yordanov

stef wrote:

> [...]
> v Edinbourgh,
> Head on, na Anna Kokkinos.
>
> Razsyzhdenijata ti neprekysnato me karat da si mislja za tozi film.

Tova e intereshno, zastoto az tozi film "Head On" ne sum go gledal. Ste go
potursya.

Suzhalyavam, che "The Pillow Book" go nyama v Oxford. Preduprezhdavam, che e
mnogo silen film. Poznavam hora, koito po sredata na filma sa napusnali
kinosalona -
nervite im ne sa izdurzhali.

Alex

Borislav Simov

> [...]

>i Interneta da hvalyat Americata taka, kakto i Bill Clinton ne ya e hvalil.

Ooo, rasist, koito se bori za seksulano svoboda! A
az si misleh, che sled kazarmata niama kakvo poveche
da me uchudi v choveshkata dusha.

Kamen Penev

"Borislav Simov" <si...@cs.iastate.edu> wrote in message

> Ooo, rasist, koito se bori za seksulano svoboda! A
> az si misleh, che sled kazarmata niama kakvo poveche
> da me uchudi v choveshkata dusha.

Eeee, che te horata uchat po 8-10 godini, doktorati pravjat po psihiatrija i
pak ne pretendirat da znajat vsichko, a ti iskash s edna kazarma zad gyrba
si da proniknesh v naj-tezhkite sluchai. ;-)

--
Kamen

Alexander Yordanov

Kamen Penev wrote:

Otvaryash mnogo hubava tema za spor, bez da iskash. Nauka li e psihiatriyata
izobsto, zasto i kak e vuzniknala i ima li smisul ot neya? Psihiatriyata e plod
na Zapadnata Civilizaciya, nauka za otkloneniyata v povedenieto na edni hora
ot normi, suzdadeni ot drugi hora.

Nyakoi gledal li e "Twelve Monkeys"?

Alex

NewsReader

stef wrote:

> [...]

> S kakvo katolicizmyt izvednyzh zasluzhi tvojata ljubov, bre Ivane?
> Poslednijat pyt, kogato govoreshe za katolicizym beshe v naj-cherni tonove.

Vizh sega, njama cherno i njama bjalo. Ima gradacija. Minalija pyt sporyt beshe
za "pravoslavie ili katolicizym", a sega sporyt e za "protestantizym ili
katolicizym".

NewsReader

stef wrote:

> [...]
> Pak ispanski: Huevo - "jajce,tashak"; Huevon - "kopele, typanar"....
> Tova kak e bilo prevedeno e otdelen vypros.

Neshto oshte po-ljubopitno. V njakoi latinoamerikanski strani na pedaruljak
vikat pajaro (ptica).

NewsReader

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

Mersi.

Julian Stoev

On Fri, 21 Jan 2000 14:17:02 -0000, stef wrote:

> [...]
|go chuval samo v Bylgarija.
|Posochih Ispanija, zashtoto ne mislja, che myrzelyt e prjako svyrzan sys

A az pyk posochih Mexico i Chile kato primeri, che tazi kultura dosta
uspeshno syzitelstvuva s neshto koeto niakoi narichat myrzel. I poneze
temata beshe kak USA shtial da byde prevzet ot tazi "zdrava kultura",
syotvetno se usymnih. Ti ne se li symniavash kato chetesh takiva
glupotevini?

--JS

stef

> [...]

>temata beshe kak USA shtial da byde prevzet ot tazi "zdrava kultura",
>syotvetno se usymnih. Ti ne se li symniavash kato chetesh takiva

Ne se symnjavam -- glupostite na Ivan njamat nuzhnata dylbochina da
predizvikat symnenija u men. Prosto az na Ivan ne mu se vryzvam. Inache,
kolkoto poveche kulturni tradicii v edna strana -- tolkoz po interesna e
tja.

SN

Borislav Simov

> [...]

>greshkite na Zapada.

>Preporuchvam ti edin chudesen film - "The Pillow Book". Posle ste si govorim

Tazi kniga ne e li iaponska? Mai i syotvetnia film e syshto iaponski.

Borislav Simov

> [...]

>s devoiki ne se gledat s dobro oko. Tova deto go ima(she) v BG, kuponi
>rozhdeni dni, nishto podobno: Vse edno si v obedinenite arabski emirstva.

E, chak pyk OAE... Ako v Kitai niakoi vse pak ocapa boiata,
niama da mu otrezhat chetkata.

>Zabeljazal sum obache drugo: kitaicite NIKOGA ne kazvat nishto losho za
>durzhavata si.

