operativni sistemi

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Da li ce danas biti operativnih sustenance?

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com
Cao Marjane,

Ja mogu da dodjem ako ima zainteresovanih (malo kasno da se sad skupimo, jelda?), negde oko 9 sati najranije.
Problem sa radionicom je to sto je Ivan koji bi je vodio svojim projektom van Beograda do daljnjeg.

Ja mogu da drzim petkom neki uvod u koncepte operativnih sistema, ako ima zainteresovanih, ali ovih dana radim malo duze, te mogu tek ovako kasno da se pojavim (i ostanem svega do 11 sati, zbog autobusa).

Ako ima zainteresovanih, ja cu pogledati ovo pre nego sto krenem kuci, pa cu shodno odgovorima svratiti. Ne bi bilo lose da nas bude vise, bar jedno troje, cetvoro, posto bih prvo pricao o osnovama, za koje bi bilo bolje da vise ljudi cuje.

Pozdrav,
Johnny

On Fri, Jul 17, 2015 at 2:08 PM, Marjan Frkovic <mfrk...@gmail.com> wrote:
Da li ce danas biti operativnih sustenance?

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com

Što se mene tiče ja mogu da dodjem. I ja pozivam ljude da dodju pošto au operatovni sistemi za mene zanimljiva oblaat

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com
Ja cu sacekati jos malo, pa ako se javi jos nesto ljudi, mozemo da se sastanemo.
Mislim da ima malo smisla da pocnemo sa osnovama sad ako bi se ljudi tek kasnije prikljucili.

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com

Ok nema problema. Da li možeš da mi ostaviš mejl, jer bi hteo da te pitam van mejling liste.

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com
Mejl je javan, mozes ga naci u hederu poruke (devel...@gmail.com) :)
Ako se tice neceg vezanog za OS/OS koncepte, slobodno pitaj ovde, ili jos bolje, otvori neki novi topic (ili oces da ga ja zapocnem?).

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav Johnny,

evo i ja bih se prijavila za uvod u koncepte operativnih sistema, pa ako se odlučiš da držiš radionicu samo javi da znamo kada da dolazimo tj kada će tebi odgovarati.

Pozdrav,
Sanja

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com
Radionica ce se sigurno odrzavati (posto ima zainteresovanih), samo je pitanje za danas da li ce.
Ako vas dvoje hocete da dodjete, ja mogu sad da se prosetam i da vam ispricam po nesto ukratko.

Tacnije, ja CU sada doci do laba, i sedeti tu do negde 11 sati.
Ko dodje, dobrodosao :)

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Ok ja stižem

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Ja sam u Zemunu, trebaće mi oko sat vremena da stignem, jel može ta početna priča da se odloži za sledeći petak? Ako nije problem? Da sam se ranije uključila verovatno bih do sada stigla? Šta predlažete?

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Meni iskreno sve odgovara. Kako se ti i johanni dogovorite.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Pa teško da možemo da se dogovorimo, on je napisao da stiže - što znači da verovatno živi negde bliže ili je u mogućnosti da brzo dođe. Ja ako krenem sada iz zemuna ja ću najverovatnije biti tamo oko 10.30 a to je već kasno. Žao mi je što sam se tako kasno uključila u svakom slučaju biću tu sledeći petak, ovaj na žalost moram da propustim. Možda možete da razgovarate ovaj put o pitanjima koja njega lično ineresuju a da početak predavanja ostaviš za sledeći petak kada se nas više okupi? Šta misliš o tome?

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Što se mene tiče bolje je da to uvodno predavanje ostavimo za petak, a da se ovog petka dogovorimo o smernicama same radionice šta ćemo i kako ćemo je voditi u narednom periodu.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Marijane, ti ako možeš otiđi do Hacklab-a pošto je Johnny napisao da će doći. Čisto da ne bude da on dođe a niko se ne pojavi. Šta znam, sigurno će te moći da proćaskate o svemu tome a ja ću doći sledeći petak. Pa ćeš nam možda i prepričati šta ste se sve dogovarali i kakve su smernice za radionicu.

Pozdrav,
Sanja

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com

Moze da se odlozi, nije nikakav problem :) Ja sam vec rekao da dolazim, tako da cu biti u labu do oko 11 sati.

