Passa al primo messaggio da leggere

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
25 dic 1997, 03:00:0025/12/97

Zdraveite, vie, po-dobrata chast ot nas !
Vie, koito "naklanyate lodkata nak@deto tryabva".

Dosta vreme nyamashe grandomanski vencehvaleniya za emigrantite kato
takiva.
Dori byah pochnal da se nadyavam, che malko ste zapochanli da vdyavate,
no ne bilo taka. Pak izliza, che ste "cveta na naciyata", samo che sega
pod formata na balans (ili balast ?) na lodkata, ot koyato ste izbyagali
oshte predi pl@hovete.

(L Lazarov:
LL > Ti na drugo mjasto go beshe kazal po-dobre: "Dokato v Balgaria ne
LL > razberat, che bez emigrantite i tehnite edinomishlenitzi u doma
LL > lodkata-Balgaria se naklanja i shte se obarne".)

Tova, spored LL bilo citat ot Anco Blazev. Samiyat Anco se opitva da
b@de malko po-rezonen, kato razviva starata tema "vsichki sa maskari":

AB> Bylgarite v chuzhbina i Bylgarite v BG sme edna i syshta pomiq.
AB> Edinstvenata razlika, e tam, che nqkoi ot nas bqxa, i nqkoi sa vse
oshte,
AB > mnogo AKTIVNI v razruxata na Bylgariq, dokato drugi sa pasivni
uchastnici,
AB > a nie -- Bylgarite v chuzhbina -- bqxme, i oshte sme, samo
nabliudateli.

AB > Ne mozhe da ima solidarnost -- ostavi doverie -- mezhdu nas
(kakto se
AB > vizhda i ot tvoite poslaniq do chuzhdencite Bylgari) dokato ne se
ustanovi
AB > TOCHNO i OFICIALNO koj kayv e, kakvo e pravil, kakvo pravi i kakvo
misli da
AB > pravi. Dotogava shte ima samo licemerie i oshte po-veche razruxa.

Da, shte si igraem na strajari i apashi do bezkrai. Imashe edna
populyarna pesnichka "Devet miliona mishleta, izkarvat se vzaimno
chengeta ...." Komu e ot polza tova ? Nali vidyahme zakona za dosietata.
Edno razkrivane - da se chudish dali da plachesh, dali da se smeesh.

Vij, Julian Donchev e po-kategorichen:

JD> Ne, ne stava vapros za balgarite v chuzhbina. Stava vapros che
balgarite
JD> v Bulgaria nishto ne sa napravili za stranata si. Vizh dokade sa ja
JD> dokarali. Bulgaria pochva da se privatizira 7 godini sled kato
Ungarija,
JD> Chehija i Polsha go napraviha. I pak njama sigurno da se
privatizira.

Na tova myasto e estestveno da se zapitame: A kakvo sa napravili
beg@lcite, pardon, emigrantite ? Zashto vinagi, kogato se sravnyavame s
Chehiya, Ungaria ili Polsha se prem@lchava edna s@shtestvena razlika -
che tehnite emigranti sa aktivni uchastnici v procesa na obnovyavane na
stranite, dokato nashite (zashto li p@k gi naricham "nashite" ?? te sa
vsichko drugo, no ne i "nashi" - te sa si svoi) samo zalivat stranata s
pomiya (propomnete si akciite minchevi i sobstvenite si tvoreniya).
Kolcina sa onezi, koito pisaha do avtorite na Britannica kato naskoro
obyaviliya se v scb (zabravih mu imeto - da me prosti).

I na v@prosa:
> : A Ti kakvo pravish izvan Balgaria? Kato si takav tarikat ya mi kaji Ti s kakvo
> : si pomognal na Balgaria?

JD > Dosta sam i pomognal za vdiganeto na reputasijata, don't worry.

> : Pone te sa ostanali i se boriat koi kakto moje.

JD > Hallo! Koi s kakvo se bori v Bulgaria? Anybody home?

Ami koj, be, tvoyta t@shta finlandska, svali pravitelstvoto na Videnov ?
A ? Martin Minchev s idiotiite si li? Ili Lazarincho s 30-te si godini
"grajdansko povedenie" ? Ili ti samiyat ?

Tova p@k, deto go mislish, e tolkova glupavo, che nyama nak@de.
M@rzelivi sme, kazvash, a? Zashto, kazvash, ne hvanem kato Rokfeler edna
yab@lka, da ya izl@skame hubavo, pa da ya prodadem na dvoina cena. Posle
dve yab@lki i taka natat@k.

JD> A da ne govorim che veche balgarina e stanal i kradliv i lazhliv. Na
JD> tova go nauchiha.

I koi go nauchiha, Juliane ? Kak taka se poluchi, che sled kato
b@lgarin@t tr@gna da stava evropeec, sirech i toi da se pravi na
finlandec, togava go nauchiha da krade i l@je. Neshto mai "ne si prav
g-n Donchev" i mai ne se zamislyash kato pishesh.

I ne se gordey s "pomoshtta" si za B@lgaria:

JD> Ami razbira se. Tova che izprashtame po 1000-2000 USD na godina na
JD> rodninite vsjaka godina. Tija pari ostavat v Bulgaria.

Nyama shto - golyama investiciya. Gore-dolu kolkoto dan@cite v@rhu edna
sredna zaplata (26-30% DOD, 37% DOO, 5% PKB, 12% zdravno osiguryavane,
22% VAT - eto ti poveche ot 100% ). Sirech, kolkoto vseki "m@rzeliv,
l@jliv, kradliv" sreden b@lgarin.

---------

E, stiga tolkova s@m vi komentiral glupostite. Vse pak, pone do
"kochinata" ne opryahte - i za tova blagodarya. P@k i sigurno tryabva da
se izvinyavam, che s@m vi narushil hranosmilaneto - nali s@m "na gosti",
p@K i nekanen v@v _vasheto_ SCB, k@deto nyama myasto za aborigeni (Nali
taka, be Anco?!)

Nakraya shte vi citiram edna pesnichka. Tya beshe populyarna predi
godina, kogato m@rzelivite, kradlivi i l@jlivi b@lgarski studenti
zapochnaha protestite sreshtu Videnov.

"Ne useshtash li che sl@nce, vyara i zvezdi
samo v lokvite pod teb problyasvat ?!
Ne useshtash li sega - k@deto i da si
che ti si tuk - ne si izbyagal?!
Dadoha ti t@pa rolya v nechiya igra
iskat da si vechno siv i mrachen ...
Spomnyash li si otkoga nav@n ne si kreshtyal,
che ti si tuk - ne si izbyagal, nali, ne si izbyagal...
Nyama, nyama da v@rvya s navedena glava,
shte namerya sili da ostana, nyama nyama da v@rvya
s navedena glava - nali s@m tuk, ne s@m izbyagal....
Nyakoi postroi za tebe svyat ot siv beton
i ti s@chini mechti bezcvetni
Tryabva da ostavish smelo nyakakva sleda
che ti si tuk - ne si izbyagal, nali, ne si izbyagal... "

I oshte neshto:

"Merry X-mas" (po vashemu, a na b@lgarite - Chestita Koleda)

N K

Anco Blazev

da leggere,
26 dic 1997, 03:00:0026/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote in article

> [...]
> vsichko drugo, no ne i "nashi" - te sa si svoi) samo zalivat stranata s
> pomiya (propomnete si akciite minchevi i sobstvenite si tvoreniya).

Edna -- mozhe bi naj-vazhnata -- ot prichinite, nie straxlivite i mizerni
begylci, da sme tolkova razedineni i bezuchastni, e tochno tova, che vie,
istinskite Bylgari, ne ni priznavate za takiva. Nie ne sme vashi "nashi".
I za kakvo da se blyskame togava? Za kakvo da ritame sreshtu ryzhena? Kak
da vi se natrapim na glavite? I zashto?

> E, stiga tolkova s@m vi komentiral glupostite. Vse pak, pone do
> [...]

Ne znam kakvo da ti kazha, Nik. Ti si edinstveniqt istinski Bylgarin v
scb. Ti imash pravo da ni rugaesh, nas; cigani, begylci, zhalki. A nie
te dzhavkame -- razbrali-neodorazbrali -- no obiknovenno si podvivame
opashkite, kakvo da pravim. Ne ni obryshtaj vnimanie na Zapadnite,
sirashki, gluposti. Ti si gledaj rabotata tam i karaj da vyrvi. To kakto
e trygnalo...

> Nakraya shte vi citiram edna pesnichka. Tya beshe populyarna predi
> godina, kogato m@rzelivite, kradlivi i l@jlivi b@lgarski studenti
> zapochnaha protestite sreshtu Videnov.

Chetox i pre-prochetox q pesnichkata, no ne zagrqvam neshto. Ili neshto
lipsva v neq, ili az ne sym na nivo.

A. Blazev

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
26 dic 1997, 03:00:0026/12/97
a Anco Blazev

Anco Blazev wrote:

> [...]
> I za kakvo da se blyskame togava? Za kakvo da ritame sreshtu ryzhena? Kak

Znaesh li, mai si prav. Kato se zamislya ne moga da pochuvstvuvam "svoi"
nikoi emigrant - eto, George Ganchev, viden politik i emigrant, v@rnal
se da mi stava prezident, posle Vladimir Kostov, politemigrant, mayor ot
DS, ima chovekt sm@rtna pris@da, v@rna se tuka da pravi multashka
jurnalistika; Avgustin Peichinov - emigrant i milioner, idealen obrazec
na demokratichnite promeni v posoka na pazarna ikonomika - vze, che
plati za akciyata po pochistvane pametnika na s@vetskata armiya. Oshte
edin (zabravih mu imeto) Boyadjiev -deto bil viden emigrant, p@k BSP-to
go glaseshe za Minist@r-predsedatel prez 92-a. E, Milcho Leviev
gore-dolu stava (ako zabravim prostashkoto mu povedenie na koncertite
prez 1980-a) ama toi si e momche-evreiche, ne e b@lgarche.

Ili p@k da poglednem SCB-to. Kogo da imam za svoi ? Crazy Ivancho
Vasilev li, Martincho ili Lazarincho li ? Ili p@k onzi umstven invalid
Veso Miladinov ? Ti, deto mi povtaryash, che s@m "na gosti" ?

Ako iamsh nyakoi kandidat za "svoi", molya te, pishi.

> Ne znam kakvo da ti kazha, Nik. Ti si edinstveniqt istinski Bylgarin v
> scb.

A, i tuk ne si prav. Az ne s@m istinski v smis@l, che ne s@m tipichen.
Tipichniyat b@lgarin e kato vas - gleda samo kak da namaje. S tova toi
prosto stava edin obiknoven grajdanin na sveta.

> Ti imash pravo da ni rugaesh, nas; cigani, begylci, zhalki. A nie

Molya, ne namesvai ciganite.

> Chetox i pre-prochetox q pesnichkata, no ne zagrqvam neshto. Ili neshto
> lipsva v neq, ili az ne sym na nivo.

Prostichko be, Anco - momchetata i momichetata iskaha da kajat "Ne ni
karajte da emigrirame - ne iskame".

N K

Miki

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a i...@mail.techno-link.com

Apropo izkazvaneto na nashia poznat Nicolas Kostoff pred SCB, iskam
otnovo da podchertaya i pripomnya (staria refren), che nie, koito sme po
nyakakvo stechenie na obstoyatelstvata izvun Balgaria, sushto obichame
stranata si. I dosta ot nas imat semeistvo ostanalo v Balgaria, ili
priatelka, ili zhena, ili dyadovtsi i babi, ili pone dosta ako ne i
vsichkite si priateli. I mnogo ot nas, dori da nyamat osobeni finansovi
svobodi, prashtat nyakakvi pari na nyakoi lyubim i blizak chovek,
pomagat s neshto na nyakogo, a ne sa sednali da si broikat dolarchetata
i da si gi kutkat i stuff-vat vuv kanapeta i dyushetsi. Mnogo ot nas
imat v banka ne poveche ot 200 dolara v knizhkata- poveche ne mogat da
zadelyat/saberat navednazh- harchove (hrana, kvartira, materiali, knigi,
telefonni razgovori s BALGARIA, koleti do BALGARIA, pisma do BALGARIA,
bankovi prevodi do BALGARIA, bilet za samoleta do BALGARIA, podaratsi za
onezi v BALGARIA...).

Vreme e da prestanem da se jafkame na tema "koi po-bulgarin ot drugite,
koi po-malko..." shtoto vsichki sme ednakvo Bulgari, shtot sme se rodili
ot Bulgarski maiki i v stranata Balgaria. I shtom obichame Balgaria.

