Retrospectiva grupului

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Salutare,

Acest grup este la fel ca o bucată de pământ lăsată în voia soartei și suntem bucuroși că vântul aduce orice buruiană. Dar avem oare nevoie de ele?

Pentru a crește un grup activ, trebuie de muncit la el și de creat conținut calitativ, nu vine fiecare și aruncă câte o ofertă de muncă sau altă noutate în format inadmisibil.

De aceea dacă ne apucăm să creștem ceva util din acest grup, atunci regulile trebuie să fie respectate și prima ar fi să scriem corect și cu diacritice. Pentru cei care nu cunosc termenii în traducere, ar fi util să revizuie situl http://i18n.ro/home

Pentru a trezi activitatea grupului, după părerea mea trebuie de făcut la început câte un rezumat săptămânal cu evenimente și noutăți din lumea Ruby și Rails. Eu sunt de acord să sponsorizez asemenea muncă. Trebuie să discutăm cine este disponibil și cu ce preț va face acest lucru util comunității.

În plus mai multe întâlniri locale cu membrii interesați de acest grup.

Ce ziceți?

marți, 17 iulie 2012, 14:31:38 UTC+3, AlexG a scris:
@Vitalie o.O r u serious? Inainte sa vina un reporter sa faca un reportaj despre grup trebuie sa fie ceva activitate pe grup si chiar si asa nu prea vad asta sa se intample prea curand.
Tot ce vreau sa zic este ca ar trebui sa incurajam orice fel de postare, fiindca si asa sunt putine nu sa le atragem atentia ca au folosit un limbaj neadecvat. Daca este un membru nou care este intampinat cu o astfel de atitudine sigur nu va mai reveni.

@Mihai Am combinat excesiv romana cu engleza intr-un mod intentionat si fortat, nu cred ca este cineva care scrie asa, in general daca se posteaza ceva se posteaza in romana, integral engleza sau o romana usor combinata cu cateva cuvinte in engleza. Suntem un grup romanesc si ca urmare scriem si raspundem si in romana, ceea ce este unic pentru acest grup, cred ca acest lucru este suficient. Daca trebuie sa ne fortam sa scriem integral in limba romana atunci haideti toti sa folosim si diacritice, ca sa nu mai pocim limba.

Mihai Tonea

to rubyonr...@googlegroups.com
"regulile trebuie să fie respectate și prima ar fi să scriem corect și cu diacritice"

Hai sa nu exageram totusi :D

Nu o sa scriu cu diacritice decat pe hartie, iar greseli gramaticale mai face si ministrul educatiei :D .

Exista multe notiuni care se exprima mai simplu in engleza (array in loc de vector, hash in loc de vector asociativ, mouse in loc de soarec, etc...). Totul este sa incercam sa scriem in romana si "citibil" pe cat se poate :)

2012/7/17 Vitalie Lazu <vitali...@gmail.com>

--
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Ruby (on Rails) - România” din Grupuri Google.
Pentru a vizualiza această discuţie pe web, accesaţi https://groups.google.com/d/msg/rubyonrails-ro/-/Mu6OSPiKA9IJ.

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Ce-ar fi dacă și un autor de carte așa ar gândi? nu scriu cu
diacritice, că e mai ușor pentru mine să tapez, dar mai greu pentru
cititori să citească.

Chestiunea diacriticelor ține de obișnuință, dar schimbarea
obiceiurilor este doar favorabilă pentru fiecare.

Dacă dorești cuiva bine, faci partea grea a lucrului, celuilalt îi
revine partea ușoară și invers.

Cezar Halmagean

to rubyonr...@googlegroups.com
Cred ca ar fi mai interesant de urmarit discutii care sa aibe legatura cu Ruby/Rails decat cele despre "frumusetea" limbii romane. Nu am nici o preferinta legata de modul de exprimare atata timp cat pe grup exista continut interesant. De asemenea, nici eu nu am sa ma supun unor reguli aberante de ortografie.

Cezar

July 17, 2012 6:49 PM
[...]

Mihai Tonea

to rubyonr...@googlegroups.com
Nu cred ca lipsa diacriticelor ingreuneaza intelegerea textului.

In plus noi nu suntem scriitori, nu publicam chestii, nu scriem nimic oficial, ci doar incercam sa transmitem informatii "ad-hoc".

Cred ca subiectul asta ar cam trebui sa se termine, ca deviem aiurea pe chichite neimportante :)

Marius Corici

to rubyonr...@googlegroups.com

Am scris acum ceva vreme pe acest grup despre o initiativa a echipei Hack a Server unde anuntam o tabara gratuita de 7 zile pentru impatimitii de RoR. Articolul este aici: http://blog.hackaserver.com/hack-a-server-2012-summer-camp/ Ceea ce nu inteleg este cum de o actiune legata de RoR GRATUITA si cu oportunitati de networking in RoR fata in fata (era sa scriu face to face), o intalnire cu unii dintre cei mai tari hackeri etici din Romania si distractie la maxim repet, GRATUITA, a ramas in aer, fara niciun reply iar o chestie care pana la urma nu are de-aface cu RoR-ul in sine, a iscat atatea discutii.

