W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5

Pszemol

http://www.redmondpie.com/iphone-6s-plus-with-2gb-ram-smokes-galaxy-note-5-with-4gb-ram-in-real-life-speed-test-video/

Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

P03

> [...]
>
> Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
> wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

No tak, ale jest jedno małe ale. Tak szybko przetwarzać informacje z / do
ajfona może tylko jeden człowiek na ziemi : Chuck Bartowsky.
A i on tylko jak jest w dobrej fazie
:-)

--
P03

Sebastian Biały

On 2015-11-14 14:52, Pszemol wrote:
> Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
> wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

Tak tak, bardzo pouczający test. Widocznie nie zwuażyles że sprawdzany
był stopień reaktywności GUIa nie predkośc CPU czy pamięci. I to
sprawdzany dość kiepsko. Zaryzykuje że gdyby nie kilku imbecyli w Google
i Apple i producentów oprogramowania na obie platformy responsywnośc tą
mozna by bylo podnieść znacznie wyżej. Wygoda obsługi wspołczesnych
systemów operacyjnych związana jest z jakością softu a dopiero w drugiej
kolejności z prędkościami hardware.

Pszemol

"Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> wrote in message
Chcesz powiedzieć, że konieczność załadowania ponownie do pamięci
aplikacji już raz uruchomionej 20 sekund wcześniej w Androidzie nie
jest dla Ciebie istotną wadą tego systemu i nie sprawia dla Ciebie
żadnej różnicy jeśli chodzi o przyjemność użycia takiego telefonu ?
Do czego służy w Androidzie te 4G ramu jeśli te kilka apek się nie mieści
i trzeba je ponownie z pamięci masowej ładować do ram po 20 sekundach?

Pszemol

"P03" <pas...@bandits.invalid.org> wrote in message
Jak często zdarza Ci się używać telefonu w sposób taki, że
siedzisz w jakiejś aplikacji, potem przełączasz krótko na inną,
wracasz do aplikacji w której siedziałeś przed chwilą, potem
na jeszcze inną, znów powrót - bo dla mnie to jest główny
sposób w jaki używam swojego telefonu...

Np jadę rowerem, na kierownicy mam iPhone z Endomondo,
w czasie jazdy dzwonię np. do Polski przez Skype, na przerwie
w czasie jak odsapnę od pedałowania rzucę jakąś fotkę na Fejsa,
w między czasie zadzwoni ktoś zapytać o coś i w czasie
rozmowy przełączę się na aplikację z mailem, albo wejdę
na aplikację banku aby sprawdzić ile mam na koncie kasy, itp...

Przełączanie między ostatnio używanymi aplikacjami jest
dla mnie bardzo ważne i powiem Ci szczerze że bardzo mi
się spodobało na tym filmie jak się iPhone 6S + zachowuje.

P03

> [...]
> na jeszcze inną, znów powrót - bo dla mnie to jest główny
> sposób w jaki używam swojego telefonu...

ciach

Obecnie to prawie wcale, tak to się bawiłem w minionych już
latach moim pierwszym smartfonem fajną, ale wolną Nokią E70.
Teraz właściwie używam jednej funkcji / programu na raz,
a po wykonaniu zadania odkładam narzędzie na miejsce.
Podejrzewam smartfon addiction disorder
Ale spokojnie, kazdy ma jakieś słabości.
:-)

--
P03
Praktyczne zastosowanie Tabletu z Androidem

Sebastian Biały

On 2015-11-14 15:48, Pszemol wrote:

> [...]
> jest dla Ciebie istotną wadą tego systemu i nie sprawia dla Ciebie
> żadnej różnicy jeśli chodzi o przyjemność użycia takiego telefonu ?

Odnosze się do "Samsung 4-rdzeniowy" vs sprawdzanie szybkości klikania.
Jedno z drugim ma mniej wspolego niż się wydaje.

> Do czego służy w Androidzie te 4G ramu jeśli te kilka apek się nie mieści
> i trzeba je ponownie z pamięci masowej ładować do ram po 20 sekundach?

Jaką dajesz gwarancję że wersja iOS jest taka sama jak androidowa pod
względem rozmiaru w ram, metod otwierania bibliotek dzielonych,
komunikacji z OS, itd? Jak można ocneniać procesory kiedy problem leży w
budowie OS i budowie aplikacji?

Ja nie twierdzę że coś jest lepsze od czegoś, ale rozbawiła mnie
koncepcja że klikanie w gui ma być dowodem na badziewnośc cpu ...
responsywność gui zależy przede wszystkim od umiejetnosci programistow
apliakcji, potem os a na szarym końcu cpu.

Pszemol

> [...]
> a po wykonaniu zadania odkładam narzędzie na miejsce.
> Podejrzewam smartfon addiction disorder
> Ale spokojnie, kazdy ma jakieś słabości.

:-))
Faktem jest, że jestem uzależniony funkcjonalnie od smartfona.

W zeszły tydzień wyszedłem bez niego, zorientowałem się pół
godziny od domu, nie chciałem się wracać myślałem że się
przemęczę i żałowałem bardzo bo nie zdawałem sobie sprawy
ile rzeczy faktycznie smartfon dziś załatwia.

Na przykład dawniej przed podróżą gdzieś zerkało się na
mapę aby mieć pojęcie gdzie się jedzie - dziś jeżdzę na
pamięć, bo wiem że jak by co to zawsze mogę w każdej
chwili zerknąć na mapę. Dawnij przed pójściem do sklepu
po nowe narty czy buty do snowboardu robiłem w domu
rozeznanie, porównywałem typy/ceny - dziś wiem że sobie
w sklepie wybiorę co jest i co mi się podoba a opinie
użytkowników czy porównanie ficzerków zrobię na ekraniku
trzymanym w ręcę już w sklepie...

I tak dalej i tak dalej... świat się zmienił bardzo w ostatnich 4-5 lat.

Pszemol

"Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> wrote in message
Ale my tu nie o ocenie CPU tylko o ocenie smartfona z super hiper CPU.
Bo ten CPU to jest duma serii Galaxy, że taki cacy, 4-rdzeniowy...
I co z tego skoro iPhone z 2-rdzeniowym A9 i połową rozmiaru RAMu
przy codziennej pracy z telefonem wychodzi znacznie szybszy?

Sebastian Biały

On 2015-11-14 16:34, Pszemol wrote:
> Ale my tu nie o ocenie CPU tylko o ocenie smartfona z super hiper CPU.
> Bo ten CPU to jest duma serii Galaxy, że taki cacy, 4-rdzeniowy...

Puśc na nim obliczenia wtedy możesz oceniać cpu.

> I co z tego skoro iPhone z 2-rdzeniowym A9 i połową rozmiaru RAMu
> przy codziennej pracy z telefonem wychodzi znacznie szybszy?

Bo jest bardziej *responsywny*. Szybkośc a responsywanośc to dwie różne
rzeczy. Nietechniczni najczęsciej uzywają slowa "szybkość" nie zdając
sobie sprawy że chodzi im o responsywność. Osiagnięcie tego drugiego
wymaga wysilenia się programistów, więc łatwiej jest pakować szybsze cpu
do telefonów i pisać aplikacje byle jak. Dotyczy to też osów.

W dniu 2015-11-14 o 14:52, Pszemol pisze:
> [...]
>

> Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
> wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

Jak już masz tyle czasu to weź z łaski swoje napisz w jakich cenach
można kupić te dwa modele.
Czy to jest ta sama półka? Bo się nie znam. :-)

Pszemol

> Puśc na nim obliczenia wtedy możesz oceniać cpu.

A kto w telefonie robi obliczenia numeryczne?
Mam Ci coś jeszcze skompilować w FORTRANIE 77 pod iOS? :-)

Swoją drogą, czy ktoś zrobił już taki kompilator? :-)))))

> [...]
> wymaga wysilenia się programistów, więc łatwiej jest pakować szybsze
> cpu do telefonów i pisać aplikacje byle jak. Dotyczy to też osów.

Zgadzamy się w 100%. Niedawno miałem interview z kandydatem
na programistę C# w naszej firmie... Ale miałem ubaw jak gostek
na pytanie co zrobi w programie aby zabezpieczyć się przed błędem
alokacji pamięci odburknął "za mało pamięci to nie mój problem,
niech sobie klient wstawi więcej pamięci do peceta" :-)) Ha, ha, ha :-)
Facio wczytywać chciał pół bazy danych z dysku do pamięci i tam
szukać stringów w buforach "bo szybciej" :-))) Brute Force Rulez!!

Pszemol

"z" <z...@z.pl> wrote in message
To są dwa flagowce z dużym ekranem, phablety.
Jeden od Apple, drugi od Samsunga.
Nie da się kupić lepszego, szybszego Samsunga
ani lepszego, szybszego Apple, stąd porównanie.

Sebastian Biały

On 2015-11-14 17:06, Pszemol wrote:
> A kto w telefonie robi obliczenia numeryczne?

Prawie każda gra. Mapy. Odtwarzanie filmów. De facto jednak
wielordzeniowe cpu pakuje sie do telefonów nie dlatego że liczymy coraz
więcej tylko dlatego że programiści są coraz bardziej leniwi i tępi.