Danilo Kordic

to razmena...@googlegroups.com
++n;

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav svima,

Ja ne verujem da cu biti u mogucnosti da dodjem na radionicu sutra. Kako stvari stoje, u najboljem slucaju cu moci da dodjem opet tu negde od 10 do 11, mozda nesto ranije.
Ja se izvinjavam na ovome, ali splet okolnosti mi ne omogucava da unapred predvidim da li cu biti slobodan. U svakom slucaju, ako bi neko zeleo da se sastane, treba da zna
da je to vise nego preporucljivo. Posebno sa obzirom da smo spali sa dva "predavaca", na jednog, pa ni na jednog.

Ukoliko bude nekih izmena, javicu ovde, i bicu u labu dosao iko ili ne (drzim palceve da bude izmena) :)

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Javi nam sutra ranije nekih sat - dva, kada budeš sigurno znao da li dolaziš ili ne, da i mi ostali možemo da se organizujemo i da budemo tu.

Pozdrav, i držaćemo palčeve 😊

petar93simovic

to razmenaveština, devel...@gmail.com
Ja cu sigurno doci u lab, a posto i znam nesto o OS mozda bi mogao da otpocnem barem neku diskusiju pre nego sto dodjes, Jonny?
Ponecu i knjigu za predmet OS koja je pre 2 meseca izasla od mog profesora Marića.
Pozdrav.

petar93simovic

to razmenaveština, devel...@gmail.com
Ne znam jos kakav je plan ovog kursa, ali mi se veoma dopada predmet istog naziva na mom fakultetu (PMF) pa se nadam da ce biti dosta slicnosti sa onim sto sam ja naucio.
Ja cu sigurno doci u lab od 19h i otkljucati lab ako nikoga ne bude bilo i ako je taj termin slobodan.

Johnny Rocketfingers

to petar93simovic, razmenaveština
Fantasticno! To je ono o cemu kukam u labu sve vreme :) Uopste se ne trebamo vezati za jednog "predavaca" ili "kurs". Konkretno je ideja upoznati ljude sa osnovama operativnih sistema.

Onog trenutka kad budem mogao da posvetim vise vremena (mozda vec sutra), ja bih, pored generalne price o konceptima, uzeo da se igram sa obnavljanjem funkcionalnosti OS-a koji sam napisao za kurs na ETF-u. Neka ideja mi je da dok to radim ljudi mogu da se ukljuce, pitaju sta ih zanima, vezano za konkretan kod ili operativne sisteme generalno.
Istovremeno ne vidim razlog zasto se ne bi smo opusteno kretali sa teme na temu i videli gde nas sve to vodi? Naravno, gledacu da usmeravam sve to u pravcu upotpunjavanja slike funkcionalnosti operativnih sistema koje imamo danas.

Ako imas neki konkretan plan koji bi pratio, mozes da povedes grupicu zainteresovanih, ja nemam nista protiv :)

Po meni, na kraju se sve svodi na generalnu dobit ucenja u okruzenju hive-mind-a.

Johnny Rocketfingers

to petar93simovic, razmenaveština
Postoje fine sanse da se pojavim danas oko 20h. (ili da vas bait-ujem da dodjete kod Petra ako ste planirali da dodjete samo ako ja dolazim :D)

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Ja planiram da se pojavim, znaci oko 20h,
 vidimo se ☺

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
eto dolazi i ja

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Da li će biti danas OS?

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com

Na trenutak si me zbunila, mislio sam da sam se nekako izjasnio da ce biti u cetvrtak :)
Da, operativni sistemi ce biti odrzani danas (u petak). Nadam se da cu biti u labu vec negde od 6, ali javicu vam unapred. Nije frka i da pocnemo kasnije, a ni da se preprica sve propusteno.

Sto se mene tice nastavili bi smo sa malo detaljnijim opisom procesora (uopsteno, nevezano za konkretan CPU), i dotakli bi se memorije i magistrale. Sve u nivou onoga sto nam je krajnje neophodno. Sem ako neki generalni konsenzus bude da detaljnije pricamo o tome.

Ovo je sto se mene tice, a kako ovo nije standardno predavanje, vec radionica otvorenog tipa, mozda cujete jos dosta toga od ostalih "predavaca" (i ja sam pod navodnicima, opusteno, to je i cilj).

Petar

to razmena...@googlegroups.com
Dolazim i ja u lab od 18h ili 18:30h

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Potvrdjujem dolazak u 6 :) Trebali bi zaista poceti tek negde od 8, dok se svi skupe.

