Remppareiska?

Timo Hyvonen

Hei,

ihan mielenkiinnosta aihetta sivuava kysymys: oletko tämä telkkarin
asuntomarkkinoiden remppareiska vai joku muu? Ainakaan
sähköpostiosoitteesi ei toimi.

t. Timo

Rauno Kangas

Koskaan en ole nimimerkin taakse piiloutuvista tykännyt
ja erityisen rumaa on yrittää esiintyä jonain muuna kuin
oikeasti onkaan.

Olen silti valmis lyömään isosti vetoa, että keskusteluryhmän
sfnet.keskustelu.rakentaminen nimimerrki "remppareiska" ei ole
sama henkilö kuin Jorma Piisinen, joka tunnetaan paremmin
nimellä Remontti-Reiska.

Näin siitäkin huolimatta, että "remppareiska" vetäytyy
anonyymiksi sähköpostiosoitteen rei...@asuntotieto.fi
taakse. Tuon domaininhan omistaa Jokakodin asunto-
markkinoita kustantava ja siten oikeaa Remontti-Reiskaa
työllistävä Finnish Construction Communications Oy.

Olen kuitenkin muutamilla rakennusmessuilla seurannut
Piisisen edesottamuksia ja uskallan vakuuttaa, että tyyli
ei ole "oikean Remontti-Reiskan".

Olen lähettänyt tämän viestin myös Jorma Piisiselle
sähköpostissa, että hän voi halutessaan vahvistaa
olettamukseni.

RAKENTAVIN TERVEISIN
RI Rauno Kangas
pientalotuotannon moniosaaja
www.kolumbus.fi/taloapu.rauno.kangas

remppareiska

> ihan mielenkiinnosta aihetta sivuava kysymys: oletko tämä telkkarin
> asuntomarkkinoiden remppareiska vai joku muu? Ainakaan
> sähköpostiosoitteesi ei toimi.

Olen alkuperäinen remppareino.

remppareiska

Remppareiska on remppareiska eikä mikään "Remontti-Reiska". Ainoa, joka em.
on edes yrittänyt väittää, on ollut Rauno Kangas viestissään, johon nyt
vastaan.

> Koskaan en ole nimimerkin taakse piiloutuvista tykännyt
> ja erityisen rumaa on yrittää esiintyä jonain muuna kuin
> oikeasti onkaan.

Minkä herneen Rauno Kangas on nyt vetänyt nenään ja mistä syystä? Siksikö,
että
täällä joku muukin näyttää tietävän rakentamisesta jotain? Vai etkö osaa
tehdä eroa Remontti-Reiskan ja remppareiska nimien välillä?

> [...]
> markkinoita kustantava ja siten oikeaa Remontti-Reiskaa
> työllistävä Finnish Construction Communications Oy.

Vaan kun sulla ei ollut tossa kirjoitelmassa taas mitään oikein.
Toivottavasti rakennusosaamisesi on parempaa kuin web-osaamisesi.
Asuntotieto.fi domainia ei näytä omistavan kukaan, Finnish Construction
Companyn omistama domain on nimeltään asuntotieto.com. (eikä mulla sinne
emailit mee, itseasiassa en toivo mitään emailia spamriskin vuoksi)

> Olen kuitenkin muutamilla rakennusmessuilla seurannut
> Piisisen edesottamuksia ja uskallan vakuuttaa, että tyyli
> ei ole "oikean Remontti-Reiskan".

Eikö? Pitäisikö näin olla, kun kyse ei ole edes samasta hahmosta?

terveisin remppareiska
Rakentamisen tosiosaaja

Markku Nevalainen

Tämä reino saattaa ollakin sen alkuperäisen RemonttiReiskan apurina
parissa TV-jaksossa syksyllä pyörinyt nuori rastatukkainen kloppi,
Olli Oikarinen.

Saiskohan vielä vaihtaa? Jos Monitoimi-Ollin tilalle saataisiin kui-
tenkin se oikea RemonttiReiska.

Toki remppareiskakin saa edelleen jatkaa, mutta nimimerkkiä voisi
mieluusti vaihtaa.
Tuo 'väärillä hevosilla' ratsastelu, asuntotieto.fi:n alla, ja mel-
kein kuin Piisisen nimissä on kyllä vähän...

MNe

Markku Nevalainen

[...]

Tuo 'väärillä hevosilla' ratsastelu, asuntomarkkinat.fi:n alla, ja
melkein kuin Piisisen nimissä on kyllä vähän...