Evreite, naprimer, koito vie spomenavate (apropo Milcho Leviev, moya
komshia v America, i brat na priatelya na Bashta mi, izvestnia nash
hudozhnik Yoni Leviev, koito pochina predi 2-3 godini mnogo mlad, v
BALGARIA, or rak) ta za evreite, te sa se prusnali po sveta, zhiveli sa
vekove nared na razlichni mesta, rabotili sa nai-razlichni profesii-
sramni (kato lihvari, bankeri i bizhuteri) ili dostoini (kato lekari i
uchiteli), neobhodimi (kato matematitsi i geometritsi s poznania po
perspektiva naprimer) ili "parazitni" i nenuzhni (kato tsigulari,
pianisti i kompozitori, hudozhnitsi, nyakoi ot koito sus samnitelen vkus
v izkustvoto, pisateli i poeti, stsenaristi i rezhisyori, dizaineri i
etc...)... I do den dneshen, nikoi evrein v Izrael ne se e nameril da
izleze na tribuna i da kazhe: "Evreite v Izrael sa po-evrei ot evreite v
New York. Po-istinski sa... Po-rodolyubivi..." Shtoto tselia svyat shte
mu se izsmee... Vseki znae, che bolshinstvoto ot evreite, dori da sa v
drugi strani, a ne v sobstvenata (koyato, kakto si spomnyate, ya ima ot
dosta skoro anyway), sa si pak evrei, i si pazyat kulturata i ezika... I
religiata... I SE PODDURZHAT, neshto koeto nie bulgarite nikoga nyama da
postignem mai...

Ta zashto vie, G-n Kostoff i Cie. reshihte, che Bulgarite zad granitsa
sa po-nedostoini ot tezi deto sa si u nas? Zarad tova, che purvite ne sa
ostanali na sushtia potuvasht korab li? (a tozi korab, nashia, deto
potuva i povlicha vsicko sus sebe si, e dosta po-mizeren ot legendata
Titanic, nali se seshtate. nashto korabche e kato ribarska lodka pulna s
pomiya, struva mi se chesto...).

Kakva e logikata na takova mislene i otnoshenie kum bulgarite v
chuzhbina? S kakvo mogat tezi hora da pomognat na Balgaria ako sa vutre
v neya, s koeto ne pomagat kogato sa izvun neya? I s kakvo vie, horata
koito sa v Balgaria, pomagate na Balgaria v krizisa, s koeto nie
"emigrantite" "ne iskame" da pomognem? Da ne bi Vie da sedite kato
kariatidi i da poddurzhate tozi hram na razruhata i bednostta da ne se
sgromolyasa? Da ne bi vie da ste poeli nyakakva osobena otgovornost,
koyato nie ne sme poeli, a? I da ne bi nie da podkopavame nechii ustoi i
osnovi s nashto otsustvie ot stranata...???

Po povod dumata "emigranti", otnovo pozvolete da podchertaya, che
mnozina ot nas sa "vremenno prebivavashti v chuzhbina Bulgari s
bulgarski pasport, grazhdanstvo i s namerenie vse pak da se zavurnat v
BALGARIA" Taka che sprete se, i stiga zloupotreba s termini, stiga veche
dialekticheski materializum, stiga sotsialisticheski realizum i
utopichen sotsializum, stiga osobeni mnenia, tezisi, brazdi, paraleli i
zelenchutsi, stiga panorama i vsyaka nedelya. Stiga shabloni i
originalnichene...

Merci za vnimanieto.

Vash, vse oshte v koledno nastroenie,
Miki

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Mi...@mikidesign.com

Dragi Miki,

Kogato pishete za men, molya, govorete v edinstveno chislo - az ne s@m
"hora", a edin chovek. Ako Vi e nujen nyakoi, koito govori za sebe si v
mnojestveno chislo, ob@rnete se k@m M Minchev.

[... ]

S@glasen. Predlojete go na onzi, deto mi obyasnyavashe, che b@lgarite v
BG bili m@rzelivi (za razlika ot onezi v chujbina).

> ... I do den dneshen, nikoi evrein v Izrael ne se e nameril da
> izleze na tribuna i da kazhe: "Evreite v Izrael sa po-evrei ot evreite v
> New York. Po-istinski sa... Po-rodolyubivi..."

Vyarno. No p@k se nameriha suma ti "b@lgaria", koito tv@rdyat, che
jiveeshtite v chujbina nashi s@narodnici sa "po-visoko kachestvo" hora
ot ostanalite v BG.

> Ta zashto vie, G-n Kostoff i Cie. reshihte, che Bulgarite zad granitsa
> sa po-nedostoini ot tezi deto sa si u nas?

Ne, Miki. Ne s@m reshil takova neshto. Vie vidno ne chetete ili ne
osmislyate tova, koeto chetete (Za smetka na tova pishete mnogo ... :-)

Ne az, a L Lazarov i J Donchev reshiha, che b@lgarite zad granica sa
"po-dostoini".

> [...]

> "emigrantite" "ne iskame" da pomognem? Da ne bi Vie da sedite kato
> kariatidi i da poddurzhate tozi hram na razruhata i bednostta da ne se

Hmm. Da rechem, plashtame si dan@cite, vkl DOO, ot koeto se izplashtat
pensiite na ostarelite Vi rodnini (Da, znaya, che JD prashta po
$1000-2000 godishno v k@shti, no tova ne znachi, che bashta mu i maika
mu ne poluchavat pensii, medicinsko obslujvane ...). Taka che ne s@m
"kariatida", a neshto kato nevolen blagodetel za Vashite rodnini tuk.
Moje, razbira se, lichno Vie da nyamate takiva, no kolko drugi imat !

N K

Anco Blazev

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Miki <Mi...@MikiDesign.com> wrote in article

> Kakva e logikata na takova mislene i otnoshenie kum bulgarite v
> chuzhbina?

Nik mi napomni s tozi msg., che ima dosta Bylgari ot roda "pazi-Bozhe slqpo
da progleda", koito se vryshtat v BG s Baj-Ganjovskiq si mentalitet i
zapochvat da "pomagat" i "rabotqt" s tozi syshtiq mentalitet i manieri.
Az sym gi vizhdal tiq pomagachi, i naistina e po-dobre chovek da umre ot
glad i stud, otkolkoto da se vyzpolzuva ot "pomoshtta" na mnogo ot tqx.
Tyj, che Miki, az spodelqm napylno entusiazma i otchasti patriotizma ti.,
no daj da namalim malko skorostta i da vidim koi ot nas, i za kakvo, sa
nuzhni na BG, ako sa j nuzhni vyobshte?! V kraq na kraishtata nie sme ni
rak ni riba -- pone v momenta -- i bi trqbvalo da se syobrazim s tova
polozhenie predi da se xvyrlim v tigana. :-)

A. Blazev

Anco Blazev

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote in article

> S@glasen. Predlojete go na onzi, deto mi obyasnyavashe, che b@lgarite v

> BG bili m@rzelivi (za razlika ot onezi v chujbina).

V interes na istinata bi trqbvalo da se syglasim, che drugarite ni nauchixa
na "tati nosi, mama mesi" i obstoqtelstvata ni napravixa krushkachi. Tova
obache, zabelqzyl sym ot sobstven opit, ne ni pravi myrzelivi. Nali
znaesh, "...skacha spored toqgata." :-)

> Vyarno. No p@k se nameriha suma ti "b@lgaria", koito tv@rdyat, che
> jiveeshtite v chujbina nashi s@narodnici sa "po-visoko kachestvo" hora
> ot ostanalite v BG.

Dali "kachestvoto" e po-visoko ili ne, ne znam, no standarta na zhivota e
razlichen, Nik, i ot tam "kachestvoto" na xorata. Ako se opitash da
prekarash nqkoq ot Bylgarskite gqvolii tuk i te xvanat; tezhko i gorko ti
do zhivot. Dokato v BG, "Eeee, golqma rabota, be. Vseki gi pravi tiq."
Tuk tova ne minava. Tazi razlika te uchi na uvazhenie kym zakonite i
bezprekoslovno pridyrzhane kym obshto-prietiq red. Tova v BG go nqmashe, i
mislq che oshte go nqma. I ot tam razlikata v "kachestvoto." Pak
"...spored toqgata."
Golqm broj ot nas Bylgari, izgnannici na Zapada, se smirqvame s
polozhenieto tuk i go vyzpriemame kato normalno, stavajki xora ot drugo
"kachestvo". :-)

A. Blazev

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Anco Blazev

Povtaryam - tova za m@rzelivite go pusna Julian - nemu t@rsete smetka.

> Dali "kachestvoto" e po-visoko ili ne, ne znam, no standarta na zhivota e
> razlichen, Nik, i ot tam "kachestvoto" na xorata.

E, neise, nai-posle !

Ot kolko vreme razpravyam, che pichinata e v bednotiyata !

> ... Ako se opitash da

> prekarash nqkoq ot Bylgarskite gqvolii tuk i te xvanat; tezhko i gorko ti
> do zhivot.

Ami pravilno. V BG bez "dyavoliite" si jiv-umryal. A pri vas ste
postroili komunizma (kakto kazva edin moy priyatel, koito ot 1991-a
raboti na zapad) i e naistina sramno da probutvash hitrinki na drebno.
Prosto bachkai i b@di shtastliv, nali taka ?

> Golqm broj ot nas Bylgari, izgnannici na Zapada, se smirqvame s
> polozhenieto tuk i go vyzpriemame kato normalno, stavajki xora ot drugo
> "kachestvo". :-)

Drugo - da. No prestanete da podmyatate, che "drugo" znachi po-dobro, a
?

N K

.

Miki

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Nicolas M. Kostoff wrote:

> [...]
>
> Kogato pishete za men, molya, govorete v edinstveno chislo - az ne s@m
> "hora", a edin chovek. Ako Vi e nujen nyakoi, koito govori za sebe si v

G-n Kostoff,

Az imah predvid vas i onezi koito spodelyat vashto nepoklatimo mnenie.
Ne samo vas. Ala ako tova shte vi napravi udovolstvie, slednia put kato
pisha za vas, shte buda v edinstveno chislo. I promise.

> Miki wrote:
> [... ]

> S@glasen. Predlojete go na onzi, deto mi obyasnyavashe, che b@lgarite v
> BG bili m@rzelivi (za razlika ot onezi v chujbina).

Sigurno sum propusnal tozi posting. Ala vie zashto se vruzvate na takiva
detinski izyavlenia?

> Vyarno. No p@k se nameriha suma ti "b@lgaria", koito tv@rdyat, che
> jiveeshtite v chujbina nashi s@narodnici sa "po-visoko kachestvo" hora
> ot ostanalite v BG.

Priznavam, che svuchi obidno, i che ne e redno da se izkazvat taka. Ala
vie, shtom imate samochuvstvieto na lichnost, zashto im pozvolyavate da
narushat lichnata vi harmonia s podobni neobmisleni i teenagerski
izkazvania... I zashto da sporim s godini za neshto, koeto e tolkoz
yasno: Kakto u nas ima po-visoko kachestvo, i po-nisko kachestvo
bulgari, taka i v chuzhbina ima po-visoko i po-nisko nivo. No ne mozhem
da generalize (obobshtavame) tseli ogromni grupi hora ili tsyala
natsia... I nikoi seriozen chovek nyama da zapochne da se ima za elit
samo na bazata na tova, che e v chuzhbina... Tova e.

> Ne, Miki. Ne s@m reshil takova neshto. Vie vidno ne chetete ili ne
> osmislyate tova, koeto chetete (Za smetka na tova pishete mnogo ... :-)

Vizhte, nikoga ne sum kazal, che pisha dobre ili che sum osobeno
smislen. Obache, nadyavam se razbirate, se opitvam da stana po-dobur i
smislen. Mozhe bi ako imah vashia opit (zhiteiski i prochie)... Edno
neshto mi se iska, i vie go razbirate navyarno- prosto da ne se
zayazhdam s vas poveche. Iskam da promenya tona si kum vas, i da opitam
da se durhza na drugo nivo (vupreki che sum poluchaval ne-osobeno
uvazhitelni epiteti i otnoshenie "otkumto" vas i ne sum poluchil
izvinenie. No ponezhe i az sum vi iznamiral epiteti, taka che sme qvit).

> Ne az, a L Lazarov i J Donchev reshiha, che b@lgarite zad granica sa
> "po-dostoini".

E, tova si e tyahno mnenie. Razbira se, vie ne e neobhodimo da se
vruzvate na vsyakakvo izkazvane, i osobeno na takova, koeto yavno e
satvoreno za da vi razdrazni. :-)))

> [...]
> "kariatida", a neshto kato nevolen blagodetel za Vashite rodnini tuk.
> Moje, razbira se, lichno Vie da nyamate takiva, no kolko drugi imat !