Ivan Miljkovic

to razmena...@googlegroups.com

Dolazim i ja, vidimo se u 6 :)

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Ja ću se potruditi da do 7 budem tu.

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
Ja još malo krećem na radionicu

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Cao svima,

Ako jos neko zeli da nam se prikljuci, nek se javi. Danas sam u mogucnosti da dodjem ranije, tako da
samo trebate da mi javite i dolazim da vas uputim u ono sta smo presli do sada.

Danas nastavljamo sa pricom o low-level tricarijama koje nam trebaju da bi smo bolje razumeli rad procesora.
To nam zauzvrat treba da bi smo stekli bolji osecaj o tome kako se instrukcija izvrsava.
A to nam treba da bi-
Salim se, videcete vec, ici cemo sloj po sloj u cilju razumevanja prevoda iz C-a u masinski kod.
(preciznije asembler, necu da vas teram da citate hex dump :) )

Petar

to razmena...@googlegroups.com
OK. Dolazim oko 20.

On 08/07/2015 01:44 PM, Johnny Rocketfingers wrote:
> [...]

>                                     Po meni, na kraju se sve svodi na generalnu dobit ucenja u okruzenju hive-mind-a.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Jel to ranije podrazumeva oko 18h? Ja sam  raspoložena da dođem ranije

Bojan Petrovic

On Fri, Aug 7, 2015, at 01:56 PM, Petar wrote:
> OK. Dolazim oko 20.

Ova količina top-postovanja na listi postaje obscena. :)

Odnos korisnih i de fakto beskorisnih informacija u Petrovom mailu je oko 1/5500.
110 kilobajta za 20 slova teksta!

Ja plaćam svoj mail account i prostor na njemu. Znam, znam, puca vam prsluk za moje plaćanje maila, i u pravu ste što se mene tiče.

Ali ovaj web danas koji se jedva vuče smo zaslužili. :)

Pozdrav,
Bojan

Petar

to razmena...@googlegroups.com
To se moze popraviti.
Moje izvinjenje.

Ja mogu doci ranije ako je potrebno da se lab otkljuca, samo morate to
traziti na listi, inace sam tu od 20h.
Vidimo se.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Imam predlog - počni da naplaćuješ.
Daj svakom pravo na jedno besplatno upozorenje - za slučaj da je neko bio nesmotren itd....
Sve posle toga se plaća i onda nećeš imati takvih problema - svi će početi da paze jer će se raditi o njihovom džepu.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Ok, razumem problem Bojane. Da li imas neki predlog kako bi smo mogli da odradimo ovakvu ad-hoc organizaciju vremena?
Ja nisam planirao da budem redovni predavac, i nemam dovoljno konkretno definisano vreme kada mogu da dolazim.

@sanja: Danas dolazim u 6 onda.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
Hvala na odgovoru, vidimo se ranije
pozz

Bojan Petrovic

On Fri, Aug 7, 2015, at 03:50 PM, Johnny Rocketfingers wrote:
> Da li imas neki predlog kako bi smo mogli da odradimo ovakvu ad-hoc organizaciju vremena?
> Ja nisam planirao da budem redovni predavac, i nemam dovoljno konkretno definisano vreme kada mogu da dolazim.

Zdravo,

Ne, na žalost nemam. Nemam iskustva u ad hok akcijama tog tipa. Možda možeš da pitaš još ljudi koji su organizovali radionice, mislim da je, na primer, Peđin Python bio malo opušteniji od Coq-a (nije innuendo :).

Pozdrav,
Bojan

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
U tom slucaju​, nastavljamo sa standardnom organizacijom, dok ne smislimo nesto bolje.

Danas nastavljamo sa radionicom u 20h.
Pricacemo dalje o tome na koji nacin se koriste stack i heap u C-u.
Probacemo jos malo da pojasnimo ponasanje i svrhu pointera.

Nakon toga cemo, kao podsetnik na koncepte od ranije, probati da napisemo
par programcica u Python-u koji ce se osloniti na rad sa thread-ovima.
Ovo je cisto kao bump, da nas podseti da sve ovo sta radimo ima neku svrhu :)

Vidimo se u 20h.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com

Pozdrav svima,
sobzirom na to da će u Hacklab-u od petka biti organizovan DES CON, moje pitanje je da li će biti OS radionice u petak?