> Mam Ci coś jeszcze skompilować w FORTRANIE 77 pod iOS? :-)

Nie.

> Swoją drogą, czy ktoś zrobił już taki kompilator? :-)))))

Bez wątpienia bo sa translatory z Fortrana na cokolwiek, więc nie
wykluczone że i na Objective-C czy co tam ostatnio Apple oglosił za modne.

Pszemol

> Prawie każda gra. Mapy. Odtwarzanie filmów. De facto jednak wielordzeniowe
> cpu pakuje sie do telefonów nie dlatego że liczymy coraz więcej tylko
> dlatego że programiści są coraz bardziej leniwi i tępi.

Otóż to! I zamiast pomyśleć używają cpu-żernych i pamięcio-żernych
rozwiązań tylko po to aby łatwo i szybko byle co naskrobać i sprzedać.

> Nie.

> Bez wątpienia bo sa translatory z Fortrana na cokolwiek, więc nie
> wykluczone że i na Objective-C czy co tam ostatnio Apple oglosił
> za modne.

Chyba Swift, oglądałem tutorial na lynda.com, całkiem fajnie wygląda.

Budzik

Użytkownik Sebastian Biały he...@poczta.onet.pl ...

> [...]
> względem rozmiaru w ram, metod otwierania bibliotek dzielonych,
> komunikacji z OS, itd? Jak można ocneniać procesory kiedy problem leży w

A jakie to ma znaczenie z punktu widzenia uzytkownika?

Pszemol

"Budzik" <budz...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
On zdaje się ten test zrozumiał jako test procesora...
A chodziło o test szybkości całego telefonu.

Sebastian Biały

On 2015-11-14 18:22, Pszemol wrote:
> On zdaje się ten test zrozumiał jako test procesora...

Tak, film wyraźnie mówił od odczuwalnym komforcie pracy a w poście
przeczytałem o 4 rdzeniach vs 2 rdzenie. I *tylko* tego się czepiam. Że
wnioski błędne.

Pszemol

"Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> wrote in message
Przykro mi że Cię zmyliłem :-) Moje intencje były porównać
jak sprawnie i szybko działają oba telefony z punktu widzenia
użytkownika, gdzie przełączanie między aplikacjami często
determinuje sposób używania telefonu (jeśli jest łatwy iwygodny).

O procesorach było w kontekście takim, że Androidowcy często
chwalą się procesorem i liczbą jego rdzeni jak jakimś wyjatkowym
osiągnięciem i wytykają posiadaczom iPhonów że ich telefony
są "gorsze" bo mają procki z mniejszą liczbą rdzeni...

Tak jak słusznie zauważył kol. Budzik, użytkownik ma w nosie
to, *dlaczego* jego iPhone jest szybszy od Galaxy Note - ważne
jest że jest szybszy a reszta jak procesory jest już tylko dla nas,
elektroników ważna :-)

Sebastian Biały

On 2015-11-14 18:56, Pszemol wrote:
> [...]
> osiągnięciem i wytykają posiadaczom iPhonów że ich telefony
> są "gorsze" bo mają procki z mniejszą liczbą rdzeni...

Android jest napisany przez ludzi nie mających pojecia o tym że user
końcowy nie jest programistą. Zaprzepaszczono już chyba na zawsze
koncepcje responsywnego i w miare otwartego systemu operacyjnego
projektując to samo co jest popularne od lat 80tych czyli event driven
system w którym odpowiedzialnośc za user experience spoczywa na
programiście finalnego produktu (a jest on zazwyczaj leserem). Jestem na
to zły na google bo mieli szansę zmienić coś na lepsze a spieprzyli po
staremu. Apple przykladał wieksza wagę do responsywności czego efekty
widać do dzisiaj, czyli szerszy usmiech na twarzy konsumenta. I nawet
jesli to ściema bo aplikacje nie są szybsze, to okazalo się ze ściema
się sprzedaje lepiej niż pieprzenie googla o hardware.

Google równiez spieprzył po staremu problem update kernela. Spieprzył
sterowniki. Spieprzył deployment core. Spieprzył *wszystko* co ważne z
punktu widzenia designu OS i to chyba głównie z powodu wyboru
monolitycznego kernela. Apple też spieprzyło ale tam z powodu tylko
kilku zamknietych hardware nie jest to takie widoczne. Natomiast ikonki
ładne. Tak. Ikonki.

Ghost

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]
>zamknietych hardware nie jest to takie widoczne. Natomiast ikonki ładne.

Nigdy nie programowałem pod androida, ale jeśli miałbym porównywać iOS i
Windows to ten pierwszy to po prostu koszmar developera.

re

Użytkownik "Ghost"

> [...]

Nigdy nie programowałem pod androida, ale jeśli miałbym porównywać iOS i
Windows to ten pierwszy to po prostu koszmar developera.
---
http://developer.xamarin.com/guides/cross-platform/xamarin-forms/ :-)

ToMasz

> To są dwa flagowce z dużym ekranem, phablety.
> Jeden od Apple, drugi od Samsunga.
> Nie da się kupić lepszego, szybszego Samsunga
> ani lepszego, szybszego Apple, stąd porównanie.
1. moze się okazać, że _taki_ test, dużo lepiej wypadnie na starszym
modelu samsunga, albo wypadnie tak samo, ale na modelu który kosztuje
50% ceny note4
2. Zawsze, od lat, od czasów zxspectrum, wyszystko działało lepiej na
urządzeniu którego system napisany został przez producenta. (choć może
powinienem napisać że tak było do momentu kiedy microsoft zaczął
"produkować" hardware). tak samo wychodziły porównania amiga PC, a teraz
dowolna konsola - pc. Bo złożoność systemu, otwartość na rozwiązania
innych producentów, obniża jego responsywność.
3. spróbuj zrobić sam podobne porównanie tego iphona którego masz, ze
starym blackberym. Jeśli żyjesz w USA to napweno masz kogoś znajomego
kto ma starego BB. Potem nam napisz jaką ma responsywność BB
4. Głupi nie jesteś. Piszesz z sensem na wielu grupach. Co Tobą
powoduje, że musisz trolować na tej akurat grupie?

ToMasz

Sebastian Biały

On 2015-11-14 20:19, Ghost wrote:
> Nigdy nie programowałem pod androida, ale jeśli miałbym porównywać iOS i
> Windows to ten pierwszy to po prostu koszmar developera.

Nie o to chodzi. Nie o jakośc narzedzi biega a o całościowy projekt OSa.
Kolesie przed google ktorzy robili androida tak naprawdę wzieli kernel
monolityczny (na Boga, dlaczego???) a że pierwszy z brzegu był Linux to
mamy pozamiatane w kwestii sterowników bo jest taki sam burdel z gatunku
"no... trzeba przekompilować". Wygenerowało to równiez masę zależności
które dotarły aż do GUI. Zarowno w Androidzie, Windowsie, iOSie itd
można napisać kiepską aplikacje ktora jest nieresponsywna i "psuje user
experience". Android jest pełny takich aplikacji bo OS nijak nie wymusza
grzecznych zachowań, w dodatku częsc googlowych ma takie cechy. W iOSie
przynajmniej soft systemowy jest pisany grzeczniej ale ten od userów ...
A w windowsie ... no cóż "swapuje, trzeba poczekać". Innymi słowy
wszyscy gracze na rynku popełnili te same błędy. A człek myślał że za
10tym razem koło wyjdzie wreszcie okrągłe.

Mam androida bo wymagam tylko działania mapy i dzwonienia. Nic mnie
więcej nie obchodzi, a to głownie dlatego ze od kliknięcia do reakcji
upływa bywa ze i 3 sekundy, co jest *skandaliczne* i powoduje
podnoszenie ciśnienia. I winni są wszyscy, od pierdoły wybierającego
kernel, przez sztab programistów z lat 80tych piszących dalvika po
współczesne pakowanie coraz to szybszego cpu bo inaczej się nie da.

W dniu 2015-11-14 o 17:08, Pszemol pisze:
> To są dwa flagowce z dużym ekranem, phablety.
> Jeden od Apple, drugi od Samsunga.
> Nie da się kupić lepszego, szybszego Samsunga
> ani lepszego, szybszego Apple, stąd porównanie.

Znaczy cena taka sama?

Marek

On Sat, 14 Nov 2015 10:06:58 -0600, "Pszemol" <Psz...@PolBox.com>
wrote:
> Facio wczytywać chciał pół bazy danych z dysku do pamięci i tam
> szukać stringów w buforach "bo szybciej" :-))) Brute Force Rulez!!

A słyszałes o in-memory-database? Nody MySQL cluster przechowują
tabele wyłącznie w ram a dysk jest im poprzedni tokio do startu i
zatrzymania.

--
Marek

Marek

On Sat, 14 Nov 2015 19:13:22 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> to zły na google bo mieli szansę zmienić coś na lepsze a spieprzyli
po
> staremu.

Ale co mogli zrobić? Przejęli Androida jak już był praktycznie gotowy
(w sensie designu systemu i jego core'a) to już za późno żeby
przerobić design osa.

