Re: Timisoara ROR comunity meetup

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Salutare,

Mă scuzați că intervin cu un mesaj nu la subiect.

Dar ați uitat limba maternă?

E timpul să mai revizuiți niște scrieri de-a lui Caragiale, pe timpul lui franceza era la „modă” și coana Chirița într-adevăr abuzea de ea, acum s-a luat alt obicei la fel inutil de a băga engleza peste tot unde nu prea se potrivește și unde chiar deloc.

Propun să se facă o regulă pentru această listă, de a folosi doar româna pentru comunicare, excepție ar putea face termenii pentru care nu este încă echivalent.

Sunt pe net o mulțime de forumuri unde se poate de folosit engleza fără probleme, dar în acest grup local, chiar mi se pare abuziv. Luați exemplu de la germani, ruși, japonezi, etc, ei nu vor băga engleza în grupurile locale.

miercuri, 11 iulie 2012, 22:43:36 UTC+3, creature a scris:
We are starting a series of meetups trying to gather and grow the Ruby/Rails community in Timisoara. If you are a RoR programmer or interested in the new technologies( "what the cool kids use") then come and meet us

First round is on us!

Facebook : http://www.facebook.com/events/325467297528377/

Eugen

to rubyonr...@googlegroups.com
Vitalie, nu pune aproape de inima; folosirea l engleze in societatea romaneasca este un fenomen 'normal'.
Cuvintele gen ok, cool, chat, hit, feedback - demult au inlocuit echivalentele lor romanesti (care-s ele?).

--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.
Pentru a vizualiza această discuţie pe web, accesaţi https://groups.google.com/d/msg/rubyonrails-ro/-/NeXYJBXVnhcJ.

Eugen

to rubyonr...@googlegroups.com
Apropo, cand studiam in Romania, a fost un caz, in fatza intregei clase am zis ceva gen

'Soricelul este mai comod de folosit decat tastatura' - ca rezultat toata clasa, inclusiv profesora a ras in hohote pe seama mea.  Ceva gen 'haha, soricel! e MAUS bre, nu soricel, hahaha!'. Si in general, din experientza personala,  traducerea termenilor din engleza in romana provoca numai ras.

De fapt ce sa explic:

Asaca doamnelor si domnilor, contrar opiniei publice - in RMoldova, limba romana este mai repectata si mai pura!

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
@Eugen,

Folosirea termenilor englezi sau ce provin din alte limbi care nu au echivalent, este admisibilă.

Folosirea excesivă este un abuz.

Oare de ce englezii nu se râd de cuvântul mouse, dar românii se râd de șoricel? E nițel straniu faptul, cel puțin pentru mine.

Alexandru Griciuc

to rubyonr...@googlegroups.com
Fratilor, iarasi se deschide acest gen de topic... Cred ca 25%, daca nu mai mult din discutiile din acest grup sunt debate-uri legate de folosirea limbii engleze in loc de limba romana. Avand in vedere ca acesta este un grup de ruby, sau cel putin asta ar trebui sa fie si ca aproape toti devsi stiu engleza si probabil vorbesc romgleza, imo anybody should feel free to express themselves as it best suits them. Toti invatam ruby in engleza, probabil ca si programam in engleza, nu cred ca am vazut o aplicatie vreodata care sa aiba toate clasele si metodele denumite integral in romana, it kinda beats the purpose of convention over configuration daca facem si localizarea codului :))

Atat timp cat cineva considera ca se poate face mai bine inteles intr-o anumita problema daca se exprima in engleza, sau pur si simplu o face pentru ca este mai rapid asa decat sa stea sa caute niste echivalente in romana care oricum ar suna ca dracu it's fine by me. Toti de aici suntem vorbitori de limba engleza, let's face it nu prea poti sa inveti ruby/rails daca nu sti o boaba de engleza. Continuand asa cred ca oricine va prefera sa caute raspunsuri/posteze intrebari pe stack overflow decat sa vina aici unde oricum suntem o mana de oameni activi care au pretentia de a-si pastra identitatea nationala by bashing other people for posting topics in engleza / romgleza.

Nu cred ca grupul de ruby romania este un loc potrivit pentru astfel de initiative, ar trebui sa fim cat mai friendly si sa incurajam orice fel de activitate in grup scrisa oricum ar fi ea, atat timp cat se intelege. Si inca o chestie, cunosc multe persoane care, cel putin pe domeniul nostru, atunci cand se exprima si in engleza discutia ia o nota de prietenie, informalitate de care avem nevoie in acest grup.

Cheers!

2012/7/17 Vitalie Lazu <vitali...@gmail.com>

--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.
Pentru a vizualiza această discuţie pe web, accesaţi https://groups.google.com/d/msg/rubyonrails-ro/-/jvwc36sI0YkJ.

[...]