Tova e mnogo tochno. Kitaicite, koito poznavam v USA (pone 50 choveka)
sa izkliuchitelni nacionalisti. Te sa ubedeni, che KNR shte e
sledvashtata supersila. Tova e v izvestno protivorechie s fakta, che
sa doshli v USA, i nikoi ot tiah niama namerenie da se vryshta.

> Mozhe bi, mojat prijatel, kolkoto i da sme blizki s nego,
>prosto da ne iska da mi kazhe cjalata istina, koiato mozhe da se tulkuva
>kato (pazi bozhe!) RAZVRAT v ochite na njakoi moralisti (USA, EU).

Sledvashtiat pyt go pitai v otsystvieto na zhena mu :-)

Kamen Nikolov

Alexander Yordanov wrote:

> [...]
>

> Tova e edinstvenoto nesto, za koeto im svalyam shapka. Vuv vsichko drugo
> s nisto ne prevuzhozhdat ostanalata chast na sveta.

Vie tam v kacestvoto na kakuv ste?
Zastoto ne hvalite dostatucno America maj mi se struva, moze i da gresa,
obace vse pak da popitam nali taka razbras li?

Nikolay D. Tarkalanov

Borislav Simov (si...@cs.iastate.edu) wrote:

: Sledvashtiat pyt go pitai v otsystvieto na zhena mu :-)

Beshe imenno v otsustvie na zhena mu.

NT

Nikolay D. Tarkalanov

Geroinjata na Pillow Book e e Vivian Wu e japonka, a glavnijat geroi ima
evropeiska mutra. Namerih go online za 18 gushtera, no neshto ne mi pasva.
Namirisva na evtina sex-soap opera. Podobna na 1 bezkraen serial deto
vurveshe v BG prez 1980-te. (Zabravil sum mu imeto i hich ne iskam da si
go spomnjam. V glavnata rolja beshe edin kuklopodoben krasavec, chieto ime
svurzvam samo s mnogo slabi filmi. Uakari-maska?)

: >"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

: >> Borislav Simov (si...@cs.iastate.edu) wrote:
: >>
[...]

: --

cold...@my-deja.com

In article <86hcck$9nm$4...@news.fsu.edu>,

ntar...@garnet.acns.fsu.edu (Nikolay D. Tarkalanov) wrote:

> [...]
ime
> svurzvam samo s mnogo slabi filmi. Uakari-maska?)

Peter Greenaway trebe da skochi prez dzhama, ako prochete tazi recenzia.
:)))
Eto ti i edna druga:
"The Pillow Book" requires a turbo-charged right brain to take in its
multiple layers of symbolism, time and emotion, but
the pay-off is big -- this is the most beautiful and complex film so
far this year. The first part of the story largely
concerns her quest for "the perfect calligrapher/lover." As a writer
herself, she often covers her lovers with poems and
allusions in Japanese and Chinese. She immediately kicks out of bed
anyone without an artisan's hand and something
interesting to write on her body. She developed her unusual
concupiscence in childhood when her father would gingerly
jot a traditional Japanese creationism myth on her face every
birthday. When she meets Jerome (Ewan McGregor) and
he learns to paint her body to her specifications, Greenaway uses
the picture-in-picture to show a flashback to an early
birthday, Jerome's brush strokes mirroring those of her father. The
second half of the film focuses mainly on Nagiko's
determined revenge against this editor, who is the same man who
years before betrayed her father. When she discovers
this, she sets out to drive him mad -- in part by submitting to him
profoundly eloquent manuscripts using Jerome and
other men as her medium. "The Pillow Book" is a visually astounding,
intellectually engrossing and emotionally
fascinating film that celebrates, as said so aptly in the movie
itself "the delights of the flesh and the delights of literature."

Alexander Yordanov

Borislav Simov wrote:

> Tazi kniga ne e li iaponska? Mai i syotvetnia film e syshto iaponski.

"The Pillow Book" e yaponski film, no deistvieto se razviva v Hong Kong, a Hong
Kong
e dosta kitaiski, mi se struva.

Alex

Alexander Yordanov

Borislav Simov wrote:

> [...]

> sledvashtata supersila. Tova e v izvestno protivorechie s fakta, che
> sa doshli v USA, i nikoi ot tiah niama namerenie da se vryshta.

Nyama nikakvo pritivorechie tuka. Umnite hora po sveta idvat v USA, grabvat
vsichki
tehnologii, izprastat gi obratno v tyahnata strana, i pravyat imperii, po-silni
i po-mogusti
ot amerikanskata. Za razlika ot nyakoi drugi hora s bananovo-republikanski
mantalitet,
koito kato gi e izkupala i nahranila America, se chuvstvat zadulzheni da
izblizvat vseki
amerikanski zapurtuk kato sladoled.

