MTC-mysteeriosta.

... .@dnainternet.net 'N'eO

Varsin monille on ihmetystä aiheuttanut tietojeni mukaan se erityispiirre,
miksi ja nimenomaan minun esittämäni nyanssintarkat ammatiydinosaajan
materiaali on tauottoman tykityksen ja boikoteeraamisen piikkipaikalla
alati? Niin yleensä sanotaan, että hyvää/osaavaa kannatta etsiä, vaikka
vaikeamman perästä. Ja esitän TAAS kerran sellaista ydinalaan liittyvää
ultratarkkaa nyanssintuntemustani tällä "yksi miljoonasta" irtiotolla, ettei
Suomessa yksinkertaisesti vastaaviin megavääntötarkkuuksiin pysty kuin
kourallinen miljoonista koko maasamme! Minkäs minä sille mahdan, että
ydinherroista minä vaan tiedän sumeilemattoman liikatarkoin KAIKKI!) Mut hei
lukekaa tietäen, että juuri sinä olet tämän tiedon imuroijana
eliittisaannolla. Näistä jutuistani kun ei tiedotusvälineet kertoile, kuten
alamme kaikki huomaamaan.
--------------------

Moniko vielä muistaa miten joskus 70-luvulla käytiin ankaraa kädenvääntöä
Euroopan viimeisimmistä kaupallisista valaiden pyytämisistä? Kyse oli siitä,
että nimenomaan Norja halusi jostain suurelle yleisölle aukeamattomista
syistä kalastaa rantojaan asuttavaa ns. lahtivalaskantojaan. Aiheessa oli
myös se outo piirre, että Norja oli jo lupautunut luopumaan harvenevien ja
liki sukupuuttoon kuolleiden valaskantojen pyytämisistä. Mutta nyt yhtäkkiä
oli tullut valtava tarve tappaa ja teurastaa vielä muutama kymmen valas
tarkemmin erittelemättömiin tarpeisiin. Jostain syystä aihetta ei ikinä
haluttu suurelle yleisölle selittää loppuun asti?

Ja nyt taas on alettu vaatia suureen ääneen, että valaiden pyyntiin pitäisi
taas päästä uudelleen. Erityisesti Norja, Japani ja tällaiset maat ovat
asiasta saamassa uutta intoa. No ensinnä voisimme kysellä, että mitä
yhteistä nykyisyydellä ja 70-luvulle on? Aivan oikein energiasektorilla on
kovat paineet käynnistellä pluitoniumituottoisia ydinhankkeita. Kyllä vaan,
on tosiaan niin, että ydinvoimalla ja valastapoilla on jopa luvattoman
läheiset kytkökset. Ja sitten taas mennään sektorille, josta maailmassa
viimeisen päälle ydintyyliin vaietaan. Ja asiasta osaa toki kertoa vain
tuskin kukaan. Valaan rasvalla on muutamia ainutlaatuisia erityispiirteitä,
joita ei olla osattu kopioida syntetisoituvassa maailmassa. Eräs piirre on
sen käsittämättömän hyvä tartuntakyky erilaatuisiin pintoihin. Jos valaan
rasvaa saa sormiinsa, sen pysyvyys siinä omalla pintajännityksellään on
ainutlaatuista. Jopa niin ainutlaatuista, että esim.
avaruustutkimuslaitteistoihin valaanrasva on yksinkertaisesti "must".

Meitä kiinnostaa valaanrasvan käyttö tietysti massoittain suurempina määrinä
esim. TVO:n ydinvoimalaitoksisissa, josta haluan meitä tiedottaa.
Ydinvoimaloiden kaikki esim. tuhannet seinät lävistävät sähkökaapeloinnit on
vietävä betoniseinien läpi noin 10cm paksuilla monimutkaisilla paloa kauan
kestävillä kasattavilla ja painetta sietävillä ferreksinruskeilla
neopreenikumisilla MTC paloilla. Toki muita keinoja on tukuttain, mutta
koska tässä tarvitaan myös tonneittain valaanrasvaa systeemiä ydinalalla
suositaan sumeilematta rajusti. Kun tuollaiset suurkitkaiset kumipalat on
kasattava seinän ahtaitten reikien tukkeeksi niihin pitää saada kitkan
poistoon sellaista asennusta helpottavaa rasvaa, joka ei kuivu edes
ankarassa säteilytuhossa. Ei edes ajan saatossa puserru pois väleistä. Ja
juuri siksi TVO:lla käytettiin kymmenien valaiden tuottamaa
voitelurasvakäsittelyä näitten asennuksiin.

Aine oli pakattuna huulirasvamaisiin valkoisiin pienehköihin tuubeihin
käytön helpottamiseksi. Ja kyllä sitä ydinalalla sitten tonni poikineen
pantiin menemään myös! Tämä tilanne jatkui ydinyhtiössä vuosikymmenet
samanlaisena ja valaanliha oli ydinyhtiön ykkäskulutusmateriaalina pitkään
ja hartaasti. Jostain kumman syystä edes tällainen aihe ei ikinä päässyt
suurempaan tarkasteluun? Ehkä TVO ja rasvatukkurina kunnostautunut Asea-atom
ja ASEA vaan oivalsi, ettei valaiden sukupuutton tappaminen ole ydinalalle
niitä suurimpia mainemeriitin nostattajia edes silloiseen
valaanmetsästyskeskusteluihin. Ennenkaikkea on myös mykistävää havaita,
vaikka tämä valaanlihan ydinalan megatonikäyttö oli ydinyhtiöiden työväen
keskuudessa kyllä tiedossa aihe ei ikinä päässyt ansaitsemiinsa
luonnonsuojelijoiden käsittelyihin. Ja koska valaan metsästystä taas
käynnistellään, veikkaan ettei julkaisuistani huolimatta maailmassa edellen
kukaan halua tutkia edes näin räikeää faktaa. Mitä sitä nyt valaskantojen
kohtalosta kannattaa keskustella, kun ydinyhtiöt ei halua aihesta näköjään
tikkua ristiin panna? Ja jo se olisi kumma, jossei taas nouseva ydinbuumi
saisi itselleen elintärkeitä hiukan toipuneita valaskantoja teiliä mielin
määrin taas!

'N'eO

FKo

'N'eO wrote:
> [...]

> kourallinen miljoonista koko maasamme! Minkäs minä sille mahdan, että
> ydinherroista minä vaan tiedän sumeilemattoman liikatarkoin KAIKKI!)

Kerro minulle, oi suuri kaikkien aikojen kaikkien alojen guru, miksei
laisesi universumin kynttilä ole vielä saanut nobelin palkintoa? Kerro
myös, mistä saan ostaa viisauksiasi painettuna. Ymmärrän kyllä, että
aihe saattaa olla arka, sillä varmaankin teoksesi ovat joutuneet
"ydinklingoneiden" rovioon. Mutta ehkä Sinulla on "pöydän alla" pari
nidettä säästössä.

t. nimim. "Ostan pois"

nanorakki

No nyt nappas niin likeltä..

Mitä tiedät tästä Neo: käytetäänkö vielä noita valkeita rasvatuubeja -
milloin siis käytettiin?...epäilet siis että tulevat ehkä uudelleen
käyttöön nousevan valaantappobuumin johdosta? Kyllähän sitä kovin
maailmalla ihmetellään että mihin japanilaiset lahtaavat noin
valtavasti "tutkimustarkoituksiin". Mieti: yksin kaskelotin päässä (5
m pitkä about) on säiliö täynnään öljyä ja traanit päälle.
Siis "historiallisesti" on totta että valaanrasvaa on käytetty
aseteollisuudessa, pommien valmistuksessa jne...siis en ihmettele!
Johonkin ne traanit ja öljyt joutavat arvoaineena...

...in WA I picked up enough stuff to make about 200 uranium bombs.
This stuff was a product of the oldest European industry in Oz, an
industry so old that it was here before Captain Cook. You can't make a
uranium bomb without it, and it used to go into automatic gearboxes.
West Australians know that the Dutch were here a century before Cook.
European whalers were landing on the WA beaches to process the whales
they had killed in Antarctic waters.

The oil of the sperm whale is the essential ingredient needed to make
a uranium bomb. In a uranium bomb, there are 2 lumps of uranium. Each
lump is almost, but not quite, big enough to explode by itself. The
lumps of uranium are arranged like 2 pistons in a cylinder. When the 2
pistons of uranium are shoved together at high speed, they "go
critical" and explode to give that familiar mushroom cloud.

Now if you want to score a few mega-deaths, you need the right
lubricant for the job. First, it has to give a slippery low-friction
film between the cylinder wall and the speeding pistons of uranium.
Second, it can't dry out, even after many years of waiting. No
synthetic oil can do the job. The only oil is the oil of the sperm
whale. But sperm whales haven't been killed for years. So the nuclear
powers have hundreds of litres of the sperm whale oil stashed away.

Now I did have major moral qualms about buying the oil. A whale is a
magnificent animal, quite different from a rabbit or cow. On the other
hand, there I was in Whaleworld in Albany, and there was half a litre
of sperm whale oil (at $4.50) staring me in the face. But by buying
the sperm whale oil, I certainly wasn't encouraging people to go out
and kill whales. And I was taking some oil off the market, so that
nuclear terrorists couldn't get their hands on it....

aussi radiotoimittajan sivuilta yllä olevaa pakinaa
http://www.abc.net.au/science/k2/moments/default.htm

nanorakki

.. ..@dnainternet.net 'N'E'O

"FKo" <knarf69...@gmail.com> kirjoitti viestissä

> Kerro minulle, oi suuri kaikkien aikojen kaikkien alojen guru,

*Jaa .. ..?

miksei
> laisesi universumin kynttilä ole vielä saanut nobelin palkintoa?

*Mitä enkö?

Kerro
> myös, mistä saan ostaa viisauksiasi painettuna.

*Pekka Jauho, "Atomi ja ydinfysiikka teknisten tieteiden
akatemia"(Kirjastokirjana, jos edes antavat amatööreille moista )? Nimittäin
oli ennen minun esillenostamistani mahdoton saavutettava jopa alan
ammattilaisille!

* Siinä
lienee jo varsin hyvä alotusopus, yllätyitkö? Eli juttujeni jurtta on siinä,
että ne on 95% silkaa kopiota ydinfysiikan klassikoilta ja vain 5% on
sideaineistoani "vaatimattomalta" kolmattakymmenettä vuotta ydinfysiikassa
ammattilaisena olostani. Eli jos jollain täällä on esittää edes nimellisesti
osia tästä laajasta ydinyhtiömaailmassa käymistäni kurssimateriaalikosteista
ja laajasta tutkintamateriaalistani, sekä kirjallisena, että konkreettisesti
toimitettuna poikkeavaa materiaalia, niin katsotaan siten. Nimittäin täällä
netissä en ole sellaisia tähänn mennessä oikeesti tavannut). Ehkä siis TÄSTÄ
johtuen mulla on OIKEASTI potkaa esittämisiini!)

*Niin tuosta vielä.. .. Kysyit mistä osoitteista juttujani saa tilattua? Jos
nyt edes hiukan ymmärrät miten IEAE, SUPO ja NSA ja vastaavat maailmalla
sensuroi ydinalan faktaa systemaattisesti. Ja seurailet miten teksteistäni
ties monennenko kerran käärmeistyneet ydinvaltiomonopolipoliisimme painavat
esim sfnet.keskustelu.energianettiosiota totaalipannaan alkanet oivallella.
Suomessa on ydinalan materiaalin esittelyyn SUPON:n asetamana neliportainen
jopa kirjastossa olevia ydinkirjamateriaaleja tarkoin kassakaappiin paneva
tietosensurointi. Korkeakoulusmateriaaleista lähtien siis! Niinikään 100%
maamme henkilöt joilla on edes prosentteja siitä ydintietomäärästä
kvanttitasolla, jota esim. minulla on joutuvat sen saadakseen kirjoittamaan
suoranaisen leegion vaitiolovelvoiteprujuja! Nin.. ..Olen tänne pannut
muutamia raportointeja jopa siitä miten kenties tuntemasi henkilöitymä
Anneli Holmlund lähetteli tässä taannoin mulle in goknito läjän
yksityiskirjelmiään suhtautumismuutokseni tarpeellisuudesta
ydinvoima-ajatteluun!?

* Joten ehkä piku hiljaa oivaltanet miksei ninikään esim. minun hallussani
olevia laajoja kvanttimaailman tietokantoja suin surmin uskalleta julkisesti
luetuttaa kansallamme. Eli siinä vaiheessa, kun mustahuppuiset
"Karhukoplalaiset" jotka aika ajoin ryntäävät jopa koirineen tekemään
"lapputuholiimauksiaan" ydinvoimalan reaktoritiloihin asti koeattaktejaan
ja näillä valtuuksillaan sitten panevat edustamaani "ydinosaavinta" porrasta
illanistujaisissaan vaikenemaan KAIKESTA ydinteollisuudessa näkemästään
ankarin ukaasein, niin uskonet oikeasti. Kun nettini suljetaan samaisten
"ranskalaislegioonalaisten ja IRA:n jahdeissa meriiteillään" tappaneitten"
kavereitten toimesta, että hiukka tuppaa rajoittamaan?! Siis oikeesti man
tässä ja Suomessa puhuessasi ylipäätään ydinvoimasta, katkolla on urasi,
vapautesi, terveytesi, jopa henkesi .. ..!

*Vaan tosiaan, sfnet.keskustelu.energia, sfnet.keskustelu.ympäristö,
sfnet.tiede.fysiika, sfnet.binaries.kuvat.luonto,sfnet.keskustelu.talous on
jo vuosikausia ollut nitä alueita, joilla olen loistavaa materiaaliani
nettiin pannut. Niiden historiikiosio ja mennyt materiaali on taatusti
ehtymättömän fiiniä luettavaa osaavalle. Ja kaikineen aion kaikesta
paineistuksesta huolimatta tykittää vanhaan tuttuun tyyliini loputtomasta
tietotasostani näille myös jatkossa. Itse asiassa.. ..yhä massiivisempiin
mittoihin kasvava kuulijakuntani suorastaan vaatii tätä multa! Ja minä
tietysti yhtä nöyränä taivun vankan enemmistön tahtoon.)

Ymmärrän kyllä, että
> aihe saattaa olla arka, sillä varmaankin teoksesi ovat joutuneet
> "ydinklingoneiden" rovioon. Mutta ehkä Sinulla on "pöydän alla" pari
> nidettä säästössä.

*Itse asiassa pienellä Googletuksella ydinalan sanastoa saatat lentää
seljällesi, hahmottaessasi miten dominanssi olen, myös tällä sektorilla!))

*Siksi täällä tauotta vaaditaan ydinrahastetusti juttujani
pannaanjulistettavaksi. kuten viimeisimpänä esim. Ydinmerkki "Allo" jne..

> t. nimim. "Ostan pois"

*Niin.. ..kaikki ei myös ole rahalla mitattavissa. Mutta siis oikeesti kiip
on yhteyttä ja sillai, tiedä mitä tästä vielä kehkeytyy.

'n'E'O'

.....@dnainternet.net N'e'O'

"nanorakki" <nano...@gmail.com> kirjoitti viestissä

On 17 joulu, 13:22, "'N'eO" <neo ... ....@dnainternet.net> wrote:
> [...]

> 'N'eO

No nyt nappas niin likeltä..

Mitä tiedät tästä Neo: käytetäänkö vielä noita valkeita rasvatuubeja -

*Aina kun TVO:ssa tehdään näiden MTC-palojen käsitelyä!(

...epäilet siis että tulevat ehkä uudelleen
käyttöön nousevan valaantappobuumin johdosta?

*TVO vaihtaa siis v u o s i t t a i n , nyt penkistä kiinni 36 000kg
sähkökaapeleitaan ja about joka 10m päässä on aina vanha MTC läpimeno, tai
vastaava! Aikoinaan ASEA<kertoi varastoineensa valaanrasvaa 25v
käyttötarpeiksi. Nyt kun 1978 voimalastartista on yliaikaa vuositolkulla...
.niin laske yhteen yksi, ynnä yksi? Siis sillä varauksella, että toki jo
alusta asti on käytelty myös mm. Vermiselmassaa. Mutta sen haitta on
äärimmäisen riskaabeli purku teräaseilla. Ja lisäksi vanhoja MTC-paloja ei
edes saa purkaa. Ydinvoimaloissamme on massoittain paikoja, joihin ei edes
sallita kuin MTC-palaläpivientiä. Aikoinaan testailtiin myös esim.
silikonivaahtopaloja, mutta ne hylättiin, koskeivat kestäneet paineita jne.
.. Niin toki voi aina yrittää kysyä montako valasta TVO parhaillan käyttää
vuosittain suoraan TVO:n aina aulisti palvelevalta johtajistolta.

[...]

*Toinen merkittävä kuulemani käyttö on avaruusmekaniikan
erikoisvoiteluaineena (by Ruotsi myös!). On kyse siis siitä, että rasva on
pysyvä, erityisesti säteilyssä muuttumatonta ja tarttuu synteettisiin
erikoisaineihin. Korostuksin vielä, että aine muistuttaa tosiaan MTC:n
pinnalla lähinnä hiukan karkearyynistä paistinrasvaa.

[...]

*HUHUH! Ai näin suoraan on kyse siitä, että valaan rasva kestää synteettisiä
aineita paremmin SÄTEILYÄ! Itse asiassa nimenomaan tätä säteilynkestoa ei
edes TVO uskaltanut arkana aiheena tunnustaa. Asea sentään tästä edes
vihjaili!

Second, it can't dry out, even after many years of waiting.

*Juuri tämä on the point. Eli rasva ei poistu välistä myös. Ja näin tosiaan
se myös jopa kovassa puristuksessa toimii.

No
synthetic oil can do the job.

*EXESELENSE materiaalia sulta. Eli tätä dilemmaa ei yhä olla kyetty
ratkaisemaan. Kiitti ja kuitti!

[...]

*Eli ydinvoima tappaa valaat sumeilematta sukupuuttoon uudisrakentelullaan!

nanorakki

N'e'O'

nanok

> [...]

> *Eli ydinvoima tappaa valaat sumeilematta sukupuuttoon uudisrakentelullaan!

Heips,

vielä samasta aiheesta (anteeksi, mutta leikkasin ja kopioin
valaanrasva-infosi uudestaan - tavoitteena lävistää nuo killifiltterit
ja helpommin googlattavaksi :) -toivottavasti ok!

Vermiselli, Vermicelli in englihs: Angel´s hair .....siis mitä on tämä
aine jota on tuubeissa? Enkelin hiukset johdattelevat ektoplasmaan ja
keijupölyyn, ym. avaruussäteisiin...
siis mikä voisi "lähinnä" oikeesti korvata valaanrasvan kyseisessä
toimenpiteessä?

