Re: Zaproszenie na Fotowoltaiczne.org

szczepan bialek

Użytkownik "przlde" <przemys...@gmail.com> napisał w wiadomości
news:3edea729-5d5b-4dbf...@googlegroups.com...
>Fotowoltaiczne.org został założony w 2015 roku. W głównej mierze jest to
>internetowe forum dyskusyjne które skupia osoby zainteresowane
>znajdziecie wiele informacji, dyskusji ze świata Fotowoltaiki. >Głównym
>celem serwisu jest popularyzowanie informacji o Fotowoltaice jak i
>ułatwienie odnajdywanie przez Państwa informacji. Pod lupę >będziemy brać
>wszystkie urządzenia, oprogramowania jak i również oferty które można
>znaleźć na rynku. Pamiętajcie, razem w tworzymy >przyszłość!

:Zapraszam serdecznie do dyskusji!
www.fotowoltaiczne.org

Efekt ten to po angielsku
"the production of an electric current when two plates of platinum or gold
diving in an acid, neutral, or alkaline solution are exposed in an uneven
way to solar radiation."[3]

A po polsku
Zjawisko fotowoltaiczne (efekt fotowoltaiczny) - zjawisko fizyczne
polegające na powstaniu siły elektromotorycznej w ciele stałym pod wpływem
promieniowania świetlnego.

Z angielskiego tekstu wynika ze swiatlo dostarcza elektrony do akwarium.
Z polskiego tekstu ja nic nie rozumie.

Moze fachowcy cos rozjasnia.

J.F.

Użytkownik "szczepan bialek" napisał w wiadomości grup
> [...]

>wpływem promieniowania świetlnego.

>Z angielskiego tekstu wynika ze swiatlo dostarcza elektrony do

Nie badz glupi - przeciez wiadomo, ze mimo rozjasniania, nadal nic nie
bedziesz rozumial.

Chocby jak powyzej.

J.

Magnus Elephantus

"szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

//

> [...]
> promieniowania świetlnego.
>
> Z angielskiego tekstu wynika ze swiatlo dostarcza elektrony do akwarium.

Ja tu nie widze nic o elekronach.
Powstawanie sily elektromotorycznej, to jonizacja pierwiastkow/czasteczek...

szczepan bialek

Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości
W 1839r nie uzywano slowa elektron.
Ale powinienes sie zgodzic ze produkcja pradu elektrycznego wymaga dostawy
elektronow lub zmuszenia obecnych do ruchu.
Dwa lata po publikacji Becquerela Henry opublikowal odkrycie ze fale
elektryczne dostarczaja ladunek do blaszanego dachu.
Czy to wszystko to jonizacja?
S*

szczepan bialek

Użytkownik "J.F." <jfox_x...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Fachowcy od paneli moga przypadkiem wiedziec czy dach blaszny ladowany jest
ujemnie przez fale radiowe i te od piorumow.
Bo w 1841 dach blaszany uzyskiwal ladunek ujemny po uderzeniu pioruna w
odleglosci kilkunastu km. Tak twierdzi Henry.
A teraz pisza ze jak ktos ma dach blaszany w poblizu silnej radiostacji to
moze pobierac z dachu prad. Fachowcy moga wiedziec czy ten prad jest DC czy
AC.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> Ale powinienes sie zgodzic, ze produkcja pradu elektrycznego wymaga dostawy
> elektronow lub zmuszenia obecnych do ruchu.

Wystarczy ruch w okreslonym kierunku.

> Dwa lata po publikacji Becquerela, Henry opublikowal odkrycie, ze fale
> elektryczne dostarczaja ladunek do blaszanego dachu.
> Czy to wszystko to jonizacja?

Nie, to nie jest jonizacja, to indukcja elektrostatuczna.
http://www.bbemg.be/en/general-information/electric-magnetic-fields/field-concepts.html#ef

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> Wystarczy ruch w okreslonym kierunku.

> Nie, to nie jest jonizacja, to indukcja elektrostatuczna.
> [...]

Najpierw piszesz ze to jonizacja a teraz ze indukcja elektrostatuczna.

A w linku pisze : "Both electric and magnetic fields decrease rapidly when
moving away from the source."

Indukcja nie wplywa na dach odlegly o mld km. Taki zasieg ma tylko
promieniowanie.

Indukcie odkryto w 1831r i przez 60 lat nie udalo sie uzyskac dalekosieznej
lacznosci.
Dopiero Tesla sie z tym uporal bo odkryl istote promieniowania.

A w linku masz wskazowki: "Fields generated by alternating currents are also
alternating."

Promieniowanie to DC a nie AC.
Tego na razie w podrecznikach nie znajdziesz.
S*

Magnus Elephantus

> Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

//

> Najpierw piszesz ze to jonizacja a teraz ze indukcja elektrostatuczna.

Wazny jest kontekst... rodzaj urzadzenia.
Zupelnie inne, (nie jonizacja i nie indukcja elektrostartczna), zjawisko
wystepuje, podczas powstawania napiecia w pradnicy.
Jonizacja wystepuje w ogniwie, zarowno chemicznym jak i foto_ogniwie.

> A w linku pisze : "Both electric and magnetic fields decrease rapidly when
> moving away from the source."

I slusznie, dodam tylko, ze przenikalnosc osrodka takze ma znaczenie.

> Indukcja nie wplywa na dach odlegly o mld km. Taki zasieg ma tylko
> promieniowanie.

Ktore promieniowanie?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Alfa_beta_gamma_neutron_radiation.svg

> Indukcie odkryto w 1831r i przez 60 lat nie udalo sie uzyskac dalekosieznej
> lacznosci.

Poniewaz nie bylo diodek detekcyjnych... a odbiorniki z kohererami mogly
dzialac na kilkaset metrow i to w sytuacji, gdy nadajnik mial moc rzedu
kilowatow.

> Dopiero Tesla sie z tym uporal bo odkryl istote promieniowania.

Ktorego promieniowania?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/EM-spectrum.png
[ Ctrl + ] i lepiej widac...

> A w linku masz wskazowki: "Fields generated by alternating currents are also
> alternating."

I dzieki Bogu, to wszystko jako, tako dziala.

> Promieniowanie to DC a nie AC.
> Tego na razie w podrecznikach nie znajdziesz.

Tak na upartego, to mozna promieniowanie Beta, uznac za DC... ale ono ma zasieg
kilkanascie [cm] w powietrzu.

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> I slusznie, dodam tylko, ze przenikalnosc osrodka takze ma znaczenie.

Ale nie siega Ksiezyca ani sasiedniego bloku.

> Ktore promieniowanie?
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Alfa_beta_gamma_neutron_radiation.svg

Beta, ale wysylane porcjami w regularnych odstepach czasu.

> Poniewaz nie bylo diodek detekcyjnych... a odbiorniki z kohererami mogly
> dzialac na kilkaset metrow i to w sytuacji, gdy nadajnik mial moc rzedu
> kilowatow.

Poczytaj co bylo na Titaniku.

> [...]
> [ Ctrl + ] i lepiej widac...

> Tak na upartego, to mozna promieniowanie Beta, uznac za DC... ale ono ma

Zaczynasz lapac.
Tesla odkryl ze promieniowanie beta emitowane porcjami ma zasieg
nieograniczony jezeli dobierze sie czestotliwosc do rodzaju osrodka.
I ze takie porcje pedza z predkoscia swiatla.

A promieniowanie potrafi miec zasieg znikomo maly. Zalezy to od materialu i
czestotliwosci.

Dlatego swiatlo zwane promieniowaniem to DC ale w znaczeniu angielskim czyli
prad jednokierunkowy.
Odkryl to Becquerel w 1839r.

Czy wszystko musi byc w podreczniku dla dziatwy szkolnej?

Magnus Elephantus

> Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

//

> Beta, ale wysylane porcjami w regularnych odstepach czasu.

