Maailman vaarallisin eläin

Pertti Koivisto

Osaako joku vastata tietokilpailukysymykseen, mikä on maailman
vaarallisin eläin ?
http://users.utu.fi/pertkoiv/

Heikki "vermes" Heiska

Pertti Koivisto wrote:
> Osaako joku vastata tietokilpailukysymykseen, mikä on maailman
> vaarallisin eläin ?

Ihmisen alalaji fundamentalisti.

Pertti Koivisto

On 7 maalis, 16:35, Pertti Koivisto <pertt...@hotmail.com> wrote:
> Osaako joku vastata tietokilpailukysymykseen, mikä on maailman
> vaarallisin eläin ?http://users.utu.fi/pertkoiv/

Vastaan nyt itse kun kukaan ei ole osannut vastata : Kärpänen.
http://users.utu.fi/pertkoiv/

Heikki "vermes" Heiska

Pertti Koivisto wrote:

> Vastaan nyt itse kun kukaan ei ole osannut vastata : Kärpänen.

Mää olen varmaan sitten aave tai jotain.

Eero Asunta

"Heikki \"vermes\" Heiska" <ver...@dnainternet.net> wrote in news:47d25477
$0$15000$9b53...@news.fv.fi:

Olit tai et, niin kyllä on ihan pakko tämä mielenterveyshäirikkö
haastaa hyttysellä. Malaria tappaa talossa ja puutarhassa. Ei liity
mitenkään ryhmän aiheeseen, joten antakaa anteeksi.

eero
--
Soittakaa Paranoid!

Raimo Suonio

Itse Eero Asunta virkkoi, noin nimesi:

> Olit tai et, niin kyllä on ihan pakko tämä mielenterveyshäirikkö
> haastaa hyttysellä. Malaria tappaa talossa ja puutarhassa. Ei
> liity mitenkään ryhmän aiheeseen, joten antakaa anteeksi.

Suomessa ainakin ylivoimaisesti suurin osa luonnonvaraisten eläinten
aiheuttamista kuokemista on ampiaisen aiheuttamia.

--
Raimo Suonio, Hyvinkää, Finland, http://www.nic.fi/%7Ersuonio/
"Elämä on parasta huumetta, uskonto pahinta"

Timo Pietilä

Liitetään se aiheeseen. Malariasääskistähän on kehittynyt DDT:lle
vastustuskykyinen kanta. Niitä kun on myrkytetty DDT:llä pitkään ja
hartaasti jotta malariasta päästäisiin eroon. Tuo muutos ei kestänyt
tuhansia vuosia vaan seitsemisen vuotta. Ei sen pitempään.

Timo Pietilä

antti h

Raimo Suonio wrote:
> Itse Eero Asunta virkkoi, noin nimesi:

> Suomessa ainakin ylivoimaisesti suurin osa luonnonvaraisten eläinten
> aiheuttamista kuokemista on ampiaisen aiheuttamia.

Entä hirvet ja hirvikolarit? Luulisin kyllä hirvikolareissa kuolevan enemmän
ihmisiä kuin ampiaisten aiheuttamissa allergiareaktioissa.

Antti

Pertti Koivisto

On 8 maalis, 12:47, Eero Asunta <ee...@iki.fi> wrote:
> [...]

> haastaa hyttysellä. Malaria tappaa talossa ja puutarhassa. Ei liity
> mitenkään ryhmän aiheeseen, joten antakaa anteeksi.

Malaria ( hyttysen levittämä sairauden aiheuttama alkueläin) ja
dengue kuume (hyttysen levittämä virus)
ovat kuuluisimmat hyttysen levittämistä sairauksista. Niihin kuolee
vuosittain miljoonia ihmisiä etupäässä Afrikassa.
Kärpäsen levittämistä sairauksista kuuluisin on unitauti, jota
levittää tse tse kärpänen. Siihen infektoituneita on vuosittain n. 100
000. Kärpänen on kuitekin hyötykasvien kuten viljan tuholaisena
(kahukärpänen ym) merkittävämpi.
Lisäksi sen levittää monia muita vähemmän kuuluisia
(alkueläin,bakteeri,virus) tauteja.
Asia on pitkälle määrittely kysymys. Monet madot esim. bilhartsia
ovat myös merkittäviä määriä infektoivia eläimiä.
Suomen vaarallisin eläin on epäilemättä borrellioosia (bakteeri)
levittävä puutianen niminen hämähäkkieläin (punkki). Siihen
infektoituu vuodessa satoja ihmisiä Suomessa. Hirvikolarit aiheuttavat
henkilövahinkojen lisäksi paljon vammatumisia ja taloudellisia
vahinkoja.
http://users.utu.fi/pertkoiv/

Raimo Suonio

Itse antti h virkkoi, noin nimesi:

> Entä hirvet ja hirvikolarit? Luulisin kyllä hirvikolareissa
> kuolevan enemmän ihmisiä kuin ampiaisten aiheuttamissa
> allergiareaktioissa.

No sen "vaarallisen eläimen" voi tietenkin tulkita muutamin tavoin,
minä ajattelin luonnonvaraisten eläinten hyökkäystä ihmistä vastaan.
Ja suljin vielä mikrobitkin pois.

