Plenum povodom donacije ITS-Z1 Subota 4 April 20:00

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav,
Organizacija Dragana Ilica ITS-Z1 je pre par dana donirala novac Haklabu Beograd, biol bi cool da se vidimo sledece subote i porazgovaramo kako potrositi isti :)
Radionica elektronike je napravila preliminarni spisak raznoraznih potrebstina, okacili smo ga na piratepad. http://piratepad.net/HKLBGD-ELEKTRONIKA-NABAVKA

Ovo je razlog sazivanja plenuma, ispod dodajte teme koje vas interesuju.. Vidimo se :)

Aleksandra Ravas

to razmena...@googlegroups.com
Nadam se da ćete iskoristiti deo donacije da angažujete jednu čistačicu... :)

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
sto mora zensko?

mislim da nekako ne angazujemo cistacice,lepo pocistimo i sami kad nas ne mrzi.iskreno ja licno ostavim haos u poslednje vreme :)
taman bi mogli da se dogovorimo da organizujemo neko veliko prolecno spremanje.

Milijana Ristić

to razmena...@googlegroups.com
A zasto ne bismo taj novac sacuvali i lepo rasporedili po citavoj godini, buduci da se redovno mucimo sa placanjem racuna?

Takodje, da li imamo negde javnu evidenciju raspolozivih sredstava?

Ako se organizuje akcija ciscenja, ja sam za. Mislim da bi ustanovljavanje takve akcije jednom mesecno bilo na mestu.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com

zato sto je malo blam da haklab sa 20tak aktivnih clanova nije self sufficient, pogotovo sto nam je prostor besplatan. pare za troskove mozemo da skupimo, pare za igracke, alate i projekte tesko...

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина
Па, чињенично стање је другачије, јбг.

Такође, није никаква срамота да се нешто што има друштвени значај споља помаже и финансира, чак напротив, то је друштвено признање хаклабу.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com

cinjenicno stanje je da haklab radi skoro 3 god samofinansirajuci se

On Apr 3, 2015 12:50 AM, "Nedeljko Stefanovic" <sten...@gmail.com> wrote:
Па, чињенично стање је другачије, јбг.

Такође, није никаква срамота да се нешто што има друштвени значај споља помаже и финансира, чак напротив, то је друштвено признање хаклабу.

Predrag Nikolic

to razmena...@googlegroups.com
Slozio bih se sa Janom. Da, Hacklab ima 20-tak stalnih clanova, ali koliki broj tih clanova je stalno zaposlen? Manje od polovine. Doprinos ljudi koji svakog meseca daju donacije je neizmeran, jer bez toga zaista ne bi mogle da se plate osnovne stvari (struja, internet, kucne potrepstine...). Ali, tih ljudi je svega nekoliko, i na njima je maltene sav teret "izdrzavanja" Hacklaba. U tom smislu mozdaBI  bilo mudro da se odredjeni (ne veliki) deo tog novca stavi u banku i cuva kao rezerva za "crne dane".Takodje, sjajna je ideja za kutiju za donacije.

Sto se tice higijene, takodje bih se slozio sa Janom - nekoliko ljudi je raspolozeno da jednom nedeljno odredjenim danom (sada je to nedelja) napravi akciju osnovnog sredjivanja. Lab je mali prostor, i dvoje-troje ljudi ga mogu dovesti koliko-toliko u red za sat vremena. Potpuno razumem Aleksandrin predlog, ali mislim da je mozda nerealno ocekivati da lab bude kao dom-stan u smislu higijene. Jednostavno, lab je i ucionica, i radionica, i mala biblioteka, i skladisteni prostor za delove, elektronske i ostale stvari. I jednostavno ne moze izgledati kao nasi stanovi. Ali moze sto blize tome...

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
slazem se sa Filipom,moram da dodam da sumnjam da postoji volja da se novac donira za infrastrukturne stvari koje svi koristimo,npr.police,i sl. sto dovodi do toga da deo ovog novca iskoristimo za to. meni nema smisla da potrosimo ovaj novac na kafu i toalet papir.naravno ok mi je da se ostavi neka suma za frku oko racuna i sl. ali najbolje bi bilo da se ne rasplinjavamo na listi nego da se dogovorimo u subotu na plenumu.

p.s. imajte razumevanja za elektronicare i nase potrebe :D

Nikola M

On 04/ 3/15 12:57 AM, Predrag Nikolic wrote:
> [...]
> tom smislu mozdaBI bilo mudro da se odredjeni (ne veliki) deo tog
> novca stavi u banku i cuva kao rezerva za "crne dane".Takodje, sjajna
Meni je prvo palo na pamet da se ušteka na račun u banci.
Zavisno zaista koji je iznos, naravno a da jedan deo ode za nešto
pametno (tipa zbilja elektroničari ili nešto drugo). Redovne potrebe od
redovnih prihoda od redovnih donacija.