W jakich odstepach ?

//

> [...]
> I ze takie porcje pedza z predkoscia swiatla.
>
> A promieniowanie potrafi miec zasieg znikomo maly. Zalezy to od materialu i

Najlepsze efekty osiaga sie w prozni :)
W powietrzu, czy innym osrodku, cala energia tego Beta, natychmiast pochlaniana
jest na jonizacje napotkanych po drodze atomow/czasteczek. I caly, ten genialny
pomysl, niestety z zalem, zostal sprowadzony do jarmarcznej zabawki...
http://tinyurl.com/n76lbmk

> Dlatego swiatlo zwane promieniowaniem to DC ale w znaczeniu angielskim czyli
> prad jednokierunkowy.
> Odkryl to Becquerel w 1839r.

Zastanow sie dlaczego, (jakie cechy przewazyly za), ze w telekomunikacji
zaczeto stosowac swiatlowody, zamiast RG czy UTP ?

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

To sie nazywa czestotliwosc.

> W jakich odstepach ?

Patrz wyzej.

> [...]
> genialny
> pomysl, niestety z zalem, zostal sprowadzony do jarmarcznej zabawki...

To nie pomysl tylko zjawisko fizyczne.
Rozpocznij wlasne badania nad wlaczaniem napiecia do przewodu.
Co sie tam dzieje jak napiecie jest spore?
Co sie dzieje na koncu przewodu.
Steinmetz wyliczyl ze napiecie rosnie do nieskonczenie wysokiego.
Pewnie elektrony musza wyskoczyc (zgodnie z podrecznikiem - polowa emisja
elektronow).
I co z tymi elektonami dzieje sie potem.
Tesla badal rozne czestotliwosci wlaczania napiecia (stalego).

> Zastanow sie dlaczego, (jakie cechy przewazyly za), ze w telekomunikacji
> zaczeto stosowac swiatlowody, zamiast RG czy UTP ?

Przeciez do kazdej czestotliwosci pradu impulsowego trzeba dobrac odpowiedni
material.
Swiatlo widzialne przelazi przez szklo a UV i IR nie.
S*

Magnus Elephantus

> Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

//

> To sie nazywa czestotliwosc.

No wlasnie... jaka czestotliwosc...?

//

> To nie pomysl tylko zjawisko fizyczne.
> Rozpocznij wlasne badania nad wlaczaniem napiecia do przewodu.
> Co sie tam dzieje jak napiecie jest spore?

Spore, to znaczy jakie...?
Jakas minimalna wartosc, by zaszlo jakies tajemnicze zjawisko?

> Co sie dzieje na koncu przewodu.
> Steinmetz wyliczyl ze napiecie rosnie do nieskonczenie wysokiego.

Nie spotkalem sie z takim wnioskiem.
Jakie zjawisko jest za to odpowiedzialne?

> Pewnie elektrony musza wyskoczyc (zgodnie z podrecznikiem - polowa emisja
> elektronow).
> I co z tymi elektonami dzieje sie potem.

Wracaja, jesli nie zostaly przylaczone w jonizacji.

> Tesla badal rozne czestotliwosci wlaczania napiecia (stalego).

i co wybadal...?
a czy badal rowniez wylaczanie napiecia? (stalego:)

> Przeciez do kazdej czestotliwosci pradu impulsowego trzeba dobrac odpowiedni
> material.

Np:?
Jesli juz dobierzemy czestotliwosc. to co sie wtedy stanie?

> Swiatlo widzialne przelazi przez szklo a UV i IR nie.

Pierwszy raz slysze!

A tu chinczyk z czego zrobil ta rure?
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1542394715_2/PHILIPS-TL-6W-08-F6T5-BLB-fluorescent-lamp-6W-UVA-Blacklight-blue-mini-tube-detection-analysis.jpg

albo ta:
http://shop.4cheapservice.pl/image/cache/data/banner-glowna/lampairD-800x600.jpg

szczepan bialek

> [...]
> Jakas minimalna wartosc, by zaszlo jakies tajemnicze zjawisko?

> Nie spotkalem sie z takim wnioskiem.
> Jakie zjawisko jest za to odpowiedzialne?

Tesla wyjasnil; "Tesla considered this strange voltage multiplying effect
from several viewpoints. The problem centered around the fact that there was
no magnetic induction taking place. Transformers raise or lower voltage when
current is changing. Here were impulses. Change was happening during the
impulse."

> i co wybadal...?
> a czy badal rowniez wylaczanie napiecia? (stalego:)

Jezeli jestes ciekaw co Tesla wybadal to musisz przeczytac to i owo. A bylo
to tak:
:During a series of experiments which followed these high frequency tests,
an amazing seldom-mentioned accident occurred in which Tesla observed a
phenomenon which forever altered his view of electricity and technology."

SHOCKING DISCOVERY
"Tesla observed that instantaneous applications of either direct or
alternat­ing current to lines often caused explosive effects. While these
had obvious practical applications in improvement and safety, Tesla was
seized by certain peculiar aspects of the phenomenon. He had observed these
powerful blasts when knife-switches were quickly closed and opened in his
Polyphase Sys­tem. Switch terminals were often blasted to pieces when the
speed of the switchman matched the current phase. "

Steinmetz napisal podrecznik, ale dla doroslych nie dla dziatwy szkolnej.
Tesla nie pisal dla dziatwy szkolnej. Tak samo jak kazdy Geniusz.
Dla dziatwy szkolnej pisza nauczyciele. Nie wszystko sie tam miesci.
Pytasz mnie co ten lub inny Uczony napisal. Czytaj linki ktore podaje.
Powyzsze cytaty dokladnie pokrywaja sie z publikacjami Tesli.
To zbiorcze zestawienie jest wygodniejsze niz setki publikacji Tesli:
http://www.bibliotecapleyades.net/tesla/esp_tesla_24.htm
"High voltage impulse currents produced a hitherto unknown radiant ef­fect."

Dla Ciebie jest to dalej nieznane zjawisko.
S*

polski...@gmail.com

Bardzo ważne prawo dla wytwarzania energi

słońce startuje sygnał w punkcie p1

p1...słońce...............Ziemia

chwilkę później słońce jest już dalej od punktu p1

http://3.bp.blogspot.com/-w068gmefEpU/VUmW8-gZpSI/AAAAAAAACYk/KRT6rtPwmDM/s1600/sun.jpg

podobny problem odczuwa grawitacja
http://2.bp.blogspot.com/-bi__UJHCX-Q/VUmXV-mvsvI/AAAAAAAACYs/w8VIgCYDGfQ/s1600/grav.jpg

Magnus Elephantus

"szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message
To wszystko jest napisane przez jakiegos literata, przez kogos, kto nie
odroznia napiecia od pradu... ale, podziwiam entuzjazm!

robot

W dniu 2015-05-17 o 09:34, szczepan bialek pisze:

> Tesla wyjasnil;

Znasz może jakieś fajne przepisy tesli na szczawiową?
Ale taką porządną, wiesz, jak się kiedyś robiło.

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

Napisalem ze "Powyzsze cytaty dokladnie pokrywaja sie z publikacjami Tesli.
To zbiorcze zestawienie jest wygodniejsze niz setki publikacji Tesli"

Tesla nigdy niczego nie ukrywal. Wszystko publikowal.
Zatem przeczytaj prace Tesli i ocen tego literata.
Podobne opracowania pisze nasz Kajetan Wroblewski. Ponoc Prof.
Tyle ze nie wspomina ani o radiu ani o Tesli.

Nie musisz tez czytac czegokolwiek.
Sekret Tesli to jedno zdanie: ""The secret lay principally in the direct
current application in a small
time interval."
A impulsy produkuje i cewka Tesli i magnetron i klistron i inne generatory
impulsow.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> Podobne opracowania pisze nasz Kajetan Wroblewski. Ponoc Prof.
> Tyle ze nie wspomina ani o radiu ani o Tesli.