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Vehement categoric împotriva celor lenoși! Care după obicei folosesc
ce li-i lor mai comod, în schimb pentru restul este foarte incomod să
citească așa mesaje.

Vine un membru nou și hai să citească istoria grupului sau chiar
cacofonia romgleză. Își va scuipa sufletul săracul. Sau un reporter
care dorește să facă un reportaj despre acest grup și istoria lui.
Cine primul-l va trimite să învețe engleza?

Așa că hai lăsați maimuțărealea și nu stricați limba frumoasă pe care
mama v-a învățat. Eminescu, Ștefan cel Mare și alții cred că se învârt
în mormântul lor știind cum noi schimonosim comoara dată spre
păstrare.

Pfu... Ce timpuri am mai ajuns.

Mihai Tonea

to rubyonr...@googlegroups.com
Salut,

Singurul motiv pentru care sustin parerea lui Vitalie este ca suntem pe un grup de romania. Este adevarat ca aproape oricine stie engleza, dar nu vad rostul folosirii ei aici, si in plus este deranjant sa vezi alternativ ba romana, ba engleza dupa cum i se nazare fiecaruia.

Bafta!

2012/7/17 Vitalie Lazu <vit...@webng.md>
--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.

Alexandru Griciuc

to rubyonr...@googlegroups.com
@Vitalie o.O r u serious? Inainte sa vina un reporter sa faca un reportaj despre grup trebuie sa fie ceva activitate pe grup si chiar si asa nu prea vad asta sa se intample prea curand.
Tot ce vreau sa zic este ca ar trebui sa incurajam orice fel de postare, fiindca si asa sunt putine nu sa le atragem atentia ca au folosit un limbaj neadecvat. Daca este un membru nou care este intampinat cu o astfel de atitudine sigur nu va mai reveni.

@Mihai Am combinat excesiv romana cu engleza intr-un mod intentionat si fortat, nu cred ca este cineva care scrie asa, in general daca se posteaza ceva se posteaza in romana, integral engleza sau o romana usor combinata cu cateva cuvinte in engleza. Suntem un grup romanesc si ca urmare scriem si raspundem si in romana, ceea ce este unic pentru acest grup, cred ca acest lucru este suficient. Daca trebuie sa ne fortam sa scriem integral in limba romana atunci haideti toti sa folosim si diacritice, ca sa nu mai pocim limba.

[...]

Eugen

to rubyonr...@googlegroups.com
I18n.t('Is this trolling?', :locale => :ro)
> --
> Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.

Alexandru Griciuc

to rubyonr...@googlegroups.com
Hahaha!

Eugen cred ca mai corect ar fi:
I18n.t('Aceasta este activitatea pe care o face o creatura mitologica care traieste sub poduri', locale: :en) unless @group.rorromania?

Cheers m8!

P.S.: Scuze baietilor din Timisoara pentru ce s-a desfasurat pe topicul lor, felicitari pentru initiativa!

2012/7/17 Eugen <ciur....@gmail.com>

--

Alexandru Griciuc

Web Developer / CEO

Adresa:
E-mail:
 Str. Lucacesti 19A, Sector 6, Bucuresti
 agri...@webwire.ro
Web:  www.webwire.ro
Tel:  +4-0742.667.455

E-mail Disclaimer:

Informatiile continute de acest mesaj sunt confidentiale si sunt protejate prin lege. Este trimis exclusiv in atentia persoanei  sau entitatii careia ii este adresat si altor persoane autorizate sa il primeasca. Daca nu sunteti destinatarul acestui mesaj sunteti informat prin prezenta ca orice dezvaluire, utilizare, copiere sau distribuire a continutului acestui mesaj este strict interzisa si este ilegala.  WebWire Design and Development nu isi asuma responsabilitatea pentru acuratetea sau integritatea transmiterii informatiilor continute de acest comunicat, nici pentru termenul primirii sale. Daca ati primit acest mesaj din eroare, va rugam sa ne informati prin mail la adresa: off...@webwire.ro

The information contained in this communication is confidential and is legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking action in reliance of the contents of this information is strictly prohibited and is unlawful.  WebWire Design and Development is neither liable for the proper, complete transmission of the information contained in this communication nor any delay in its receipt. If you have received this message in error, please notify us at once Mail to: off...@webwire.ro.

Alexandru-Emil Lupu

to rubyonr...@googlegroups.com
Dudes... Seriously ...

Cand am o problema si nu stiu cum s-o rezolv incerc sa caut raspunsul si rezolvarea in engleza... Credeti-ma ca e al dracu' de frustrant sa gasesc problema (si posibil rezolvarea) de care ma lovesc in alta limba (sa zicem ceha). Sincer, am crezut ca vorbim si noi de probleme de "Ruby pe şine", de ajutorul reciproc pentru locuri de munca, 'Tips & tricks' (lol sinonimul care-mi vine in minte ar fi "hint") ... pentru munca la distanta ... sau alte lucruri de genul asta.

