Maailman paskin televisiosarja

Jaakko Jaakkima

Holby City sairaala on maailman paskin
ohjelma. Ainoastaan älykääpiöt ja kusipäät
pystyvät katsomaan tätä paskaa.

Ohjelma - paskaa
juoni - paskaa
näyttelijät - paskaa
katsojat - paskaa.

John Smith

Entä lavasteet, musiikki, ohjaus, leikkaus, maski,...?

--
uʍop ǝpᴉs sᴉɥʇ

Turo Juurakko

En edes tiedä mistä se kertoo (tai miltä kanavalta ja milloin tulee),
mutta nimestään päätellen varmaankin jostain Holby Cityn sairaalasta.

Sairaalasarjoista olen seurannut Nurse Jackieä. Kertoo
lääkeriippuvaisesta, uskottomasta narkkarihoitsusta. Herolla on juuri
meneillään viimeinen kausi. Sitten mä olenkin vissiin nähnyt koko
sarjan, useina eri pätkinä lukuisilta eri kanavilta. Enpä ole ikinä yhtä
pätkittyä ja eri kanavalta toiselle hyppinyttä sarjaa nähnyt. Sitä on
tullut Neloselta, MTV3:lta, Herolta, Avalta ja varmaan joltain muultakin
kanavalta.

--
mukavan tiukkaa

Jaakko Jaakkima

Paskaa, paitsi leikkaus on kusta ja lavasteet
on kotoisin kusiluolasta.

Jaakko Jaakkima

tiistai 16. tammikuuta 2018 21.03.38 UTC+2 Turo Juurakko kirjoitti:

> En edes tiedä mistä se kertoo (tai miltä kanavalta ja milloin tulee),
> mutta nimestään päätellen varmaankin jostain Holby Cityn sairaalasta.

Katsoin sitä tänään useamman minuutin. Tai
oikeastaan en katsonut, vaan sontaluukku
oli päällä. Meinasin tukehtua siihen paskaan,
mitä sieltä vyöryi.

> [...]
> pätkittyä ja eri kanavalta toiselle hyppinyttä sarjaa nähnyt. Sitä on
> tullut Neloselta, MTV3:lta, Herolta, Avalta ja varmaan joltain muultakin

Minä katsoin Orvillen ekan kauden kaikki jaksot.
Se oli ihan hauska. Star trek - kopio, missä
ei yritetä olla vakavia sitruunanaamoja.

JiiHoo

Turo Juurakko used his keyboard to write :
> [...]
> hyppinyttä sarjaa nähnyt. Sitä on tullut Neloselta, MTV3:lta, Herolta, Avalta

Katsoin pari jaksoa ekaa kautta ja totesin ettei iske. Ilmeisesti
odotin kunnon räävittömyyttä ja holtittomuutta, mutta ekoissa jaksoissa
sitä ei ollut ainakaan tarpeeksi.

--
Halla-ahoa voi äänestää vain Helsingissä

JiiHoo

Jaakko Jaakkima has brought this to us :
> Minä katsoin Orvillen ekan kauden kaikki jaksot.
> Se oli ihan hauska. Star trek - kopio, missä
> ei yritetä olla vakavia sitruunanaamoja.

Onko se muka hyvä? Eka jakso oli sellaista paskaa, että harkitsin
katsonko sitä enää toiste. Toinen jakso vilahti ohitse ja kolmas jakso
olikin yllättäen vakavahko eikä siinä ollut ainakaan liikaa typeriä
vitsejä. Lisäksi kun oikeus päätyi kaikesta huolimatta poliittisesti
epäkorrektiin ratkaisuun, niin ehkä se ei ole ihan surkea.

Annan mahdollisuuden, mutta yksikin avausjakson kaltainen rimanalitus,
niin taas on jatko liipaisimella.

--
Tietäkää, oi kansalaiset, että hoppu...@gmail.com on Paavo Väisänen.

Turo Juurakko

Jotain rajaa pitää olla, jos päähenkilöstä halutaan kuitenkin tehdä
tykättävä...