Razbiram vi. Ala ne se sardete vse pak na nas, horata v chuzhbina, a na
onezi, borchetata, deto sa u nas, a lapat i kradat, biyat i zastrahovat.
Te, zaedno s edin-dvama "narodni" predstaviteli, sa vi v tezhest, a ne
mizernata pensia na baba mi ot 25 dolara na mesets. :-)))

> N K

E, prichinata da napisha tova si pismo e, che iskam veche da prekratim
tozi spor. Mislya, che i dvete strani sa pravi do izvestna stepen. I
osven tova, mislya, che mozhe da prodalzhi do bezkrainost, ako ne
napravim usilie da go prekratim. (osven, ako na vas vsichkite vi e
priatno da se durpate po tozi nachin, i to na takava (prostete)
izsmukana tema ot pod noktite.

Miki

> [...]

27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Miki <Mi...@MikiDesign.com> wrote in article

> Iskam da promenya tona si kum vas, i da opitam

Evala Miki! Tova e naistina poxvalno i nepodobavashto na godinite ti
(komplment :-)
Az syshto se opitvam da izpylzq na tova nivo, no pusto kakto staro kuche ne
mozhe da se nauchi na novi trikove, taka i az vse se plyzgam pak dolu v
kaltta. Dano se namerqt oshte edin-dvama tuk ta da se podkrepqme v
pylzeneto kym novte xorizonti na scb.

Nik i Ivan Ungarski nqma da mogat da ni poznaqt ot sega natatyk. I wish...
:-)

A. Blazev

Julian Dontchev

[...]

Az tova sam go chuval i ot mnogo hora koito zhivejat v Bulgaria.

: > Ne az, a L Lazarov i J Donchev reshiha, che b@lgarite zad granica sa
: > "po-dostoini".

Ne mi slagaj dumi v ustata. :-) Koga go kazah tova? Da pitam -
po-dostoini ot kogo? Ne mozhe da se generalizira za Bulgarite v
chuzbina, ima vsjakavi obrazi. Za masata balagri v Bulgaria mozhe bi e po-lesno.

Zashto samo 3-4 choveka gi diskutirame tija raboti???

Julian Dontchev

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

[...]

Az pak tvarja, che prez poslednite 50 godini mnogo balgari se nauchina
na marzel, dori kradlivost i lazhlivost. Imam mnogo primeri, no ne
vjarvam njakoi da protivorechi na tova.

: .

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Mi...@mikidesign.com

Miki wrote:

[...]

> E, prichinata da napisha tova si pismo e, che iskam veche da prekratim
> tozi spor. Mislya, che i dvete strani sa pravi do izvestna stepen.

A, vij, tova e razumna, konstruktivna poziciya. Ako razgovaryame po tozi
nachin bihme mogli i da ne se obijdame. I neka vseki se v@zd@rja ot
provokacii.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Julian Dontchev

Julian Dontchev wrote:

> : > Ne az, a L Lazarov i J Donchev reshiha, che b@lgarite zad granica sa
> : > "po-dostoini".

> Ne mi slagaj dumi v ustata. :-) Koga go kazah tova?

Prerazkaz na tvoite dumi "b@lgarite v bg sa m@rzelivi". Podtekst@t be,
che b@lgarite v@v Finlandiya sa rabotlivi. Aide, ne si krivi dushata -
kakvoto si pisal, pisal si go.

> Zashto samo 3-4 choveka gi diskutirame tija raboti???

drugite ne se interesuvat - na tyah im day "po-dobra hrana", kakto be
kazal edin avtor tuk predi vreme.

N K

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Julian Dontchev

Julian Dontchev wrote:

> Az pak tvarja, che prez poslednite 50 godini mnogo balgari se nauchina
> na marzel, dori kradlivost i lazhlivost. Imam mnogo primeri, no ne
> vjarvam njakoi da protivorechi na tova.

Az p@k zabelyazvam, che pez poslednite 7-8 godini (kogato Julian ne e
bil v BG) broyat na kradlivite i l@jlivite narastna ryazko. Na tova shte
protivorechi li nyakoi :-))

N K

Konstantin Zahariev

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Miki wrote:

> Priznavam, che svuchi obidno, i che ne e redno da se izkazvat taka.

G-n Mehandjiyski, gubite si vremeto. Na vsichkoto otgore se vrqzvate na g-n
Kostoff i "priznavate" neshta, koito ne sa verni - nyama "suma ti bqlgari",
koito sa tvqrdeli, che sa emigrantite sa "po-visoko kachestvo hora". Prosto
nikoga ne se e sluchvalo. Ako ne mi vyarvate, proverete v arhiva na scb s
keywords "po-visoko kachestvo".

Ne vijdate li evtniya trik, prilagan neprekqsnato ot N. Kostoff - toy sam
podhvqrlya tezi protivorechivi izkazvaniya, i sled izvestno vreme zapochva da
pravi reference kqm tyah kato che sa kazani ot nyakoy ot emigrantite. Kazano s
drugi dumi, "spori" sam sqs sebe si. Primer - za "cveta na naciyata". Pomnite
li koy prqv nareche bqlgarite v chujbina cvyat na naciyata - nyama da
povyarvate - ami g-n Kostoff, razbira se - nyakqde prez Sep 1996. Posle
zapochna da podhvqrlya "nali razpravyate, che ste cvyat na naciyata.." kato
dokazatelstvo, che sme se izkarvali neshto po-taka ot jiveeshtite v Bqlgariya.

Sqshtoto e polojenieto i s "po-visoko kachestvo", i s razni drugi
"dokazatelstva", za koito ne mi se spomnya sega.

Chovekqt, sqznavayki go ili ne, si deklamira, spori si sam sqs sebe si - poneje
vsqshntost, vqpreki vsichkite mu provokacii, ne moja da chue podobni
obobshtavashti izkazvaniya ot ustata na emigrantite - che bili _vsichki _te
po-gorni ot jiveeshtite v Bqlgariya. Ako nyakoy nyakoga (vinagi kato otgovor na
NK-va provokaciyka) e kazal neshto, go e kazal za sebe si (primer - g-n
Lazarov).
I poneje ne moja da chue takiva ochevidno-glupavi i povqrhnostni tezi, g-n
Kostoff zapochna da si gi fabrikuva sam. Az samo ne razbiram zashto mu pomagate
v igrata, zaedno s g-n Donchev i g-n Blazev.

Ostavete go na mira, toy ne iska da spori/diskutira, a da povtarya ubejdeniyata
si, da deklamira.

Hmm, tova poslednoto izrechenie vze, che se rimuva - yavno tryabva da spiram
:-)

Pozdravi,
Konstantin.
Konstantin G. Zahariev
Graduate Research Assistant Email: zaha...@maelstrom.seos.uvic.ca
School of Earth and Ocean Sciences Phone: (250) 472-4010
University of Victoria, CANADA Fax: (250) 472-4030
http://maelstrom.seos.uvic.ca/people/zahariev/zahariev.html

Krasimir Yalamov

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

> [...]

>mu ne poluchavat pensii, medicinsko obslujvane ...). Taka che ne s@m
>"kariatida", a neshto kato nevolen blagodetel za Vashite rodnini tuk.

Dokolkoto blizkite na JD ili koito i da e
ot tezi koito poluchavasht pari ot chujbina
harchat ili investirat parite si v Bulgaria
(vmesto da gi durjat pod dusheka)
po-pravdopodobno e, che rodninite za koito govorish
pomagat na bulgarskata ikonomika
i ne sa obekt na nevolnata ti blagotvoritelnost.

Tova e edin primer v razlikata
mejdu skapanost na edna durjava i neinata bednost
- koiato razlika ti tvurdish che ia vijdash kato mnogo goliama
(t.e. spored teb Bulgarskata durjava e samo bedna, no ne i skapana).

V gornia primer stava duma za nalichni pari,
koito obache moje da ne vlizat v oborota na durjavata
i taka da ne stigat do drugi nujdaeshti se,
nito da se izpolzuvat kato kapital.

Primerut ilustrira po-skoro defekt na durjavata
(ako predpochitash - na nedoverie na grajdanite kum durjavata),
otkolkoto bednost.

KY

> [...]

>Te, zaedno s edin-dvama "narodni" predstaviteli, sa vi v tezhest, a ne
>mizernata pensia na baba mi ot 25 dolara na mesets. :-)))

Oshte: bulgarite i v Bulgaria i v chijbina sa ot razlichni vidove.
V chujbina povecheto sa poeli putia na neizvestnoto s reshenost
da se uchat, rabotiat i uspeiat s cenata na poemane na
nepoznati riskove, nelesna adaptacia i chesten trud.

Viarva se sushto, che malcinstvo ot tiah sa iznesli ot Bularia
i kriminalno "stopanisvat" sredstva koito prinadlejat
na bulgarskia narod. Tova sa sredstva, koito rano ili kusno
triabva da se vurnat na Bulgaria - s lihvite.

Protivopostavianeto na edro na bulgarite v Bulgaria
s bulgarite v chujbina samo otkloniava vnimanieto
ot vuzmojnoto reshenie na vuprosa.

Poslednoto vuv vseki sluchai ne e s chifteta i mobifoni
rodolubivi emigranti da hvanat Balkana i prez ambrazurite
na yatashki mandri da obstrelvat Chase Manhattan.

Tova e problem koito bi triabvalo da se reshi legitimno i
profesionalno ot Bulgarskata durjava pri jelatelno
shiroka i silna obshtestvena podkrepa.

KY

Krasimir Yalamov

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Da - jizneradost, druznovenie i harmonichno razvitie... :-))

Eto edno gledishte alternativno-spomagatelno
na zatuvaneto v kalta:

Chovekut s glavno 'Ch' e kato
butilka s bistra voda i utaechna tinia.

Kakvo vijda i prikazva zavisi ot tova
dali si e stupil na krakata,
ili puk na glavata. :-))

KY

Krasimir Yalamov

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

"Nicolas M. Kostoff" <i...@mail.techno-link.com> wrote:

Prez poslednite 7-8 godini
vidimata prestupnost narastna riazko,
veroiatno i nevidimata.

Tova e estestveno sledstvie ot decentralizaciata
i de-monopolizirane na predishnite 40 godini
monopolna centralizirana organizirana prestupnost na BKP.

(Znam, che e imalo skromni hora i tam, ako i oshte
da ne sum chul niakoi da se e izvinil niakomu za neshto).

Pri monopola na BKP i lipsata na svoboden pazar
krajbite i lujite sa legalizirani ili prikrivani bez usilie -
sus vsichki vuzmojni silovi, ikonomicheski, ideologicheski
i psihologicheski metodi na ednopartiinata durjava.

A entropiata (haosa) razbira se biaha mnogo po-malki:

horata si znaeha che po-skoro niamat prava, otkolkoto obratno;
gore-dolu znaeha koe kude e slojeno
(na preden plan tlusti liji, v periferiata - drebna istina),
koito ne izdurja - v zatvor, ludnica ili na onia sviat, i t.n.

"Vse haroshenko, vse pristoinenko - nastoyashchaia blagodat".

Tova be edin mnogo po-podreden sviat.

Po-kradliv i po-lujliv.

Mislia che sa malko horata dnes,
koito - vkusili ot gorchivata svoboda na demokraciata -
mechtaiat za "dobroto staro vreme".

Dokolkoto ima si go obiasniavam s nostalgia kum otminalo
vreme ili che nastroenieto im e product na kritichna situacia,
t.e. malka vuzmojnost za svobodna (obektivna) precenka.

KY

Predi krajbite buaha lesno potulvani
No

Anco Blazev

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Konstantin Zahariev <zaha...@maelstrom.seos.uvic.ca> wrote in article

> [...]
> Kostoff zapochna da si gi fabrikuva sam. Az samo ne razbiram zashto mu
pomagate v > igrata, zaedno s g-n Donchev i g-n Blazev.

I zashto ne? Tq e dosta xubava igra! Koi sa imigrantite, kakvi sa
imigrantite i kolko gi mrazim ili obichame imigrantite. Ne e losho da se
chue nechie mnenie za nas. I tova na Kostoff vazhi kolkoto i na drugite,
ponezhe nie nqmame pravo da kazhem za kogoto i da e, "Abe majnata mu na
toq, toj / tq (ili nmnenieto im) ne struva puknata para." Tova e
naj-lesnata rabota, no e bez-rezultatna.
Nie sme vsichki zaedno v kazana Bylgarski i bi trqbvalo vsichki da stignem
do edno mnenie po vyprosite. Tova ne e tolkova trudna rabota, i az lichno
mislq, che e vyzmozhno, ako si dadem dostatychno vreme i se vyoryzhim s
tyrpenie.

