Koli-BG-koli-BG-koli-BG-koli-BG-koli-leki koli

Bozil Zaharieff

Kato che li, besh vchera,
Na yl Alabinska, mezhdu yl. Draf Ignatiev i byl. Vitoshka imashe "DSO".
Tam mozheshe da se zapishesh i sreshti $40-$50?(V levove), da si vzemesh
lubitelska knizhka. Az bjah tochno 18 godishen, znaeh vsichki marki.
Tazi sxshtata godina otvoriha "ZUM" i bjaha izlozhili pxrvata kola tam -
"Reno". Sxshto bjha slozhili v razrez na vtori motora na strana. Sedjhme
na opashki da vidim tazi pxrva za prodazhba zapadna kola. Uchih se da
karan na otkrit malxk ford, koito nikoga ne sxm vizhdal sled tova, a
imam knigi na vsichki koli proizvedeni do 1960 po sveta. Da ostavim USA,
da govorim za Bxlgarij. Spored pxtishtata, kakvo e nai-hubavoto i
praktichnoto da karash tam v sega. Edin den, kato stanem normalna strana
s pxtishta i podrxzhka shte izpolzvame vseka kola. Kato se vzeme v
predvid krazhvite i huliganite, dali izobshto e podhodjshto da kupish i
karash v Bxlgarij kola? Ako otgovora e: Da! Kakva kola spored vas?.
Blagodarj predvaritelno za uchastie v tazi diskusija, da se nadjavame
che vseki shte nauchi neshto ot tova.
Bobi

Nikolay

Ey Bobi,
Tva za Reno-to i za ZUM beshe verno interesno!
Az biah chuval neshto podobno ot baba mi ama mi se struvashe po-skoro
prikazki. Vsashnost koga sa otvorili ZUM? Az otkakto se pomnia toy vse si e
bil tam. Nikoga ne sam znael koia godina sa go otvorili. Kakvoto si
spomniam ot fasadata my mi napomnia 40-te ili 50-te godini.
Pishi po-chesto takiva neshta za vreme ono.
Seriozno ti govoria, ne se ligavia.
Nikolay

Stinkata

Bozil Zaharieff wrote:

E he he... Mili spomeni. Nawremeto karahme samo shkodi, zashtoto brata na
edin priatel imashe serwiz na shkoda i tam si gi poprawqhme pochti
bezplatno. Oswen towa bachkahme w serwiza za stinki. Oswen towa shkodi,
osobeno 100 s kite ne se kradat. Razbira se za bylgarskite pytishta
naj-podhodqshti sa djipowete, no pyk te naj-mnogo se kradat. Spored men
wsqka dostatachno zdrawa kola, na pochten kilometrav wyrshi rabota u nas.
Dupkite ne sa problem, zashtoto byrzo gi nauchawash. Az si bqh zamalko tazi
zima i byrzo si gi pripomnih wsichkite. Ako iskate da ste sigurni che nqma
da wi otkradnat kolata, kupete si kola s ryvdqsali lamarini. Takiwa sa
prakticheski neprodawaemi i zatowa nqma da wi gi otkradnat. Vigula wyrshi
dobra rabota, tqh gi kradnat samo ciganite. Fiat e bojna kola u nas, toj e
dostatachno zdraw (italianskite pytishta sa beter nashte) i ne se krade
mnogo mnogo zashtoto cenata mu e niska. Tazi marka e razprostranena i w cqla
Sewerna Afrika, koeto pokazwa che e podhodqshta za nashenski uslowia.
Edin priatel imashe shewrolet 1960 godina. Mnogo bojna kola, na wynshen wid
kato starite wolgi. Lamarinata mu beshe kalajdisana i ne ravdqswashe.
Loshoto na takiwa golemi koli e che ne mogat da wyrtqt po tesnite sofijski
ulichki, no inache sa super. Izobshto golemia litrav u nas ne e problem
shtoto benzina e ewtin, razbira se ne za bylgarska zaplata de.
Stinkata

Julnet

Nai dobre e da se kupi Volga ( ima li gi oshte na pasara?) predi godini edna
moia priatelka beshe zaminala za Viena s edna i navsiakude sa iskali da ia
snimat zashtoto nicude ne sa bili vijdali takova cudo. I az si biah v Sofia
tazi zima i vupreki goliamia sniag vidiah ce horata si karaha colite coi Shkoda
, coi Merzedes a i niakoia i druga Jiguli se namirashe . Az sum peshehodez
vupreki goliamata purzalka cacvato beshe Sofia tazi zima. Julnett

Bozil Zaharieff

Mnogo bladodaria, che ne se..

Zum go otvoriha okolo 1957g.
1958g. oshte raboteha na
ulizite Dondikov i Zaria i
biana spriali pxrj za izvesno vreme.
Spomniam si, che uchenischeskia bal
ni beshe v restoranta nad ZUM.
a 1960g. si hodeh v kristal i si hapvah
2 mnogo huvavi krenvisha i si pieh
"chaiche"(komiak s zahar i limon).
Spomen: Prez 1961g. na Grafa i rekata
imashe edna kafe-Sladkarniza i edina
vecher ispih 10 koniaka i 5-6 500gr. biri.
te ne gi palneha no biaha mnigo ina
sledvashtia den ne si spomnjm kak si bia otishel.

Blagodaria za hubavia vapros.

bobi

petq...@my-deja.com

In article <374BAE10...@sc2a.unige.ch>,

Stinkata <Star...@sc2a.unige.ch> wrote:

Fiat e bojna kola u nas,
toj e
> dostatachno zdraw (italianskite pytishta sa beter nashte) i ne se
krade
> mnogo mnogo zashtoto cenata mu e niska.

Kato chovek navqrtyal okolo 200 000 km po italianskite pqtishta , oshte
tolkova v B-ya i oshte tolkova v drugi 33 dqrjavi , dqrja da kaja, che
italianskite pqtishta sa na 3 myasto po hubavost.

na pqrvite dve mesta sa holandiya i shveycarya.

Nashite sa na okolo 30-to, sled nas sa estestveno republikite v
sesesereto, rumqniya i belgiya.

Kolkoto do fiat - sled modela Ritmo Gianni Agnelli reshava da proizvejda
koli , koito se troshat bqrzo za da moje da se smenyat po-bqrso, t.e. te
sa edni ot nay-kekavite koli, proizvejdani v Evropa.

Az sqm mnogo dovolen ot kolata, koyato karam tuk v B-ya veche 4-ta
godina - rover - sin metalik, koyto olicetvoryava dvete moi strasti -
sinyata ideya i hevi metqla.

petqrcho

--== Sent via Deja.com http://www.deja.com/ ==--
---Share what you know. Learn what you don't.---

Ilya Talev

petq...@my-deja.com wrote:

> Kolkoto do fiat - sled modela Ritmo Gianni Agnelli reshava da proizvejda
> koli , koito se troshat bqrzo za da moje da se smenyat po-bqrso, t.e. te
> sa edni ot nay-kekavite koli, proizvejdani v Evropa.

Abe njamam si ponjatie ot Fiat, ama nejnoto kopie - Lada -
e naj-velikata kola za Bg i Blizkija Iztok. Minaloto ljato s
Ljubo Bojanov pytuvahme dve sedmici iz Anadola. No predi
tova po pogreshka se otzovahme na edin pyt sa dyrvosekachite,
kojto krivulichi po vyrhovete na planinata mezhdu Tekirdag i
Dardanelite po evropajskoto krajbrezhe na Mramorno more.
Pytjat beshe shirok samo za edna kola, dve koli mogat da se
razminat samo na dve-tri mesta i pred dvete cheshmi - obshto
okolo 80 km. "Postilkata" beshe edyr chakyl i kamynak. Moje
bi tova beshe naj-fantastichnata gledka, no i naj-opasnoto
pytuvane. Nikoja amerikanska ili zapadnoevropejska kola
ne bi se spravila s tozi pyt, dazhe i Ladata na njakolko pyti
oprja sys shasito v kamynacite.

Sled tova, v Anatola trjabvashe da pytuvame po stroezha
na magistralata ot Efes za Antalija - 30 cm neulegnal troshen
kamyk. Beshe neshto kato pytuvane po dylbok snjag. I Ladata
se spravjashe mnogo po-dobre ot ostanalite zapadni koli
po pytja. Po edno vreme se ozovahme na pyt, razrushen ot
zemetresenie - puknatini, dupki, turkaljashti se kamyni, kakvi
li ne prepjatstvija.

Samo dva pyti puknahme gumi, i dvata pyti se okaza, che tova
sa pironcheta v gumite oshte ot Bylgaria - prosto kamynite
po pytja udariha v pironchetata. Peripetiite po smjana na
vytreshnite gumi bjaha zabavni, no ne beshe problem da se
namerjat vytreshni gumi za Lada - "a, Fiat", kazvaha gumadzhiite
i vednaga namiraha itralianski ili polski vytreshni gumi.

IT

Stephan Manov

petq...@my-deja.com wrote:

> [...]
> tolkova v B-ya i oshte tolkova v drugi 33 dqrjavi , dqrja da kaja, che
> italianskite pqtishta sa na 3 myasto po hubavost.

Peturcho,
Az te misleh nechto za chovek v pravitelstvoto - taka kompetentno se
izkazvache predi vreme ot tiahno ime, a ti izleze prost tiradjia. Ama
moje li taka da razocharovach auditoriata. Tz, tz, tz (kahurene).

A propo za italianskite putichta - viarno e, che sa dobri. Spomniam si
poslednia put, ianuari beche, dujd kato iz vedro iz ciala Italia i
Francia. Az cepia s ladata bezstrachno po razni zavoi na magistralata
nad Genua, izprevaravam tir sled tir i vsichko e OK. Stigam obache
Ventimiglia, minavam vuv Francia i izvednuj nastilkata se smenia -
nechto i stava, taka che kolite vdigat istinski oblaci ot fini pruski i
kogato trugvach da izprevarvach TIR ochte 50m sled nego gubich totalno
vividmost. Frenskite autoroutes sa ujasni na dujd.

SM

petq...@my-deja.com

In article <374D6B...@mahnetetova.ensct.fr>,

sma...@mahnetetova.ensct.fr wrote:

> [...]
> izkazvache predi vreme ot tiahno ime, a ti izleze prost tiradjia. Ama
> moje li taka da razocharovach auditoriata. Tz, tz, tz (kahurene).

Nevolya kolega - kogato chovek jivee na 50 km ot ofisa si, a e roden na
2000 km shte ne shte se prevrqshta v tiradjiya.

Tova za pravitelstvoto neshto namek che e sqstaveno ot tiradjii
li e?

Inache sqm rabotil i kato shofyor i kato ot pravitelstvo i kato
injener i kato muzikant i kato drugi raboti, nali tryabva da si
izkarvame hlyaba po nyakakqv nachin:}

petqrcho

(samo 10 000 km po gadnite frenski pqtishta s oshte po-gadni frenski
shofyori)

Bozil Zaharieff

Ilia,

Imal si mnogo interesno i huvavo pxteshestvie.
Chuval sxm za Diarbekir, kogato biah malam i za nas Bxlgarite znachi
mnogo dalech, pochti kraia na sveta za nashite dedi.

Imash li ideia dali oshte gi prodavat "Ladite" v Bxlgaria i kolko struva
nova Lada? Kakvi sa parametrite na novite "Ladi"? Koga e izlezal
nai-novia model.
Samo ako znaesh, ne pravi goliam resarch, zashtoto e samo ot
lubopitstvo.

Blagodatia,
bobi

Bozil Zaharieff

Kolko e nai-goliamata skorost na "Ladata"?

Karam edna pochti nova "Lada" prez 1987g. s edin ekspert po
"Ladi"-Bulgarin.
Az naduvam po magistralata za Frankfurt i uvelichavam 140...141...
143...
klm/chas, kolata se trese kato pnevmatichen chuk i Spezialista vika,
shte stopish lagerite , tia ne e proektirana za takiva skorosti. Az mi
kazah, che ne e dori 100 mili, a toi kazva : Spirai! Az slizam.

Stephan Manov

Bozil Zaharieff wrote:

> [...]
> nai-novia model.
> Samo ako znaesh, ne pravi goliam resarch, zashtoto e samo ot

Bai Bozile,
Ne si kupuvai nova Lada ie Samara - tiah nai-mnogo gi kradat! Kakto kaza
niakoi tuk, nai-dobre pozastariala Jigula (vsuchnost Lada - model 2107
ili 2105). takova nechto za 2000-2500 marki v idealno sustoianie ti
vurchi chudesna rabota. A za skorostta ne mu misli. Tui ili inache po
bulgarskite putichta ti s poveche ot 130 ne mojeche da karach, a tia
ladata si gi pravi. a i razstoianiata ne sa golemi, ti sigurno v glavata
ti si s amerikanski archin (toi i az veche vikam - ne e daleche moreto
ot Toulouse samo na 170 km), no v Bg niama da ti se naloji da patuvach
mnogo nadaleche. A ladata dori niakude da se schupi, vseki selski
maistor ia popravia, che i chasti vse ochte ima bol. I ne skupi. Inache
ako govorim za sravnenie s drugi zapadni koli - takova niama. Taka che
izberi ili prilichen avtomobil s ogromen riks za otkradvane ili Lada s
po-maluk takuv.

SM

Stinkata

petq...@my-deja.com wrote:

> [...]

> na pqrvite dve mesta sa holandiya i shveycarya.
>
> Nashite sa na okolo 30-to, sled nas sa estestveno republikite v

Wyh belgijskite po-skapani ot bylgarskite, towa weche e mnogo dori za
nestandartno mislene kato moeto. Shto se otnasq do italianskite az nqmam
twoq opit no i malkoto koeto sym widql mi stiga.

> Kolkoto do fiat - sled modela Ritmo Gianni Agnelli reshava da proizvejda
> koli , koito se troshat bqrzo za da moje da se smenyat po-bqrso, t.e. te
> sa edni ot nay-kekavite koli, proizvejdani v Evropa.

Takawa e koncepciata na pochti wsichki ewropejski koli, bez nqkoi luksozni
marki kato mercedes i audi koito wse oshte dyrvat fronta.

> Az sqm mnogo dovolen ot kolata, koyato karam tuk v B-ya veche 4-ta
> godina - rover - sin metalik, koyto olicetvoryava dvete moi strasti -
> sinyata ideya i hevi metqla.

Rover strada ot obshtata bolest na anglijskite koli - nestandartnostta. U
nas e sywyrshenno nepodhodqshta, shtoto podryvkata i struwa basnoslowni
pari.
Shto se otnasq do sinqta ideq, tq se izpari oshte predi nqkoij da q
formulira, az ne moga da si predstawq che ima hora u nas koito oshte wqrwat
w takiwa gluposti, kakto i takiwa koito wqrwat w komunizma. Naj tevkoto u
teb obache ne e towa a hevi metala - kak e wyzmovno da slushash tazi
otwrat? Spomnqm si che edin priatel hodi wednav na takaw koncert, ne si
spomnqm na koq grupa, no za neshtastie imal samo edna tapa za ushi. Meseci
nared sled towa toj ne chuwashe s drugoto si uho, a w glawata mu se noseshe
leko brymchene. Toj dave hodi na lekar, no lekara mu kazal che shte mu mine.

Stinkata

Borislav Simov

Bozil Zaharieff <bgeor...@home.com> writes:

> [...]

>shte stopish lagerite , tia ne e proektirana za takiva skorosti. Az mi
>kazah, che ne e dori 100 mili, a toi kazva : Spirai! Az slizam.

Kolko li sa amerikanskite (ili iaponski koli) koito mozhe da se karat s
poveche ot 90 mili/chas? Az karah (na vremeto) Plymouth Turismo (aka
Dodge Charger). Ciferblatyt beshe razgrafen do 85. Ne sym vuzhdal
kola prednaznachena za US pazara, koito da ima poveche ot 100.
--
Borislav Simov, Graduate Student in Computer Science
Iowa State University, Ames, Iowa, USA

Vassil Mihov

Bobi, ne si karal otdavna mai? :-))) S Moyata toyota camri (1990) sum
vdigal 100 mili, a tova e dalech ot razgrafeniya max (mislya che e 120 ili
125 mili). (hem e pravena v US, t.e., opredeleno e za US pazara).
Povecheto novi koli, bez da sa sportni ili neshto, imat podobni
vuzmozhnosti. drug e vuprosa che tova si e chsito bezpredmetno -- ako te
hvanat da karash s 100 mili v chas, tezhko ti. Az normalno s poveche ot
75-80 ne karam na magistrala. kakvo stana s dodga ti?

Vassil

Jovko Vaporov

Borislav Simov <si...@cs.iastate.edu> schrieb in im Newsbeitrag:
7k345m$g1v$1...@news.iastate.edu...

: Bozil Zaharieff <bgeor...@home.com> writes:
:
[...]

Seriozno li govorish ?
Che to 100 mili ne e li okolo 170 km/h ?
Edin prijatel imashe edno Mitzubishi Eclipse ot Amerika vneseno i
kilometrazha beshe v Mili i kilometri.
Milite ne gi gledam, shtoto ne me interesuvat, no lichno sym go prishporval
do 240 km/h.
Tuk dazhe i malkite vyshki imat pone 180 na tahometyra.

Vassil Mihov

Borislav e prav che 'malkite vushki', osobeno po-starite modeli, kilometrazha
im svushva na 85 (Ford Escort, naprimer, predishanta mi kola. Ne che ne vdiga
poveche, vse pak tova sa si 1900 kubika). Podobni sa i raznite Geo metro, etc.

No "normalnite", sredna klasa koli si gi vdigat i si gi pishe i na
kilometrazha. A puk leko (ili po-seriozno) sportnite, kato navremeto Ford
Probe, ili Mitsubushi Ecslipse, vdigat 240 km/chas. Az sum vdigal 200 na
mgistralata ot plovdiv za sofiya, tochno 5-10 km predi Curna maca, kudeto stava
4 lenti.

Obache v US ogranichenieto e pochti navsyakude 65 mili/chas na magistrala, i se
spazva. Globite sa dosta skupi (az sum poluchaval samo dve za 6 godini, ednata
beshe za 11 mili nad ogranichenieto i mi struvashe kum $75, a drugata za 17, i
otide nad 100.) Osven tova ti vlizat v shofyaorskoto dosie i ti oskupyavat
zastrahovkata.

Vassil

Jovko Vaporov

Vassil Mihov <vassil...@mgmt.purdue.edu> schrieb in im Newsbeitrag:
376521AE...@mgmt.purdue.edu...
[...]

Kolko e 65 mili ? 110 njakyde ?
Tuk slava bogu po autobanite njama ogranichenija - pone v Nordrhein
Westfallen.
Kara se obiknoveno na "do dupka". Passata mi vdiga 230 - na tahoto pishe
240, ako i da e sredna klasa avtomobil.
Na nemtzite , ako im zabranjat da karat s 200 po magistralata sigurno shte
protestirat strashno.
Sega po moshtnite koli gi "skopjavat" umishleno na 250 km/h, no junatzite
hodjat po razni spetzialni rabotilnitzi i davat ludi pari za da im
"otskopjat" mashinite.

Ne znam kak e v amerika, no za germantzite kolata e kato vtoro "AZ". Ili ako
trjabva da se perefrazira prikazkata - "po kolata te posreshtat"

Jovo

Vassil Mihov

Za americancite kolata ne e vtoro "az" a e chast ot "az"-ut, pone ot
prakticheskata i strana. Americanecut ne bi izvurvyal pesha i 200m, ako mozhe
da gi izmine s kola -- zatova i taka e ustroen zhivotut tuk -- nyama da vidish
mnogo peshehodci, nito moderen obshtestven transport (s nyakoi izklucheniya na
east coast). Prosto masovata upotreba na avtomobila tuk datira ot nachaloto na
veka (podchertavam masovata, ne prosto nalichieto na avtomobili). Poglednete
evoluciyata na avtomobila v US -- prez 50-70 srednata kola ima 8 cilindura i
prilicha poveche na avtobus.

prez 70-te, vuv vruzka sus petrolnata kriza, kolite zapochvat da se smalyavat --
tochno togava probivat i yaponcite. Togava sa i prieti sega sushtestvuvashtite
ogranicheniya, s cel ikonomiya na gorivo. Sega produzhavat da sushtestvuvat,
nai veche za tova che, izsledvaniyata pokazvat, visokata skorost e prichina #1
za zlopolukite s fatalen krai. Naskoro beshe otmenen federalniyat limit vurhu
skorostta, i be ostaveno na otdelnite shtati da si go precenyat. Montana go
otmeni izcyalo (prez denya nyama ogranichenie, mnogo selski shtati go vdignaha
na 75 mili v chas, no na povecheto mesta si ostana sushtiyat.

Prichinata v golyama stepen e che sred americancite ima i mnogo slabi shofyori,
prosto zashtoto VSEKI kara -- ot 16 godishni do 85-90 godishni (imam lichni
poznati i v dvete vuzrastovi grupi). Az licno ne bih zhelal edin teenager da
mozhe da kara s 100 mili v chas.

A inache ne sum zabelyazal snobskoto otnoshenie kum kolite koeto sushtestvuva v
BG -- kolata e sredstvo za prevoz, i ne opredelya "imige-a" ti. Tuk shte vidite
mnogo po-malko Mercedesi (osobeno ot klas 500 i 600) otkolkoto v BG. Chovek
mozhe da ima milioni v spestayvaniya, no spokoino si kara Honda Accord.

petq...@my-deja.com

In article <7k38k1$mkt$1...@news10.roka.net>,

"Jovko Vaporov" <J.Vaporov@*NOSPAM*atrie.de> wrote:

> Ne znam kak e v amerika, no za germantzite kolata e kato vtoro "AZ".
Ili ako
> trjabva da se perefrazira prikazkata - "po kolata te posreshtat"

V Amerika prosto horata sa oligofreni po otnoshenie na kolite.
Pravyat ujastno moshtni , mnogo harcheshti, ujasno grozni i
nefunkcionalni koli, koito sled tova ne karat, zashtoto ili ima
zadrqstvane ili ogranichenie, koeto za razlika ot evropa se spazva.

te sa si oligofreni ne samo po otnoshenie na kolite - i za yadeneto i za
pieneto, sportuvaneto i t.n.

petqrcho,

shtastliv che kara kola v evropa.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/

Radostina Georgiev

Biah trqgnala da pisha pochti sqshtoto, kogato vidiah Vashia post. :-)
Vse pak shte si pozvolia niakoi komentari.

Vassil Mihov wrote:

> Za americancite kolata ne e vtoro "az" a e chast ot "az"-ut, pone ot
> prakticheskata i strana.

Taka e. Moite kolegi kazvat: Vzemete mi kqshtata, ne mi vzimaite kolata.
Poradi ogromnite razstojania i lipsata na obshtestven transport kolata
se e prevqrnala v chast ot amerikaneca.

> [...]
> mnogo peshehodci, nito moderen obshtestven transport (s nyakoi izklucheniya na

Mnogo ulici i pqtishta prosto niamat trotoari, taka che hodeneto pesha
stava jivotoopasno :-), ne bih se sqglasila, che amerikancite ne obichat da hodiat
pesha po princip. Naprotiv, moi prijateli izpolzvat weekend-a osvovno za hiking
ili karane na tezi, planinskite velosipedi. Po-skoro gradqt NE POZVOLIAVA
bezopasno hodene pesha.

> [...]
> poznati i v dvete vuzrastovi grupi). Az licno ne bih zhelal edin teenager da

Taka e, no Amerika e ustroena taka, che i tezi hora triabva po niakakqv nachin da se

predvijvat... vqpreki che i dvete vqzrastovi grupi sa potencialno opasni.
Kato slojish i tezi, koito karat under the influence :-), karaneto se prevrqshta
v real adventure :-).

> [...]
> mozhe da ima milioni v spestayvaniya, no spokoino si kara Honda Accord.

Ne znam kak e v Indiana (nali tam biahte), no v California ima golemi maniaci na
koli.
Kakto si karash s 80-90 na freeway-a,
izvednqj niakoe Ferari ili niakoe Porshe minava kato viatqr krai teb i te pravi
smeshen... :-))).

Tova, koeto iskam da dobavia obache e, che Germania ima nai-hubavite
pqtishta v sveta (nai-verojatno) a i kulturata na evropeiskia shofior
e.... po-razlichna :-). Osven tova (pone dokato az biah tam) v Germania
moje da se zadminava samo otliavo, dokato v Amerika moje i otdiasno
(govoria za freeways). I vse pak si mislia che ima edni razumni granici
na skorostta, koito ne triabva da se nadvishavat... zashtoto choveshkiat
jivot e bezcenen.

Vassil Mihov

> [...]
> ili karane na tezi, planinskite velosipedi. Po-skoro gradqt NE POZVOLIAVA

Kogato sa purvi put otidoh v Canada -- prez Detroit, tova beshe purvoto mi vpechatlenie
-- trotoari, i (normalni) hora po tyah.

> [...]
> Kakto si karash s 80-90 na freeway-a,
> izvednqj niakoe Ferari ili niakoe Porshe minava kato viatqr krai teb i te pravi

Az mnogo Ferarita i Porscheta tuk ne sum vizhdal, no po prinzip e sushtoto kato se kara
iz i okolo Chicago. Men ne me e strah da karam kudeto i da e (v BG poznavah
profesionalni shofyori ot stranata, koito kato oditat v Sofiya si parkirat kolata i
hvashtat taxi ili gradski tranport), i kato byah za pruv put v LA si naeh kola, za da
obikolim i razgledame, i edin zaspal me podprya otzad leko (s 5-10 mili) dokato chakahme
na edin svetofar -- vednaga doide policiya i t.n. A az si misleh che shofyorite v
Midwest-a sa loshi :-)))

No ot Istanbul po golyam puten haos ne sum vizhdal. Chuval sum za Rio, de.

> [...]
> (govoria za freeways). I vse pak si mislia che ima edni razumni granici
> na skorostta, koito ne triabva da se nadvishavat... zashtoto choveshkiat

Edno ot neshtata koeto uzhasno me drazni tuk, v sravnenie s Evropa, e otnoshenieto kum
imenno takiva detaili koito pomagat za bezopasnossta-- naprimer migachite. Tuk mogat, i
na mnogo ot amerikanskite koli sa, cherveni, ili prosto edna i sushta chervena ploskost
igrae i stop, i migach -- 50% ot putite ne mozhesh ot raz da zabelezhish signala,
osobeno kogato chakash na sfetofar i na kolata pred teb naprimer desniyat stop sveti
plutno, a leviyat miga. Sushto, ponyakoga ima "TIR"-ove s eii takiva munichki migachi
(pak ednovremmenno i stop) -- tova za shofyorite tuk ne e li vazhno, ili shte im se
razvali stila i dizaina na kolata.

Vassil

Nikolay Genov

> [...]

problem
> shtoto benzina e ewtin, razbira se ne za bylgarska zaplata de.

Tova gore dolu suvpada i s moya opit. V Bulgaria se kradat 2 vida koli -
po luskavicki - za prodavane na cyalo; i razprostraneni marki, tova
vklycva i ladite - za prodazhba na casti.
Az karach 3 godini edin Volkswagen Passat, model 1981, neosobenno
populyaren model v Bulgaria. beshe na 13 godini i 130 000 km, kupen na
staro ot Germania, i kupeto imashe veche malko ruzhda po kalnicite,
koyato ne si davach trud da opravyam. Inache dvigatelyat mu beshe smenen
s pocti nov i nyamach nikakvi problemi s nego. Estestveno tova ne se
vizhda otvun.
Ta znaci 3 godini si go parkirach na ulicata i ne mi e izceznal i edin
bolt ot nego. Nyamashe nikakvi alarmi, bastuni i podobni chudesii, koito
i bez tova ne sa precka za kradcite ako reshat da vi otkradnat kolata,
dazhe nyakolko puti sum go zabravyal i otklycen. Imach pulna
zastrachovka ot DZI (a ne ot SIK, VIS itn), koito si izpulnicha chestno
zadulzheniata za edin scupen far. Zastrachovkata beche okolo 200 DM
godishno. Edinstvenite po-golemi razchodi byacha za iztekli amortisyori,
zaradi dupkite, no ako ne vi se davat pari za novi, ima maistori, koito
gi pulnyat otnovo i im slagat novi uplatneniya, za 30% ot cenata na nov
amortisyor. Vurshat dobra rabota. Tova e moya opit.

Vsicko hubavo
Nikolay

Radostina Georgiev

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> igrae i stop, i migach -- 50% ot putite ne mozhesh ot raz da zabelezhish signala,

Ako izobshto go izpolzvat, zashtoto davaneto na migach e goliama riadkost...

> [...]
> (pak ednovremmenno i stop) -- tova za shofyorite tuk ne e li vazhno, ili shte im se

ne znam dali ste zabeliazali, no ot edno izvestno vreme ima edni novi farove,
zapochnaha ot Mercedesite i BMW-tata, az im kazvam "sini", dosta po-silni sa ot drugite
i ne sa jqltenikavi, a po-skoro sini. Lichno men ujasno me drazniat, zashtoto zaslepiavat.
Ne znam dali niakoi drug v grupata ima podobni vpechatlenia...

> Vassil

Bozil Zaharieff

Hi Vassil,

Az sashto imam Camri LE Vagon .
Kupih ja nova Dec. 1986g i e 1987g.
Karam ja 12 1/2 g. , no imam samo 75,000 mili.
(Imame i Honda Acord LX, mozhe bi i zatova ne slagame mnogo mili)
Ne sam imal nikakvi problemi i nekade kam 200 klm /chas sam
probvalnekolko pati,no tezi 140klm/chas v Germania mi se storiha 300.
V germanij sam prekarval 300 SD i Ford 150 LEX? Van, no beshe drugo.

Blagodarja.
bobi

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> hvanat da karash s 100 mili v chas, tezhko ti. Az normalno s poveche ot
> 75-80 ne karam na magistrala. kakvo stana s dodga ti?

Vassil Mihov

Aidee, pak obobshtihme.

V Amerika oligofrenite pravyat nai-razlichni koli, mezhdu uzhasno grozni
koli kato Oldsmobil, Kadilak (BG spelling), i t.n., no sushto taka i
nai-hubavite djipove, naprimer. Po sluchainost oligifrenite v US sushto
taka imat svoi klonove v Evropa (Opel, Ford).

Evropeicite obache se grizhat tezi oligofreni da imat izbor do kakvoto im e
na tupiya oligofrenski vkus, i zatova vnasyat (i veche proizvezhdat v US)
koli kato Volvo, Mercedes, Audi, BMW (sledva pulen nabor ot koli koito biha
napravili peturcho shtastliv). Neshto poveche -- evropeicite znayat che
tiya oligofreni yavno razbirat ot praveneto na grozni koli i zapochvat da se
sueshavat s proizvoditelite im, oformyaiki firmi ot sorta na
DaimlerChrysler, chiyato kombinirana produkciya bi napravila shtastlivi ne
samo peturcho i men, no i oligofreni ot vsyakauv drug kalibur.

Ta sushtoto gore dolu za za cyalostniya americanski oligofrenizum -- kef ti
germanski biri, kef ti belgiiski, kef ti nepalski restoranti, kef ti
frenski, kef ti afganistanski ili dori bulgarski, kef ti sport, kef ti
zatlustyavane, kef ti k'voto pravi peturcho shtastliv.

Breii, mnogo gnyav ima na tozi svyat, eii.

Haide sus zdrave,

Vassil

Milko Iliev

Vassil Mihov wrote:
> [...]
> koli kato Volvo, Mercedes, Audi, BMW (sledva pulen nabor ot koli koito biha
Drugi evropejski koli (napr.italianski, frenski, i t.n.) osven
gorespomenatite, maj ne se vizhdat. Japonski - kolkoto iskash.
Dali Honda, Toyota, Nissan, Mitsibishi, Mazda i t.n. sa grozni ili
nekachestveni?
Ne mislya taka i zatova si karam Toyotata!
M.I.

Borislav Simov

Vassil Mihov <vassil...@mgmt.purdue.edu> writes:

[del]

> [...]

>plutno, a leviyat miga. Sushto, ponyakoga ima
> "TIR"-ove s eii takiva munichki migachi
>(pak ednovremmenno i stop) -- tova za shofyorite tuk ne

Nachinyt po koito amerikancite prenebregvat migachite sa
opasni po dve prichini. Pyrvo i nai estestveno, kogato ne
davat migachi. Tova e nai-chesto sreshtano i sym go zabeliazal
i pri mladi i pri stari. Vtoro, kogato (predimno vyzrastni)
zabraviat migacha vkliuchen i te ostaviat da si mislish, che
shte zavivat.

V interes na istinata obache shofiorite v Midwesta sa dosta
tyrpelivi. Izchakvat se, ne e kato v BG. Spored men nai-strashno
e v Taiwan. Tam kogato svetne zeleno, edna-dve koli gledat
nabyrzo da napraviat liav zavoi izprevarvaiki nasreshtnoto
dvizhenie.

Vassil Mihov

Milko Iliev wrote:

> [...]
> gorespomenatite, maj ne se vizhdat. Japonski - kolkoto iskash.
> Dali Honda, Toyota, Nissan, Mitsibishi, Mazda i t.n. sa grozni ili

I az.

> i zatova si karam Toyotata!

I az.

Nikolay D. Tarkalanov

Vassil Mihov (vassil...@mgmt.purdue.edu) wrote:
[...]

Na povecheto ot amerikanskite koli pishe 85 mph. Ne samo na Escort, no i
na Ford Taurus. Predpolaga,. che ne e dali mozhe ili ne mozhe, a za da na
sublaznjava shafiorite da natiskat do dupka.

Na moita Honda Civic, 1986, 3 vrati "Hunchback", na kilometrazha i pishe
120 mph i 180 kmh. Izchislil sum, che shte ravie 120 na 4 ta predavka i
138 na peta. Zhena mi ja natiska zdravo i stiga bez problemi do 100 mph,
pri koeto az pochvam da kreshtja. Ne mi se lezhi v pandelata. Obiknoveno
karame s 75-80, a ako e tezhuk trafic i vsichki hvurchat s 80-85 i nie
karame sus skorostta na trafika. Inache ne mozhesh da smenish lenta.

[...]

Mislja, che naj-visoka skorost shte postigne vse pak Mazda RX7, shtoto dvg
na RX& e Vankelov tip i njama butala: problemut s inercijata na butaloto v
gorna/dolna murtva tochka go nema. Na kilometrazaha na RX7 pishe 180
mph/240 mph. Mislja che shte vdigne i poveche, osobeno ako ja napulnish s
nitrometan (ne vi suvetvam). Po-visoki skorosti se razvivat trudno, shtoto
ili se iska goljam dvg s moshtna povishavashta skorostna kutija, ili puk
maluk visokooboroten dvg i nitrometan.

Mitsubishi e naj-loshata japonska firma. Sorry.

NT

Nikolay D. Tarkalanov

Vassil Mihov (vassil...@mgmt.purdue.edu) wrote:

: prez 70-te, vuv vruzka sus petrolnata kriza, kolite zapochvat da se smalyavat --

: tochno togava probivat i yaponcite. Togava sa i prieti sega sushtestvuvashtite

Purvite Hondi CIVIC sa s razmer na dvg 600 CM^3 !!! Sushtinski
trabantieri.

[...]

Montana vuvede speed limit otnovo.

: na 75 mili v chas, no na povecheto mesta si ostana sushtiyat.

Ne sum vizhdal 75. Na poveceheto magistrali e 70, a po t.nar. II klasni
putishta e do 65 mph.

NT

Nikolay D. Tarkalanov

[...]

Svikva se burzo. Ako razbira se shofiorut ima zhelanieto da go vkljuchi
toia migach. Makar che, po svetofarite i s migach i bez migach njamam
problemi: vinagi gi poznavam kude shte hodiat.

(BTW: napravi mi vpechatlenie edna amerikanska kola (mislja Chevy Lumina,
4 98 ili 99), kojato imashe cherven stop i do neja migashe jult migach.
Beshe dosta gadno, shtoto mi beshe pod nosa, noshtno vreme, napravo me
zaslepjavashe: beshe mnogo silna i mozeshe da dokara epilepsia.)

Po-nepriatnoto e, che te i na magistralata v tezhuk trafic, pak ne gi
izpolzuvat. Edna prichina e tova, che migachite na amerkianskite koli,
osobeno na GMC, Olds, Buick sa uzhasno tvurdi, a kormilata im sa uzhasno
leki. Karah 1 den Buick Century (last in my life!) do Orlando i nazad. Za
da vkljuchish migacha, trjabva da polozha usilie s ljavata ruka, okolo 10
puti po-goljamo ot usilieto s koeto se zavurta kormiloto. Sled njakolko
secundna borba s losta, na migacha, toi naj-setne shtrakva. Shtrakva taka
rjazko, che dvizhenieto na ljavata ruka se otrazjava na kormiloto i kolata
pravi zig-zag 5-6 puti dokato se uspokoi. Napravo suzhaljavam shofiorite
na Buick Century i pochti ne ima se surdja, che ne izpolzuvat migachi.

NT

Nikolay D. Tarkalanov

Radostina Georgiev (rad...@joymail.com) wrote:

[...]

Ti kakva kola karash? Opitvala li si da prevkljuchish migacha na
amerkianska kola? S tvoite muskuli maj njama da stane...

NT

Radostina Georgiev

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

> [...]
>
> : Ako izobshto go izpolzvat, zashtoto davaneto na migach e goliama riadkost...

Honda Accord '88.

> Opitvala li si da prevkljuchish migacha na
> amerkianska kola?

Da. Na Ford TB.

> S tvoite muskuli maj njama da stane...

Ne me podceniavai :-).

> NT

Iordan Iankov

Interesnoto e che Toyota ima napylno razlichni modeli za Evropejskia pazar
ot tezi v Amerika. I imanata sa razlichni, s izkluchenie na Avalon - no
evropejskia variant e nesto sredno mezdu Corola i Camry (pone kato
gabariti).

Inache mi se ste da opitam Honda Acord 99 za da vidia imat li shansove tazi
godina da izmestiat Camry-to kato naj-prodavana kola v USA. Pone na vunshen
vid sa dosta privlekatelni.

J.

petq...@my-deja.com

In article <37654C11...@mgmt.purdue.edu>,
Vassil Mihov <vassil...@mgmt.purdue.edu> wrote:
> Aidee, pak obobshtihme.

Pich, ako neshto ne ti e pusnalo gadjeto nyama nujda da si go izkarvash
na horata.

Zashtitata na ortodoksalni tezi obiknoveno vodi do komichni situacii,
kato sluchaya s birata.

Izvestno e i na malkite deca, che nay-golemiya i nay razvit avtomobilen
pazar v sveta e evropeyskiyat. Sqotvetno nay-mnogo modeli, nay-golyamo
raznoobrazie ot klasove, firmi, ceni, kachestvo i t.n. i t.n.

V Evropa, kakto se kaza po-gore kolata ne e prosto sredstvo za
pridvijvane, a e neshto dosta poveche.

Yaponskite proizvoditeli na avtomobili, koito oshte prez 70-tte godini
navodniha Amerikanskiya pazar s tehnite bokluci (togava) probivat
seriozno edva poslednite 3-4 godini na evropeyskiya i pri tova s modeli,
koito sa izcyalo konstruirani i proizvedeni v Evropa. Na tyah im
tryabvashe 20 godini za da razberat tova. Amerikancite nikoga nyama da
go razberat, kakto lichi ot otvratitelno groznite modeli na ford,
proizvejdani v Angliya i Germaniya.

Kolkoto do drugite raboti - v Amerika vsichki gledat da pechelyat
povecjhe pari, koeto e dosta iznervyashto. Ottam sa problemite i s
kolite i s birata i s hranata i s cigarite i sqs sporta i t.n.

petqrcho,
(shtastliv che jivee v Evropa)

Ilya Talev

petq...@my-deja.com wrote:

> Kolkoto do drugite raboti - v Amerika vsichki gledat da pechelyat
> povecjhe pari, koeto e dosta iznervyashto. Ottam sa problemite i s
> kolite i s birata i s hranata i s cigarite i sqs sporta i t.n.

Abre aman ot grizhi za Amerika!

Vse ste trygnali da opravjate problemite na Amerika,
i nikoj ne izpuska lotarija, za da prati kartichka za
imigracija!

Shto ne ni razkazhesh malko za problemite na
Bylgarija, Petre, sigurno sa ti po-izvestni.

IT

Vassil Mihov

Shansove imat, vurposut e dali tova im e celta (broi prodazhbi).

Vassil Mihov

petq...@my-deja.com wrote:

> Pich, ako neshto ne ti e pusnalo gadjeto nyama nujda da si go izkarvash
> na horata.

Priyatelu, posledniyat put kogato si govorih s nyakogo na pich beshe v
osnovnoto uchilishte. Ti mai si oshte tam (pone umstveno). Ade idi udari
edna ... da ti olekne.

> Zashtitata na ortodoksalni tezi obiknoveno vodi do komichni situacii,
> kato sluchaya s birata.

Koe, che ti pokazah chertno na byalo che nyama bira "Ephesus", a ima "Efes"
li? Naistina dosta komichno, prav si.

> Izvestno e i na malkite deca, che nay-golemiya i nay razvit avtomobilen
> pazar v sveta e evropeyskiyat. Sqotvetno nay-mnogo modeli, nay-golyamo
> raznoobrazie ot klasove, firmi, ceni, kachestvo i t.n. i t.n.

Haide ne stavai smeshen, molya ti se. Imash pred vid nalichieto na "Lada" v
Sshveciya li? Ili mozhe bi na Polski Fiat?

> V Evropa, kakto se kaza po-gore kolata ne e prosto sredstvo za
> pridvijvane, a e neshto dosta poveche.

Da, sredstvo na snobite s nisko samochuvstvie da si izbivat komplexite. I
za tezi deto zhiveyat v Atina, da karat den chetni nomera, den nechetni.

> [...]
> seriozno edva poslednite 3-4 godini na evropeyskiya i pri tova s modeli,
> koito sa izcyalo konstruirani i proizvedeni v Evropa.

Zashto govorish gluposti, vsyaka golyama Japonska firma otdavna ima zavod v
US.

A zashto kato e taka lesno da "navodnyavash" batinka, Frenskite ili
Italianskite modeli izobshto ne mogat da probiyat tuk, puk dori i polovinata
modeli na Volkswagen se schitat za slabi. I zatova tryabvashe skoro Renault
da se moli na toya i onya da gi izvadi ot finansofata kriza v koyato sa
izpadnali, ta nai nakraya koi, Nissan, gi finansira.

Ya mi kazhi kolko e cenata na sredniya avtomobil v Evropa, i kakvo izobshto
se schita za "sreden" avtomobil . Az shte ti kazha kakvo e tuk:

Volkswagen Passat (noviya),Ford Taurus, Honda Accord, Toyota Camry --
vsichkite po 6 cilindura, okolo 3000-3500 kubicheski santimetra, s kakvi li
neshtesh ekstri za ... okolo $20,000.

> Na tyah im
> tryabvashe 20 godini za da razberat tova. Amerikancite nikoga nyama da
> go razberat, kakto lichi ot otvratitelno groznite modeli na ford,
> proizvejdani v Angliya i Germaniya.

Aideee, tuk veche suvsem pokaza esteticheskoto si chuvstvo.

> Kolkoto do drugite raboti - v Amerika vsichki gledat da pechelyat
> povecjhe pari, koeto e dosta iznervyashto. Ottam sa problemite i s
> kolite i s birata i s hranata i s cigarite i sqs sporta i t.n.

Az ne vizhdam kakvi sa "problemite". Problemi yavno imash ti, neshto mnogo
nervno go davash?

> petqrcho,
> (shtastliv che jivee v Evropa)

Vassil,

shtastliv che ne e peturcho

Jovko Vaporov

Vassil Mihov <vassil...@mgmt.purdue.edu> schrieb in im Newsbeitrag:
37666190...@mgmt.purdue.edu...

[del]
:
[...]

E tuk batka se lyzhesh ili ti e nevjarna informatzijata. Renault kupi
Nissan, a ne obratnoto.
Nissan bjaha mnogo zle v poslednite godini i zatova se stigna do tova
slivane.

:
[...]

Az samo za Passat moga da govorja ot goreizbroenite - mezhdu 36,000 DM i
50000 DM zavisimost ot modela.
Za Audi A4 trjabva da se bryknesh po dylboko v dzhoba.
Nai evtini sa Japonski, Koreiski, Italianski i Frenski koli. Nemskite sa
nai-skypi i nai si pazjat tzenata.
Dosega sym imal Trabant, Nissan Bluebyrd, Opel Kadett, Lancia Prizma,
Renault 19, Fiat Chroma.
No otkak kupih pyrvijat si Passat, razbrah shto e avtomobil.
Mina okolo 250000 km bez problemi i sled tova pak Passat si kupih.

Pozdravi
Jovo

Iordan Iankov

Vassil Mihov wrote in message <37665A6B...@mgmt.purdue.edu>...

>Shansove imat, vurposut e dali tova im e celta (broi prodazhbi).

Mislia che si struva celta. Dokolkoto znam Camy-to e naj-skupata v svoia
klas, no i naj-prodavanata za dve poredni godini. Tova ne e malko na tozi
zestok pazar. A inache prestiznite modeli na Honda i Toyota se konkurirat
pod imenata Acura i Lexus. Nadali ste si pozvoliat da se praviat na
kachestveni, no nedostupni v klasa na Accord i Camry.

J.

Vassil Mihov

> E tuk batka se lyzhesh ili ti e nevjarna informatzijata. Renault kupi
> Nissan, a ne obratnoto.
> Nissan bjaha mnogo zle v poslednite godini i zatova se stigna do tova
> slivane.

Taka e, moya greshka. Purvo Nissan poturshiha DaimlerChrysler, no te poiskaha
pulen kontrol, a na Nissan ne im iznasyashe. V kraina smetka Renault gi
spasi. Naposleduk mnogo slivaniya i kupuvaniya imashe v Evropa i se oburkah
(Fiat, naprimer, beshe za prodan, Rolse Royce i t.n.). No fact-a e che
svetovnite tendenci v avtomobilnoto proizvodstvo sa kum oshte po-golyamo
okrupnyavane, i mnogo ot ervopeiskite proizvoditeli nyama da oceleyat v
segashniya si vid.

> [...]
> No otkak kupih pyrvijat si Passat, razbrah shto e avtomobil.
> Mina okolo 250000 km bez problemi i sled tova pak Passat si kupih.

Noviyat Passat e nai-dobrata kola na pazara v US, spored Consumer Report.
Vtora spored tyah e Toyota Camry. Obache puk edno drugo spisanie beshe
napravilo sravnitelna ocenka na mid-size kolite i beshe ozaglavilo statiyata
"Is Honda Accord still the best family car in America?". Va kraina smetka
otgovora, spored tyah, be "Da".

Interesno e drugo -- mnogo ot utvurdenite evropeiski marki (nai-veche v maluk
i sreden klass) ne uspyavat da postignat sushiya uspeh v US. Naprimer, Golf i
Jetta ne se smyatat za svyastni koli. BMW puk se schita za kola koyato
strashno se razvalya i e mnogo skupa za poddruzhka (deto se vika, kupuvash si
uya zaedno s mehanika). Za Mercedes, Audi, Volvo, Jaguar, noviya Brumbar
obache -- samo dobri prikazki. (Noviyat Brumbar vse oshte ne se proizvezhda v
kabriolet, i e kolata koyato nai-chesto se prefasonira na kabriolet na
chastno. Skoro VW beshe predupredil che takova prefasonirane mozhe da napravi
garanciyata nevalidna. Sushto, v edin ot crush-testovete na instituta, deto
gi provezhda, VW New Beetle beshe na purvo myasto po bezopasnost).

Abe, vsichko tova si e taka, ama lekite koli sa samo edin segment ot vsichki
automobili tuk. Ne znaya dali ti e izvestno, no purvite dve nai prodavani
prevozni sredstva sa ... truck-ove (pickapi). Chak na treto myasto idva (za
poslednata godina) Toyota Camry. Ogromen e pazarat na SUV (sports-utility
vehicles, dhipove) i na minivanove. Kachish li se vednuzh na SUV, trudno ti
se sliza obratno na lek avtomobil.

Pozdravi,

Vassil

Vassil Mihov

Absolutno si prav. Moya point beshe che v kraina smetka za firmata e vazhno
ne kolko koli shte prodade, a kolko shte specheli. Inache ako Honda mnogo
zhelae da e #1, shte pusne po edin masov rebate ot $1000-2000 i shte gi
nadmine. Koyato i ot dvete marki da si kupish -- nyama da zagubish, vupros
na vkus i predpochitaniya.

Stephan Manov

Vassil Mihov wrote:

I zatova tryabvashe skoro Renault
> da se moli na toya i onya da gi izvadi ot finansofata kriza v koyato sa
> izpadnali, ta nai nakraya koi, Nissan, gi finansira.

G-n Mihov,
Ostanalata chast na vachia posting niama da komeniram, zachtoto toi
vliza v kategoriata na mereneto na p. i to chujdi (razbiram sporat da
beche z abulgarskite i gruckite turchii), a az takuv rod diskusii
izbiagvam da vodia poradi pulnoto im bezsmislie.
Problemat e, che v zamaha, s koito i _dvamata_ sporechti preobruchtat
svetovnata avtomobilna industria, s gornite dva reda Vie izpadate v
polojenieto da razkazvate smechki. No neka ostavim da govoriat cifrite:
"Renault is investing 643 billion yen (approximately 5 billion euros /
FRF 33 billion / US$ 5.4 billion) in Nissan, by taking a 36.8% equity
stake in Nissan Motor, a 22.5 % equity stake in Nissan Diesel and by
intending to own Nissan's European financial subsidiaries. Nissan _has
the option_ of taking a stake in Renault's share capital at a _later
date_." (podchertavaneto moe - SM)

pulniat tekst na angliiski tuk
http://62.161.199.35/anglais/default_accord.htm (ima go i na frenski,
razbira se)

za finansovoto sustoianie na renault mojem da prochetem na druga
stranica na site:
"Renault has been continuously profitable since 1987, with the sole
exception of 1996. In 1998, Renault had net income of FRF 8.85 billion
(177 billion yen or 1.35 billion euros). The operating margin was FRF
12.59 billion (251.8 billion yen or 1.92 billion euros) in 1998.

Renault has an exceptionally solid financial situation, with
shareholders' equity of FRF 51.56 billion (1,031.2 billion yen or 7.86
billion euros) on December 31, 1998. Cash flow was FRF 20.32 billion
(406.4 billion yen or 3.09 billion euros) in 1998. Renault has totally
eliminated the net financial indebtedness of the industrial and
commercial activities of the Group, and had on December 31, 1998, a net
creditor position of FRF 12.65 billion (253 billion yen or 1.92 billion
euros). "

Za razlika ot tezi precizni cifri eto kakvo piche za Nissan v rubrikata
Recent situation:

"In May 1998, Nissan announced its " Global Business Reform Plan " aimed
at _returning_the_company_to_profit (podchertavaneto moe - SM) by
focusing its business management and resources on selected areas. As
part of this plan, Nissan announced that it would place priority on
profitability before increasing sales; shift its priority to models with
higher profit margins; and pursue an overseas strategy that places
priority on the U.S. market. "

t.e. lokumi, ot koito e vidno, che Nissan sa v kritichna finansova
situacia. Tochnite cifri ne si spomniam, no biaha posocheni vuv
frenskite medii po vreme na operaciata i biaha vnuchtelni. Dori
investitorite se opasiavah, che ne e po silite na Renault da gi pokrie i
tova moje da go zamukne i nego na dunoto.

ei takiva raboti za svetovnia avtomobilen pazar...

s pozdrav
SM

Vassil Mihov

Da, suglasen sum, vizh posta mi do Jovo. Namashe nuzhda da citirate
vsichkite press-release-i, az sum gotov da si priznaya greshkata i bez tyah
("bez boi").

> (razbiram sporat da
> beche z abulgarskite i gruckite turchii)

tova ne go razbrah. suglasen sum po-princip che takiva sporove sa
bezsmisleni, ama yavno nyakoi hora si umirat da gi podhvashtat.

Pozdravi,

vassil

P.S. Bih predpochel da si govorim na "ti", ako tova za vas e OK.

Dimitar Bojantchev

Vasco, taka stava batka kato se hvanesh na provokaciyata na nyakoi
idiot i izpadnesh v nezavidnata poziciya da tryabva da mu se palish i
da mu se obyasnyavash -- zapochvash ti sam da pravish greshki. Tuk
Amerikancite obshto vzeto se samoobvinyavat, che prekaleno mnogo
status slagat v kolite si, a tryabvalo da sledvat Evropeiskiya model,
kudeto preobladavat malkite, malomoshtni, grozni, no chisto
funkcionalni sapunerki, a sega chuvam obratnoto... Obshto vzeto, drun,
drun, v Amerika kolata e icon -- tuk bratche ima poveche garajni
mehanici, kitcars, vintage cars, hotrods, 4x4s, lowriders, i spisaniya
za avtomobili na glava ot naselenieto, che chak se chudya zashto tazi
cyalata avtomobilna maniya... Da ne govorim za sredniya litraj i
chisloto na cilindrite, che chak EPA slaga veche ogranicheniya... No
kakvo da se kaje, nyakoi idiot ot B-g vsichko e razbral i vsichko znae
-- moya suvet e, ne se dokazvai pred nesustoyatelni personi, a
nai-malko Amerika se nujdae ot zashtitinici -- dostatuchno e da
gledame pred koe posolstvo sa opashkite i koi izdava lotarii za zeleni
karti...

D.

Stephan Manov

Vassil Mihov wrote:

> Da, suglasen sum, vizh posta mi do Jovo.

Na moia server, otgovorat na Jovo go niamache, kogato postvah moia.

>Namashe nuzhda da citirate
> vsichkite press-release-i, az sum gotov da si priznaya greshkata i bez tyah
> ("bez boi").

E, tova s citatite, ako si zabeliazaL (minavam ti - niama problem) mi e
stil. Kogato tvurdia nechto, gledam da e podkrepeno s dokazatelstven
material - profesionalna deformacia :-))).
Inache za nakazanie otivach i se zapisvach v prebroiavaneto na divite
zaici :-))))))))))).

> tova ne go razbrah.

Opit za namigvane kum sporechtite v drugia trhead za burkanite pecheni
chuchki, koito ima na pazara v SACHT i tiahnoto kachestvo, kakto i tova,
che mi izglejda malko kompleksarsko da sporim koia nacia e po-nai-velika
(koeto az naricham merene na pichki, pardon damite) i ochte poveche
kogato stava duma za chujdi nacii, ot poziciata v povecheto sluchai na
chujdenci (za tova kazvam merene na chujdi pichki). po-shizhoditelen sum
:-)) kogato kato bulgari (ne bivchi, g-n Kostov) sednem da merim nachata
si p. s tazi na drugi narodi. Za sujalenie terenat za podobno merene e
dosta po-tesen (ne proizvejdame napr. koli ;-), kato opredeleno vkluchva
burkanite s pecheni chuchki (ne go kazvam prenebrejitelno ili
iazvitelno)- tam iavno sme nenadminati. Ta tova biaha dvata skriti
smisula na moiata replika.

S posdravi
Stefan

Ivan Kourtev

petq...@my-deja.com writes:

> Izvestno e i na malkite deca, che nay-golemiya i nay razvit avtomobilen
> pazar v sveta e evropeyskiyat. Sqotvetno nay-mnogo modeli, nay-golyamo
> raznoobrazie ot klasove, firmi, ceni, kachestvo i t.n. i t.n.

Alooo, cifri?

--
ivan

Vassil Mihov

Yasno, az ne napravih asociaciyata mezhdu turchii i pecheni chuski. Suglasen
sum. Samo che, po-star diamat-ski obichai, mnogo hora politizirat i vkusa na
chushkite. Kakto Kostov navremeto beshe nahokal nyakoi, koito beshe narekul
cherveniya piper "Spanish paprika", vmesto "Bulgar" takava.

Vassil

Nicolas M Kostoff

Radostina Georgiev wrote:

> Taka e. Moite kolegi kazvat: Vzemete mi kqshtata, ne mi vzimaite kolata.
[....]

Tova mi napomnya romantichnite vremena na 89/90. Togava se peeshe
"...vzemi panelite, Trabanta, no v@zduha mi ostavi!"

Koy da znae, che v@zduha e trybvalo da go pazim za NATO i da ne go
davame na Russiya...

N K

petq...@my-deja.com

In article <7k5v5l$dhp$1...@shell9.ba.best.com>,

dim...@pontix.com wrote:
> [...]

Az vi predupredih, che golyam smyah shte padne:

> Vasco, taka stava batka kato se hvanesh na provokaciyata na nyakoi
> idiot i izpadnesh v nezavidnata poziciya da tryabva da mu se palish i
> da mu se obyasnyavash -- zapochvash ti sam da pravish greshki.

,kato se opitvash da zashtitish nezashtitimi tezi.

> [...]
> nai-malko Amerika se nujdae ot zashtitinici -- dostatuchno e da
> gledame pred koe posolstvo sa opashkite i koi izdava lotarii za zeleni

Sled cyalata tazi pledoariya v polza na Amerika kaji neshto za zelenoto
beemve, podarqk ot narkotrafikanta, s koeto si izbivashe kompleksite v
SF.

> D.

p.

Vassil Mihov

petq...@my-deja.com wrote:

> Az vi predupredih, che golyam smyah shte padne:

Ami smeite se, az lichno moga da se smeya na sobstvenite si greshki, a vie?

Vassil

Jovko Vaporov

Vassil Mihov <vassil...@mgmt.purdue.edu> schrieb in im Newsbeitrag:
3767AEA5...@mgmt.purdue.edu...
:
:

E da pratish Plsen po-blizo do Wien, otkolkoto do Praga e po-skoro
plachevno.:)
Korektzijata "po-blizo do Avstrija" syshto se okaza kjor fishek, zashtoto
nai blizkijat avstriiski grad e Linz (306 km).
Da se chudi chovek da se smee li ili da plache.:)

Jovo

Bozil Zaharieff

Jovo,

Ne go pravi vapros za 300 klm. Ne e vazhno. Dori birata vav Viena ne e
vazhna za men.

V edno malko restoratche na nekolko bloka ot katedralata v zentara pih
takav shptiz( belo bino) i 35 sm. diametar shnizel, ta oshte mi se
pripiva i prijazhda samo kato si spomnja. Dve godini sled parvija pat
napravo otidah tam, ne vedazh, a tri pati pod red. Uzhasno huvavo tazi
Vienandalech po hubavo ot Praga. Tova beshe predi godini, mozhe bi sega
e drugo, no se samnjavam.

Nazdravichkata.
bobi

Vassil Mihov

Kakto veche nyakoi spomena, tezata za "blizostta" e greshna po princip. Ruse
e po blizo do Bukuresht otkolkoto do Sofiya. Obache dori da sednesh i da
izchislish kude e geografskiyat centur na edna durzhava, i da premerish
razstoyanieto ot grada do tozi centur, tova ne pomaga. Tova nyama da prati
Odrin v Bulgariya, nito Vidin v Serbiya, nito Houston v Mexico.

Ama kogato na byaloto reshish da vikash cherno, chovek daleche mozhe da
stigne.

Pozdravi,

Vassil

petq...@my-deja.com

In article <7k8enn$8il$1...@news10.roka.net>,

> [...]
zashtoto
> nai blizkijat avstriiski grad e Linz (306 km).

Abe to i Innsbruck e po-dalech ot Pilsen ot Wien, no si e avstriyski
grad, makar che na tirolcite ne im se shte da sa avstriyci, kakto i na
chehite. Na avstriycite pqk ne im se shte da sa nemci, kakto i na
luxembougeoata, no sa si takiva. kakto obobshti Kefi, istoriyata na
narodite tam e prepletena oshte ot predi razpadaneto na rimskata
imperita i oshte ot sqzdavaneto na birata. Tova az go kazah, no po drug
nachin - chrez birata i kulturata.

obratnoto, tezata, che myusyulmanite turci razbirali poveche ot bira ot
avstriycite, koeto beshe sqshtnostta na spora e smeshnoto v sluchaya.
pone za men.

vse pak efes e dosta dalech i ot pilsen i ot viena i ot praga - i
geografski i istoricheski i kulturno.

Kogato se vadi ot konteksta edno izrechenie i vqrhu nego se obrazuvat
razsqjdeniya mnogo trudno e da se postigne istinski smyah, makar nyakoi
da se chuvstva vqtreshno udovoletvoren.

Smehqt idva kogato za nezashtitimi tezi, kato tazi s avtomobilite i
birite se vadyat vodi ot 9 kladeneca, pri koeto veroyatnostta za izdqnka
e izklyuchitelno golyama.

Praktikata pokaza tochno tova.

> Da se chudi chovek da se smee li ili da plache.:)

Az lichno si se smeya, pqk vseki da si preceni.

petqrcho

> Jovo

Jovo

Nazdravichka bai Bozhile!
Az Viena ne ja postavjam vyobshte pod vypros.
Kolkoto do Schnitzela i vinoto - prav si, blaga rabota si e.
No kakto si hapvam i piivam v Bylgaria, nai si mi e hubavo.
Ot vreme na vreme mi nosjat pystyrmichka i lukanka.
Tova e istinski praznik za men.
Nemtzite njamat hubavi mezeta da im se ne vidi.

Pozdravi
Jovo

Bozil Zaharieff schrieb in Nachricht <3767F02B...@home.com>...

> [...]
>napravo otidah tam, ne vedazh, a tri pati pod red. Uzhasno huvavo tazi
>Vienandalech po hubavo ot Praga. Tova beshe predi godini, mozhe bi sega

Jovo

Az ne iskah da komentiram tezata za blizostta, tyi kato, kakto sam kazvash
tja e bezpredmetna.
Prosto iznasjam njakakvi fakti, bez da se opitvam da pravja kapital ot tjah.
Misylta mi beshe, che e choveshko da se greshi i blazheni sa tija deto mogat
da namerjat sili v sebe si da si priznavat, kogato sa sgreshili.
Ako pomislish, kolko sydbovni reshenija sa vzemani v svetoven mashtab, samo
i samo da se prikrie nechija greshka - um shte ti zaide.

Ta v toja smisyl nazdrave.

Jovo

Vassil Mihov schrieb in Nachricht <3767C683...@mgmt.purdue.edu>...

> [...]
>Odrin v Bulgariya, nito Vidin v Serbiya, nito Houston v Mexico.
>
>Ama kogato na byaloto reshish da vikash cherno, chovek daleche mozhe da

Vassil Mihov

Prav si absolutno.

Bozil Zaharieff

Jovo,

Da ti e sladko.
I tuka ima pastarmichka i ne e ckapa $20 kg. i tija narezhat tanko, no
lukanka njama nikakva,poslednija pat predi 7g. mi ja konfiskuvaha na
mitnizata-kasmet, kakvo da se pravi, nosih 4-ri stika.
Ne e tova problema problema e kompanijata. az v Sofijaimah nai-gotinite
kompanij v Sveta i beshe strashno. Oshte si pija, zamo kato se setja, a
vechene sam pijach,-edna chashka i tolkoz, no s kompanija varvi, ti si
prav. Bulgaria, Bulgaria.
Ot kade si ti?
Ako si ot Sofija, koja mahala. Az izrastnah na ul.Iskar i ul.11 Auvdust.
Nekoj den mozhe da se chuknem tam.
bobi

Stephan Nikolov

On Wed, 16 Jun 1999 petq...@my-deja.com wrote:

> [...]
> narodite tam e prepletena oshte ot predi razpadaneto na rimskata
> imperita i oshte ot sqzdavaneto na birata. Tova az go kazah, no po drug

Ti na Kefi ne mu pripisvaj neshta , deto ne gi e kazal. Koga sym
spomenaval, za vremeto predi razpadaneto na Rimskata Imperija? Ili ti
razlika ne pravish mezhdu Sveshtenata Rimska Imperija i Rimskata Imperija,
kakto ne pravish mezhdu Latinski i Keltski ezici?

> obratnoto, tezata, che myusyulmanite turci razbirali poveche ot bira ot
> avstriycite, koeto beshe sqshtnostta na spora e smeshnoto v sluchaya.
> pone za men.

Tova nikoj i nikoga ne go e tvyrdjal. Tezata na Talev beshe, che ima Efes
bira: tip Pilsner, kojato ja pravjat ot bilki.
Ti kaza, che njama Efes, a bila Ephesus, i che ne bila tip Pilsner.
Istinata e , che ima bira EFES, i tja, pone po oficialni danni e Pilsner.
Dali e dobra ili ne, dali ja haresvat horata ili ne, kakvo misljat
Avstrijcite ot Internet ili Sofijskite taksidjii, njama znachenie.

Posle poschna da uvyrtash i da prelivash ot pusto v prazno i da se
opitvash da se izmyknesh ot sobstvenite si tvyrdenja, kato onova , che
Pilsen bili po-blizo do Wien, otkolkoto do Praha .

> vse pak efes e dosta dalech i ot pilsen i ot viena i ot praga - i
> geografski i istoricheski i kulturno.

SN

Vassil Mihov

> Smehqt idva kogato za nezashtitimi tezi, kato tazi s avtomobilite i
> birite se vadyat vodi ot 9 kladeneca, pri koeto veroyatnostta za izdqnka
> e izklyuchitelno golyama.

Izdunkata za avtomobilite beshe moya, no az si priznah vednaga, dokuto g-n
peturcho purvo obyavi che nyama bira Efes, a ima Ephesus, i che ne bila
pilsner, posle sled kato mu pratih link, toi zapochna da shikalkavi i da
razpravya che spored avstriicite ne bila pilsner, kakto i che Pilsen bil
edva li ne v Avstriya, ta zatova te tryabva yavno da znayat shto e pilsener,
i tem podobni gluposti, naistina ot 9 kladeneca. Vseki mozhe da sgreshi,
ama dokolko smeshen chovek stava zavisi ot tova mozhe li da prieme dostoino
greshkata si.

vassil.

petq...@my-deja.com

In article <3768090A...@mgmt.purdue.edu>,

> Izdunkata za avtomobilite beshe moya, no az si priznah vednaga,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ostanalo i da ne si priznaesh.

dokuto g-n
> peturcho purvo obyavi che nyama bira Efes, a ima Ephesus, i che ne
bila
> pilsner, posle sled kato mu pratih link,
toi zapochna da shikalkavi i da

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

nishto podobno , prosto si priznah, che sqm se obqrkal, zashtoto birata
na sqshtiya proizvoditel se prodavashe v Bqlgariya prez 80-tte pod
tqrgovskata marka Ephesus - vijte si thread-a

Vsichko ostanalo beshe pozovavane na specializirani za bira web
stranici. t.e. vsichko po-dolu ne vijdam kakvo shikalkavene e.

> [...]
sgreshi,
> ama dokolko smeshen chovek stava zavisi ot tova mozhe li da prieme

Znachi ima greshki i greshki - edno e da obqrkash tqrgovska marka s
firmata, a sqvsem drugo e da obqrkash kupuvach s prodavach.
Pri tova pqrvoto nyama otnoshenie po istinnostta na tezata, koyato se
zashtitava , a imenno, che v Turciya ne se pravi po-dobra bira,
otkolkoto v Bqlgariya, dokato vtoroto imashe mnogo tyasna
dokazatelstvena sila v zashtitavanata teza i na praktika se prevqrna ot
argument v kontraargunment.

Kogato chovek iska da zashtiti edna teza pred drugite i da ima uspeh e
nay-dobre da igrae advokat na dyavola i pqrvgo da se opita da ya
zashtiti pred samiya sebe si.

Az naprimer predi da zapochna da zashtitavam amerikanskoto
avtomobilostroene bih si napravil truda da vidya pazarniya segment na
amerikanskite avtomobili v evropa i da go sravnya s tozi na evropeyskite
v amerika. Sled tova veche moga da zapochna s konkretnite primeri, bez
da izpadam v komichni situacii, kato Bojanchev, koyto apologetsva za
predimstvoto na amerikanskite koli zad volana na beemveto si.

> vassil.

Petqrcho

Nay-trudno se zashtitavat nezashtitimite tezi.

Nikolay D. Tarkalanov

Bozil Zaharieff (bgeor...@home.com) wrote:

: Ako si ot Sofija, koja mahala. Az izrastnah na ul.Iskar i ul.11 Auvdust.

: Nekoj den mozhe da se chuknem tam.
: bobi

Baj Bozhile, tova ne e li tochno sreshtu Operata? Zad tehnikuma Vapzarov?

NT

Stephan Nikolov

Da, greshkite na Petqrcho sa malki tehnicheski podrobnosti. Vashite
greshki, g-n Mihov, sa fundamentalni i granichat s prestyplenija.
Razpechatajte si tozi poting, i idete zasramen v ygyla i go naizustene
..... :)

SN

Vassil Mihov

petq...@my-deja.com wrote:

> izdqnka

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> ostanalo i da ne si priznaesh.

A vie priznahte li si? Ili oshte shikaklkavete, i veche ne ot 9veti a ot
neznamkoisi kladenec voda nosite?

> [...]
> na sqshtiya proizvoditel se prodavashe v Bqlgariya prez 80-tte pod
> tqrgovskata marka Ephesus - vijte si thread-a

Naprotiv, vie kazahte che nyama bira Efes, (a ima Ephesus) i che ne
pilsner. Tova che v BG sa prodavali Ephesus, ili svetlo pivo, i kakvoto i
da e, ne znachi che nyama bira Efes. Ama nali vie ste specialist .

> [...]
> >

> Znachi ima greshki i greshki - edno e da obqrkash tqrgovska marka s
> firmata, a sqvsem drugo e da obqrkash kupuvach s prodavach.

Ne da oburkash, a da tvurdish che ne sushtestvuva. A koi na burzo razglobi
i razmesti Evropeiskata geografia (Pilsn po blizo do Wien otkolkoto da
Praga)?

Aide budete zdrav i si karaite shtastliv kolata v Evropa. Ostavete
publikata da oceni komichnostta na situaciite.

Vassil

> [...]
> avtomobilostroene bih si napravil truda da vidya pazarniya segment na
> amerikanskite avtomobili v evropa i da go sravnya s tozi na evropeyskite

A az predi da pisha za evropeiskata georgrafiya na birite, bih otishal da
piya edna bira i da se uspokoya malko...

Bozil Zaharieff

Hi! Nikolay,

Blizko e dooperata no ne e.
Yl Iskar e ulizata zad zentralna banja i parvata uliza pod bul.Dondukov.
11 Avgust e ulizata sas stalbichkite, mezhdu dvete uchilishta 1-va
mazhka i Otez Paisij(Deseto i Ruskoto). Pod redakzijatana v. Izgrev,
v.Kooperativno selo. Nedaleche ot Strela.
Tova e mahalata kadeto ulizite beha betonni i gi mieha dva pati v
sedmizata: vseki Vtornik i Petak, da ne ni se sapa parzalenata topka(ot
zhenski chorap).

Blagodarja che pita.
bobi

djeva...@gmail.com

понеделник, 24 май 1999 г., 9:00:00 UTC+2, Bozil Zaharieff написа:
> [...]
> karash v Bxlgarij kola? Ako otgovora e: Da! Kakva kola spored vas?.
> Blagodarj predvaritelno za uchastie v tazi diskusija, da se nadjavame

sanohake...@gmail.com

понеделник, 24 май 1999 г., 10:00:00 UTC+3, Bozil Zaharieff написа:
da he q kypq