Tietysti jos kerrot että on lupa Piisieltä, tai vaikka että kyseessä
on kenties monen asuntotiedon henkilön yhteisnimimerkki, niin mikäs
siinä sitten.
Haamukirjoittajathan ne ovat kirjoittaneet valtaosan maailman muis-
telmakirjoistakin.

Piisinen itse tuskin ko. RemonttiReiska tuotemerkkiä yksinoikeudella
omistaa. Mutta selkiinnystä ihan vaan siinä mielessä, että miksi
Asuntotieto Oy haluaisi tietoisesti erehdyttää yleisöään.

MNe

Mika Saarela

"Markku Nevalainen" <m...@iki.fi> wrote in message
> remppareiska wrote:
> >

> Toki remppareiskakin saa edelleen jatkaa, mutta nimimerkkiä voisi
> mieluusti vaihtaa.

Miksi pitäisi? Ainakin oma oikolukuni ymmärtää että
remppareiska <> Remonttireiska
jos vaikka itse käyttäisin nimimerkkiä Halotarja, niin
tuskin kuitenkaan kovin moni epäilisi minun olevan
"Se" Tarja Halonen.

> Tuo 'väärillä hevosilla' ratsastelu, asuntomarkkinat.fi:n alla, ja
> melkein kuin Piisisen nimissä on kyllä vähän...

Tuohon täytyy sikäli yhtyä, että mikäli remppareiskalla ei tosiaan
ole käytössä viesteissä olevaa sähköpostiosoitetta, voisi sen korvata
jollakin selkeästi invalidilla, jottei asuntomarkkinat.fi-domainin
postipalvelin
mahdollisesti tarpeettomasti kuormitu spammilla.

Mika Saarela

Markku Nevalainen

Mika Saarela wrote:

> [...]
> remppareiska <> Remonttireiska
> jos vaikka itse käyttäisin nimimerkkiä Halotarja, niin
> tuskin kuitenkaan kovin moni epäilisi minun olevan

Mistä asiasta oikein kinaat, todisteitako vailla olet vai?
Itseni lisäksi jo pari muuta henkilöä täällä oli erehtynyt arvelemaan
että Asuntotiedolta postaileva hemmo olisi juuri se tietty, Asun-
totiedon TV-RemonttiReiska.

> Tuohon täytyy sikäli yhtyä, että mikäli remppareiskalla ei tosiaan
> ole käytössä viesteissä olevaa sähköpostiosoitetta, voisi sen korvata
> jollakin selkeästi invalidilla, jottei asuntomarkkinat.fi-domainin

Miksi tuollaista vaihdosta tarvitaan? Itse juuri yllä kerroit että
erehtymisen mahdollisuutta ei ole.

> postipalvelin mahdollisesti tarpeettomasti kuormitu spammilla.

No se Asuntotiedolle mahdollisesti menevä spammiko olisi meidän
muiden murhe millään lailla vai?

On tässä itse kullakin oma e-mail spammikuormansa kannettavanaan
jo nyt, joten hoidelkoon kukin oman domaininsa tontin siltä osin.

MNe

Timo Hyvonen

Niin no,

kaverihan käyttää asuntomarkkinat.fi -osoitetta, jota ei ole
olemassa. TV-ohjelman nimihän on nimenomaan asuntomarkkinat. Lisäksi
hän käyttää ilmeisen tarkoitushakuisesti vakiintunutta nimikettä
remppareiska, joka nimenomaan yhdistyy 95% alaa seuraavista tähän
telkkarin remppareiska-Piisiseen. Hänhän jo jossain edellisistä
ohjelmistaan varoittelikin internetissä hänenä esiintyvistä
(esiintyvästä?) henkilöstä.

Mikä lienee motiivina, oman asiantuntemuksen pönkittäminen vai mikä.
Miksi nämä "asiantuntijat" pelkäävät niin esiintyä omilla nimillään
(vrt Anne-Ly - erkkki - Torsti)?

t. Timo

Mika Saarela

"Timo Hyvonen" <t...@iki.fi> wrote in message

No, enpä tuota domainin olemassaoloa huomannut tarkistaa, ja eipähän sitä
todellakaan ole olemassa.

Onneksi suomessa ei kuitenkaan olla vielä samassa jamassa kuin USA:ssa,
jossa oman järjen käyttö on lähestulkoon täysin kielletty.

Toistankin väittämäni, että ainakin oma oikolukuni erottaa remppareiskan
ja Remonttireiskan _eri_ nimikerkeiksi.

Lisäksi, jos joku kirjoittelisikin usenettiin Remonttireiskana, en olisi
ihan heti
kuitenkaan valmis lyömään vetoa sen puolesta, että nimimerkin takana
majailee
Jorma Piisinen.

