Allround Bikers Finland mc

tdm900

Tervehdys!

Kyselen tässä kiinnostusta perustaa Allround Bikers Finland mc kerhoa
johon olisivat kaikki kyseisellä pyörätyypillä merkistä välittämättä
tervetulleita (alla listaus niiistä pyöristä joiden tiedän kuuluvan
kyseiseen luokkaan).
Kerho olisi koko suomen kattava joten aktiivisia jäseniä kaivattaisiin
eripuolilta kotimaata.
Tarkoituksena olisi kuten muillakin klubeilla edistää mp toimintaa
jne..
Ilmoittele jos kiinnostaa!
abf.f...@pp.inet.fi

Aprilia Caponord Rally Raid 2005
Aprilia Moto 6.5 1997
Aprilia Moto 6.5 1996
Aprilia Moto 6.5 1998
Aprilia SL 1000 Falco 2002
BMW F 650 CS 2004
BMW F 650 CS Scarver 2004
BMW F 650 GS Dakar 2004
BMW K 75 1986
BMW K 75 1989
BMW K 75 C 1986
BMW R 100 1980
BMW R 100 GS 1992
BMW R 100 GS Paris-Dakar 1995
BMW R 100 GS Paris-Dakar 1990
BMW R 100 GS PD Classic 1996
BMW R 100 S 1976
BMW R 1100 GS 1998
BMW R 1150 GS Adventure 2004
BMW R 1200 GS 2004
BMW R 60/5 1970
BMW R 65 1987
BMW R 65 GS 1990
BMW R 75/6 1973
BMW R 80 G/S 1981
BMW R 80 G/S 1980
BMW R 80 ST 1983
BMW R 80 ST 1982
BMW R80 1985
BSA 500 SS Gold Star 1971
Buell S3 Thunderbolt 1998
Cagiva 125 Super City 1992
Cagiva 650 Elefant 1987
Cagiva Elefant 350 1991
Cagiva Elefant 350 1990
Cagiva Grand Canyon 900 I.E. 1997
Cagiva River 600 1998
CCM 604 RS 2003
Dnepr MT 10 (with sidecar) 1984
Ducati Multistrada 1000 2002
Ducati Multistrada 1000 DS 2005
Ducati Multistrada 1000 DS 2003
Ducati Multistrada 1000 DS 2004
Ducati Multistrada 1000S DS 2005
Ducati Multistrada 620 2005
Ducati Multistrada 620 Dark 2005
Gilera DNA 50 2005
Harley-Davidson Dyna Glide Daytona 1992
Harley-Davidson FXRS 1340 Low Rider 1988
Harley-Davidson FXWG 1340 Wide Glide 1985
Harley-Davidson XLH Sportster 883 Evolution 1987
Harley-Davidson XLH Sportster 883 Evolution De Luxe 1986
Harley-Davidson XLH Sportster 883 Standard 1989
Honda CB 1100 R (reduced effect) 1982
Honda CB 400 A 1978
Honda CB 400 T 1978
Honda CB 450 S 1988
Honda CB 500 2001
Honda CB 500 S 2002
Honda CB 500 S 2001
Honda CB 500 S 2003
Honda CB 500 S Sport 1998
Honda CB 500 T 1975
Honda CB 600 S Hornet-S 2002
Honda CB 650 1979
Honda CBX 550 F 1983
Honda CBX 750 F 1985
Honda CX 500 1979
Honda CX 500 (reduced effect) 1978
Honda CX 650 Turbo 1985
Honda GL 1000 K 3 Gold Wing 1979
Honda NX 650 Dominator (reduced effect) 1989
Honda VF 1000 F 1985
Honda VF 1100 C 1985
Honda VF 750 C 1986
Honda VT 500 E 1987
Honda VT 600 C 1992
Honda XBR 500 1984
Honda XL 250 1976
Honda XL 250 R 1986
Honda XL 500 S 1981
Honda XL 500 S 1982
Honda XL 600 LM 1985
Honda XL 600 RM 1987
Honda XL 600 V Transalp 1988
Honda XL 600 V Transalp 1989
Honda XL 600 V Transalp (reduced effect) 1991
Honda XLV 750 R 1986
Horex Columbus 600 1988
Hyosung GT 650 S 2005
Jawa 350 Style 1998
Jawa 350 Style 2001
Jawa 350 Tramp 1997
Jawa 350 Type 638.5 1986
Jawa 50 Robby 2005
Jawa 593 Enduro City 250 1996
Jawa 593 Enduro Sport 250 1996
Jawa-CZ 175 1972
Kanuni Seyhan 250 C 2004
Kawasaki 350 S 2 Mach II 1973
Kawasaki A1 Samurai 1971
Kawasaki GPZ 305 Belt Drive 1988
Kawasaki GPZ 305 Belt Drive 1990
Kawasaki GPZ 500 S 2003
Kawasaki GPZ 500 S 1989
Kawasaki GPZ 550 1989
Kawasaki GPZ 750 1988