Elon Musk docenil!
https://twitter.com/elonmusk

> Nie musisz tez czytac czegokolwiek.
> Sekret Tesli to jedno zdanie: ""The secret lay principally in the direct
> current application in a small
> time interval."

Niesamowite... Faraday z Lenzem pekna z zazdrosci...
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/indtra.html#c1

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> //

> Niesamowite... Faraday z Lenzem pekna z zazdrosci...
> http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/indtra.html#c1

Ty nawet nie wiesz co pisal Faraday. Wiesz tylko to co jest w podrecznikach
dla dziatwy szkolnej.
" " In Maxwell's papers, the time-varying aspect of electromagnetic
S*

Magnus Elephantus

> [...]
//

> Ty nawet nie wiesz co pisal Faraday. Wiesz tylko to co jest w podrecznikach

Jest tam z pewnoscia: di/dt, (...current in a small time...), jak pisal
Tesla.

> [...]
> Heaviside's version (see Maxwell-Faraday equation below) is the form
> recognized today in the group of equations known as Maxwell's equations."

i tak, 'na razie', musi zostac, pomiewaz, tak do konca nie wiemy, czy magnes
wytwarza to pole, czy tylko je ogniskuje/zakrzywia...?
https://www.youtube.com/watch?v=gZpa7FYR_pw

szczepan bialek

> [...]
>
> i tak, 'na razie', musi zostac, pomiewaz, tak do konca nie wiemy, czy
> magnes wytwarza to pole, czy tylko je ogniskuje/zakrzywia...?

Mnie chodzi tylko o to ze Prawem Faradaya, prawem Gaussa, prawem Maxwella
nazwano wypociny operatora telegrafu O. Heaviside.
Model Inz. Heaviside jest zupelnie niezgodny z ustaleniami tych uczonych.

"i tak, 'na razie', musi zostac", pomiewaz nauczyciele nie maja powodu aby
czytac oryginalne prace uczonych.
Wola przepisywac z poprzednich podrecznikow.
Zgadnij kto napisal pierwszy podrecznik o elektromagnetyzmie.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> nazwano wypociny operatora telegrafu O. Heaviside.
> Model Inz. Heaviside jest zupelnie niezgodny z ustaleniami tych uczonych.

To sie nazywa 'kompromis'.
Rownania telegrafistow dotycza lini dlugich a te, nie w pelni odzwierciedlaja
wlasnosci przestrzeni, (eteru?).

> "i tak, 'na razie', musi zostac", pomiewaz nauczyciele nie maja powodu aby
> czytac oryginalne prace uczonych.
> Wola przepisywac z poprzednich podrecznikow.

Dla praktycznych zastosowan jest to w pelni uzasadnione.
Nauczyciele, nie prowadza badan podstawowych a jesli tak, to tylko nieliczni.

> Zgadnij kto napisal pierwszy podrecznik o elektromagnetyzmie.

Zauwaz, ze ten podrecznik jest nieustannie uzupelniany, wlasnie przez tych,
ktorzy prowadza badania podstawowe.

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> To sie nazywa 'kompromis'.

Jezeli Henry odkryl ze prad zmienny indukowany w sasiednim drucie jest w
fazie gdy druty sa blisko a w miare oddalania indukowany prad spada do zera
a potem pojawia sie o fazie przeciwnej to bajka podrecznikowa jest
kompromisem?

Maxwell zbudowal model zgodny z odkryciem Henry'ego.
Heavisde dorobil szate matematyxczna do modelu Challisa.
Wiesz czym te modele sie roznia?
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> potem pojawia sie o fazie przeciwnej to bajka podrecznikowa jest kompromisem?

Jakie te druty dlugie, jaka odleglosci miedzy nimi i jaka czastotliwosc...?
Taki efekt, moga wywolywac rozne zjawiska.
No i oczywiscie, czy dach uziemniony?

> Maxwell zbudowal model zgodny z odkryciem Henry'ego.
> Heavisde dorobil szate matematyxczna do modelu Challisa.
> Wiesz czym te modele sie roznia?

To chwilowy kompromis a badania podstawowe caly czas trwaja.
Moze, dla relaksu poogladaj sobie jak wyglada elektron w formie falowej...
http://matterwaves.info/images/huygens00.gif

A.L.

Idziesz do KF za dyskusje z idiotami

A.L.

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> Jakie te druty dlugie, jaka odleglosci miedzy nimi i jaka
> czastotliwosc...?
> Taki efekt, moga wywolywac rozne zjawiska.

"Click here for a more detailed explanation of Savary's and Henry's
experiments." Z:
http://www.princeton.edu/ssp/joseph-henry-project/felix-savary-1827/

> No i oczywiscie, czy dach uziemniony?

Dach wykrywal promieniowanie.
Henry badal tez zjawisko indukcji elektromagnetycznej.
Trzeba rozrozniac tez zjawiska.

> To chwilowy kompromis a badania podstawowe caly czas trwaja.
> Moze, dla relaksu poogladaj sobie jak wyglada elektron w formie falowej...
> http://matterwaves.info/images/huygens00.gif

Chalis zalozyl ze w lini pola magnetycznego cos plynie. Czyli istnieje
strumien magnetyczny analogicznie tak jak strumien elektryczny (analogia E -
H). To masz w podrecznikach.
Maxwell zalozyl ze linia pola magnetycznego wiruje i nic w niej nie plynie.

Kogo popierasz?
S*

Magnus Elephantus

> [...]
//

> "Click here for a more detailed explanation of Savary's and Henry's

Bardzo pomyslowy experyment...
http://www.princeton.edu/ssp/joseph-henry-project/oscillatory-discharge/felix-savarys-experiments/Memoir-on-Magnetization.pdf
Dzieki temu, dzis wiemy, ze za ta nieregularnosc magnesowania, odpowiada
zmienne i gasnace pole elektromagnetyczne oraz indukcja szczatkowa w zelazie a
to wszystko w funkcji odleglosci od przewodu z pradem.
http://www.elp.com/content/dam/etc/medialib/new-lib/power-grid/2012/aug/55548.res/_jcr_content/renditions/pennwell.web.202.300.jpg

> Chalis zalozyl ze w lini pola magnetycznego cos plynie. Czyli istnieje
> strumien magnetyczny analogicznie tak jak strumien elektryczny (analogia E -
> H). To masz w podrecznikach.

No, nie zupelnie...
Pole magnetyczne, to pole bezzrodlowe.
Pole elektryczne zawsze ma jakies zrodlo. Jest nim np: pojedynczy elektron.

> Maxwell zalozyl ze linia pola magnetycznego wiruje i nic w niej nie plynie.

To mozliwe... Suma przeplywu strumienia magnetycznego wynosi zero, 0.
Ale z obserwacji zjawiska nasycenia magnetycznego, wynika cos innego...

szczepan bialek

> [...]
> zmienne i gasnace pole elektromagnetyczne oraz indukcja szczatkowa w
> zelazie a to wszystko w funkcji odleglosci od przewodu z pradem.

A czy wiemy o tym:
"In 1820, after the discovery of Oersted, Mr. Arago observed that iron
filings are attracted and supported by the wire joining the poles of an
electro-
motor that detaches at the moment where communication is interrupted"

Bo z tego wynika ze linie pola magnetycznego sa prostopadle do drutu.

> [...]
>>

> To mozliwe... Suma przeplywu strumienia magnetycznego wynosi zero, 0.
> Ale z obserwacji zjawiska nasycenia magnetycznego, wynika cos innego...

Nie wiem czy przeczytales to tlumaczenie z francuskiego na angielski.
Ale warto zwocic uwage ze student angielski ma wszystko po swojemu.

