Autotallin ovenavaaja?

Mika R

Arvon raati,

Vaimo on totaalisen kyllästynyt käsin avaamaan tallin ovea ja keskustelua on
käyty josko tuon voisi kaukosäätimellä hoitaa... Kyselin oven valmistajalta
avaajaa tarvittavine hileineen ja hintaa kapistukselle tuli liki 400 eur
kotio toimitettuna.
Googlella löysin
http://www.nettitukku.com/catalog/product_info.php/cPath/86_87/products_id/200
ja nyt askarruttaa tuleeko tuollainen toimimaan yhtähyvin ja ehkä
yhtäpitkään kuin ns merkkikohtainen toimisi. Ja toisekseen mikähän toi
linkissä mainittu firma on kun sieltä ei löydy minkäänlaista muuta tietoa
lafkasta kuin että myydään myydään ja halvalla ;)
Tuossa kun saisi molempiin kaksi yhden hinnalla ja minunkaan ei tarvisi enää
ruismoottorilla tallin ovea nostella :)

Kiitokset etukäteen,

--Mika

Rauno Kangas

"Mika R" <mi...@mika.com> kirjoitti

> Ja toisekseen mikähän toi linkissä mainittu firma on kun sieltä ei löydy
> minkäänlaista muuta tietoa lafkasta kuin että myydään myydään ja halvalla
> ;)

Mielenkiintoinen ilmiö, joka tuntuu olevan lisääntymässä - nimettömien
kauppahuoneiden määrä netissä. Ei varmaankaan ole omiaan luottamusta
lisäämään se, ettei vastuunalaisia yhtiömiehiä tai edes yrityksiä esitellä
avoimesti läheskään aina nettikaupan yhteydessä.

Todennäköisimmin www.nettitukku.com -nettikauppaa ylläpitää Tulostuonti
Ovaska Ky Helsingistä, kun ainakin www.ytj.fi -palvelun mukaan se on
rekisteröinyt aputoiminimekseen "TradiT Nettitukku" - eikä hakusanalla
nettitukku tullut muita osumia.
--
RAKENTAVIN TERVEISIN
RI Rauno Kangas

Mika a

Ostin viime syksynä tarjoustalosta Einhellin oven avaajan 119 euroa, joka on
pykälää pienemmällä teholla mutta ei ole ovikaan kovin iso 210*250.

Mukaan tuli pari lähetintä.

Mika

Jussi Paju

In sfnet.keskustelu.rakentaminen, Rauno Kangas <taloapu.ra...@kolumbus.fi> wrote:

> [...]
> Ovaska Ky Helsingistä, kun ainakin www.ytj.fi -palvelun mukaan se on
> rekisteröinyt aputoiminimekseen "TradiT Nettitukku" - eikä hakusanalla

Rauno, Rauno.. :)

Nykyaikana tietoa pitää osata etsiä muualtakin, tuollaisen nimettömän
verkkokaupan tapauksessa ihan ykkösenä pitää tonkia domainin
rekisteröintitietoja, jotka osaavat kertoa ko. domainista seuraavaa:

--clip--
Domain name: nettitukku.com

Registrant Contact:
Tampereen rakennus ja vartiointi oy
Janne Haataja (trvoy (at) jippii.fi)
+358.405000033
Fax: +358.32617300
Mustanlahdentie 41
Ylinen, 34130
FI
--clip--

Tämä on tätä nykyaikaa ja tiedon tulvaa.. :D

--
Jussi

:: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
:: I can't hear you. I have a banana in my ear.

Mixu

"Mika R" <mi...@mika.com> kirjoitti
viestissä:RKmwf.999$bG...@reader1.news.jippii.net...
olen myös hommaamassa avaajaa oveeni ja kyselyn tuloksena että standoorin
avaaja 250-260 euroa ja joku toinen merkki saman hintainen.näyttäisivät
kaikki olevan sama kone kuin liftmaster mutta eri nimellä.olisko toi
liftmaster "isäntäkone" ja noihin muihin vaihdettu vain nimi?
joskus olen kuullut että joissakin koneissa on ollut ongelmia nostovoiman
kanssa, mutta huhuja vaan.

mixu

Rauno Kangas

"Jussi Paju" <Jussi.Paj...@iki.fi> kirjoitti

> [...]
> verkkokaupan tapauksessa ihan ykkösenä pitää tonkia domainin
> rekisteröintitietoja, jotka osaavat kertoa ko. domainista seuraavaa:

Oho. Taisi tulla mulla hätäisesti tutkittua nuo taustat - ja Haatajan
Jannella tehtyä epäreilu markkinointikikka, kun käyttää toisen rekisteröimää
toiminimeä - vaikkain apusellaista.

Kaikenkaikkiaan nettisivuilla pitäisi olla selvsti näkyvillä kaupankäynnistä
vastaavan yhtiön tunnistetiedot (yksilöivä nimi tai y-tunnus), jotta
syntyisi reilun kauppiaan kuva.

Mika R

No mitä olet tykännyt Einhellin laitteesta? Ajaako se asian mihin se on
rakennettu?

--Mika

Mika a

Hyvin on minulla toiminut. Hiukan on hidas tuo mekanismi, että oven
avautuminen kestään n 20 sekuntia. Taitaa kuitenkin olla samaa luokkaa kuin
muilla valmistajilla on.

Yksi minut yllättänyt piirre on kaukosäätimen hyvä kantavuus. Pari kertaa on
ollut autotallin ovi yllättäen auki kun kaukosäädin on ollut taskussa talon
sisällä. Matkaa ovelle noin 20 metriä + välissä olevat seinärakenteet.
Toisaalta kun olen tulossa kotiin niin voi hyvissä ajoin painaa oven
aukemaan ja ajaa suoraan talliin.