Marjan Frkovic

to razmena...@googlegroups.com
a šta je des kon

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com
On Tue, Aug 18, 2015 at 7:13 PM, Marjan Frkovic <mfrk...@gmail.com> wrote:
a šta je des kon

pogledaj sam:  http://descon.me/

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Nastavicemo sa radionicom od narednog petka. :)

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Iiii evo ga naredni petak. Vidimo se u 8.
Ako se neko javi da zeli da se prikljuci, ja sam za to da svi dodjemo recimo u 7 (cak i 6 mozda?), pa da zajedno uvodimo ljude.
Na kraju krajeva, ideja radionice je da svi dodju do tacke da mogu da prenesu znanje :)

Petar

to razmena...@googlegroups.com
Potrudicu se da dodjem oko 19h

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Mislim da nema potrebe da sedis u prazno ako se niko ne javi :)

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com

Ja se javljam da na žalost neću moći da stignem večeras na radionicu.
Vidimo se sledeći petak
Pozz, Sanja

Maxa

to razmena...@googlegroups.com
Poz ljudi, je l mogu i ja da dodjem? :)
I, ako mogu, je l imam gde da ostavim bajs?

Pozz,
Maksa

( ')>
01101101011000010111100001100001

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Slobodno :) A za bajs kapiram da mozes da ostavis na vratima laba. Bice nam svima u vidokrugu, tako da kapiram da je bezbedan.

Maxa

to razmena...@googlegroups.com
jej!
onda se vidimo :)

( ')>
01101101011000010111100001100001

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Nastavljamo sa operativnim sistemima danas u 20h.
Nastavljamo sa tumacenjem asmeblera koji dobijamo iz GCC-a. Mozda malo spinujemo time sto cemo pokrenuti bare metal kompajler.

Nazalost ne mogu da obecam livestream radionice, sa obzirom na to da imam problema sa konfiguracijom pulse audio-a (citaj: nemam vremena da namestim, pa ako neko moze da mi pomogne bio bih veoma zahvalan).

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
da se nadovezem na streaming pricu,moze da se proba youtube,mislm da to resava problem ljudima koji ne koriste flash player.

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com

Dal jutub dozvoljava streaming? Mislim da to ide samo partnerima.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
a mislio sam da napravimo youtube for nontprofits ali sad vidim da je us,uk,australia,canada only :(

Maxa

to razmena...@googlegroups.com
ja se javljam da necu moci doci :/
upravo krecem i odlazim van grada, a sledece nedelje je balccon pa opet necu doci.
baci samo ukratko sta se radilo pa cu da obnovim koliko mogu sam :)

sta te konkretno muci kod pulseaudio?

( ')>
01101101011000010111100001100001

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com

Radilo se isto sto i prosli put, s tim sto smo imali jos 2 nova coveka sa etf-a koji su dobar deo ovoga znali, pa smo se igrali sa koje cime. Nedeljko nas je rabio pitanjima realnih problema do kojih cemo doci kasnije, ali mi je drago da smo i to presli. Milos je bio jedina zrtva u svemu tome, ali nadam se da je bar stosta korisno nahvatao :)

A sto se pulseaudia tice, muci me zivot. I cinjenica da nemam kad da stignem da ga konfigurisem. Jel izasao patch za to konacno? :p

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Је ли било радионице у петак?

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Jeste, i ja tek sad rezonujem da nisam okacio da ce je biti. Izvinjavam se za to. Znam da nije neko opravdanje, ali prosli petak sam bio bas rasturen od obaveza pa se omaklo. Niko nije nista propustio, posto su svi sem Filipa i Marjana bili novi, tako da nista strasno.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština

Ok ljudi, na konto one price od petka, ne bi bilo zgoreg da napravimo vanrednu sesiju OS-a na kojoj bi se igrali sa necim prakticnijim.
Sa obzirom da je sutra open day, mozemo da se skupimo, i u zavisnosti od raspolozenja svih prisutnih odlucimo sta cemo raditi. Cisto da ne bude da okupiramo lab bez neke konsultacije sa svima. :)

Anyone in? Radili bi onu pricu sa dispatching-om, prvi korak ka pravljenju threading sistema za kernel.

