Pahanhajuista punotusta nivusissa

.j.

Mulla on punotusta nivusissa (hieman kosteaa) ja se haisee pahalle. Ollut
ennenkin ja se on lähtenyt pois noin 2-3 päivässä kun oon laittanut jotain
voidetta esim Bacibactia. Seksiä en ole harrastanut noin kuukauteen. Mitä
tämä voisi olla ja onko siihen jotain täsmähoitoa... antibiootteja tai
jotain voidetta?

T. Mies

Miika Seppanen

Joku sieni- tai bakteeri-infektio, käy lekurilla, joka antaa
todennäköisesti jotain lääkesaippuaa ja -voidetta diagnoosin
mukaisesti. Koska tuollaista on ollut jo aiemminkin, kannattanee
selvitellä mahdollinen diabeteksen olemassaolo tai -olemattomuus.

-Miiks

Heikki Heinonen

Minä ehdotan säännöllistä peseytymistä.

Osku

Miika Seppanen kirjoitti:
Apteekista saa sienitulehdukseen kortisoonivoidetta. Kyseesssä
ilmeisesti sama sienilaji joka on varvassienen nimellä tunnettu. Voi
nousta nivusiin asti. Sieni viihtyy kosteissa nivusissa kun hikoaa
samoin varpaitten välissä. Pitää suihkutella hyvin päivittäin ja
kuivata alue hyvin. Olen kärsinyt samoista sienitulehduksista kun kerran
sain ne firman ja hotellien saunoista. Myyntimiesten "ammattitauti"
Parenee voiteilla mutta painuu pinnan alle unholaan ja tulee pintaan kun
on tullakseen.

Osku
> -Miiks

Outi Seppa

"Osku"

> [...]
> hotellien saunoista. Myyntimiesten "ammattitauti" Parenee voiteilla
> mutta painuu pinnan alle unholaan ja tulee pintaan kun on tullakseen.

Nivuksen sieni-infektiosta löytyy ainakin tämä artikkeli:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00831

Kortisonivoiteita ei suositella. Itse asiassa kortisonilääkitys altistaa
sieni-infektioille, ainakin suussa.

Outi

Heikki Heinonen

Piilolasineste on hyvä apu sieni-infektioihin. Esim. Renu MultiPlus. Jos
sitä löytyy kaapista niin ei taarvitse turhaan käydä apteekissa.

Osku

Outi Seppa kirjoitti:
Olet oikeassa nämä ihon sieni-ja hiivaihottumanien hoitoon on apteekissa
Daktarin 2% salva. No kyllä ne apteekissa neuvovat kun kertoo että
jalkasieneen. Tähän varvassieneen on myös suunkautta nautittavat
pillerit mutta pitää vähintän kolmekuukautta niitä syödä ja jos ei ole
parantunut toinen mokoma lisää. Syömättä jäi kun luin niiden mahdolliset
sivuvaikutukset missä oli maksan ja munuaisten "tuhoutuminen" Mitä
eläkeukko tekee kiiltävillä varpaankynsillä jos sisuskalut on mennyttä
kalua :)

Muistin väärin neuvoessani kun sain lääkäriltä Hydorocortison 1%
voidetta allergiseen ihottumaan. Se on kortisoonivoide, ei sienivoide

Osku

nikolas mäki

Vaivasi lienee sama kuin Herman Göringillä: iho tulehtuu hautuessaan.
Silloin syntyy olosuhteet ihon normaalien bakteerien pahanteolle +
eritteiden kertymiselle. Nivusissa lisäksi imusolmukkeiden eritteet. Jos
itse imusolmukkeet tulehtuu, tarvitset sairaalahoitoa.

Kokeile aluksi päivittäistä palasaippualla pesua + sienivoidetta. Jos
sienivoiteella ei merkitystä, kokeile perusvoidetta (= kosteusvoide,
erilaisia rasvaisuuksia ja vesipitoisuuksia). Senkin voit jättää pois,
jos se kirvelee.

Kokeile vähentää radikaalisti sokeroitujen juomien ja herkkujen kulutusta.

Hanki leveän istuma-asennon salliva työtuoli. Nuku jalat levällään ja
harrasta liikuntaa laihtuaksesi. Itselläni juoksu sujui pahasti
ylipainoisenakin, kävely sen sijaan hiersi nivusia pahasti.

--
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.

nikolas mäki

nikolas mäki wrote:

Yksi juttu unohtui mainita: Kokeile vaihtaa tavalliset pikkukalsarit
boksereihin eli puntillisiin.