Noi nu mai folosim cuvinte de genul "ședinta" (= meeting), "serviciu" ( = job), "poșta electronica" (e-mail), "discutie" ( = chat). In programare noi nu spunem ca e o variabila de tip logic, dar spunem ca e de tip Boolean. Nu mai spunem ca variabila este numar intreg ci este Integer, nu e real e Float ... nu e Vector  este Array, nu e lista e Hash ... si asa mai departe ... pot sa continui acest email mult si bine ... insa cred ca s-a inteles ceea ce vreau sa subliniez

Daca stam acuma sa decidem daca e mai bine sa vorbim engleza sau romana, cred ca e alegerea fiecaruia.
@ Vitalie, nu te cunosc insa:
 "coana Chirița într-adevăr abuzea de ea" ... ce inseamna "a abuzea"? Nu am auzit de termen, si sincer, nici DEX(online)
" excepție ar putea face termenii pentru care nu *este* încă echivalent."  Aici cred ca ai un mare dezacord ... de genul "care este". Eu, sincer as citi " excepție ar putea face termenii pentru care nu *exista* încă un echivalent." sau " excepție ar putea face termenii care nu *au* încă echivalent"

"Vehement categoric împotriva celor lenoși! Care după obicei folosesc ce li-i lor mai comod" ... Sincer : de la ce vine asta ? "li-i" ... vreun regionalism de la "le este" ? ... ce inseamna "lenoș" ?

Alex

2012/7/17 Alexandru Griciuc <agri...@webwire.ro>

--
Have a nice day!

Alecs
Certified ScrumMaster

P.S. If you are on a list, please don't contact me privately, unless i have allowed to. Further messages will be ignored.

There are no cannibals alive! I have ate the last one yesterday ...
I am on web:  http://www.alecslupu.ro/
I am on twitter: http://twitter.com/alecslupu
I am on linkedIn: http://www.linkedin.com/in/alecslupu
Tel: (+4)0722 621 280

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Alecs,

Și eu sunt adeptul că dacă-mi pun un scop, ajung acolo și la
Scaraoțchi în spinare, dar totuși nu arunc ceva din tezaurul național
cu totul cum ar fi limba, termeni voi lua desigur, că e de ajuns și de
rămas în a noastră limbă a cuvintelor de proveniență latină,
franțuzească, slavonă, engleză, etc.

Mulțumesc pentru corecții, am fost grăbit de data aceea, cer scuze.
Dar mă așteptam la ceva mai constructiv și m-am convins încă odată de
aforismul „Nu băga bățul în stupul cu albine”. :D Dar totuși eu m-am
protejat cu haine speciale ca prisăcarul.

Apropo de lenoși, pentru unii termeni ai consultat dexul, dar pentru alți nu.
http://www.webdex.ro/online/dictionar/leno%C8%99i

Dar totuși mi se pare destul de *ofensator*, când vine o creatură și
se înregistrează, cum o face probabil pe majoritatea forumurilor ca să
trimită spam, pe listă, trimite un mesaj copiat și lipit de pe un alt
site(desigur din descrierea evenimentului de pe facebook), probabil
ceva de genul meetup.com și chiar ce nu a fost alcătuit personal și
noi trebuie să-i tolerăm lenevia?!!

Hai fiți serioși. Închipuiți-vă că vă vine cineva în ospeție, vă pune
un casetofon cu o înregistrarea într-o limbă pe care o cunoașteți și
apoi după ce ați ascultat pleacă. Veți încuraja așa oaspeți? Cu toate
că până acum n-au venit prea multe suflete în ospeție...

În data de 17 iulie 2012, 18:37, Alexandru-Emil Lupu
<gang....@gmail.com> a scris:

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Fiindcă Măriile Voastre v-ați ostenit și ați consumat timp și energie pentru a comenta ale mele cugetări referitor la stilul de discuție de toți primit în comunitățile locale, nu doar în România, nu pot să nu vă i-au în seamă și mă simt obligat să vă răspund, spre nădejdea că mă veți înțelege ce am dorit eu să spun și să îndrept cu comentariile mele de mai sus în acest grup local alcătuit din programatori-urmași ai vitejilor Ștefan cel Mare, Vlad Țepeș și Mihai Viteazul.

Stați! Și totuși vă sfătui spre înțelegerea problemelor delicate ce se discută aici să împrumutați puțină înțelepciune de la Dănilă Prepeleac a lui Ion Creangă care l-a dus de nas pe drac să-l ducă în spinare în jurul iazului și pe de asupra i-a mai trăsnit o măciucă între ochi.

Deci subiectul acesta se lungește și ce-i care se alătură datorită propriei lenevii, citesc printre rânduri mesajele de mai sus, de aceea voi fi nevoit să mă repet.

