Tort orzechowo-kawowy

1 view

syso

Znalazlam przepis na taki tort. Meza babcia robila przepyszny, ale niestety
nie mam przepisu. Wygooglalam sobie taki przepis, wprawdie masa wydaje sie
byc inna niz babcina, ale wydaje sie, ze bedzie rownie dobry. Mam
watpliwosci jednak, co do ilosci kremowki. Moze ktos z Was robil i jest w
stanie mi pomoc. W przepisie sa "2 kremowki", ale ile to jest 2x250ml, czy
2x500ml? A oto przepis:

Tort orzechowo-kawowy (dla cierpliwych i dokładnych)
Uwaga! Jest to tort tylko dla naprawdę wytrwałych.
Jakiekolwiek odstępstwo od przepisu gwarantuje totalną klapę.
Smacznego
Marta

TORT ORZECHOWO-KAWOWY
CIASTO:
10 jaj
30 dkg mielonych orzechów włoskich
1/2 szkl. drobno mielonej bułki tartej
1/2 cytryny (nie kwasku cyt.!)
25 dkg cukru pudru
2 płaskie łyżeczki proszku do piecz.

KREM:
2 kremówki
1 cukier waniliowy
2 łyzki cukru
2 łyżki kawy rozpuszcz. Nescafe
1 łyżka żelatyny

MASA NA WIERZCH:
1 kremówka
1 biała czekolada (dobra gatunkowo)
trochę kawy

* CIASTO
* Żółtka utrzeć z cukrem na białą masę w makutrze wstawionej do gorącej
wody. Dodać sok z cytryny, orzechy, bułkę tartą i proszek do pieczenia.
Lekko wymieszać.
* Z białek ubić pianę na bardzo sztywno, podzielić ją na 3 części.
* Po kolei dodawać je do ciasta, bardzo delikatnie mieszając.
* Wlać do blachy, wysmarowanej i oprószonej mąką tylko na dnie.
* Piec w piekarniku nagrzanym do 180* przez 45-60 minut.
* Gdy środek zesztywnieje, wyjąć i przykryć czystą bawełnianą ściereczką.
* Po ostygnięciu rozciąć na pół (w poziomie ;-))

* KREM
* Śmietany ubić, dodać oba rodzaje cukru.
* Żelatynę rozpuścić w 1 łyżce gorącej wody (kubek też wstawić do gorącej
wody).
* Dodać kawę rozpuszczoną w 4 łyżkach wody.
* Wymieszać delikatnie ze śmietaną, przełożyc masą ciasto.

* MASA NA WIERZCH
* Śmietanę podgrzewać na bardzo małym gazie, nie może się zagotować.
* Dodawać po kawałeczku czekolady, cały czas mieszając.
* Dodawać kawy na oko, dla koloru i smaku.
* Po około godzinie zdjąć z gazu, masa powinna być gęsta.
* Wylać ją na ciasto, udekorować, wstawić do lodówki.
From: di...@koti.com.pl (DIVA)

Pozdrawiam

Sylwia

waldek

====
Pyszny tort jest tutaj:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzechowy.htm
tylko cukru trzeba dać znacznie mniej! Polecam.

waldek
====

Joanna Duszczyńska

Użytkownik "waldek" <xsw...@op.pl> napisał w wiadomości

Ostatnio sama też zdecydowanie mniej daję... ale bardziej można zmniejszyć
ilość cukru w cieście niż w masie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

waldek

> Ostatnio sama też zdecydowanie mniej daję... ale bardziej można zmniejszyć
> ilość cukru w cieście niż w masie...
====
Tak, chyba o to mi chodziło.
Ale może wreszcie poprawisz przepis na stronie. Bo jak nie... to chyba złożę
sam jakąś stronę z tym tortem i napiszę, że to wg pomysłu leniwej Joanny :-}

waldek szantażysta
====

Joanna Duszczyńska

Użytkownik "waldek" <xsw...@op.pl> napisał w wiadomości

A co mam poprawić?
Mi i mojej osobistej rodzinie ta mniej słodka wersja pasuje, ale już
coponiektórym gościom nie...
Wbrew pozorom ludzie lubią ulep.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Evunia

Thu, 15 Jan 2004 14:39:53 +0100, na pl.rec.kuchnia, Joanna Duszczyńska
napisał(a):

> Wbrew pozorom ludzie lubią ulep.

Ulep, jak ulep, ale ciasto ma być słodkie, a nie nijakie ;)
Najwyżej mniej się zje ;)

--
Eva Sheers
FAQ pl.rec.kuchania http://kuchenna.host.sk/