Mielenkiintoinen tämä valasrasva-kysymys: kun ihmetytti taannoin
viimeisessä valaidenpyyntikiletoa koskevassa kansainvälisessä
kokouksessa Suomen puoltava kannanotto valaanpyyntimaiden kaupallisen
pyynnin puolesta...
En voinut tällöin ymmärtää että mitä ihmeen intressejä Suomen
kaltaisella maalla on puolustaa tällaista toimintaa (eli Suomi on yksi
IWC:n äänioikeutetusta jäsenmaasta, joka luetellaan suojelumieliseksi
maaksi, komission ns. like minded - jäseneksi. Suomen lainsäädäntö
kieltää valaiden pyynnin ja kaupankäynnin valastuotteilla Suomessa).
Mutta uusi
RMS-ohjelman (valaiden kiintiöpyynti-ohjelma joka korvaisi
pyyntikiellon)) keskustelujen kohdalla laki ei vastaa Suomen nykyistä
kantaa IWC:n kokouksissa, sillä valtiomme tukee valaanpyyntimaiden
toivomaa RMS asiakirjan tekstiä valaanpyynnin hoito-ohjelmalle
(Revised Management Scheme, RMS). RMS säätelisi miten, milloin ja
kuinka monta valasta (pyyntikiintiöt) voidaan kaupallisesti pyytää,
mutta erittäin heikoin valvonnan keinoin...

Valaiden puolesta -sivuilta:
Japani perustelee pyyntejä edelleen tieteellisillä verukkeilla.
Kalastusviraston johtajan Hideki Moronukin mukaan mm. yhävalaiden
sisäelimistä saadaan arvokasta tietoa, kuten munasarjoista,
korvavahasta ja vatsan sisällöstä saadaan tietoa eläimen iästä,
lisääntymisestä, ja ruokavaliosta. Teurastetuista, 20 - 40 tonnia
painavasta valaasta hyötyvät ainoastaan pyytäjät itse, jopa noin 75 EURO
per kilo.( >TÄMÄ TÄSSÄ, Öljyä ja rasvaa tulee ohi tieteen tarpeen
tonneittain, ja työ hyöty on tässä nyt aliarvioitu - mihin menevät
siis öljyt ja rasva?)

Jos Japanin aikeet olisivat aidosti tieteellisiä, niin pieni DNA näyte
valaan ihosta riittäisi kattavaan tutkimuksiin. Vuoden 2007, Japanin
valtion itse määräämät "tieteelliset" pyyntikiintiöt ovat suurimmat
kuin koskaan aikaisemmin.

Valaista saatavat rasvatuotteet:
Spermaseetti:Valaan pääöljy (Kaskelotti). Valaiden päästä keitetty
öljy.
Traani: Merinisäkkäitten (valaat, hylkeet) rasvaa. Entinen yleisrasva,
jota käytettiin kyllästykseen, maaleihin,
saippuan ja kynttilöiden valmistukseen. Siitä keitettiin myös öljyä,
jota käytettiin öljylampuissa.
Valasöljy:Valaan rasvasta keitetty öljy.

Siis uskotko/tiedätkö että valaanrasvaa käytetään NYTKIN näissä MTC-
läpimenoissa Tai milloin viimeksi varmasti käytetty? Miten erottaa
vermisellin valaanrasvasta?
Sattuu yksi alan tutkija kärttämään näitä tietoja tossa vieressä :)

Leppoisia pesäpäiviä!

nano..

Kim Fallström

nanok wrote:

> [...] tavoitteena lävistää nuo killifiltterit

> ja helpommin googlattavaksi :) -toivottavasti ok!

Olen osallistunut keskusteluun kanssasi aina silloin tällöin
siksi, että olen halunnut keskustella sinun kanssasi. Jos alat
tehdä viestiesi suodattamista vaikeaksi esimerkiksi nimeäsi
vaihtelemalla ja lainailet niihin Arto UJT/LED/NEO:n höpinöitä
mainitsematta lähdettä niin sinäkin muutut minun kannaltani
kohinalähteeksi. Silloin saat vapaasti väittää ihan mitä
tahansa virheellistäkin ilman, että minä kommentoisin asiaa.
Saatan toki kommentoida sellaista viestiä, jossa joku muu
(paitsi Arto) on jo kommentoinut sinun kirjoittamaasi.

Jos tämä on tavoitteesi niin olisi kiva, jos kertoisit sen
saman tien. Näin säästäisimme molemmat aikaamme johonkin
hyödyllisempään.

Googlauksen kannalta kaikki viestit ovat tasa-arvoisia.
Siellä ei ole suodatusta. Jos haluat helpottaa suomenkielisiä
hakuja niin silloin voit laittaa vaikkapa viestin loppuun
avainsanat perusmuodossa näkyviin, sillä Google ei löydä
sanojen taivutettuja muotoja.

Kim

nanok

Hei, laitoin siihen kyllä lähteen, mutta aihe on sen verran
"tavallisuudesta poikkeavaa" että saattelin laajempaan jakeluun
otsikolla valaat - ehkä herättää eri lukijan kuin joku MTC....siis
minun mielestäni ainutlaatuinen aihe, jonka en halunnut hautautuvan
muihin jaarituksiin! Täällä sentään käy lukijoita, vaikka eivät
keskusteluun halua osallistuakkaan...ja lukukiinostus herää otsikosta
meillä monilla, kaikkea kun ei jaksa selata...

Jotkut teistä keskitty nimimerkkeihin sekä muotoseikkoihin , toiset
harrastaa killityksiä ( elämänsisältönä nettinäppärä filtteröinti),
uhkailuja, asiattomuuksia, suuri osa räävitöntä puutaheinää...Minua
kiinnostaa vain "energia" merkkien takana.

Täällä uhataan väkivallalla tai muilla asiattomuuksilla! Tämä ei johda
minkäänlaiseen julkiseen killisaartoon , ei minkäänlaisiin kielteisiin
palautteisiin - olen usein VAIN hämmästynyt ..

Se että vaivalla boikotoitte jatkuvasti neon viestejä tekee
keskustelusta vajaan, koska usein keskustelette samoista asioista tai
kysytte asioita joita hän on justa jo selittänyt eli tavallaan
keskustellaan eri ryhmässä... ilman neoo tässä keskustelurihmassa ei
ois paljoo mielenkiintoo - oikeesti! Aika kuollutta, eikös vaan?
Arvostan, kuten useimmat muutkin, keskustelijoita jotka eivät herjaa,
vittuile, pysyvät siis asiassa, esittävät asiansa ja mielipiteensä.

Esitit mielipiteesi, ok, se muutunko kohinaksi sinulle tai en, on
yhden tekevää kokonaisuuden kannalta - on yksin sinun päätöksesi missä
keskustelet ja mitä kuuntelet, minulla ei ole siihen mitään
lisättävää.

Pysyttelen VAIN energia, (ympäristö-rihmassa joskus) - en seuraa muita
osastoja. Eli rihmoja riittää jossa ei törmäysvaaraa.

Lepposia pesäpäiviä sinnekin
nano...

Kim Fallström

nanok wrote:

> Täällä uhataan väkivallalla tai muilla asiattomuuksilla!

Jos joku kirjoittaa minua kiinnostamattomia viestejä niin
jätän tapauksen viestit jatkossa lukematta. Näin kirjoitin
ja tuota olen soveltanut muutamiin tapauksiin jo pidempään.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi sfnetissä roskan tonkimiseen.

Uhkailenko siis mielestäsi asiattumuuksilla tai väkivallalla?
Jos herra Passiivista esittämäsi väite ei koskenutkaan
minun kirjoitteluani niin miksi heität sen minun silmilleni?

Kim

nanok

Voi hitsi. En todellakaan tarkoittanut henkilökohtaisesti sinua
(silmillesi, huh, huh, kovin raskaasti näitä luet!)! En vaan ota tätä
kirjoittelua tällä palstalla henkilöltä henkilölle vaan keskusteluna
RYHMÄSSÄ! Siis olenko väärässä!? Ihmettelen vaan itseeni kohdistuvia
boikottiuhkailuja ja milloin minkäkinlaisia vihjailuja siitä että jos
teen sitä ja tätä muutun kohinaksi, tai siirryn killifiltteröinti-
osastolla ym...jos vastaan sille ja tälle niin sit muutun siksi ja
täksi (!?)..
en kuitenkaan:
ristipostaa, herjaa ja koitan pysyä vilpittömästi asiassa! (kuitenkaan
samat kriitikot eivät kritisoi näkökulmastani: törkeyksiä,
asiattomuuksia, uhkailuja!)
Täällä käy paljon "kirjoittajia" jotka olen oppinut jättämään
väliin..miksi heitä alkaisin "opettamaan" tai erityisesti täällä
korostamaan että keiden kanssa "seurustelen" ja keiden en ...tai en
katso tarpeelliseksi luoda ympärilleni säännöstöjä
noudattettavaksi...liian sitovaa, rasittavaa, nurkkakuntaista ja
avoimen konservatiivista, ahdasmielistä, että huh, huh, mutta
toisaalta peilaa ehkä laajemminkin yhteiskuntamme sääntöjä....sis ihan
sama. Kimille: toki voit jättää väliin sinua kiinostamattomat -
tarviiko nähdä sinusta erikseen vaivaa sen kertomiseen?

Tämän rihman ASIAAN:

Minua askarruttaa tämä valaan-rasva kysymys ja rasvan mahdollinen
suhde "energiaan".
Lyhyesti (tulkitsi tämän ylläolevan keskustelun pääsisällöksi):

Valaiden täyspyyntkielto astui voimaan 1986 (muistaakseni). Norja
lasusui tällöin eriävän mielipiteen ja sen perusteella on jatkanut
pyyntiä. Islanti ja Japani pyytää "tieteellisiin" tarkoituksiin.

Kymmeniä tonneja painavien valaiden pääsaalis tai pääarvo on sen
rasvoissa ja öljyissä: mihin menevät nämä tonnistot rasvoja? Lihalle
ei ole kysyntää siinä määrin että sen takia kannattaisi pyytää.

Miksi Suomi, pohjoisen pallonpuoliskon sisämaa puolustaa valaiden
pyyntikiellon kumoamista ja sen korvaamista
pyyntikiintiöjärjestelmällä?
Miksi ylipäätään pohjoisen pallonpuoliskon valtiot pyytävät valaita
eteläisellä pallonpuoliskolla ja eteläisen pallonpuoliskon valtiot,
johtotähtinä Australia Ja Uusi-seelanti, vastustavat valaiden
pyyntiä?
Mikä onkaan yksi merkittävä ero näillä valtioilla -
rasvankäyttötarpeet/kohteet?

Nyt Australian valtio pisti aluksensa seuraamaan japanilaisten
pyyntialuksien toimia eteläisen pallonpuoliskon vesialueille
kerätäkseen aineistoa japanilaisten toiminnasta. Lisäksi turha kai
tässä enään kuvailla valaanpynntitekniikkaa, joka sinänsä on todella
karmiva. Miettikää jos hirviä pyydettäisiin harppuunalla, jonka päässä
on räjähde ja sitten näitä tajuttomia eläimiä raahattaisiin pitkin
metsiä lahtimajalle...

Mutta pääkysymys: mihin käyttöön menevät öljyt ja traanit?
Tiedekäyttöön riittä dna-palat, näytteet (50 valaasta!?)..

Minulle tämä on karmiva mysteeri.

nano..

.... @dnainternet.net nE'o'

---------

> *Eli ydinvoima tappaa valaat sumeilematta sukupuuttoon
uudisrakentelullaan!

> nanorakki
>
> N'e'O'

Heips,

*Kuin myös.)

vielä samasta aiheesta (anteeksi, mutta leikkasin ja kopioin
valaanrasva-infosi uudestaan - tavoitteena lävistää nuo killifiltterit
ja helpommin googlattavaksi :) -toivottavasti ok!

*Sinulta? No toki. ..Minultako, no ei toki!( Eikästenkun siis fine!
Taitaa vaan ydinklingonit meinaan valllan polttaa hihansa näiden matskujemme
ääressä?.. Öö ja mehän emme "putkihermoisille" raakoja ole?))

Vermiselli, Vermicelli in englihs: Angel´s hair

*Halluu?! Sii sulta lankaa lähtee, ettei tällänen hitaampisytyteinen tahi
perässä pysyä. Siis toi nimike tarkoittaa sellaista about kipsin,
"pehmytkuidun" ja rapsakan biokalkki/piimaan murskeen vedellä kovettuvaa
valkeenkarkeeta möömmeröä. Seassa oli pehmeää kuitua myös, muttei
normaalilta mineraalivillalta tuntuvaa. Mitä mahtoi olla 10-20kg paperisissa
säkeissä? Kun kerrot sanan "enkelin hius", niin se on oikeasti tulivuoden
laavatuhkasulasta ilmaan siimottuvaa maailman ensimmäistä mineraalivillaa.
Siis oikeen alkuäiteetä. Vermicelli on niinikään palamatonta about mallia
ananasjogurttia. Eli ymmärrät jo viisaana tästä, ettei sillä voi täyttää
kuin vaivoin vaakatason eli kerrosvälien osaläpivientejä. Usein
kangasmaisella lasikuidulla luotuun muottiin. Joita käytetään muuten myös,
siis kangaspaloja "ruokatuntiläpiviennin varapaloina". Voimalassa kuin ei
saanut aukaistuja läpivientejä jättää edes hetkeksi ilman varmistuksia. On
meinaan ytimenäverrys niin palo- ja räjähdysarkaa aina! Niitä harvoja
ydinturvamääreitä, joilla oli joku järki takana. (Äärimmäisen harvinaista
siis!)(

.....siis mitä on tämä
aine jota on tuubeissa?

*Valaan rasvaa. Katos kun asentajan händyyn mietit sellasen ahtaan koloon
lekattavan yleensä kooltaan tuuma* tuuma* neljä kokoisen superkitkakumipalan
ja sen pitäisi mahduttaa sitten väkilekaamalla about 20mm*20mm reikään, niin
koko pala on rasvattava yltä päältä. Ja juuri siksi tämä paistinrasvamainen
valaanrasva oli sellaisissa tuumakertaa kaksi pitkissä kannelisissa
huulirasvatuubeissa työn helpottamiseksi.

Enkelin hiukset johdattelevat ektoplasmaan ja
keijupölyyn, ym. avaruussäteisiin...

*Siis tarkennetaan. Kun tehtiin sellaisia "häthätää/väliaikaiskaapelien"
läpivientejä tukkia tuhrittiin näitä kymmenien kaapelinippujen betoniseinän
läpi vieviä about 20cm halkaisijaltaan olevia reikiä tolla
"Vermicellilillinkillä." Näille oli leimallista siis tietty väliaikaisuus ja
huolimattomuus . Edusti ehken 20% voimalan todellisista läpivienneistä.
Mutta kun tehtiin lopullisia ja HYVIÄ läpivientejä niin aina MTC-paloilla ja
valaanrasvalla yltympäri lutrattuja läpivientejä.

*Täsmätään lisää. Vermicel ei toimi pystyseinillä, valtaosin vain lattioilla
ja katoilla edes yritteenä. Vermicelliä kartettiin, koska oli
yksinkertasisesti hankalaa purkaa ja töhryistä. Käytännössä siis revisioajat
tekaistiin näitä. Ja kun revisio oli ohi niin alettiin korvaamaan seuraavat
11kk näillä neopreenisilla/valaanrasvaisilla/MTC-paloilla läpivientiä.
Varsin sekava käytäntö kaikkineen. Nyrkkisääntönä on siis se, että kaikki
silmiin osuneet perusläpiviennit oli ja on yhä noilla valaanrasvaisilla
MTC-paloilla tehtyjä. Katsokaas, jos joku pääsee seurailemaan.

*Jaa niin , miksi juuri neopreenikumia? No kumia polttaneet tietää, että se
hilijohdannaisena ei suostu palamaan oikein millään. Lisäksi se vaan turpoo
kuumetesaan ja tukki tavallan entistä tehokkaammin jo +60C lämmössä
sisällään sulavien sähkökaapeleiden jättämiä aukkoja. Lisäksi jähmeästi
valuva neopreeni estää jopa leimahduksia. Aine kumma kyllä toimii tulta
vastaan.

siis mikä voisi "lähinnä" oikeesti korvata valaanrasvan kyseisessä
toimenpiteessä?

*Silikoni! Sitä käytettiin koemielessä, mutta sen ilkeä piirre on imeytyä
ajan kanssa kumiin ja sen säteilynkesto on oleellisesti myös heikompi.
Todellisuudessa valaan rasvalle voisi ajatella
kookosrasva/paistinrasvasekoitteita myös korvaajina, mutta jotain mättää
tääsä kaikineen ydintyyliin kyllä on? Nyt mulla nimittäin kiertää mielessä,
että tota valaanrasvaa stabiloitiin jollain lisämausteella. Lineekö ollut
teflonpulveria, tai vastaavaa. Sitä ei purkissa lainkaan kerrottu, että mitä
siinä "sattuneesta syystä" on täytteenä kyllä. Ja käsiin tästä valaan
rasvasta joka tapauksessa jää vain ja ainoastaan silkaa rasvaa.

[...]

*Juust juu! Kyllä osaat näitä onkia.. Selvää pässinlihaa tietty!

[...]

*Sumetta, sumetta, ja silkkaa ydinsikailua!

[...]

*Huomaatko koukun!? Eli "mitä sitä nyt m u u t a m a kymmen sinivalasta on
i s o s t a merestä-menttaalilla pojat terroroi! Keleen kaksoiskielet.

[...]

*Hyvää viitekehystä osaat tällätä esille. Täytyy sanoa, että mun tiedot oli
varsin ääppösiä näistä osioista. ..Noin huomaatko muuten mahtaneeko noi
ydinganstat olla niin vieraskoreita, ettei sitten lainkaan häveliäinä
uskalla puuttua jutusteluumme. .. Noin onkos niistä tullut ujoja?)

Jos Japanin aikeet olisivat aidosti tieteellisiä, niin pieni DNA näyte
valaan ihosta riittäisi kattavaan tutkimuksiin.

*Tämän olen kuullut kanssa... niin vai hei jos ydinklingonit vaan alkaa
kunnioittamaan juttelussamme parveilevaa vakaata kokemuksen ammattitaitoa?
On tää niin vaikeeta hahmottaa nyt.

Vuoden 2007, Japanin
valtion itse määräämät "tieteelliset" pyyntikiintiöt ovat suurimmat
kuin koskaan aikaisemmin.

*Bulseye!

[...]