--
Marek

Marek

On Sat, 14 Nov 2015 22:27:52 +0100, Sebastian
> [...]
kernel
> monolityczny (na Boga, dlaczego???) a że pierwszy z brzegu był

Nie przesadzaj z tą monolitycznością, Linux współcześnie nie jest
taki monolityczny jak był 20 lat temu Większość sterowników może być
w modułach, do Androida wybrali jedynie monolityczną konfigurację
(jako możliwą) ale to nie oznacza, że Linux (kernel) jako taki jest
jedynie monolityczny.

--
Marek

atm

> [...]
> kernel, przez sztab programistów z lat 80tych piszących dalvika po
> współczesne pakowanie coraz to szybszego cpu bo inaczej się nie da.

No dobrze, co z tym teraz mozemy zrobic: narzekac, korzystac czy jedno i
drugie? ;]
Jest jak jest i chyba do tej pory nie bylo idelanego systemu, kazdy mial
swoje przypadlosci łącznie z WinCE, PalmOS czy Symbianem. Jak nie
calkowicie system to sposob promocji przekladajacy sie na ilosc
dostepnych aplikacji itd. Nawet przyjmujac pszemolowy punkt widzenia, ze
iOS jest objawieniem niezwyklym to caly ekosystem zamyka sie w dwoch
aktualnych urzadzeniach, ktore sa metro-cacuszkami nie oferujac wielu
ficzerow dostepnych w konkurencyjnych ekosystemach. Wg mnie juz od
dluzszego czasu pogon za dodatkowa moca obliczeniowa jest bez sensu.
Zdecydowanie wolalbym prace nad wydluzeniem czasu pracy czy lepsza
czytelnoscia ekranu w mocno naslonecznionych miejscach. Jak dla mnie
przelomem jest ostatnia propozycja Motoroli w zakresie wzmocnienia
ekranu. Droptesty traca jakikolwiek sens. Mam nadzieje, ze inni
producenci podlapia ten trend. Dobra sprawa jest tez rozwijanie jakosci
foto, zreszta widac to po tym jak kompakty mocno poszly w odstawke i
trend sie nasila.

Ghost

On 2015-11-14 20:19, Ghost wrote:
> Nigdy nie programowałem pod androida, ale jeśli miałbym porównywać iOS i
> Windows to ten pierwszy to po prostu koszmar developera.

Nie o to chodzi. Nie o jakośc narzedzi biega a o całościowy projekt OSa.

Nie pisałem o narzędziach.

Ghost

Skoro pszemololo się wije to znaczenie tego jest tradycyjne :-)

W dniu 2015-11-15 o 08:32, Ghost pisze:
> Skoro pszemololo się wije to znaczenie tego jest tradycyjne :-)

Podobno najlepszy 6s+ ma kosztować 4300 zł
a najwyższa cena note 5 (złoty 64Giga) nie przekroczyła 3000 zł

Z tego wynika że samsung nie może być lepszy ;-)

Nie znam się na takich "plackach" niech mnie szanowny Pszemol poprawi.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 00:06, Marek wrote:
> po
> Ale co mogli zrobić? Przejęli Androida jak już był praktycznie gotowy

Mieli wiele lat. W tym czasie napisanie kernela od zera jest jak
najbardziej wykonalne, nawet w kilkuosobowym zespole. Tym bardziej że
80% kernela linuxa jest zbędne. Z reszta sa kernele typu mikrojadro. No
i nikt nie twierdzi że sterowniki musza być napisane w C albo że ABI
musi być co tydzień inne.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 00:13, Marek wrote:
> Nie przesadzaj z tą monolitycznością, Linux współcześnie nie jest taki
> monolityczny jak był 20 lat temu

Chyba żartujesz. Gołe jądro to kilka MB kodu który nie ma nic wspólnego
z mikrojadrem. Moduły? Bez przesady a gdzie ABI do nich stabilne przez
kilka lat?

> że Linux (kernel) jako taki jest jedynie
> monolityczny.

Albo jest mikro albo monolit. Mozna jeszcze być hybrydą, ale to nie
rozwiązuje problemu ABI do sterowników.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 00:22, atm wrote:
> No dobrze, co z tym teraz mozemy zrobic: narzekac, korzystac czy jedno i
> drugie? ;]

Narzekać i troche uzywać. Google ma dośc pieniedzy aby zmieniąc design
przynajmniej kernela. Z reszta bylem pewien że ostatnie dziury na
poziomie OSa i kłopoty z aktualizacją wymusza rozwiązanie, ale
zapomnialem że w google też pracują marketoidy. I nie da się.

Ghost

>Podobno najlepszy 6s+ ma kosztować 4300 zł

Jak bardzo trzeba mieć nasrane do głowy, żeby tyle kasy dać za telefon?
Muzułmańscy dżihadyści to przy tym Himalaje rozsądku.

Pszemol

"Marek" <fa...@fakeemail.com> wrote in message
Nie, nie słyszałem... teraz mi powiedziałeś o tym :-)

Pszemol

> Innymi słowy wszyscy gracze na rynku popełnili te
> same błędy. A człek myślał że za 10tym razem
> koło wyjdzie wreszcie okrągłe.

Ja tu widzę chłopie szansę dla Ciebie!
Zrób system, Tobie wyjdzie okrągłe!
Mówię poważnie...

> [...]
> winni są wszyscy, od pierdoły wybierającego kernel, przez sztab
> programistów z lat 80tych piszących dalvika po współczesne pakowanie coraz

Nie wierzę że 3 sekundy... co masz za sprzęt?

Pszemol

"atm" <_@vp.pl> wrote in message
> [...]
> urzadzeniach, ktore sa metro-cacuszkami nie oferujac
> wielu ficzerow dostepnych w konkurencyjnych ekosystemach.

Chcesz telefony bardziej męskie, w kolorze wojskowego moro? :-)
Jakich ficzerów nie oferując? Odbiornika FM-radio???

> Wg mnie juz od dluzszego czasu pogon za dodatkowa moca obliczeniowa jest
> bez sensu. Zdecydowanie wolalbym prace nad wydluzeniem czasu pracy czy
> lepsza czytelnoscia ekranu w mocno naslonecznionych miejscach.

Jedno drugiemu nie przeszkadza - można wydłużać czas pracy
i jakość/czytelność ekranu w nasłonecznionych miejscach.

Swoją drogą ja nie narzekam na tą czytelność w iPhone4.
Twierdzisz, że ją popsuł Apple w następnych generacjach iPhone?
Bo to, że popsuł czas pracy na jednym ladowaniu baterii to się
zgodzę - pod iOS7 iPhone4 pracuje ciut krócej niż pracował pod iOS6.

> Jak dla mnie przelomem jest ostatnia propozycja Motoroli
> w zakresie wzmocnienia ekranu. Droptesty traca jakikolwiek sens.

No chyba że te z tarasów widokowych Statuły Wolności
lub Eifel Tower :-)

> Mam nadzieje, ze inni producenci podlapia ten trend.

Ja też :-)

> Dobra sprawa jest tez rozwijanie jakosci foto, zreszta widac
> to po tym jak kompakty mocno poszly w odstawke i trend sie nasila.

Ktoś jeszcze kompakty kupuje?
Chyba tylko te z wbudowanym GSM :-)

Pszemol

> [...]
> nie twierdzi że sterowniki musza być napisane w C albo że ABI musi być co

A w czym jeśli nie C? W asemblerze mieli pisać, jak w latach 80-tych?

Pszemol

"ToMasz" <tom...@poczta.fm.com.pl> wrote in message
> 1. moze się okazać, że _taki_ test, dużo lepiej wypadnie na starszym
> modelu samsunga, albo wypadnie tak samo, ale na modelu który kosztuje 50%
> ceny note4

Wyszukaj takie urządzenie, zaproponuj autorom porównanie...
Ja nie wierzę w to. Które urządzenie Samsunga masz na myśli?

> 2. Zawsze, od lat, od czasów zxspectrum, wyszystko działało lepiej na
> urządzeniu którego system napisany został przez producenta.

To już jest temat "dlaczego". A usera nie obchodzi dlaczego.
On się cieszy że zapłacił kasę i mu działa, i działa sprawnie.
Resztą niech się martwią inżynierowie, za to się im płaci.

> Bo złożoność systemu, otwartość na rozwiązania innych producentów, obniża
> jego responsywność.

Jak ktoś chce mieć peceta w kieszeni... ja wolę smartfona.

> 3. spróbuj zrobić sam podobne porównanie tego iphona
> którego masz, ze starym blackberym. Jeśli żyjesz w USA
> to napweno masz kogoś znajomego kto ma starego BB.
> Potem nam napisz jaką ma responsywność BB

Problem z BB byłby, że nie znalazłbym na nim 1/2 tych
aplikacji co użyto w teście szybkości przełączania między nimi :-)

> 4. Głupi nie jesteś. Piszesz z sensem na wielu grupach.
> Co Tobą powoduje, że musisz trolować na tej akurat grupie?