A. Blazev

Miki

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97

Nicolas M. Kostoff wrote:

> Az p@k zabelyazvam, che pez poslednite 7-8 godini (kogato Julian ne e
> bil v BG) broyat na kradlivite i l@jlivite narastna ryazko. Na tova shte
> protivorechi li nyakoi :-))
>
> N K

Ne e tochno taka.

Predi deseti, makar i da byah oshte dosta mlad (gimnazist), kato hodih s
bashta si s ladata na burgas i sozopol, lichno pomnya MNOGO DOBRE kak
redovno tatko mi podskachashe da ne mu otkradnat gumite ni barabar s
jantite, ili prostoto ni radio marka "sanyo" ot nachaloto na osemdesette
godini, grozno i slabo kato zvuk... Edna nosht, kato spyahme v
staichkata si, se chu "tras pras" i nyakoi se razvika "mehanjiiski,
razbiha ti kolata"... Bashta mi skochi, sunliv i s raztreperani ratse i
sartse, i sprintira navun sledvan ot men po petite, i kakvo da vidim
(otduhnahme si)- nashta kola beshe pokrita s edno platnishte ot brezent,
staro i grozno, ta beshe nevredima, ala kolata do nashata, sushto
bezhova tipova lada 1300S, beshe grozno razbita i na choveka ot djapkata
my byaha otkradnali nyakakvi vazhni dokumenti i pasporta. Mislehme si s
bashta mi, bez da govorim na glas "abe ti choveche lud li si da
ostavyash pasport i t.n. raboti v kola!!! Gledai go kakuv kreten..."

Vinagi si imashe takiva neshta, che dori i koli se kradyaha ot vreme na
vreme- verno, ne se kradyaha mercedesi, shtoto samo bai Tosho i kompania
imaha takiva- kradeshe se tova deto go ima pod raka- Ladogi, Zabotroshki
(Zanzibarki ili kakto gi narichaha tam), Trabantini i Fart-burgi,
Moskcedesi i Vulvi. Imashe po-skoro drebni krazhbi- kato kradene na
chistachkite za prednoto staklo (ne sluchaino se peeshe tazi velika
pesen na x-kulturnoto ni atashe v Canada, aktyora Toshko Kolev, "dai si
mi gi chistachkiti, shi gi stignimi li Amirikantsiti...) Kradyaha se
sushto i balkancheta, portmoneta v tramvaya, himikalki, yaketa i palta v
operata i Zala Balgaria, i t.n. gluposti. Militsiata beshe taka
nastruhnala i po komunisticheski silna, che nikoi ne smeeshe da se
prestrashava mnogo mnogo da si pokazva rogite.

Sled deseti, prichinata za uvelichenie na krazhbite i na prestupnostta
e, razbira se, nestabilnoto politichesko polozhenie, lipsata na seriozna
konstitutsia i zakon za politsiata, po-dobrata vaorazhenost i snabdenost
s amunitsii na mafiata v sravnenie s organite na reda, lipsata na
byudget za politsiata i reda, i niskite zaplati na politsaite, koito za
da mogat da si izhranyat detsata i semeistvata, se prinudiha dori da ne
sa iskali da stanat prodazhni i da se obvurzhat s prestupnitsite...
Osven tova, za razlika ot predi, kogato za da bude otrazeno edno
iznasilvane ot televiziata naprimer, se chakashe spetsialno razreshenie
"otgore", ot vashia lyubimets Dedo Todoran i Cie., ta nekoi put
reshavaha "haide da pusnem informatsia za zaloven prestupnik i kak e
nakazan, za nazidanie"... Siguren sum, che nai-malko 80% ot
prestapleniata ostavaha napulno potuleni, a za nai-malko 18% ot
ostanalite, nauchavahme ot sluhove, koito chesto byaha verni. Samo 1-2%
ot prestapleniata se obyavyavaha ofitsialno, i se digashe golem voi
bratche... A sega, de shto da prudne nyakoi dori, veche e na zadnata
strana na "zhelt trud" ili "24 chasa", sus gramadno
zaglavie-senzatsia...

Prav e Julian- sled 9.9.1944 naroda e stanal kradliv i marzeliv, a NE
sled 10 noemvri 1989... Pone tova vazhi osobeno silno za murzela na
natsiata, za letargiata deto ni e obzela, i za tova kak ya opravdavame s
"podtisnatost ot mizeriata"- a nie nikoga ne sme zhiveli osobeno
fantastichno. (osven ako nyakoi ot vas ne sa ot bivshata i segashna
nomenklatura)...

Miki

Miki

da leggere,
27 dic 1997, 03:00:0027/12/97
a Krasimir Yalamov

Bravo Krasimir, mnogo dobre formuliran posting!
Miki

Krasimir Yalamov

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Da, taka vsichki se prinujdavame da izrovim ot disagite si
po-kachestveni, vkl. interesni, argumenti,
otkolkoto ako se ignorirame ... :-)

KY

Anco Blazev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote in article

> E, neise, nai-posle !
> Ot kolko vreme razpravyam, che pichinata e v bednotiyata !

Ne e samo bednotiqta. Ima mnogo drugi faktori. Az zhivqx v studentskoto
gradche na Universiteta na Santa Barbara, Kaliforniq nqkolko godini, beden
kato mishka i zhveesht sred bedni kato mishki studenti. Moralnoto i
duxovno "kachestvo" na xorata beshe neimoverno visoko. I sled tova v
predpriqtiqta dosta rabotnici i sluzhiteli edva svyrzvaxa dvata kraq, a i
az pokraj tqx, no ne sym vidql ili chul edin ot tqx da se dyrzhi po
"nashenski" i az pokraj tqx. Vidqla zhabata, che konq si vdiga kraka...
No taka e; ti stavash kato xorata okolo tebe...

> [...]
> postroili komunizma (kakto kazva edin moy priyatel, koito ot 1991-a
> raboti na zapad) i e naistina sramno da probutvash hitrinki na drebno.

Prav si: Lenin i Stalin se mqtat iz grobovete si, zashtoto Amerikancite
postignaxa tova, koeto te ne mozhaxa.
No kakvo sramno ima da "prosto bachkash i da si shtastliv?" Imam deca da
izxranvam, kakvo da pravq? Da pochna da pravq Bylgarski gqvoluci, za da
byda po-interesen i da vidq dali shte minat Posle rabotnite usloviq tuk
sa takiva, che to da ti e drago da idesh na rabota, ako mozhesh da go
narechesh taka.

> Drugo - da. No prestanete da podmyatate, che "drugo" znachi po-dobro, a

V nqkoi -- vsyshtnost dosta -- sluchai kachestvoto na obshestvoto e
po-dobro. Moralnata osnova na normalniq Amerikanec e polozhitelno po-dobra
(i da ne se xvashtame za brodqite po ulicite na Los Angeles i New York,
tova ne sa normalni Amerikanci). Profesionalniq mentalitet i dyrzhanie sa
nqkolko pyti po-visoki. Chuvstvoto za otgovornost e na dosta po-visoko
nivo. Nacionalnata gordost i samo-chuvstvie sa po-visoko ot nebesata i e
trudno da se biqt. Samo profesionalnata kriminalnost e na po-nisko nivo.

Kazvam ti tova ne s chuvstvo na prevyzxodstvo, demek, "Gledaj kolko sym
po-dobre ot tebe, zhiveejki v tozi Raj." Ne, tozi Raj ne e moj Raj. Az ne
sym go napravil, ni moga da vzema kredit za nego. No bix iskal, v imeto na
spravedlivostta, da slozhim vsichko pod edin znamenatel i togava da vidim
kakvo e istinskoto polozhenie v BG, sravneno s tova v drugi strani. Ot tam
mozhe bi shte napravim izvodi i koj znae...mozhe i neshto polozhitelno da
izleze.
No nqma smisyl da se dzhavkame, koj e po-dobyr i koj po-losh. Az samo ti
davam primeri za zhivota tuk i ako se raberem dobre, ako ne pak dobre.

A. Blazev

Anco Blazev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Julian Dontchev <dont...@cc.helsinki.fi> wrote in article

> Az pak tvarja, che prez poslednite 50 godini mnogo balgari se nauchina
> na marzel, dori kradlivost i lazhlivost. Imam mnogo primeri, no ne
> vjarvam njakoi da protivorechi na tova.

Az bix obobshtil polozhenieto s dumata "kryshkane", a ne s "myrzel." Mnogo
Bylgari kryshkaxa (i oshte kryshkat sigurno) ot rabotata si, za da otidat
da kopaqt lozeto ili da mazhat kyshtata. Tova ne e delo na myrzeliv
chovek, a na takyv kojto ne mozhe -- ili ne mu puka -- da preceni pravilno
moralnite i profesionalnite si zadylzheniq, kamo li da zhivee po texnite
zakoni.

A. Blazev.

Anco Blazev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote in article

> [...]

V 1971 g., kogato napusnax BG, az ne poznavaz edin chovek, kojto ne
kradeshe ili ne lyzheshe -- vkliuchitelno i moq milost. V 1988-1990,
kogato se vyrnax obratno za pryv pyt, ne vidqx edin chovek, kojto ili da
ne beshe otkrito moshennik, ili ne bi se pokolebal da si izkrivi dushata za
opredelena cena.
Taka, che po moq precenka, chisloto na luzhcite i kradcite ne e narastnalo
a e stanalo malko po-trudno da se krade, ili nqma kakvo da se krade veche,
ta si mpravqt trud da gi xvashtat. Dokato predi nikoj ne mu pukashe kakvo
lyzhesh i kakvo kradesh.

A. Blazev

Julian Dontchev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: che b@lgarite v@v Finlandiya sa rabotlivi. Aide, ne si krivi dushata -

: kakvoto si pisal, pisal si go.

Ne sam kazval taka. Za primer da ti dam edin balgarin tuka deto ot 8
godini rabota ne e pipnal - ot marzel. I si priznava. Nali sotsialna
darzhava - plashtat mu dostatachno da izkarva.

Julian Dontchev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

[...]

Na mene mi slozhi dumi v ustata, bil sam kazal che balgari vav Finlandia
bili rabotlivi a v Bulgaria, ne. Naprotiv vav Finlandia ima i mnogo
marzelivi balgari, no v Bulgaria na mene mi se struva che kato tsjalo
horata sa pasivni i marzelivi, do edno nivo pone. Az sravnjavam s
Finlandia vse pak, tuka v Scandinavia horata sa po-savestni i
po-trudolubivi i prilezhni, fakta si e fakt, pitaj Niki vseki koito e
zhivjal v Scandinavia.

: I poneje ne moja da chue takiva ochevidno-glupavi i povqrhnostni tezi, g-n

: Kostoff zapochna da si gi fabrikuva sam. Az samo ne razbiram zashto mu pomagate
: v igrata, zaedno s g-n Donchev i g-n Blazev.

Abe, neka si cheshim ezitsite tuka. :-)

Julian Dontchev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Krasimir Yalamov <yal...@postoffice.worldnet.att.net> wrote:

: Poslednoto vuv vseki sluchai ne e s chifteta i mobifoni

: rodolubivi emigranti da hvanat Balkana i prez ambrazurite
: na yatashki mandri da obstrelvat Chase Manhattan.

Tova za mobifonite e stereotip. Mene na edna konferentsija v chuzbnina
predi 2 godini balgarite ot Bulgaria me izkaraha gangster, zashtoto sam
imal mobifon. To uchen s mobifon ne mozhelo da ima!

Julian Dontchev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

[...]

Dano Niki da go prochete tova.

[...]

Njama slagamne pod djusheka, na denja gi harchat :-)

Miki

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

To i az imam mobifon, kak vi se vizhda "dizainerche s mobifon", a? Ne
sum gangster (pone oshte ne sum stanal... :-))) )

> [...]

>predi 2 godini balgarite ot Bulgaria me izkaraha gangster, zashtoto sam
>imal mobifon. To uchen s mobifon ne mozhelo da ima!

"Life is not fair" :-)

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

Mnogo stanaha merakliite da razgovaryat s men, ta shte se opitam da
napravya neshto kato obobshtenie.

Krasimir Yalamov, anprimer, pishe nyakakvi nevarzumitelni neshta:

> [...]
> po-pravdopodobno e, che rodninite za koito govorish pomagat na bulgarskata ikonomika
> i ne sa obekt na nevolnata ti blagotvoritelnost.

Znachi, onzi, koito si harchi parite za sirene, pomaga na b@lgarskata
ikonomika, a az, koito osven che harcha pari za sirene, otchislyavam i
dan@ci, podpomagam po-malko ?! Izvinyavai, Krasi, ama naukoobraznite ti
izrecheniya sa nap@lno lisheni ot smis@l.

Gornite ti dumi bili:
> [...]