*Hianoa, että reaali kinnostaa... Noin varmistetaas yhä. Vermicelli korvaa
koko MTC-läpivientirakenteen kaikineen. Se ei ole siis rasvaa vaan
läpivientibetonia toiselta nimeltään. Saa ihan sähköliikkeessä
paperipusseista. Puolestaan tätä valaanrasvatuubia on vain ja ainoastaan
ASEA:n jättämänä erikoistuotteena ja vain TVO:n omissa varastoissa. Itse
olen tuota valaanrasvatuubia nähnyt käytettävän vähemmän kuin vuosikymmen
sitten. TVO kun ei haaskaa näissä. Jo paljon tätä aiemmin TVO oli kovin
huolissaan mistä saa tilalle lisää rasvaa, jonka tuonti Ruotsista takkuili,
mutta onnistui kyllä. Kuulin tosiaan että epätoivoisaan TVO koetti korvata
MTC palakokonaisuuden silikonivaahdolla, jonka läpi vain kaapeli rutattiin
sellaisella "muoviohjurilla". Mutta nämä kokeilut lopahtivat
paineensietokestottomuuteen yms "säteilykestämättömyyksiin"! Silikoni kuten
avaruuspuvuista tiedämme ei oikein kauoja murentumatta kestä. On
ensiarvoisen tärkeä tietää, että näitä valaanrasvaisia läpivientejä on
tonneitain yhä ja alati kaikkialla voimalaitoksilla taatusti tänä päivänä!

*Eli kuten huomaamme. TVO tapansa mukaan halusi ja haluaa alati hämärryttää
tätä huonomaineista tointaan, koskei halua, että sen valaanrasvabisneksiä
tongitaan. Minulla on siis sellainen perusvire, että sama valaanrasva
pannaan japanissa purkkiin surutta, mutta nyt sitä ei toimita "vanhalla
nimellään" ruotsalaisvälittäjän kautta Suomeen, vaan koukaten.

Leppoisia pesäpäiviä!

nano..

Ps. Kuin myös, NEO'

Kim Fallström

nanok wrote:

> Voi hitsi. En todellakaan tarkoittanut henkilökohtaisesti sinua

Jospa kohdistaisit jatkossa tuollaiset väitteet niihin
kirjoittajiin, jotka sinun mielestäsi ovat olleet
asiattomia tai uhkailleet väkivallalla. Nyt näytti
siltä, että niputat samaan kaikki kanssasi eri mieltä
olleet.

Roskaviestejä lähetteleviä puppusanageneraattoreita on
verkossa jo aivan tarpeeksi ilman sinuakin. Älä siis
muutu sellaiseksi.

> [...] Ihmettelen vaan itseeni kohdistuvia

> boikottiuhkailuja ja milloin minkäkinlaisia vihjailuja

> siitä että jos teen sitä ja tätä muutun kohinaksi [...]

...joka olisi ikävää, sillä täällä on jäljellä hyvin vähän
vaihtoehtoenergian puolesta edes hetkittäin asiallisesti
kirjoittavia. Jos keskustelun toinen osapuoli puuttuu
niin kohta keskustelua ei enää ole.

> [...] Kimille: toki voit jättää väliin sinua kiinostamattomat -

> tarviiko nähdä sinusta erikseen vaivaa sen kertomiseen?

Olet oikeassa. Minä vaan olen yleensä niin laiska, että
lopetan kiinnostamattomia viestejä toistelevien kirjoitusten
seuraamisen kokonaan. En vain ymmärrä haluasi ryhtyä papukaijaksi
varsinkaan, kun toistelusi lähde on kerta toisensa jälkeen
osoittautunut epäluotettavaksi.

> Mutta pääkysymys: mihin käyttöön menevät öljyt ja traanit?
> Tiedekäyttöön riittä dna-palat, näytteet (50 valaasta!?)..

Valaanpyynnin liittyvästä idiotismista löytyy netistä
materiaalia runsaasti. Katso hakusanalla "valaanpyynti"
tai "whaling". Tieteellisyydestä puhuvat vain ne maat,
jotka käyttävät sitä verukkeena kaupalliselle pyynnille.

Kun ryhmän aihepiiri kuitenkin on energia niin kokeilepa
hakua sanoilla whaling "nuclear energy" tai "whale oil"
nuclear power. Selaa tulokset ja katso löydätkö yhtymä-
kohtia. Ai et. En ole yllättynyt. Kannattaisi siis jatkossa
ensin tutkia ja vasta sitten hutkia. Samaa soopaa on samasta
suunnasta tiedossa jatkossa lisää. Ensi kerralla varmaankin
kokeilet itse tehdä hakua netistä ennen kuorolaulun aloittamista.

Kim

Ilkka Karaila

Kim Fallström wrote:

> [...]
> olleet.
>
> Roskaviestejä lähetteleviä puppusanageneraattoreita on
> verkossa jo aivan tarpeeksi ilman sinuakin. Älä siis

[...]

> [...]

> suunnasta tiedossa jatkossa lisää. Ensi kerralla varmaankin
> kokeilet itse tehdä hakua netistä ennen kuorolaulun aloittamista.

Nimimerkille nanok kaikkine johdannaisineen.
Lopeta tuon UJT/LED/NEO/Arton sekoilujen kopiointi tutkimatta niiden
paikkansa pitävyyttä.
En kommentoi enkä vastaa mihinkään UJT/LED/NEO/Arton tuottamaan puppuun
perustuviin juttuihin, eli ko. nimimerkki variaatioineen on killissä.
Vaikuttaa siltä, että nimimerkki uranium activist on UJT/LED/NEO/Arton
uusi inkarnaatio (tekstin hienorakenteen perusteella, puhumattakaan
sisällön älyttämyydestä).

Kaikesta huolimatta: Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2008 kaikille!

-- IK

Pekka Peura

In article <EAhbj.383$IY5...@read4.inet.fi>, Ilkka Karaila wrote:
> Vaikuttaa siltä, että nimimerkki uranium activist on UJT/LED/NEO/Arton
> uusi inkarnaatio (tekstin hienorakenteen perusteella, puhumattakaan
> sisällön älyttämyydestä).

Tuskinpa kuitenkaan. Ainakaan 'uranium'-nimimerkin postausten
otsikkotietojen mukaan tuotokset eivät tule Arton tapaan Olkiluodon
naapurista:

-----------------
From: ura...@activist.com
Newsgroups: sfnet.keskustelu.energia, sfnet.keskustelu.yhteiskunta
kosh ~ 57 % whois -h whois.ripe.net 192.89.97.2

inetnum: 192.89.97.0 - 192.89.97.127
netname: METSONET
descr: Metso Corp. Company Network
descr: Finland

Ilkka Karaila

Tuulimyllyinnostuksen selittää tuo Metsoyhteys, katso

http://www.metso.com/corporation/Home_FIN.nsf/FR?ReadForm

Metson vomansiirtoyksikköhän niitä tuulimyllyjen vaihteita rakentelee.
Koska voimansiirto ei ole Metson avainliiketoimintaa, saattaa tuo
ura...@activist.com -kirjoittelija olla huolestunut yksikkönsä
työllisyydestä ja tulevaisuudesta.

-- IK

Message has been deleted

... .@dnainternet.net NEO'

-----------

> minun kirjoitteluani niin miksi heität sen minun silmilleni?
>
> Kim

Voi hitsi. En todellakaan tarkoittanut henkilökohtaisesti sinua
(silmillesi, huh, huh, kovin raskaasti näitä luet!)!

*Ehkä kivi rinnassaan vuosikymmenet tekee harsoisen kritiikkikeston?

En vaan ota tätä
kirjoittelua tällä palstalla henkilöltä henkilölle vaan keskusteluna
RYHMÄSSÄ!

*On ensiarvoisen tärkeää, ettei asiat henkilöidy. Edellyttäen että niitä
ylipäätään halutaan selvittää ja kritisoida. Itse asiassa esim. minulle nämä
nettisivut ovat vain "sovituskoppeja" paljon todellisuudessa tärkeämpään
foorumiin. En toki ole tietoisesti tehnyt numeroa "minne"!)

[...]

*Ymmärrät siis miksi nämä ydinklingonit pyrkii "nimenomaan" toisten
kontrolointiin. Ei koskaan omiin lukutottumuksiinsa puuttumiseen! Tämä on
tärkeä vihje.

en kuitenkaan:
ristipostaa, herjaa ja koitan pysyä vilpittömästi asiassa!

*Tuolla ei ole kohtelusessioon mitään vaikutusta. Vain se heitä kiinnostaa
oletko ydinmyönteinen , vai vastainen. MILLÄÄN muulla ei heille ole väliä.

(kuitenkaan
samat kriitikot eivät kritisoi näkökulmastani: törkeyksiä,
asiattomuuksia, uhkailuja!)

*Just!

[...]

*Juuri noin, j o s asiana olisi vain hänen omat lukemisensa. Todellisuudessa
kun Fallström haluaa kontroloida ja alistaa muita. mieluusti tylsistymään
100% poissaoloonsa täältä!!

Tämän rihman ASIAAN:

*Hyvä!

[...]

*Just, vaikka vain niistä kirjoitetaan.

Miksi Suomi, pohjoisen pallonpuoliskon sisämaa puolustaa valaiden
pyyntikiellon kumoamista ja sen korvaamista
pyyntikiintiöjärjestelmällä?

*!!!

[...]

*..Noin itse asiassa ei enää millään lailla. Enemmän kuin 2/3 osa maailman
valaanrasvasta menee ydinvoimaan ja muutama prosentti avaruustoimintaan.
Valaanrasvan AINOA kriittinen ominaisuuas on sen säteilynkestossa!

nano..

'neo-

nanok

On 22 joulu, 23:26, Kim Fallström <kfa+n...@iki.fi> wrote:

> [...]
> asiattomia tai uhkailleet väkivallalla. Nyt näytti
> siltä, että niputat samaan kaikki kanssasi eri mieltä

Kritiikkini kohdistui siihen, koska kritisoit minun kirjoittelua (ja
boikotoit neoo-kahta selkesästi ydinvoimavastiasta..) miksi et saata
kyseenalaiseksi näitä pervoja ja väkivaltaa pursuavia viestin
kirjoittajia. Minä en uskalla JA pyri pitäytymään asiassa...mutta
jouduin nyt taas puolustuslinjalle!

> [...]
> vaihtoehtoenergian puolesta edes hetkittäin asiallisesti
> kirjoittavia. Jos keskustelun toinen osapuoli puuttuu

Mutta minä en kirjoita puppua!

> [...]
> seuraamisen kokonaan. En vain ymmärrä haluasi ryhtyä papukaijaksi
> varsinkaan, kun toistelusi lähde on kerta toisensa jälkeen

Paneudun jokaiseen asiaan erikseen (jos aihe kiinnostaa) - Neon
viesteissä on todella paljon mielenkiintoista asiaa - monia seikkoja
olen tarkistellut ja hups: valitettavasti ovat olleet asian ytimessä
ts. paikkaansa pitäviä. Lisäksi on aika hauska luke taitavaa sanan
säilää. Koittekaa nyt vapautua neon aiheuttamasta rihmatraumasta ja
lukea kiinnostavia aiheita ilman sen suurempia tärinöitä...

Ja nyt mä alennun opettamaan: jos haluat kohottaa profiiliasi
kirjoittajana/keskustelijana, saada lukijakuntaa, niin jätä nuo
arvostelut kokonaan pois. Koska tuollainen papukaijoittelu luo
sellaista peruskoulu-tunelmaa : arvostelu suuntautuu naiivilla tasolla
aina eriävään mielipiteeseen ja tosiaan nää oman leirin (lue:
ydinvoiman rakastajat) saavat pervoilla kaikessa rauhassa.

> [...]
> tai "whaling". Tieteellisyydestä puhuvat vain ne maat,
> jotka käyttävät sitä verukkeena kaupalliselle pyynnille.

VOI VOI sinuu..

> [...]
> suunnasta tiedossa jatkossa lisää. Ensi kerralla varmaankin
> kokeilet itse tehdä hakua netistä ennen kuorolaulun aloittamista.

Kuule hei! Taidat olla ihan nuorukainen! Nyt rupesit opettamaan
maammoa jonka siipien suojista on lentänyt liuta ympäristöaktivisteja
maailmalle. Ja nyt tuo jo reilut kaksikymmentä vuotta valaita
"tarkkaillut" palasi kotipesäänsä.. ja vaikka on jo siirtynyt
tarkkailusta tieteen tekijäksi ja suhtautuu maailmaan ja informaatioon
todella kriittisesti, piti tuota Neon valaanrasva-näkökulmaa
mielenkiintoisena. ja toki: googlasimme heti: sieltä löytyikin
kättelyssä tuo (jonka siis huomasit linkkeineen eli älä yritä
halpamaista lyttäämistä!! ) australialaisen radiotoimittajan juttu
valaan öljystä ja ydinpommeista, öljyn arvokkaista ja
saavuttamattomissa olevista ainutlaatuisista ominaisuuksista (jatkan
tästä muualla)...
Googlaamalla löytyy todella paljon aihetta sivuavaa (mikset ite
tarkistanut ennenkuin rupesit opettanmaan kalaa...!), ja myös valaan
öljy ja uusiutuvat energiamuodot, biodisel-osastoo jne - ja tästä
ydinystäväsi varmaan saavat kiksejä - mutta menköön! Ja voi osallistu
keskusteluun, missä pohdiitaan sitä mitä vois tehdä kun on näppiin
jääny tynnyri valaan öljyy...

Ja hei, oletkos ihan oikeesti naiivi: jos tuubissa on valaanrasvaa,
niin ei siinä lue että VALAAN rasvaa !!

ELÄMÄ ON NETIN ULKOPUOLELLALKIN - JA TIETOa VARSINKIN - JOS SULLA
POHJAA KAIKKI TIETÄMYS NETTIIN JA GOOGLEEN, NIIN MITÄ HITTOA sää enään
keskustelet, googlaa tai voit perustaa jonkun LINKKIEN-vaihto-rihman
erikseen!

Kysymys on edelleen mielenkiintoinen: mihin joutuvat ne öljyt/rasvat
jotka Japanilaiset pyytävät? Tuhat valasta tieteellisiin
tarkoituksiin? Nyt hyytysi ryhävalaan pyynti hetkeksi Austarlian
painostuksesta....

Oikeesti ois mukava keskustella ja haravoida tietoa "vähän
laajemmalti"...ihmiset kantavat arvokkaita tiedonjyväsiä pääkopassaan,
jotka eivät monista eri syistä ole ihan (onneksi) googlattavaissa! Sen
oppii ku tähän ikkään...

Nano

nanok

On 23 joulu, 02:02, Ilkka Karaila

;; K L O N K S ;;

Kim Fallström

nanok wrote:

> [...]

> kyseenalaiseksi näitä pervoja ja väkivaltaa pursuavia viestin
> kirjoittajia. Minä en uskalla JA pyri pitäytymään asiassa...mutta

Uhattiinko sinua väkivallalla? Jos uhattiin niin oikea osoite
jatkotoimille löytyy poliisista, ei nettikeskustelusta.
Jos uhkailun kohteena oli joku muu niin toimiminen asiassa
on hänen itsensä valinta.

Sfnetin keskusteluihin osallistuu ns. tavallisten ihmisten
lisäksi joukko ääliöitä. Olet niihin näköjään törmännyt.
Niitä on yritetty valistaa vuosien varrella useaankin
kertaan tuloksetta. Minäkin olen noihin talkoisiin osallistunut.
Älä siis hämmästy jos muut lukijat eivät niihin enää reagoi.
Täällä ei ole ketään moderaattoria poistamassa asiattomia
viestejä, joten kaikki roska (uhkailut, perättömät väitteet
jne.) pääsee läpi.

> Mutta minä en kirjoita puppua!

Jos kopioit puppua niin minun ja monen muun lukijan kannalta
katsottuna myös kirjoitat puppua. Sinä saat toki kirjoittaa
ihan mitä tahansa lain ja tekemäsi nettisopimuksen puitteissa,
mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta sitä lukea.

> Ja nyt mä alennun opettamaan: jos haluat kohottaa profiiliasi
> kirjoittajana/keskustelijana, saada lukijakuntaa, niin jätä nuo
> arvostelut kokonaan pois.

Minä en erityisesti halua lukijakuntaa. Nyyssit on niin pieni
foorumi, että vaikuttamisen mahdollisuudet tämän kautta ovat
hyvin marginaaliset. Minä reagoin nyt lähinnä siksi, että tämä
ryhmä on lähes kuollut. Jos sinä(kin) osallistut sen kuoppaamiseen
roskaviestejä toistelemalla niin kenen kanssa täällä energia-
keskustelua jatkossa käytäisiin? Mikä enää tekee ryhmän niin
kiinnostavaksi, että tänne viitsisi tulla päivittäin tai edes
parin päivän välein katselemaan?

> Kuule hei! Taidat olla ihan nuorukainen! [...]

Kiitos. Valitettavasti olet väärässä.

[ valaanrasva vs. ydinvoima ]

> Googlaamalla löytyy todella paljon aihetta sivuavaa (mikset ite
> tarkistanut ennenkuin rupesit opettanmaan kalaa...!)

Laitapa siis linkkejä näkyviin, jotta ei jäisi pelkäksi puheeksi.
Täällä aiemmin esitettyjen puppuväitteiden yhteinen ominaisuus
on ollut se, että väitteille ei löydy esittäjän omien sanojen
lisäksi muuta näyttöä.

Kim

nanok

> Uhattiinko sinua väkivallalla? Jos uhattiin niin oikea osoite
> jatkotoimille löytyy poliisista, ei nettikeskustelusta.
> Jos uhkailun kohteena oli joku muu niin toimiminen asiassa
> on hänen itsensä valinta.

NÄIN olisi varmaan pitänyt toimia. En toiminut.

> [...]
> jne.) pääsee läpi.

> Jos kopioit puppua niin minun ja monen muun lukijan kannalta

MIKSI sinä väität pupuksi kirjoituksia, joita et lue, tai ainakin
väität ettet lue! Minä en kjopio puppua vaan kerran kopioin avoimesti
lähteeseen viitaten yhden mielenkiintoisen näkökulmian koskien
valaanrasvan kjäyttöä energiateollisuuden voiteluaineena (ks. rihman
eka viesti). Ennen kun tein sen tarkastin asiaa monelta taholta,
tietysti!! Ja tuonne heitin jo linkinkanssa ensimmäisen googlauksen
eli Australialaisen tomittajan jutun valaan öljystä ja nuclear
weaponeista... eli pitää lukea ensin koko viesti ennen kuin alkaa
kinaamaan ja runttaamaan alas - tämä on se seikka mikä on tappanut
keskustelualueen (enemmän kuin julkihullut pervot ym): runttaus,
lyttäys, vittuili, saivartelu, jankutus, ironia....

Sinä saat toki kirjoittaa
> ihan mitä tahansa lain ja tekemäsi nettisopimuksen puitteissa,
> mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta sitä lukea.

NO voi helve....

> [...]
> foorumi, että vaikuttamisen mahdollisuudet tämän kautta ovat
> hyvin marginaaliset. Minä reagoin nyt lähinnä siksi, että tämä

ON tietysti kuolemaisillaan, viittaan edelleisiin lausuntoihin!