Jak jestes ciekaw czy sie rozni model Challisa od modelu Maxwella to popatrz
na to (przynajmniej na obrazki):
http://en.wikisource.org/wiki/On_Physical_Lines_of_Force
W Part IV Maxwell pisze:
" Professor Challis[20] conceives magnetism to consist in currents of a
fluid whose direction corresponds with that of the lines of magnetic force".

I tlumaczy ze:
"A motion of translation along an axis cannot produce a rotation about that
axis unless it meets with some special mechanism, like that of a screw, "

Jak ocenic stan nauczycielski ktory olewa Maxwella i wmawia studentom ze
prad w drucie wytwarza wir Challisa i Biot-Savarta i dla checy nazywa to
"rownaniami Maxwella.
S*23

Magnus Elephantus

> [...]
> motor that detaches at the moment where communication is interrupted"
>
> Bo z tego wynika ze linie pola magnetycznego sa prostopadle do drutu.

Bo sa, jak cos jest dookola przewodu, to jest wlasnie prostopadle do tego
przewodu.
Tak ma byc, by otrzymac prostopadly do powstalej w ten sposob plaszczyzny
wektor mocy.

> [...]
>
> Jak ocenic stan nauczycielski ktory olewa Maxwella i wmawia studentom ze prad
> w drucie wytwarza wir Challisa i Biot-Savarta i dla checy nazywa to

Chwilowo tak musi byc, do momentu az sie okaze, ze jest tam cos jeszcze, co
umozliwia istnienie wlasnie tego: "...current of a fluid...", albo jeszcze
czegos bardziej ciekawego, "...it meets with some special mechanism...".

szczepan bialek

> [...]
> przewodu.
> Tak ma byc, by otrzymac prostopadly do powstalej w ten sposob plaszczyzny

Gauss zastapil igly malym solenoidem.
Solenoid (ramka) ustawia sie tak aby blizsze prady plynely w jedna strone.
Steinmetz juz pisal ze prad plynie nie tylko przewodem ale tez w jego
poblizu.
Podreczniki nazywaja to skin effect w znaczeniu ze plynie tylko po
powierzchni.
Wiesz o tym?

> [...]
> co umozliwia istnienie wlasnie tego: "...current of a fluid...", albo
> jeszcze czegos bardziej ciekawego, "...it meets with some special

Chwilowo tak jest ze wypociny inz. Heaviside zastepuja w podrecznikach
odkrycia wszystkich Uczonych:
Historyk pisze tak:
" It is unfortunate that electrodynamics and relativity decide in favor of
Biot and Savart rather than for the much more sophisticated Ampere, whose
memoir contains both mathematical analysis and experimentation, artfully
blended together.
. Maxwell describes this work as ``one of the most brilliant achievements in
science. The whole, theory and experiment, seems as if it had leaped,
full-grown and full-armed, from the brain of the `Newton of electricity'."

Zauwaz ze ja nie domagam sie zmian w podrecznikach. To oddzielna sprawa.
Fizyka dla dziatwy szkolnej musi byc uproszczona (nawet do absurdu).
Ale informuje Grupowiczow ze fizyka dla doroslych jest dostepna jedynie w
postaci prac uczonych a te sa dostepne w jezyku angielskim.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> Solenoid (ramka) ustawia sie tak aby blizsze prady plynely w jedna strone.
> Steinmetz juz pisal ze prad plynie nie tylko przewodem ale tez w jego

I taki poglad istnieje do dzis w zakresie przeplywu energii w 'drucie'.
http://www.qsl.net/wa5bxo/swr/fig1.gif

> Podreczniki nazywaja to skin effect w znaczeniu ze plynie tylko po
> powierzchni.

To trocze inne zagadnienie jest...
http://i.stack.imgur.com/KpHR5.png
to cos jak, prady wirowe w rdzeniach magnetycznych, tylko inaczej...
Zjawisko powszechnie znane, od kiedy technika umozliwila uzycie nieco wyzszej
czestotliwosci, tak ze 30 [MHz] i wyzej.
W zwiazku z tym, tak gdzies od przed II wojny, w obwodach w.cz. stosuje sie
przewody srebrzone.
http://img.webme.com/pic/s/sp8kbn/d12.jpg

> [...]
> science. The whole, theory and experiment, seems as if it had leaped,
> full-grown and full-armed, from the brain of the `Newton of electricity'."

i dlatego, ze nie ma w tym zakresie pelnej zgodnosci tych teorii jest ten
kompromis...

> [...]
> Ale informuje Grupowiczow ze fizyka dla doroslych jest dostepna jedynie w
> postaci prac uczonych a te sa dostepne w jezyku angielskim.

Nic nie szkodzi... Wszyscy zainteresowani z niecierpliwoscia oczekuja na
przelom.
Moze juz wkrotce dowiedza sie po czym te fotony sie propaguja?

szczepan bialek

> [...]

> przelom.
> Moze juz wkrotce dowiedza sie po czym te fotony sie propaguja?

Jak sie dowiedza jak nie czytali o odkryciach z przed 100 lat.
A Tesla napisal:
"Imagine a wire immersed in a medium, the conductivity of which would be
some function of the frequency and potential difference but such, that the
conductivity increases when either or bout of these elements are increased.
In such a medium, the higher the frequency and potential difference, the
greater wilt be the current which will find its way through the surrounding
medium, and the smaller the part which will pass through the central portion
of the wire".
Steinmetz zawarl to w podreczniku. Z:
http://www.tfcbooks.com/tesla/1892-12-21.htm
A wspolczesne podreczniki dalej paplaja o pradzie w powierzchni.

Gdzie masz napisane ze przewodnictwo " izolatora" dla pradu pulsujacego
zalezy od czestotliwosci?
Bez tego Twoja wiedza na temat radia jest zerowa.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> medium, and the smaller the part which will pass through the central portion

Ale to nic nadzwyczajnego, w tym czasie... zjawisko naskurkowosci odkryto juz
duzo wczesniej.

> Steinmetz zawarl to w podreczniku. Z:
> http://www.tfcbooks.com/tesla/1892-12-21.htm

W ktorym miejscu?

> A wspolczesne podreczniki dalej paplaja o pradzie w powierzchni.

Z praktycznego powodu, poniewaz material przewodu ma pierwszorzedne znaczenie
dla przeplywu pradu... otoczenie jest zwykle to samo.

> Gdzie masz napisane ze przewodnictwo " izolatora" dla pradu pulsujacego
> zalezy od czestotliwosci?

W instrukcji obslugi mikrofalowki...?

> Bez tego Twoja wiedza na temat radia jest zerowa.

Zapewniam, ze wszyscy profesjonalisci a takze wiekszosc amatorow rozumie co to
jest 'przenikalnosc elektryczna' oraz 'stratnosc dielektryka'.

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> //

> Ale to nic nadzwyczajnego, w tym czasie... zjawisko naskurkowosci odkryto
> juz duzo wczesniej.

Ale nie zauwazyles ze Tesla ma inne zdanie niz wczesniejszy poglad:.
> the greater wilt be the current which will find its way through the
> surrounding

Otaczajace medium to nie skora.

> W ktorym miejscu?

Najpierw przeczytaj to co napisal Tesla.

> Z praktycznego powodu, poniewaz material przewodu ma pierwszorzedne
> znaczenie dla przeplywu pradu... otoczenie jest zwykle to samo.

Potem Tesla napisal ze dla b. wysokich czestotliwosci material przewodu
bedzie jedynie kierunkowskazsem.

> W instrukcji obslugi mikrofalowki...?

Ale ja chyba pytam o podrecznik.

> Zapewniam, ze wszyscy profesjonalisci a takze wiekszosc amatorow rozumie
> co to jest 'przenikalnosc elektryczna' oraz 'stratnosc dielektryka'.