Pentru Marko: Tu l-ai scris în engleză din lene că așa ai făcut și pe facebook(dacă este al tău desigur contul lui creature, cel ce a început această discuție după mine de învățătură, după alții fără rost), chiar o frază în română este așa greu de scris? Doar n-ai organizat asemenea eveniment într-o țară străină. Și nu ne vei deranja chiar deloc dacă vei mai trimite anunțuri de acest fel, dar formulându-le mai minuțios și cu respect față de majoritatea persoanelor în grup, care ar prefera să citească texte în română. Ultimul mesaj în engleză s-a postat în ianuarie și tot de un spamer de la resurse umane care exact la fel a copiat textul de altundeva.

Pentru Viorel: ha, obsesii lingvistice... Eu aș spune lupta contra lenei! Deja am înțeles până unde vedeți dvs... Și cum devine acest subiect serios că necesită intervenția Măriei Voastre și care intervenție nu prea s-a mai manifestat pe listă decât de două ori și nu în subiecte legate de programare?

Marius Corici

to rubyonr...@googlegroups.com
Vitalie, asta nu este un grup gen "Cenaclul Flacara". Sincer, esti penibil.
Nu o spun cu rautate, o spun pur si simplu.
--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on
Rails) - România” din Grupuri Google.

Pentru a vizualiza această discuţie pe web, accesaţi
https://groups.google.com/d/msg/rubyonrails-ro/-/EuRtikHF-RwJ.

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Bună ziua Mister Corici,

Vă mulțumesc pentru asocierea mentală ce ați făcut-o dvs referitor la
persoana mea din așa puține date pe care le aveți. Dar știți de ce?
Fiindcă nu mă puteți pune și fierbe în aceeași oală unde fierbeți dvs.
Hm, mi se pare un nume destul de fălos pentru domenul
intelligentics.ro ce-l folosiți pentru adresa electronică din cauza că
ați scos o concluzie atât de rapidă din asemenea puține date, care
după definiție nu poate fi inteligentă, și unde mai pui că acest site
nu conține nimic inteligent, nici chiar banala pagină de construcție.
Și eu la fel fără nici un fel de răutate, doar constat un fapt pe care
poate verifica oricine. :P

Pentru alți *colegi de breaslă* i-aș ruga să nu considere vorbele dlui
Corici ca adevăr incontestabil, știind bine psihica omului în asemenea
situații, că dacă zice unul așa, și altul tot așa, atunci individul nu
mai depune efort să verifice singur și crede până la sânge „adevărul”
spus de alții, în cazuri mai extreme poate chiar să moară pentru acel
„adevăr”.

Deci folosiți gândirea dvs activ și cântăriți toate aceste „bucate”
prin propria experiență și verificați personal cum puteți mai bine un
lucru, înainte de-al considera adevăr.

Pace vouă fraților!
Vitalie.

Subiect: Re: Timisoara ROR comunity meetup
Către: rubyonr...@googlegroups.com

Vitalie, asta nu este un grup gen "Cenaclul Flacara". Sincer, esti
penibil. Nu o spun cu rautate, o spun pur si simplu.

--
Best regards,
Vitalie

Mihai Tonea

to rubyonr...@googlegroups.com
Discutia asta degenereaza aiurea. Cineva ar trebui sa sa opeasca in a raspunde, pentru ca nu este nimic constructiv in polemica asta.

@Vitalie - esti prea agresiv in incercarea de a impune niste reguli pe care nimeni nu le accepta (reguli pe care chiar tu le incalci: "un fapt pe care poate verifica oricine" in loc de "il poate verifica", "ce-i care se alătură" in loc de "cei care" - doar 2 exemple care sar in ochi)

@restul - omul si-a spus parerea, o putem accepta sau nu, dar nu cred ca trebuie sa ne spamam cu gunoaie degeaba

2012/7/21 Vitalie Lazu <vitali...@gmail.com>
--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.

330.gif

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Mihai,

Mulțumesc pentru corecții.

Eu mă opresc aici.
330.gif

Daniel

to rubyonr...@googlegroups.com
Salut,

Nu vreau sa ma bag ca musca in lapte in discutie, dar cred ca singurul lucru de care Vitalie este vinovat e exces de zel, intrucat ce spune e cat se poate de adevarat.

Asa cum trebuie sa stii sa pui o intrebare intr-un mod inteligent, e numai firesc sa-ti adjustezi invitatia in functie de circumstante.

Inteleg sa publici un gem, apoi il postezi si aici copind descrierea in engleza, dar mailul de la care a pornit totul doar a fost aruncat aici, fapt pentru care cel care l-a postat a raspuns de-abia dupa ce evenimentul s-a terminat.

Mersi,
Daniel

2012/7/21 Vitalie Lazu <vit...@webng.md>
330.gif