Iskam da kazha, che tova, che Dr. Zorge navremeto e zhivyal v Japoniya, ne e
bilo protivorechie
s fakta, che prez cyaloto vreme e bil loyalen na USSR. Ima redica prichini ( ne
samo shpionazh,
razbira se ), poradi koito chovek mozhe da zhivee zad granica. Tova ne
oznachava, che toi ne
mozhe da buda loyalen na rodnata si strana.

Alex

Alexander Yordanov

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

> [...]
> go spomnjam. V glavnata rolja beshe edin kuklopodoben krasavec, chieto ime
> svurzvam samo s mnogo slabi filmi. Uakari-maska?)

Glavniyat geroi ima evropeiska mutra, no desitvieto se razviva v Hong Kong
i vsichki ostanali deistvuvasti lica sa aziatci. Ne sum suglasen, che e evtina
sex opera, yavno razlichnite hora imat mnogo razlichni vkusove i tova, koeto
e shedyover za edni, e soap-opera za drugi, i obratno. No tova e v reda na
nestata.

Vuv vseki sluchai filmut pokazva, che kitaicite sa mnogo daleche ot
puritanstvoto.

Alex

Ilya V. Talev

Alexander Yordanov wrote:

> ...Nyama nikakvo pritivorechie tuka. Umnite hora

> po sveta idvat v USA, grabvat vsichki tehnologii,
> izprastat gi obratno v tyahnata strana, i pravyat
> imperii, po-silni i po-mogusti ot amerikanskata.

Kato koi naprimer: Pakistanskata imperija?
Ili Komunistichesko-kitajskata na izgrjavashtoto
kapitalistichesko slynce? Ili Srybskata na Slobo?
O-oo, te mozhe bi sa v spisyka na "bananovite
imerii" bez banani.

Chakam s netyrpenie tochnijat spisyk na
"po-silnite i po-mogyshti" imrerii.

IT

Jovko Vaporov

Ilya V. Talev schrieb in Nachricht <388C624F...@ibm.net>...

Nali znaesh za razlikata mezhdu lovetza i ribarja.
Edinija goni mihalja, drugija go chaka.

Pozdravi
Jovo

Guentcho Skordev

Ilya V. Talev <ta...@ibm.net> wrote:

> Kato koi naprimer: Pakistanskata imperija?

[...]

> Chakam s netyrpenie tochnijat spisyk na
> "po-silnite i po-mogyshti" imrerii.

Eh, ako navremeto bjahte pratili dostatychno tehnologii...
No i sega ne e kysno, de.
(Vzh. syshto taka kakvo pishe Vasko Makedonski...)

Alexander Yordanov

"Ilya V. Talev" wrote:

> [...]

> Ili Komunistichesko-kitajskata na izgrjavashtoto
> kapitalistichesko slynce? Ili Srybskata na Slobo?
> O-oo, te mozhe bi sa v spisyka na "bananovite

Tochno ti ne si tozi, koito ste gi dochaka. No vnuchetata ti -
mozhe bi.

Alex

stef

Alexander Yordanov wrote in message <388C69D6...@box-y.nih.gov>...

> [...]
>vsichki
>tehnologii, izprastat gi obratno v tyahnata strana, i pravyat imperii,

Ne se i smnjavam, che ti tochno taka i shte napravish: shte grabnesh
biotehnologiite na Amerika i shte osnovesh svojata imperija v Bulgaria, ili
mozhe bi zhte gradite zaedno s Ivancho Marinov chetvyrtata Bulgarska
imperija, osnovana na pravoslavie i ravenstvo.

SN

Alexander Yordanov

stef wrote:

E, chak imperiya nyama da osnovavam. Nesto po-skromno.
Shegata nastrana, malki durzhavi kato Bulgaria ne mogat da si pozvolyat da se
konkurirat
sus SASHT, no EU mozhe i uspeshno go pravi. Amerikancite sa dosta nervni ot tova
i pishat
razni anti-evropeiski statii v tehnite si vestnici ( Talev naskoro pusna edna
takava, za da
podhrani samochuvstvieto na takiva kato nega, che zhiveyat ne kude da e, ami vuv
SASHT !!! ), no kato si
peesh Penke le, koi li te slusha. Airbus veche stroi superjumboto na XXI vek -
na dva etazha.

Mezhdu drugoto,
EU e suzdaden po frensko-germanska iniciativa imenno s takava cel. V tozi aspekt
az se chuvstvuvam i
bulgarin, i evropeec. Bulgaria sama ne mozhe da se konkurira sus SASHT, no
Evropa ( ot koyato Bulgaria
e chast ) mozhe.