Nic nie kapujesz.
Dla okreslonej czestotliwosci dielektryk staje sie nadprzewodnikiem.
Ale dla pradu impulsowego.
Podreczniki omawiaja prady stale i zmienne symetryczne.
S*

J.F.

>Potem Tesla napisal ze dla b. wysokich czestotliwosci material
>przewodu bedzie jedynie kierunkowskazsem.

A kiedy pisal ?

Bo zasadniczo sie nie pomylil, ale historia jest dosc daleka
http://en.wikipedia.org/wiki/Goubau_line

> [...]

>Ale dla pradu impulsowego.
>Podreczniki omawiaja prady stale i zmienne symetryczne.

A impulsowych nie ? I rozumiem, ze dlatego ukrywaja prawde o tym
nadprzewodnictwie ?

Piorun to jest wystarczajaco impulsowy ?

J.

szczepan bialek

> A kiedy pisal ?
>
> Bo zasadniczo sie nie pomylil, ale historia jest dosc daleka
> http://en.wikipedia.org/wiki/Goubau_line
" The ability of surface waves to bend and follow the contour of a conductor
explains why AM radio stations can be received on the far side of hills, and
how over-the-horizon radar works."

Czyli powierzchnia jest kierunkowskazem.
Tesla odkryl wszystko co ma swiat.

> A impulsowych nie ? I rozumiem, ze dlatego ukrywaja prawde o tym
> nadprzewodnictwie ?
>
> Piorun to jest wystarczajaco impulsowy ?

Nic nie kapujesz.
Tesla uzywal pradow impulsowych. A prad impulsowy to prad staly puszczany co
chwile:
""The secret lay principally in the direct current application in a small
time interval. " From:
http://www.bibliotecapleyades.net/tesla/esp_tesla_24.htm

Piorun to prad zmienny gasnacy.
Ale transportuje elektrony w jedna strone (czyli netto).
To wlasnie udowodnil swiatu Prof. Houston. A chodzilo o zjawisko odkryte
przez Thomsona ze fale elektryczne przenosza ladunek z nadajnika na klamki w
budynku. Piorunki skaczace z klamki na palec przenosza ladunek netto. Cos
musialo ten ladunek do klamki dostarczyc.
Kazdy Geniusz stal na ramionach poprzednikow. Tesla stal na ramionach E.
Thomsona i Houstona.
Wynalazl jedynie potezny miotacz elektronow (cewka Tesli) i zostal jedynym
Ojcem dalekosieznego radia.

Piszesz: "Bo zasadniczo sie nie pomylil, ale historia jest dosc daleka".
Tesla byl Geniuszem a tacy sie nie myla.
Jak Ci sie zdaje ze sie myla to znaczy ze nie kapujesz.
Tyle ze Geniusze nie pisza ani dla dziatwy szkolnej ani dla nauczycieli.
Nie musisz kapowac.
S*

J.F.

> [...]
>side of hills, and how over-the-horizon radar works."

>Czyli powierzchnia jest kierunkowskazem.

Nie wysuwaj daleko idacych wnioskow, tak jak to lubisz ...

>Tesla odkryl wszystko co ma swiat.

Ale kiedy odkryl ?
Bo tam sa pewne daty, w zasadzie mogl tez wyczytac ...

>Nic nie kapujesz.
>Tesla uzywal pradow impulsowych. A prad impulsowy to prad staly
>puszczany co chwile:

A jeden impuls nie jest impulsowy ? Dopiero od drugiego objawia sie
nadprzewodnictwo, czy trzeba jeszcze wiecej odliczyc ? :-P

J.

Magnus Elephantus

> Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

//

> Ale nie zauwazyles ze Tesla ma inne zdanie niz wczesniejszy poglad:.
>
> Otaczajace medium to nie skora.

Moze on, jak to geniusz, enigmatycznie opisal pojemnosci
rozproszone/pasozytnicze...?
http://www.hazardousphysics.com/main/zeus/images/capacity.png
http://www.cliftonlaboratories.com/userimages/measur11RLC.gif
Te pojemnosci, w miare wzrostu czestotliwosci, zaczynaja odgrywac coraz wieksza
role w przewodzeniu pradu.

//

> Potem Tesla napisal ze dla b. wysokich czestotliwosci material przewodu
> bedzie jedynie kierunkowskazsem.

No wlasnie, to potwierdza role pojemnosci rozproszonych,... jak wyzej.

> Ale ja chyba pytam o podrecznik.

No bez przesady...
W kazdym podreczniku podstaw elektrotechniki, ze nie wspomne o fizyce ciala
stalego.
Poczytaj sobie o polaryzacji dielektrykow:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polaryzacja_dielektryka
O takich wlasnosciach jakie maja ferroelektryki, piroelektryki, piezoelektryki
i inneych dziwnych wlasnosciach, o ktorych 'starym miszczom' sie nie snilo.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Dielectric_responses.svg/450px-Dielectric_responses.svg.png
http://en.wikipedia.org/wiki/Permittivity

> Nic nie kapujesz.
> Dla okreslonej czestotliwosci dielektryk staje sie nadprzewodnikiem.
> Ale dla pradu impulsowego.
> Podreczniki omawiaja prady stale i zmienne symetryczne.

Nie slyszalem... mozesz podac jakis przyklad zastosowania tego zjawiska w
technice...?
Slyszalem, natomiast o "ujemnej przenikalnosci elektrycznej".

szczepan bialek

> Ale kiedy odkryl ?
> Bo tam sa pewne daty, w zasadzie mogl tez wyczytac ...

Sredni 20 lat przed tymi ktorym podreczniki przypisuja odkrycia.
Tesla niczego nie zatajal. Jak cos wyczytal to cytowal.
Jak odkryl promieniowanie to przestudiowal wszystko w tym temacie i znalazl
i publikacje Henry'ego i Thomsona i Houstona..
A Ty do dzis nie wiesz ze tacy odkryli podwaliny radia.

> A jeden impuls nie jest impulsowy ? Dopiero od drugiego objawia sie
> nadprzewodnictwo, czy trzeba jeszcze wiecej odliczyc ? :-P

Pokazalem Ci ze studentow amerykanskich uczy sie o solitonach. To pojedynczy
impuls.
Weizel pisze ze fala nie musi byc ciurkiem solitonow.

Ale slowo impuls oznacza w technice maly ciurek solitonow.

W swiatlowodach puszcza sie tez solitony. Leca bez oporu (istotnego).

Wszystko zaczelo sie od odkrycia przez Becquerela w 1841r ze swiatlo
dostarcza elektronow.
W 1868 L. Lorenz napisal ze wszyscy uczeni sa zgodni ze swiatlo to prad
elektryczny (oczywiscie impulsowy).
Bo to L. Lorenz obalil hipoteze Maxwella ze swiatlo to jakas fala
elektromagnetyczna.
A Ty co popierasz?
S*

szczepan bialek

> [...]
> http://www.cliftonlaboratories.com/userimages/measur11RLC.gif
> Te pojemnosci, w miare wzrostu czestotliwosci, zaczynaja odgrywac coraz

Ale napisz o jakim pradzie piszesz. Zmiennym czy jednokierunkowym?

> [...]
> O takich wlasnosciach jakie maja ferroelektryki, piroelektryki,
> piezoelektryki i inneych dziwnych wlasnosciach, o ktorych 'starym

A nie zauwazyles ze na tych obrazeczkach plusy sa obok siebie.
To one sie nie odpychaja ?.

Na poczatku autor (przez male a) pisze o Faradayu. Ale nie to co tego tematu
dotyczy.
Faraday odkryl istnienie "residual charge". Tak sie teraz robi elektrety i
pamieci ROM.
To nie idiotyczna polaryzacja tylko wstrzykiwanie (lub odsysanie)
elektronow.
To nie czasteczki sa spolaryzowane tylko cale obszary naladowane (ujemnie
lub dodatnio).