Siitä olen yhtä mieltä kanssanne, että nimi(m)erkin takaa kirjoittelu ei ole
omiaan lisäämään arvostusta kyseisen henkilön "asiantuntemuksen" tasoon.

Mika Saarela

Jouni Saari

"Timo Hyvonen" <t...@iki.fi> kirjoitti viestissä

> Mikä lienee motiivina, oman asiantuntemuksen pönkittäminen vai mikä.
> Miksi nämä "asiantuntijat" pelkäävät niin esiintyä omilla nimillään
> (vrt Anne-Ly - erkkki - Torsti)?

Yksi syy on tietysti työnantajan maineen pitäminen puhtaampana. Välttämättä
pomot ei tykkää työntekijästä, joka tunnustaa internetissä saavansa
mielestään mauttoman seinän näkemisestä pakkomielteen jouda yhteen menoon
koppa A-kaljaa:-). Ja kirjoittaa muutenkin reippaasti väritettyä tekstiä.

Toisaalta varmaan useimmat lukijat ymmärtävät, ettei moinen kommentti liity
työhön tai asiantuntemukseen. Mutta ensivaikutelma kieltämättä on outo ja
tyly, sen perusteella ei ko. tyypin ryhmältä tilaisi esimerkiksi
tutkimustyötä. Jälkivaikutelma on sitten parempi, kunhan tottuu
kirjoitustyyliin ja näkee kärjistysten läpi. Kuitenkin omalla nimellään ja
liikesuhteet paljastamalla on uskottavampi alusta saakka.

Jouni

Rauno Kangas

Välitin alla olevan viestini myös oikeaksi RR:ksi tietämälleni
taholle ja sain heti tänä aamuna vastauksen, josta Jorman
omasta pyynnöstä pari poimintaa tähän:

"En tosiaankaan ole koskaan osallistunut mihinkään keskustelupalstojen
juoruiluun, ...
Asuntotiedon domain on loppuosaltaan .com, joten kyseessä on
tarkoitushakuisesti

yritetty harhauttaa palstaa lukevia henkilöitä. Toivottavasti siellä ei ole
nimissäni kirjoiteltu

mitään hyvän rakennustavan vastaista. Itse kyllä esiinnyn aina omalla
nimelläni kaikkialla

muualla, paitsi tilanteissa, joissa edustan tuotantoyhtiötä.
Asuntomarkkinoita varten

kehitetty roolihahmo "Remontti-Reiska" on muilta osin fiktiivinen hahmo,
jonka käyttämiseen

itselläni ei edes ole oikeuksia ilman tuotantoyhtiömme suostumusta.

...tässä yhteydessä pyytäisin sinua välittämään viestini tuonne ko.
palstalle että, VAROKAA

HALPOJA KOPIOITA.

Terveisin Jorma Piisinen"

Näin siis Jorma Piisinen vastasi - itse asiassa kysyttynä.

"Rauno Kangas" <taloapu.ra...@kolumbus.fi> kirjoitti
viestissä:b89efr$rpl$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

Jamo

Mika Saarela wrote:

> Siitä olen yhtä mieltä kanssanne, että nimi(m)erkin takaa kirjoittelu ei ole
> omiaan lisäämään arvostusta kyseisen henkilön "asiantuntemuksen" tasoon.

Ei tälläisella vapaalla foorumilla voi koskaan olla varma kirjoittajan oikeasta
henkilöllisyydestä, eikä varmaan ole tarpeenkaan. Jos haluaa kirjoittaa omalla
nimellään, siitä vaan, mutta ei se mikään vaatimus voi olla. Sitäpaitsi, mistä
kukaan tietää oletko itse todella "Mika Saarela" vai et, ja täyskaimojasi löytyy
varmaan myös. Mitäs jos joku toinen "Mika Saarela" kirjoittelee jossain jotain
törkeyksiä, ja joku tuttusi luuleekin tätä sinuksi? Mielestäni nimimerkin käyttö
on aivan hyväksyttävää, koska "oikeasta" nimestä ei kuitenkaan tiedä. Tahallinen
erehdyttäminen on tietysti väärin. Eikä nuo POISTA ym. lisäykset oikeaan
mailiosoitteeseen välttämättä estä spämmiä. Asiantuntemus tai sen puute pitäisi
kyllä käydä ilmi tekstistä, ei nimestä.

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, "remppareiska" pienellä on minustakin
yleisnimitys remonttimiehestä, ei kenenkään omaisuutta, ja sopii siis
nimimerkiksi. IMHO.

Jamo, nimimerkki.

