KRIPTOGRAFIJA

petar93simovic

to razmena...@googlegroups.com
Samo jedno malo obaveštenje u vezi sa današnjim aktivnostima.
Kriptografija ponovo kreće od sledeće nedelje u starom terminu posle logike.
Ja cu denas svratiti do laba na 2h (od 15 do 17)  onako nezvanično, a zvanične radionice kreću od 19-og.
Pozdrav.

petar93simovic

to razmena...@googlegroups.com
Sutra (u nedelju) radionica kriptografije (šifrovanja) od 18h od prilike tj. posle logike.
Ja najavljujem da cu ispricati nesto anonimnom slanju poruka preko Mixmaster i Mixminion mreza kao i o anonimnim mejlinglistima/grupama poput Alt.Anonimous.Messages google grupe i decentralizovanih anonimnih mejlova i mejling lista preko Bitmessage programa/mreze.
U svakom sluceju bice zanimljivo i nije potrebno nikakvo predznanje.
Bice i demonstracije na racunarima pa je pozeljno imati svoj racunar ali ne i obavezno.

Pored ovoga mozemo pricati i o drugim temama.
Pozdrav i vidimo se.

petar93simovic

to razmenaveština, petar93...@gmail.com
Na danasnjoj radionici kriptografije bi pokazao kako se brisu podaci sa hard diska na siguran nacin.
Ovo ce se u glavnom odnositi na Linux a pomenucu i programe za Widows, OS X, Android.
Takodje bice reci i zasto je sigurno brisanje podataka sa usb-a i SSD diskova neuporedivo teze.
Radionica pocinje posle teorije igara i logike danas od 18:30h
Vidimo se.

petar93simovic

to razmenaveština
Danas nastavljamo sa kriptografijom.
Ja cu doci u lab od 18h, od kada moze poceti radionica.
Tema je "Šifrovanje lokalnih dataka na gnu/linux računarima"
Koristićemo programe sa GUI-jem Crypkeeper, miniLock, TrueCtypt, Cryptomator i OpenSSL koji je bez GUI-ja ali je podrazumevano instaliran na svim linux operativnim sistemima.

Vidimo se.

petar93simovic

to razmenaveština
Sutrašnja radionica kriptografije kreće od 15h.
Počećemo sa rešavanjem kriptografske zagonetke/rebusa sa http://desconzts5unl4wi.onion/
sajta, a ako nam ostane vremena možemo popričati o METAPODACIMA

petar93simovic

to razmenaveština
Sajtu http://desconzts5unl4wi.onion/ je moguce pristupiti preko tor-a.
A mogu da kažem nešto i o STEGANOGRAFIJI pošto je korišćena u kripto-zagonetci
Vidimo se.

petar93simovic

to razmenaveština
Danas nece biti radionice kritografije kao ni sledece nedelje zbog BalCCon-a.

petar93simovic

to razmenaveština
Sutra će se održati radionica kriptografije.
Plan je da raygovaramo o budućoj kripto-žurci: ideje, sugestije, želje ...
Osim toga želeo bih da bolje objasnim upotrebu VPN-a i TOR-a kao i jedini način da se sigurno kombinuju.

Nikola Todorovic

to razmena...@googlegroups.com

Kad počinje?

petar93simovic

to razmenaveština
Izinjavam se zbog izostavljanja te informacije.
Počinje u 15h i traje do 17 ili 18 zavisno od sledeće radionice, a može i duže ako za time buude potrebe i ako posle kriptogreafije ne bude druge radionice.

Arandjel Bojanovic

On 19 Sep 2015 21:45, "petar93simovic" <petar93...@gmail.com> wrote:

> Izinjavam se zbog izostavljanja te informacije.
> Počinje u 15h i traje do 17 ili 18 zavisno od sledeće radionice, a može i duže ako za time buude potrebe i ako posle kriptogreafije ne bude druge radionice.

nece biti logike sutra

petar93simovic

to razmenaveština
Radionica kriptografije sutra će početi od 16h.
Tema je Tor mreža: kako se i za šta koristi, kao i ograničenja i kako je koristiti uz druge programe.
Vidimo ce.

petar93simovic

to razmenaveština
Сутрашња радионица криптографије (шифровања) ће почети од 16 часова.
Наставићемо sa Toр (ТОR) mreжом и после шифровањем мејла помоћу ГПГ (GPG) programa.
Научићемо да направимо и стартујемо сопствени сајт на Тор мрежи са произволјних неколико почетних слова попут фејсбуковог сајта на Тор-у (www.facebookcorewwwi.onion), и да брзо и лако учинимо фајлове са нашег рачунара доступне за анонимно преузиманје преко Тор-а.
Ако будемо имали времена, почећемо и са коришћењем ТАИЛС (TAILS) и/или ФРИПТО (FREEPTO) и/или Хуникс (WHOONIX)  оперативног система преко виртуелне машине или директног покретанја са спољног медијума.
Ово је само предлог, а радионица се може на лицу места прилагођавати потребама и интересовањима учесника.
Ko moже нека понесе свој рачунар.