Taki komplement... ech... o Ciebie? :-) Jestem zachwycony.
Aczkolwiek widzę, że to był atak mikroagresji ukryty
pod formą taniego komplementu, więc wszystko pasuje :-)

Pszemol

"z" <z...@z.pl> wrote in message
Nie interesuje mnie cena - sprawdź i zdaj raport.
Wiele słuchawek jest dziś dotowanych przez operatorów
więc ceny są inne na różnych rynkach dla różnych userów.
Po co się przejmować ceną? To nie samochód... stać Cię :-)

Pszemol

"z" <z...@z.pl> wrote in message

> Podobno najlepszy 6s+ ma kosztować 4300 zł
> a najwyższa cena note 5 (złoty 64Giga) nie przekroczyła 3000 zł
>
> Z tego wynika że samsung nie może być lepszy ;-)

Sugerujesz, że Samsung może ale mu się nie chce ? :-)

Czemu nie zrobią czegoś za 4300zł porównywalnego
szybkoscią z iPhone 6S+? Bo nie umieją?
I co, byłby tam CPU 8-rdzeniowy czy 16-rdzeniowy
aby pokonać 2-rdzeniowy procesor w iPhone6S +?

Nie bądź śmieszny. To jest flagowiec Samsunga...
Najlepszy, najszybszy, najsprawniejszy jaki Samsung
umiał wyprodukować. Czy jest coś w stajni LG, Asus,
Google, Hauwei czy HTC co jest szybsze/lepsze od Note5?

Pszemol

"Ghost" <gh...@everywhere.com> wrote in message
Na głupi rower się często wydaje dużo, dużo więcej to czemu nie na telefon?

atm

On 2015-11-15 13:47, Pszemol wrote:
> "atm" <_@vp.pl> wrote in message
>
> Chcesz telefony bardziej męskie, w kolorze wojskowego moro? :-)
> Jakich ficzerów nie oferując? Odbiornika FM-radio???

Wodoszczelnosc / upadkoodpornosc / dowolny kolor i material / slot kart
pamieci lub jego brak / wymienna bateria lub wbudowana / glosniki stereo
na froncie itd A i radio byc moze ktos do tej kolekcji dorzuci, ja z
niego nigdy nie korzystalem; jest tez pilot uniwersalny w moim LG.

> Jedno drugiemu nie przeszkadza - można wydłużać czas pracy
> i jakość/czytelność ekranu w nasłonecznionych miejscach.

A prosze bardzo - jestem za.

> [...]
> Bo to, że popsuł czas pracy na jednym ladowaniu baterii to się
> zgodzę - pod iOS7 iPhone4 pracuje ciut krócej niż pracował pod iOS6.

Apple startuje w wyscigu, w ktorym sam sobie umiescil poprzeczke i bije
brawo: najcienszy telefon swiata ;\ Po co oni tak odchudzaja tego
iPhone'a? Zobacz ile ludzi placze w sieci z powodu malej pojemnosci baterii.

> No chyba że te z tarasów widokowych Statuły Wolności
> lub Eifel Tower :-)

Gosc zrzucal ta Motke z 1 czy 2 pietra. Wyswietlacz prztrwal ale
wysiadla elektronika lub bateria.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 13:39, Pszemol wrote:
> Ja tu widzę chłopie szansę dla Ciebie!
> Zrób system, Tobie wyjdzie okrągłe!
> Mówię poważnie...

Napisanie kernela i OSa tego poziomu przekracza kilkukrotnie długośc
zycia programisty. Tak że ironia nietrafiona.

> Nie wierzę że 3 sekundy... co masz za sprzęt?

Rózne. Ze 3 telefony, ze 2 tablety. Wszystkie tanie. Mają taka wadę że
jeśli system robi "Bardzo Ważne Aktualizacje" to cała reszta aplikacji
dziala znacznie wolniej co powoduje lagi w uzywaniu. Najlepiej widać to
na moim staruszku Tracer OVO 1.2. Jesli coś się aktualizauje nie jesteś
w stanie przewijać ekranów. Lagi mają do 3 sekund, co jest absolutnie
absurdalne.

To nie dlatego że hardware jest gówniany. To dlatego że kernel + os +
aplikacje sa do dupy. Patrze na to z punktu widzenia programisty i nie
ma uzasadnienia dlaczego to jest az takie dziadowskie. To jest
dziadowskie wyłacznie dlatego że nikt z tych misiów od Androida nie
zaprojektował całości responsywnie. Zaprojektowali byle jak i nie ma
odwrotu.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 13:48, Pszemol wrote:
> A w czym jeśli nie C? W asemblerze mieli pisać, jak w latach 80-tych?

Myslisz tak samo jak misie od Androida. Przecież sterownik musi być w C.
A h... nie musi. Może być równie dobrze w tym ich dalviku czy co tam
obecnie mają. Nie, nie mówie tego dlatego że jestem ignorantem. Wręcz
przeciwnie, programowanie sterowników w tym do kernela Linuxa nie jest
mi obce. To jest możliwe i sensowne. To że tego nie robimy ani w Linuxie
ani w Windowsie to wynika z faktu że cały swiat OSów jest najzwyczajniej
dziadowski w każdym calu. I dlatego rownież że wszystkie wiodące OSy są
oparte o monolity.

Ghost

No, a na samochód jeszcze więcej, więc czemu nie telefon w cenie domu?

Pszemololo twoje skretynienie bije wszelkie rekordy.

Ghost

>Najlepszy, najszybszy, najsprawniejszy jaki Samsung
>umiał wyprodukować.

Umyłeś ręce po wyjęciu tego z dupy? Wątpię, bo śmierdzi nawet przez usenet.

Ghost

"z" <z...@z.pl> wrote in message

>Nie interesuje mnie cena

No tak, wyznawca się zadłuży byle mieć przedmiot kultu :-)

Ghost

On 2015-11-15 13:48, Pszemol wrote:

>Myslisz tak samo jak misie od Androida. Przecież sterownik musi być w C. A
>h... nie musi.

No ale wypadałoby, żeby to co napierdala przez 80% jednak było, przynajmniej
w C.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 14:32, Ghost wrote:
> No ale wypadałoby, żeby to co napierdala przez 80% jednak było,
> przynajmniej w C.

Przez 99% czasu to napierdala DMA. Które gówno obchodzi kto je
skonfigurował i czy się to odbyło przez *port=0x10 czy przez POKE port,16.

Pszemol

"atm" <_@vp.pl> wrote in message

> [...]
> na froncie itd A i radio byc moze ktos do tej kolekcji dorzuci, ja z niego
> nigdy nie korzystalem; jest tez pilot uniwersalny w moim LG.

Jeśli przez dowolny kolor masz na myśli kolor czarny, to prawie jest.
A jeśli narzekasz że nie ma iPhone w kolorze zielonym lub niebieskim
to jesteś bardziej metro- niż Ci się wydaje :-)

> [...]
> brawo: najcienszy telefon swiata ;\ Po co oni tak odchudzaja tego
> iPhone'a? Zobacz ile ludzi placze w sieci z powodu malej pojemnosci

Nie wiem własnie - może łatwiej go wtedy (wy)giąć?

> Gosc zrzucal ta Motke z 1 czy 2 pietra. Wyswietlacz prztrwal ale wysiadla
> elektronika lub bateria.

Nie wiem co gorsze... Smartfony z pękniętym szkłem przed LCD
ciągle działają, mimo że nieestetycznie wyglądają.

Pszemol

> Napisanie kernela i OSa tego poziomu przekracza kilkukrotnie
> długośc zycia programisty. Tak że ironia nietrafiona.

Nie miałem na myśli Twojej roli jako pojedynczego kodera.
Miałem na myśli Ciebie w roli pomysłodawcy i grupy
koderów których sobie zatrudnisz aby pracowali pod Twoje
dyktando. Myślisz, że jak byś stworzył kompatybilną
alternatywę dla obecnego jądra Androida to Google nie
byłoby Twoim produktem zainteresowane?

> [...]
> moim staruszku Tracer OVO 1.2. Jesli coś się aktualizauje nie jesteś w
> stanie przewijać ekranów. Lagi mają do 3 sekund, co jest absolutnie

A ja, rozpieszczony, myślałem że mój stary iPhone4 jest dziś powolny :-)

> [...]
> wyłacznie dlatego że nikt z tych misiów od Androida nie zaprojektował
> całości responsywnie. Zaprojektowali byle jak i nie ma odwrotu.

No przykre jest że dzisiejsi softwarowcy stosują tylko brute-force method.

Pszemol

"Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> wrote in message
Ciągle zachęcam Cię abys jednak spędził trochę czasu na poprawienie
tego świata - bo słuchanie geniusza który WIE jak poprawić świat
i zrobiłby to gdyby tylko mógł jest dla mnie frustrujące :-) Weź i zrób!

Pszemol

"Ghost" <gh...@everywhere.com> wrote in message
Sugeruję Ci, że telefony, domy, samochody i rowery są w różnych
cenach i nie trzeba mieć nasrane do głowy aby kupić sobie drogą
zabawkę - wystarczy mieć więcej szmalu niż Tobie wyobraźnia podpowiada.