> V gornia primer stava duma za nalichni pari,

> koito obache moje da ne vlizat v oborota na durjavata
> i taka da ne stigat do drugi nujdaeshti se,

Nonsens , nyamam kakvo da kaja.

Drug "biser" na Krasi:

> Oshte: bulgarite i v Bulgaria i v chijbina sa ot razlichni vidove.

Vij ti ! I kakvo mu e razlichieto na "vidovete"?

> V chujbina povecheto sa poeli putia na neizvestnoto s reshenost
> da se uchat, rabotiat i uspeiat s cenata na poemane na
> nepoznati riskove, nelesna adaptacia i chesten trud.

A, yasno. Nie, tuk v BG, znachi osven che sme m@rzelivi, l@jlivi i
kradlivi, ne se zanimavame s chesten trud (NB - specialno za umstveno
nedorazviti kato K Zahariev: tv@rdenieto, che nie, v BG ne se zanimavame
s chesten trud, sledva direktno ot dumite na KY - 1) ot "razlichni
vidove" i 2) otlichitelen beleg na ediniya vid e znimanie s chesten
trud). Spored Krasi, adaptaciyata k@m jivota v (da rechem) NY e
"nelesna", dokato adaptaciyata k@m bednotiya i mizeriya v BG, postignati
v rezultat na "demokratichnite promeni" e kakvo ? Lesna ?

Po-natat@k Krasi redi biser sled biser:

> [...]

> Tova e problem koito bi triabvalo da se reshi legitimno i
> profesionalno ot Bulgarskata durjava pri jelatelno

Kak zvuchat v pametta mi "vsenarodnite obs@jdaniya na tezisite na n-tiya
kongrez na BKP"....

I pak, kakto vinagi - hem nasheto si e nashe (t.e. nie shte si pravim
kakvoto si iskame v chujbina), hem chujdoto e obshto - "b@lgarskata
_d@rjava_" shte ni reshava v@prosite s protivopostavyaneto. Kato che li
vie ne ste strana v tova protivopostavyane...

A p@k shto se otnasya do razglagolstvaniyata ti, Krasi, na tema
prest@pnost, prosto nyamam dumi. Napravo si vr@h ! :-O

Eto, vij s tvoite divotii do k@de dokara mladiya dizainer:

Miki wrote:

> [...]
> redovno tatko mi podskachashe da ne mu otkradnat gumite ni barabar s
> jantite, ili prostoto ni radio marka "sanyo" ot nachaloto na osemdesette

Oshte malko i shte izkara, che predi 1989-a e imalo poveche krajbi po
kolite, otkolkoto dnes. Ne e hubavo taka da p@rzalyash mladite hora,
Krasi. Eto, samiyat Miki, sled kato otdade dan na zad@ljitelnoto
ohulvane na Kostoff, se zamislya malko i priznava:

> [...]
> da mogat da si izhranyat detsata i semeistvata, se prinudiha dori da ne
> sa iskali da stanat prodazhni i da se obvurzhat s prestupnitsite...

Julian p@k Dontchev se radva:

Prochetoh go. BTW, ne znam otk@de se vzeha dumite "potisnatost ot
mizeriyata" - zabelejete, ne "poDtisnatost". Veroyatno shte mi gi
pripishete na men. No tuk e dobre da prochetete kakvo kazva Anco po
v@prosa za m@rzela:

Po-natat@k, obache, ne moga da se s@glasya s Anco:

> Ne e samo bednotiqta. Ima mnogo drugi faktori. Az zhivqx v studentskoto
> gradche na Universiteta na Santa Barbara, Kaliforniq nqkolko godini, beden
> kato mishka i zhveesht sred bedni kato mishki studenti.

Bi tryabvalo da se zasramish. Dali ima razlika mejdu beden student v USA
i beden student v BG-97 ? Kak mislish?

I tuk pak - sv@rzvane na dvata kraya po amerikanski dali e ravno na
s@shtoto po b@lgarski ? Aide, stiga evtini lafove.

> No kakvo sramno ima da "prosto bachkash i da si shtastliv?"

Nishto. V@pros@t beshe, che tam e dstat@chno da bachkash, za da si
materialno zadovolen. Tuk ne e dostat@chno da bachkash, zashtoto mojesh
da bachkash i pak da umirash ot glad.

> [...]
> (i da ne se xvashtame za brodqite po ulicite na Los Angeles i New York,

A, ne moje taka. Ne moje da izkliuchvash ot ponyatieto "Amerikanec"
bezdomnicite, a da vkliuchvash v ponyatieto "b@lgarin" ciganite. Zasrami
se !

> Profesionalniq mentalitet i dyrzhanie sa
> nqkolko pyti po-visoki.

Gluposti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na tova shte tryabva otdelno da se sprem. Visokata efektivnost na
zapadniya ikonomicheski model se d@lji do golyama stepen na
organizaciyata na truda, pri koyato "profecionalniya mantalitet" e bez
znachenie.

Spiram dotuk.

N K

PS. I ako otgovaryate s po tri post-a na vseki edin moy ima seriozna
opastnost da ne reagiram :-)

.

Konstantin Zahariev

da leggere,
28 dic 1997, 03:00:0028/12/97

N Kostoff wrote:

> Drug "biser" na Krasi:

> Vij ti ! I kakvo mu e razlichieto na "vidovete"?

Mnogo bqrzate, g-n Kostoff, i chetete onova, koeto Vi se iska da prochetete. Vijdate li
razlika mejdu izrechenieto:

1. "Bqlgarite _I_ v BG i v chujbina sa ot razlichni vidove" (koeto e tvqrdenieto na g-n
Yalamov) i izrechenieto:

2. "Bqlgarite v BG i v chujbina sa ot razlichni vidove" ?

Poneje ot glupotevinite i prostashtinite po-dolu stava yasno, che ne vijdate (ili pqk
chetete postingi, predi da ste se sqbudil), da Vi obyasnya:

1. tvqrdi, che kakto v BG , taka i v chujbina, ima razlichni "vidove" bqlgari
(implikaciyata e, che razdelyaneto po priznak BG/chujbina e irelevantno)

2. moje, obache, lesno da se iztqlkuva kato tvqrdyashto, che bqlgarite v BG sa edin vid, a
tezi v chujbina - drug. Tochno taka iztqlkuvahte Vie nesqshtestvuvashtoto v postinga na
g-n Yalamov tvqrdenie 2.

> [...]
> s chesten trud, sledva direktno ot dumite na KY - 1) ot "razlichni
> vidove" i 2) otlichitelen beleg na ediniya vid e znimanie s chesten

Jalko choveche ste Vie. Prostashtinite Vi po moy adres sa simptomatichni za nivoto Vi na
mislene i za cennostnata Vi sistema. Zasramete se.

A otnosno Vashite "sledstviya" - problemqt Vi e, che ne ste razbral kakvo Vi govori g-n
Yalamov. Ako nyakoy drug beshe napravil podobna izlagaciya (garnirana s neshtastni opiti
za pokazvane na umstveno prevqzhodstvo - pomnite li diskusiyata za onezi, koito se opitvat
da demonstrirat lichno prevqzhodstvo nad oponentite si?), sigurno shteshe da se izvini i
da zamqlchi za malko. No ot Vas ne ochakvam podobno povedenie.

V kraya na kraishtata, Vie ste tuk ne da diskutirate, a da deklamirate. Skoro i
posledniyat sqmnyavasht se shte se ubedi v tova i togava shte mojete na spokoystvie da si
prikazvate sam.

Veseli praznici,

Julian Dontchev

da leggere,
29 dic 1997, 03:00:0029/12/97

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: Mnogo stanaha merakliite da razgovaryat s men, ta shte se opitam da
: napravya neshto kato obobshtenie.

:-) Mnogo si populjaren!

[...]

Ne e taka. Tija pari deto az gi davam na rodninite si ne otivat samo za
sirene, i tova go znaesh dobre. Sashto taka me samnjava da plashatsh
chak tolkova mnogo danatsi. Ela v Scandinavia :-) da vidish kakvo znachi
visoki danatsi!

: Bi tryabvalo da se zasramish. Dali ima razlika mejdu beden student v USA

: i beden student v BG-97 ? Kak mislish?

Tova da ne e trikov vapros :-) Razlikata e goljama, pone mezhdu beden
studen v Scandinavia i beden studen v Bulgaria. Bednija stdunet v
Bulgaria ima nula leva dohodi na mesest, a finlandskija minimum 500 USD
(gratis ot darzavata). Nie po vreme na nashija sotsialno osiguren stroi
vzemahme po 10 leva Todor Zhivkovi pari, sega maj i tija gi spreli :-)

: .

Anco Blazev

da leggere,
29 dic 1997, 03:00:0029/12/97

Julian Dontchev <dont...@cc.helsinki.fi> wrote in article

> : Mnogo stanaha merakliite da razgovaryat s men, ta shte se opitam da
> : napravya neshto kato obobshtenie.
>
> :-) Mnogo si populjaren!

Golqma populqrnost si izvoiuva nash Niki naposledyk. Vsichki imigranti pri
nego bqgat za syvet kak da imigrirat i kak da zhiveqt na Zapada. Na
Zapadnite prfesionalsti dava syveti kak da uvelichat efiktivnostta i
kachestvoto na proizvodstvoto. Orlite uchi kak da viqt gnezda na
naj-visokite kanarai i delfinite kak da se gmurkat v okeanskite bezdni.
I vsichko tova bez dazhe da si e mrydnal dupeto ot negovata topla
staichka. Fakir e choveka. Fakir i magiosnik. Kak nqma da e populqren?

A. Blazev

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
29 dic 1997, 03:00:0029/12/97
a Konstantin Zahariev

Konstantin Zahariev wrote:

> [...]
> razlika mejdu izrechenieto:

> 1. "Bqlgarite _I_ v BG i v chujbina sa ot razlichni vidove" (koeto e tvqrdenieto na g-n

Da, prav ste, Kosyo. Blagodarya, che mi ob@rnahte vnimanie.

Specialno molya Krasy da me izvini - ne go prochetoh vnimatelno i
reagirah prib@rzano.

Podobno i za Anco i Julian.

Vse pak, ne se otkazvam ot ostanalite si dumi.

Sega s@m strashno umoren i shte lyagam. Utre, ako e dal Gospod, shte
prokomentiram post-ovete vi. To mai nyama mnogo za komentar, povecheto
sa zayajdaniya, no taka mi se pada, kato s@m nebrejen.

N K

PS Chuhte li novinata - Simeon II zakriva ofisa si v BG. Zashto li ?

Kamen Penev

da leggere,
29 dic 1997, 03:00:0029/12/97

"Nicolas M. Kostoff" <i...@mail.techno-link.com> writes:

> [...]
> mu ne poluchavat pensii, medicinsko obslujvane ...). Taka che ne s@m
> "kariatida", a neshto kato nevolen blagodetel za Vashite rodnini tuk.

Njama takova neshto. Pensiite na nashite roditeli se plashtat ot
danycite, koito sa im bili udyrzhani na tjah po vreme na trudovija im
zhivot. Ili pone taka bi trjabvalo da byde. Az imam kosveni
dokazatelstva, che naistina e taka: kolkoto po-dylgo si plashtal
danyci (po-dylyg raboten stazh), tolkova ti e po-goljama pensijata;
kolkoto po-golemi danyci si plashtal (po-goljama zaplata si vzemal),
tolkova ti e po-goljama pensijata. S drugi dumi, kolkoto ti e
po-goljam trudovijat prinos kym obshtestvoto, tolkova ti e po-goljama
pensijata.

Estestveno, v edno socialistichesko obshtestvo nikoga ne se znae koj
pie i koj plashta. Zatova i danycite trjabva da bydat minimalni i da
pokrivat samo tekushtite nuzhdi na administracijata, a vseki da se
grizhi za starinite si sam. Na men mi se struva obache, che dneshnite
starci na Bulgaria sa naj-ograbenoto pokolenie i v materialno, i v
duhovno otnoshenie. Mizernite im pensii sa edna nishtozhna
kompensacija.

Kamen Penev

Anco Blazev

da leggere,
30 dic 1997, 03:00:0030/12/97

Kamen Penev <pe...@lipari.usc.edu> wrote in article

> Na men mi se struva obache, che dneshnite
> starci na Bulgaria sa naj-ograbenoto pokolenie i v materialno, i v
> duhovno otnoshenie. Mizernite im pensii sa edna nishtozhna
> kompensacija.

Tiq xora sa zhiveli zhivot na robi na dyrzhavata i sega tq im se podigrava
s mizernite pensii. Struva mi se, obache, che tova ne e poslednata
podigravka i ima dosta oshte takiva da vidim v svetloto bydeshte...?