Felicitari

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Dl Marius,

De exemplu eu nu-s interesat în spargerea serverelor, mă preocupa
aceasta în tinerețe când eram încă necopt . ;-)

Dar sunt din RM și am nevoie de viză pentru a trece frontiera, aș fi
fost foarte bucuros să discut cu așa numiții „cei mai tari hackeri”.
Zilele acestea încercăm să rezolvăm să particip la FLOSSCamp.
https://plus.google.com/events/c0iculb3r86g27vcpsn1avecjrs/116195563418553437509

Dar o altă probabilă cauză pentru așa puțin interes, poate fi și
perioada estivală, când toți pleacă la odihnă.

Totuși sunt înclinat să cred că nu suntem uniți și nițel speriați, nu
se duce nimeni singur într-o gașcă străină. Sau cum se mai vehicula o
vorbă: 5 români sunt mai deștepți decât 5 americani fiecare în parte,
dar 5 americani uniți sunt mai deștepți decât 5 români uniți. Cred că
aici e buba și cum ar zice alții chiar a devenit genetică :P.

În data de 17 iulie 2012, 20:28, Marius Corici
<mar...@intelligentics.ro> a scris:

Marius Corici

to rubyonr...@googlegroups.com
Vitalie,

Am sa cad de pe scaun daca ma mai iei cu "Dl". :-)))) Pe de alta parte, ce faceai tu in copilarie, necopt fiind, in afara de termenul de "hacker" nu are nimic in comun cu ceea ce facem noi. Poate ca nu esti interesat in gassirea vulnerabilitatilor in servere si sa fii platit pentru asta, dar poate esti interesat de ati creste securitatea serverelor si aplicatiilor web care le rulezi. Daca ai fi citit "Landing Page-ul" (https://hackaserver.com) si putin din blog, macar putin, crede-ma ca ai fi inteles conceptul care chiar sprijina (asta-i si scopul direct) companiile sa-si imbunatateasca securitatea serverelor si a aplicatiilor web (cele care dezvotla astfel de aplicatii) cu costuri extrem de mici comparativ cu serviciile oferite de comapnii specializate pe pentesting.

In fine... . Spor cu viza

Marius Corici

to rubyonr...@googlegroups.com
@Vitalie Iar daca chiar citeai blogul nostru, dadeai si de articolul asta care chiar are legatura cu FLOSS http://blog.hackaserver.com/hack-a-server-helps-open-source-projects/

Radu Cugut

to rubyonr...@googlegroups.com
+1

2012/7/17 Cezar Halmagean <ce...@mixandgo.com>

--
Radu Cugut

postbox-contact.jpg

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Dl Marius,

Repejor, țineți-vă bine de scaun! :P Mie-mi pare că dvs pe ușă ați
scris ”tâmplărie”, dar când intri e „bucătărie”, 7 zile de php –
cerințe rails și bootstrap, după experiență proprie programatorii de
ruby nu prea au ochi să vadă pîhîpî, eu cu un an în urmă tot așa eram.

Cât despre spargeri, ne pricepem de minune, mai rău cu creația, poți
găsi o sumedenie de grupuri în românia care fură cărți de credite și
pe urmă se chinuie să le vândă. Dar să creeze un limbaj ca ruby, nici
un „deștept” din acele grupe nu se apucă. E caracteristic național să
distrugem ce au muncit alții în sudoarea frunții, cum ar fi limba
română de exemplu și alte patrimonii ce timpul le nimicește fără
atenția noastră ...

În data de 17 iulie 2012, 20:55, Marius Corici

Marius Corici

to rubyonr...@googlegroups.com
Vitalie, daca citeai atent (ceea ce este prioritar in programare) PHP = Pool Hacking Party. Este jocul de cuvinte care mi s-a parut foarte bine venit mai ales stiind "iubirea dintre PHP-isti si RoR-isti. :-)))

Vitalie Lazu

to rubyonr...@googlegroups.com
Dl Marius,

Dacă cunoașteți psihica lui homo interneticus și ceva de UX, ați ști că
aceste ființe cu materie cenușie în interiorul craniului nu citesc
paginile, dar le scanează.

http://www.useit.com/alertbox/9710a.html

Și deci dacă scrieți o noutate, trebuie de avut în minte pentru cine o
scrieți: pentru sine(cum vă place) sau pentru vizitatori(cum ei să
înțeleagă mai bine mesajul).