Livestreaming pilot

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Cao svima,

Na konto one price o livestreaming-u sa se poigrao sa livecoding.tv (ne secam se ko je predlozio livecoding mesto twitch-a, dal Petar, dal Marko, al hvala u svakom slucaju).

Ako nekoga zanima DevOps il generalno administracija servera, moze da baci pogled.
U pitanju je trial and error sesija igranja sa alatom za automatizaciju deploymenta, primenjena na realnu situaciju - selidbu servera.
U konkretnom videu radim samo na razvoju skripte koja bi olaksala selidbu.
Jos uvek ne premestam prave podatke napravljene tokom rada aplikacije, mada je to plan za neku od sledecih sesija.
Topla preporuka je da ne gledate, jer je ovo 3 sata videa, pritom punog razno raznih gresaka.

Overall utisci:
- 1Mbps upload je jeeedva dovoljan. Imam podesavanja koja sam koristio za ovaj video i ne daju toliko lose rezultate.
- Lako se moze dodati web kamerica na stream, ukoliko bude potrebe za time
- Moze da se podesi privatan stream, tako da drugi ne mogu da nas vide, ukoliko neko ima problem sa javnim stream-om.
- Interakcija sa ljudima koji nisu na licu mesta moze biti malo teza. Onaj ko bude predavao ce morati da zonglira paznju.

U svakom slucaju, mogucnost livestreaming-a je istestirana, dalje na nama da odlucimo hocemo li streamovati radionice ili ne.

Pozdrav,
Johnny

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
ovo je sjajno!

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Drago mi je da ti se svidja :)
Sledeci korak je da neko ko inace barata sa haklab PR-om napravi nalog na livecoding.tv.
Ja cu napakovati scene fajlove koji se mogu koristiti vrlo lako. Nadam se da cu moci da eksportujem i stream podesavanja.

Jos jedna stvar koja nedostaje je publika. Ovo sto ste videli je video, i potpuno je nezivo. Bonus kod pracenja livestream-a
je to sto mozete da uletite na pola, postavite pitanje dokle se stiglo, i dobijete live odgovor. Plus uvek se moze odgovoriti
na dodatna pitanja.

Danas cu nastaviti sa ovim Jamming with Johnny serijalom, oko 22 casa (za pola sata od sad).
Radice se dovrsavanje nginx konfiguracije na serveru, i bice podosta igranja sa docker-om.
U sustini devops/sysadmin stvarcice. Stream ce biti na engleskom doduse, posto sam tako i zapoceo serijal.
Ono sto bi smo radili za haklab bi bio odvojen projekat.

Vidimo se u 22h!

P.S. ne bi bilo lose da vidimo kako skype radi pod opterecenjem stream-a. Mozete me dodati i zvati na jamming.with.johnny

Dušan Stanković

to razmena...@googlegroups.com
Bravo za ideju. Verovatno cu se ukaciti da vidim sta se radi s dockerom :)

Cheerio

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Ok, onaj nginx setup je potrajao mnogo duze nego sto sam se nadao :(
Izvini za dezinformaciju o dockeru, trebalo je da se sve ovo prvo zavrsi u nekih 30 minuta max, posto je sve prethodno vodilo do toga.

Sa druge strane, eksperiment sa skype-om je uspeo. Konekcija je radila fantasticno, iako je vec bila opterecena livestream-om.
Iz nekog cudnog razloga SSH mi se raspao, a skype radio fantasticno, al ajde, to nam i treba.
Zakljucak: Ljudi van laba mogu lako da se ubace, postave pitanja il sta vec :)

Petar

to razmena...@googlegroups.com
Da li mozda moze neka open-source alternativa za skajp kao Jitsi ili Tox ili Pidgin ....?

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
nije testirano ali trebalo bi da moze.

Maxa

to razmena...@googlegroups.com
Subrosa ima manje vise sve sto i skype + enkripciju i mogucnost da se hostuje server bilo gde, u licnoj izvedbi.
sto se tice interakcije i snimanja za one koji nisu na predavanju, mozda da dignemo moodle? on je open source i namenjen ucenju na daljinu...

( ')>
01101101011000010111100001100001

Petar

to razmena...@googlegroups.com
Znam za Subrosu, pisao za casopis o njoj kad se pojavila ove godine.
Ja sam naso i Jitsi Videobridge koji valjda takodje moze da se hostuje kod sebe.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
meni je livecoding.tv najlepse resenje,jedino sto se private stream placa,ali mozda je cak i bolje da se u radionice ukljucuju sa svih strana.moodle je isto kao i wiki na oosm.org treba neko ko ce da uredjuje to dok je ovo resenje pusti i ne misli.

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
Ne mozemo da koristimo bilo sta private zbog onih shy ljudi koji se ne ukljucuju u rad laba, a hteli bi da prate :p Tako da je bilo sta public ekstra resenje. Subrosa i slicne aplikacije bi bile kul cisto da bi smo imali live feedback + glas, sa obzirom da stream malo kasni uglavnom.

Branko Bavrljic

to razmena...@googlegroups.com
svaka cast na pokretanju price : )
moja jedina zamerka je sto livecoding.tv zahteva flash, koji sam ostavio preko po godine unazad pa svakako necu moci da pratim.
Po tom pitanju, ako neko zna za html5 varijantu mislim da bi moglo biti bolje.

No ali mislim da sam u manjini, tako da sta god vam radi posao :D
miserum est carere consuetudine amicorum

Johnny Rocketfingers

to razmenaveština
@Branko, sori na kasnom odgovoru, al HTML5 player ce biti uskoro dostupan na livecoding-u, taaako da, hajde da drzimo palceve/pitamo da pomognemo.

Inace, update: Pokrenuo sam stream u labu, na mint masini na radnom stolu.
Trenutno ga teram na svom https://www.livecoding.tv/jamming-with-johnny/ buducem kanalu, cisto iz razloga sto ne znam da li imamo neki email kao organizacija na koji bih mogao da nas registrujem.

Ko god zeli da stream-uje sa ovog kompa, dovoljno je da pokrene OBS i klikne start stream, zasad cu ostaviti konfiguraciju do mog kanala, pa posle menjajte kad neko nesto digne.

Performanse su ok, mada stream vuce jedno 25% procesora, i sound mixing mozda ne radi, ali radicu na tome sad.

Ako je neko budan, nek se slobodno pridruzi, posto bi mi live feedback bio od znacaja.
Message has been deleted

fr1sk

to razmenaveština
Predlozio sam livecoding.tv umesto twitch.tv iz razloga zato sto je namenjen bas za programiranje. I cela ta ideja o live streamingu mi je savrsena jer uvek postoji neko ko ne moze doci na predavanje, a lakse ce se kasnije uklopiti ako bude pratio predavanje online :)