Kolkoto i da sa mi nepriyatni nyakoi cherti na EU, ot dve zlini chovek izbira
po-malkata, osobeno
kogato nyama treta. EU e sila,
koyato bi mogla da parira uspeshno vliyanieto na SASHT. Edinstveniyat problem v
momenta e lipsata
na organizirana evropeiska armiya izvun NATO, no i po tozi vupros se raboti
usileno otkakto SASHT
( pod prikritieto na NATO ) napadnaha Yugoslavia minalata godina. Vsichko zasega
e na zadkulisen
stadii, razbira se. Vtori svetoven centur, sposoben da parira SASHT, e Asia, i
po specialno, edin
strategicheski suyuz mezhdu Russia, Kitay i India, po koito susto se raboti.
Ochertava se tripolyusen
svyat, koito e dosta po-dobur variant ot ednopolyusniya, v koito sme sega.

Alex

Dimitar Bojantchev

> [...]

>vsichki
>tehnologii, izprastat gi obratno v tyahnata strana, i pravyat imperii, po-silni

Alex, tuk pak oburka rezbata. Tova si go sutvoril tochno naopaki, kato
v teatura na absurda.

V realnost t.n. "umni hora" ne idvat v USA za da "iznasyat", ami idvat
tuk za da "vnasyat" (sebe si). Te idvat ot tam otkudeto ne gi iskat
ili ne znayat kakvo da pravyat s tyah. Zapada iznasya produkti i
tehnologii na tretiya svyat dokato vnasya nai-vajnata surovina --
choveshkiya intelekt. A inache choveshkiya intelekt pokulva na mnogo
mesta po sveta, no samo na nyakolkmo mesta znayat kak da go junat
polzotvorno.

Ti moje da si tuk samo za pari, a da mrazish stranata ot izvestno
vreme nasam -- nyama nishto losho v tova, dokato si vurshish rabotata
i si plashtash taksite US sistemata shte te opolzotvoryava uspeshno.
A inache ti vinagi mojesh da prenesesh talantite si chak v Mongoliya,
kakto ni zaplashvash i s otkradnatite tehnologii da postroish obratno
Mongolskata imperiya. Bez sumnenie, cennite ti poznaniya shte budat
prieti ot Mongolskite skotovodci s burni ovacii...

D.

stef

Alexander Yordanov wrote in message <388CA589...@box-y.nih.gov>...

>Ochertava se tripolyusen
>svyat, koito e dosta po-dobur variant ot ednopolyusniya, v koito sme sega.

Edna malka korekcija: v tozi tri poljucen svjat, poljusite shte si ostanat
dva: democratichnite sistemi sreshtu
"tretija pyt"

SN

Alexander Yordanov

Dimitar Bojantchev wrote:

> [...]
>
> V realnost t.n. "umni hora" ne idvat v USA za da "iznasyat", ami idvat
> tuk za da "vnasyat" (sebe si). Te idvat ot tam otkudeto ne gi iskat

Dimitre,

Umnite hora ne "vnasyat sebe si", ami bivat vnasyani v SASHT ot hora, mnogo po-umni
ot tebe,
stom kato oste ne go osuznavash. Umnite i sposobni hora sa ceneni po cyal svyat, no
ne navsyakude
mogat da se realizirat po prichini, nezavisesti nito ot tyah, nito ot tezi, koito gi
ocenyavat, no ne
mogat da gi zadurzhat - pak po prichini, nezavisesti ot tyah.

> A inache choveshkiya intelekt pokulva na mnogo
> mesta po sveta, no samo na nyakolkmo mesta znayat kak da go junat
> polzotvorno.

Navsyakude znayat, Dimitre, navsyakude znayat. To ne e vuprosa samo da znaesh, a i
da imash s kakvo.
A ako nyamash, ponezhe tiya, deto sega imat, otdavna sa ti izzeli i malkoto, deto si
go imal, ili puk ne sa
ti pozvolili da natrupash, nisto ne mozhesh da napravish. No za stastie ne vsichki
sa takiva intelektualni
enichari kato tebe. Pri naskoroshnoto si hodene v Bulgaria se ubedih, che ima
bulgari, veche
zavurnali se ot chuzhbina, koito pravyat mnogo interesni nesta.

> Ti moje da si tuk samo za pari, a da mrazish stranata ot izvestno
> vreme nasam -- nyama nishto losho v tova, dokato si vurshish rabotata
> i si plashtash taksite US sistemata shte te opolzotvoryava uspeshno.