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

Turo Juurakko brought next idea :
Kyllähän räävitön tyyppi voi olla symppis. Eikä ainakaan tuossa parissa
jaksossa tuo Sopranosin vaimo näyttänyt ollenkaan symppikseltä. Josta
tulikin mieleen, että eikös Tony Soprano ollut ihan pirun symppis,
vaikka oli mafioso? Ja vaikka se teki sarjassa ties mitä rikoksia
murhista alkaen ja petti vaimoaan joka käänteessä, niin se oli siitä
huolimatta todella hyvä aviomies, joka huolehti perheestään kaikin
mahdollisin tavoin. Eikä puhettakaan siitä, että se hallitsisi
perhettään väkivalla, vaan oli aika tossun alla, jos vaimo suuttui.
Joten sitä ei kannattanut suututtaa.

Eli ihan hyvin tossa Nurse Jackissakin olisi voitu rohkeasti tehdä se,
että vaikka se oli narkkari, joka varasti lääkkeitä ja petti miestään
joka käänteessä, niin se olisi silti sairaalan paras hoitsu ja mahtava
perheenäiti. Vähän oudolla tavalla vaan, mutta kyllähän se olisi
jollain sopivilla juonenkäänteillä voitu osoittaa, että kun
lojaalisuutta oieasti mitataan, niin perhe menee kaiken edelle.

--
Luotin persuihin. Minut petettiin. Nyt vituttaa.

Jaakko Jaakkima

keskiviikko 17. tammikuuta 2018 10.34.20 UTC+2 JiiHoo kirjoitti:
> [...]
> epäkorrektiin ratkaisuun, niin ehkä se ei ole ihan surkea.
>
> Annan mahdollisuuden, mutta yksikin avausjakson kaltainen rimanalitus,

Ehkä mulla ei ollut odotukset korkealla ja odotin
paskaa, niin ei tullut pettymyksiä.

Se oli sellaista helppoa viihdettä, eikä mitään
hammasta purren tehtyä scifiä, niin kuin star
trekit nykyään on. Niin ja kuitenkin suora
kopio trekeistä.

JiiHoo

Jaakko Jaakkima explained :
Eiköhän siitä ole otettu vaikutteita aika monesta jutusta, mutta
tietenkin se perusasetelma on aika trekkimäinen.

--
Donald Trump Suomen presidentiksi!

Turo Juurakko

Jaakko Jaakkima kirjoitti 16.1.2018 klo 20:35:
Haa, bongasin nyt ton ohjelman Iltapulun ohjelmalistauksesta (tulee
Yle2:lta). Siitä näyttää tehdyn 19 kautta ja jakson järjestysumerokin
joka on menossa tältä kaudelta on 40/64. Eipä ihme, että on paskaa.

Jaksoja näyttää tehdyn kaiken kaikkiaan 905 (eipä ihme jos on
liukuhihnapaskaa):

https://fi.wikipedia.org/wiki/Holby_Cityn_sairaala

Taitaa olla kyseessä brittien Kauniit ja rohkeat...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

http://epguides.com/HolbyCity/

Onpa kuitenkin alkanut pienestä, eka kausi on vain 9 jakson mittainen.
Jaksomäärä on räjähtänyt käsiin kausilla 3-4. Ehkä se ei ole ollut
paskaa ihan alusta alkaen...

--
mukavan tiukkaa

Turo Juurakko

Foxilta näyttää juuri kolmannen jakson uusinta alkaneen. Sarjan luoja on
Seth McFarlane (Family Guy), ei siis mikään ihme, että on komediallinen
ja odotettavissa on viittauksia populaarikulttuuriin pelkkää Star Trekiä
laajemmalla rintamalla... pahus, kun en aikaisemmin huomannut/tajunnut
tota, pitää panna katsottavien listalle.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

> [...]

> laajemmalla rintamalla... pahus, kun en aikaisemmin huomannut/tajunnut tota,

Siis aiot katsoa siksi, että Seth on pääosassa? Minusta äärimmäisen
ärsyttävä kaveri. Ehkä sen huumori sopii piirrettyyn, mutta kyllä se on
oikeilla näyttelijöillä vain ärsyttävää.

Otettaisiin huumori pois tai joku kieltäisi Sethiä käyttämässä Family
Guyn ylijäämäsketsejä, niin olisi paljon parempi.

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 18.1.2018 klo 10:35:
> Turo Juurakko brought next idea :

> Siis aiot katsoa siksi, että Seth on pääosassa?

No en, vaan siksi, että hän on ollut luomassa sitä (created by). Ei mua
näyttelijät kiinnosta.

