Prevod EWD 1175: "Snage akademske delatnosti"

Bojan Petrovic

to razmena...@googlegroups.com
Ćao svima,

Preveo sam tekst "Strengths of the Academic Enterprise" Edsgera Dajkstre (EWD 1175) iz 1994., u kojem on iznosi svoje stavove o saradnji univerziteta i IT industrije:

https://github.com/ALPHA-60/prevodi/blob/master/EWD_1175__Snage_akademske_delatnosti.asciidoc

Tekst je meni pomogao da u glavi uspostavim nekakav koordinatni sistem.

Nadam se da će vam biti zanimljiv.

Pozdrav,
Bojan

P.S. Ako naletite na neke greške slobodno mi javite, rado ću ih ispraviti.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
super,hvala.

Damjan Pavlica

to razmenavestina
hvala majstore!

Bojan Petrovic

On Mon, May 11, 2015, at 02:04 PM, Damjan Pavlica wrote:
> hvala majstore!

Nema na čemu! Širi dalje! :)

Već sam dobio neke super sugestije za ispravku prevoda, pa je tekst sada malo pristojniji.

Драган Сатарић

to razmena...@googlegroups.com
Ovo je mnogo dobro.
Hvala na trudu.

d:3.141592653589793238462643383279502884197169399

Dragan Cvetinovic

to razmena...@googlegroups.com
100% Dajkstra. :)
Svaka cast za prevod!

blaeks biofor

to razmena...@googlegroups.com
vau, kakva poslastica!

Filip Dulic

to razmenaveština, bojan_p...@fastmail.fm
Znam da je ovo najgora forma nekromanije sto dizem ovu temu iz nedodjije, ali nekao mi je relevantna vezano za desavanja kod nas.
http://startit.rs/gusenje-softverskog-smera-na-ftnu-zarad-jednog-od-kompanijskih-profesori-pokrenuli-peticiju-protiv-dekana/

Bojan Petrovic

to Filip Dulic, razmenaveština

On Mon, Sep 28, 2015, at 05:09 PM, Filip Dulic wrote:
> Znam da je ovo najgora forma nekromanije sto dizem ovu temu iz nedodjije, ali nekao mi je relevantna vezano za desavanja kod nas.
> [...]

Hvala puno Filipe.

Što se mene tiče, ovo može i da ostane permanentno otvorena tema u kojoj bi se akumulirale relevantne informacije u vezi sa ovom temom.

Evo, u to ime, i jedan link od mene, prilično jezivog sadržaja.

http://monitor.icef.com/2015/09/japanese-government-asks-universities-to-close-social-sciences-and-humanities-faculties/

Ne mogu da se otmem utisku da je u vesti došlo do nekog iskrivljenja, jer sam naslov zvuči potpuno morbidno, ali nisam još video neko alternativno tumačenje.

Pozdrav,
Bojan

Bojan Petrovic

to razmena...@googlegroups.com
Dodao bih i ovaj link sa komentarom Olega Maštruka:

Australia Replaces History And Geography With Coding In New Primary School Curriculum

http://www.techtimes.com/articles/86669/20150921/australia-replaces-history-and-geography-with-coding-in-new-primary-school-curriculum.htm

Olegov komentar iz https://www.facebook.com/oleg.mastruko.private/posts/827911873994388 je dole (Marcell je takođe imao komentar na ovaj post u kojem je sagledavao stvar iz nešto drugačije perspektive):

Gledam kako moji IT-evci šeraju i svršavaju od oduševljenja na ovu vijest. Australija uvodi nastavu programiranja (kodiranja) u osnovnu školu nauštrb povijesti i zemljopisa. Super! I mi trebamo tako!

Osim što nije super, i što je u pitanju valjda najgora moguća obrazovna odluka što postoji. Enivej, samo par stvari. Prvo, kodiranje nije STEM! Još jednom: KODIRANJE NIJE STEM!! Kodiranje je pola rudarenje, pola Tetris, nije nikakva genijalnost i ne stvara buduće IT genije, startupaše i Tesle i Elone Muskove, nego buduće dronove bez socijalnih vještina i ikakvog širokog znanja. A uz to i nije STEM. Općenito se od hrvatskih IT-evaca malo njih bavi klasičnim programiranjem, popnu se na razinu managera, pokreću neke startupe, rade poslovne planove, sjede na sastancima i prodaju baze, neš ti, svi se prave kao da su neki veliki koderi, a mogu se kladiti da ih 90% u zadnjih godinu dana nije napisalo liniju koda. I to je OK. Samo dok ne glume da je kodiranje šatro bitno jer dnevni posao većine IT-evaca pokazuje da nije.