Ne mrazya stranata, a samo nyakoi neini cherti. Ti si mnogo binarna natura - SASHT
mozhe
da imat 2000 cherti, ako nyakoi razkritikuva 4-5 ot tyah, ti vednaga go obvinyavash,
che
mrazi SASHT. I ti li imash samo 2 mozuchni kletki ( "obicha SASHT" i "mrazi SASHT"
)?

Aman ot binarnici v tazi newsgroup-a !!!

Sto se otnasya do sistemata, do momenta az sum ya opolzotvoryaval dosta po-uspeshno,

otkolkoto tya mene. Obadi se na FBI i IRS da me izraportuvash, ako iskash.

> [...]
> Mongolskata imperiya. Bez sumnenie, cennite ti poznaniya shte budat
> prieti ot Mongolskite skotovodci s burni ovacii...

Znaesh li, ne e tochno Mongolia stranata, koyato imah vpredvid, no, kato vizhdam
kolko
iznerveno zvuchish, horata v Mongolia opredeleno zhiveyat po-spokoino i po-dobre ot
tebe.
Mongolskite skotovudci opredeleno znayat kude sa korenite im i che, kakto se kazva,
vseki
kamuk tezhi na myastoto si. A ti, Dimitre, i Talev, i takiva kato vas, osven v
soc.culture.bulgaria
nikude drugade ne tezhite ( "tezhite" e silno kazano, ama neise - priyatno e chovek
da si lafi z
vas).

Alex

Alexander Yordanov

stef wrote:

Poglednato v tozi apsekt, polyusut e vuv vsustnost samo edin. "Demokraciyata"
ne e nisto drugo osven po-demagogski, po-licemeren tip diktatura. Diktaturata
e diktat na edin chovek, demokraciyata e diktat na nyakolko stotin. Greshki sa
dopuskat kakto ot tiranichni diktatori, taka i ot parlamenti. Parlamentite se
smenyat chrez izbori, no i diktaturite mogat da se smenyt chrez prevrati.

Ili, kakto se kazva, "Nothing really matters." Budestata borba v sveta ste e
mezhdu tri razlichni vida diktaturi. E, nyakoi hora s binarno mislene po-trudno

mogat da vidyat diktaturata v demokraciyata, no, kakvo da se pravi, te ne sa
vinovni, che sa rodeni taka. V prirodata stavat i greshki...

Alex

Dimitar Bojantchev

> [...]

>ocenyavat, no ne
>mogat da gi zadurzhat - pak po prichini, nezavisesti ot tyah.

Andjuk, i az opitah da ti kaja neshto podobno, ama mani... m/u mnogoto
emocii oburkvash i koncite i rezbite i vsichko.

>Navsyakude znayat, Dimitre, navsyakude znayat. To ne e vuprosa samo da znaesh, a i
>da imash s kakvo.

Znayat ama ne mogat -- gotin laf -- to tova da imash s kakvo se
pecheli ot lotariyata, nali?

>A ako nyamash, ponezhe tiya, deto sega imat, otdavna sa ti izzeli i malkoto, deto si
>go imal,

Vsicjko sa mi vzeli...

>ili puk ne sa
>ti pozvolili da natrupash, nisto ne mozhesh da napravish.

...i nishto ne moga da napravya, sushto.

>No za stastie ne vsichki
>sa takiva intelektualni
>enichari kato tebe.

Edinstvenata razlika m/u nas dvamata e che ako az sum intelektualen
enichar, to ti si intelektualna prostitutka. Dumi, dumi...

>Pri naskoroshnoto si hodene v Bulgaria se ubedih, che ima
>bulgari, veche
>zavurnali se ot chuzhbina, koito pravyat mnogo interesni nesta.

Deistvitelno ima.

> [...]
>che
>mrazi SASHT. I ti li imash samo 2 mozuchni kletki ( "obicha SASHT" i "mrazi SASHT"

Dali obichash USA, B-g, ili Mongoliya mi e prez onaya -- reagiram
(ponyakoga) na shturotii deto ne mogat da budat kvalificirani osven
moje bi samo s medicinski termini...

>Aman ot binarnici v tazi newsgroup-a !!!

Nali se zanimavame s kompyutri, kakvo iskash...

>Sto se otnasya do sistemata, do momenta az sum ya opolzotvoryaval dosta po-uspeshno,
>
>otkolkoto tya mene. Obadi se na FBI i IRS da me izraportuvash, ako iskash.

Radvam se che si uspyal, dano da se uspokoish sega.

> [...]
>kolko
>iznerveno zvuchish, horata v Mongolia opredeleno zhiveyat po-spokoino i po-dobre ot

Trugvam sa Mongoliya s purviya polet...