Rauno Kangas

> Minkä herneen Rauno Kangas on nyt vetänyt nenään
> ja mistä syystä? Siksikö, että täällä joku muukin näyttää
> tietävän rakentamisesta jotain? Vai etkö osaa tehdä eroa
> Remontti-Reiskan ja remppareiska nimien välillä?

Ei minulla ole mitään hernettä nenässä tai mitään sitä
vastaan, että joku muukin jotain rakentamisesta tietäisi.
Pitäisiköhän tuo "joku muukin" tulkita siten, että "remppa-
reiskan" mielestä minäkin jotain tietäisin. Jos se sitä tar-
koitti, niin kiitos siitä :-)

Sitävastoin minulla on paljonkin sitä vastaan, että joku
yrittää esiintyä jonain muuna kuin mikä oikeasti on.

Jos "remppareiska" olisi valinnut jonkin muun keksityn
(spammauksenesto-) osoitteen kuin Jorma Piisiseen
noin ilmeisesti viittaavaan, ei allekirjoittanut tai varmaan
kukaan muukaan ryhmän keskustelijoista olisi millään
lailla asiaan puuttunut.

Esimerkiksi, jos minä ottaisin käyttöön nimimerkin
Rakentaja-Rane, mutta säilyttäisin oman email-
osoitteeni tai keksisin jonkun aivan ilmeisesti
keksityn osoitteen, niin tuskin kukaan minua
Juha Laitiseksi epäilisi.

Rauno Kangas

Kinattu onkin siitä, onko sopivaa valita nimimerkki ja
siihen liittyvä muu tunnusmerkistö siten, että viittaa
johonkuhun muuhun kuin itseensä.

Ilari

LOL, ketä tää juttu kiinnostaa!
Lopettakaa nyt ihmeessä toi ämmämäinen itkeminen ja pysykää rakentamisessa!
-Ilari-

Harri Toivonen

> Kinattu onkin siitä, onko sopivaa valita nimimerkki ja
> siihen liittyvä muu tunnusmerkistö siten, että viittaa
> johonkuhun muuhun kuin itseensä.

Aivan yhtälailla voitaisiin kinata myös siitä, että miksi joku
valitsee nimimerkikseen jonkin tuiki yleisen kansantermin mikä
liittyy varmaan melkein jokaiseen rakentamisprojektiin yhtälailla kuin
hanslankari, sähkäri, muurari, arkkitehti, insinööri jne....

Tuota nimimerkkiä on varmasti käytetty jo kauan ennen kuin Jorma Piisinen
sitä on käyttänyt eri foorumeilla ilman mitään kummallista polemiikkia.

Harri

Rauno Kangas

Vielä kerran toistan, etten näkisi "remppareiska" -nimen käytössä
mitään ongelmaa, jos kaveri ei olisi laittanut vastaussähköposti-
osoitteekseen Jorma Piisiseen viittaavaa domain-nimeä. Se,
että "remppareiska" käyttää sähköpostiosoitetta
rei...@asuntomarkkinat.fi (jota oikeasti ei ole olemassa tai
johon hänellä ei tosiasiallisesti ole oikeuksia) osoittaa, että
hän esiintyy olemassa olevana henkilönä olematta itse hän.
Ainakin itse koen henkilöllisyyteni omaisuutenani, jota ei
kenenkään ei pidä mennä "luvatta lainailemaan".

Tapahtuipa päivänä muutamana, että kaveri väärensi toisen
kaverin nimelle ja henkilötiedoille kirjoitetun ajokortin, haki
auton autoliikkeestä koeajettavaksi esiintyen väärällä nimellä,
unohti palauttaa auton koeajon jälkeen ja aiheutti tälle toiselle
kaverille pahan mielen...

"Harri Toivonen" <Harri.T...@utu.fi> kirjoitti
viestissä:b8ba8n$2uhd$3...@bowmore.utu.fi...

Jamo

Rauno Kangas wrote:

> [...]
> Ainakin itse koen henkilöllisyyteni omaisuutenani, jota ei
> kenenkään ei pidä mennä "luvatta lainailemaan".

Hyvä Rauno Kangas, olet varmasti osaltasi oikeassa, ei kukaan pidä
henkilöllisyytensä lainailusta. Mutta, mikä on mielestäni tärkeintä muistaa, on
että nyt liikutaan usenetissä, joka on avoin ja vapaa kaikille, käytännössä
sensuroimaton ja jossa ei perusoletuksena pidä luottaa sokeasti mihinkään eikä
kehenkään. Vastuu näidenkin juttujen _tulkinnasta_ on aina viimekädessä
_lukijalla_. Tämä ko. reiska ei liene koskaan väittänyt olevansa eräs toinen
reiska, jotkut vaan ovat niin tulkinneet, kenties tosiaankin arveluttavan
mailiosoitteen valinnasta johtuen. Näkisin sen lähinnä ns. omana tyhmyytenä (ei
millään pahalla). Tänne kirjoitetaan kyllä ihan oikeaa asiaakin (kuten omat
juttusi), paljon mutua ja paljon aivan väärääkin tietoa. Kirjoittajaa ei silti
kannata yrittää vetää vastuuseen, jos menee uskomaan mitä vaan. Selvästi
rikollinen toiminta on tietysti erikseen.