Pszemol

"Ghost" <gh...@everywhere.com> wrote in message
Obaj wiemy, że bardzo Ci zależy na tym abym Ci
odpisywał na Twoje posty - czemu mnie do tego
zniechęcasz? Postępujesz wbrew swoim potrzebom.

Pszemol

"Ghost" <gh...@everywhere.com> wrote in message
Stawienie chochoła już wyćwiczyłeś, teraz wypróbowujesz
inny błąd logiczny, false dichotomy?

Pszemol

> Przez 99% czasu to napierdala DMA.

W jakich scenariuszach używają tego DMA?

Sebastian Biały

On 2015-11-15 14:45, Pszemol wrote:
> W jakich scenariuszach używają tego DMA?

Sa 3 przypadki tak z grubsza:
a) urządznie wymaga powolnego odpytywania. Choćby przyciski na obudowie.
Tam może dzialać dowolnie wolny kod bo odpytania są tanie

b) urządzenie wymaga przesyłania ciagłych obszarów pamięci poprzez
bezustanne smeranie po rejestrach. Takie urzadzenie jest błedne z
definicji ponieważ opiera się o pooling. Stosowane powszechnie w latach
80-tych. Pierwsze DMA na komputerach osobistych to okolice blitterów gfx
i muzyki.

c) urzadzenie które posiada kanaly DMA. Dotyczy to wszelikich urządzeń
masowych takich jak dzwiek, zapisy na dysk/flash, grafika, sieć. W tych
przypadkach sterownik inicjuje tylko DMA a reszta dzieje się w tle. Nie
istnieje powód dla ktorego sterownik przyjmując przerwanie musi być w C.
Może być tak samo w czymkolwiek wliczając w to maszynę wirtualną.
Rozwiązuje to problemy ABI.

Obecnie linux jest systemem w którym ABI jest niestabilne i całość
Androida cierpi z tego powodu bo głupia naprawa sterownika pociąga za
sobą *łaskawe* skompilowanie kernela przez producenta lub gra w rosyjską
ruletkę przez communisty czy binarny modul nie uszkodzi systemu (i czy
nie zawiera wirusa).

a) i c) nie wymagają od sterownika żadnej prędkości. b) jest bledem
hardwareowym i raczej go nie napotkasz we współczesnym sprzęcie.

Już od dawna szybkośc sterownika nie ma za wiele wspólnego z szybkością
hardware. Sterownik ustawia jakieś porty i dalej robi się DMA. Do tego
nie trzeba C. Nie widze powodu dla którego sterownik dzwięku nie mozna
napisać w Javie która w tle translowana jest z bytecode do natywnego
kodu jeśli komuś bez sensu zależy na hiper prędkości tych
kilkudziesięciu outb.

Marek

On Sun, 15 Nov 2015 14:25:54 +0100, Sebastian
> [...]
tam
> obecnie mają. Nie, nie mówie tego dlatego że jestem ignorantem.

No tego nie załapałem a raczej wyczuwam prowokację. Przecież Dalvik
(VM) to user space, jego aplikacje to warstwa jeszcze wyżej. Jak
wyobrażasz sobie wydajny i bezpieczny driver w najwyższej warstwie?

--
Marek

Sebastian Biały

On 2015-11-15 15:39, Marek wrote:
> No tego nie załapałem a raczej wyczuwam prowokację. Przecież Dalvik (VM)
> to user space, jego aplikacje to warstwa jeszcze wyżej. Jak wyobrażasz
> sobie wydajny i bezpieczny driver w najwyższej warstwie?

Pewnie tak samo jak twórcy mikrokerneli. Tam drivery nie banglają w
trybie kernela. Moga sobie banglać ja jednej z wyższych warstw. Nie wiem
czy user space, warstw może być wiele.

https://en.wikipedia.org/wiki/Microkernel

" [...] Device drivers frequently perform direct memory access (DMA),
and therefore can write to arbitrary locations of physical memory,
including various kernel data structures. Such drivers must therefore be
trusted. It is a common misconception that this means that they must be
part of the kernel. In fact, a driver is not inherently more or less
trustworthy by being part of the kernel.[...]"

Ponadto nic nie przeszkadza aby MV puscic w trybie kernela.

Marek

On Sun, 15 Nov 2015 06:28:56 -0600, "Pszemol" <Psz...@PolBox.com>
wrote:
> Nie, nie słyszałem... teraz mi powiedziałeś o tym :-)

Co to za firma, gdzie osoba nie znająca takich oczywistości bierze
udział w merytorycznej ocenie podczas rekrutacji?

--
Marek

Marek

On Sun, 15 Nov 2015 15:03:18 +0100, Sebastian
> [...]
natywnego
> kodu jeśli komuś bez sensu zależy na hiper prędkości tych

Ta jasne, a wtedy DMA 99% czasu czeka na robotę bo driver szybciej
nie może go konfigurować.

--
Marek

Sebastian Biały

On 2015-11-15 16:04, Marek wrote:
> Ta jasne, a wtedy DMA 99% czasu czeka na robotę bo driver szybciej nie
> może go konfigurować.

1. Dlaczego zakladasz że driver translowany z Javy do x86 miałby byc wolny?

2. Dlaczego zakaldasz że DMA jest aż tak dziadowskie że wymaga 100% cpu
aby go co nanosekunde na nowo konfigurować? Nie docedniasz współczesnych
DMA.

Pszemol

"Marek" <fa...@fakeemail.com> wrote in message
:-) to firma, w której nie zezwala się na otwieranie DAO
i ładowanie mega-giga-bajtów do ram po co aby tam
w ramie, na piechotę, robić wyszukiwanie stringami, bo
w "ramie szybciej, wie pan, nanosekundy a hdd milisekundy".

Ghost

On 2015-11-15 14:32, Ghost wrote:

>Przez 99% czasu to napierdala DMA.

I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

Ghost

On 2015-11-15 14:45, Pszemol wrote:

>Sa 3 przypadki tak z grubsza:
>a) urządznie wymaga powolnego odpytywania. Choćby przyciski na obudowie.
>Tam może dzialać dowolnie wolny kod bo odpytania są tanie

Przyciski na obudowie czytane przez DMA???

Ghost

Nie, ty mi sugerujesz, ze skoro rower więcej kosztuje, to można być kretynem
i tyle samo dać za telefon - jak zwykle sam nie wiesz co piszesz. BTW Manie
szmalu nie implikuje zdebilenia

Ghost

Obaj wiemy, że jesteś idiotą.

Ghost

Wziąłeś już kredyt?

Sebastian Biały

On 2015-11-15 16:18, Ghost wrote:
> I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

W tym *tasku* tak. Odpalasz dma i odchodzisz. Przyjdzie przerwanie albo
zapytasz za jakiś czas czy już. De facto to definicja DMA.

Oczywiście w tle ktoś może oglądać pornola i cieżko dekodować pixele.
Więc zdefiniujmy że rola sterownika zazwyczaj kończy się po
zainicjowaniu DMA. Nasętpnym razem zostanie zawołany jak już DMA
zakończy. Czy cpu stoi zalezy od innych czynników.

Jesli procesor nie ma innych tasków do roboty to fizycznie jest
zatrzymywany na chwile lub dłuzej, zależy od CPU.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 16:19, Ghost wrote:
> Przyciski na obudowie czytane przez DMA???

Nie. To jeden z przypadków gdy *jest* sterownik i nie wymaga się od
niego szybkości. Zapewniam że punkt b) też nie ma DMA.

Uważaj, po cienkiej lini kroczysz próbując łapać za słowa.

J.F.

Dnia Sat, 14 Nov 2015 08:51:49 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
> na jeszcze inną, znów powrót - bo dla mnie to jest główny
> sposób w jaki używam swojego telefonu...

Poniewaz jest to uciazliwe ... wiec unikam :-)

Akurat na filmie widac, ze responsywnosc obu jest na dobrym poziomie.
Co z tego, ze sie chwile dluzej przelacza, jak potem i tak bedziesz
musial chwile poswiecic na obejrzenie ekranu i przyswojenie
informacji.

Dalej - tezy artykulu sa nieprawdziwe. W Androidzie jest przewidziane
"pozostanie w pamieci", jest tez przewidziane wyrzucenie z tej pamieci
i zaladowanie z odtworzeniem sladu.
Jak widac na filmie - ten "Temple Run" tego nie robi, i traci duzo
czasu. Czy zle zaprogramowane, czy sie nie dalo - nie wiem.

Ptaki tez cos dlugo startuja - sprawdzam u siebie - wznowienie
dziala, no ale nie testuje 8 aplikacji w kolko.

> Np jadę rowerem, na kierownicy mam iPhone z Endomondo,
> w czasie jazdy dzwonię np. do Polski przez Skype, na przerwie

No to zobacz ile dluzej to potrwa na Androidzie

> w czasie jak odsapnę od pedałowania rzucę jakąś fotkę na Fejsa,

I dzieki iphone mozesz odsapywac trzy sekundy krocej :-P

> w między czasie zadzwoni ktoś zapytać o coś i w czasie
> rozmowy przełączę się na aplikację z mailem, albo wejdę
> na aplikację banku aby sprawdzić ile mam na koncie kasy, itp...

