Tallinnan tuliaiset

Satakunnan SALPA ry

Mitä tuotteita tallinnasta tällä hetkellä kannattaa
tuoda suomeen.

Terveisin Antti

sa...@sip.fi

Jaana Tirronen

Esititpä melkoisen laajan kysymyksen.... jos etsit esimerkiksi ns. AITOJA
merkkivaatteita, Vanhassa kaupungissa on hyviä putiikkeja - Mustamäki ja
Merekeskus kannattaa jättää omaan arvoonsa. Mutta esim. hintaansa nähden
hyviä neuleasuja naisille löytyy molemmista edellä mainituista paikoista.
Villasukat, -takit ja -lapasethan kuuluvat asiaan. Kirjakaupat ovat näin
joulun lähestyessä lisänneet valikoimiaan, joukossa on myös hyviä
sanakirjoja. Levykauppojen valikoimat ovat edelleen ehkä hieman kapoiset
meikäläisten makuun, mutta toisaalta voi tehdä löytöjäkin. Ja tuttua ja
turvallista tavaraahan saa tietysti paikalliselta Stockmannilta, Sokokselta
ja muista vastaavista paikoista. Hinnat ovat edullisempia kuin Suomessa.
Stockakin saa käsitykseni mukaan kolmannen kerroksensa valmiiksi (uusi
laajennusosa) joulua ennen. Tori ja halli ovat sitten myös käymisen arvoisia
paikkoja - suosittelen keskustoria.
Lopuksi vielä tulisen sinapin ystäville: Tallinnasta löytyy kerrassaan hyvää
sinappia, jonka nimi on simppelisti Põltsamaa kange sinep, sitä on sekä
tuubeissa että pulloissa, keltaisissa. Ja kaiken huipuksi voisin suositella
eestiläisten pienten valmistajien marjaviinejä ja likööreitä, maku on hyvä
eivätkä ole hinnalla pilattuja!

Tapio Linkosalo

Jaana Tirronen <jaana.t...@puolimatka.fi> wrote:

: tuubeissa että pulloissa, keltaisissa. Ja kaiken huipuksi voisin suositella

: eestiläisten pienten valmistajien marjaviinejä ja likööreitä, maku on hyvä
: eivätkä ole hinnalla pilattuja!

Noh, kun nyt kerran alkkomahooliosastolle mentiin, niin on toki pakko
mainita lukuisat virolaiset pienpanimot, joiden tuotteissa näkyy vielä
saksalainen oluttraditio ja rohkeus kokeilla erilaisia oluita. Tietääkös
joku hyvää olutkauppaa, mieluusti vielä läheltä satamaa, ettei tartte kantaa
niin pitkää matkaa? Stokkalta nyt ainakin taitaa saada jos jonkinmoista
sortimenttia?

Samaten Tallinnassa myydään gruusialaisia punaviinejä ja brandyä (Beli Aist
eli valkea kurki), jotka ovat tuomisen arvoisia aineita.

-Tapio-

Ari Kilpivuori

Tapio Linkosalo <link...@cc.helsinki.fi> wrote in message

> Noh, kun nyt kerran alkkomahooliosastolle mentiin, niin on toki pakko
> mainita lukuisat virolaiset pienpanimot, joiden tuotteissa näkyy vielä
> saksalainen oluttraditio ja rohkeus kokeilla erilaisia oluita.

Ja yksi suosituimmista vero- ja tullivapaista tuliaisista lienee myös
monipuolinen valikoima sukupuolitauteja.... :)

Jussi Haanpaa

"Ari Kilpivuori" <a...@nordcom.fi> writes:

Ja se joka haluaa erottua joukosta kantaa mukanaan keskikoon diaprojek-
torin vähintään 6x6 kehyksille...ja tämän projektorin minä voisin sitten
ostaa :)

Jussi

Joakim Laine

"Jaana Tirronen" <jaana.t...@puolimatka.fi> writes:

> [...]

>tuubeissa että pulloissa, keltaisissa. Ja kaiken huipuksi voisin suositella

Ehdottomasti samaa mieltä! Voisi omaan makuuni olla vielä ytykkäämpää
mutta ehdottomasti hyvää sinappia. Kokemus on osoittanut tosin että jos
ei väkevästä tykkää niin sitten ei tykkää tästä ollenkaan.

Terveisin,

Joakim

--
jol...@cc.hut.fi