> [...]
> auton autoliikkeestä koeajettavaksi esiintyen väärällä nimellä,
> unohti palauttaa auton koeajon jälkeen ja aiheutti tälle toiselle

Toivottavasti ymmärrät eron usenetin ja viranomaisen myöntämän ajokortin
välillä. Entäpä jos joku toinen oman nimisesi kirjoittaa tänne omalla
nimellään, syytätkö "luvatta lainailusta"?

Jamo

Markku Nevalainen

Jamo <jamo@***.com> wrote:

> [...]

> sensuroimaton ja jossa ei perusoletuksena pidä luottaa sokeasti mihinkään eikä

Hyvä Jamo <jamo@***.com>. Kiitos sinullekin kun tulit rohkeasti omalla
nimelläsi tuomaan arvokkaan oppituntisi Usenetin käytöstä.

Sikäli voisit painella jälki-istuntoon, että unohdit tykkänään mainita että
usenetissä esitetyt kommentit joutuvat automaattisesti myös arvokkaan
kriittisen tarkastelun kohteeksi.

Tässä on nyt käynyt juuri niin. Remppareiska nimellä esiintyneen kirjoittajan
sanomisten alkuperä on asetettu kyseenalaiseksi. Selväksi on käynyt että
eivät ne sanomiset ainakaan mistään TV:n Asuntomarkkinoilta peräisin ole,
vaikka kirjoittaja haluaakin antaa sellaisen vaikutelman.

Sano nyt ihan suoraan Jamo, onko mielestäsi parempi että tämä ilmiselvä
sekaannus, ja toisten nimissä tehty tahallinen harhaanjohtaminen tuli
käsiteltyä tällä foorumilla.
Vai olisiko ollut parempi että ei olisi ikinä käsitelty lainkaan.

Saman tien kenties haluaisit että muidenkin täällä esitettyjen raken-
nusalan tietojen oikeellisuuden ja pitävyyden tarkastelusta luovutaan,
vai?

> Toivottavasti ymmärrät eron usenetin ja viranomaisen myöntämän ajokortin
> välillä.

Minulle jäi kommentistasi, ja opettavaisesta tyylistäsi huolimatta
vahvasti sellainen vaikutelma, että olet kuitenkin itsekin melkoisen
tuore Usenetin käyttelijä.

MNe

Petri Kärhä

Markku Nevalainen wrote:

> [...]
> käsiteltyä tällä foorumilla.
> Vai olisiko ollut parempi että ei olisi ikinä käsitelty lainkaan.

Osallistumpa nyt minäkin tähän inttelyyn vaikkei ehkä pitäisi...

Siis ensiksi, eihän nyt kukaan tosissaan luullut, että tänne kirjoitteli
ihan oikeasti TV:n Remontti-Reiska, eihän? Jos luuli, niin sietäisi
miettiä sinisilmäisyyttään vähän uudestaan. Remontti-Reiska on arvokas
brandi, eikä oikea Remontti-Reiska taatusti kirjoittele tänne ilmaiseksi.

Feikki-osoitteen käyttö nyt liittyy varmaan siihen, ettei kirjoittaja
halua yhteydenottoja sähköpostitse. Ehkä se osoite nyt oli vähän
mauttomasti valittu, mutta pitääkö siitä nyt hälyä nostaa.

Nimimerkkien käytöstä yleensä sanoisin samaa, mitä olen aiemminkin
sanonut. Ihmisillä voi olla lukuisia syitä kirjoittaa nimimerkkien
takana. Muutamia mitä tulee mieleen:

- Ujous
- Ei halua omalle osoitteelleen spammi-mailia
- Työnantaja.

Tänne kirjoittavilla ammattilaisilla arvelisin syyksi useinmiten tuon
viimeisen. Työnantaja ei välttämättä pidä siitä, että työntekijä
kirjoittelee nettiin. Tästä voi seurata esim. sekaantumisen vaara, että
mielipiteet olisi työnantajan. Tätä ongelmaa ei ole niillä, joiden
sähköpostiosoitteet ei millään lailla viittaa mihinkään
rakennusaiheiseen puljuun, mutta esim. @yit,
@kaupungin-tekninen-toimisto, @kaupungin-vesilaitos tai vastaavat voivat
aiheuttaa sekaannuksia.