O to to to - zmierz ile czasu zaoszczedzi ci iphone przy wyslaniu
trzech przelewow i kopiowaniu hasla z SMS do strony banku ...

Albo emaila z reklamacja do banku napisz, zamieszczajac wszystkie
szczegoly - data, kwota, strona obciazajaca ...

> Przełączanie między ostatnio używanymi aplikacjami jest
> dla mnie bardzo ważne i powiem Ci szczerze że bardzo mi
> się spodobało na tym filmie jak się iPhone 6S + zachowuje.

No coz, Android do wzoru predkosci nie nalezy, ale tez taki ostatni
nie jest.

A Apple ... co z tego, ze ramu dwa razy mniej, skoro kosztuje wiecej ?
:-)

J.

Pszemol

"J.F." <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote in message

> Poniewaz jest to uciazliwe ... wiec unikam :-)

Acha :-) A ja tego używam codziennie.

> [...]
>
> Dalej - tezy artykulu sa nieprawdziwe. W Androidzie jest przewidziane
> "pozostanie w pamieci", jest tez przewidziane wyrzucenie z tej pamieci

Ale wyrzucenie z pamięci i załadowanie z odtworzeniem śladu
w przypadku np. aplikacji bankowej lub konta dostępu do
akcji, giełdy papierów wartościowych będzie wiązało się
z koniecznością ponownego wprowadzenia hasła, czyli kupa.
To się ma odtworzyć z RAMu. Tego RAMu jest tam w ciul
i trochę (4GB!) więc jest miejsce, nie ma powodu do
wyrzucania go z ramu.

> [...]
>
> Ptaki tez cos dlugo startuja - sprawdzam u siebie - wznowienie
> dziala, no ale nie testuje 8 aplikacji w kolko.

Potestuj 4 - u mnie w iPhone4 nie mieszczą się razem
Google+, Facebook, Skype i Endomondo. I myślę że to
głównie wina kobyły o nazwie Facebook i kobyły Skype.
Obydwie aplikacje pisane są ewidentnie przez amatorów
i nietestowane na starszym sprzęcie - póki używałem
iOS6 te aplikacie miały wzbronione upgrady (nowe
wersje wymagały iOS>7). Po ostatnim upgrade Facebook
jest ogromny ale działa i wreszcie nie ma 2-3 crash zanim
załaduje się poprawnie, a w Skype nie jestem już w stanie
zrobić połączenia audio+video - spieprzone jest i już.

> No to zobacz ile dluzej to potrwa na Androidzie

Nie mogę :-) Nie mam uchwytu do 7" Asusa :-)

> I dzieki iphone mozesz odsapywac trzy sekundy krocej :-P

Nie, dzięki iPhone mogę zrobić to przyjemnie bez mordęgi
której Ty unikasz (patrz początek swojej wypowiedzi) i trzy
sekundy dłużej obserwować praki brodzące po rzece do
której właśnie dopedałowałem rowerkiem.

> [...]
>
> Albo emaila z reklamacja do banku napisz, zamieszczajac wszystkie
> szczegoly - data, kwota, strona obciazajaca ...

No właśnie o to chodzi - do tego używam właśnie multitasking.
A właściwie multiapping :-)

> No coz, Android do wzoru predkosci nie nalezy, ale tez taki ostatni
> nie jest.
>
> A Apple ... co z tego, ze ramu dwa razy mniej, skoro kosztuje wiecej ?
> :-)

Kupując go raz na 2-3 lata stanowi marginalną część 2/3-letniego
budżetu... Podchodź do ceny chłodniej, bez emocji, bo nie ma sensu
się zachłystywać tym 4000zł skoro to tylko 4000/24=166/miesiąc.

J.F.

Dnia Sun, 15 Nov 2015 10:08:16 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
> akcji, giełdy papierów wartościowych będzie wiązało się
> z koniecznością ponownego wprowadzenia hasła, czyli kupa.

No, jak sie nie da, to sie nie da, o to pretensji nie mamy, tylko
placimy za 4GB :-)
Wazne, ze sie jednak daje przelaczac.

> To się ma odtworzyć z RAMu. Tego RAMu jest tam w ciul
> i trochę (4GB!) więc jest miejsce, nie ma powodu do
> wyrzucania go z ramu.

No i z zalozenia nie wyrzuca ... bez potrzeby.

> Potestuj 4 - u mnie w iPhone4 nie mieszczą się razem
> Google+, Facebook, Skype i Endomondo. I myślę że to

Akurat nie uzywam :-)

> głównie wina kobyły o nazwie Facebook i kobyły Skype.
> Obydwie aplikacje pisane są ewidentnie przez amatorów

No widzisz - i czy to wina systemu ?

> [...]
> wersje wymagały iOS>7). Po ostatnim upgrade Facebook
> jest ogromny ale działa i wreszcie nie ma 2-3 crash zanim

Klamczuszek - a kto pisal, ze na gejfonie wszystko po prostu swietnie
dziala ? :-P

> a w Skype nie jestem już w stanie
> zrobić połączenia audio+video - spieprzone jest i już.

> Nie mogę :-) Nie mam uchwytu do 7" Asusa :-)

Mozesz przetestowac w domu na kanapie, choc lepiej byloby nakarmic go
jakas trasa - chocby w samochodzie :-)

> Nie, dzięki iPhone mogę zrobić to przyjemnie bez mordęgi
> której Ty unikasz (patrz początek swojej wypowiedzi) i trzy

Z tego co widze, to przelaczanie jest tak samo trudne.
przycisk ... a dalej to niestety trzeba sie na obu zastanowic, gdzie
ta ikonka jest, a nie kolejna na ekranie w wyscigowym tempie naciskac.

> sekundy dłużej obserwować praki brodzące po rzece do
> której właśnie dopedałowałem rowerkiem.

A nie, bo klikasz i mozesz sobie przez pare sekund na ptaki spogladac
:-)

> No właśnie o to chodzi - do tego używam właśnie multitasking.
> A właściwie multiapping :-)

No to teraz zmierz czasy na obu telefonach ...

> Kupując go raz na 2-3 lata stanowi marginalną część 2/3-letniego
> budżetu... Podchodź do ceny chłodniej, bez emocji, bo nie ma sensu
> się zachłystywać tym 4000zł skoro to tylko 4000/24=166/miesiąc.

Oczywiscie, tylko co zyskuje w zamian ?
Wieszajacego sie facebooka, skype bez kamery i trzy sendy wiecej
gapienia sie na ptaki :-)

Choc prawde mowiac ten Android mnie wk* :-)
Ale jeszcze bardziej by mnie wk* swiadomosc, ze wydalem dwa razy
wiecej i tez sie wk* :-)

J.

Sebastian Biały

On 2015-11-15 14:39, Pszemol wrote:
> dyktando. Myślisz, że jak byś stworzył kompatybilną
> alternatywę dla obecnego jądra Androida to Google nie
> byłoby Twoim produktem zainteresowane?

Nie byłoby z wielu wzgledów. Na przykład sytuacja gdy jest kłopot z
aktualizacją urządzeń jest na rękę producentom. Oni wola sprzedać nowe
niż czekać aż rozpadną się stare. Dziury w sofcie mobile podnoszą
sprzedaż i myślę że google o tym wie.

W dniu 2015-11-15 o 13:57, Pszemol pisze:
> Sugerujesz, że Samsung może ale mu się nie chce ? :-)

O co Ty walczysz i co chcesz wygrać?
Porównujesz najszybsze ferrari do najszybszego fiata. Po co?

> Czemu nie zrobią czegoś za 4300zł porównywalnego
> szybkoscią z iPhone 6S+? Bo nie umieją?

Po co robić coś szybszego o milisekundy za takie pieniądze.
Ktoś to kupuje?
Weź się do jakiego pożytecznego zajęcia. Psa wyprowadź, kwiatki podlej ...
Nie czujesz że bredzisz?

atm

On 2015-11-14 14:52, Pszemol wrote:
> [...]
>

> Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
> wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

Pszemol, zanim wyciegniesz ostateczne wnioski warto sie chwile
zastanowic nad kilkoma sprawami:
1. Ten test w zdecydowanej wiekszosci uzytkownikow nie ma chyba wiele
wspolnego z zyciem codziennym. Jak czesto skaczesz pomiedzy tak wieloma
aplikacjami, z czego czesc to zasobozerne gry? Osobiscie nie przypominam
sobie takiej sytuacji. Co wiecej, nie pamietam kiedy ostatnio spotkalem
sie z ubiciem przez system aplikacji, z ktorej korzystalem 20sek temu.
2. W idealnym swiecie, na idealnym urzadzeniu trzymanie w pamieci
aplikacji jest bardzo fajnym rozwiazaniem. Niestety nie zawsze ta
"idealnosc" wystepuje w zyciu codziennym. Wydaje sie, ze w tym przypadku
Apple dalo troche wiecej niz zwykle swobody developerom. Stad chlipanie
i biadolenie biednych posiadaczy telefonow z jablkiem: nie dosc ze maja
male.... baterie to jeszcze paskudny Facebook zre im ta malutka baterie
w tle:
https://www.macstories.net/linked/the-background-data-and-battery-usage-of-facebooks-ios-app/
Duzo znajdziesz tego biadolenia.
Jesli wiecej aplikacji potrafi sie zachowac w ten sposob to osobiscie
wole postawe Samsunga: ubije aplikacje, ktora zatrzymuje zbyt wiele
zasobow i po zawodach.
3. Wieloktornie jest tak, ze np odpalona przegladarka www (nie, nie ten
niedobry podatny na ataki Chrome) siedzi sobie w tle przez kilka godzin
a byc moze i dni (az tak bardzo nie wnikam w to). Zatem to nie jest tak,
ze zaraz wszystko jest zamykane w imie Najwiekszej Najczystszej Pamieci.
4. Spotkalem sie z uciazliwoscia zamykania zwinietych aplikacji na WP,
bardzo czesto samo schowanie aplikacji, skopiowanie tresci z innej i
proba przywrocenia tej poprzednio schowanej konczyla sie jej startem od
zera. Tak, cos takiego moze byc uciazliwe.