A. Blazev

Julian Stoev

da leggere,
30 dic 1997, 03:00:0030/12/97

On 29 Dec 1997, Kamen Penev wrote:

> [...]

|starci na Bulgaria sa naj-ograbenoto pokolenie i v materialno, i v
|duhovno otnoshenie. Mizernite im pensii sa edna nishtozhna

Mnogo tochno kazano!
Osven tova niakade sam chel, che goliamata chast ot t.nar. pensionen fond
(ili kakto se e narichal togava) e bil izharchen za stroitelstvoto na NDK
i okolnostta + razni kambaneni saorazenia v okolnostta na Sofia. Pri tova
polozenie niama nishto chudno, che sega triabva da se karpiat dupkite v
pensionnoto osiguriavane s danaci ot segashnite danakoplatci. Obache niama
drug nachin. E, bi moglo niakoi da bade osaden za tia reshenia (ako
naistina e taka), koito sa doveli do segashnoto sastoianie na pensionnata
sistema. A i neka si pripomnim, che v poslednite godini na Praveshkia Car
imashe periodi kogato v Balgaria niamashe ministerstvo na finansite.

Ta v zakliuchenie moga da kaza, che g-n Kostoff triabva da nasochi
spravedlivata si iarost na danakoplatec kam neosadenata kamarila na
Praveshkia Car, koiato maha gashti nasam-natam i si zivee zivota. I neka
se zamislim za kolko drugi neshta te mozeha da badat osadeni, a ne sa.

Abe izobshto.... Niamam dumi....

Zdrave da e....

P.S. Vicove ot onova vreme koito zvucat tazno sega.
(1) Vsiaka kriva linia usporedna na partiinata e prava.
(2) Nasledstvenostta se predava ne chez DNK, a chrez NDK.

Julian Stoev <j.h....@ieee.org> - Ph. D. Student
Intelligent Information Processing Lab. - Seoul National University, Korea

Julian Dontchev

da leggere,
31 dic 1997, 03:00:0031/12/97

> [...]

>$1000-2000 godishno v k@shti, no tova ne znachi, che bashta mu i maika
>mu ne poluchavat pensii, medicinsko obslujvane ...).

E pak barkash. Bashta mi go uvolniha sled 30 godini trudov stazh i
nishto ne poluchava. Za kakvo meditsinsko obsluzhvane v Bulgaria mi
govorish? Hallo? Minalato ljato prijatelkata na brat mi (raboteshe v
tsentralnta bolnitsa vav Varna) kaza edna sutrin che imalo finlandka v
edna staja (operirana - gorkata zhena) i nikoi ne mozhel da se razbere s
neja. Otidohme s zhena mi da ja vidim. Kato izljazohme ot bolnitsata,
zhena mi mi kaza "Julian, az misleh che samo v Chechnja sa takiva
bolnitsite". Sled tova prijatelkata na brat mi mi kaza che taja
finlandka ja slozhili v naj-hubavata staja za da ne se izlagat..
Meditsinsko obsluzhvane v Bulgaria, ala bala. Ami edin moi prijatel sas
zhena si minaloto ljato v Bulgaria vikat lineika ot NDK-ta zashtoto
deteto (finlandche) padnalo, udarailo si glavata i pripadnalo. Doshla
lineika sled polovin chas! i objasnenieto im bilo che berjali lipov
tsvjat. Vatre v lineijkata imalo razprasnati vestnitsi s lipa i parvo si
sabirali vestnitsite s lipata (da ima mjasto kade da vleze deteto), chak
sled tova otishli da vidjat kakvo mu ima.

[...]

Razbira se che pomagame na balgarskata ikonomika. V sluchaj vse pak che
s tija nashi pari te si kupuvat samo vnosni stoki goljama pomosht njama,
no moga da ti garantiram che pone moite rodnini s tija pari deto im gi
prashtam si kupuvat hrana (glavno balgarska) i si plashtat toka i
smetkite.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
1 gen 1998, 03:00:0001/01/98
a Julian Dontchev

Julian Dontchev wrote:

> :-) Mnogo si populjaren!

Vyarno.

> [...]

> : izrecheniya sa nap@lno lisheni ot smis@l.

> Ne e taka. Tija pari deto az gi davam na rodninite si ne otivat samo za

Ako zapochnesh da mi govorish, che otivat i za kiselo mlyako, shte
b@desh izkliuchitelno ubeditelen. Ako ne si razbral - da ti go obyasnya
populyarno - pensionerite plashtat samo kosveni dan@ci. Az plashta i
preki i kosveni dan@ci i osigurovki. Zagryavash li ?

> Sashto taka me samnjava da plashatsh
> chak tolkova mnogo danatsi.

Plashtam poveche, otkolkoto sa pensiite na tvoite roditeli, vzeti
zaedno.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
1 gen 1998, 03:00:0001/01/98
a Kamen Penev

Kamen Penev wrote:

> Njama takova neshto. Pensiite na nashite roditeli se plashtat ot
> danycite, koito sa im bili udyrzhani na tjah po vreme na trudovija im
> zhivot.

Gluposti, Kamene.

Kakvo "bi tryabvalo" da b@de e neshto s@vsem, s@vsem razlichno.

> [...]
> tolkova ti e po-goljama pensijata. S drugi dumi, kolkoto ti e
> po-goljam trudovijat prinos kym obshtestvoto, tolkova ti e po-goljama

Tova, gornoto, nyama nishto obshto s predniya abzac. Poneje ne ste
nayasno s nachina na finansirane na pensiite, shte Vi go obyasnya
nakratko.

Vseki rabotesht na trudov dogovor (ili priravnen k@m takv), tryabva da
otchisli k@m budjeta (zabelejete - budjeta !) DOO (D@rjavno Obshtestveno
Osiguryavane) v razme na 35% ot brutnata si zaplata. Schita se, che tova
otchislenie e za smetka na rabotodatelya, dokolkoto to ne se oblaga s
dan@k obsht dohod, no nali vseki tryabva da si go izraboti...

Ejegodno v _budjeta_ se planirat dve pera:
- prihodno - prihodi ot DOO
- razhodno - razhodi za pensii
Taka che pensionerite poluchavat pensiite si ne ot "dan@cite, koito sa
im bili ud@rjani po vreme na trudoviya im staj", a ot otchisleniyata,
koito se plashtat ot raboteshtite v momenta.

A tova, che individulanata pensiya se opredelya na baza na koeficient,
sv@rzan s prod@ljitelnost na trudoviya staj i brutnata zaplata e vyarno.
No to nyama nishto obshto s problema OTK@DE IDVAT PARITE. To kazva samo
komu kolko da se plati ot MOITE VNOSKI DOO.

> Estestveno, v edno socialistichesko obshtestvo nikoga ne se znae koj
> pie i koj plashta.

V post-socialisticheskoto obshtestvo stana yasno samo edno - koi plashta
:-(

> Na men mi se struva obache, che dneshnite
> starci na Bulgaria sa naj-ograbenoto pokolenie i v materialno, i v
> duhovno otnoshenie.

Tuk ste prav. I mnogo, mnogo mi e obidno, kogato razni ... .... ...
ohulvat tezi dobros@vestno rabotili prez celiya si jivot hora - nashite
maiki i bashti.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
1 gen 1998, 03:00:0001/01/98

Julian Stoev wrote:

> Ta v zakliuchenie moga da kaza, che g-n Kostoff triabva da nasochi
> spravedlivata si iarost na danakoplatec kam neosadenata kamarila na
> Praveshkia Car, koiato maha gashti nasam-natam i si zivee zivota.

I da prod@lji da plashta s truda si pensiite na roditelite na
emigrantchetata.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
1 gen 1998, 03:00:0001/01/98
a Julian Dontchev

Julian Dontchev wrote:

> E pak barkash. Bashta mi go uvolniha sled 30 godini trudov stazh i
> nishto ne poluchava.

Nishto ? Ama ti siguren li si ? Nishto, svsem nishto ?! A maika ti ?

> Za kakvo meditsinsko obsluzhvane v Bulgaria mi
> govorish?

Za takova, kakvoto poluchava vseki b@lgarin. Az, bashta ti, maika ti. Za
parite, koito struva edin pregled, edna rentgenova snimka, edna plomba
na z@b, edna klizma ... Za parite, koito se plashat, za da prod@ljim
dnite na umirashtite ot rak.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
1 gen 1998, 03:00:0001/01/98

Jlian Donchev pishe:

Julian Stoev

da leggere,
2 gen 1998, 03:00:0002/01/98

Az ne sam "emigrant", ta tui mene ne me zasiaga. Obache vse pak naistina
g-n Kostoff shte triabva da plashta.
Sorry!

Julian Dontchev

da leggere,
2 gen 1998, 03:00:0002/01/98

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: Plashtam poveche, otkolkoto sa pensiite na tvoite roditeli, vzeti
: zaedno.

Evala za golemite dohodi! Goljama si rabota. Tuka vav Finlandia hora s
takiva golemi dohodi edva namirat vreme da spjat, kamo li da pishat
non-stop po news-grupite v Internet :-)

Julian Dontchev

da leggere,
2 gen 1998, 03:00:0002/01/98

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: Nishto ? Ama ti siguren li si ? Nishto, svsem nishto ?! A maika ti ?

Bashta mi nishto, majka mi ima pensija.

[...]

Ta kato kaza plomba za zab, se setih za tija balagrski plombi deto tuka
mozhe bi student po stomatalogija minus parva godina shte gi pravi
po-hubavi. Takiva sa ni nekadarni i lekarite i zabolekarite che, ... abe
pak shte vzemsh da mi sporish sigurno ama karaj :-)

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
4 gen 1998, 03:00:0004/01/98

Julian Dontchev wrote:

> [...]
> : zaedno.
>
> Evala za golemite dohodi! Goljama si rabota. Tuka vav Finlandia hora s

Golemi ?

Ti mai ne mojesh da smyatash.

Max pensiya = 86000 (okolo)

2*86000 = 172 000

x*0.37 = 172 000

(x - moyata _brutna_ zaplata, 0.37 - otchisleniya v@rhu neya za DOO )

x = 465 000 lv

ili pod $ 260.

Taka che, edin chovek s mesechen bruten dohod malko pod $260 izplashta
_izcyalo_ dve maksimalni pensii.

N K

Julian Dontchev

da leggere,
4 gen 1998, 03:00:0004/01/98

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: > Evala za golemite dohodi! Goljama si rabota. Tuka vav Finlandia hora s
: > takiva golemi dohodi ...

: Golemi ? Ti mai ne mojesh da smyatash.

Niki, imam vpredvid golemi dohodi relativno na standarta na Bulgaria.
Razbira se che znam kolko sa pensiite v nashesnko.

: (x - moyata _brutna_ zaplata, 0.37 - otchisleniya v@rhu neya za DOO )

: x = 465 000 lv

Che te v Bulgaria parlamentaristite vzimat tolkova! Imash super dohodi
za nashensko. Bravo!

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
4 gen 1998, 03:00:0004/01/98
a Julian Dontchev

Julian Dontchev wrote:

> : x = 465 000 lv

> Che te v Bulgaria parlamentaristite vzimat tolkova! Imash super dohodi
> za nashensko. Bravo!

Tz. Deputatite vzemat _osnovna_ zaplata okolo 550 000. Brutoto im e
okolo 1100 000 - 1200 000 (vkl predstavitelnite, koito ne se oblagat).

NK

.

Julian Dontchev

da leggere,
4 gen 1998, 03:00:0004/01/98

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote:

: Tz. Deputatite vzemat _osnovna_ zaplata okolo 550 000. Brutoto im e

: okolo 1100 000 - 1200 000 (vkl predstavitelnite, koito ne se oblagat).

Znaeh si che taka shte otgovorish. :-) Gledaj sega parvo - ne sam im
chak tolkova mnogo predstavitelnite pari i vtoro - s tija predstavitelni
pari te trjabva da si kupuvat obuvki, kostjumi, etc., toest tija ne sa
pari za kakvo da e. Az moite komandirovachni da hodja po kongresi i
konferentsii ne gi smjatam kam dohodite si.

NewsReader

da leggere,
4 gen 1998, 03:00:0004/01/98

In article <68o8v8$181$1...@oravannahka.Helsinki.FI>, Julian says...

>: x = 465 000 lv
>
>Che te v Bulgaria parlamentaristite vzimat tolkova! Imash super dohodi
>za nashensko. Bravo!