Nimimerkkien käyttö on p...eestä ainoastaan silloin kun niiden takaa
aletaan solvata. Minusta tästä ei nyt ollut kyse. Remppareisakalla on
ihan selvästi homma hanskassa ja kirjoitukset on ollut ihan asiallisia.
Asiantuntemustakin näyttää löytyvän.

Tällä palstalla on ihan sama ongelma kuin elämässä muutenkin. Lääkärit
eivät mielellään keskustele kavereidensa kanssa näiden terveydentilasta.
Arkkitehtejä ei kiinnosta ollenkaan kavereidensa talot. Juristitkaan
eivät mielellään jaa kavereilleen ilmaista oikeusapua. Eikä tännekään
palstalle vaivaudu juuri kukaan ammattilainen kirjoittamaan. 99 %
kaikista saaduista vinkeistä ja vastauksista tulee alan amatööreiltä,
(mikä kannattaisi aina muistaa, kun miettii miten luotettavia ne vinkit
on). Jos joku asioista jotain oikeasti tietävä nyt joskus sattumalta
kirjoittelee tänne, niin ei sitä pitäisi heti olla ajamassa pois jonkin
typerien muotoseikkojen takia.

Pete

--
Dr. Petri Kärhä, Research Scientist | Tel: +358-9-451 2289
Helsinki University of Technology | Fax: +358-9-451 2222

erkki kukkonen

"Ilari" kirjoitti

> LOL, ketä tää juttu kiinnostaa!
> Lopettakaa nyt ihmeessä toi ämmämäinen itkeminen
> ja pysykää rakentamisessa!

ajatteles jos joku olisi pöllinyt sinun salanimesi

jokaisen on esiinnyttävä aina ja vain _Omalla nimellään! eikö?
- Piisisen Jormankin

Remontti-Arska

Timo Hyvonen

Jamo <jamo@***.com> writes:

> [...]
> _lukijalla_. Tämä ko. reiska ei liene koskaan väittänyt olevansa eräs toinen

Vastuu kirjoituksista on kuitenkin kirjoittajalla. Poliisi selvittää kyllä
laittomien juttujen (onko niitä?) kirjoittajat rikosilmoituksen perusteella.

Jamo, en usko että siellä Tellabsilla kukaan suuttuu, vaikka kirjoittaisit
näitä remppajuttuja ihan omalla nimelläsikin. Ainahan voit määritellä
osoitteeksi jonkin ilmaisen yksityisen (luukku, yahoo, whatever).

t. Timo

Ilari

Kysyn vaan kuka on ottanut kenen nimen, osoitteen tai domainin käyttöönsä???
Kaikki tuki remppareiskalle.

"erkki kukkonen" <erk...@hotmail.com> wrote in message

Markku Nevalainen

Petri Kärhä wrote:

> Remontti-Reiska on arvokas brandi, eikä oikea Remontti-Reiska
> taatusti kirjoittele tänne ilmaiseksi.

No enpä tiedä, markkinointi- ja suhdetoimintaa on niin monen-
laista olemassa.

Ja että lompakonko kautta kaikki ihmisten päivittäin tekemät
asiat sitten aina lasketaan, harrastuksia myöten...
Vaikkapa joku kallispalkkainen ammattiurheilija, joka käy
junnujen ilta-valmennuksessa ilman penninkään palkkaa.

Tai käy täälläkin kirjoittelemassa monia rakennusalan koulu-
tettuja, täysiä ammatti-ihmisiä, jotka näköjään myös tietävät
mistä puhuvat. Onhan meillä täällä ainakin yksi VTT:llä päi-
vätyötään tekeväkin mukana, aivan vapaaehtoisesti ja ilmai-
seksi.<g>

Nähdyn e-mail siteerauksen perusteella Piisistä itseään ei vä-
hääkään kiinnostaisi nämä rakentamis- tai remonttivaiheessa
olevien ns. tavallisten kansalaisten jutut.

Kaikki eivät kuitenkaan Piisisen tavoin miellä rakennusalan
keskusteluryhmää "keskustelupalstojen juoruiluksi".
Silloin kaikki ihmisten välinen muukin keskustelu olisi myös
vain "juoruilua".

