Co zamiast grochu?

Winetoo

Witam!

No właśnie co zamiast grochu?
Moja piękniejsza połówka uszyła mi statyw (jakby ktoś się jeszcze nie
zorientował chodzi o woreczek wypełniony np. grochem).
Musze go teraz czymś wypełnić. W archiwum znalazłem tylko sformułowania typu
"woreczek z grochem", ale brak odpowiedzi na pytanie co zamiast.

Sprawdzałem woreczki z grochem i piaskiem i ten drugi dużo lepiej się
sprawdza. Łatwiej stabilnie ustawić aparat i go wypoziomować. Groch jest za
duży.

Piasek odpada bo nie chcę za kazym razem czyścić wszystkiego co nosze w
torbie. Ryż, kasze i inne zboża chłoną wilgoć. Może ktoś ma jakiś pomysł.

Pozdrawiam
Winetoo

Skygge

Winetoo wrote:

> Piasek odpada bo nie chcę za kazym razem czyścić wszystkiego co nosze w
> torbie. Ryż, kasze i inne zboża chłoną wilgoć. Może ktoś ma jakiś pomysł.
>
> Pozdrawiam
> Winetoo

granulat polipylenowy albo jakiś inny.
Skygge
--
...I've opened my mind and darkened my entire life...
(tak gdzieś około -2EV)

Pawel Arczewski

Winetoo wrote:

Moga byc male kuleczki metalowe, np ciezarki olowiane

Skygge

Skygge wrote:

> granulat polipylenowy

polipropylenowy

Michał Kupski

Hej !

Użytkownik "Winetoo" <win...@no.spam.please.com> napisał w wiadomości

> No właśnie co zamiast grochu?

> Piasek odpada bo nie chcę za kazym razem czyścić wszystkiego co nosze w
> torbie. Ryż, kasze i inne zboża chłoną wilgoć. Może ktoś ma jakiś pomysł.

Kulki do AirSoft-gunów ? Kaliber 6mm, tworzywo, 2 tys. sztuk za parę zł.

Michał -- Tarnowskie Góry

herban

Użytkownik "Pawel Arczewski" <p.arc...@wp.pl> napisał w wiadomości

> Moga byc male kuleczki metalowe, np ciezarki olowiane

No właśnie
Śrut-taki do wiatrówek.
Pozdrawiam
herban

karas

> Może ktoś ma jakiś pomysł.

ŚRUT drobny !

Jarosław Grabek

> No właśnie
> Śrut-taki do wiatrówek.

Jak wrzuci woreczek w kieszeń spodni, to je będzie z kostek podciągał ;)
--
Jarek
www.grabek.pl - fotografie

Bartek Be

plastelina w balonie? :)

bart

herban

Użytkownik "Jarosław Grabek" <jarek....@gmail.com> napisał w wiadomości

> Jak wrzuci woreczek w kieszeń spodni, to je będzie z kostek podciągał ;)

no nie....
dzisiaj już drugi post co mnie rozbawił:-)))
Bo ja mam taką bujną wyobraźnię.
Pozdrawiam
herban

Michal Kwiatkowski

herban wrote:

> No właśnie
> Śrut-taki do wiatrówek.
> Pozdrawiam
> herban

Panowie, ale przy tym największy MajnFrotek nie będzie ważył nic :D Nie
przeginacie aby?

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

ps

Winetoo wrote:

(..)

> Sprawdzałem woreczki z grochem i piaskiem i ten drugi dużo lepiej się
> sprawdza. Łatwiej stabilnie ustawić aparat i go wypoziomować. Groch jest
> za duży.

Piasek znajdziesz prawie wszędzie, więc dołóż do kompletu łopatkę i torebkę
foliową, szczelną, byś po użyciu swojego statywu mógł go potem schować tak,
by nie sypał Ci piachu :)

herban

Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <mike...@polbox.odspamiacz.com> napisał w
wiadomości news:e0tp9s$qrm$1...@news.onet.pl...

> Panowie, ale przy tym największy MajnFrotek nie będzie ważył nic :D Nie
> przeginacie aby?