E, tova vinagi me e draznilo strashno mnogo! Kakvo znachi "za nashensko"? Da ne
bi v Bylgarija da zhivejat njakakva specialna poroda hora, koito trjabva da se
radvat na zaplati 5 pyti po-niski ot srednoevropejskite. Naprimer spored men 465
leva e krajno nedostatychna suma za zhivot v Bylgarija. Moite posledni
vpechatlenija (preki) sa ot avgust minalata godina, kogato az imah okolo 500
dolara mesechen dohod, i si spomnjam, che ne mi e stigalo. Togava sym izchislil,
che za choveshko ravnishte sa neobhodimi okolo 800 dolara na mesec. Ottagava
cenite (vyv valuta) sa se udvoili, taka che ako sega bjah v Bylgarija, sigurno
shtjah da smjatam, che trjabvat pone 1500 dolara. Tolkova e gore-dolu i srednata
evropejska zaplata. Da ne bi v Avstrija ili Germanija (primerno) zhivejat
njakakvi specialni hora, koito imat po rozhdenie po-golemi potrebnosti? Horata v
Bylgarija imat sredno po 70 dolara zaplata, i tova stiga samo za mizerija i
lishenija. Razbira se i tezi 70 dolara sa ogromna zaplata, ako gi sravnim s
zaplatite da kazhem v Mozambik (tam mozhesh da si naemesh chistachka, kojato
shte raboti po 40 chasa na sedmica sreshtu 5 dolara na mesec), no tova ne
oznachava, che v Bylgarija horata imat po-golemi potrebnosti, otkolkoto v
Mozambik, nali taka?

Otnosno parlamentaristite. Edva li ima parlamentarist, kojto da razchita na
svojata "ogromna" zaplata ot polovin milion leva.

Julian Dontchev

da leggere,
5 gen 1998, 03:00:0005/01/98

NewsReader wrote:

: E, tova vinagi me e draznilo strashno mnogo! Kakvo znachi "za nashensko"?

Za nashensko znachi za Bulgaria. Hallo!

: cenite (vyv valuta) sa se udvoili, taka che ako sega bjah v Bylgarija, sigurno

: shtjah da smjatam, che trjabvat pone 1500 dolara.

Trjabvat, ama koi shte im gi plati tam dolu kato nishto ne pravjat i ne
proizvezdat. To mama s alash-verish amerikanski ili finlandski standart
na zhivot ne se pravi.

: Da ne bi v Avstrija ili Germanija (primerno) zhivejat

: njakakvi specialni hora, koito imat po rozhdenie po-golemi potrebnosti?

Horata tam sa si go postroili tova sami i njama nuzhda da gi
patronizirash za tova. "Na kakvoto si postelesh na tova shte legnesh".
Tova ljato minah sas zhena mi kraj stroezha na edin blok v Bulgaria -
vsichkite spjaha na edni daski, a edin pieshe birichka. V 10 sutrinta.
Ela da vidish kak se raboti na strozeh vav Finalnadia.

Julian Dontchev

da leggere,
5 gen 1998, 03:00:0005/01/98

si...@geocities.com wrote:

: V Geneva sqm vijdala stroej na sgrada, tsjalata opakovana v naelon ili
: njakakqv drug fabric, taka che ako ima prah i dr. otpadatsi da
: ostavat vqtre. V Chicago sqshto se pravi, osobeno ako restavrirat
: sgrada, namirashta se v downtown.

I v Scandinavia e taka.

: Naskoro gledah snimki ot razkopkite na zapochnatoto, no nedovqrsheno
: metro v Sofia. Izkluchitelno jalka gledka, predstavjam si kak se
: chuvstvat horata koito jivejat v tazi chast. Izkopali edna goljama
: dupka, okolo koiato ima rqjdjasali trqbi, obrasli bureni i vsichko
: tova ostaveno.

:-) Poznata kartinka. Az kato se setja na vremeto kolko vreme se
stroeshe edin bolk...

Anri Erinin

da leggere,
5 gen 1998, 03:00:0005/01/98

Julian Dontchev wrote in a message to All:

> [...]

JD> DOO ) : x = 465 000 lv

JD> Che te v Bulgaria parlamentaristite vzimat tolkova! Imash super

He, he... Ako parlamentaristite vzimaha _samo_ po tolkova
shtiaha da jiveiat v panelen blok kato men i da karat Skodi i
stari Moskvitchi...

Anri

AlleGrand1

da leggere,
5 gen 1998, 03:00:0005/01/98

>Da ne bi v Avstrija ili Germanija (primerno) zhivejat
>njakakvi specialni hora, koito imat po rozhdenie po-golemi >potrebnosti?

Ne, no horata v Avstria ili Germania (primerno) sa si izvouvali vazmojnostta da
"jiveiat na shiroko", kakto kazvame u nashensko.

Al

Kamen Penev

da leggere,
5 gen 1998, 03:00:0005/01/98

"Nicolas M. Kostoff" <i...@mail.techno-link.com> writes:

> Gluposti, Kamene.

Sykrushen sym!

> [...]
> im bili ud@rjani po vreme na trudoviya im staj", a ot otchisleniyata,
> koito se plashtat ot raboteshtite v momenta.

Merci za objasnenieto. Njamashe nuzhda. Tova, koeto imah predvid e,
che tochno kakto i Vie sega, i te sa igrali po idiotskite pravila na
igrata, narechena "socialisticheska dyrzhava" i sa bili ograbvani
(pardon oblagani) s idiotski danyci (javno ili nejavno). Edno ot
pravilata na igrata SD e, che na stari godini, sled kato 30 godini si
plashtal pensijata ili "zakuskata" na njakoj drug, dyrzhavata ti
plashta na tebe pensija dokato te umori. Taka, che v momenta te prosto
igrajat poslednata faza na igrata. Vie ste oshte v nachalnata. Az pyk
ne shta izobshto da ja igraja. Ne i shta ni meda, ni zhiloto na taja
igra.

> V post-socialisticheskoto obshtestvo stana yasno samo edno - koi plashta
> :-(

Tova, koeto narichate "post-socialistichesko" obshtestvo si e pak
socialistichesko -- silno prisystvie na dyrzhavata v ikonomikata,
ubijstveno visoki danyci, "socialni pridobivki" i t.n.

> Tuk ste prav. I mnogo, mnogo mi e obidno, kogato razni ... .... ...
> ohulvat tezi dobros@vestno rabotili prez celiya si jivot hora - nashite
> maiki i bashti.

Kogo tochno imate predvid? I koj e ohulenijat? Da ne bi da e njakoj
"dobrosyvesten" partien sekretar ili nomenklaturchik?

Kamen

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
6 gen 1998, 03:00:0006/01/98
a Kamen Penev

Kamen Penev wrote:

(... mnogo gluposti - iztriti...)

> Kogo tochno imate predvid? I koj e ohulenijat? Da ne bi da e njakoj
> "dobrosyvesten" partien sekretar ili nomenklaturchik?

Vashata maika i Vashiya bashta, Kamene. (ili iskate da kajete, che te ne
sa "rabotili dobros@vestno"). Bashata i maikata na J Donchev, na Anco
Blazev, na Martin Minchev, na Julian Stoev, na Crazy Ivan, na Siicheto i
na Mitreto i oshte redica drugi b@lgarophobi.

N K

Anco Blazev

da leggere,
6 gen 1998, 03:00:0006/01/98

> [...]

> sa "rabotili dobros@vestno"). Bashata i maikata na J Donchev, na Anco
> Blazev, na Martin Minchev, na Julian Stoev, na Crazy Ivan, na Siicheto i

Izvinqvaj Nik, no bashta mi e blyskal 45 godini i e plashtal danyci prez
cqloto vreme za da ima v xaznata za stari godini. I ti zatova plashtash --
za tvoite stari godini, a ne na bashta mi pensiqta. A tova, che nqma pari
v xaznata e druga rabota, i ne e na bashta mi problem.

A. Blazev

Kamen Penev

da leggere,
6 gen 1998, 03:00:0006/01/98

"Nicolas M. Kostoff" <i...@mail.techno-link.com> writes:

> (... mnogo gluposti - iztriti...)

Chudesen nachin da pokazhesh bezsilieto si! I koe e glupost, be dragi
g-n Mydrec? Che ne zhelaja da igraja socialisticheskata igra li? Ami
Vie zashto se oplakvate ot neja?

> Vashata maika i Vashiya bashta, Kamene. (ili iskate da kajete, che te ne
> sa "rabotili dobros@vestno").

Ne, iskam da kazha, che ne si spomnjam da sa bili ohulvani. Molja,
pripomnete mi.

> Bashata i maikata na J Donchev, na Anco
> Blazev, na Martin Minchev, na Julian Stoev, na Crazy Ivan, na Siicheto i
> na Mitreto i oshte redica drugi b@lgarophobi.

Az -- bulgarophob!? Ha-ha-ha! I Dr. Minchev i toj? I Ivan Vassilev? I
Sia Stoianova? I shto shtat tezi bulgarophobi v bulgarskata
internet-krychma? Opaa, sega se sehtam, che na njakoi ot tjah majkite
naistina bjaha dosta ljuto "ohuleni". Ot edni poznati na vsichki
bulgarophili i naj-veche sinovete im.

Kamen Penev

Julian Stoev

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98

On Tue, 6 Jan 1998, Nicolas M. Kostoff wrote:

> [...]

|sa "rabotili dobros@vestno"). Bashata i maikata na J Donchev, na Anco

|Blazev, na Martin Minchev, na Julian Stoev, na Crazy Ivan, na Siicheto i

Moga li da Vi pomolia da citirate niakoe moe "balgarophobsko" izkazvane.
Az moga da Vi citiram mnogo takiva moi postove, v koito kazvam tochno
obratnoto: V Balgaria e imalo i ima hora, koito varshat i shte varshat
rabota, zashtoto spored mene rabota v Balgaria sashto moze da se varshi,
makar i po-trudno. Imalo e i ima (no vse po-malko) hora, ot koito
zapadniaci i iztochniaci mogat mnogo da nauchat. Imalo e i ima prosloika
na partiino i bezpartiino aparatnata biurokracia, koiato nishto nikoga ne
e napravila i goliama chast ot decata na koiato sega kisnat po Avstria,
USA, Canada..... Balgarskata pogovorka za krushata i darvoto obache ne
triabva da se zabravia. Tova ako e "balgarophobsko izkazvane", moga samo
da kaza:

Zdrave da e...

P.S. A shto se otnasia do tova dali hranite moite maika i bashta, ne si
struva da se pritesniavate. Te rabotiat ne po-malko ot Vas i si izkarvat
hliaba sami. Na pensiata deto Vie shte im ia plashtate niama da gi
ostavia.

Miki

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98

si...@geocities.com wrote:
> [...]
> detsata igrajat prez ljatoto navqn...
> Ako njamat pari da dovqrshat "zapochnatoto metro", pone da zatvorjat

Imah edin sauchenik, dosta umno momche, pomnya byahme vuv 4 klas, toi
veche govoreshe nemski i angliiski, beshe otlichen po algebra i
literatura, roditelite byaha netipichno inteligentni v sravnenie s
roditelite na mnogo drugi moi sauchenitsi. I yavno imaha mechti i
ambitsii za deteto si.

Beshe zima, i to edna takava- dosta ledena i studena, pomnya che
prustite na krakata mi zamruzvaha pet minuti sled kato izlezna ot
kushti, i zatova nikade ne mi se izlizashe. Obache uchilishteto mi, inak
taka sivo i komunistichesko, beshe po-krasivo, zaradi apokrifnite ledeni
tsvetya po staklata, po-krasivi ot nai-hubavite satvoreni ot hudozhnik
natyurmorti i impresionistichni fantazii.

Pomnya beshe uzhasna hlazgavitsa, horata padaha na zemyata kato zreli
krushi, i se chuvashe "tup. Oh!". Ne e smeshno... Imashe schupeni kraka,
ratse i nosove. Puk i dori da ne byaha schupeni, nosovete vse pak chesto
prilichaha na marinovani kambi, vkochaneni ot stud i mraz.

Edin den, kakto sedyahme v klas i deklamirahme nyakakvo stihche ot
Dimitar Metodiev, vleze edin chovek, yavno tsivilen militsioner, i kaza
na nashta "drugarka" prepodavatelkata, che momcheto za koeto vi pisha e
zaginalo. Bili otishli s priateli da vidyat "metroto" (za koeto ni pishe
Siya), i to se hluznalo i padnalo v edna kanavka, kadeto, estestveno, e
imalo onezi starchashti armaturni zheleza, deto nashite stroiteli i
inzheneri taka mnogo obichat. (zashtoto nikade po sveta ne sum vizhdal
tolkoz mnogo takiva zheleza da starchat sus mesetsi, kakto u nas.
Obiknoveno takiva zheleza sa leko izviti v dolnia krai, i vinagi sa
razhdyasali...)

Kakva uzhasna smurt, kakuv uzhas za tezi inteligentni i fini roditeli,
na koito toi beshe edinstven sin... A te byaha veche hora na vuzrast...
Nali razbirate...