> Nie slyszalem... mozesz podac jakis przyklad zastosowania tego zjawiska w
> technice...?

Fala radiowa to impulsowy prad elektryczny (fala elektryczna).
Wysokie czestotliwosci przesyla sie swiatlowodami a nie po miedzi.

> Slyszalem, natomiast o "ujemnej przenikalnosci elektrycznej".

Ja tu o nauce a nie o nauczaniu.
Nauczanie jest znacznie trudniejsze od nauki.
Osiagac dobre wyniki w nauczaniu to niebywaly wyczyn.
S*
S*

Pit

Dnia 27.05.2015 szczepan bialek <sz.b...@wp.pl> napisał/a:
> Ale napisz o jakim pradzie piszesz. Zmiennym czy jednokierunkowym?

A czy to się wg Ciebie wyklucza? Może być jak najbardziej prąd zmienny
jednokierunkowy (chyba, że pisząc zmienny masz na myśli tylko przemienny).

> Fala radiowa to impulsowy prad elektryczny (fala elektryczna).
> Wysokie czestotliwosci przesyla sie swiatlowodami a nie po miedzi.

Ale światłowód nie przewodzi elektronów (stosuje się je nawet celowo jako
izolator galwaniczny) więc te powyższe dwa zdania sobie zaprzeczają.
To że impulsy prądu elektrycznego tworzą (produkują) fale radiowe jeszcze
nie oznacza, że fala radiowa jest stworzona z impulsów elektrycznych.

szczepan bialek

Użytkownik "Pit" <nos...@sdf.lonestar.org> napisał w wiadomości

> A czy to się wg Ciebie wyklucza? Może być jak najbardziej prąd zmienny
> jednokierunkowy (chyba, że pisząc zmienny masz na myśli tylko przemienny).

U nas zmienny to przemiennny a staly to niezmienny.
U anglikow DC oznacza jednokierunkowy a AC przemienny.

> Ale światłowód nie przewodzi elektronów (stosuje się je nawet celowo jako
> izolator galwaniczny) więc te powyższe dwa zdania sobie zaprzeczają.

A Maxwell przewidzial dwie odmiany pradu przesuniecia. Jedno to kiwanie w
ramach czasteczki a drugie to przeskok z jednej na druga.
Kazdy izolator przewodzi prad jednokierunkowy. Zalezy to od temperatury i
czestotliwosci.
Prad zmienny symetryczny nie przelazi przez gruby izolator.

> To że impulsy prądu elektrycznego tworzą (produkują) fale radiowe jeszcze
> nie oznacza, że fala radiowa jest stworzona z impulsów elektrycznych.

Marconi i Braun dostali Nobla za fale elektryczne w 1909r.
Becquerel (dziadek meza Sklodowskiej) odkryl ze swiatlo dostarcza elektrony
(elektrycznosc ujemna).
Dlatego fale radiowe nazwano elektrycznymi bo Henry w 1841r odkryl ze
dostarczaja ujemna elektrycznosc do piwnicy.
A ponoc swiatlo i fale radiowe to to samo. Tyle ze przelaza przez prawie
wszystkie izolatory a nie tylko przez szklo.
S*

Pit

> [...]
>
> U nas zmienny to przemiennny a staly to niezmienny.
> U anglikow DC oznacza jednokierunkowy a AC przemienny.

U nas zmienny to zmienny (zmieniający się w dowolny sposób, niekoniecznie
okresowy) a przemienny to przemienny (okresowy z tzw. składową stałą
równą zero) a stały to stały.

> A Maxwell przewidzial dwie odmiany pradu przesuniecia. Jedno to kiwanie w
> ramach czasteczki a drugie to przeskok z jednej na druga.

A jeśli nie ma cząsteczek, to nie ma prądu?

> Kazdy izolator przewodzi prad jednokierunkowy. Zalezy to od temperatury i
> czestotliwosci.

Nie przewodzi (z samej definicji izolatora :D).

> Prad zmienny symetryczny nie przelazi przez gruby izolator.

Właśnie! A fala elektromagnetyczna przez niego wywołana jakoś się przez
niego wydostaje ;) Jak, skoro prąd przez izolator nie przechodzi?

> Marconi i Braun dostali Nobla za fale elektryczne w 1909r.

Nie za fale elektryczne, tylko za wkład w rozwój "telegrafii
bezprzewodowej" (i wyraźnie jako "field" jest: applied electromagnetism,
electromagnetism):
http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1909/marconi-facts.htmlhttp://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/1909/braun-facts.html

> Becquerel (dziadek meza Sklodowskiej) odkryl ze swiatlo dostarcza elektrony
> (elektrycznosc ujemna).

Nie światło, tylko promieniowanie beta.

> Dlatego fale radiowe nazwano elektrycznymi bo Henry w 1841r odkryl ze
> dostarczaja ujemna elektrycznosc do piwnicy.

A na strych już nie? :D

> A ponoc swiatlo i fale radiowe to to samo. Tyle ze przelaza przez prawie
> wszystkie izolatory a nie tylko przez szklo.

Zależy od długości fali. Za to elektron prawie przez nic nie przełazi więc
już w ogóle odpada jako "nosnik" fal radiowych. Poza tym istnienie fotonów
zostało wielokrotnie potwierdzone, tak samo jak to, że to właśnie fotony są
nośnikiem (nie źródłem!) fal radiowych.

bartek

On 27.05.2015 20:24, Pit wrote:

Kontrolnie, zdajesz sobie sprawę, że rozmawiasz z trollami weteranami
lub osobami wierzącymi we wklęsłość Ziemi i to, że wojsko ukrywa
prawdziwy sposób działania radia (i nie chodzi o konstrukcje
wykorzystujące pasmo rozproszone i transmisję podszumową,
ale zwykłe AM:).

pzdr
bartekltg

Magnus Elephantus

> Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

//

> Ale napisz o jakim pradzie piszesz. Zmiennym czy jednokierunkowym?

To bez znaczenia.
Reaktancja pojemnosciowa jest odwrotnie proporcjonalna do stromosci narastania
napiecia.

> A nie zauwazyles ze na tych obrazeczkach plusy sa obok siebie.
> To one sie nie odpychaja ?.

Te czerwone plusy...?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Diel.png
Przeciez, to jest napiecie polaryzujace ten dielektryk...

//

> Fala radiowa to impulsowy prad elektryczny (fala elektryczna).

Fala radiowa wyglada tak:
http://www.kshitij-iitjee.com/Study/Physics/Part6/Chapter34/68.jpg

> Wysokie czestotliwosci przesyla sie swiatlowodami a nie po miedzi.

Niskie czestotliwosci tez.

Miales napisac cos o nadprzewodnictwie w dielektrykach a nie o swiatlowodach...

Magnus Elephantus

"bartek" <bar...@gmail.com> wrote in message
> On 27.05.2015 20:24, Pit wrote:
>
> Kontrolnie, zdajesz sobie sprawe, ze rozmawiasz z trollami weteranami
> lub osobami wierzacymi we wkleslosc Ziemi i to, ze wojsko ukrywa
> prawdziwy sposób dzialania radia (i nie chodzi o konstrukcje
> wykorzystujace pasmo rozproszone i transmisje podszumowa,
> ale zwykle AM:).

Ooo.. Wypraszam sobie!
Abstrahujac od tego, ze teoria pola elektromagnetycznego, nie jest w pelni
spojna po dzis dzien, najaktywniejszym i to z aktywnoscia przekraczajaca
wszelkie ludzkie wyobrazenie, jest uzytkownik, uzywajacy kryptonimu bojowego
'bartek' i to jemu nalezy sie palma pierwszenstwa.

szczepan bialek

> A jeśli nie ma cząsteczek, to nie ma prądu?

Maxwell napisal: "There is always, however, enough of matter left to receive
and transmit the
undulations of light and heat".

To ze w przestrzeni niema czasteczek wymyslili nauczyciele.