Kawasaki KLR 600 E 1984
Kawasaki KLR 650 1988
Kawasaki KLR 650 1987
Kawasaki Tengai 1992
Kawasaki Tengai 1991
Kawasaki Tengai 1989
Kawasaki Z 1000 LTD 1981
Kawasaki Z 400 G 1979
Kawasaki Z 450 LTD 1985
Kawasaki Z 450 LTD (reduced effect) 1986
Kawasaki Z 550 GT 1985
Kawasaki Z 550 GT 1986
Kawasaki Z 750 LTD 1980
Kawasaki ZR-7 2001
Kawasaki ZR-7 S 2002
Kawasaki ZR-7 S 2001
Kawasaki ZR-7S 2003
Kawasaki ZRX 1200 R 2001
Kawasaki ZRX 1200 S 2003
KTM 300 GS Enduro Sport 1986
KTM Adventure 1998
Moto Guzzi California III 1991
Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000
Moto Guzzi Quota ES 1100 1998
Moto Guzzi V 1000 G 5 1979
Moto Guzzi V 1000 SP 1982
Moto Guzzi V 65 TT 1984
MuZ ETZ 301 1992
MuZ Saxon Country 500 1996
MuZ Saxon Country 500 1995
MuZ Saxon Tour 500 1996
MuZ Saxon Voyager 1995
MuZ Saxon Voyager 500 1996
MZ 125 Sportstar 1998
MZ Classic 300 1997
MZ Fun 300 1997
MZ Sportstar 300 1997
OSSA 500 Yankee 1978
Sanglas 500 S 2 1980
Suzuki Bandit 1200 S 2005
Suzuki DL 1000 V-Strom 2002
Suzuki DR 600 R Dakar 1987
Suzuki DR Big 800 S 1992
Suzuki DR Big 800 S 1991
Suzuki DR Big 800 S (reduced effect) 1990
Suzuki DR-Z 400 SM 2005
Suzuki GS 450 L 1981
Suzuki GS 450 S 1981
Suzuki GS 550 E 1979
Suzuki GS 550 E 1981
Suzuki GS 550 M Katana 1981
Suzuki GS 650 G Katana 1982
Suzuki GS 850 G 1981
Suzuki GS 850 L 1980
Suzuki GSF 1200 N Bandit 2000
Suzuki GSF 1200 S Bandit 1996
Suzuki GSF 1200 S Bandit 2000
Suzuki GSF 600 Bandit 2000
Suzuki GSF 600 S Bandit 1996
Suzuki GSF 600 S Bandit 2002
Suzuki GSF 600 S Bandit 2000
Suzuki GSX 1100 EF 1987
Suzuki GSX 250 E 1982
Suzuki GSX 550 EF 1986
Suzuki GSX 750 EF 1985
Suzuki GT 185 1975
Suzuki GT 200/X 5 E 1980
Suzuki GZ 250 2005
Suzuki LS 650 Savage 1987
Suzuki RV 90 1981
Suzuki SV 400 S 2002
Suzuki SV 650 2005
Suzuki SV 650 S 2002
Suzuki SV 650 S 2001
Suzuki TR 50 SD 2002
Suzuki V-Strom 1000 2005
Suzuki V-Strom 1000 2004
Suzuki V-Strom 650 2005
Suzuki V-Strom 650 2004
Suzuki XF 650 Freewind 1998
Triumph Bandit 350 1971
Triumph Sprint 900 1996
Triumph Sprint RS 2000
Triumph T 150 V Trident 750 1971
Triumph TR 6 Thunderbird 1983
Triumph Trident 900 1991
Triumph Trophy 900 1992
Triumph TSS 1982
Yamaha DS 7 1972
Yamaha FZS 1000 Fazer 2002
Yamaha FZS 600 Fazer 2002
Yamaha SR 500 G (cast wheels) 1980
Yamaha SRX 6 (reduced effect) 1989
Yamaha SZR 660 1996
Yamaha SZR 660 1998
Yamaha SZR 660 1997
Yamaha TDM 850 1996
Yamaha TDM 850 1998
Yamaha TDM 850 1991
Yamaha TDM 850 1995
Yamaha TDM 850 2001
Yamaha TDM 850 1997
Yamaha TDM 850 2000
Yamaha TDM 900 2002
Yamaha TDM 900 2003
Yamaha TRX 850 1996
Yamaha TRX 850 1997
Yamaha XJ 600 N Diversion 2000
Yamaha XJ 600 S Diversion 1996
Yamaha XJ 600 S Diversion 2001
Yamaha XJ 600 S Diversion 2000
Yamaha XJ 900 F 1986
Yamaha XJ 900 S Diversion 1996
Yamaha XJ 900 S Diversion 2003
Yamaha XJ 900 S Diversion 2000
Yamaha XS 400 1981
Yamaha XT 600 1988
Yamaha XT 600 (reduced effect) 1987
Yamaha XT 600 (reduced effect) 1986
Yamaha XT 600 Ténéré 1986
Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1992
Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 1989
Yamaha XV 1000 Virago 1986
Yamaha XV 750 Special (reduced effect) 1981