Eipä tossa kolmannessa jaksossa nyt kovin paljoa hauskaa ollutkaan, en
tosin nähnyt kuin vain sen lopun. Aion kuitenkin jatkaa katsomista.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

on 18.1.2018, Turo Juurakko supposed :
Minusta tuo jakso oli lähes hyvä siinä, että siinä jakso oli lähes kuin
aito trekki. Tässä näin nopeasti tulee mieleen se jakso, missä olivat
tutkimassa jotain juttua jossain vieraassa sivilisaatiossa ja
tutkimuksen piti jatkua joskus myöhemmin. Sitten paikallinen tiedemies
totesi, että valitettavasti hän ei voi olla mukana, kun hän täyttää
näin paljon ja paikallisen tavan mukaan niin vanhat tappavat itsensä.

Tieteskin trekkiläiset vastustivat sitä, mutta lopulta tiedemies päätti
noudattaa paikallisia tapoja.

Mikäli Orville jatkaa tällä hieman vakavammalla tyylillä, niin siitä
voi tulla hyvä. Toki se komedianan toimisi silloin, jos ne vitsit
olisivat mistään kotoisin.

--
Johtaja Pekka Siitoin:
"Mutta kaikesta huolimatta. Olen kivenkovaan

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 18.1.2018 klo 14:25:
> on 18.1.2018, Turo Juurakko supposed :

> Minusta tuo jakso oli lähes hyvä siinä, että siinä jakso oli lähes kuin
> aito trekki.

Mitä pointtia tollaista imitointia on tuijottaa? Katsoo sitten
mieluummin aitoa tavaraa jos sellaisesta diggaa (itse en ole Star Trekin
faneja, tv-sarjan siis, eka elokuvista vuodelta 1979 on ihan katsottava).

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

Ei ole imitaatio, vaan variaatio. Itsekin jakson nähneenä voit varmasti
sanoa montakin asiaa, mitä ei takuulla olisi tehty noin aidossa.
Ilmiselvänä tietenkin ne parit typerät vitsit, mutta tuskin
pilottiakaan olisi laitettu todistusaitioon näyttämään kuinka pirun
tyhmä se on.

Turo Juurakko

No nyt olen. En tunne Star Trekiä niin että voisin bongailla, mitä
kaikkea siellä on tehty eri tavalla. Ymmärrän nyt kuitenkin miksi tää
jakso puhutteli sinua, se kun oli yhtä kulttuurien ja sukupuolten
välistä yhteenottoa.

--
mukavan tiukkaa

JiiHoo

Turo Juurakko brought next idea :
Tietyllä tavalla sen olisi voinut tehdä paljon paremmin, mutta
toisaalta kyllähän siinä käytännössä hiukan pilailtiin tälle
SJW-meinigille. Ilmeisesti tuon enempää ei uskallettu.

Tosin en minä tuollaista aihealuetta varsinaisesti kaipaa.

--
Haluaisin olla luonnonsuojelijoiden puolella. Mutta en voi, koska ne
ovat niin urpoja.

Jaakko Jaakkima

En nyt varsinaisesti halua puolustella tuota pläjäystä,
kun se on aina mielipidekysymys, mistä kukakin tykkää.

Ei toi nyt ollut varsinaisesti mikään sketsikavalkaadi,
mutta oli siinä välillä hauskojakin juttuja - siis minun
mielestäni.

Juonet oli vähän pinnallisia ja alunperin odotin
överiksi vietyä huumoria.

Jaakko Jaakkima

No jos se on halpa tehdä ja sillä on uskollinen
katsojakunta ja se menee kaupaksi, niin tekeehän
ne sitä.

Salkkarit on mun mielestä paskaa, mutta sitä
on tehty vuositolkulla, niin kai sillä on
katsojia.

Turo Juurakko

Salkkareita on tehty jo yli 3000 jaksoa... kyllä täytyy olla tuotannon
liukuhihna hyvin rasvattu.

Nyt siellä on mainoksesta päätellen ryhdytty kasvattamaan kansaa
monikulttuurisuuden iloihin kun joku naikkonen oli suihkussa ja neekeri
töllötti sitä silmät suurena. En tiedä oliko tuo jotain humoristista
kannanottoa näihin reaalimaailman tapauksiin, kun mamu-miehet ovat
tunkeneet uimahalleissa naisten puolelle möllöttämään alastomia naisia
suihkussa.

--
mukavan tiukkaa