J.F.

Dnia Sun, 15 Nov 2015 20:02:58 +0100, atm napisał(a):
> [...]
> "idealnosc" wystepuje w zyciu codziennym. Wydaje sie, ze w tym przypadku
> Apple dalo troche wiecej niz zwykle swobody developerom. Stad chlipanie

Ale podobnie jest w Androidzie

> i biadolenie biednych posiadaczy telefonow z jablkiem: nie dosc ze maja
> male.... baterie to jeszcze paskudny Facebook zre im ta malutka baterie
> w tle:

Ale FB to chyba taka aplikacja, ze uzytkownik tak chce, zeby czuwala i
zzerala :-)

> Jesli wiecej aplikacji potrafi sie zachowac w ten sposob to osobiscie
> wole postawe Samsunga: ubije aplikacje, ktora zatrzymuje zbyt wiele
> zasobow i po zawodach.

A gdzie tam. Przeciez najpierw sie nie dowiesz ktore to aplikacje, a
potem jak ubijesz, to wstana. Niestety - Android nie daje narzedzia,
aby zapanowac nad aplikacjami.

> [...]
> a byc moze i dni (az tak bardzo nie wnikam w to). Zatem to nie jest tak,
> ze zaraz wszystko jest zamykane w imie Najwiekszej Najczystszej Pamieci.

Ba - ona nawet nie ma funkcji "zakoncz".
Z zalozenia ma siedziec stale, chyba ze systemowi zabraknie zasobow.

J.

J.F.

Dnia Sun, 15 Nov 2015 15:43:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
> https://en.wikipedia.org/wiki/Microkernel
> " [...] Device drivers frequently perform direct memory access (DMA),

Takze zwykle in/out czy dostep do pamieci innego procesu wymagaja
wyzszych uprawnien.

> [...]
> part of the kernel. In fact, a driver is not inherently more or less
> trustworthy by being part of the kernel.[...]"

Ale procesor moze wymagac pracy w trybie uprzywilejowanym.

> Ponadto nic nie przeszkadza aby MV puscic w trybie kernela.

A Dalvik czy inny Java VM ma w ogole funkcje niskopoziomowe ?
In, out, zapis pod dowolny adres w pamieci ?

J.

Ghost

On 2015-11-15 16:19, Ghost wrote:

>Nie. To jeden z przypadków gdy *jest* sterownik i nie wymaga się od niego
>szybkości.

Pytanie było o DMA, nie sterowniki.

>Uważaj, po cienkiej lini kroczysz próbując łapać za słowa.

Zadałem pytanie z powodu autentycznego zaskoczenia, skoro odczytujesz to
jako łapanie za słówka i straszysz, to znaczy, że nie czujesz się niezbyt
pewnie.

atm

On 2015-11-15 22:44, J.F. wrote:

> Ale podobnie jest w Androidzie

W sensie trzymania aplikacji w pamieci? Test wskazuje jednak, ze Samsung
zastosowal bardziej agresywna polityke w kwestii ubiajania aplikacji.
Ciezko jest mi przyjac, ze dwie gry i kilka innych aplikacji zapchalo
4GB RAMu.

> Ale FB to chyba taka aplikacja, ze uzytkownik tak chce, zeby czuwala i
> zzerala :-)

Poniekad tak, ale: "In a statement provided to TechCrunch, Facebook
confirmed they're aware of an issue causing battery draining for users,
and they're working on a "fix". Facebook didn't provide any additional
details on the nature of the issue."
Zatem nie jest to normalne zachowanie aplikacji

> A gdzie tam. Przeciez najpierw sie nie dowiesz ktore to aplikacje, a
> potem jak ubijesz, to wstana. Niestety - Android nie daje narzedzia,
> aby zapanowac nad aplikacjami.

Nie jest tak zle. Jest sporo aplikacji typu:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel
ktore pozwalaja dosc dokladnie okreslic co siedzi w pamieci ile bierze
CPU. Od baterii poza systemowa aplikacja tez znajdzie sie sporo
narzedzi. Powiem szczerze, ze od pewnego czasu dalem sobie z tym spokoj.
Teraz mam A5.0.2 i system jak dla mnie calkiem sprawnie radzi sobie z
zarzadzaniem zasobami. Moze jest to tez efekt instalowania sprawdzonych
aplikacji.
Poza tym nie zamierzam bronic wlasna piersia Androida. Spelnia w
zasadzie wszystkie moje oczekiwania jak zaden inny system obecny na
rynku a jesli cos jednak mi nie pasuje robie roota i zmieniam to wg
wlasnego uznania.

> Ba - ona nawet nie ma funkcji "zakoncz".
> Z zalozenia ma siedziec stale, chyba ze systemowi zabraknie zasobow.

Wciaz jednak mozesz wlasnorecznie ubic aplikacje usuwajac jej karte z
Task Manager czy jak to sie zowie plus oczywiscie Cofnij do skutku plus
oczywiscie multum aplikacji. Jesli komus na tym zalezy, bo mozna ja po
prostu zwinac i niech system ja ubije kiedy mu sie spodoba. Sa jednak
aplikacje, ktore chyba niezaleznie od systemu beda drainowaly baterie
bedac w tle jak np nawigacje.

Ghost

On 2015-11-15 16:18, Ghost wrote:

> I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

>W tym *tasku* tak. Odpalasz dma i odchodzisz.

Misiek, właśnie postawiłeś tezę, że sokoro jest DMA, to cały system
operacyjny może być powolny. Jesteś pewien, że masz w ogóle zielone pojęcie
o wydajności procesów?

Marek

On Sun, 15 Nov 2015 15:43:00 +0100, Sebastian
> [...]
> Pewnie tak samo jak twórcy mikrokerneli. Tam drivery nie banglają w
> trybie kernela. Moga sobie banglać ja jednej z wyższych warstw. Nie

No ale co z przełączaniem kontekstu, driver w userspace raczej tego
będzie wymagał a to jest niewydajne.
Ile znasz mikrokerneli OSów używanych w w kompuerach powszechnego
użytku?

--
Marek

Marek

On Sun, 15 Nov 2015 16:06:52 +0100, Sebastian
Biały<he...@poczta.onet.pl> wrote:
> 1. Dlaczego zakladasz że driver translowany z Javy do x86 miałby
byc wolny?

Może odwrócę pytanie, przedstaw argumenty dlaczego taki kilkuset
megabajtiwy driver (VM + bytecode translowany na x86) miałby być
szybki, bo realnie w obecnych warunkach tak by to wyglądało. To, że
nie ma bytecodu niewiele zmienia. No chyba, że masz na myśli jakąś
arch. ze sprzętową Javą. np. procesor Warszawa :-)

> [...]
cpu
> aby go co nanosekunde na nowo konfigurować? Nie docedniasz

Nie o to chodzi, byłoby niedociążone więc nie wykorzystane w pełni.
DMA działa "odtąd-dotąd" i po wykonaniu zlecenia generalnie nic nie
robi. Obawiam się że w takim modelu driver po złożeniu zlecenia,
zanim by cpu zmienił kontekst już byłby wykonane.
Poza tym nie wszystko sa się zrobić tylko używając DMA.

--
Marek

J.F.

Dnia Sun, 15 Nov 2015 23:00:15 +0100, atm napisał(a):

> [...]
> zastosowal bardziej agresywna polityke w kwestii ubiajania aplikacji.
> Ciezko jest mi przyjac, ze dwie gry i kilka innych aplikacji zapchalo

A cholera wie, ale ogolnie to w Androidzie jak najbardziej aplikacja
jest trzymana w pamieci.
Moze Samsung zajal 3GB z tych 4, moze wsadzil 4, a system potrafi
zaadresowac tylko 2 :-)

> [...]
> Teraz mam A5.0.2 i system jak dla mnie calkiem sprawnie radzi sobie z
> zarzadzaniem zasobami. Moze jest to tez efekt instalowania sprawdzonych

A ja mam 4.4 i to zyje wlasnym zyciem.