> [...]
> keskustelua jatkossa käytäisiin? Mikä enää tekee ryhmän niin
> kiinnostavaksi, että tänne viitsisi tulla päivittäin tai edes

EN osallistu kuoppaamiseen, mutta sinä yrität kupata, anteeksi
kuopata, kaiken mielenkiintoisen joka tulee ei ydinkriittisestä
suunnasta. Tää rihma olkoon malliesimerkki tästä kuoppausyrityksestä!
Edelleen, olen heittänyt kysymyksen ilmoille: mihin katoaa kaikki se
valaan rasva ja öljy jota tulee erilaisten lähteiden mukaan n 70, jopa
100 barrel, tyynyriä per otus tai 5000kg puhdasta voiteluainetta per
kaskelotti.!!!?? Yksi vastaus on tullut. Neolta. Ja Tarkistelin asiaa
myös lähisukulaiselta joka työskenteli 70-80 luvun vaihteisiin asti
euroopassa ydinvoimaloissa..."juu, jotain sellaiste sotkua se
oli"..hön myös lopetti hommat ison rahatukun ja uutukaisen mersun
kanssa, vaitielovelvollisena sekä sitoumuksella ettei työskentele
alalla "muissa yrityksissä"...

> [...]
> Täällä aiemmin esitettyjen puppuväitteiden yhteinen ominaisuus
> on ollut se, että väitteille ei löydy esittäjän omien sanojen

Jatkan tästä aiheesta linkkeineen, kun ensin tutkin lisää, - on
nimittäin NIIN paljon linkkejä että vaatii aikaa perehtymiseen - ja
osa tietysti ammattikäytössä eli niihin ei pääse käsiksi, joten tän
puolen hoitaa tiede-instituutioiden kautta nuoriso-osasto aikanaan...
(ja kuten itsekin totesit, tämä nyt ei ole mikää pääfoorumi, että
tänne nyt kannattais hirveesti vaivautua....)
Mutta valaan rasvaa on käytetty ihan "valoisasti" avaruus-, ase-,
sota- ja ydintekniikassa - vaativissa olosuhteissa, ja four wheel-
friikit saharan ylitys ajoissaan. Minulle tämä oli aivan UUSI TIETO,
jonka nosti esiin, kukas muu kuin neo.
( turha kai toistaa: mies (neo) joka on työskennellyt vuosikymmeniä
ydinvoimalassa, on kyllä näissä ympyröissä erittäin meritoitunut ja
kiinnostava...plus että ei ole heti naputtamassa ip-tunnuksia ja
portteja auki ja levitelemässä niitä)

....Tuossa toi Aussi-linkki, johon viittasin:
http://www.abc.net.au/science/k2/trek/4wd/nukes_diffs.htm
http://www.abc.net.au/science/

Whale Oil Blubber Nuclear

Vinkki: kannattaa jättää Wikipedia vähemmälle ja suosia esimerkiksi:
Google Scholar (tai vastaavia)

nano........

nanok

> [...]
> oli"..hön myös lopetti hommat ison rahatukun ja uutukaisen mersun
> kanssa, vaitielovelvollisena sekä sitoumuksella ettei työskentele

KORJAAN HETI:

...kaiken milenkiintoisen joka tulee ei ydinkiltistä tai
ydinkriittisestä suunnasta...

(ettei tarvi tuohon jumiutua :)

nano

Kim Fallström

nanok wrote:

> NÄIN olisi varmaan pitänyt toimia. En toiminut.

Mikä estää toimimasta nyt? Jos viestit ovat edelleen palvelimelta
luettavissa ja sinua todellakin uhkailtiin väkivallalla niin ota
yhteyttä poliisiin. Niin minä tekisin, jos uhkauksen kokisin
todelliseksi. Muuten samaiset henkilöt jatkavat uhkailujaan
esteettä.

> MIKSI sinä väität pupuksi kirjoituksia, joita et lue [...]

Siksi, että olen niitä lukenut aikanaan paljonkin. Osallistuin
jopa keskusteluihin Arton kanssa ennen kuin tuo alkoi vaihdella
nimimerkkiään. Siksi, että jokainen jonkun muun kirjoittajan
lainaama puppuviesti on edelleen ollut samaa roskaa kuin ne
aiemmatkin. Puppu ei asiaksi muutu vaikka sen voissa paistaisi.

> ON tietysti kuolemaisillaan, viittaan edelleisiin lausuntoihin!

> EN osallistu kuoppaamiseen

Lopeta siis muiden suodatuksen ohitusyritykset. Jos lukijat eivät
tiettyjä viestejä halua lukea niin *anna heidän olla niitä lukematta*.
Nimimerkin vaihtelu ja puppuviestien lainaukset ilman niiden alkuperän
mainitsemista (vaikka nyyssiohjelma lainaukset jo oikein nimesikin
ja sinä ne käsin poistit) ei saa puppuviesteille uutta lukijakuntaa
vaan lähinnä ärsyttää niitä, jotka haluavat lukea sinun viestejäsi.

> Jatkan tästä aiheesta linkkeineen, kun ensin tutkin lisää

OK, jään odottamaan mutta en pidätä hengitystäni. Muistutan
asiasta tuossa sanotaan vaikkapa viikon kuluttua. Kokeilepa
samaa jatkossakin puppuviesteihin, niin huomaat että oikeita
osumia ei yllättäen löydykään. Valhe ei kanna.

Jos olisit löytänyt oikeita osumia olisit tietenkin laittanut
niitä näkyviin. Kokeilepa taas Greenpeacen sivua... ei löydy
sieltäkään vaikka kampanjoivat sekä ydinvoimaa että valaanpyyntiä
vastaan.

> ....Tuossa toi Aussi-linkki, johon viittasin:
> http://www.abc.net.au/science/k2/trek/4wd/nukes_diffs.htm
> http://www.abc.net.au/science/
>
> Whale Oil Blubber Nuclear

Eipä erityisesti vakuuta. Tuolla kun ei puhuta mitään ydin-
energiasta tai ydinvoimaloista vaan ydinaseiden historiassa
kymmeniä vuosia sitten käytöstä pois jääneistä asetyypistä.
Hiroshiman pommi vuonna 1945 oli tykinputki - tyyppinen.
Laitteen painon ja tarvittavan > 50 kg uraanimäärän vuoksi
sitä käyttävät nykyään vain kehitysmaat, jotka yrittävät
rakentaa ensimmäistä ydinpommiaan. Nykyisten pommien raaka-
aineena on plutonium eikä tykinputkesta ole niissä tietoakaan.

Kovin luotettavalta tuo(kaan) valasöljyväite ei vaikuta.
Löydätkö jostakin vähän tieteellisempää tekstiä aiheesta,
ettei jäisi tämä ainoa "todiste" sivulauseen varaan.

Hakusanat gun type fission weapon

http://en.wikipedia.org/wiki/Gun-type_fission_weapon

Voit myös katsoa saman asian vaikkapa Encycklopedia
Britannicasta

http://www.britannica.com/eb/article-9110178/nuclear-weapon#57349.toc

maksettuasi ensin rahalla sinne pääsyn.

Kim

.. ..@dnainternet.net 'neo-

--------------

> [...]
>
> Metson vomansiirtoyksikköhän niitä tuulimyllyjen vaihteita rakentelee.
> Koska voimansiirto ei ole Metson avainliiketoimintaa, saattaa tuo

*Kuka hyvänsä teistä ydinklingoneista poikkeava, eli suomeksi FIKSU tietysti
on huolissaan siitä, että ydinvoima tulee tuhoamaan maamme 80 000km2
kokoisine uraanikuunmaisemineen ja tuo maamme pullolleen EU-uraanipaskaa!

> -- IK

'N'eo-

Evojeesus

> [...]

> Meitä kiinnostaa valaanrasvan käyttö tietysti massoittain suurempina määrinä
> esim. TVO:n ydinvoimalaitoksisissa, josta haluan meitä tiedottaa.

Varsin huvittavaa valhetta. Jos et erota tuota fantasiaasi
todellisuudesta, olet todennäköisesti jonkinlaisessa psykoosissa.
Onneksi olkoon.

Miksi muuten valehtelit niistä fyysikkojen työn salaamisista, kaikki
Nobeltyöt, kuorimallit sun muuthan löytyivät 15min etsinnällä ja
kaikki oli julkista tietoa? Olisiko aika lopettaa valehtelu, harhoista
kärsiminen ja sekoilu sekä pyytää vääristeltyjen "tietojen"
levittämistä julkisesti anteeksi?

> Tämä tilanne jatkui ydinyhtiössä vuosikymmenet
> samanlaisena ja valaanliha oli ydinyhtiön ykkäskulutusmateriaalina pitkään
> ja hartaasti.

Melkein homokaasutasoa, onneksi olkoon.

> [...]
> käynnistellään, veikkaan ettei julkaisuistani huolimatta maailmassa edellen
> kukaan halua tutkia edes näin räikeää faktaa.

Juuh, kukaan maailmassa ei tutki, voi sinua. Se homokaasusekopää oli
hauskempi, sinun tulee yrittää/seota enemmän.

Evojeesus

On 24 joulu, 21:28, "NEO'" <neo ... ....@dnainternet.net> wrote:

> *..Noin itse asiassa ei enää millään lailla. Enemmän kuin 2/3 osa maailman
> valaanrasvasta menee ydinvoimaan ja muutama prosentti avaruustoimintaan.
> Valaanrasvan AINOA kriittinen ominaisuuas on sen säteilynkestossa!

Homokaasua!! Ne jyrää meitin!

nanok

Tämä on kokeilu. Kirjoitin eilen tähän vastineen. Lähettäminen
onnistui - mutta ei tullutkaan perille ???
nano

nanok

> [...]

> Hakusanat gun type fission weapon
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Gun-type_fission_weapon
>
> Voit myös katsoa saman asian vaikkapa Encycklopedia

Oletkos ilkeä vai ymmärtämätön täysin, vai puolustatko jotain: miksi
laitoit nuo ydinpommi-reseptit tuohon? Tiedämme kyllä kaikki että
moisella tenologialla on edelleen kysyntää...

Aihe oli siis valaanrasva ja energia! Neo otti asian esiin
ydinvoimalassa työskennelleenä, minä tutkin asiaa laajemmin: valaan
rasvan käyttöä laajemmin, mutta en lainkaan epäile ettei niin "hyvä
aine" olisi päätynyt myös ydinvoimaloihin..

Aiheen Alku ja juuri oli siis nimimerkki Neon viestissä (ks ylin
rihmassa, muut huom!) jossa hän kertoi valaanrasvaa käytettäneen
kaapeleiden (tms) läpivienneissä ym ydinvoimaasa tarkemmin
Olkiluodossa. ...

Asiaa tarkasteltuani ihan noin pikaisesti hakukoneelta (ja myös
vanhalta atomityöläiseltä) niin selvisi, mulle siis uutta kaikki, tämä
valaanrasvan käyttö laajasti kaikenlaisissa extreme-olosuhteissa
avaruusteknologiasta (astro-oil), nelivetokulkuneuvoihin (sahara) ja
erilaisissa erityis-teknisissä olosuhteissa: kylmissä kuumissa,
sähköisissä jne. olosuhteissa, missä vaaditaan rasvalta korkeaa ja
pitkäkestoista stabilisuutta.

Tuosta aussi-linkistä (http://www.abc.net.au/science/k2/trek/4wd/
nukes_diffs.htm) selviää oikein hyvin valaanrasvan ominaisuudet:
unelma vaihteistoöljyä, pysyy erinomaisesti erikoisilla pinnoilla
jne...lisäksi se miten edelleen valaanrasvaa löytyy pimeiltä tai
harmailta taivasalaisilta-markkinoilta! (jos oot vähääkään maailmaa
kulkenut niin ehkä olet törmännyt tällaisiin markkinoihin joissa
"kaikki on myytävänä" ja "saatavilla",mitä kuvitella saattaa, huhhei,
eivät kyllä turistioppaissa esittele näitä paikkoja...joskus eksyin
moiseen keskii-aasiassa, joten tämä aussi-tarina ei sinänsä ole
mikään ihme tai uutinen...). aihetta koskevilla keskustelupalstoilla
törmää mm. kysymykseen: mihin käyttäisin tynnyrin valasöljyä, jka on
jäänyt näppiin - varoitus: useat aihetta sivuavat linkit vievät
jenkkilippua heiluttaville ase"harrasstajien" sivustoille...

Toki ainetta vielä öytyy KOSKA ei Vallan rasvan valoisasta kaupasta
ole vielä pitkäkään ikä (lainataan vaikka linkkiä linkin kera, koska
niistä tykkää jotkut:)

The last American whale oil company:
Whale oil was sold in America until 1978 by Nye Lubricants, the last
American whale oil company.

But how many people realize whale oil was sold by a United States
company as recently as 1978? And that that company, Nye Lubricants, is
still selling the most highly refined synthetic oils in the world?

For centuries whalers were familiar with oil from the head and jaw of
toothed whales, oil that never seemed to congeal, even in the sub-zero
temperatures encountered in the Arctic. This unique oil was found in
an organ called a "mellon," which is part of the sonar-like
navigational system used by these gigantic mammals.

William F. Nye, a New Bedford, Massachusetts carpenter, first tried
refining the "porpoise-jaw oil," as it was known, in 1844. By 1865, at
the age of 41, he found enough takers for his wondrous oil to move
into the whale oil business full-time. Nye was nothing if not a
showman. In 1893 at the World's Columbian Exposition in Chicago, he
introduced the "$1000 Challenge." Nye offered to pay $1000 to anyone
"who could produce an oil equal to his oils, from animal, vegetable or
mineral substance from land or sea." No one ever took the Challenge.
Whale oil was indeed the finest lubricating oil in the world.

By 1900 nine out of ten barrels of dolphin-head oil sold were barrels
of William Nye's oil. It was the most highly refined, most dependable
lubricating oil available anywhere.

But the supply of porpoises and whales was hardly inexhaustible and
laws proscribing whale hunting were being passed in the United States.
For decades Nye was able to obtain the precious "melons" from beached
animals - whales, and porpoises naturally stranded by low tides. By
the mid-20th century even this was impractical. With the passage of
the Marine Mammal Protection Act in 1972 it became illegal for any
American company to import raw material from marine mammals. Nye was
permitted to deplete its current inventory of dolphin head oil until
1978, when it shipped the last bottle of whale oil ever sold in the
United States.

Siis tämä jenkeissä, ei kovin kauan sitten ja tarina jatkuu:

But this was by no means the end of William F. Nye, Inc. The founder
had begun selling petroleum-based lubricants shortly after the Civil
War and Nye had instilled a long tradition of innovation and expansion
in his company. With whale oil no longer available the company was
poised to become an important player in the expanding world of
synthetic lubricants.

Today Nye Lubricants, the greatest purveyor of whale oil in the 19th
century, stocks more than 400 custom formulations and a collection of
specialty products.

http://oh.essortment.com/whaleoil_redd.htm

Firma siis jatkoi tuotekehittelyä ikäänkuin maailmalla
etulyöntiasemassa, siis aloittivat valaanöljyn korvaavien tuotteiden
tuotekehittelyn pakon alla. Ensin rasvat olivat puoliksi osittain
valasöljyjä ja osittain synteettisiä (fossiilisia). (toisissa
lähteissä korvaavia , mutta ei ominaisuuksiltaan samaa luokkaa, öljyjä
saa mm. haikaloista, hylkeistä jne.!!.)
Tämän samaisen firman newsletteristä vuodelta 1976 voi lukea miten he
eläinsuojelun painostuksesta olivat pakotettuja kehittelemään
"substitutes" eöi korvaavia tuotteita. Valaan rasvaa hyvien
ominaisuuksiensa tähden on mahdotonta täysin korvata joten
markkinoille kehitettiin lukuisia korvaavia tuotteita joissa korostuu
eri delfiinin-pää öljyjen hyvät ominaisuudet: kylmyyden kesto (-90
F), UV-kesto, liukkaus tai alhainen kitkakerroin, viskositeeti,
tarttuvuus, säilyvyys, pysyminen muuttumattomina pitkäkestoisesti
(vuosikummeniä) vaikeissa olissa: niin kuumissa kuin kylmissä. Nämä
tiedotteet ovat pdf:fiä joita voi halukkaat lukea.

Siis jenkeissä olivat luonnonsuojelijat ärhäkkäinä jo 70-luvun
lopulla, meillä, Norjan naapurimaassa, valastuotteiden kielto tuli
vasta 1986 ja muualla maailmassa asiat ovat varmaan niin sun näin:

eli edelleen hiertää kysymys:
mihin menevät japanilaisten (ynnä norjalaisten) teurastamien valaiden
öljyt/rasvat; keskimäärin 70 barrellia iso ryhä/muu hetulavalas,
kaskelotti (hammasvalas kuten delfiinitkin) siitä saa 5000kg
puhdistettu rasvaa per pää!!
Toinen kysymys:
miksi Suomi puoltaa valaiden metsästyksen täyskiellon sijaan
pyyntikiintiöperustaista sopimusta??

Japani kun aloitti perinteiseksi nyt väittämäänsä laitonta
valaanpyyntiä 40 luvulla, sai jenkeiltä anteeksi rikkomuksensa, kun
luovuttivat öljyt jenkkilään, saivat pitää lihan. Nykyään valaan liha
ei oikein maistu ruuaksi: ympäristömyrkkykertymät rasvaisessa lihassa
ovat huippuluokkaa - ainoa hyödynnettävä luonnonvara on öljy/rasva (ja
luut).

Firman Lubeletter syksystä 1976
http://www.nyeautomotive.com/lubeletters/1976Autumn.pdf

Tietää kertoa seuraavaa otsikolla : Synthetics and Natural
alternatives to Whale oils:

Federal Law has ended an era for our small company...uonnon ja
merinisäkkäiden suojeluliike....
Helpointa on olut korvata kaskelotin pääöljy Jojoba-öljyllä.. (SWO tai
Sperm oil)
haasteellisempaa on ollut löytää korvike delfiinipääöljyile: we could
duplicate the molecular structure but were unable to achieve an
oxidatively stable oil; the dolphin apparently metabolize some unusual
natural antioxidants which give the natural dolphin oil its unusual
stability...we have to look alternative structures to achieve the low
viscosity, ow pour point, high lubricity and stability....

Ja tuo tuotekehittely alkoi siis 1976....
Ilmeisen korvaamatonta tavaraa tai vaikeasti korvattavissa!
Takuulla ei mene traanit ja pääöljyt hukkaan ... siitä vaan jatkamaan
selvityksiä (jatkan toisilla foorumeilla aiheesta toistaiseksi!)

Tässä oisi jollekin innokkaallee tutkimuskenttää - netistä löytyy
paljon aineistoa, kaikkein kuumimmat laitosten/yliopistojen tai
maksujen takana.....Sperm whale oil, SWO, whale bubblers, whale
lubriciants, dolphin head oil jne...

Nykyisten teknisten rasvojen sisältö on aivan mahdotonta selvittää,
sisältöä kun ei tarvitse tarkkaan ilmottaa, saati niistäkään tuubeista
joissa sisältö on lueteltu (vrt. ihan tavallinen ns perusvoide/
hiusshampoo). Ja jos raaka-aineena on valaanrasva, ei se tuubiin
varmaan ihan isoimmalla kirjasimella oo präntättynä...

nano vaan...(alias nanorakki)
ja minä kun se vaihtelen nimimerkkii kun siltä tuntuu...alkoi tuo
rakki tuossa räksyttäää ..ja jos jonkun pappan suodatinsäädöt menee
uusiks, niin voi voi, en minä ilkeyttäni kun en kerran ilkeämielinen
oo...)

Kim Fallström

nanok wrote:

> Aihe oli siis valaanrasva ja energia! [...]

> Asiaa tarkasteltuani ihan noin pikaisesti hakukoneelta [...]

... et kuitenkaan löytänyt yhtään osumaa. Sinun kannattaisi
oppia asiasta jotakin. Puppuviestien tuntomerkkihan oli se,
että niiden tueksi ei löydy kuin kirjoittajan oma väite.
Kuka tahansa voi väittää ihan mitä tahansa. Tarkista jatkossa
onko väitteelle yhtään mitään näyttöä ennenkuin lähdet sitä
esittämään.

Olisiko siis niitä linkkejä valaanrasvan käytöstä nykyisissä
ydinvoimaloissa? Odottelen vielä kuuden päivän ajan, viikostahan
taisi alun perin olla puhe. Myös kirjallisuusviitteet kelpaavat.
Palaan asiaan ensi vuonna eli keskiviikkona 2.1.2008.

Kim

Erkki Aalto

In sfnet.harrastus.luonto Kim Fallström <kfa+...@iki.fi> wrote:

[...]

Hei, 80-luvulla kerrottiin valaanrasvaa käytettävän risteilyohjusten
voiteluun! USA:lla oli silloin valaanrasvaa varastossa enemmän kuin
elävissä valaissa yhteensä.

Ihan vakavasti, kuka tällaisia legendoja tehtailee?

--
Erkki 'Örkki' Aalto "Life is divided up into
Internet: Erkki...@Helsinki.FI the horrible and the miserable"

nanok

Hei Kim: perusjuttu: älä sekoita kirjoittajia keksenään! Minua
henkilökohtaisesti kiinnostaa tämä valaanrasvan käyttö, ei ole
legendaarista vaan ihan faktaa: hyvää voiteluainetta siis. MInä en ole
väittänyt mitään nykyisten voimaloiden ym sotateollisuuden
valaanrasvan käytöstä (vaikkka en ihmettelis JOS käytettäis :)) VAAN
netistä löytyy ihan kunnion infoa
valaan rasvan hyvistä ominaisuuksista ja sen sovellutuksista
erilaisissa kohteissa. Mikä tässä nyt on niin mystistä!? Minusta
kiinnostavaa. Ei kannata olla noin ahdasmielinen (ja töykeä, vaikka
aihe ärsyttää ili selvästi).
Olen ihan varma että linkkejä ei öydy tyyliin "nykyinen ydinvoimala ja
valaanrasva" - eihän valaanrasvatuotteita lainmukaan saa edes käyttää
- mitäs nyt naivistelet ja yrität sammuttaa kaiken sytytykseksi
kelpaavan!!

Minua henk. kohtt. kiinnostaa vain ja ainoastaan:
Mihin menevät satojen ja jopa tuhansien teurastuksen kohteena olevien
valaiden öljyt/rasvat nykyään?

ja toiseksi: miksi mm. Suomen edustajat kannattavat valaiden
kiintiöpyyntiä täysrauhoituksen sijaan? Ja mksi ajetaan tällaista
kiintiöpyyntiohjelmaa ylipäätään. Ruuaksi valaanliha ei kelpaa.

Selvitykseni mukaan valaanrasvalla on ollut vielä aivan lähiaikoina
käyttöä eli kysyntää, muualla kuin öljylampuissa.

- hei, miksi haluat tukahduttaa kaiken mielenkiintoisen keskustelun
olemalla niin ymmärtämätön ja ylimielinen!!?? keskustelupalstan arvo
on just siinä, että voi irroitella tiedonjyväsiä joita et
googlaamalla irti saa!

Oletkos sinä muuten myös ydinvoimalatyöläinen?
Kyselin aiheesta lähisukulaiseltani joka on työskennellyt
eurooppalaisissa atomivoimlaoissa 70-luvun lopulla - lopetti ison
setelitukun ja mersun kera, vaitiolovelvoitetuna ja lupauksella olla
menemöstä muilla voimaloille hommiin - tiukkaa on alan "suojelu".
Tietysti on käytetty valaanrasvaa silloin ku sitä on ollut saatavilla
ja silloin kun se on ollut aivan arkista "vitalista" , hyvien, lähes
korvaamattomien, ominaisuuksiensa tähden. Vai onkos sulla heittää
sisäpiirin faktaa ettei näin suinkaan ole ollut?

nano

nanok

> [...]
> taisi alun perin olla puhe. Myös kirjallisuusviitteet kelpaavat.
> Palaan asiaan ensi vuonna eli keskiviikkona 2.1.2008.

Lisäys vielä tuohon ylläolevaan:
vaikka aika nopea olen toimissani, niin en saa tuota ydinuraa
valaanrasvalla liukastuttavaa uutuusteosta kyllä julkaistua ihan
tuohon päivämäärään mennessä!!

Luitkos muuten ees linkit, ennekuin alat inttämään puppupolitiikkaa -
rehdinpää opponointia kehiin, paneutumista vastapuolen argumentteihin
ees pikkaisen, ettet vaan huiski liian helpoilla hihavetoisilla
termeillä "puppu" ja "valehtelu".

Aihe siis valaanrasva/öljy ja energia - edelleen!
nano

. ...@dnainternet.net 'N'eo-

"nanok" <nano...@gmail.com> kirjoitti viestissä

*Oikein klonks!

'N'e'o-

. ...@dnainternet.net 'N'eo-

-------

> [...]
> yhteyttä poliisiin. Niin minä tekisin, jos uhkauksen kokisin
> todelliseksi. Muuten samaiset henkilöt jatkavat uhkailujaan

*Miksi tartut muuten tähän tarantellana? Tulee mieleen, joskohäntä
suorastaan pelkäät, että näistä brutaluuksista tehdään tutkintapyyntö? Eli
sovitaan
ihan tässä ja nyt, ettei tarvitse kertoilla kuin murto-osia niistä
oikeustoimista ja kanteluista, joita esim. meikä on tehnyt ja tekee. Tai
kuten alkujaan, annetaan nanorakin toimia yksityishenkilönä sen suuremmin
toimittelematta sulle tekemisiään, jossei tosiaan haluta.

----------------asiaksi muutu vaikka sen voissa paistaisi.

*Hienoa sinällään, että Faliström myöntää häikäilemättömän suoraan, ettei
tiedä edelleen halaistua sanaa esittämästäni kvanttiydinmaailman
ammattiterminologiasta piekanan suortuvaa, TÄ?)

-------------

> Lopeta siis muiden suodatuksen ohitusyritykset.

*Nano saa tehdä täällä kuule sulle asiaa millii kulumatta vaikka
ristipistotöinä!

-------------

> [...]
> niitä näkyviin. Kokeilepa taas Greenpeacen sivua... ei löydy
> sieltäkään vaikka kampanjoivat sekä ydinvoimaa että valaanpyyntiä

*Selitys on toki yksinkertaisesti se, ettei G.P:n porukoissa ole
kaltaisiani ydinalan ammattiosaajia pahemmin näkynyt. No "tärpyssä"
nyttemmin alkaa näkyyn)!

--------------

*Kuten Fallströmillä on aina tapana. Ei kelpaa ydinammattilaisen esittämät,
eikä jatkoksi merkatut faktat. Eli.. . Fallströmille kelpaisi tästä
ydinaseiden, ydinvoiman krospostauksesta vain aiheet jotka eivät kerro
miten kytkentä toimii!

> Kim

'N'e'o-

. ...@dnainternet.net 'N'eo-

-------------

> [...]

boikotoit neoo-kahta selkesästi ydinvoimavastiasta..) miksi et saata
kyseenalaiseksi näitä pervoja ja väkivaltaa pursuavia viestin

*Asiallinen kommentti taas!

> [...]

viesteissä on todella paljon mielenkiintoista asiaa - monia seikkoja
olen tarkistellut ja hups: valitettavasti ovat olleet asian ytimessä

*Juuri siksi ne niin ydingakstojamme juuri nyppivät! Ovat liian osaavan
tekemiä. MOT.

Lisäksi on aika hauska luke taitavaa sanan
säilää.

*Kiitokset. Harjoitus tekee toki jäpikkään jälkeään.)

> [...]

> tai "whaling". Tieteellisyydestä puhuvat vain ne maat,
> jotka käyttävät sitä verukkeena kaupalliselle pyynnille.

*Sanoisin jopa OI VOI!)

> [...]
> kokeilet itse tehdä hakua netistä ennen kuorolaulun aloittamista.
>
> Kim

Kuule hei! Taidat olla ihan nuorukainen!

*Aivan nössi juu.

[...]

*Bulseye! Hii hh hh iiHhiHi! Että siltappaa taas kertaallern Falströmiä ja
suoraan nenusvä rkkiin.. .Voi voi voiko tuollaiseen kaltaisensa
triplapettynyt ikinä tottua? Noo se la vii.

Googlaamalla löytyy todella paljon aihetta sivuavaa (mikset ite
tarkistanut ennenkuin rupesit opettanmaan kalaa...!)

*Aika paha? Noin jopa minä en olisi vaivautunut paljoja tarkistamaan, vaan
olisin toki tiennyt asiaa jo sitä ennen "riittävästi". Eli? Viitseliäisyys
kannattaa!

[...]

*Tasan muuten EI!

[...]

*Top, ja paukahti kympiin ja teniin!)

[...]

*Eli ydinvoimaloiden buumi vallan selkeesti ylimitoitettiin näemme me.

[...]

*Totta saati t ä h ä n ikään!) Oikeesti nano on niin himmelwetterin näpsäkkä
näissä käänteissään, että jopa kaltaistani ammattiosaaja oikeen tosiaan
helpottaa, että olemme sentään samoilla puolin. Pitäis meinaan moisessa
naisenergian tykityksessä skarpata vallan 10+ tasoilla. Niin tuskin täällä
on
kukaan mu kuin minä jo pitkään ja hartaasti toitottanut sitä, että mun
tietoni on 95% totaalisesti Googlen kantaman ulkopuolista matea. Totuus kun
on juuri setsen, että tiedolla, joka kuka tahansa voi poimia minuuteissa ei
yksinkertaisesti ole nykymaailmassa mitään todellista arvoa!! Karu väite,
mutta nano alkaa selkeesti jo oivaltamaan, että ihan oikeasti 80% maailman
ydinfaktoista on Googlettamisen ulkopuolella. Toki en naukunaruna vähättele
googletietoa, mutta juuri se on ensimmäisenä STUK:n ja IAEA:n tulilinjoilla
ja jo siksi täysin läpimätää!!

Nano

'N'e'o-

. ...@dnainternet.net 'N'eo-

-------------

> [...]

tekemiä. MOT.

Lisäksi on aika hauska luke taitavaa sanan

*Kiitokset. Harjoitus tekee toki jälkeään.)

> [...]

valaan öljystä ja ydinpommeista, öljyn arvokkaista ja
saavuttamattomissa olevista ainutlaatuisista ominaisuuksista (jatkan

*Bulseye! Hii hh hh iiHhiHi! Että siltappaa taas kertaalleen Falströmiä ja
[...]

naisenergian tykityksessä skarpata vallan 10+ tasoilla. Niin tuskin tällä on
kukaan muu kuin minä jo pitkään ja hartaasti toitottanut sitä, että mun

tietoni on 95% totaalisesti Googlen kantaman ulkopuolista matea. Totuus kun

on juuri se, että tiedolla, joka kuka tahansa voi poimia minuuteissa ei
yksinkertaisesti ole nykymaailmassa mitään todellista arvoa!! karu väite,
mutta nano alkaa selkeesti jo oivaltamaan, että ihan oikeasti 80% mailman
ydinfaktoista on Googlettamisen ulkopuolella. Toki en siis vähättele
Googlematea, mutta juuri se on ensimmäisenä STUK:n ja IAEA:n tulilinjoilla

. ...@dnainternet.net 'N'eo-

-----------------

MIKSI sinä väität pupuksi kirjoituksia, joita et lue, tai ainakin
väität ettet lue!

*NiinpÄ!

---------------

> [...]

oli"..hön myös lopetti hommat ison rahatukun ja uutukaisen mersun
kanssa, vaitielovelvollisena sekä sitoumuksella ettei työskentele

*Tämä oli äärimmäisen tärkeä kuittaus sulta ! Lienen ollut täällä tähän asti
ainut, joka olen yksinkertaisesti uskaltanut kertoilla ydinalaan
pesityneistä salausvelvoitteista. Yritetääs, josko keptikko ja muutamat muut
tuolla tiedepuolella uskaltavat kommentoida sun loistavaa faktaasi?
Veikkaan, .. .ei tiedän, etteivät uskalla. Ydinalalla kun salausvelvoitteet
on arkikamaa asiassa, kuin asiassa.

> [...]

osa tietysti ammattikäytössä eli niihin ei pääse käsiksi, joten tän
puolen hoitaa tiede-instituutioiden kautta nuoriso-osasto aikanaan...

*Vautsi?

[...]

*Noo.. . oikeestaan mun täytyy tunnustaa, että tehdessäni itsestäni
tyköistuvan päätin jo aluista antaa nuorempien nähdä se vaivaannus!))

Whale Oil Blubber Nuclear

Vinkki: kannattaa jättää Wikipedia vähemmälle ja suosia esimerkiksi:
Google Scholar (tai vastaavia)

*Kas uutta.

nano........

'N'e'o-

Ilkka Karaila

Ennen petrokemian kehittämiä synteettisiä voiteluaineita oli pakko
käyttää mitä tahansa toimivaa ja saatavilla olevaa tuotetta esimerkiksi
koneistojen voiteluun.

Viittaamassasi lähteessä ei ollut mitään viitettä kyseisen lähteen
esittämien väitteiden alkuperään. Tämä on sitten lähdekritiikkiä.
Olet lisäksi osoittanut olevasi jo aikaa sitten kuvaamani peruskoulun
ylästeen asioita tietämätön teinityttö, eli Greenpeacen
herätyskokouksessa käynyt ja herätyksen kokenut teinityttö, jota Arto
Laurin kaltainen puppugeneraattori vedättää mennen tullen, valitettavasti.
Lopetin Arton sekoilujen korjailun, kun huomasin hänen sinnikkäästi
soveltavan Göbbelsin kahta periaatetta: valheen pitää olla niin suuri,
että kukaan ei usko sitä valheeksi ja riittävästi toistamalla valhe
muuttuu sen kuulijoille totuudeksi.

-- Ik

Ilkka Karaila

Niinhän se koira kolahtaa, johon kalikka älähtää. :)

-- IK

nanok

On 28 joulu, 22:55, Ilkka Karaila

Lähdekritiikki On netissä paikallaan, joskin erittäin hankala
osoitettava. Laitoin tuohon (aikaisempi viesti) mausteeksi linkit
tämän kuuluisan rasvafirman omilta sivuilta ja omista tiedotteista
(lubeletters) eli Last American Whale oil Company joka jatkaa edelleen
merkittävänä erikoisöljyjen tehtailijana siis synteettisten...ja osa
firman aikaisempaa brändiä on ollut nimenomaankehitellä valaanrasvan
käytön korvaavia tuotteita.
Heillä ei ole ollut mitään syytä vääristellä tietojaan, koska valaan
rasvan (delfiinipää öljyn) käyttö erikoiskohteissa oli siis noinkin
myöhään kuin 70-luvun lopulla "ihan normaalia". Tässä ei ole sen
kummempaa mystiikkaa. Valoitin vähän rasvaista lähihistoriaamme
(kaunisteltuna!): lyhennelmä:

Nye Lubricants nyt (perustettu 1884)
http://www.nyelubricants.com/about.htm

Lubeletters
http://www.nyelubricants.com/lubeletters.htm

Nye Lubricants works with NASA and United States Military to design
and manufacture lubricants that improve the performance and operative
life on highly engineered mechanical and electromechanical devices.
(Apollo program, Milstar etc..)
http://www.nyeautomotive.com/lubeletters/Vol_25_No_1B.pdf

Synthetic and Natural Alternatives to Whale Oils 1976:
[...]

(ads by Google)

Eli lähteet varsin normaaleja ja palsta-tason kirjoitteluun
suhteutettuna super-luotettavia. Ovat tietysti historian osalta aina
kaunisteltuja j.....Epäilen kyllä, kuten sinäkin, että lähdeaineisto
on aiheen osalta varsin puuttellinen - mainoksiahan nämä ovat (mutta
jos jaksaa perehtyä tähän liukasteiseen maailmaan, niin huomaa että
kohdissa "Problem solving" käsitellään juuri neon kirjoituksessaan
listaamia olosuhteita ja teknisiä ongelmia joihin ei mikä tahansa
vitalis, silikoni tai mobiloil luonaa...)

Mitäs luulet itse - mihin menvät sitten nuo 70 barrellia öljyä tai
5000 kiloo puhdistettua rasvaa per iso hetulavalas/kaskelotti (nyt
japanilaisten suunnitelma oli teurastaa 1000 yksilöä) eli 70 000
tynnyriä (vain siis japanilaisten osuus) ? Oljylamppuihin?

Greenpeace > tehokkampi merinisäkkäiden ja meriluonnon
suojelujärjestö on kyllä Seashepherds, joka vaikuttaa eteläisellä
pallonpuoliskolla.

Mutta tämä aihe minun puolestani sää jäädä "tälle asteelle" tässä
foorumissa. Hyvää Uutta Vuotta.

nano

nanok

> [...]

> pallonpuoliskolla.
>
> Mutta tämä aihe minun puolestani sää jäädä "tälle asteelle" tässä

Tuohon vielä jatkoa, niille jotka ovat kiinnostuneita valaan öljystä,
rasvasta ja energiasta, valaiden kohtalosta:

$2,000 PENALTY ASSESSED FOR ILLEGAL ATTEMPTED SALE OF SPERM WHALE OIL
OVER INTERNET
http://www.publicaffairs.noaa.gov/releases2004/jun04/noaa04-r150.html
Ja hyvä linkki myös:
http://www.noaa.gov/

Ja uusiks vielä tuo Aussi linkki:
http://www.abc.net.au/science/k2/trek/4wd/nukes_diffs.htm
Ja Australialaisesta toimittajasta sanottua:
The writer of that article is a well respected and reliable Australian
science commentator, regularly appearing in the media and on
Australia's public broadcaster, with a flair for explaining difficult
science concepts in simple, engaging and informative manner and
language....

Owerview of american whaling > 1987!!
http://www.whalingmuseum.org/kendall/amwhale/am_twenty.html

...1940.... Many technological innovations followed, including stern
slipways on factory-ships for hauling entire carcasses aboard,
integrated fleets of vessels with specialized tasks of catching,
towing, processing, and bunkering, spotter aircraft and radio
communications to track migrating whales, and remarkable advances in
ordnance, food chemistry, and processing machinery. Britain, Germany,
the Netherlands, China, Korea, Argentina, and Japan followed Norway
into pelagic factory-ship whaling; two factory-ships partly owned in
the United States and technically registered at Wilmington, Delaware
(which had also briefly been a conventional whaling port in the
1840s), were also sent whaling in Antarctica in the 1930s.

(maailmansota pelasti valaskannat)

.... In 1972 the United Nations called for a cessation of whaling and
the United States Congress passed an Endangered Species Act; whale
sanctuaries were declared in the 1970s and '80s, and a general
moratorium on commercial whaling, adopted by the IWC in 1982, took
effect in 1987-measures intended to protect whales from ultimate
annihilation. Nevertheless, some nations have resumed limited whaling
outside the jurisdiction of the IWC....

1982/Suomen laki:
Seuraavien valaista saatavjen tuotteiden tai valaan osien maahantuonti
on kielletty:
1) valaanliha, valaaniihauute ja valaänlihamehu;
2) valaan elimet ja nahka;
3) hetulat ja niiden osat, hampaat ja luut;
4) kohdassa 3 mainituista valaanosista muodostuneet jätteet ja
sanotuista osista valmistetut jauhot ja jauheet; sekä
5) ambra, spermaseetti, valaanrasva ja valasöljy.
Mitä 1 momentissa on sanottu, ei koske maa- ja metsätalousministeriön
luvalla tapahtuvaa tuontia tieteelliseen tai opetukselliseen
tarkoitukseen eikä valaiden hampaista tai valaan luusta valmistettujen
taide-esineiden maahantuontia.
1996;
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske Suomen ympäristökeskuksen
luvalla tapahtuvaa tuontia tieteelliseen tai opetukselliseen
tarkoitukseen eikä valaiden hampaista tai valaan luusta valmistettujen
taide-esineiden maahantuontia.

Ja pieni "kuriositeetti"
Ambra on kaskelottivalaan suolistosta peräisin oleva erite, jota
muodostuu silloin, kun valas sairastaa kalojen välityksellä leviävää
tartuntatautia. Sairaat valaat yskivät ambra-möykkyjä, joita sitten
löytyy rannoille ajautuneina mm. Australiasta ja Uudesta-Seelannista.
Ambraa kerätään myös tappamalla kaskelotteja. Ambraa käytetään
hajuvesien lisäaineena, se saa tuoksun säilymään pidempään. Ambran
arvo on 20 USA:n dollaria eli n. 16,5 euroa grammalta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ambra

...joka ketoo alasta - siitä vaan tutkimaan legendoja....ja
ydinrasvoja.

nano

....@dnainternet.net 'N'e'o-

"Erkki Aalto" <aa...@pcu.nospam.helsinki.fi.invalid> kirjoitti viestissä

> [...]
>
> Hei, 80-luvulla kerrottiin valaanrasvaa käytettävän risteilyohjusten
> voiteluun! USA:lla oli silloin valaanrasvaa varastossa enemmän kuin

*Paljon mahdollista, jos nanon esittämä väite siitä, että valaanrasvaa
plissataan massoittain säteilyalaiseen käyttöön näin selkeesti realisoituu.

> Ihan vakavasti, kuka tällaisia legendoja tehtailee?

*Mietitääs tovi.. .. .? HmmMMM? Juu hei varmaan sellaiset alan
ammattilaiset henkilöt osaa kertoa, jotka uskaltaa vaitiolovelvoitteitaan
ydinalalta kaikestan uhklailuista huolimatta murskata tuosta vaan!)

> [...]
miserable"
> Snail: P.O. Box 64
> FI-00014 University of Helsinki, Finland

N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

------

> maksettuasi ensin rahalla sinne pääsyn.
>
> Kim

Oletkos ilkeä vai ymmärtämätön täysin,

*Veikkaan molempia.

http://oh.essortment.com/whaleoil_redd.htm

*ASEA yritti yli 40v ja turhaan!

Ensin rasvat olivat puoliksi osittain
valasöljyjä ja osittain synteettisiä (fossiilisia). (toisissa
lähteissä korvaavia , mutta ei ominaisuuksiltaan samaa luokkaa, öljyjä
saa mm. haikaloista, hylkeistä jne.!!.)

*Ydinvoimaa HYLKEENKUUTEISTA! Noin.. . menis varmaan Ranskassa häkänä läpi!(

[...]

*Huisaa taikinaa sulta taas.

[...]

*Lonkalta 2/3 osa ydinalalle ja korkeintaan 1/3 osa avaruuteen ja muuhun,
nimenomaan säteilyalalle kaiki tyyni. Juuri tämä rasvan säteilynsieto tekee
siitä niin ekstrakysyttyä kaikissa näissä erityistappokohteissa, joihin ei
ole rahasta, tai edes moraalivuotamattomuussyistä pakko muita yhä käyttää.
Juuri siksi tämä mun "ydinvuotoni" alan piikipaikalta niin kiivaasti SUPO
poliiseja täällä hypyttää. Nimittäin ennen juttujani tietosalaus oli
tietovuotoallekirjoituksin pysynyt 50v tallella. Eli oikeesti ei se nää
N'e'O- esittämät jutustelut niin "heppoista" lekallaleikittelyä ole edes
näissä valaskalasjutuissa.)

Toinen kysymys:
miksi Suomi puoltaa valaiden metsästyksen täyskiellon sijaan
pyyntikiintiöperustaista sopimusta??

*Mietitääs? .. . .STUK/GTK/TVO/POSIVA/VTT/Fortum ja AREVA.. .Siis ihan vaan
näin yhtään miettimättä.

[...]

*Jaa 1940-luvuilta vasta? Oli jopa mulle uutta.

[...]

*Huikeaa ja toki oksettavaa, ai ydinvoimaa myös delffinimurskan voimin. Hui
heijaa!

[...]

*Ai rahasalpojen takana? Tiedätkös mitä muuten meinaa? Aivan USA NAVY!!

[...]

*Hehkeles! Juu ei tasan edes pikupräntillä.

*Huomaammeko muuten, ettei Falströmiltä enää löydy löylyä sönkätä, ettei
nano osaa näitä ydin/valas-kytköksiä etsiä!?)) ))

nano vaan...(alias nanorakki)
ja minä kun se vaihtelen nimimerkkii kun siltä tuntuu...

*.. ..)!

alkoi tuo
rakki tuossa räksyttäää ..ja jos jonkun pappan suodatinsäädöt menee
uusiks, niin voi voi, en minä ilkeyttäni kun en kerran ilkeämielinen
oo...)

Ps Hii hhiiuuUu hiiiiiiIIhIIuu!!)).. Öö.. ai juu ja N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

------------------

> Olisiko siis niitä linkkejä valaanrasvan käytöstä nykyisissä

> ydinvoimaloissa? ---------

*Fallström panikoi jo niin pahasti, että koettaa vielä esitellä, etteikö
ydinvoima käyttelisi viikolla 52 -07 valaamrasvoja? 9

*Pois on kivasti jäänyt nanon jyräämänä tuhoisa ja uhoisa kirjasivelyasi
miekkoseltamme
hältä.

*Hei muuten Fallström, ihan ydinammattilaisen pikku vinkki. TVO:n seinämillä
lepää nyt ja jatkossa niin monen kymmenen valaan surmat, että sinne vaan
kuule vaikka huomenissa kattoon! Voin suositella sun päästämistä vaikka itse
käytteleen valaanrasvatuubeja, jos kiinnostaa.

> Kim

N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

> [...]

vaikka aika nopea olen toimissani, niin en saa tuota ydinuraa
valaanrasvalla liukastuttavaa uutuusteosta kyllä julkaistua ihan

*Täh ja "buukkiako pukkaa!?" Huisaa ja osaav.. .ose se se vaan nano.

*Toi sitten kuule "multa" edustavampi puoli profiilipuolelta.. .. Jookosta,
.. . joo O!))

Luitkos muuten ees linkit, ennekuin alat inttämään puppupolitiikkaa -

*Veikkaan, ei tiedän EI!

rehdinpää

*Falström ja rehtiys? Noin takuumahdoton yhtälö.

[...]

PS. Ekselense! N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

"Evojeesus" <evoj...@mailinator.com> kirjoitti viestissä

> [...]

> esim. TVO:n ydinvoimalaitoksisissa, josta haluan meitä tiedottaa.

Varsin huvittavaa valhetta. Jos et erota tuota fantasiaasi

*Niin meitä joita faktat susta tannniinisesti poiketen oikkeasti kiinostaa
huvittuneena seurailla minkämoista panikointia ja muuta ilmeentymää käytät
väitteittesi tueksi? Nimittäin silkka ponneton suun soittelu vailla näyttöjä
siitä, että nanon esittämä laaja tietolisä ammattiosaaamiseeni kytkettynä on
ihan eri tietoavaruuksien valovuositasoissa.

Miksi muuten valehtelit niistä fyysikkojen työn salaamisista, kaikki

Nobeltyöt, kuorimallit sun muuthan löytyivät 15min etsinnäl----

*Voin toki tätä esittämääni yhä toistaa, yleisön pyynnöstä.

*Ydinmaailman tiedostoista 80% on piilotettuna ja 20% julkista. Mitä tulee
näiden nobelistien ns. "tutkimuksista" , niin juu en ole koskaan kiistänyt,
etteikö täällä olisi useasti esitetty heidän
elektronikuorirakennustutkimuksistaan.. Mutta, mutta.. ..Juu heti kun
edetään
esim. näiden elektronisäteilyenergioiden laskelmista niiden
pysyvyysaikataulutuksiin alkaa seinä olla pystyssä IAEA:n toimesta.
Niinikään
kun mennään tämän elektronikuorirakenteen soveltamisesta
atomiydinrakenteiden neutronispinvarautumisiin on vastassa jo musta aukko.
Saati esim. aikamääreistä montako vuosituhatta, jopa vuosimiljoonia nämä
spinhyrrät haalimiaan kvanttisäteilytasojaan varastoi, kuljettaa ja kassaa
ollaan jo "mystery buffossa"!

*Voin niinikään toistaa, että keskustellaan asiasta VASTA sitten kun esität
meille sönkkäämiäsi nettiosoitteita. Nimittäin ikinä, koskaan, eikä missään
täällä ydinklingonien esittämissä "mummojen kakkuresepteissä" ei olla
esitelty kuin osia elektronikuorirakenteista, joka ei toki ketään täällä
kiinnosta! Eli koska minä esimerkiksin olen kirjoitellut tänne ainoana
osaajana kirjallisen Malenkan-, Ajzenbergin ja Lauritsenin kuorimallien
YDINSISUSRAKENTEISTA , niin edelleen olen suvereeni osaaja ollut. Ja kuten
kaikki lukijamme tietävät näin on myös jatkossa. Tämä avojeesuksemme, sen
enempää kuin keptikko kun vastaavat eivät salausvelvotteina yksinkertaisesti
kykene!

*Hyvä esimerkki näiltä kaveruksilta muuten. Aikoinaan suitsuttivat, että
löytyykö koko Suomesta ketään, joka saa "Metsien tila Olkiluodossa
7SYKEsarja B materiaalia" esittelyyn nettiin 13v TVO:n systemaattisen
peittelyn jäljiltä ylipäätään mistään! Toki otin haasteen vastaan ja kuten
huomaamme? .. . . .Aivan , kas kehrää mukavasti sivu sivulta jäsentyy eräs
Suomen tarkimmin varjeltu salaisuus vuosikymmenen tauon jälkeen toimestani.
On vaan hianoa huomata, että raivosta kihisevät nämä kaverukset, jota sitä
pyysivät, on olleet hipi hiljaa ylivertaisen kyvykkyyden painostamana.
Tulee eittämättä mieleen, ettei ollut sitten näille kaksikoille YHTÄÄN kivaa
huomata, että olen maailmankaikkeudessa se kolmas henkilö, joka olen kyennyt
kirjaa fyysisesti koskettamaan!))

*Ja tasan ainoa, joka haasteeseen kykeni muuten vastamaan konkreettisesti!
joten ei kaikkea hilloa toki kerrallaan ja nautitaan nyt vaan marenkina myös
tätä saavutettua megavoittoa demokratialle. Niin ja tutkaillaan simmut
sikkuralla, mitä TVO sinne piilotteli!!

Melk --------

> [...]
edellen
> kukaan halua tutkia edes näin räikeää faktaa.

Juuh, kukaan maailmassa ei tutki, voi sinua.

*Tutkii, toki tutkii vaikka nyt sitä miten hylkeen kuutirasvalla saatais
ydinvoimalaoihin 0,000 001% lisärevitystehoa.

Se ------------

PS. Suotavaa olisi tietysti, että puhuisit asioista, jotka lisäksesi edes
joku toinen hiffaa, jos saan pyyntöön? N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

"Evojeesus" <evoj...@mailinator.com> kirjoitti viestissä

Homokaasua!!

*Homo.. ? Nyt täytyy sanoa, että juttusi ei terrinoi kyllä.

Ne jyrää meitin!

*Kyllä! Totuus on juuri se, että ydinala on kuin norsu posliinikaupassa ja
tuhoaa ja tappaa loputtomiin, kunnes se saadaan sieltä pois. Tässä vaan
nanon kanssa koitamme kaivella syitä siihen, miksi ja ennenkaikkea mitä
massiivituhoa ydinala biodiversiteetissämme parhaillaan ja tauotta tekee.

N'e'O-

....@dnainternet.net 'N'e'o-

-------------

> [...]

väittänyt mitään nykyisten voimaloiden ym sotateollisuuden
valaanrasvan käytöstä (vaikkka en ihmettelis JOS käytettäis :))

*Ole muuten huoleti 100% varmaa on käyttö nyt ja pitkälle jatkoon!!

VAAN
netistä löytyy ihan kunnion infoa
valaan rasvan hyvistä ominaisuuksista ja sen sovellutuksista
erilaisissa kohteissa. Mikä tässä nyt on niin mystistä!?

*Tietysti se, etttä juuri minä olin ydintyöväestä ensimmäinen about 40v joka
näistä uskalsin julkisuuteen kertoa.

Minusta
kiinnostavaa. Ei kannata olla noin ahdasmielinen (ja töykeä, vaikka
aihe ärsyttää ili selvästi).

*Öyster, oikein selvästi.. ..!

Olen ihan varma että linkkejä ei öydy tyyliin "nykyinen ydinvoimala ja
valaanrasva" - eihän valaanrasvatuotteita lainmukaan saa edes käyttää

*Hii hhiiHII!! Ei sais nauraa, mutta kun tiedän totuuden.. ..*

*Suomessa on muuten "tälle ilmiölle" oikeen ihan virallinen nimi. Se
tunnetaan "ydinturvalakina"! Siitä saastainen laki, ettei kukaan, siis k u k
a a n oikeasti tiedä mitä kaikkea moskaa pitää sisällään. Silti laki
luuttuaa mennen tullen jopa EU:n ja esim. Suomen kaikki lainkirjaamiset aina
perustuslakia myöten!.. ..Eli olis se tietysti kivaa tietää milläkaadoin ja
noin?

*Siis ydinturvalaki on eräänlainen "lainkirjaimen musta-aukko" joka
mahdollistaa mitä silmittömintä tappoa vaan! Siitä jännää tosiaan, ettei
sitä
tunne koko Suomessa juuri kukaan.

[...]

*Ydintarpeeseen. Tuo 1986 valastappokielto siis perustui pelkästään
Tshernobylin ydinvoimaloiden lisärakennuskatkokseen.

ja toiseksi: miksi mm. Suomen edustajat kannattavat valaiden
kiintiöpyyntiä täysrauhoituksen sijaan? Ja mksi ajetaan tällaista
kiintiöpyyntiohjelmaa ylipäätään. Ruuaksi valaanliha ei kelpaa.

*Mukavaa , että tietomonopolimme perustelevat kaikessa valaan käyttöä vain
ruokatarpeiksi, ja näemmä silkkana sumutteenaan.

Selvitykseni mukaan valaanrasvalla on ollut vielä aivan lähiaikoina
käyttöä eli kysyntää, muualla kuin öljylampuissa.

*Just.. .

[...]

*Hei siis, ei Fallströmmikään tyhmä ole! Esittää vaan tatamimatamia! Eli
kaveri saa disinfopalkkaa ydinalalta juuri siitä, että estelee tällaiset
meidän esittelyt maailman ydinsurkeuksista. .. Toi tunnusta nyt Fallström..
.juu hei kansa pyytää vielä käsi ojossa sua. No pian kyllä käsi on nyrkissä
ja jatkossa.. ..!

Oletkos sinä muuten myös ydinvoimalatyöläinen?

*Fallström?.. .))) 99)9!!!

*Kuule arkaa arempi paikka näille täällä.

[...]

*Et kuule edes voi arvata kuinka tiukkaa!

[...]

*Voe Fallström, voe kuin se ei pidä
vettä, eikä se soi..! ..! !

nano

PS. on se meinaan luojan lykky, että osasin valita näihin
nettimaailmoihin puoleni oikeen!) Meinaan olisin jo tuolla tykityksellä
silkkaa likasankoa ilman pohj.. ..Eikäkön vitsi, vitsi! Vai mitä Fallström??
N'e'O-

Tomi Jaskari

'N'e'o- <neo <....@dnainternet.net>> kirjoitti Sat, 29 Dec 2007 11:54:57
+0200:

> *Mietitääs tovi.. .. .? HmmMMM? Juu hei varmaan sellaiset alan
> ammattilaiset henkilöt osaa kertoa, jotka uskaltaa vaitiolovelvoitteitaan
> ydinalalta kaikestan uhklailuista huolimatta murskata tuosta vaan!)

Tätä varmasti kaikki työnantajat kilvan hakevat työntekijäehdokkaista.
Ehkä nimimerkin takaa voisi tuota vaitiolovelvoitetta rikkoa niinkuin
sinäkin, mutta jos asiantuntijoita on vain kourallinen, voi olla liian
helppo tehtävä poimia kuka tiedon paljasti. Harmi vain, että nimimerkkisi
ei täysin peitä todellista henkilöllisyyttäsi, mutta eipä tuo enää taida
olla ajankohtainen ongelma.

1946: Robert Fulton, höyrylaivan keksijän jälkeläinen suoraan alenevassa
polvessa, esitteli lentoauto Airphibian.

Keskustelu ei missään vaiheessa olisi ansainnut noin laajaa jakelua.
Jotenkin käänteinen korrelaatio ryhmien lukumäärän ja keskustelun tason
välillä. Arvon jatkot yhteen ryhmään: sfnet.keskustelu.energia

--
/*. Käytössä Opera 9.xx: http://www.opera.com/
Homepage: http://www.kolumbus.fi/tomijaskari/

... @dnainternet.net N'e'O-

On 29 joulu, 11:21, nanok <nanora...@gmail.com> wrote:
> On 28 joulu, 22:55, Ilkka Karaila
------------

(maailmansota pelasti valaskannat)

*Näissä nanon massiivisen hyvissä materiaaleissa kiinittää huomiota heti,
että lain ajankohdat ovat suorastaan hämmästyttävän uutta aikaa. Päivän
selvästi kaikesta näkee, että OL-3 projektit ja tulevat massiivisemmat esim.
Askolan 1 600ha isotooppijalostamoihin ja Arevan uraanikaivoksiin
kytkeytynyt Mauno Koiviston /Fransois Mitterandin allekirjoitukset aina EU:n
Suomen ydinjätekäsittelysopimuksia myöten 1986 näkyy kuin vaarna päästä!

... @dnainternet.net N'e'O-

--------------

> [...]

rasvan (delfiinipää öljyn) käyttö erikoiskohteissa oli siis noinkin
myöhään kuin 70-luvun lopulla "ihan normaalia".

*On yhä. Kuten kiistattomat mm. Japanin ydinpakosta tekemät
valasteurastukset meille kaikille osoittaa. Siis Japani tappaa lahtivalaita
ja pienempiä delffiineitä yhä ja muuten surutta!

[...]

*Juu avaruuden säteilykuorman takia siis.. .

[...]

*Juuri tästä on kyse. Se on yhä PARASTA!

[...]

*Just.

[...]

*..))!

[...]

samuli....@googlemail.com

On 24 Dec, 13:46, Ilkka Karaila
> [...]

> Metson vomansiirtoyksikköhän niitä tuulimyllyjen vaihteita rakentelee.
> Koska voimansiirto ei ole Metson avainliiketoimintaa, saattaa tuo

Kiitokset selvityksestä. Keskustelin uraniumin kanssa pidempäänkin ja
nyt vasta selvisi, että hänellä olikin oma lehmä syvällä ojassa, eikä
kirjoittelulla ollutkaan mitään tekemistä Suomen työllisyyden tms.
yleishyvän kanssa.

Samuli Saarelma

.. .@dnainternet.net NE'O-

"Tomi Jaskari" <Tomij...@kolumbus.fi> kirjoitti viestissä

> [...]
> sinäkin, mutta jos asiantuntijoita on vain kourallinen, voi olla liian
> helppo tehtävä poimia kuka tiedon paljasti.

*Olet oikeassa. Näin hyvin kvanttimekaniikkaa hallitsevia alan
"superosaajia" on niin vähän, etten edes alunalkaen toki "oikeasti"
luottanut, etteikö mua jo tiedoistani ounasteltaisi esille. Noo tämän kanssa
on vaan opittava elämään.

Harmi vain, että nimimerkkisi
> ei täysin peitä todellista henkilöllisyyttäsi, mutta eipä tuo enää taida
> olla ajankohtainen ongelma.

*Mietitääs montako henkilöä hallitsee TVO:n kaikkien laitosten kaikki
keskeisimmät sähköiset tuhannet turvalaitteet, henkilöstöturvalaitteet,
suvereenisti koko reaktorien kvanttimaailman .. "yks" . .öÖö . .Nointoi ja
sitten.. .taisi ola no hei ei tuu kyllä nyt äkkiseltään paljoja muita
osaajia mieleen!)

*(Näin jossei sana levii, niin IAEA:n raportteja myöten kiivaasti näkyy
kirjoitellun, ettei ydinalalle kertakaikiaan saa pesiyttää enää jatkossa
kaltaisiani "yybermonitaituruuksia!") No otan tämän tietysti
suurkurpitsaisena "gikakehuna" völjyyni ja tiedän olevani MYÖS jatkossa
SUPO-turatusti ydinosaajuudessani maakuntiemme ehdotonta besservisseryttä!)

*Hei eli oikesti kun on parasta tarjontaa ydinosaajana niin sitä vaan
vaatimattomasti on!!

> 1946: Robert Fulton, höyrylaivan keksijän jälkeläinen suoraan alenevassa
> polvessa, esitteli lentoauto Airphibian.
>
> Keskustelu ei missään vaiheessa olisi ansainnut noin laajaa jakelua.

*Ihan shama.. ..

> Jotenkin käänteinen korrelaatio ryhmien lukumäärän ja keskustelun tason
> välillä. Arvon jatkot yhteen ryhmään: sfnet.keskustelu.energia

> [...]

_neo-

Kim Fallström

Nyt on keskiviikko 2.1.2008 eikä "nanok" ole esittänyt
yhtään linkkiä alkuperäisen väitteensä tueksi.

Jos "nanok" oikein etsisi niin varmasti löytäisi hakemalla
*historiallisen* esimerkin 50-luvun voimalasta, jonka
voiteluaineena on käytetty vaikka mitä rasvaa. Nykyään
sellaiseen ei ole tarvetta, sillä tämän päivän synteettisten
voiteluaineiden ominaisuudet hakkaavat luonnontuotteet
korkeissa lämpötiloissa mennen tullen. Tarpeeksi kauas
historiaan kaivautumalla löytäisi myös valaanrasvalla
toimivia lämmitys- ja valaisulaitteita. Valaanrasva kun
oli öljynporauksen aloittamisen aikoihin 1800 - luvun
puolivälin jälkeen erittäin suosittu biopolttoaine.

Ydinvoimalan rakentaminen ei vaadi valaiden lahtausta.
Se ei myöskään vaadi neitsyiden uhraamista mustalla
alttarilla eikä syntymättömien lasten sydänverta.
Jospa "nanok" siis ottaisi tapahtuneesta opikseen ja
lopettaisi muiden esittämien puppuviestien kaiuttamisen
ryhmään.

Se, että joku väite olisi kenen tahansa mielestä oikein
mieluisa tölväisy kanssaan eri mieltä olevien suuntaan
ei tee kyseisestä väitteestä automaattisesti paikkaansa-
pitävää. Ensin pidentään huoli siitä, että tarvittaessa
voi esittää perustelut väitteelle ja vasta sitten väitettä
lähdetään myymään. Muuten käy kuin vaalikeskusteluissa,
joissa internetin vuoksi vaalivalheen elinikä on lyhentynyt
merkittävästi.

Puppuviestiköyhempää vuotta 2008 toivoen

Kim

nanok

> Nyt on keskiviikko 2.1.2008 eikä "nanok" ole esittänyt
> yhtään linkkiä alkuperäisen väitteensä tueksi.

Mikäs ylipäällikkö sä kuvittelet olevasi? Mikä vähäisempikään tutkimus
voisi valmistua joulunpyhien aikana? Näillä kysymyksillä ei ole
takarjaa.

> [...]
> oli öljynporauksen aloittamisen aikoihin 1800 - luvun
> puolivälin jälkeen erittäin suosittu biopolttoaine.

Et ole lukenut selvityksiäni: Nye Lubricants -rasvafirman tarpeisiin
lahdattiin virallisesti 70/80 luvub vaihteessa viimeiset delfiinit.
Valaanmetsästyksen historiasta kertovilta sivuilta saamme lukea että
vasta 80-luvun puolessavälissä kansainväliset valaiden pyyntiä
rajoittavat sopimukset alkoivat vaikuttaa. Näihin aikoihin valaanrasva
ei ole enään pitkään aikkaan ollut biopolttoaine vaan
erityisolosuhteisiin suunniteltujen voiteluaineiden keskeinen sisältö.
Tämä on siis faktaa joka selviää yllä esitetyistä linkeistä.

> Ydinvoimalan rakentaminen ei vaadi valaiden lahtausta.
> Se ei myöskään vaadi neitsyiden uhraamista mustalla
> alttarilla eikä syntymättömien lasten sydänverta.

Syöpälasten? Radiokatiiviset päästöt ja sikiön kehitys ja ydinvauriot
oli aiheena toisaalla tuossa ihan just..

Nyt tässä kysymys on valaanmetsästyksestä (delfiinit ovat myös
valaslaji)

> Jospa "nanok" siis ottaisi tapahtuneesta opikseen ja
> lopettaisi muiden esittämien puppuviestien kaiuttamisen
> ryhmään.

Voisit ihan keksustelupalstan etiikan kunniaksi kaivaa alkuperäiset
väitteeni esiin - minulla ei alunperin edes ollut väitteitä VAAN neon
lähettämän MTC-mysteeri ja valaanrasva postauksen jälkeen kiinnostuin
selvittämään valaanrasvan kohtaloa KOSKA edelleen alkuperäinen
kysymykseni (ei ole saanut lopullista vastausta) on:
Mihin menevät satojen jopa tuhansien lahdattujen suurvalaiden öljyt?
Mihin käyttöön - en usko että pelkästään kynttilätehtailuun, koska
valaita pyydetään varsin "kalliilla" menetelmillä.
Toinen kysymys oli: miksi Suomi kannattaa rajoitettua kiinti-
valaanmetsästystä täyssuojelun sijaan?

Tämä keksustelupalstan aihe on energia - joten täällä voi keksustella
muistakin valaanrasvan ja energian kytkennöistä tai kysymykseen
liittyvästä arvoituksesta? ! Eikö? Miski saat siitä näppylöitä?
Yllätys yyllätys: Suomen 2007 tulliluettelosta löytyi:
spermaseettiöljy ja valaanpäävaha! Miten on mahdollista, vaikka
alkuperäinen laki kieltää valastuottien maahantuonnin (lakiin linkki
myös yllä!) Mutta mutta, jopa netistä löytyy eu-sopimus joka on
antanut mm. Unkarille ja Bulgarialle tietynlaisen siisrtymaäikaisen
luettelon tullivapaista tuotteista...ja tähän luetteloon kuuluu:
spermaseetti eli kaskelotin pääöljy. Suomalaisista tullinimikkeistä,
ei siis mistään kiellettyhen aineiden listalta, löytyy myös
hetulatuottee.
Niin, minulle oli myös yllätys että sellainen tuote kuin valaanpäävaha-
kynttilä on edelleen olemassa! Eli tuliko poltettua
valaanpäävahakynttilöitä kenties jouluna!?? Siis lievästi
selvitettävää!! Eikö sinustakin aika moista - tai siis yllättävää. Nyt
asiaa kyllä selvittelevät myös muut tahot.
Tulli:
http://www.tulli.fi/fi/05_Ulkomaankauppatilastot/03_CN_nimikkeisto/08_hakemisto/hak_v.jsp
Myönnytykset Unkarille: jalostetut maataloustuotteet joiden tuontiin
ei sovelleta tulleja eikä vientituke. Listassa spermaseetti sivulla
4/19 , 1521

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/fi/oj/2003/l_146/l_14620030613fi00100028.pdf

Samantapainen lista löytyy Bulgarian osalta jne...siis minä en
ymmärrä, jos joku ymmärtää niin mielenkiintoista kuulla!
Ja jos viittit googlata valaanpäävaha, niin törmäät
kynttiläteollisuuteen ja vahoja (yms vastaavia tuotteita) tarvitsevaan
teollisuuteen
...merkillistä muuten: enään ei anna yhtään valaanpäävahaosumaa
kompassonline.fi - vielä ennen joulua kyllä....

Tuosa vielä tuo 1982 finlex:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1982/19821112

> [...]
> lähdetään myymään. Muuten käy kuin vaalikeskusteluissa,
> joissa internetin vuoksi vaalivalheen elinikä on lyhentynyt

???

> Puppuviestiköyhempää vuotta 2008 toivoen
>
> Kim

Vähemmän tylytyyliä ja enemmän keskustelua ois vaatimaton toiveeni,
mutta ei voi mittään kun ja jos ei oo äidinmaidossa saanut...

nano...

Tomi Jaskari

nanok <nano...@gmail.com> kirjoitti Wed, 02 Jan 2008 18:21:15 +0200:

> Vähemmän tylytyyliä ja enemmän keskustelua ois vaatimaton toiveeni,
> mutta ei voi mittään kun ja jos ei oo äidinmaidossa saanut...

Tylytyyli on muotia jos Rauno Kangasta ja talousryhmää on uskominen.
Toisessa ääripäässä on sitten loputon vuodatus ihan mistä aiheesta
tahansa; Keskustelulle ei välttämättä ole eduksi jos jokaiseen viestiin
pitää laittaa kymmenen kappaletta tajunnanvirtaa ja yksi virsta hepreaa.
Meitä on nanok moneksi. Nokkiinsa ei kannata ottaa, mutta ylikään ei pidä
kenenkään antaa kävellä jos oma mielipide tuntuu tärkeältä.

Sen verran itsekin luin wikipedian valassivustoja, että kävi selväksi mitä
on ambra ja mihin sitä käytetään. Ydinvoimalan kotisivuilla en sen sijaan
käynyt. Onkohan niitä edes?

nanok

On 31 joulu 2007, 14:52, "samuli.saare...@googlemail.com"

Voi teitä!! Miten niin lehmä ojassa: lehmähän suorastaan lentää!
Kateusko kuumotta: kun joku saattaa olla ihan vapaaehtoisesti työssä
(ja muustakin kuin rahasta) ja vielä hommissa josta tykkää tai
työpaikassa jonka tekemisien takana seisoo! Ja jopa alalla jossa on
hyvät tulevaisuuden näkymät, kasvun, työllisyyden, uusiutuvan
energian, luonnon kannalta....
(..hei, pikku-peura ja sampsa pellervoinen: älkää menettäkö
toivoanne, vielä ehditte vaihtaa alaa, iloisempan ja
innovatiivisempaan joukkoon... ja saisitte energianne ja nokkeluutenne
oikeen hyötykäyttöön!

tuulta ja aurinkoa päin v. 2008!

nano...

nanok

On 29 joulu 2007, 12:33, "'N'e'o-" <neo ....@dnainternet.net>
wrote:
> [...]

> *Täh ja "buukkiako pukkaa!?" Huisaa ja osaav.. .ose se se vaan nano.
>
> *Toi sitten kuule "multa" edustavampi puoli profiilipuolelta.. .. Jookosta,

.... kun haluaa niitä kirjallisuusviitteitä. No, täytyy siis kirjoitta
se kirja valaat ja ydinvoima, että sais poijjaat niitä viitteitä - ei
sen kummempaa - kun ei kai Kim Fallströmkään ihan tosissaan pelännyt
sitä että kun lyö hakukoneeseen sanat valaanrasva ja ydinvoima, niin
johan alkaa tulla tarinaa Olkiluodon MTC-kaapeliasennuksista (vai mitä
ne nyt olikaan) tai ylipäätään valaista ydinvoimalan seinillä , siis,
sanoit ettei mies ole tyhmä, ei varmaan, mutta miksiköhän tästä
aiheesta noin pillastui...tosiaan nyt kyllä tulee googlaamalla vaikka
mitä valaanrasvasta hei :)

Kumma sattumus: joulunpyhinä googlasin tuota sanaa valaanpäävaha,
jonka löysin Suomen tullin luetteloista...sitten löytyi tuollainen
toimialahaku Kompassi, jonka hakusanoissa oli tämä
valaanpäävaha...sain sana-haulla vaikka mitenkä paljon firmoja:
ensimmäiset menivät Itäeurooppaan ja kynttilätehtaisiin, norjalaisia
oli vaikka minkälaista: metallia, elektroniiikkaa ja sukellusfirmaa,
oli joukossa yksi suomalainen joku erityissähkökomponenttien asentaja
firma (oliskos ollut Lahdessa)...ja monta sivua. Tänään en löydä samaa
hakutulosta: kompassi-sivulla on edelleen tuo valaanpäävaha, mutta 0
osumaa.

No sikäli, koska touhuan www. sivujen kanssa sen verran (vain
omieni!), niin tiedän että sivujen "administrator" näkee millä
sanoilla sivulta on tehty hakuja, mistä on haettu (ip-tunnus, maa
jne) ja montako kertaa (kokeilin useamman kerran eri sanoilla
spermaseetti jne) ...ja tajusin että sivujen hoitaja oo ollut aikansa
tasalla ja säätänyt niin , että tuolla hakusanalla ei tule enään
mitään - sehän on helppoa...

Hätä-vhale vai Kala-vhale?

nano..

samuli....@googlemail.com

On Jan 2, 6:47 pm, nanok <nanora...@gmail.com> wrote:

> Voi teitä!! Miten niin lehmä ojassa: lehmähän suorastaan lentää!
> Kateusko kuumotta: kun joku saattaa olla ihan vapaaehtoisesti työssä

Vapaaehtoistyössä Metsolla? Nythän huvittavaksi ryhdyit. Mietipä
vähän, mitä ammattiliitot siitä sanoisivat, jos joku huhkisi siellä
ilmaiseksi.

> (ja muustakin kuin rahasta) ja vielä hommissa josta tykkää tai
> työpaikassa jonka tekemisien takana seisoo!

No, sitähän minä tuossa tarkoitinkin, että uranium ajaa työpaikkansa
asiaa, eikä mitään Suomen etua.

> [...]
> toivoanne, vielä ehditte vaihtaa alaa, iloisempan ja
> innovatiivisempaan joukkoon... ja saisitte energianne ja nokkeluutenne

Mistä sinä jo sen uraniumin nimenkin jo selvitit? Onko tuo toinen
henkilö joku Arto Laurin kamu?

Sinällään toki kaikki ovat tervetulleita vaihtamaan innovatiiviseen
työhön. Silloin vain kannattaa ensin heittää harhakuvitelmat syrjään,
ettei joudu takomaan päätään seinään.

Samuli Saarelma

. ..@dnainternet.net _neo-

<samuli....@googlemail.com> kirjoitti viestissä

On 24 Dec, 13:46, Ilkka Karaila

-----------------

Kiitokset selvityksestä. Keskustelin uraniumin kanssa pidempäänkin ja
nyt vasta selvisi, että hänellä olikin oma lehmä syvällä ojassa,

*Täysin asiaton asennevamma sulla muuten, kuten aina! Todellisuudessa kun on
kyse siitä saako ydinala tappaa meitä 7,3miljh. /v on esite siitä kyllä
salliiko kansamme moraali, että verorahoillamme ydinrikollliset
rankaisematta tekee meistä arkkumultaa!(

eikä
kirjoittelulla ollutkaan mitään tekemistä Suomen työllisyyden tms.
yleishyvän kanssa.

*Kyse oli NIMENOMAAN noista elämämme keskeisistä demokratian rippeistämme
harjoittamaanne ydinpahuutta vastaan!

Samuli Saarelma

_N_eo-

nanok

On 3 tammi, 00:36, "samuli.saare...@googlemail.com"

Suomen etua - oikein yhdessä rintamassa - ajaa siis mielestäsi TVO,
Fortum, Posivat ja muut sopivat...no ei yllätys. Mutta että ihan
vaadit täällä keksustelupalstalla Suomen Etua! ( kuulostaa jo toni
halmeelta tai mitäs näitä kauhupopulistipolitikkoja on ollutkaan...)

Kyllä se on muuten onni jos voi tehdä työtä joka on samalla
vapaaehtoista ja josta saa tyydyttävää palkkaa, ja joka vastaa omia
elämänarvoja, eli ei tarvi tehdä tuollaisia keinotekoisia erotteluja
elämässä : 8 h firman etua, 2h Suomen etua ja 14 h omaa etua....

nano...

samuli....@googlemail.com

On 3 Jan, 12:38, nanok <nanora...@gmail.com> wrote:

> Suomen etua - oikein yhdessä rintamassa - ajaa siis mielestäsi TVO,
> Fortum, Posivat ja muut sopivat...no ei yllätys.

Missä minä olen noin kirjoittanut? Tapasi valehdella toisten
kirjoittamisista on varsin ärsyttävä. Jospa sinä keskittyisit omien
mielipiteittesi kirjoittamiseen ja minä omieni. Sopiiko?

> Mutta että ihan
> vaadit täällä keksustelupalstalla Suomen Etua!

Miten niin vaadin? Uranium sitä vaati tai siis intti, että propellien
valmistukseen veronmaksajien rahan kaataminen auttaisi Suomea.

> [...]
> elämänarvoja, eli ei tarvi tehdä tuollaisia keinotekoisia erotteluja
> elämässä : 8 h firman etua, 2h Suomen etua ja 14 h omaa etua....

Pakkotyötä ei Suomessa enää tunneta, joten kyllä jokaisen
työssäkävijän työ siinä mielessä on vapaaehtoista. Ei tule komissaari
kotoa pistimien kanssa hakemaan, jos ei halua työhön mennä. Yleensä
siksi meillä termillä vapaaehtoistyö tosin tarkoitetaan _palkatonta_
työtä. Sitä ei varmaan Metsolla harrasteta.

Jos sinä tuolla yllä tarkoititkin sitä, että joku on vapaaehtoisesti
Metsolla palkkatyössä, niin alkuperäinen lauseesi on varsin hassu.
Kuten kirjoitin, siinä ei ole Suomen kaltaisessa vapaassa
yhteiskunnassa mitään ihmeellistä, että vapaaehtoisesti käy
ansiotyössä, kun sitä tekee muutenkin suurin osa aktiiviväestöä.

Samuli Saarelma

nanok

On 3 tammi, 13:59, "samuli.saare...@googlemail.com"

Heips,
(ensiksikin: ei jatketa jankuttamista sen enempää),
mutta
ei ollut valehtelua vaan ihan ajatuksen juoksua suoraan alenevassa
polvessa viestistäsi - siitä saa sellaisen vaikutelman että oisit
Suomen Edun asialla :).
Miksi pitää aukaista keskustelijoiden tietosuoja?
On mielestäni tosi ala-arvoista ja vielä tuon raukkamaisuuuden
jälkeen sinä kuittaat (ja hyväksyt toiminnan osaksi "etikettiäsi"):
eipä kannata jatkaa enään, kun selvis että on "alalla" töissä, eikä
ajakkaan Suomen Etua! Siis alatyyliä, joka kyllä pistää nimimerkkinne
alakastiin...(Peura ja Saarelmaa huom!) sinne m-alkuisten ja Ik:oiden
sarjaan valitettavasti!

Logiikka, millä yritetään kaataa kaikki "vastapuolen" keskustelijat
kun asia-argumentteja ei oo plakkarissa enään:
*työskentelee ydinvoimalass/asuu ydinvoimalan vieressa> killiin,
kaiken takana "oma etu". Tiedot tulee liian sisäpiiristä/läheltä.
*työskentelee firmassa, jossa valmistetaan tuuligeneraattoreita
tms.>jaaha, ei voi keskustella. Omaa etua/työpaikan etua ajava.
keskustelua ei kannata jatkaa.
*vaikuttaa luonnonsuojelijalta/vihreältä>jaaha, ei voi luottaa,
valehtelee, on "uskovainen", killiin, boikottiin, trollivaara
*kaikki uudet nimimerkit> täyshälytys: trollivaara, kenen kaveri,
vaimo, sisko, peitenimi, uusi inkarnaatio (jos tulee
ydinvoimavastaiselta rintamalta)!?

Harmi. estää paljon hyvän keskustelun -tässä foorumissa.

nano

samuli....@googlemail.com

On 3 Jan, 13:44, nanok <nanora...@gmail.com> wrote:

> Heips,
> (ensiksikin: ei jatketa jankuttamista sen enempää),

"Ei jankuteta sen enempää" ja sitten jankutat kymmeniä rivejä. Koita
nyt päättää!

> mutta
> ei ollut valehtelua vaan ihan ajatuksen juoksua suoraan alenevassa
> polvessa viestistäsi - siitä saa sellaisen vaikutelman että oisit
> Suomen Edun asialla :).

Jälleen valehtelet. Minä en ole väittänyt tuota valehteluksi. Koita
nyt lukea, mitä kirjoitan, ettei koko ajan tarvitse keksiä omasta
päästäsi minun suuhuni sanoja. Minä väitin valheeksi lausettasi:

"Suomen etua - oikein yhdessä rintamassa - ajaa siis mielestäsi TVO,

Fortum, Posivat ja muut sopivat". Jos sinulla on jotain todisteita
siitä, että olisin väittänyt noiden firmojen ajavan Suomen etua, niin
esitä ne. Muussa tapauksessa myönnä, että tuo ei pidä paikkaansa, vaan
keksit jutun omasta päästäsi.

> Miksi pitää aukaista keskustelijoiden tietosuoja?

Anteeksi mikä? Aivan itsehän he postaavat täysin julkisista ip-
osoitteista. Eihän tuossa mitään tietosuojaa aukaistu.

> [...]
> jälkeen sinä kuittaat (ja hyväksyt toiminnan osaksi "etikettiäsi"):
> eipä kannata jatkaa enään, kun selvis että on "alalla" töissä, eikä

Jatkoin varsin pitkään uraniumin kanssa aiheesta. Annoin hänelle
lukuisia mahdollisuuksia esittää todisteet sille, että tuulipropellien
tekemisen tukeminen verorahoilla olisi hyväksi Suomelle, kuten hän
väitti. Niitä todisteita ei kuitenkaan kuulunut. Nyt sitten selvisi,
että hänen oma leipänsä on kiinni kyseisten propellien tekemisestä.
Miksi siis jatkaisin keskustelua henkilön kanssa, jonka ainoa pyrkimys
on saada omalle firmalleen veronmaksajien rahaa vain samaa inttämällä
(että asiasta on hyötyä Suomelle)?

> Siis alatyyliä, joka kyllä pistää nimimerkkinne
> alakastiin...(Peura ja Saarelmaa huom!) sinne m-alkuisten ja Ik:oiden
> sarjaan valitettavasti!

En tiennyt, että tämä oli jokin kauneuskilpailu.

> [...]
> *työskentelee ydinvoimalass/asuu ydinvoimalan vieressa> killiin,
> kaiken takana "oma etu". Tiedot tulee liian sisäpiiristä/läheltä.

Ei. Jos uraniumilla olisi ollut jotain substanssia väitteilleen, niin
keskustelua olisi voinut jatkaakin. Kyse oli kuitenkin saman
inttämisestä ja kun selvisi, miksi hän sitä harrasti, niin ei
todellakaan kiinnosta jatkaa. Ja samalla tavoin suhtaudun kyllä
ydinvoimalan työntekijöihinkin. Jos ydinvoiman puolesta ei löydy
mitään muuta kuin inttoa, että siitä on hyötyä Suomelle, niin en jaksa
sellaista pitkään jatkaa.

> *vaikuttaa luonnonsuojelijalta/vihreältä>jaaha, ei voi luottaa,
> valehtelee, on "uskovainen",

Jos on kyse uskovaisesta luonnonsuojelijasta eli mielipiteet asioihin
syntyvät ideologian kautta, ei rationaalisiin perusteluihin perustuen,
niin tosiaankin pidän sellaista uskovaisena. Sama koskee tietenkin
kaikkia muitakin ideologioita.

> killiin, boikottiin, trollivaara
> *kaikki uudet nimimerkit> täyshälytys: trollivaara, kenen kaveri,
> vaimo, sisko, peitenimi, uusi inkarnaatio (jos tulee
> ydinvoimavastaiselta rintamalta)!?

Trollivaara on todellakin hyvin suuri kirjoittajilla, jotka jatkuvasti
vaihtavat nimimerkkiä. Aivan riippumatta siitä, mitä kantaa he ajavat.
Niillä, jotka oikeasti uskaltavat seistä sanojensa takana, ei ole
mitään tarvetta vaihtaa jatkuvasti nimimerkkiä tai edes kirjoittaa
nimimerkillä.

Samuli Saarelma

Pekka Peura

In article <878ecf46-a8ee-459f...@d21g2000prf.googlegroups.com>, nanok wrote:
> [...]
> ajakkaan Suomen Etua! Siis alatyyliä, joka kyllä pistää nimimerkkinne
> alakastiin...(Peura ja Saarelmaa huom!) sinne m-alkuisten ja Ik:oiden

Nyt kyllä rupeaa nanorakilla menemään syyttely vähän överiksi.
Jos nyt vielä kertaan sinulle rautalangasta tapahtumia.
Ryhmässä esitettiin arvelu, että Uranium olisi UJT/LED/Arto:n uusi
nimimerkki. Kommentoin näitä arveluja koska olin huomannut, että Uranium
kirjoittaa Metsolta. Ja sinulle tiedoksi Newseissä jokaisessa
kirjoituksessa näkyy IP-osoite josta on kirjoitettu (nntp posting host)
se on ihan tarkoituksella näin. Mitään tietosuojaa ei ole murrettu tai
loukattu. IP-osoite on newseissä ihan julkinen tieto.
Myös hyvään tapaan (netikketti) kuuluisi kirjoittaa otsikkoihin oma nimi
ja sähköpostiosoite, mutta tätä tapaa valitettavasti nykyään rikotaan
turhan paljon.

Koita nano ymmärtää, että newsit poikeavat sinulle ilmeisesti tutummista
blogeista yms web-forumeista monessa suhteessa.

Pekka

...@dnainternet.net _N_eo-

---------------

> kirjoittelulla ollutkaan mitään tekemistä Suomen työllisyyden tms.
> yleishyvän kanssa.
>
> Samuli Saarelma

Voi teitä!! Miten niin lehmä ojassa: lehmähän suorastaan lentää!

*Ja vielä uudisenergisesti!)

Kateusko kuumotta: kun joku saattaa olla ihan vapaaehtoisesti työssä
(ja muustakin kuin rahasta) ja vielä hommissa josta tykkää tai
työpaikassa jonka tekemisien takana seisoo!

*Juu Saarelmalla kun on toi kateus niin verissä. Setsen kun pitää vaan
kehitellä niitä miljoonia tappavia uraaniperskakoneitaann aina vaan. Noin
hei en kyllä tekis edes tsiljoonasta rupiasta!(

Ja jopa alalla jossa on
hyvät tulevaisuuden näkymät, kasvun, työllisyyden, uusiutuvan
energian, luonnon kannalta....

*Kaikki peukut tolle!)

[...]

*Kuten aina tuppaa tää nano teettään , niin hyvin pämmätty, ettei multa
irtoo
potkufaarrttia kummpaa mainittujen persnahkoihin.)

tuulta ja aurinkoa päin v. 2008!

*Nii sääkri tosi toi!)

nano...

_N_E_o-

...@dnainternet.net _N_eo-

-------------

> Voi teitä!! Miten niin lehmä ojassa: lehmähän suorastaan lentää!
> Kateusko kuumotta: kun joku saattaa olla ihan vapaaehtoisesti työssä

Vapaaehtoistyössä Metsolla?

*Jaa ja sullako on alati käsiraudoin "pakkokahlinta" lähimpään
viemäriputkeen? No varmaan se on tapana atomitöissä olevalle nykyään. Koska
Areva antaa 1500 "kiinniottopalkkiot" parakkeihinsa huijatuista
suomiorjistaan.(

Nythän huvittavaksi ryhdyit. Mietipä
vähän, mitä ammattiliitot siitä sanoisivat, jos joku huhkisi siellä
ilmaiseksi.

*Niin.. . kuten hyvin me sua selkeesti viisaammat oivallamme nano tarkoitti
tässä sitä moraalista vastuuta, joka kaltaiselles ateistille menee toki yli
hilseen. Mut oikeesti ei kaikki laillas haluaisi Ausvitsiin
vanginvartijoksi vaikka saisit 1,5 ekstraa +lvv?! Meneekö yhä yli
purjepintas?.. .

> (ja muustakin kuin rahasta) ja vielä hommissa josta tykkää tai
> työpaikassa jonka tekemisien takana seisoo!

No, sitähän minä tuossa tarkoitinkin, että uranium ajaa työpaikkansa
asiaa, eikä mitään Suomen etua.

*Niin.. .millä muten VALTUUTUKSIN esiinnyt täällä kuin omistaisit
väkipakolla vaientamas asiaa puhuneen uraniumin? Nimittäin sen enempää nano,
kuin edes minä en moisia kalunoita olillassi ole kyllä nähneet? Selvitäs
kuule meille tämä ensin arvon besserwisseriökyilijä!

*-Varmaa nimittäin on, että Metson tekemä energia on kättelyssä miljoonasti
puhtaampaa, terveellisempää ja kotimaisena meitä täällä työllistävämpää,
kuin joku ranskanpaska lahoamassa Olkiluodossa kiusanamme!

> [...]
> oikeen hyötykäyttöön!

Mistä sinä jo sen uraniumin nimenkin jo selvitit? Onko tuo toinen

*Vaikken miehiä ehken tunne, niin jokainen, joka tajuaa ydintappoa vastustaa
on tietysti myös _N_E_o- ja
ystävä kanssa hälle!)

Sinällään toki kaikki ovat tervetulleita vaihtamaan innovatiiviseen
työhön. Silloin vain kannattaa ensin heittää harhakuvitelmat syrjään,
ettei joudu takomaan päätään seinään.

*Harhat on ydinalan tavaramerkki jo mulle sanottiin, kun liityin TVO:hon!

Samuli Saarelma

_N_E_o-

...@dnainternet.net _N_eo-

> Tylytyyli on muotia jos Rauno Kangasta ja talousryhmää on uskominen.

*Rauno on the "rok!")

> Toisessa ääripäässä on sitten loputon vuodatus ihan mistä aiheesta
> tahansa; Keskustelulle ei välttämättä ole eduksi jos jokaiseen viestiin
> pitää laittaa kymmenen kappaletta tajunnanvirtaa ja yksi virsta hepreaa.

*Tä, kuka tommottiis? .. ..

> Meitä on nanok moneksi. Nokkiinsa ei kannata ottaa, mutta ylikään ei pidä
> kenenkään antaa kävellä jos oma mielipide tuntuu tärkeältä.

*Toi on totta vaan sillä varvulla, ettei palvele ydinalan "molokinkitaa"!
666!!

> Sen verran itsekin luin wikipedian valassivustoja, että kävi selväksi mitä
> on ambra ja mihin sitä käytetään. Ydinvoimalan kotisivuilla en sen sijaan
> käynyt. Onkohan niitä edes?

*Noin nano onko susta outoa, etä just kun sulta padottiin tietotulvaa, niin
älähti?.. ..Eikun siis ihan tuli vaan mieleen, kun en .. .tältä
nimenomaiselta kaverilta ole "muistaakseni" järkeviä lukenut.(!!

...@dnainternet.net _N_eo-

wrote:
> [...]

sanoit ettei mies ole tyhmä, ei varmaan, mutta miksiköhän tästä
aiheesta noin pillastui...tosiaan nyt kyllä tulee googlaamalla vaikka

*Hämmentävää , että niiitä siis sielä on?

Kumma sattumus:

*Kuule linjoillamme on sen tuhannet NSA, SUPO, IAEA:n poliisimassat, että
kyse ei taatusti ole mistään SATTUMASTA!(

*Vaikken juuri jarruttele, niin usko nyt oikeesti, meillä on sen luokan
massakontrolit päällämme, että voin oikopäätään puhua"ylläpitämästämme
vakoiluteolisuudesta ja sumeimu leegioista" , että kanattaa pitää nämä
mielessään, kun täällä netteilet. Ystävän neuvo, joka siis "TIETÄÄ", eikä
millään lailla puhu eteerisiä "Samuleita!"

[...]

*Niinpä! Keleen SUPO toki! Eli pistät nyt kaikki talteen kirjallisena, mitä
muistat. Otat näillä tiedoilla kontakteja EHDOTTOMASTI Suomen ulkopuolisiin
tuttaviisi ja panet heidät tukailemaan. Jo heti Ruotsissa on toki sellainen
vapaus, johon nämä Suomen ydinpoliisit Lindelit ja Gröönruusit ei
terrorioikeuksineen pääse. Ja kun saat materiaalia heiltä niin postaat
uudelleen täällä. Näin esim. minä aina näissä olen jo pitkään toiminut.
Suomi
on kuin ydinrikollisuudestaan kuuluisa Pohjois-Korea!!(

*Joskus taannoin kokeilin hakea esim.Malenkan kuorimallia. Ja kun sain
ainokaisen hitin Turun yliopistosta, kertoilin siitä tänne. Jo seuraavana
päivänä kaikki löydökset katosi. Eli hei jatkossa: OTA ENSIN TALTEEN, ja
ilmoittelet sitten vasta tänne. Ja kun matsku katoaa multipostaa se tänne
ydinpoliisien silkaksi kiusaksi. Kuten vaikka näet mun tehneen esim. tuon
Olkiluodon lähimetsien tilan SYKEsarja B7 kanssa. Noo hymyä huuleen, meidän
ei toki tarvitse alistua tähän ydinterrorismiin, jota virtsanomaiset
tekee, mitä?)

[...]

*Kulee mm. ydinpoliisikomissaarien Lindelin ja Gröönruusin nimistöllä.

nano..

_N_E_o-

Evojeesus

On Dec 29 2007, 11:39 am, "'N'e'o-" <neo ....@dnainternet.net>
wrote:

> *Tutkii, toki tutkii vaikka nyt sitä miten hylkeen kuutirasvalla saatais
> ydinvoimalaoihin 0,000 001% lisärevitystehoa.

No kerropa missä satelliitissa on käytetty valaanrasvaa ja mikä
alihankkija on sen toimittanut.....heehhehheh-heehhehheeh, LOL. Samat
tiedot voit ilmoittaa mistä tahansa ydinvoimalasta....hoohhohhooh,
olet kyllä melkoinen meedio :-D