Incepator: Ruby on Rails

yo2lux

to Ruby on Rails - Romania
As vrea sa invat limbajul "Ruby on Rails" si am nevoie de un sfat.
Pot sa invat "Ruby on Rails" fara sa cunosc limbajul de programare
ruby ? Ma refer la http://www.ruby-lang.org/en/

Multumesc anticipat!

Mihai Anca

to rubyonr...@googlegroups.com
Salut,

Pentru a lucra in Ruby on Rails iti trebuie totusi cunostinte de Ruby,
RoR este un framwork scris in Ruby iar codul tau trebuie scris tot in
Ruby.

Eu le-am invatat in paralel si nu cred ca e greu sa inveti sintaxa de
baza. Lucrurile celelalte le vei invata cu timpul.

Daca mai ai intrebari poti sa le pui pe grup.

Mihai

alexand...@gmail.com

to Ruby on Rails - Romania
'neata Zoli (yo2lux, nu?)

Vad ca ai mai pus mina intre timp pe ceva PHP, deci faci diferenta
intre limbaj si framework. RoR e doar o colectie de biblioteci scrise
in Ruby, din care multe augmenteaza limbajul in sine, iar majoritatea
sint dedicate crearii de site-uri web. Mi-e teama ca nu poti separa
RoR de Ruby dupa cum nu poti lucra in VHF fara sa ai statie :) sau nu
poti face trafic CW fara sa stii Morse (desi vad ca tu ai autorizatie
doar pentru 2 metri si mai jos, deci nu-ti bati capul cu asa
ceva :) ).

Mult succes! Sintem aici ca sa te ajutam.

Alex, yo5ooz

yo2lux

to Ruby on Rails - Romania
Mersi pentru raspuns! M-am lasat de radioamatorism de mult timp.
M-am gandit ca este o biblioteca, dar un singur lucru tot nu
inteleg :) pentru ce scopuri se foloseste RoR ? De exemplu cu PHP pot
sa creez un site dinamic, pot sa validez formulare, etc... Dar Ruby on
Rails cu ce ma poate ajuta ?

Multumesc

On Oct 19, 10:05 am, "a...@indigenious.ro" <alexandru.d...@gmail.com>

Mihai Anca

to rubyonr...@googlegroups.com
Salut,
O sa incerc sa iti raspund, ceilalti poate ma completeaza.

Spre exemplu tu faci in php site-urile dinamice de care zici.
Pentru ca repeti o parte din cod, si pentru a folosi diferite module
deja scrise folosesti un framework. Exemple de framework-uri in PHP
sunt Zend Framework, CakePHP, Symfony, etc.

Ruby on Rails este si el un framework, numai ca nu este scris in PHP
ci in Ruby. Si este facut pentru a scrie cat mai putin cod, lucrurile
comune gen validarea formularelor se face foarte usor.

Uite o lista de site-uri ce folosesc ROR, in ordinea traficului dupa
Alexa: http://rails100.pbwiki.com/Alexa+Rankings .

Mihai

Cezar Halmagean

to rubyonr...@googlegroups.com
Diferenta majora este limbajul folosit (Ruby). Ceea ce faci in RoR
poti sa faci si in PHP si in Java si in Perl, C, etc. Rezultatul final
este mai mult sau mai putin acelasi. Diferenta este in viteza cu care
ajungi acolo, cat de usor va fi sa intretii situl, de cati developeri
ai nevoie, cat de usor/bine poti extinde situl, etc

Fiecare limbaj are parti bune si parti rele, trebuie sa vezi exact de
ce ai nevoie.

Numai bine,
Cezar

alexand...@gmail.com

to Ruby on Rails - Romania
Sper sa nu intelegi gresit, dar tu faci lucrurile de-a-ndoaselea. Vrei
sa inveti ceva, dar inca nu stii la ce se foloseste, sau la ce te-ar
putea ajuta? (Sau chiar... ce e?) Adica e doar un hobby, sau cum? :)
Te-a atras numele? De unde stii ca vrei sa inveti RoR? :)

Florin Badea

to rubyonr...@googlegroups.com
gresit total. invatzand ruby sau orice alt limbaj te va indeparta de ideal tot mai mult.
porneste cu ruby on rails si vei invata pe parcurs si ruby, e inevitabil. Gandeste-te la un project de site ce vrei sa`l duci la bun sfarsit si fa-l in ROR.