Pitanje za elektronicare

Zeljko Stevanovic

to razmena...@googlegroups.com
Treba mi preporuka za chip (chipove, modul, plocicu, sta vec) za
kompletno reshenje za napajanje arduina (3v3 do 200mA) iz jedne lipo
celije, sa USB punjacem, zahtitom baterije, multi path power, pracenje
stanja baterije i sve ostale fenci stvari koe uglavnom imaju uredjaji
koji se napajaju iz baterije a pune sa USB. (Probao sam sam da traizm,
i nashao neke datasheetove sa single chip reshenjima, ali ne bih da
lutam i isprobavam)

Vecina uredjaja na baterije to sve ima, pa sam prosto iznenadjen da na
par google searcha ne moze da se nadje.

Pozdrav,
zeljko

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
nisam najkompetentniji da dam odgovor ali cini mi se da gluplju varijantu toga sto tebi treba imas u onim power bank punjacima za mobilne tj. buck/boost converter ili kako vec,samo sto naravno tu ne postoji nikakav bms.Filip ce biti vrv vise od pomoci

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Poz, interesuje me koliko je potrebno da napajenje bude stabilisano na 3.3v posto arduino chipovi sljakaju bez problema u punom rasponu napajanja li ion baterija 3.6-4.2 ..

u zavisnosti od odgovora mogu dve varijante obe su u osnovi iste...
potreban vam je samo dobar chip za punjenje baterija sa 5v.. ne znam ni jedan napamet, ali pogledacu pa cu vam napisati..  ali sa svim featurim-a koje ste trazliil retko da ima gotovo resenje tipa plocice.  Verovatno ce to biti neki fancy Maxim ili TI chip

e sad ako vam izlaz nije bitno da bude stabilisan na 3.3v.. onda mozete direkt da ga crpite sa baterije, i menjace vam se od 3.6-4.2, a ako vam treba stabilisan onda samo na izlaz baterije stavite neki low drop stabilizator od 3.3 (200mV min drop.).. isto ne znam napamet, pisacu vam... .. ovako nesto bi bilo super ako vam je ok smt http://store.comet.rs/Catalogue/Product/17103/

ne preporucujem dc/dc convertore ili choppere za tako mali drop, efikasnost je u ovom slucaju moze da bude i veca, sa LDO.. a stabilizacija znatno bolja..

ps pogledajte dal vam ova plocica zavrsava sve.. https://www.adafruit.com/products/259

Zeljko Stevanovic

to razmena...@googlegroups.com
Power bank su zgodni jer dobijesh sve bez da razmishljash, ali bih
ipak da to napravim na PCBu, poshto u nekoj buducnosti treba da bude
deo uredjaja, ne neshto prirucno napravljeno.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com

mozda i ovako nesto radi posao bolje od power bank-a jer je u pitanju par komponenti koje mozes kasnije da implementiras na svoj pcb

Zeljko Stevanovic

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav Filipe.

Evo ovako, vec neko vreme trazim resenje i naravno nashao sam neke
solucije, bilo od nekih chipova koji se reklamiraju kao "single chip
solution", pa do modula. Ali ne bih da lutam i experimentisem, zeleo
sam neshto shto je uobicajena praksa, ali ocigledno da kompletno
resenje nije bash tako cesto u opensource zejednici :(

Napajao bih atmega328 (ne pravi arduino, nego samo chip bi stavio na
plocicu), i druga situacija (tu bi zapravo trebalo malo vishe od
200mA) je esp8266 (deklarisan da na predaju vuche oko ~200 i neshot
mA). E sad esp8266 je osetljiviji na napajanje. (atmega i esp8266 ne
bi ishli zajedno, rec je o odvojenim idejama/projektima).

Video sam ranije ovaj lipo usb charger, ali to je samo deo reshenja.

Listao sam adafruit, sparkfun i ono shto sam nashao a shto je najblize
onome shto mi treba je npr:

https://www.adafruit.com/products/2465

ili

https://www.sparkfun.com/products/11231

Osim shto misli mda ovi daju 5v na izlazu, uglavnom tu je kompletno
reshenje ali imam dva problema:

1. 20dolara modul... (bez baterije)

2. da li sa ovim imam kompletnu kontrolu sa MCU:

- indikacije punjenje
- nekakva indikacija napunjenosti baterije
- da se prebaci u standby mode (mala potroshnja)
- da se iskljuci kompletno kad je baterija pri kraju.

I na kraju, ideja mi je da kupim komponente da stavim na svoj PCB, ne
znam kolka je dostupnost ovih komponenti, a i da ih dopremim iz kine,
ipak bi prvo cuo preporuku od nekoga ko je vec radio neshto slicno, da
se ne bi desilo da chekam dostavu komponenti, pravim PCB, i na kraju
zavrshim da sa tim chipovima ne moze da se uradi neshto shto mi treba
ili jednostavno neshto ne radi dovoljno dobro :(((

Pozdrav,
zeljko

Zeljko Stevanovic

to razmena...@googlegroups.com
Ovo je super cena za ovaj modul, video sam njega, ali mislim da on
nema LDO na izlazu.

Extra!

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
ok, najzeznutijji deo tu je da nadjes resenje koje ti zavrsava poso za punjenje baterije... ime sve tvoje feature etc... (ovaj adafruit sto se vidi i iz slike ima prikacen izlaz direkt na bateriju, tako da nema 2 way path ili kako se vec zove kad ti se odvojeno pune i prazne baterija )

vecina single chip battery menagera ima 2 way power etc.. ali svi daju izlaz povezan direkt na ulaz ili na bateriju.. retko dodaju neki slabi 3.3v LDO koji je u stvari pomocni izlaz...

jedino sto je zeznuto zalemiti ih... sto je slucaj za skoro sve LI ion battery managere

zao mi je ali nisam upoznat sa nekim standardom koji ljudi koriste u OSH zajednici za li-ion UPS-eve :)

PS. ako neces da se cimas sa carinom i sl za kupovinu preko digikey-a, uPrinc i commet imaju uslugu narucivanja, koja se placa dodatnih 20-30% na cenu. Za uPrinc je dostava uglavnom do nedelju dana

Zeljko Stevanovic

to razmena...@googlegroups.com
uh.. da spremim par nedelja slobodnog vremena pa da zasucem rukave :)

Nadao sam se da ce neko pustiti link do nekog postojeceg projekta gde
to sve ima uradjeno da samo pozajmim deo sheme.

Hvala na pomoci svakako.

Pozz.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
za seme samo prati seme iz datasheetova i bices ok :), jedan savet... kad napajas esp8266 ili kako se vec zove, stavi pre njega neki jaci kap tipa 100u elektrolitski.. ti radio chippovi umeju da naglo pocupaju vise sturje nego sto pise u datasheetu, tipa na usekund ili 2us, kad to urade spuste napon sa regulatora koji nije predvidjen za takve sturje, i onda se restartuju... stavis jaci cap da moze da izleti u susret kad zatreba