Hmmm
To zależy od wielkości "woreczka" :-)
Pozdrawiam
herban

Qbab

ja polece ci tak zwany żwirek akwariowy :)
tyle że nie normalny tylko określany jako koralowy (zastosowanie w
akarystyce morskiej), trudniej go kupić ale ma sporo zalet, po pierwsze
różne granulacje (od 2 mm do 25 - 30 mm) po drugie nie ma ostrych krawędzi
przez co trudniej przechodzi przez woreczek - czyli mniej się wysypuje (o
ile się wysypuje). a co najważniejsze jest lekki (jak na piasek).

Qbab

www.barbasz.republika.pl

Winetoo

Użytkownik "Qbab" <bar...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przez co trudniej przechodzi przez woreczek - czyli mniej się wysypuje (o
> ile się wysypuje). a co najważniejsze jest lekki (jak na piasek).

O to mi się podoba. Może zmieszam ten żwierek z plastikowymi kulkami, żeby
dostać odpowiednią wagę.

Pozdrawiam
Winetoo

Winetoo

Użytkownik "Skygge" <miel...@nitron.com.pl> napisał w wiadomości

> polipropylenowy

A co to jest.?
Nie wiem, czy mam się obrażać czy nie za poli_coś_tam :-)))

Pozdrawiam
Winetoo

Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Michał Kupski" <m...@home.org> napisał w wiadomości

[...]

> Kulki do AirSoft-gunów ? Kaliber 6mm, tworzywo, 2 tys. sztuk za parę zł.

[...]

Ten pomysł spodobał mi się najbardziej. Materiał tani i dostępny właściwie
w każdym "sklepiku za rogiem" ;-).
Alternatywą może być jakaś grubsza frakcja żwiru, do nabycia w sklepach
modelarskich. Tyle, że taki żwir jest względnie drogi ;-/
Na koniec - żwir dla kotów (kocie WC) lub do wypełniania akwariów - do
"zanabycia" w sklepach zoologicznych.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Michał Kupski

Hej !

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <szpunk....@friko6.onet.pl> napisał w
wiadomości news:e0trkb$60t$1...@news.onet.pl...

> Na koniec - żwir dla kotów (kocie WC) lub do wypełniania akwariów

Myślałem o tym, ale czy żwirek dla kotów nie jest przypadkiem
higroskopijny i wchłania wilgoć, a potem się skleja w bryłki ?

Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Michał Kupski" <m...@home.org> napisał w wiadomości

[...]

> Myślałem o tym, ale czy żwirek dla kotów nie jest przypadkiem
> higroskopijny i wchłania wilgoć, a potem się skleja w bryłki ?

[...]

ChGW *) Dawno, dawno temu raz użyłem tego czegoś i był to _chyba_ normalny,
niemodyfikowany genetycznie ;-> żwir. Co teraz jest oferowane - nie mam
zielonego pojęcia.
Dziecięciem niewinnym będąc wykonywałem na ZPT tzw. "zośki". Pamietam, ze
żwirek akwariowy był OIDP najodpowiedniejszy.

*) Cholera ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Stasiek_T

Winetoo wrote:
> [...]
>
> Sprawdzałem woreczki z grochem i piaskiem i ten drugi dużo lepiej się
> sprawdza. Łatwiej stabilnie ustawić aparat i go wypoziomować. Groch jest

Poszukaj w sklepach zabawkowych maskotki o nazwie "gniotek" albo
podobnej. Jest to balonik gumowy wypelniony jakas kitowata masa,
popdejrzewam ze ~ maka ziemniaczana. Daje sie to ksztaltowac jak
plastelina a nie brudzi. Wytrzymalo ze trzy miesiace zabawy mojego
dziecka, a daje glowe ze nawet Manfrotto by tak dlugo sie nie ostalo.A
cena nieprownywalna :-).

Pozdrawiam.

--
Stasiek_T

Michał Kupski

Hej !

Użytkownik "Stasiek_T" <tem...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> popdejrzewam ze ~ maka ziemniaczana. Daje sie to ksztaltowac jak
> plastelina a nie brudzi. Wytrzymalo ze trzy miesiace zabawy

A jak mu to nie wytrzyma w torbie ze sprzętem, to będzie miał ćwierć
kilo mąki na aparacie. Plastikowe kulki jakby bezpieczniejsze.

Winetoo

Użytkownik "Michał Kupski" <m...@home.org> napisał w wiadomości

> Kulki do AirSoft-gunów ? Kaliber 6mm, tworzywo, 2 tys. sztuk za parę zł.