Ako nešto treba da postoji, treba da ima uvek raspoloživ fond,
gde brigu o fondu (izdavanju/ulazu para) preko beleški o trošenju
(dokumentacija) , vode jedni ljudi
a drugi ljudi pare prikupljaju i rešavaju kako će da se troše.
(distinkcija Blagajnika)
Kako se uvek zna napismeno gde je za šta i kada otišlo, onda može da
bude i da fond raste vremenom da bi imao smisla.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav, na plenumu je dogovoreno da se pazare stvari sa sledece liste

Inicijalna donacia 220k rsd
-raznorazni troskovi banke, racunovdstva i drzave 8k...rsd
ostalo 212k..rsd

Kupicemo:
Elektronika:
1. Laboratorisko napajanje 2 izlaza 0-15+v http://www.kupujemprodajem.com/Regulator-napona-BAKU-BK1502D-Racun-18925288-oglas.htm  3600rsd novo

4. Delovi za 3d stampac 100e, (hot end, i misc)

6. extraktor za lemljenje (da se ne gusimo u kancerogenim hemikalijama) http://www.kupujemprodajem.com/Absorber-dima-BAKU-BK493-Racun-Gar-list-19586449-oglas.htm?filter_id=25160255 2800rsd
9. Monitor polovan 22'' 5000
11.Busilica 2500
13.kanalice za kablove(i zidne i podne-iz razloga gazenja i odrzavanja prostora) 2000
15. arduino uno 2000
49600rsd

Python radionica
R-Pi2 6000
Arduino uno 2000
UV Led trake 2500
10500 din

Prostor
Whiteboard 120e
markeri 50e
20000 maks, vrv 15k
Toner za stampac.
Stalak za projektor sa plafona...

17, Vatrosprem Aparat za gasenje pozara 5000 rsd

Total.
Elektronika 49600
Python 10500
Prostor 25000

Total 85100 rsd

Ostatak para ce se cuvati na racunu ISOC-a, i trositi po potrebi projekata ili prostora...

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Dogovoreno je i da prostor nastavi sa dosadasnjom praksom samo odrzavanja putem "clanarina" tj donacija clanova...
U procesu izrade je nova kutija za donacije...

Petar Bukvic

to razmena...@googlegroups.com
Raspitao sam se za punjenje tonera i kosta 1000 din:
Servis stampaca Optikon MB, Mihaila Bogicevica 6, Tel: 011/ 6641 759, Mob: 063/641 759, 063/ 241 789
Obicno nakon 3 dopune stampac krene da ostavlja sivi trag po papiru, pa se u sledecem dopunjavanju treba menjati i valjak tj. bude malo skuplje. Punio sam preko 5 puta kod njih i sve OK.
Pozdrav

PS. Mirela pita: Ima li ko da je clan planinarskog kluba za ovu godinu?

Jana

to razmena...@googlegroups.com
PS. Mirela pita: Ima li ko da je clan planinarskog kluba za ovu godinu?

Nekog odredjenog ili bilo kog planianrskog kluba?

Nikola M

On 04/ 7/15 05:56 PM, Jana wrote:

PS. Mirela pita: Ima li ko da je clan planinarskog kluba za ovu godinu?

Nekog odredjenog ili bilo kog planianrskog kluba?

Ja sam čuo za "Pobeda", da su povoljni i cele godine prave program, imaju brošuru i treba ranije planirati jer se popuni. (Nisam član)

Petar Bukvic

to razmena...@googlegroups.com
Mirela hoce da pazari nesto, a daju popust onima sa clanskom kartom, pa zato.

I da se vratim na temu. Nakon ove prve vece kupovine, mozda je zgodno, gledano sa knjigovodstvene strane, da se od para iz kase kupuju sitne potrpestine, a u istoj meri da se od donacije placaju racuni.

Petar Bukvic

to razmena...@googlegroups.com
Nisam bas dobro formulisao. Mislim, ako su racuni 6000 i skupimo toliko u kasi, da te pare ostavimo za posle, a 6000 platimo od donacije.

Nikola M

On 04/ 9/15 09:45 AM, Petar Bukvic wrote:
> Nisam bas dobro formulisao. Mislim, ako su racuni 6000 i skupimo
> toliko u kasi, da te pare ostavimo za posle, a 6000 platimo od donacije.
Računi (troškovi) valjda idu od redovnih donacija kao i do sada, tu se
ne menja ništa.
To što stoji u šteku to je za nešto izuzetno ili neki projekat misliim
da nije za redovnu potrošnju.

Poenta je mislim da donacija u kasi bude uvek više nego što su redovni
troškovi, jer to je jedino održivo
i da se preliva iz kase u štek koji raste vremenom (a ne opada).
Pa onda za potrebe za projekata troši iz šteka kad se nakupi para od
donacija.

Gde bi moglao da postoji minimalan iznos u šteku, ispod kojeg štek ne
može da ide , tj jblagajnik kaže da nema para ispod tog minimuma.

Tj skraćeno da se ne troši iz šteka ono što nije već prikupljeno
donacijama i da se odredi minimalni iznos rezerve u šteku ispod kojeg
nema potrošnje ni za šta (emergency).