Avaajaa voi ohjata muillakin kytkimillä kuin kaukosäätimellä. Laitetta voi
ohjata oikosulkemalla pari pinniä ja ohjausyksiköitä voi tietysti olla
rinnan erilaisia.
Tallin sisäpuolella oleva kytkin taitaa olla yleisin sovellus mutta voisi
tuota ohjata vaikka jonkin hälytysjärjestelmän kautta.

Mika

Matti K

"Mixu" <migueli...@mbnet.tama.fi.esto> kirjoitti viestissä

> "Mika R" <mi...@mika.com> kirjoitti
> viestissä:RKmwf.999$bG...@reader1.news.jippii.net...

http://www.nettitukku.com/catalog/product_info.php/cPath/86_87/products_id/200

Meillä on kotona parikin tuollaista avaajaa, toinen yli 10 v. vanha Stanley,
ja toinen
3-4 vuotta vanha Bosch.

Stanley on toiminut koko meidän ajan ongelmitta, siis viimeiset 11 vuotta.
Rakenne
"rämisee" tai resonoi toisinaan, muttei häiritsevästi (vanha ovi kolisee
enemmän)

Bosch :in kanssa ollut enemmän murheita, sen sulkeutumissäätö perustuu
ketjussa
oleviin rajoittimiin, ja välillä oven sulkeuduttua ketjun vetävä puoli on
ollut kuin viulun kieli,
siis kireä, ja toinen puoli roikkunut löysänä. Jos rajoitinta on siirtänyt
(käy ihan käsipelillä),
ei sulkulaite ole totellut säätöä vaan on yhä yrittänyt sulkea ovea, jolloin
tietyn pisteen
jälkeen ovi on lähtenyt avautumaan, luullen että jotain on välissä. Tuo
ongelma on toistunut
kolme kertaa, mutta on joka kerta korjautunut itsestään. Epäilen sen
johtuvan
ilmankosteudesta, vaikka viimeksi ongelman esiintyessä ei ollut mitenkään
kosteaa
tallissa tai ulkona. MUTTA: Tuo laite on muistaakseni tarkoitettu kuiviin
tiloihin, IP 20,
miten tuollaista voidaan myydä autotallin avaajana??!! Hiukan kyllä pelotti
käyttää
painepesuria autotallissa (siksi asensin suojan moottorin päälle että
pesuria uskaltaisi
heilutella varovasti.)

Muutama vuosi sitten ostettiin appiukolle Stanley, ja se on toiminut hänellä
ongelmitta.
sekin vähän resonoi suojakuorestaan, mutta uskaltaisin suositella sitä
muillekin. Stanleyn
edustaja kertoi yksillä messuilla, että heiltä saa tarvittaessa lisää
kauko-ohjaimia, vakiona
taitaa tulla vain yksi mukana.

Jos laitatte avaajan oveen, niin varmistakaa ainakin että oven yläpuolella
on riittävästi
tilaa. Siinä asennuksessa on muitakin "jippoja" mm. oven tyyppiin liittyen,
sellaiset olisi
hyvä selvittää ennen ostopäätöstä.

t. Matti

thiele@gmail.com Rauno

Moi

Mulla on ollut toi Einhellin avaaja n4 vuotta, mukaan tuli 2 kaukosäätöä
jotka toimii aikas kaukaa.
lisäksi laitoin tallinseinään ovikellopainikkeen, millä saa oven kätevästi
auki sisäpuolelta, jos ei satu olemaan kakea taskussa.
ovena mulla on kapea lamelliovi oisko 244 leveä
kaukosäätimetkin ovat toimineet hyvin, vaikka toinen käväs jo pesukoneessa,
niin se toimii silti.
hintaa laitteella oli jossain 100? huitteilla, eikä ole siitä huonoa
sanottavaa.
ps.tossa on hinta kateus suhde kohillaan <- vitsi ei tarvi vetää herneitä

t:R

Risto Tiilikainen

Mika R wrote:

Hei !

Hyvin toimii itsekin tehty ketjuvetoinen kippioven avaussysteemi.
-Valopuomi noin auton puskurin korkeudella. Ovi pakittaa välittömästi
tai ei laske ollenkaan valotien katkettua.
-Abloy avainpesä upotettuna talon ulkoseinään. Pesästä pidennetty akseli
läpi seinän. Sisällä olevan lukon kieli aktivoi mikrokytkimen. Aukeaa
siis myös kotiavaimella.
-Ovikello painonappi on ulkoseinässä ulkopuolista sulkemista varten.
Välillä tuppaa painike jäätymään räntäsateiden jälkeen.
-Katosta roikkuu auton ikkunan kohdalla "mustekala kumista" tehdyt
vetolenkit avausta ja sulkemista varten. Lenkit venyvät mukavasti
vedettäessä ennenkuin kliksauttavat katossa olevan avaus- tai
sulkukytkimen. Kun se pitempi avauslenkki koskettaa auton A-pilaria,
niin siihen auto stop tykkänään.
-Halgeenivalonheitin syttyy silloin kun ovimoottori käynnistyy.
Ovimoottori tuntuu antavan häiriöpiikin valonheittimen PIR
tutkalle.(vahingossa ilmennyt mukava vikatoiminto)
- Kauko-ohjurin kanssa on nyt menossa kolmosversio. Omatekoisissa on
ollut virhetoimintoja, mutta kyllä se siitä vielä kehittyy.

terv, Risto