> Nie przewodzi (z samej definicji izolatora :D).

W podreczniku pisze o idealnym izolatorze.

> Właśnie! A fala elektromagnetyczna przez niego wywołana jakoś się przez
> niego wydostaje ;) Jak, skoro prąd przez izolator nie przechodzi?

Przechodzi skokami. Tak jak przewidzial Maxwell. Elektrony wnikaja na mala
glebokosc i tam sie zatrzymuja. Odkryl to Faraday i nazwal "residual
charge". Nastepne wlaczenie wbija te pierwsze glebiej. Jak czestotliwosc
jest dobrana do materialu toizolator przewodzi bez oporu.

> Nie za fale elektryczne, tylko za wkład w rozwój "telegrafii
> bezprzewodowej"

"The discoveries connected with the propagation of electric waves over long
distances"
Tak zaczyna sie wyklad Marconiego.

> Nie światło, tylko promieniowanie beta.

A moze jednak swiatlo:""the production of an electric current when two
plates of platinum or gold diving in an acid, neutral, or alkaline solution
are exposed in an uneven way to solar radiation."

> A na strych już nie? :D

Zaczal od blaszanego dachu. Jak na Geniusza przystalo sprawdzil tez czy
laduje sie blacha w piwnicy.
Potem E. Thomson odkryl ze laduja sie klamki w budynku. I napisal (w 1871r.)
ze to nadaje sie do komunikacji.

> Zależy od długości fali. Za to elektron prawie przez nic nie przełazi więc
> już w ogóle odpada jako "nosnik" fal radiowych.

A Maxwell nie widzial problemu. Jego electric particles przeskakiwaly z
miejsca na nowe miejsce.

>Poza tym istnienie fotonów
> zostało wielokrotnie potwierdzone, tak samo jak to, że to właśnie fotony
> są
> nośnikiem (nie źródłem!) fal radiowych.

Przeciez nie wiesz co nazywa sie fotonem. To pakiet falowy.
Nadajnik Hertza takowe wysylal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Damped_wave#/media/File:Ondes_amorties.jpg

W pakiecie sa solitony.

Nim zaczniesz pisac o polaryzacji dowiedz sie ze Faraday obalil pomysl ze
swiatlo to fale poprzeczne.
S*

szczepan bialek

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> Te czerwone plusy...?
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Diel.png
> Przeciez, to jest napiecie polaryzujace ten dielektryk...

Nie czerwone tylko te czarne.
Najpierw uczycie dzieci ze jednoimienne sie odpychaja a potem ze grzecznie
sasiaduja.

> Fala radiowa wyglada tak:
> http://www.kshitij-iitjee.com/Study/Physics/Part6/Chapter34/68.jpg

W szkole. W realu sa uloty. Pomysl jaki ulot miala radiostacja w
Konstantynowie albo w Babicach.

> Niskie czestotliwosci tez.
>
> Miales napisac cos o nadprzewodnictwie w dielektrykach a nie o
> swiatlowodach...

Przeciez zacytowalem Tesle ze przewodnictwo dla pradu impulsowego rosnie z
czestotliwoscia.
Ale czestotliwosc musi byc dobrana do materialu.
Zajmuja sie tym firmy produkujace izolatory.
S*

bartek

Ja nie mam pretensji, że rozmawia. Tylko niech od razu wie, z kim
rozmawia.

pzdr
bartekltg

Magnus Elephantus

> [...]
>
> Nie czerwone tylko te czarne.
> Najpierw uczycie dzieci ze jednoimienne sie odpychaja a potem ze grzecznie

Wszystko zalezy od kontekstu...
Jesli te czerwone sa kilka rzedow wielkosci wieksze, to te czarne nie maja nic
do powiedzenia.

> W szkole. W realu sa uloty. Pomysl jaki ulot miala radiostacja w
> Konstantynowie albo w Babicach.

Ale ulot to nie radio... co najwyzej zaklocenie radioelektryczne.

> Przeciez zacytowalem Tesle ze przewodnictwo dla pradu impulsowego rosnie z
> czestotliwoscia.
> Ale czestotliwosc musi byc dobrana do materialu.
> Zajmuja sie tym firmy produkujace izolatory.

Mozesz znalezc jakis przyklad takiego wyrobu...?

Magnus Elephantus

> Ja nie mam pretensji, ze rozmawia. Tylko niech od razu wie, z kim
> rozmawia.

i owszem, bedzie chcial, to sie dowie, jeknak na zapas nie musisz nikomu
doradiac 'geby'.

bartek

On 28.05.2015 23:43, Magnus Elephantus wrote:
> "bartek" <bar...@gmail.com> wrote in message

> i owszem, bedzie chcial, to sie dowie, jeknak na zapas nie musisz nikomu
> doradiac 'geby'.

Trolla należy nazwać trollem, oszołoma oszołomem. Nic im nie
dorabiam, sami przyjęli taką postawę.

pzdr
bartekltg

A.L.

Panowie,

Po chuj ta dyskusja? Chcesie sie dowartosciowac? Mozecie sie
dowartosciowac dyskutujac ze specjakista, a nie z facetem ktorego w
obszarze angielskojezycznym nazywa sie "crank"

Facio pieprzy, ale wy pieprzycie jeszcze bardziej

A.L.

bartek

Gdzie widzisz moj udział w tej dyskusji?
Poza postem na który odpowiadasz jest drugi, którego znaczenie
jest z grubsza takie, jak Twojego posta.

pzdr
bartekltg

szczepan bialek

Użytkownik "bartek" <bar...@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
Ja nie wierze tylko cytuje:
"The secret lay principally in the direct current application in a small
time interval. " From:
http://www.bibliotecapleyades.net/tesla/esp_tesla_24.htm

A zaczyna sie tymi zdaniami:
The drama of Twentieth Century Science and its intriguing relationship with
financiers and governments unfold together in the remarkable life of Nikola
Tesla.

The biography of Nikola Tesla should be the very first chapter in every
child's science text.

Teraz jest wiek XXI i owe sily puscily do sieci wszystkie publikacje Tesli.

A radio to nie " konstrukcje wykorzystujące pasmo rozproszone i transmisję
podszumową,
czy zwykłe AM"

To o czym piszesz to modyfikacje telegrafu beziskrowego. I za taki dano
Nola.

Istotne jest wiedziec czym jest swiatlo.

To nie fale EM z hipotezy Maxwella tylko fale elektryczne.

Hipoteze Maxwella obali juz L. Lorenz za zycia Maxwella.

A swiatlo to "direct current application in a small time interval."

Jak dlugo na UW bedzie wiek XX?
Po co opowiadac bajki o falach w niczym i ze wymyslil je Maxwell.

Maciej Woźniak

Użytkownik "bartek" napisał w wiadomości grup

|Trolla należy nazwać trollem, oszołoma oszołomem. Nic im nie
|dorabiam, sami przyjęli taką postawę.

A fizyka idiotę idiotą. Nic im nie dorabiam.
Sami przyjęli taką postawę.

szczepan bialek

> [...]
>>

> Wszystko zalezy od kontekstu...
> Jesli te czerwone sa kilka rzedow wielkosci wieksze, to te czarne nie maja

Czasteczki moga sie ustawic nieco inaczej pod wplywem tych czerwonych. Ale
nie tak jak na Twoich obrazkach.
Za granica takich obrazkow juz od dawna nie uswiadczysz.

A jak sie robi elektrety?

> Ale ulot to nie radio... co najwyzej zaklocenie radioelektryczne.

Ulotem tutaj nazywam polowa emisje elektronow z konca anteny.
To sie mierzy jako prad antenowy. Oczywiscie impulsowy z mala cofka.

> Mozesz znalezc jakis przyklad takiego wyrobu...?

