DSWi, 2006.06.03

MindDancer

myśli wynotowane na wykładzie DSWi, 2006.06.03

poznanie, ruch od przedmiotu
dążenie, ruch do przedmiotu

zmiana
dążenie
spotkanie

idąc tropem księgi Rodzaju

Pater, Logos, Pneuma
Pneuma to wiatr, który nadaje ruch

nienawiść to zawiedziona miłość

gdy człowiek wchodzi w miejsce Boga,
chce aby było tak, jak on postanowił

był okres czasu w życiu Adama, gdy nie było Ewy,
on wtedy nazwał zwierzęta, zajął się nauką

jest możliwa zgoda między ciałem a duchem
ciało się cieszy, gdy oddycha wolnością
jest przecież do tego stworzone
ale duch musi przewodzić
nie chodzi o to, żeby się znęcać nad ciałem
analogia Arystotelesa, woźnica i konie

miłość nie czyni zła

święty Tomasz przyjął całą moralność Arystotelesa

Pozorna sprzeczność w nauce Jezusa, tu mówi o miłości, a tam o walce.
Grupa może opierać się na czyjejś krzywdzie.
Jezus mówiąc, że przynosi miecz, miał na myśli, że przyszedł rozwalić takie
grupy.

mężczyźni okłamują się mówiąc "nie potrzebuję"
kobiety okłamują się mówiąc "to co mam jest dobre"

Bóg jest skałą

--

już kiedyś tak notowałem:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.sci.psychologia&aid=24636514

http://www.tomasz.kwiecien.prv.pl

MindDancer

> myśli wynotowane na wykładzie DSWi, 2006.06.03

http://www.szkolawiary.dominikanie.pl/krakow/plan.htm

MindDancer

W ogóle to słyszałem, że dominikanie w podobny sposób kiedyś rozmawiali w
kapitularzu.
Że była reguła milczenia, a tam używali tylko zdań bez orzeczenia, albo bez
podmiotu.
Mi się taka mowa kojarzy z kontemplacją. Często tak pisałem coś sam dla
siebie.

uookie

> był okres czasu w życiu Adama, gdy nie było Ewy,
> on wtedy nazwał zwierzęta, zajął się nauką

..ile to człowiek może, gdy nie rozprasza go kobieta :F