> [...]
>soc.culture.bulgaria
>nikude drugade ne tezhite ( "tezhite" e silno kazano, ama neise - priyatno e chovek

Ti znaesh vsichko za nas.

>Alex

Uspokoi topkata malko i misli.

D.

stef

Alexander Yordanov wrote in message <388CC324...@box-y.nih.gov>...

> [...]
se
>smenyat chrez izbori, no i diktaturite mogat da se smenyt chrez prevrati.

Demokracijata, Alex, e tip upravlenie, kydeto , pone teoretichno, chastnata
iniciativa ne zavizi ot kapriza na njakoj mesten deribej, partien sekretar
ili neshto podobno. Eto zashto, v demokratichnite obshtestva ne mozhe da ima
gospodstvashta ideologija, kojato da ne se osnovava na lichna inicitiva i
individualnost. Ottuk ide cjalata istorija s pravata i t.n.

Ostavi na mira "diktaturi" i prochee. Ima li svoboda na lichnata iniciativa
vyv vsjaka oblast, ima demokracija.
I demokracijata e prosto dokazanata do sega naj-efektivna forma za
upravlenie. Vsichkite prikazki za "dobri" i "loshi" sa prikazki za popove i
partijni sekretari.

SN

Ilya V. Talev

Dimitar Bojantchev wrote:

> V realnost t.n. "umni hora" ne idvat v USA za da "iznasyat", ami idvat
> tuk za da "vnasyat" (sebe si).

Che otkyde shte znae tova Sashko?
Da ne bi da e v tazi kategotrija, ili pyk
da poznava lichno takiva?

> [...]

> A inache ti vinagi mojesh da prenesesh talantite si chak v Mongoliya,
> kakto ni zaplashvash i s otkradnatite tehnologii da postroish obratno

Dnes vyv Washington Post pisa za novata moda
za svatbi mezhdu hora ot syshtija pol v Kitaj.
Nali znaete, syvsem skoro syotnoshenieto mezhdu
mladi myzhe i zheni v Kitaj shte e 3:1. Drugarite
ot CeKaTo, makar i da sa prestareli, pokazvat
goljama gyvkavost po vyprosa....

A sto se otnasja do lichnija moral na Sashko
(nali toj taka nastojava bivshina Bg poslanik
v Kanada da go demonstrira!) iskam da nablegna
na dva faktaa: (1) nego hich ne go e svjan da
polzva Servera na amerikanskoto pravitelstvo,
za da rugae (i kleveti! - kakto beshe v skuchaja,
che 20,000 agenti na CIA po sveta i t,n,) amerikanskata
dyrzhava; i (2) prebrojte kolko postinga e postval
dnes prez rabotno vreme na dyrzhavnija Server,
kogato amerikanskijat danakoplatec ne mu plashta
zaplatata, za da chete i pishe v s.c.b.

No moralyt i etikata sa neshta, koito se ochakvat
ot drugite....

IT

Alexander Yordanov

Dimitar Bojantchev wrote:

> Dali obichash USA, B-g, ili Mongoliya mi e prez onaya -- reagiram
> (ponyakoga) na shturotii deto ne mogat da budat kvalificirani osven
> moje bi samo s medicinski termini...

Sustoto pravya i az. Zatova otgovaryam na tolkova mnogo hora. Pravya im psihoterapiya,
dano im olekne. Ne mi davai uroci
po medicina, az sum po-blizo do medicinskata oblast ot tebe. 90% ot postvashtite v tazi
newsgroupa plachete za psyhoanalyz. Podtiskane na guzna suvest, izbivane na kompleksi
chrez plyuene na nevinni nesta, i kakvi li oste ne simptomi. Material za stotina Ph.D. -
ta po
psihologiya i psihiatriya ima.

> Trugvam sa Mongoliya s purviya polet...

Vsichki v tazi newsgroupa imat nuzhda ot pochivka. Kazvam go seriozno. Kolkoto se mozhe
po-dalech ot tehnologii
i komputri.

Alex

Kamen Nikolov

Alexander Yordanov wrote:

> [...]

> oznachava, che toi ne
> mozhe da buda loyalen na rodnata si strana.

Ama toi naistina bil Stirlitz, samo ce tehnologicen, kak e plana s
krazbite, izpulnjava li se, ne se natjagai mnogo ce ako go preizpulnis
ste go vdignat, imam pred vid plana. Grabvaite technologiite njakoi si
iskrjaska i Pravetzi 16 hvruknaha zavcaska, eh celi provodnici idioti na
kvadrat!