Mnogo muka ima v choveshkite spomeni, ta dori i v moite, koito sa na vse
oshte mlad i "zelen" chovek. (kakto mnogo ot vas tvardyat...) :-(

Spomeni za komunizam, sotsializam, pionersko detstvo s mnogo lishenia i
opashki za hlyab i banani, detstvo bez lukanka i koka kola, no s
timurovi komandi i drugi shturotii... A i spomeni za onezi deto gi nyama
veche sred nas...

Pozdrav,

Miki

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98
a Anco Blazev

Anco Blazev wrote:

> [...]
> za tvoite stari godini, a ne na bashta mi pensiqta. A tova, che nqma pari
> v xaznata e druga rabota, i ne e na bashta mi problem.

Vij kakvo pishe Kosyo Zahariev po tozi v@pros. Procheti i moite
predishni post-ove. Razberi, NYAMA PENSIONNI FONDOVE V BG.

N K

.

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98
a Kamen Penev

Kamen Penev wrote:

> Chudesen nachin da pokazhesh bezsilieto si! I koe e glupost, be dragi
> g-n Mydrec?

Gluposti sa onova, koeto byahte napisal v predniya si post. S@jalyavam,
ne pazya arhiv na glupostite, taka che nyama da moga da gi v@zproizveda.
No, cheteiki sobstvenite si redove po-dolu, mojete da pridobiete
predstava za iztritite gluposti.

> Ne, iskam da kazha, che ne si spomnjam da sa bili ohulvani. Molja,
> pripomnete mi.

Pripomnyam (mnogo slaba pamet imate):

Beshe pisano naskoro kak "ne e kriva b@lgariyata, a sa krivi b@lgarite".
Tova e ohulvane na b@lgarite. A b@lgarite, tiova sa vashite roditeli.
Zashtoto Vie mai ne ste veche s@vsem b@lgarin.

[...]

> Az -- bulgarophob!? Ha-ha-ha! I Dr. Minchev i toj? I Ivan Vassilev? I
> Sia Stoianova? I shto shtat tezi bulgarophobi v bulgarskata
> internet-krychma?

Tya ne e b@lgarska. Tya e emigrantska. V neya nyama pochti nishto
b@lgarsko, osven nyakolko yarki "pazi, Boje, slyapo da progleda".

N K

.

Anco Blazev

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98

Nicolas M. Kostoff <i...@mail.techno-link.com> wrote in article

> Vij kakvo pishe Kosyo Zahariev po tozi v@pros. Procheti i moite

> predishni post-ove. Razberi, NYAMA PENSIONNI FONDOVE V BG.

I taka da e, tova samo znachi, che mesechnite otdryzhki na bashta mi sa
plashtali pensiqta na dqdo ti, i sledovatelno ti mu se izplashtash sega.
A na tebe koj shte ti plasta pensiqta, ne znam...

A. Blazev

Kamen Penev

da leggere,
7 gen 1998, 03:00:0007/01/98

> [...]

> ne pazya arhiv na glupostite, taka che nyama da moga da gi v@zproizveda.
> No, cheteiki sobstvenite si redove po-dolu, mojete da pridobiete

Cheta i pak ne moga. Molja Vi, pomognete mi. Identificirajte pone edna
glupost. Inache izliza, che chisto i prosto me obizhdate, zashtoto
njamate kakvo drugo da kazhete.

> Beshe pisano naskoro kak "ne e kriva b@lgariyata, a sa krivi b@lgarite".
> Tova e ohulvane na b@lgarite.

Verno? Az pyk mislja, che e naj-obiknovena dobrozhelatelna
kritika. Tova e prosto nachin da se kazhe "nacijata e v dylboka
kriza". Istinata ne e ohulvane.

> Zashtoto Vie mai ne ste veche s@vsem b@lgarin.

Taka li? Zashtoto ne sym veche ovca li?

> Tya ne e b@lgarska. Tya e emigrantska.

Tja e, razbira se, 100% Bulgarska. Faktyt, che e syzdadena ot
emigranti bi trjabvalo da Vi nakara malko pone da se zasramite ot
bezkrajnoto si pljuvane po tezi hora.

> V neya nyama pochti nishto
> b@lgarsko, osven nyakolko yarki "pazi, Boje, slyapo da progleda".

Zamisljali li ste se vsyshtnost kakva grozna kletva e tazi fraza? Az
pyk kazvam: "Daj, Bozhe, vsichki slepci da proglednat!"

Kamen Penev

AlleGrand1

da leggere,
8 gen 1998, 03:00:0008/01/98

>N K

N K has been ignored

Alexandre Dimov
Homepage: http://members.tripod.com/~AlleGrand/
E-mail: Jarre_V...@hotmail.com
Alle...@Yahoo.com

Anco Blazev

da leggere,
8 gen 1998, 03:00:0008/01/98

Kamen Penev <pe...@vulcano.usc.edu> wrote in article

> Verno? Az pyk mislja, che e naj-obiknovena dobrozhelatelna
> kritika. Tova e prosto nachin da se kazhe "nacijata e v dylboka
> kriza". Istinata ne e ohulvane.

Az pisax gornoto, za Bylgariq i Bylgarite no to beshe citat ot edna stara
zhena, s koqto se sblyskaxme sluchajno na ulicata v edno selo. Nik,
obache, vzema dumi i misli i si gi izvyrta po negov zloben, provokatorski
nachin. Kolkoto po-izvyrteni, zlobni i provokacionni sa dumite mu, tolkova
po-veche mu plashtat
S dolari. :-)

> Tja e, razbira se, 100% Bulgarska. Faktyt, che e syzdadena ot
> emigranti bi trjabvalo da Vi nakara malko pone da se zasramite ot
> bezkrajnoto si pljuvane po tezi hora.

I deloto na Botev ne e Bylgarsko. To e imigrantsko, spored gornite dumi na
Nik. No toj izglezhda e prostil na Botev.

A. Blazev

Nicolas M. Kostoff

da leggere,
8 gen 1998, 03:00:0008/01/98
a Anco Blazev

Anco Blazev wrote:

> I deloto na Botev ne e Bylgarsko. To e imigrantsko, spored gornite dumi na
> Nik. No toj izglezhda e prostil na Botev.

Da. Zashtoto Botev se e v@rnal.

N K

.

Nick Angelow

da leggere,
9 gen 1998, 03:00:0009/01/98

Anco Blazev wrote to All about 'Kak ne vi pisna, be hora!!!':

> [...]

AB> plashtash -- za tvoite stari godini, a ne na bashta mi pensiqta. A
AB> tova, che nqma pari v xaznata e druga rabota, i ne e na bashta mi

G-n Blazev, towa, koeto ste napisal (ili mislite che e) e towa, koeto trjabwa
da bude, a ne e towa, koeto e. W Bulgaria pensionni fondowe njama i dosega, i ne
e jasno koga shte budat suzdadeni. Taka che pensiite se izplashtat ot tezi,
koito rabotjat i prawjat socialni osigurowki (obiknoweno towa sa raboteshtite na
durzhawna rabota). Samo za swedenie, ot mojata zaplata se otchisljawat 45% -
towa e pochti edna treta ot towa, koeto izkarwam za edin mesec. Dobre pone, che
ne mi wzimat i danuk obsht dohod wurhu tjah :)

Nickř _maniax team member (headquarters)_ :))úúú

Miki

da leggere,
10 gen 1998, 03:00:0010/01/98

Nick Angelow pisa:

> [...]
> 45% -towa e pochti edna treta ot towa, koeto izkarwam za edin mesec. Dobre

> pone, > che ne mi wzimat i danuk obsht dohod wurhu tjah :)

Gospodin Angelow, Nick,

Dori i da ima rezon v tova koeto govorite, ne se karaite za tova s nas.
Ne sme go nie izmizlili tozi stil, nali? Tya pensiite na Baba mi i
Bashta mi, koito se izvlichat ot vashta zaplata, sa tolkoz malki, che te
biha zaginali ot glad ako se oslanyaha samo na pensiata si za
sashtestvuvanie. Parite koito nie izprashtame v Balgaria sa malko
poveche ot razmera na pensiyata, i kato gi harchim v balgaria,
investirame (makar i skromno) v "ikonomikata" na BG, i pomagame i na vas
po tozi nachin. Koi kak mozhe...

Otnovo, problema e, che vie, koito ste v Balgaria, ne mozhete, nyamate
vlast, i ne znaete kak da kontrolirate iztichaneto na kapitali. Ili
mozhe bi ne iskate da kontrolirate, da dignete glas, samo iskate da
hlenchite v SCB.

Nie, bulgarite v chuzhbina, ne sme milioneri, prashtame pari samo
dokolkoto imame, a te nikak ne sa tolkoz mnogo. Obache iztichashtite
pari ot BG sa poveche, ot vtichashtite se vuv BG, i zatova kato strana
sme zle, i zatova zaplatata vi ne e nikak visoka, (a puk vi vzimat i
pensiata na baba mi). Potarsete smetka na iznositelite na kapitali i
natsionalni sakrovishta i tsennosti. Ne na gorkite mizerni
"emigrantcheta". V kraya na kraishtata, kato ni nyama nas, nyakolko
gurla po-malko za izhranvane, ne namirate li? Dali prosto ne
oblekchavame polozhenieto na BG kato ne sme tam? Koi znae...

Tova e. Tryabva li nie da doidem v Balgaria, za da napravim taka, che da
ne se iznasyat kapitali? Ya vizh kak e v South Africa: Ima zakon: ne
mozhesh da iznasyash pari i kapitali, dori da si si gi spetchelil
chestno, ili dori ako si gi spechelil v chuzhbina, vednazh vneseni, te
mnogo trudno napuskat stranata.

Ot balgaria, samo chuzhdentsi tryabva da mogat da iznasyat pari, i to
SAMO ako mogat da dokazhat, che sa gi spetchelili po chesten put s
targovia, ili ako sa vneseni otvun i si gi iznasyat obratno, i tryabva
da ima prichina cherno na byalo za takova deistvie. Valuten bord nishto
nyama da napravi bez takuv seriozen i malko kraen zakon.

Pa da vidim togaz kak shte zabogatyavat bulgarskite milionercheta i
razni tam multu gruhcheta. Kato prerezhesh ili pone vurzhesh ratsete na
lamyata, posle mozhesh i da i spleskash glavata s kamuk. Mnogo e prosto.

Stiga tova vaikane, tozi ropot. Ako vie v Balgaria ne ste dostatachno
silni da promenite neshto, mai naistina nie, emigrantchetata shte se
vurnem, ta da svurshim po nyakoya rabota za tozi narod. Kato tova
neshto, koeto otdavna tryavashe da e napraveno- kontrola na iztichaneto
na kapitali.

Na praktika, ima nyakakva dosadna kauza na bankovo nivo, zashtoto pomnya
maika mi kato iskashe da si zakrie 5000 dolara lichen vlog ot BVTB
(Bulbank) i kolko peripetii imashe (zashtoto mi tryabvaha na men v
chuzhbina, za uchene). Che dokumentcheta, che tappii, che ne znam kakvo
si udostoverenie i razreshenie tryabvalo. Za 5000 dolara...

Taka e- kogato e na drebno, mnogo hishtno pazyat da ne se iznasya para.
Kato orli bdyat nad parata v taya banka- kakto v nikoya druga po
sveta... A inak se chuvat sluhove za izneseni milioni/miliardi dolari ot
komunistite, v shveitzarski banki- i nishto poveche ot sluhove. Komu e
izgodno? Na komunistite. Te ni upravlyavat i sega, badete spokoini,
nishto ne se e promenilo. Zatova ne iskat tsarya da doide, shtoto prosto
nyama da e sushtoto...!!!

Miki

Anco Blazev

da leggere,
11 gen 1998, 03:00:0011/01/98

Nick Angelow <Nick.A...@f91.n350.z2.fidonet.org> wrote in article

> [...]

> towa e pochti edna treta ot towa, koeto izkarwam za edin mesec. Dobre
pone, > che ne mi wzimat i danuk obsht dohod wurhu tjah :)

Da, razbrax. Tova znachi, che Nik e prav. Toj i ti izdyrzhate bashta mi,
za koeto moga samo da vi blagodarq. Ne se chuvstvam mnogo pritesnen,
obache, poradi tova, che bashta mi e izdyrzhal dqdovcite vi na vremeto.
Edinstveniq problem e tam, che moite deca nqma da vi podyrzhat kato se
pensionirate, no tova ne moga da promenq. No pomni, che ako ti ili Nik
naistina izpadnete v losho polozhenie, nie nqma da vi ostavim na proizvola
na sydbata. Nali zatova sme bratq Bylgari...vypreki, che ot vreme na vreme
se dyrzhim kato maniaci i naj-vyrli vragove :-)

A. Blazev

0 nuovi messaggi