Visa Koivu

tdm900 wrote:

> [...]
> johon olisivat kaikki kyseisellä pyörätyypillä merkistä välittämättä
> tervetulleita (alla listaus niiistä pyöristä joiden tiedän kuuluvan

Hetken ihmeteltyäni tuota pitkää listaa yritin löytää jotain logiikkaa
minkä perusteella se on koottu. Ihmettelin vielä toisenkin hetken enkä
vieläkään keksinyt. Kerhon nimi allround viittaa englanninkieliseen
sanaan kaikenkattava enkä äkkiseltään keksinyt miten esimerkiksi eri
HD:t, eri käyttötarkoituksiin tarkoitetut Bemarit ja vaikkapa
eksoottisen kuuloinen sivuvaunullinen(?) Dnepr olisivat kaikenkattavia.

Message has been deleted

Visa Koivu

tdm900 wrote:

> [...]

HD:t, eri käyttötarkoituksiin tarkoitetut Bemarit ja vaikkapa
eksoottisen kuuloinen sivuvaunullinen(?) Dnepr olisivat kaikenkattavia.

Tai ennemminkin niin, että millähän tapaa noista allaolevista mopoista
voidaan sanoa, että ne ovat kaikenkattavampia kuin jotkut toiset.

Senkin suhteen homma kiinnostaa, että ostin tänä kevään GS bemarin joka
on juuri tuota kaikenkattavaa vuosimallia.

tdm900

Oikeassa olet, nappasin kyseisen listan tuolta:
http://www.bikez.com/category/index.php?category=12
ajattelin että tietävät mitä sivuillensa pistävät.
Minun vikani kun en täsmentänyt tarpeeksi ja tarkastanut listaa ennen
lähetystä (poikamainen innostus sai vallan), tarkoitin
siis ns. katuenduroita kuten v-strom, varadero, tdm 850-900, bmw jne..
-abf-

VPN

"tdm900" <abf.f...@pp.inet.fi> wrote in message

> [...]
> lähetystä (poikamainen innostus sai vallan), tarkoitin
> siis ns. katuenduroita kuten v-strom, varadero, tdm 850-900, bmw jne..
TAI:
http://www.matkaendurot.net/
http://www.finnbike.com/matkaendurot/endurot/enska.htm
Veli-Pekka Nousiainen

Kimmo Sundström

tdm900 wrote:
tarkoitin
> siis ns. katuenduroita kuten v-strom, varadero, tdm 850-900, bmw jne..
> -abf-

Jo hetken ihmetyttikin, tämä omako allrounderi... Tai no, reilun puoli
vuottahan se on liki jokapäiväisessä hyötyajossa, yleiskulkine,
arkiajopeli, eli jonkinsortin kaikenkattava tietysti...

http://www.mp-foorumi.com/gallery/pmedium/11ab8cace4c9ead23795e17d539a8fb2.jpg

Kimmo, VT600C

Antti Nissinen

On 2005-06-09, tdm900 <abf.f...@pp.inet.fi> wrote:
> Oikeassa olet, nappasin kyseisen listan tuolta:
> http://www.bikez.com/category/index.php?category=12
> ajattelin että tietävät mitä sivuillensa pistävät.

Ja sieltähän jopa puuttuu katuenduropyörien paras
aatelia, megakompromissisoralehmä Honda XRV 650 :)

--
Antti Nissinen - XRV650 Africa Twin - http://iki.fi/antti.nissinen

Raimo Anias

"VPN" kirjoitti viestissä:

> [...]

Niin, ehkäpä nämä valuvanteilla ja sileillä katukumeilla varustetut
katupyörämäisemmät ajokit ovat juuri niitä katuenduroita. Ja matkaendurot
tunnistaa karkeammista kumeista, pohjapanssarista ja pinnavanteista. Sekä
yleensä 21-tuumaisesta etupyörästä.

Nimimerkille "TDM900" sanoisin, että laita matkaendurot.net:in foorumiin
sama kysely, vaikka siellä enemmän onkin puhetta _matkaenduroista_.
Lisäksi paljon helpottaisi kerhojen perustamista yms. , jos kysellään
innokkuutta omalla nimellä, eikä nimimerkillä.