Vaikka on mitenkä alan ammattilainen, niin yleensä tällaisissa
keskusteluissa homma pelaa kyllä molempiin suuntiin ja vasta-
vuoroisesti. Aina kuitenkin löytyy itseä parempia tietäjiä tai
omakohtaisen kokemuksen kautta oppineita jollakin erikoisalal-
la. You give something, you get something.

> Ehkä se osoite nyt oli vähän
> mauttomasti valittu, mutta pitääkö siitä nyt hälyä nostaa.

Esiintyköön sitten remppareiskana edelleenkin jos haluaa, kun
asian todellinen tausta tuli jo tässä threadissa esille.

> [...]
> kaikista saaduista vinkeistä ja vastauksista tulee alan amatööreiltä,
> (mikä kannattaisi aina muistaa, kun miettii miten luotettavia ne vinkit

Vaikka useat vinkit ja neuvot tulevat täällä ikäänkuin "ilmaiseksi",
on silkkaa typeryyttä silti ylenkatsoa niitä. Moneen kysymykseen tulee
vuorokaudessa enemmän, ja monipuolisempia ja puolueettomampia
näkökantoja ja vastauksia kuin kykenisi edes eurotukko kourassa
kysymällä saamaan monilta alan ammattilaisiltakaan.

Täältä saadut vinkit antavat usein noin 5 kertaa paremman yleiskuvan
monesta asiasta kuin jonkin yksittäisen putkimiehen, kirvesmiehen, eris-
tevillakauppiaan tai rautakaupan myyjän usein suppeat tiedot.

> Jos joku asioista jotain oikeasti tietävä nyt joskus sattumalta
> kirjoittelee tänne, niin ei sitä pitäisi heti olla ajamassa pois jonkin
> typerien muotoseikkojen takia.

Voi, voi, säikähtikö remonttireiska nyt kokonaan poies. Vaikkei
tämä juttu nyt varmaan enää tämän kovemmaksi mene.

Voisikohan jälkikaneettina vielä koettaa korjata asiaa. Pyydän
remonttireiskaa palaamaan takaisin. Ilmankaan ei enää täällä pärjätä.

MNe

erkki kukkonen

"Ilari" kirjoitti

> Kysyn vaan kuka on ottanut kenen nimen,
> osoitteen tai domainin käyttöönsä???

ja kysytkö sinä sitä nyt vasta ja - minulta ?
(alla esittämääni siteeraukseen vienosti viitaten)

> Kaikki tuki remppareiskalle.

niin-kuin-myös !

toivottaa kaikille nimimerkeillekin
erityisen ruma mutta työn-jälki-hyvä
Remontti-Arska

erkki kukkonen

"Timo Hyvonen" kirjoitti

> Miksi nämä "asiantuntijat" pelkäävät niin esiintyä omilla nimillään

hm, no

voisitko esim. mitenkään kuvitella, että ensi kuun hovioikeuden
suullisessa kosteusvaurio-käsittelyssä "asiantuntijana" esitetty
todistajanlausunto saattaisi vaikuttaa köykäiseltä ja menettäisi jopa
kokonaankin merkityksensä, jos joku menisi ja vastailisi iloisen ironisesti
(ilman hymiötä) tyhmiinkin news:si-sykymyksiin aivan sitä samaa,
jokapäiväistä nimenkirjoitus- nimim erkkkiään käyttäen

jos kuka esim. kirjoittelee tavallisesti vain tiukkaa, puhtaaksiviljeltyä
"Fakta"-asiatekstiä - siis sellaista, jonka saattaa myöhemmin joutua
vannomaan valallaan oikeaksi - niin pikku "irroittelu" silloin tällöin
täällä news:seissä voi - ja ehkä saakin? - olla tositiukan sana- ja
lausevalinnan vastapainoksi eräs, nimenomaan ja varsinkin
kirjoittajaa itseään rentouttava ja hauskuuttava harrastus - joillekin

Remontti-Arskoille

lienee kuitenkin jo aika vaihtaa nimim erkkkiä ja tyyliä
ja ruveta esittämään vain "Henrik Ijäs"-sykymyksiä
ja njautiskelemaan konjakin ohella hyväuskoisten vastauksista

kostruktrolli

Timo Hyvonen

"erkki kukkonen" <erk...@hotmail.com> writes:

> [...]

> (ilman hymiötä) tyhmiinkin news:si-sykymyksiin aivan sitä samaa,
> jokapäiväistä nimenkirjoitus- nimim erkkkiään käyttäen

Eli et oikeasti seiso täällä esittämiesi mielipiteiden takana?

Missä hovioikeuden jutussa olet todistajana? Kaikkihan käytännössä
tietävät henkilöllisyytesi, joten menetit nyt uskottavuutesi?

