Tuulettimen vaihto!

Jukka Rämä

Olen vaihtamassa prossun tuuletinta ja jäähdytyssillitä ja mieltäni jäi
askarruttamaan millä ja miten puhdistan jäähdytys siilin tahnan prossulta?
Onko siihen olemassa jokin speciaalikonsti?

Martti Palonen

Talouspaperilla!
T. MAP

"Jukka Rämä" <jukka...@nic.fi-invalid> kirjoitti
viestissä:c10n7k$dtl$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

ViX

Martti Palonen päästi suustaan
news:UgRYb.148$qs2...@read3.inet.fi seuraavaa

... ja luottokortilla

Jukka Rämä

Talouspaperi ja luottokortti.... joo. Olin vaan lukenevinani jostain et
tarvis tehdä jotain speciaalia. Mut ei kai sitten.

Jarkko K

Jukka Rämä wrote:
> Talouspaperi ja luottokortti.... joo. Olin vaan lukenevinani jostain et
> tarvis tehdä jotain speciaalia. Mut ei kai sitten.

Kynsilakanpoistoaine eli asetoni kuulemma poistaa tehokkaasti
tahnan. Kostuttaa paperin moisella ja hankaa niin eiköhän tahna irtoa.

JKK
--
Jarkko K mog...@iki.fi Moggie@IRC
Gaming: PSX, MSDOS, Counter-Strike / TV: Sitcoms, Sports /

Tommi Tervo

In article <zLkZb.872$I97...@reader1.news.jippii.net>, Jarkko K wrote:

> Kynsilakanpoistoaine eli asetoni kuulemma poistaa tehokkaasti
> tahnan. Kostuttaa paperin moisella ja hankaa niin eiköhän tahna irtoa.

Tuossa on vaarana, että liuotin voi päästä prosessorin piirilevyn sisään
ja aiheuttaa mahdollisesti ongelmia tulevaisuudessa. Kyllä ne tahnan
jämät saa siitä lastun päältä ihan tuolla talouspaperillakin riittävän
hyvin pois.

A: No.
Q: Should I include quotations after my reply?

Vesku

Pumpulipuikko on kanssa hyvä. Toisaalta jos siinä on hopeatahnaa jo
valmiiksi niin ei sitä siitä kannata edes poistaa.

Itse en enää laita siiliä sen omalla punaisella rää'ällä, vaan poistan
sen esim. luottokortin reunalla ja tenulla tai isopropanolilla siitä
siilistä ja laitan väliin hopeatahnaa...

heinis

"Jarkko K" <mog...@iki.fi> kirjoitti viestissä

> Kynsilakanpoistoaine eli asetoni kuulemma poistaa tehokkaasti
> tahnan. Kostuttaa paperin moisella ja hankaa niin eiköhän tahna irtoa.

Kynsilakanpoistoaine=asetoni on hiukan vanhahtava mielleyhtymä,
ja johtaa harhaan nykyisinä asetonittomien kynsilakanpoistoaineiden
aikoina, mikä johtaa siihen että ko. nykytököteillä pesty prossu
heittää ns. vitoset eli kuukahtaa, koska nykytököteissä saattaa olla
mukana jotain mikä ei haihdu kuten puhdas asetoni; esim.
niihin on lisätty öljyä ettei kynsinauhat kuivu...öljy johtaa sähköä
eikä haihdu...liuota sitä prosessoriin ja katso miten käy...
SOVITAAN SIIS ETTÄ VAIN PUHDASTA ASETONIA NÄIHIN
PUUHIIN, TAI ISOPROPANOLIA TMS. HYVIN HAIHTUVAA
LISÄAINEETONTA LIUOTINTA...

terv.nimim "kokenut kaikki tietää" :)