STEM - science, technology, engineering, maths. Science - super, iako je širok pojam, šta sve predstavlja science? Za Internet generaciju science su glupe sličice sa Fejs pagea I Fucking Love Science (koje nemaju veze sa znanošću) i citati turbo napornog DeGrasse Tysona izvađeni iz konteksta. To nije science. Pravi science je uporan metodičan rad koji nema veze s kodiranjem, i, nekom paradoksalno, može se bolje naučiti iz nekih lekcija povijesti, koja se ovim reformama reže. Technology - ne znam što to znači, ako znači igranje na iPadu jebeš to. Ako znači robotiku super. Engineering - super, svakako. Maths - svakako, ali do određene mjere, ko nije talentiran nema smisla da forsira, neće se usrećiti rješavanjem 1000 zadataka koje ne zna riješiti, a niti mu realno trebaju u životu.

To je dakle STEM, kupus u kojem ima sve i svašta, a kodiranje čak ni nije STEM! Kodiranje je rudarstvo + tetris i ne sprema čovjeka za ništa osim tupeži. A i ta tupež se lako nauči, svatko može postati developer u 35-oj ako hoće, na večernjem tečaju. Razvojna okružja su tako specifična i tako se brzo mijenjaju da ti samo treba 20 sati vremena dnevno i koncentracija igrača Tetrisa da se time baviš. Većini, realno, to brzo dopizdi. A tko u tome zaista uživa - super, neka uživa. Plus, djecu u osnovnjaku ne možeš učiti specifičnim alatima jer će za par godina biti zastarjeli, možeš ih učiti nekim općim konceptima a to je u programiranju gotovo beskorisno.

Neka si klinci lijepo sami odluče koliko ih zanima kodiranje, negdje u dobi kad i inače biraju mladenačke interese, dakle oko 16-17 god. Koga zanima tada - samo naprijed. Nije ništa izgubio neučenjem kodiranja u osnovnjaku.

Povijest i zemljopis, s druge strane, pa to su dvije najkorisnije banke znanja o ovom svijetu, što uopće postoje. Povijest te ne uči samo povijesti, povijest te uči doslovno svemu. A zemljopis je jednostavno poznavanje mjesta gdje živiš, kao što dijete učiš da upozna kvart gdje živi globalizirana generacija mora poznavati cijeli planet. Ako se već nešto žrtvuje da se uvede kodiranje, onda bi trebali žrtvovati nešto drugo.

Ukratko katastrofalna odluka, ali valjda je moderno oduševiti se nečim što tako fura na IT, makar površno i nepromišljeno

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Дефинитивно не разумем део да је учење општих концепата у програмирању бескорисно. Мислио сам да је то главно. Можда грешим.

Такође, програмирање и математика се практично не разликују. Наравно да се задаци који се раде увек могу довести до баналности или пак до немогуће мисије.

За математику такође важи да подиже ниво опште интелигенције, а онда то важи и за еквивалентно програмирање.

Luka Kurjački

to razmena...@googlegroups.com
Bojane,

hvala mnogo za ove linkove. Vrlo važne stvari o kojima bi trebalo svako da razmišlja, nikako samo programeri.

Nego, kod mene je i dalje ''Get Lamp'', DVD o tekstualnim avanturama što si mi pozajmio :) Ne bih da zauvek ostanem jedan od onih što pozajmljuju uvek a vrate nikad, pa reci kad ti odgovara da svratim do hekleba da ti to konačno vratim.

LK

''Fon Lempke je počeo da se predaje mislima; a lekari su mu zabranili da misli, jer mu je to škodilo.''

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина
Само да кажем да никако не подржавам одлуку о укидању историје и географије. Прокоментариосао сам делове са којима се не слажем. Остало је ОК.