Sprawdziłem wczoraj wieczorem. Niestety mają zbyta małe "tarcie
między-kulkowe" Jak chce ustawić aparat krzywo i z jednej strony dać więcej
kulek to pod ciężarem aparatu się przesuwają. Za mało się haczą.

Jak będę miał okazje to kupię żwirek i sprawdzę.

Pozdrawiam
Winetoo

Michał Kupski

Witam !

> Sprawdziłem wczoraj wieczorem. Niestety mają zbyt małe "tarcie

No to jeszcze możesz spróbować styropianowych "chrupek" do zasypywania
opakowań różnych albo nawet styropianowych kulek - taki granulat jest
chyba do kupienia w sklepach budowlanych. Można by nawet wziąć kawałek
styropianu i pokruszyć.

Winetoo

> [...]
> opakowań różnych albo nawet styropianowych kulek - taki granulat jest
> chyba do kupienia w sklepach budowlanych. Można by nawet wziąć kawałek

Sprawdzę, ale obawiam się, że styropian jest zbyt sprężysty. Jak położe
aparat i będę chciał z jednej strony dać nizej o parę milimetrów t jak
nacisnę to on się wkniecie i zaraz wyprostuje. Woreczek z piaskiem się w tym
wypadku ładnie poddaje, a po zwolnieniu nacisku zachowuje swój kształt.

Pozdrawiam
Winetoo

Jarek

No wlasnie groch, ryz lub kasza sa najwygodniejsze. Gdy uzywasz w
podrozy, lecisz z pustym workiem a wypelniacz mozesz kupic na miejscu.
Jesli kupisz jakis hi-tech wypelniacz to masz wiecej kilogramow do
przewozu.

jp.

Winetoo

Użytkownik "Jarek" <jpyszk...@gmail.com> napisał w wiadomości

Kilogramów??? :-)
Ja mam malutki woreczek - taki 10x15cm, a Ty mi tu o kilogramach?

Ciągle najbardziej podoba mi się pomysł ze żwirkiem. ale jak ktoś ma inne to
chętnie potestuję w najbliższym czasie i zdam relację tu na grupie.

Pozdrawiam
Winetoo

Jarek

:-) Gdy wsiadziesz do samolotu to kazde pol kilo sie liczy. No i
zajmuje takze mniej miejsca.

Zreszta pisze nie z autopsji tylko przeczytalem to gdzies w jakims
artykule o fotografi podroznej. Ja jesli juz to uzywam kurtki lub
plecaka. No i oczywiscie wezyka.

pozdrawiam, jp.

ps

Winetoo wrote:

(..)

> Kilogramów??? :-)
> Ja mam malutki woreczek - taki 10x15cm, a Ty mi tu o kilogramach?

Hmm, może ma 10 x 15 x 10000 ;-)

(..)

Adam Płaszczyca

On Tue, 4 Apr 2006 14:10:06 +0200, "Winetoo"
<win...@no.spam.please.com> wrote:

> [...]
>Musze go teraz czymś wypełnić. W archiwum znalazłem tylko sformułowania typu
>"woreczek z grochem", ale brak odpowiedzi na pytanie co zamiast.

Kasza, ryż.

>Piasek odpada bo nie chcę za kazym razem czyścić wszystkiego co nosze w

>torbie. Ryż, kasze i inne zboża chłoną wilgoć. Może ktoś ma jakiś pomysł.

Kamyszki do akwarium?
--
___________ (R)
_______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

Skygge

Winetoo wrote:

> A co to jest.?
> Nie wiem, czy mam się obrażać czy nie za poli_coś_tam :-)))

Spoko, bez obrazy. Chodziło mi o granulat (plastikowe małe kuleczki)-
surowiec do form wtryskowych itp. Ma odpowiednią gamaturę, masę i nie
chłonie wody. Np.:

http://www.nitron.com.pl/oferta/granulaty/pl/technniczne_PVC.html
Skygge

Winetoo

> Spoko, bez obrazy. Chodziło mi o granulat (plastikowe małe kuleczki)-
> surowiec do form wtryskowych itp. Ma odpowiednią gamaturę, masę i nie
> [...]

