Poslovici, pogovorki i t.n....:-))

Alexandra

"Lou Poppler" <l...@mail.msen.com> a écrit dans le message de
news:10qig39...@corp.supernews.com...
Alexandra,
mnogo mi haresa dumichkata "ergenin" ! :)
Zvuchi mi kato "ofizerin", Pechorin i drugi geroi
nashego vremeni...
Mozhe li da mi dadete prava da ja izpolzvam i az? :)

Vupros na dumi : idva mi i edna druga duma :

peremptory
endgültig

Samo tche absoliutno ne znam kak se kazva pova na bulgarski ?

Moze bi niakoi znae, naprimer Ivailo ?

I za edna-dve pogovorki se sechtam :
"Na vsiaka mandza merudia" i
"Na vsiaka tendzera pohlupak"

P.S. Mnogo bih se radvala, ako tuk se otkrie edin vid "konkurs"
na bulgarski poslovici i pogovorki. Kakvato i da e temata, ako na
pichechtite tuk doide na um niakoia poslovica ili pogovorka,
koiato hubavo iliustrira kazanoto ot tiah, spodelete !
Za men litchno chte bude udovolstvie da tcheta i edin vid
"opresnitelen" kurs.

george taran

Alexandra wrote:
> [...]

> nashego vremeni...
> Mozhe li da mi dadete prava da ja izpolzvam i az? :)
>

> Vupros na dumi : idva mi i edna druga duma :

как така имате интернет, нямате речник? то малко като с кирилицата.

PEREMPTORY

1. безапелационен, недопускащ възражение, положителен, решителен

2. властен, заповеднически, деспотичен

3. юр. окончателен, безусловен

PEREMPTORY writ призовка за безусловно явяване в съд

> [...]
> koiato hubavo iliustrira kazanoto ot tiah, spodelete !
> Za men litchno chte bude udovolstvie da tcheta i edin vid

страхотна идея! сигурен съм, че г-н стойчев има някакво решение :)

Guentcho Skordev

On Sun, 28 Nov 2004 20:43:08 +1000, george taran wrote:

> [...]

> 2. властен, заповеднически, деспотичен
> 3. юр. окончателен, безусловен
> PEREMPTORY writ призовка за безусловно явяване в съд

http://sa.dir.bg

A na dict.leo.org endgueltig ne e dadeno kato prevod, no mozhe bi i to vazhi
nared s pojavjavashtite se tam prevodi...

Obache v nikoj ot dvata ne pishe dali njakoj v scb znae. :-)

Lou Poppler

On Sun, 28 Nov 2004 10:35:53 +0100, Alexandra (alex...@yahoo.ca) wrote:
:
[...]

G-n Taran prevede veche peremptory

Za vtorata duma, ako stava duma za
derivativ ot glagola: engueuler
- tova si e chist zhargon, argo, slang :) i
si go prevezhdam kato: da izkrjaskam,
amerikantzite izpolzvat: to bawl out, to give hell.

Ako - ne, ne znam dumata. Tova beshe mojat prinos
kqm: "Na vsjako gqrne merudija". :)

Eto i oshte edna:
"Ne me dqrpai za ezika" i oshte:
"Koito se e zajal s mene, ne e prokopsal"

george taran

Lou Poppler wrote:
> [...]
> : endgьltig

> :
> : Samo tche absoliutno ne znam kak se kazva pova na bulgarski ?

г-н таран може да преведе и ендгюлтиг :) (което е немска дума) с хубавия
русизъм "окончателно". но не му се занимава.

:)

Lou Poppler

On Mon, 29 Nov 2004 07:57:01 +1000, george taran (ch...@talasum.bg) wrote:
:
: г-н таран може да преведе и ендгюлтиг :) (което е немска дума) с хубавия
: русизъм "окончателно". но не му се занимава.
:
: :)

Za sqzhalenie, haber si njamam shtom stava duma za nemski
ezik. Kolko ezika znaete dobre? 5? 6? 7?

Guentcho Skordev

On Mon, 29 Nov 2004 07:57:01 +1000, george taran wrote:

> г-н таран може да преведе и ендгюлтиг :) (което е немска дума) с хубавия
> русизъм "окончателно". но не му се занимава.

> :)

A mozhe li "finalno"? ;-)

george taran

Guentcho Skordev wrote:

не знам. кой разрешава?

george taran

имаше една приказка навремето, дето домакинята налива поредната ракия на
госта и той казва: "е, айде, това ще ми е третата, за последно и нея ще
изпия". и отговорът е "петата, ама кой брои..."

та, г-жо поплър - кой брои?

Lou Poppler

On Mon, 29 Nov 2004 21:38:14 +1000, george taran (ch...@talasum.bg) wrote:
:
: та, г-жо поплър - кой брои?

Mahmurliite? :)

Torbalan

Zaglavieto na tazi tema beshe Poslovici, Pogovorki i t.n. Maj che t.n.
beshe po interesno - znachenieto na dumiti.

Otnosno bqlgarski poslovici i pogovorki, az si spomnyam nyakoi ot tyah:

Dokarhme ya do pod krivata krusha.

Na vseki tarator muha.

Na "kalpava glava" kosata ya prechi.

Sled dqzhd kachulka.
______

Shte bqde interesno da cheta poveche pogovrki i poslovici.

Pozdravi,

Zia

"Alexandra" <alex...@yahoo.ca> wrote in message

Nick Angelow

On Sun, 28 Nov 2004 10:35:53 +0100, Alexandra wrote:

> [...]

> koiato hubavo iliustrira kazanoto ot tiah, spodelete !
> Za men litchno chte bude udovolstvie da tcheta i edin vid

'сговорна дружина слепи ги ражда'

'бързата кучка планина повдига'

има и още от този тип :)

--
the lamers team honourable member

Kos Zahariev

"Torbalan" <z...@cox.net> wrote in message

> Shte bqde interesno da cheta poveche pogovrki i poslovici.

Ami eto naposoki nyakolko po-sveji; tezi sa na tema

GOLEMEENE, VISOKOMERIE, GORDELIVOST:

Ayran nyama za piene, a s kon hodi da pikae.

Konyat za chetiriyse, samarqt mu za petdeset.

Koga tikva stana, koga opashka pusna!

U krakata lqsnat, u glavata blqsnat.

Kurdisal se kato rqjdiv pishtov.

Pozdravi,