Safiiri ja Teräs DVD?

Timo Koo

Enkö vain osaa?
Googlella yritin etsiä paikkaa, mistä voisi ostaa legendaarisen
Safiiri&Teräs (http://en.wikipedia.org/wiki/Sapphire_&_Steel) DVD-versiona.
Amazon.com tarjoaa jotain, mutta ilman tekstitystä eikä oikein päässyt
ymmärrykseen, missä kaikkialla maailmassa moiset levyt pyörivät.

Onko raadilla tietoa? Olisi aivan yliveto, jos sattuisi vielä olemaan
suomenkielisillä teksteillä.

Turo Juurakko

"Timo Koo" <Timo.KooAThotTmail.com> kirjoitti
viestissä:47471ddd$0$27829$4f79...@news.tdc.fi...

Kokeile dvdplazan keskustelufoorumia, tämä on kuollut paikka, eikä
varsinaisesti tv-ohjelmillekaan tarkoitettu (.viestinta.tv on ohjelmille).

Heikki "vermes" Heiska

Ilman tekstejä löytyy Sapphire & Steel - Complete Box Set (6DVD)
(1979-1982) ainakin osoitteista
http://www.filmifriikki.fi/
ja
http://www.videodivari.fi/

Tomi Jaskari

Turo Juurakko <tjuu...@valid.invalid> kirjoitti Fri, 23 Nov 2007
21:08:17 +0200:

> Kokeile dvdplazan keskustelufoorumia, tämä on kuollut paikka, eikä
> varsinaisesti tv-ohjelmillekaan tarkoitettu (.viestinta.tv on
> ohjelmille).

Forumit ovat niin pirun ikäviä. Itse ainakin keskustelun mieluummin täällä
nyysseissä kuin jollain forumilla. Pitäisiköhän tilata tuo tv-ryhmä. Hmm..

Safiiri ja Teräs oli hurjan pelottava lasten kauhuohjelma. Minulla on
siitä hämäriä muistoja, milloinkohan se tuli suomen telkusta?

Jotta ei tarvitsisi ohjata jatkoja tuonne tarkemmin aihetta vastaavaan
ryhmään, niin kysyn: ketkä näyttelivät pääosia ja missä filkoissa heidät
voi bongata?

Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä, miten jäykkä tuo sfnetin hierarkia
on, jos ruvetaan viilaamaan pilkkua. Itse näkisin, että ryhmässä
sfnet.viestinta.tv puhutaan tv:stä viestimenä ja on aika kyseenalaista
mahtuuko Safiiri ja Teräs ohjelmana viestinnälliseen kategoriaan. Taisi
olla enemmänkin suhteellisen harmitonta hömppää.

--
/*. Käytössä Opera 9.xx: http://www.opera.com/
Homepage: http://www.kolumbus.fi/tomijaskari/

Karvinen

Tomi Jaskari wrote:
> [...]
>
> Jotta ei tarvitsisi ohjata jatkoja tuonne tarkemmin aihetta vastaavaan
> ryhmään, niin kysyn: ketkä näyttelivät pääosia ja missä filkoissa

Ei voi olla totta! Etkö ole katsellut "Todella upeeta"-sarjaa? Joanna
Lumleyn uskomattoman seksikkäitä sääriä ei voi unohtaa, kun ne on kerran
bongannut:)

Ai niin, ja David McCallum oli myös "Näkymätön mies", joka tuli
70-luvulla TV:stä... jos joku sattuu muistamaan.

http://www.imdb.com/title/tt0078682/

t:Karvinen

Heikki "vermes" Heiska

Kimmo Isokoski

In article <yrjbq9j...@despammed.com>, jtfj...@hotmail.com.invalid
says...

> Absolutely Fabulous:issa (Todella Upeeta) ja David McCallum 70-luvun
> Näkymättömänä Miehenä. Lisää voi katsoa http://www.imdb.com:ista.

David McCallumhan voi myös nähdä joka viikko sarjassa NCIS

RamiR

> Ai niin, ja David McCallum oli myös "Näkymätön mies", joka tuli
> 70-luvulla TV:stä... jos joku sattuu muistamaan.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0078682/
>
> t:Karvinen

Jeps ja Ilya Kuryakin Man from Uncle

RR

Timo

On Sat, 24 Nov 2007 12:53:57 +0200, "Heikki \"vermes\" Heiska"
<ver...@dnainternet.net> wrote:
>Löytyy myös
>http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3439465/Sapphire-And-Steel-Special-Edition/Product.html

Pikku vihje, jos tilaat Playltä niin tuonhintainen (75e) boksi menee
tullipostiin ja joudut maksamaan vielä tullin ja ALV:n tuon hinnan
päälle (Play sijaitsee Jerseyn saarella joka on EU:n tullirajan
ulkopuolella, niinkuin Affenanmaa).

Itse olen käyttänyt Amazonin Saksan sivustoa tuon ongelman
ratkaisemiseen. Vähän on lkalliimpi hintataso, ja postitus maksaa
enemmän kuin Playllä, mutta tulliriesaa ei tule Saksasta tilatuista
tuotteista.

http://www.amazon.de/Sapphire-Steel-1-6-Complete-UK/dp/B000V6AEP4/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1196092890&sr=8-1

Cheers!

toni virta

Timo wrote:

> [...]
> tullipostiin ja joudut maksamaan vielä tullin ja ALV:n tuon hinnan
> päälle (Play sijaitsee Jerseyn saarella joka on EU:n tullirajan

Mielestäni pelkän ALV:n, ei tullia. Kun eikös homma mene niin, että
_kaikki_ EU:n sisäinen kauppa on tullivapaata, mutta verovapaata se ei
ole ihan kaikissa tapauksissa. Tai siis ainahan arvonlisävero peritään,
mutta miltei missä tahansa muualla se maksetaan suoraan verkkokauppaan.
Ja kun Jerseyn saaret eivät kuulu EU:n tullialueeseen, arvonlisävero
peritään erikseen.