Ako da, vidimo se sutra od 19h. Ako budem tu i ranije, javicu se.

sanja jan

to razmena...@googlegroups.com

Ja bih rado došla, verovatno sam dosta propustila ovih dana dok me nije bilo tu pa bih da se priključim ponovo.
Pitanje: ako bude još zaiteresovanih ljudi da li se termin odnosi na danas (sreda) u 19h?

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Tacno tako, danas :)

On Wed, Sep 16, 2015 at 1:31 PM, sanja jan <sanja...@gmail.com> wrote:

[...]

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Nastavljamo sa operativnim sistemima danas od 20h. Ne mogu da kazem sta cemo tacno raditi, jer umnogome zavisi od toga koja grupa ljudi dodje :)

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Ljudi, kako stoje stvari, ipak necu moci da dodjem danas :/ Izvinjavam se za ovo. Nastavljamo sledece srede (ako nikome nije smetala invazija open day-a).

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Nastavljamo sa operativnim sistemima, hopefully prakticnim delom, veceras (sreda) u 20h.
Bice jos "predavaca", tako da cemo konacno moci da probamo da se shiftujemo sa predavanja na radionicu!
Pozivam sve koji su bili zainteresovani za praktican rad da nam se pridruze veceras.
Naravno, bice prostora i za one koji jos uvek uce, posto bi trebalo da nas bude dovoljno da mozemo i da pricamo i da radimo :)

Vidimo se u 20h.

Ivan Miljkovic

to razmena...@googlegroups.com
Cao ljudi,

Johnny veceras verovatno nece moci da dodje, a mi smo po nesto naucili da mozemo sami da nastavimo, tako da vidimo se od 20h.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Pozdrav ljudi,

Na osnovu eksperimenta prosle srede bi smo sad uveli neke izmene. Ne bi bilo zgoreg da sreda bas bude hackaday (generic takodje, ne samo za OS), nekako je skroz uklopljivo u openday.
Sta ovo zapravo znaci? Sredom postoji sansa da je jaaaaako malo korisnog znanja za nekoga ko tek hvata koncepte operativnih sistema. A bilo bi kul da dodju svi koji bi da se aktivno ukljuce u eksperimente.
Svi su idalje dobrodosli i petkom i sredom, samo bi bilo kul da ne ocekujete previse od srede :)

S time recenim, vidimo se sutra (veceras?) u 20h, igramo se dalje sa piskaranjem onog dispatch-a.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Pozdrav ljudi,

Prosla sreda prosla fantasticno, i nastavicemo ovim tempom - manje edukativnog sadrzaja, vise hakovanja (nekome je to jos vise edukativnog sadrzaja, pa gledajte sta cete i kako :)).

Medjutim, danas necu moci da dodjem. Ako se javi neko (jovan, vlada, stevan), radionica se moze odrzati, u protivnom do sledeceg mejla racunajte da je otkazana.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Pozdrav ljudi,

I ove srede nastavljamo sa igranjem sa operativnim sistemima.
Nisam imao vremena da poradim na planu razvoja plana kernela/simulacije kernela koju sad znamo da mozemo da napravimo, tako da sto se mene tice, danas je manje vise hackovanje cega god hocete. :)

Bicu u labu u 20h.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Izvinjavam se na ovome, ali nisam nesto bas naj, pa ne bih dolazio do laba. Par ljudi koji su vec tamo su obavesteni da me nema, i mislim da ce se zadrzati do 8, ne duze. Ako neko bude tamo, i ako vam bude trebala bilo kakva pomoc, ili budete hteli mene da ukljucite u sta god radite, pisite, pa cemo srediti ssh pristup il tako nesto i nemamo problema, radicu iz kreveta :)

Izvinjavam se jos jednom.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Treci put za redom, mislim da je vreme da se ovo odjavi za kad se bude imalo vise vremena sa moje strane. Ni za danas nisam uspeo da spremim nista struktuirano sta bi smo mogli da prodjemo (sto je i neki plan za petak).
Ako neko zeli da nastavi da radi, recimo da prolazi Silberschatz-a il tako nesto, nek slobodno preuzme stafetu. Sreda je open day anyways, pa cu videti da dolazim kad mogu, mozda sa nekim konkretnijim planom za kernel implementaciju, ili makar da cackam nesto ovako. Javljacu se vec na thread-u koji je Petar otvorio.

Pozdrav svima, dok ne nadjem vise vremena :)