--
- Raimo -
BMW R 80 G/S Paris-Dakar

Visa Koivu

Raimo Anias wrote:

> [...]
> tunnistaa karkeammista kumeista, pohjapanssarista ja pinnavanteista. Sekä

Lisää filosofista pohdintaa; Miksi matkaendurossa pitää olla karkeammat
kumit alla? Eikö matkaa voi tehdä endurolla sileämmillä kumeilla?

Mä olen lähdössä noin kolmen viikon kuluttua "endurolla" reissuun ja
lähtiessä laitan alle asfalttikelpoiset Tourancet. Kakkoskumeiksi lähtee
matkaan kylläkin karkeat Karoot. Noita karkeita rupuleita joutuisi
ottamaan matkaan yli metrin korkuisen pinon jos sellasilla meinaisi
pidempää matkaa taivaltaa.

Raimo Anias

"Visa Koivu" kirjoitti viestissä:

> Lisää filosofista pohdintaa; Miksi matkaendurossa pitää olla karkeammat
> kumit alla? Eikö matkaa voi tehdä endurolla sileämmillä kumeilla?

Tottahan toki voi olla sileämmät kumit maantieajossa. Minullakin on Norja
reissuilla ollut ihan sileää katukumia alla, turhaan siellä kuluttaa
nappuloita. Mutta kuten tällähetkellä ajokkkina olevassa veljen TDM850:ssa,
niin siihen ei edes saa eteen karkeakuvioista rengasta, ellei sitten
18-tuumaista 110/80 takarengasta laita eturenkaaksi.

Eli harvemmin on V-Stormeissa, TDM:ssä, Varaderossa yms. valuvanteilla
varustetuissa katuenduroissa on tehtaan vakiorenkaita karkeampia kumeja
alla. Ja etkai sää Visa tosissasi meinaa että sun gessu on katuenduro, ethän
? ;)

Käväisin tänään koeajamassa TDM900:n, ja parasta siinä verrattuna tuohon -91
versioon, oli sytytys, jolla oli aikaansaatu V-twinimäinen käyntiääni
verrattuna 850:n vertikaalisaundiin.

Mutta summasummaarum. Olo on tuolla TDM:llä ajellessa kuin eunukilla, halua
on hirveästi, muttei kykyä. Siis lähteä soratielle nauttimaan. Olen ajellut
joitan kymmeniä kilsoja nyt sorapinnallakin, mutten niin kauheasti nauti
2-pyöräluistoista laakerisoralla. Mutta niillä harvoilla mutkaisilla ja
huonopintaisilla asfalttiteillä, joita täällä Pohjois-pohjanmaalla on, niin
siellä tuollainen _katuenduro_ on aivan oiva peli. On kuitenkin kauhean
rajoitettu peli siihen nähden mitä olis tarjolla.

Visa Koivu

Raimo Anias wrote:

> [...]
> alla. Ja etkai sää Visa tosissasi meinaa että sun gessu on katuenduro, ethän

Kyllä se kieltämättä sellaselta tuntuu ainakin katukumein varustettuna
rupulirenkaisen LC4:n jälkeen.

> [...]
> siellä tuollainen _katuenduro_ on aivan oiva peli. On kuitenkin kauhean
> rajoitettu peli siihen nähden mitä olis tarjolla.

Varmaan vähän samanlaiset fiilarit kun tuon GS bemun kanssa. Soralla
ajettaessa mutkaan hissutellen ja suoran avautuessa tehoa tuntuu olevan
lähes rajatta.

Huomenna eli tänään olisi tarkoitus vääntää Karoot alle ja lähteä
kaverin kanssa koittamaan kumpi kaivaa pidemmän ojan ja nostaa kovemman
pölyn; LC8 vai GS bemu.

Veikkauksia saa esittää. ;-)

Pera

Missä on NORTON COMMANDO?

tdm900 -abf-

Suokaa anteeksi peruutan koko jutun... ajattelin ettei ollut kunnon
klubia tälle ryhmälle mutta huomaan että muut asiat on tärkeempiä..
pahoitteluni kaikille.

On Thu, 09 Jun 2005 21:30:26 GMT, tdm900 <abf.f...@pp.inet.fi>

Visa Koivu

tdm900 -abf- wrote:
> Suokaa anteeksi peruutan koko jutun... ajattelin ettei ollut kunnon
> klubia tälle ryhmälle mutta huomaan että muut asiat on tärkeempiä..
> pahoitteluni kaikille.

Mä en oikein keksi mitä tälläsestä kerhosta olisi kenellekkään mitään
konkreettista hyötyä. Koko maan kattavan kerhon tuskin kannattaa
yhteisitä kerhotiloja hommata, yhteisajeluille ja kokoontumisiin voi
mennä ilman että olisi koko maan kattavan kerhon jäsen. Ja jos toisaalta
haluaa välttämättä olla jonkun kerhon jäsen niin kerhoja kyllä riittää
tässä maassa melkoisesti.