Pertti Koivisto

On 8 maalis, 23:59, Raimo Suonio <raimo.suo...@nic.fi> wrote:
> Itse antti h virkkoi, noin nimesi:

> No sen "vaarallisen eläimen" voi tietenkin tulkita muutamin tavoin,
> minä ajattelin luonnonvaraisten eläinten hyökkäystä ihmistä vastaan.
> Ja suljin vielä mikrobitkin pois.

Mikrobit eivät ole eläimiä
http://users.utu.fi/pertkoiv/

Teme

Pertti Koivisto kirjoitti:

Mitäs ne on?

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

> Mitäs ne on?

Mikrobeja.

--
Kaj

Teme

kaj.st...@helsinki.fi.invalid kirjoitti:

No tietysti riippuu mitä tarkoitetaan eläimellä. Kuitnekin sanoisin,
että eläin ja eläinkunta ei ole määritelmällisesti sama. Minusta
eläimiin kuuluvat paitsi eläinkunnan edustajat, niin myös pieneliöt.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

Elämää voidaan jaotella usealla tavalla. Aitotumalliset ja ei-tumalliset
lienevät näistä selkein. Toinen jaottelutapa on mikrobit, sienet,
kasvit, eläimet, ja muitakin tapoja löytyy. Mutta esim. yksi
käyttökelpoinen määritelmä mikrobiologialle on että "koskee elämää
jota paljain silmin normaaliihminen ei näe". Tuolloin ryhmään menee
lajeja kaikista ylläolevista ryhmistä.
Sitä mukaan kun lisää tietoa tulee elämän ryhmittelyä voidaan
tehdä yhä tarkemmin:
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080121112642.htm

Jos kirjoitan tiedettä olen huomattavasti tarkempi, mutta itse käytän
arkielämässä täysin epätieteellistä jakoa:
1) Ensin intuition avulla päätän onko elävä. Tämän jälkeen
a. eläin: pystyn näkemään, liikkuu
b. kasvi: pystyn näkemään, ei liiku (sienetkin tänne)
c. mikrobi: en näe ilman mikroskooppia

Puristi-biologi voi kyllä saada sydänkohtauksen tuosta jaostani ;-)

--
Kaj

Sampo Smolander

Teme <tem...@hotmail.com> wrote:
> Minusta eläimiin kuuluvat paitsi eläinkunnan edustajat, niin myös
> pieneliöt.

Alkuelöiden kunnassa on todellakin alkueläinten pääjakso, mutta en nyt
tiedä onko noilla paljonkaan tekemistä oikeiden monisoluisten eläinten
kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkueliöt

Rauno Viljanen

Pertti Koivisto kirjoitti:
Kärpänen on luonnossa paljon hyödyllisempi eläin kuin ihminen. Ihminen
on päinvastoin luonnon kiertokulussa vaarallinenkin.

Kärpänen on mainio siivooja, vaikka jotkut muuta luulevat. Se pieni
bakteerimäärä mitä kärpänen saattaa tuoda mukanaan koteihin pystyy
pahimmillaankin vain rokottamaan ihmiset entistäkin
vastustuskykyisemmiksi esim. mahdollisia taudinbakteereja vastaan.
Kärpänen tekee tuon kaiken ilmaiseksi.

Kaikkein vaarallisimpia ovat ehdottomasti aatehullut ihmiset, he
nimittäin ovat myös kanssaihmisilleen arvaamattoman vaarallisia. Kuinka
moni äitikin on murhannut omat lapsensa "Jumalan käskystä"?... Kuinka
moni onkaan noussut sotaan toista maata vastaan taas "Jumalan käskystä"?

Kristityt ovat "hyvän sanoman" pakkojulistamisessa murhanneet yli
kaksisataa miljoonaa ihmistä. Kristittyjen kontolle pitää kaataa myös
kaikki natsien juutalaisvainot ja muutkin joukkomurhat, koska
kristillinen antisemitismi poisti sinänsä sivistyneiltä ihmisiltä
ihmisyyden.

Raamatun kontolle on pudotettava esim. kommunismi, koska kommunismi
ideoitiin juuri Raamatun pohjalta. Haluttiin tehdä
yhteiskuntajärjestelmä jossa yhdistyvät Raamatun ihanteet maallisiin
ihanteisiin.

Kaiken edellisen lisäksi uskonnon myrkyttämät ihmiset ovat kiusaamisen
mestareita. He osaavat "Jumalan nimissä" kiusata vaikka minkälaisin
perustein itseään erilaisia ihmisiä aina lapsen kasvatuksesta lähtien.
Kuinka monta aiheetonta itsemurhaa onkan tehty kristittyjen pelottelulla
"kuolemansynneistä" yms?
Kaiken tuonkin päälle voidaan kysyä, kuinka moni ihmisen onkaan vaipunut
erilaisiin psykooseihin ja muihin mielenterveydellisiin ongelmiin
erikoisesti vapaiden suuntien uskonnollisten lahkojen ja kulttien
harjoittaman dogmaattisen painostavan julistuksen vuoksi?

Kuka ylipäätään pystyisikään enempään pahaan?