Abe Stirlitz, zasto spored tebe bivsite cengeta deto tolkova mnogo
tehnologicno se okradoha si napraviha Multigrup i sega rafinirat zahar v
Kameno i naskoro cuh ce otvorili ceh za banicki i kroasani a ne pravjat
shatuli primerno?

Alexander Yordanov

"Ilya V. Talev" wrote:

> [...]

> kogato amerikanskijat danakoplatec ne mu plashta
> zaplatata, za da chete i pishe v s.c.b.
>
> No moralyt i etikata sa neshta, koito se ochakvat

Ne se pritesnyavai, Talev, NASA naskoro prahosa nyakolko miliarda
dolara na amerikanskite danukoplatci pokrai edin izcheznal kosmicheski
korab,
ponezhe yako rabotestite ( i nepostvastite v s.c.b. po vreme na rabotno
vreme! )
ucheni ( vsichkite - patriotichni amerikanski grazhdani ) - zabravili da
prevurnat
inchove v santimetri.

I nedei da hvalish i tolkova yarostno da pazish amerikanskata durzhava
poveche,
otkolkoto i Bill Clinton ya pazi - stavash sumnitelen i budish podozrenie.

Prekaleniyat svetec i Bogu ne e drag.

Alex

Alexander Yordanov

"Ilya V. Talev" wrote:

> Abe az si gledam moite interesi: v kraja na kraishtata, i az
> plashtam danyci, nali?
>
> I ti poluchavash dyrzhavna zaplata da chetesh i pishes
> v s.c.b. ot moite centove (ili idealna chastica ot tjah).
>
> IT

Che ti li si edisntveniyat i nai-doprinasyast danukoplatec, be? Ya go
gledai pa toya! Oste malko, i ste pochnesh da narezhdash na Kongresa
kak da si razpredelya byudzheta! Ne si tolkova vazhen. Glasut ti e 1 ot
200,000,000, nyama nuzhda poveche da ti obyasnyavam.

Taka che, uspokoi topkata. Kato ne ti haresva nesto, preskachai go.
Izpolzuvai "Delete" button i vsichko ste e nared.

Alex

Ilya V. Talev

Jovko Vaporov

Alexander Yordanov schrieb in Nachricht <388DBC73...@box-y.nih.gov>...

> [...]
>poveche,
>otkolkoto i Bill Clinton ya pazi - stavash sumnitelen i budish podozrenie.

A prekalenija patos vodi do patologichni sluchai.
Az poznavah edin BG ingener deto smjatashe pi*r^2 = 3.28*r^2
E ot vreme na vreme smetkite mu izlizaha po metoda na "nagodjaev".
No pak ne vizhdam mnogo silna argumentatzija v tova "az mozhe da sera laina,
no drugite gi serat po-golemi"
Ako te uspokojava razbira se prodylzhavai - losho njama.

Jovo

Stephan Manov

Ilya V. Talev wrote:

> [...]
>
> I ti poluchavash dyrzhavna zaplata da chetesh i pishes
> v s.c.b. ot moite centove (ili idealna chastica ot tjah).

Bez da vzimam strana v spora, samo da kaja, che tuka neshto ne mi se
vruzva. I rabotata pochva da izglejda "durjavniya funkcioner vika drujte
durjavniya funkcioner". Ili iskash da kajesh, che radio Free Europe, VOA
ili kakvoto tam beshe, e bilo chastno predpriaytie na samoizdrujka ot
reklami.

SM

Nikolay D. Tarkalanov

OK. Nadjavam se da gresha. NT

Alexander Yordanov

Jovko Vaporov wrote:

> [...]
> no drugite gi serat po-golemi"
> Ako te uspokojava razbira se prodylzhavai - losho njama.

I koi mi go kazva tova? Lyubopitno mi e dali shefovete na Atrie Industries
(http://www.atrie.de/)
znayat, che ti susto postvasht ot tehniya server v rabotna vreme. :-)

Demek, ne hvurlyai kamuni po kustite na drugite, ako ti samiyat zhiveesh v
stulkena kusta.

Alex

Alexander Yordanov

"Ilya V. Talev" wrote:

> [...]
>
> I ti poluchavash dyrzhavna zaplata da chetesh i pishes
> v s.c.b. ot moite centove (ili idealna chastica ot tjah).