Laittaahan Play.com muuten kirjekuoren päälle "UK VAT paid" -leiman.
Kerran tullipostista noutaessani pakettia kysyin siitä leimasta.
Virkailija sanoi, että Play on heille tuttu tapaus. Ovat selvittäneet
tuon veroasian, eikä lafka todellisuudessa maksa arvonlisäveroa
Iso-Britanniaan, joten leimalla ei ole mitään arvoa. Olisi siitä
kuulemma saanut valittaa, mutta kun ALVit olivat kymmenisen euroa, en
jaksanut nähdä vaivaa. Etenkin kun vaikutti ilmeiseltä, että virkailija
oli oikeassa.

Toinen merkittävä "erikoisuus" verkkokauppojen ALV-perinnässä on Amazon
UK. Siellä homma menee siten, että ALV peritään Amazonin toimesta ja se
näkyy oikein heti tilausvaiheessa, mutta ALV-veroprosentti on Suomen
taksa, ei Iso-Britannian. Tämä johtuu siitä, että Amazon myy
(muistaakseni) yli 20 tuhannen euron arvosta kirjoja Suomeen per vuosi,
ja jos myynti ylittää tuon rajan, verkkokaupan pitää ilmoittautua
kohdemaan arvonlisäverolliseksi. Siinä mielessä ikävämpi homma, että
Iso-Britanniassa ALV-prosentti on kirjoista matalampi kuin Suomessa.
Vastaavasti esmes Amazon Saksa perii paikallisen ALV:n, ei Suomen taksaa.

TVirta

juhana

"toni virta" <tonil...@talentum.fi> kirjoitti
viestissä:5r21fbF...@mid.individual.net...

> Mielestäni pelkän ALV:n, ei tullia. Kun eikös homma mene niin, että
> _kaikki_ EU:n sisäinen kauppa on tullivapaata, mutta verovapaata se ei ole
> ihan kaikissa tapauksissa.

verovapaata se ei ole missään tapauksessa. Mutta verorajan sisällä kauppiaan
pitää huolehtia verosta, verorajan ulkopuolelta (kuten Jersey) ostaja
huolehtii versota. Mutta ALV:tä ei peritä, jos se jää alle 10 ekeen, joten
siksipä Play.comista voi ilman veroa tilata 45,40 maksavan tuoteen ilman
veron perimistä

toni virta

juhana wrote:

> [...]
> siksipä Play.comista voi ilman veroa tilata 45,40 maksavan tuoteen ilman

Noinhan minä tarkensinkin heti seuraavassa virkkeessä, minkä jätit
lainauksessasi pois.

TVirta

juhana

"toni virta" <tonil...@talentum.fi> kirjoitti
viestissä:5r2a1pF...@mid.individual.net...
> juhana wrote:
>

> Noinhan minä tarkensinkin heti seuraavassa virkkeessä, minkä jätit
> lainauksessasi pois.

tarkoitus ei ollut korjata vaan tarkentaa ja laittaa raharaja näkyviin
muille tiedoksi

my bad

Henrik Herranen

Timo <ru...@iki.fi> writes:
> [...]
> tullipostiin ja joudut maksamaan vielä tullin ja ALV:n tuon hinnan
> päälle (Play sijaitsee Jerseyn saarella joka on EU:n tullirajan

Siis "voi mennä tullipostiin". Vaikka tiedostan ALV-riskin olevan
olemassa, niin yhtään DVD-pakettia ei ole vielä sieltä tarvinnut
hakea. Tähän varmaankin vaikuttaa se, että boksit eivät ole olleet
mitään erityisen näyttäviä (lue: suuria), eivätkä niiden arvot nyt
niin kovin paljoa sen laskennallisen rajan yli ole olleet.

Kuten muut ovat jo kertoneetkin, tulliriskiä Playstä ostetuilla
tuotteilla ei ole, vaan vain ALV-riski (joka toki noista kahdesta
on selkeästi suurempi).

Toista se oli Laserdiscien aikaan. Silloin monikaan ei tavaraa
ulkomailta tilannut, ja isot kiekot keräsivät helposti tullin
huomion. Jos tilasi yli yhden levyn kerrallaan USA:sta, niin
lähes aina napsahti, tarvitsi sitten maksaa tai ei.

- Henrik

--
Good signatures never die, they just fade away

Teppo Järvinen

"Henrik Herranen" <leo...@jolt.modeemi.cs.tut.fi> kirjoitti
viestissä:vmyve7n...@jolt.modeemi.cs.tut.fi...

> Siis "voi mennä tullipostiin". Vaikka tiedostan ALV-riskin olevan
> olemassa, niin yhtään DVD-pakettia ei ole vielä sieltä tarvinnut
> hakea. Tähän varmaankin vaikuttaa se, että boksit eivät ole olleet

Ei sinänsä sen kummempia, mutta olethan tiennyt että jos tavarasta
pitäisi maksaa tullia, niin sitä pitää sitten maksaa vaikka se tulli ei
sitä pakettia nappaisikaan. Eli se pitää vain sitten hoitaa itse.

Ei silleen että kukaan olisi niin hullu että niin tekisi, mutta tulipahan
vain mieleen...

Timo Koo

"Timo Koo" <Timo.KooAThotTmail.com> wrote in message

Kiitos kaikille, tilasin tämän satsin Filmifriikistä. Menee lahjaksi,
varmasti jalat suusta vievä yllätys saajalleen...