Olisiko vaihtoehtona kirjoittaa totuuksia ja pysyä sanassaan?

> [...]
> lausevalinnan vastapainoksi eräs, nimenomaan ja varsinkin
> kirjoittajaa itseään rentouttava ja hauskuuttava harrastus - joillekin

No mites olisi vaikka jos etsisit jonkin muun paikan konjakkihöyryillesi?
Keravan omakotiyhdistyksen postituslista tms?
Miksi haluat irrotella meidän amatöörien kustannuksella?

t. Timo

remppareiska

> [...]
> remppareiska <> Remonttireiska
> jos vaikka itse käyttäisin nimimerkkiä Halotarja, niin
> tuskin kuitenkaan kovin moni epäilisi minun olevan

Tarja Halonen lienee myös sen verran yleinen nimi, että muitakin Halosen
Tarjoja löytenee. Mitä heidän pitäisi tehdä Rauno Kankaan mielestä?
Väärentää nimensä?

> [...]
> postipalvelin
> mahdollisesti tarpeettomasti kuormitu spammilla.

Homma on hoidossa. Asuntomarkkinat.fi:n domainin postipalvelimessa on
kapasiteettia juuri yhtä paljon kuin omassasikin.

Jatkot oikeaan paikkaan

remppareiska

> kaverihan käyttää asuntomarkkinat.fi -osoitetta, jota ei ole
> olemassa. TV-ohjelman nimihän on nimenomaan asuntomarkkinat. Lisäksi

Mistäs tommoista TV-ohjelmaa saa seurata ja mihin aikoihin?

> hän käyttää ilmeisen tarkoitushakuisesti vakiintunutta nimikettä
> remppareiska, joka nimenomaan yhdistyy 95% alaa seuraavista tähän
> telkkarin remppareiska-Piisiseen. Hänhän jo jossain edellisistä

Joillekin vipuhanatkin ovat vain oraksia, vaikka muitakin merkkejä löytyy.
Jos sinulla yhdistyy sana remppareiska Remontti-Reino Piisiseen, niin ei voi
mitään. Helpottaisiko, jos vaihdan nimeni vaikkapa Remondeeraus-Reidariin?

> ohjelmistaan varoittelikin internetissä hänenä esiintyvistä
> (esiintyvästä?) henkilöstä.

Eipä ton "tv-ohjelman" tuottajalla tunnu olevan sitten mitään parempaa
käyttöä kalliillee ohjelma-ajalle, kuin antaa Piisisen varoitella
olemattomista. Et taida kyllä uskoa itsekään tuohon väitteeseesi? :-)

> Mikä lienee motiivina, oman asiantuntemuksen pönkittäminen vai mikä.
> Miksi nämä "asiantuntijat" pelkäävät niin esiintyä omilla nimillään

On se niin paljon hauskempaa näin :-)

remppareiska

> Kinattu onkin siitä, onko sopivaa valita nimimerkki ja
> siihen liittyvä muu tunnusmerkistö siten, että viittaa
> johonkuhun muuhun kuin itseensä.

Kertoisitko nyt ensin, miten minun nimimerkkini viittaa mukamas johonkin
muuhun kuin minuun? Onko joku mukamas rekisteröinyt remonttireinon
tavaramerkikseen? Vai onko asuntomarkkinat domain varattu?

remppareiska

> rei...@asuntomarkkinat.fi (jota oikeasti ei ole olemassa tai
> johon hänellä ei tosiasiallisesti ole oikeuksia) osoittaa, että

Eikö? :-)

> hän esiintyy olemassa olevana henkilönä olematta itse hän.
> Ainakin itse koen henkilöllisyyteni omaisuutenani, jota ei
> kenenkään ei pidä mennä "luvatta lainailemaan".

Kertoisitko ensin, mitä tässä on "lainattu" tai ehkäpä peräti varastettu?

> [...]
> auton autoliikkeestä koeajettavaksi esiintyen väärällä nimellä,
> unohti palauttaa auton koeajon jälkeen ja aiheutti tälle toiselle

Tuo onkin rikollista. Kuten olen jo jankuttamiseen asti todennut, en ole
Jorma Piisinen enkä hänenä esiintynyt. Koko homma on sinun paisutteluasi.

Rauno Kangas

> Kertoisitko ensin, mitä tässä on "lainattu" tai ehkäpä peräti varastettu?

Eiköhän tuo kaikki ole jo riittävän moneen kertaan tullut kirjoitetuksi,
joten keskustelu aiheesta voitaneen lopettaa. Niin tulen ainakin omalta
osaltani tekemään, jotta keskustelu rakentamisesta ei jäisi liiaksi
taka-alalle.