Talev,

Neka i az da ti dam edin urok po kopoistina. Chast ot "terms and conditions",
namiirasti se na www.att.com/terms.html, otnasyasti se do izpolzuvaneto na
smetkata, ot koyato postvash v tazi newsgroup-a. Eto gi:

(i)
Unless you are participating in an area of the Service
that requires or
encourages anonymity, use your real name in online
communications.
(ii)
You may not post or transmit any message which is
libelous, defamatory or

which discloses private or personal matters concerning any
person. You may

not post or transmit any message, data, image or program
which is indecent,
obscene or pornographic.
(iii)
You may not post or transmit any message, data, image or
program that would
violate the property rights of others, including
unauthorized copyrighted text,
images or programs, trade secrets or other confidential
proprietary
information, and trademarks or service marks used in an
infringing fashion.
(iv)
You may not interfere with other users use of the
Service.
(v)
You may not post or transmit any file which contains
viruses, worms, "Trojan
horses" or any other contaminating or destructive
features.
(vi)
You may not post or transmit any message which is
harmful, threatening,

abusive or hateful. It is not the Service's intent to
discourage you from taking
**************
controversial positions or expressing vigorously what may
be unpopular
views; however, AT&T reserves the right to take such
action as it deems
appropriate in cases where the Service is used to
disseminate statements
which are deeply and widely offensive and/or harmful.
(vii)
You may not post or transmit charity requests, petitions
for signatures, chain
letters or letters relating to pyramid schemes. You may
not post or transmit
any advertising, promotional materials or any other
solicitation of other users
of the Service for goods or services except in those
areas (e.g., a classified
bulletin board) that are designated for such purpose.
(viii)
You may not post or list articles which are off-topic
according to the
description of the group or list or send unsolicited mass
emailings to 10
people if such e-mail could reasonably be expected to
provoke complaints
from its recipients.
(ix)
You may not use the facilities and capabilities of the
Service to conduct any
activity or solicit the performance of any illegal
activity or other activity which
infringes the rights of others.

Jovko Vaporov

Alexander Yordanov schrieb in Nachricht <388DC67A...@box-y.nih.gov>...

>I koi mi go kazva tova? Lyubopitno mi e dali shefovete na Atrie Industries
>(http://www.atrie.de/)
>znayat, che ti susto postvasht ot tehniya server v rabotna vreme. :-)

Da. Znajat, ako te uspokojava.

>Demek, ne hvurlyai kamuni po kustite na drugite, ako ti samiyat zhiveesh v
>stulkena kusta.

Iskah da ti objasnja, che e losha taktika da izkarvash sebe si po hrisim ot
drugi hora samo zashtoto te napravili neshto njamashto nishto obshto s tova
za koeto govori Ilya.

No ti si zvuk i svetlina - zashto li da se vprjagam v takava otgovorna
misija.

Jovko Vaporov

Jovko Vaporov schrieb in Nachricht <86kiba$2pgmf$1...@fu-berlin.de>...

>Alexander Yordanov schrieb in Nachricht
<388DC67A...@box-y.nih.gov>...

A i oshte neshto - predi da se pravish na mnogo zrjasht i mnogo chuvasht.
Pogledni ot koi server postvam predi da prikazvash vreli - nekipeli.
E-Mail adress ne e server ot koito postvam. OK ?

Jovo

Alexander Yordanov

Jovko Vaporov wrote:

> Alexander Yordanov schrieb in Nachricht <388DC67A...@box-y.nih.gov>...

> laina,

> Da. Znajat, ako te uspokojava.

Ami i moite shefove susto znayat, ako tova uspokoyava nyakogo. :-)

> Iskah da ti objasnja, che e losha taktika da izkarvash sebe si po hrisim ot
> drugi hora samo zashtoto te napravili neshto njamashto nishto obshto s tova
> za koeto govori Ilya.

Ima mnogo obsto. Dokazva, che tova, dokolko si dobur v rabotata, nyama nisto
obsto s tova,
dali postvash v s.c.b. ili ne. Pochti vsichki tuka postvat ot sluzhebnite si
smetki v rabotno vreme.

Alex

Alexander Yordanov

Jovko Vaporov wrote:

> [...]

> Pogledni ot koi server postvam predi da prikazvash vreli - nekipeli.
> E-Mail adress ne e server ot koito postvam. OK ?

Suzhalyavam, ti v predniya post veche prizna, che postvash ot rabotata si
v rabotno vreme. :-) Serverut e bez znachenie.

Alex

Ilya V. Talev

Alexander Yordanov wrote:

> ... Dokazva, che tova, dokolko si dobur v rabotata, nyama nisto

> obsto s tova,
> dali postvash v s.c.b. ili ne. Pochti vsichki tuka postvat ot sluzhebnite si
> smetki v rabotno vreme.

Shte postvat, dokato njakoj izprati tezi "postvanija" s chasovete
i datite na republikancite v Kongresa: te samo tova i chakat
da orezhat bjudzheta na tvojata agencija.

IT

It is loading more messages.