Przeciez izolatory do masztow antenowych ktos produkuje. Znajdz sobie.
Hertz robil pryzmaty ze smoly.
S*

szczepan bialek

Użytkownik "Magnus Elephantus" <mag_...@nowhere.dot> napisał w wiadomości

> "szczepan bialek" <sz.b...@wp.pl> wrote in message

> Mozesz znalezc jakis przyklad takiego wyrobu...?

Na razie znajdziesz cos jak to:
"Insulators for communication applications are a specialized product and
there are only a few designers and manufacturers world wide. There is very
little information and data available".
Ale wiesz ze pryzmaty robi sie z roznych materialow zaleznie od
czestotliwosci.
Nie wiesz jedynie ze swiatlo i fale radiowe to to samo.
S*

Magnus Elephantus

> [...]
> there are only a few designers and manufacturers world wide. There is very

No wlasnie, producent napisal, ze porcelanowe izolatory testuje na 60 [Hz] i
nie spodziewa sie sensacji przy wyzszych czestotliwosciach.
http://www.austin-insulators.com/radio/insulators.html

> Nie wiesz jedynie ze swiatlo i fale radiowe to to samo.

To, akurat wiem... problem w tym, czy Ty jestes odpowiednio mocno o tym
przekonany?

Magnus Elephantus

> [...]
> nie tak jak na Twoich obrazkach.
> Za granica takich obrazkow juz od dawna nie uswiadczysz.

Za ktora granica...?

> Ulotem tutaj nazywam polowa emisje elektronow z konca anteny.
> To sie mierzy jako prad antenowy. Oczywiscie impulsowy z mala cofka.

Tak?
A jaki prad dzieci w Indiach tutaj mierza?

A moze ta 'smola', to 'zywica'...?

szczepan bialek

> [...]
>>

> No wlasnie, producent napisal, ze porcelanowe izolatory testuje na 60 [Hz]
> i nie spodziewa sie sensacji przy wyzszych czestotliwosciach.

Pisze ze: "Radio insulators are often tested at 60 Hz, but the results may
not have any bearing to the insulators performance at the higher
frequencies. Tests which can and should be applied to radio insulators
involve 60 Hz flash over tests, UC impulse tests and radio frequency tests."

Zauwazyles " UC impulse tests and radio frequency tests".

> To, akurat wiem... problem w tym, czy Ty jestes odpowiednio mocno o tym
> przekonany?

Mocno od czasu jak przeczytalem list Tesli gdzie pisze ze swiatlo jest
wytwarzane przez dwa zrodla fal podluznych.
A wiesz jak sie wytwarza fale radiowe spolaryzowane liniowo?

Mocno tez jestem przekonany ze nie milion ale nawet mld nauczycieli nie
ukryje odkrycia Becqurela i Henry'ego.
A oni odkryli ze swiatlo (widzialne i niewidzialne) przenosi ujemna
elektrycznosc.
A to przekresla istnienie fal poprzecznych w "niczym".

Jak dlugo bedzie sie wmawiac dzieciom ze Maxwell wymyslil fale w niczym
jezeli ten napisal:
""There is always, however, enough of matter left to receive and transmit
the
undulations of light and heat".

Czemu do zalaczanych obrazkow nie dopisujesz kto jest autorem?
Prawa autorskie sie klaniaja.
S*

Cezary Grądys

W dniu 27.05.2015 o 22:07, bartek pisze:
Raczej ukrywa co dzieje się na samym czubku anteny ;)

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

szczepan bialek

Użytkownik "Cezary Grądys" <czar...@wa.onet.pl> napisał w wiadomości
Ukrywano przed i w trakcie I-szej wojny swiatowej.
W 1929r Tesla i Richardson opublikowali wszystko na temat polowej emisji
elektronow.
Kazdy moze poznac budowe miernika SWR i zauwazyc ze prad plynie na czubek i
nie wraca.

Ale jest jeszcze promieniowanie z wezlow fali stojacej. Odkryl to O. Lodge.
Antena petlowa i long wire antena promieniuje z wezlow. Tu prad wraca ale
slabnie po drodze (powrotnej).

Bartek uczy dziatwe tego co ma w programie nauczania.
Dziatwa jak podrosnie to zacznie czytac Tesle.
S*

Czarek Grądys

W dniu 31.05.2015 o 09:30, szczepan bialek pisze:

> Mocno tez jestem przekonany ze nie milion ale nawet mld nauczycieli nie
> ukryje odkrycia Becqurela i Henry'ego.
> A oni odkryli ze swiatlo (widzialne i niewidzialne) przenosi ujemna
> elektrycznosc.

Od dawna czekam, żebyś zaproponował proste doświadczenie, które to
potwierdza. Każdy sobie w domu zrobi i będzie wiedział. Są teraz
mierniki, radyjka CB i inny sprzęt dosłownie za grosze, więc czekam.
Do wykrycia ładunku są potrzebne bardzo proste mierniki, nie trzeba
analizatorów widma i tego typu drogiej aparatury pomiarowej.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

szczepan bialek

Użytkownik "Czarek Grądys" <czar...@wa.onet.pl> napisał w wiadomości
Jest tez proste doswiadczenie Kelvina.
On umiescil w powietrzu wate metalowa a powietrze naswietlal promieniami X.
Woltomierz pokazal 0,6V i Kelewinmial pewnosc ze Promienie X to fale
elektryczne.
Jak do pokoju swieci Slonce to voltomierz pokaze te 0,6V Kelvina.
Jak do akwarium wstawisz plytke blaszana to tez pokaze.

Pies jest pogrzebany gdzie indziej.
W szkole sa tylko fale EM a te nie przenosza elektrycznosci. One indukuja
prad zmienny.
Kazdy tu odpowiada ze jest 100% pewnosci ze fale EM nie przenosza
elektrycznosci.
Jest to prawda.

Marconi i Braun dostali Nobla za fale elektryczne. Nie za
elektromagnetyczne.
Tesla jest uwazany za wynalazce silnika indukcyjnego. Henry jest uhonorowany
nazwaniem jego imieniem jednostki fizycznej.
Oni wszyscy wiedzieli co to jest indukcja. Wiedzial tez inz. Heaviside i
napisal ze fale wg jego wzorow maja znikomy zasieg.

W radiu za ktore dano Nobla miedzy uzwojeniem pierwotnym a wtornym pracuja
fale EM.
Ale z konca masztu antenowego wyskakuja fale elektryczne wywolywane emisja
elektronow.
Tesla opisal to jako analogia do gwizdka.

Do anteny odbiorczej elektrony wskakuja (jak nadlatuje zgeszczenie) a
wyskoczyc nie moga bo "bariera potencjalu".
Taki prad impulsowy napedza odbiornik krysztalkowy.
Ale zasada jego dzialania jest dalej Grupowiczom nieznana.
S*

Message has been deleted

uliczni...@gmail.com

W dniu niedziela, 10 maja 2015 17:35:21 UTC+2 użytkownik przlde napisał:
> Fotowoltaiczne.org został założony w 2015 roku. W głównej mierze jest to internetowe forum dyskusyjne które skupia osoby zainteresowane wytwarzaniem prądu elektrycznego z energii światła słonecznego. Na portalu znajdziecie wiele informacji, dyskusji ze świata Fotowoltaiki. Głównym celem serwisu jest popularyzowanie informacji o Fotowoltaice jak i ułatwienie odnajdywanie przez Państwa informacji. Pod lupę będziemy brać wszystkie urządzenia, oprogramowania jak i również oferty które można znaleźć na rynku. Pamiętajcie, razem w tworzymy przyszłość!

> [...]

Witam serdecznie, dlaczego portal www.fotowoltaiczne.org przestał działać?
Widziałem kiedyś bardzo wartościowy artykuł o pv*sol bardzo chciałbym do nie dotrzeć.

Pozdrawiam,
Tomasz Madej
tomaszm...@o2.pl