O na zdjęciu wygląda nieźle - ma nieregularne kształty. Kuleczki do
pistolecików się nie nadawały, bo miały za małe opory - zbyt łatwo się
układały pod wpływem ciężaru. Jeśli jeszcze ten granulat ma chropowate
powierzchnie to byłoby super. Aha i skąd wziąć tego jedną garstkę?

Pozdrawiam
Winetoo

miron19j

Dnia 05-04-2006 o 14:40:23 Winetoo <win...@no.spam.please.com> napisał:

> Jeśli jeszcze ten granulat ma chropowate powierzchnie to byłoby super.
> Aha i skąd wziąć tego jedną garstkę?

raczej nie ma. Jeżeli jezt nowy, to ma kształt zbliżony do puszki z piwem,
tylko kilkanaście(dziesiąt) razy mniejszy. Taki z przemiału ma
nieregularne kształty.
Garstki nie kupisz na rynku. Najmniejsza porcja ZTW to 50 kg.
Najlepiej odkupić od firmy, która ma wtryskarki. Chociaż garstkę, jak
powiesz do czego, to powinni Ci dać za friko.
Podaj miasto, skąd jesteś, to spróbuję podać ci namiar na najbliższy
zakład.

--
Mirek Janczewski
przyjaciele, fotografujcie sercem - Jan Bułhak

Winetoo

Użytkownik "miron19j" <miro...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powiesz do czego, to powinni Ci dać za friko.
> Podaj miasto, skąd jesteś, to spróbuję podać ci namiar na najbliższy

Dzięki za info.

Skąd jestem? A jakie to ma znaczenie, ważne, gdzie teraz jestem :-)
Przecież nie będę jechał do miejsca urodzenia po garść granulatu :-))))

MSPANC

Jak masz jakieś namiary w okolicach Gliwice / Zabrze to daj.

Dzięki i pozdrawiam
Winetoo

Michał Kupski

> Jak masz jakieś namiary w okolicach Gliwice / Zabrze to daj.

Zadzwoń do tego Nitronu, przecież Krupski Młyn to tak z 50 km od Ciebie :)

miron19j

Dnia 05-04-2006 o 15:25:24 Winetoo <win...@no.spam.please.com> napisał:

> Jak masz jakieś namiary w okolicach Gliwice / Zabrze to daj.

najbliższy znany mi zakład to w Blachowni k/Częstochowy.
Jeżeli ten Nitron jest niedaleko Ciebie i mają tam magazyn, to muszą też
mieć jakieś luzy po np. rozerwanym worku. Zadzwoń, pogadaj, może
faktycznie będą skorzy Ci pomóc.

Skygge

miron19j wrote:

> [...]
> Jeżeli ten Nitron jest niedaleko Ciebie i mają tam magazyn, to muszą też
> mieć jakieś luzy po np. rozerwanym worku. Zadzwoń, pogadaj, może

Ja tam pracuję. Podaj namiary to Ci wyślę. Pisz na maila ze stopki.
Skygge
--
I've opened my eyes and darkened my entire life....
www.skygge.com skygge.at.skygge.usunto.com

Bartek Be

> Kilogramów??? :-)
> Ja mam malutki woreczek - taki 10x15cm, a Ty mi tu o kilogramach?

no, jak pod jakas ciezka maszyne to worek mogl byc 30x40 (lub pelny format
30x45) ;) a wtedy kilo to norma :)

bart

Bartlomiej Lidke

Winetoo <win...@no.spam.please.com> wrote:
> No właśnie co zamiast grochu?

Twoj post natchnal mnie wczoraj do dzialania - wracajac z pracy
wskoczylem do zoologicznego gdzie nabylem paczke ze zwyklym zwirkiem
do akwarium (2kg, za 3,50pln), wskoczylem do babci po sprzet do szycia
:-) i po godzinie machania igla zrobilem cudo nawet z zamkiem blyskawicznym:

http://img231.imageshack.us/my.php?image=manfrotto33nv.jpg

worek jest wiekszy takze zawsze go mozna dopelnic i luzy pozwalaja na lepsze
formowanie zawartosci. nie wiem tylko czy troche za szeroki nie jest (i tym
samym za niski) ale sprawdze go w weekend w dzialaniu

--
butthead
o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha: