mowa końcowa Czy sąd powinien poinformować o zaplanowaniu takiej czynności?

AmtoPm

Czy sąd powinien poinformować kiedy bedzie mowa końcowa, czy mowa
końcowa może być po zakończeniu innych czynności (np przesłuchaniu
swiadka) i z marszu pozostają mowy końcowe?

moim zdaniem do mowy końcowej strony (zwłaszcza oskarżony) powinny
mieć jakiś czas na przygotowanie po zakończeniu innych czynności, a
nawet jeśli mowa końcowa miałaby być bezpośrednio po innej czynności
to także oskarżony powinien o tym zostac poinformowany na
wczesniejszej rozprawie.

Co innego przypuszczenie że tak powinno być a co innego przepisy(?)

kam

AmtoPm pisze:

> Czy sąd powinien poinformować kiedy bedzie mowa końcowa,

nie

> moim zdaniem do mowy końcowej strony (zwłaszcza oskarżony) powinny
> mieć jakiś czas na przygotowanie po zakończeniu innych czynności,

zawsze może wnieść o zarządzenie przerwy celem przygotowania się
są też inne sposoby żeby uzyskać taki czas...

> nawet jeśli mowa końcowa miałaby być bezpośrednio po innej czynności
> to także oskarżony powinien o tym zostac poinformowany na
> wczesniejszej rozprawie.

a sam nie wie jakie jeszcze czynności są planowane?

KG

AmtoPm

On 29 Maj, 14:48, kam <k...@k.pl> wrote:

> nie

> zawsze może wnieść o zarządzenie przerwy celem przygotowania się
> są też inne sposoby żeby uzyskać taki czas...

właśnie o taką rzecz chodzi, tylko pytanie ile sąd może wyznaczyć
czasu na przerwę? godzinę czy wyznaczy nowy termin najwcześniej za
kilka dni?

kam

AmtoPm pisze:

> właśnie o taką rzecz chodzi, tylko pytanie ile sąd może wyznaczyć
> czasu na przerwę? godzinę czy wyznaczy nowy termin najwcześniej za
> kilka dni?

złóż wniosek to zobaczysz

KG

Johnson

kam pisze:

> złóż wniosek to zobaczysz

Że żadnej przerwy nie będzie ... :)

--
@2008 Johnson
"Jest coraz gorzej..."

Johnson

AmtoPm pisze:

> moim zdaniem do mowy końcowej strony (zwłaszcza oskarżony) powinny
> mieć jakiś czas na przygotowanie po zakończeniu innych czynności

Dlaczego?
A i po co? Przecież mowy końcowe nie mają większego znaczenia. Liczą się
dowody, a nie to co strona powie.

Rzecznik Prokurwatury Krajowej

Johnson pisze:

> Liczą się
> dowody, a nie to co strona powie.

Liczą się dowody? Przy całkowitej swobodzie ich dopuszczenia i oceny?
Może zaznaczaj takie posty jako dowcipy, bo jeszcze niektórzy uwierzą.

--
pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

Johnson

Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

> Liczą się dowody? Przy całkowitej swobodzie ich dopuszczenia i oceny?

Swoboda oceny dowodów nie znaczy to co myślisz ... A i ze swobodą
dopuszczania też bym dyskutował. Ale z tobą szkoda prądu :)

Johnson pisze:

> Swoboda oceny dowodów nie znaczy to co myślisz ... A i ze swobodą
> dopuszczania też bym dyskutował. Ale z tobą szkoda prądu :)

Jasne, sędziuniu. Żeby nie przypomnieć tylko opiniowania spraw
związanych z rachunkowością przez biegłą... krawcową, bo to tylko
wierzchołek.

Jeśli sędzia jest kretynem lub chce uznać tylko swoją wizję to to zrobi.
Nadzieja wtedy wyłącznie w ii instancji, która może nie przedstawiać
wiele wyższego poziomu.

Samemu przytaczałem sprawę gdy kilkudziesięciu świadków obrony zbiorowo
zostało uznanych za niewiarygodnych.

Johnson

Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

> Samemu przytaczałem sprawę gdy kilkudziesięciu świadków obrony zbiorowo
> zostało uznanych za niewiarygodnych.

A dlaczego 100 kłamczuchów ma być bardziej wiarygodnych niż jedne prawdę
mówiący. Nie liczy sie ilość ...

Johnson pisze:

> A dlaczego 100 kłamczuchów ma być bardziej wiarygodnych niż jedne prawdę
> mówiący. Nie liczy sie ilość ...

Kto kłamczuszek a kto prawdomówny orzeka pan(i) z immunitetem od krytyki
i misją od boga? :)

Zapomniałeś, panie sędzio, że o kłamstwie przesądza dowiedzenie
niezgodności z prawdą nie zaś widzimisie jegomościa z łańcuszkiem i
godłem na klacie. Więc, szanowny immunitetowany, najzwyklej przypisałeś
tym ludziom cechy i czyny, które nie miały miejsca.

Johnson

Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

[ciach ...]

Po prostu to była odpowiedź na wątpliwy argument że ilość świadków
którym sąd odmówił wiary miałby o czymkolwiek świadczyć. Ale naprawdę
marnuje czas ...

Johnson pisze:

> Po prostu to była odpowiedź na wątpliwy argument że ilość świadków
> którym sąd odmówił wiary miałby o czymkolwiek świadczyć. Ale naprawdę
> marnuje czas ...

W takim razie raczyłeś bezzasadnie założyć, że owi świadkowie kłamali.
Otóż nikt im kłamstwa nie udowodnił! Zostali tylko wg. własnego
widimisie sędziego uznani za niewiarygodnych, by na tej podstawie
zlekceważyć dowód z ich zeznań.

Nic dziwnego, że oskarżony został skazany, jeśli wszystkie jego dowody
zostały pominięte bez dowiedzenia niezgodności z prawdą. :-))

Wracając do pierwotnej kwestii - nie liczą się dowody, ale co i jak z
tymi dowodami będzie chciał zrobić sędzia. A to całkowicie zmienia rzeczy.

Johnson

Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

> W takim razie raczyłeś bezzasadnie założyć, że owi świadkowie kłamali.

Takie samo dobre założenie, jak twoje że mówili prawdę.
Jak są dwie wersje zdarzenia, to ktoś musi kłamać.
I ktoś to musi oceniać, i ktoś to potem może skontrolować.
Więc w czym problem ?

Johnson pisze:

> Takie samo dobre założenie, jak twoje że mówili prawdę.
> Jak są dwie wersje zdarzenia, to ktoś musi kłamać.
> I ktoś to musi oceniać, i ktoś to potem może skontrolować.
> Więc w czym problem ?

Wskażesz, gdzie założyłem ich prawdomówność? Albo może wyjaśnisz czemu
od dowodów obrony wymagasz niezbitego dowiedzenia zgodności z prawdą a
od dowodów obrony nie? Forsujesz starą, dobrą zasadę domniemania winy i
większej wagi dowodów oskarżenia?

Wiem jakimi hipokrytami potrafią być sędziowie. Alternatywą może być
tylko niekompetencja. Tak ogólnie to jestem Ci Johnson BARDZO wdzięczny,
bo raz po raz dajesz dowody tego co mam na myśli i z czym warto walczyć.
Ułatwiasz mi proces dowodowy. Jestem ci winny flaszkę. ;)

> [...]

> Wskażesz, gdzie założyłem ich prawdomówność? Albo może wyjaśnisz czemu
> od dowodów obrony wymagasz niezbitego dowiedzenia zgodności z prawdą a

_oskarżenia_

Johnson

Rzecznik Prokurwatury Krajowej pisze:

> Wiem jakimi hipokrytami potrafią być sędziowie.

A co na to twój lekarz?

> Jestem ci winny flaszkę. ;)

Może właśnie te "flaszki" są przyczyną twoich zapatrywań?

Ale jeśli idzie o mnie to starczy ...

Johnson pisze:

> A co na to twój lekarz?

Także uważa niektórzych sędziów za hipokrytów.