Petar

to razmena...@googlegroups.com

petar93simovic

to razmenaveština
Кратки резиме данашње радионице:
Данас смо подесили Тор из фајла /etc/tor/torrc где смо скинули # испред фалјова
HiddenServiceDir /var/lib/tor/hidden_service/
HiddenServicePort 80 127.0.0.1:80
После овога ће се појавити фајлови у директоријуму /var/lib/tor/hidden_service
У фајлу hostname се налази тор адреса сајта који конфигуришемо, то треба да запамтимо за последњи корак.
Затим смо инсталирали веб сервер (енџиникс или апач) и едитовали главну страницу (index.html) која се обично налази
/usr/share/nginx/html
да изгледа како ми желимо, то ће бити главна страна нашег сајта.
За ово је било потребно да имамо инсталиран Тор на рачунару.
После овога је потребно рестартовати и енџиникс и тор.
У овом последњем кораку треба да у тор претраживачу одемо на адресу из фајла hostname.
И то је то, сада смо бесплатно подесили анониман сајт на Тор-у доступан свим корисницима ове мреже док је наш рачунар на њој.

petar93simovic

to razmenaveština
Sutra astavljamo sa radionicom kriptografije od 15h.
Fokusiraćemo se na objašnjavanje i razumevanje heš (hash) funkcija i kriptografije javnim/tajnim ključem.
Ovo obnavljanje gradiva je u cilju sticanja osnovnih predznanja za razumevanje Bitcoin tehnologija i ostalih koji se zasnivaju "Blockchain" tehnologijama.
U planu je da ovog meseca u lab dođu ljudi sa prošlog "Bitcoin meetup"-a i sa njima razmenimo znanja i bitcoin-e.

petar93simovic

to razmenaveština
Danas smo objasnili kako funkcionišu heš funkcije i gde se i kako najčešće koriste. drugi deo oko GPG-a ko nije ispratio,  želi da podesi podršku za slanje i primanje šifrovane pošte to može i učiniti po uputstvu koje sam pisao za česopis Libre! na strani 44 27-og ibroja izdanja (https://libre.lugons.org/index.php/broj-27/). Tu je opisan postupak za Thunderbird mejl klijent -- nezavistan od platforme (važi i za MacOS, Windows, Linux).
Sve probleme možemo rešiti na sledećoj radionici. Srećno !

petar93simovic

to razmenaveština
Kriptoparti se nastavlja i sutra od 13h.
Radimo jitsi i/ili Tox.
Ukoliko je neko propustio da napravi GPG ključeve i to može uraditi i kod kuće i za vreme radionice, a ja ću ih potpisati.
Vidimo se.

fr1sk

to razmenaveština
Ja neću moći da dođem sutra jer nisam u bgu. Vidimo se neki dan u toku nedelje :)

petar93simovic

to razmenaveština
Javio mi je Ćavi i Nela da u labu nije bilo interneta jer nije bio uplaćen, i da je Bojan danas uplatio.
Ukoliko ne budemo imali net, radićemo "Sigurno brisanje podataka" , "Brisanje metapodataka" i upoznati se sa HASH funkcijama.
Tokom sledeće nedelje će mo imati "Bitcoin meetup" u labu, pa ćemo se sutra i pripremiti i upoznati sa tehnologijama na kojima se zasniva Bitcoin i druge kripto-valute. Pogledaćemo i neki video koji ilustruje način funkcionisanja Bitcoin-a kao i kako napraviti novčanik i primiti/poslati bitcoin-e.

petar93simovic

to razmenaveština
Možete pratiti ovaj tred za informacije, komentare i prijavljivanje/potrvđivanje dolaska: http://www.meetup.com/Beograd-Bitcoin-Meetup/messages/boards/thread/49342031

petar93simovic

to razmenaveština
Ove ndelje nce biti kriptografije.

petar93simovic

to razmenaveština
Za sada ideja je da se u nedelju bavimo kombinovnjem VPN-a i TOR-a i upoznmo sa sigurnim operativnim Whonix.
Alternativa bi bila da radimo Jitsi/Tox za sifrovanu video/audio komunikaciju.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
U koje vreme je planirano da se okupimo?

Petar

to razmena...@googlegroups.com

Arandjel Bojanovic

Petar