> Wciaz jednak mozesz wlasnorecznie ubic aplikacje usuwajac jej karte z
> Task Manager czy jak to sie zowie plus oczywiscie Cofnij do skutku plus

Cofnij nie zamyka. Pomijajac pomysl, zeby sie cofac do skutku, to na
pierwszej stronie owszem, zwija, zapamietujac jednak otwarta strone i
wszystkie inne otwarte karty/strony.

> oczywiscie multum aplikacji. Jesli komus na tym zalezy, bo mozna ja po
> prostu zwinac i niech system ja ubije kiedy mu sie spodoba.

Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

> Sa jednak
> aplikacje, ktore chyba niezaleznie od systemu beda drainowaly baterie
> bedac w tle jak np nawigacje.

Szczegolnie jak transmituja dane.

Tylko ... Trekbuddy na K550 chodzil kilkanascie godzin - fakt, ze z
zewnetrznym GPS BT, na nokii C6 ok 5h, a na S4 to ze 2h - taki postep.

J.

atm

On 2015-11-15 23:43, J.F. wrote:

> A cholera wie, ale ogolnie to w Androidzie jak najbardziej aplikacja
> jest trzymana w pamieci.
> Moze Samsung zajal 3GB z tych 4, moze wsadzil 4, a system potrafi
> zaadresowac tylko 2 :-)

Jesli smartfony potrafia wciagnac niemal polowe dostepnej pamieci
storage na wlasne sprawy to kto wie ;]
Naprawde masz tak, ze cofajac sie do skutku w przegladarce www nie znika
Ci ona z uruchomionych aplikacji?
Poza tym wspomniane wczesniej wysuniecie strony aplikacji w task
managerze tez ja ubija.

> Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

A to prosze pana takie nowum wprowadzili juz chyba w Windows Mobile 5
gdzie skasowali krzyzyk do zamykania aplikacji. Bedzie od tego czasu ze
20 lat ;]

> Szczegolnie jak transmituja dane.
>
> Tylko ... Trekbuddy na K550 chodzil kilkanascie godzin - fakt, ze z
> zewnetrznym GPS BT, na nokii C6 ok 5h, a na S4 to ze 2h - taki postep.

Dostales jednak w zamian znacznie wiekszy ekran, szybszy CPU, GPU,
wiecej pamieci itd. Cos za cos. Slabo idzie producentom poki co
rozwiazanie kwestii zasilania. Niestety.
Poza tym az tak zle chyba nie jest, sugerowalbym Ci sprawdzic co wcina
prad, 2h wydaje sie zdecydowanie zbyt malo.

J.F.

Dnia Sun, 15 Nov 2015 23:53:10 +0100, atm napisał(a):

> Naprawde masz tak, ze cofajac sie do skutku w przegladarce www nie znika
> Ci ona z uruchomionych aplikacji?

Nie znika. Dojscie do pierwszej strony zamyka/chowa/minimalizuje
przegladarke, ale ona nadal jest uruchomiona.

> A to prosze pana takie nowum wprowadzili juz chyba w Windows Mobile 5
> gdzie skasowali krzyzyk do zamykania aplikacji. Bedzie od tego czasu ze
> 20 lat ;]

Widac Google uznal ze 20 lat to za dlugo i czas cos zmienic.
I nie ma juz krzyzyka :-)

> Dostales jednak w zamian znacznie wiekszy ekran,

Wygaszony,

> szybszy CPU, GPU,

To powinien szybciej zapisac cosekundowe dane z GPS do pliku i przejsc
do trybu oszczedzania energii :-)

> wiecej pamieci itd. Cos za cos. Slabo idzie producentom poki co
> rozwiazanie kwestii zasilania. Niestety.
> Poza tym az tak zle chyba nie jest, sugerowalbym Ci sprawdzic co wcina
> prad, 2h wydaje sie zdecydowanie zbyt malo.

GPS najwyrazniej. Wystarczy zatrzymac rejestracje w TB i juz bierze
malo.
No chyba, ze po uruchomieniu GPS sam Android cos robi ... np skanuje
okoliczne wifi.

J.

ALEX Alpha MR

W dniu 15.11.2015 o 23:43, J.F. pisze:

> [...]
> wszystkie inne otwarte karty/strony.

> Nie, ja bym chial ja jednak normalnie zamknac.

W S4mini jest w "opcje programisty" taka opcja żeby wyjście z aplikacji
nie zamrażało jej tylko ubijało. I jest taka, w której ustalisz ile
procesów ma chodzić w tle. Od 0 do maximum :-)

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

ALEX Alpha MR

W dniu 15.11.2015 o 23:53, atm pisze:

> A to prosze pana takie nowum wprowadzili juz chyba w Windows Mobile 5
> gdzie skasowali krzyzyk do zamykania aplikacji. Bedzie od tego czasu ze
> 20 lat ;]

A w Symbianie i MeeGo było do końca :-) A to taka wygodna opcja :-)

Pszemol

"Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> wrote in message
Zapachniało teorią spiskową dziejów...

Dziki Facet

W dniu .11.2015 o 15:51 Pszemol <Psz...@polbox.com> pisze:

> [...]
> na jeszcze inną, znów powrót - bo dla mnie to jest główny
> sposób w jaki używam swojego telefonu...
Takie czynności w BB Z10 robię bez wysiłku zarówno fizycznego jak i
psychicznego (i to na androidowych apkach!). A jest to na dzisiejsze czasy
sprzęt raczej słaby. Często nie sam sprzęt ale i oprogramowanie jest
ważne. Jaki jest Android, każdy widzi. Ponoć to co śmierdzi, najlepiej
smakuje... Muchy lecą do gówna, a ludzie używają Androida.

Jak sobie pomyślę, że niedługo jednak będę musiał wrócić do Androida... :/

J.F.

>Zapachniało teorią spiskową dziejów...

Niekoniecznie.
-producent na pewno woli sprzedac nowe, niz ponosic koszty na
utrzymanie starych,
-jak widac w przykladach - do "flagowcow" upgrady sa, a do innych
niekoniecznie,
-na razie sprzet sie produkuje coraz to lepszy, a producent tez chce
sie pochwalic wodotryskami, a nie udoskonalac produkt bez zysku,
-udoskonalac to mozna w nieskonczonosc, a tu trzeba w pewnym momencie
powiedziec "dosc - to wypuszczamy, reszta w nastepnej wersji".

J.

Pszemol

"J.F." <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote in message
Sam zauważasz, że o flagowce producent dba lepiej niż o te z dolnej
półki - a dba dlatego, że chce zbudować im dobrą reputację, choćby
też przez dbanie i ponoszenie kosztów na utrzymanie starych flagowców.
Tylko krótkowzroczny producent dba tylko o nowe.

Pszemol

"z" <z...@z.pl> wrote in message

> O co Ty walczysz i co chcesz wygrać?
> Porównujesz najszybsze ferrari do najszybszego fiata. Po co?

Porównaniem Samsunga Galaxy Note 5 do Fiata
a Apple iPhone 6S+ do Ferrari narobisz sobie
dużo wrogów na tej grupie :)

> Po co robić coś szybszego o milisekundy za takie pieniądze.
> Ktoś to kupuje?

Oczywiście. Miliony ludzi kupuje.
A milisekundy szybko się mnożą do sekund, i wpływają
na pogorszenie tzw. "user experience" a to się userom
nie podoba. J.F. już tu napisał że on w swoim smartfonie
unika przełączania się między aplikacjami bo to u niego
w telefonie jest niewygodne. Niby masz możliwość na
papierze uruchomić kilka aplikacji na raz ale nie używasz
tego ficzerka bo działa ono do dupy, to tak jakby go nie było.

> Weź się do jakiego pożytecznego zajęcia.
> Psa wyprowadź, kwiatki podlej ...

Jak się nauczysz gospodarować czasem to znajdziesz
go dużo na pożyteczne i mniej pożyteczne, aczkolwiek
rozrywkowe zajęcia...

> Nie czujesz że bredzisz?

A Ty czujesz?

p.s. Jak tam Twój iPhone5C?

Pszemol

"atm" <_@vp.pl> wrote in message

> [...]
> zastosowal bardziej agresywna polityke w kwestii ubiajania aplikacji.
> Ciezko jest mi przyjac, ze dwie gry i kilka innych aplikacji zapchalo 4GB

A mi bardzo łatwo, bo widziałem już kloca w formie Facebook dla iOS
który potrafił zajmować 700mega RAMu na iPhone. Ładowanie tego
syfu do pamięci potrafiło trwać kilkanaście sekund i wiele razy końćzyło
się crashem i koniecznoscią ładowania od nowa, kolejne kilkanaście
sekund. Dopiero usunięcie aplikacji i zainstalowanie jej od nowa
"odchudzało" cache i ładowała się sprawnie i szybko. Ale po kilku
miesiącach znowu wracało do bycia uciążliwym klocem.
Po upgradzie iOS do wersji 7 przyszła kolejn na nową, poprawioną
wersję facebooka który ładuje się szybciej i pewniej, ale na moim
iPhone4 jest on na tyle duży że wypycha z RAMu wszystko inne.
Ja po prostu NIE ROZUMIEM jak można napisać aplikację mobolną
która zajmuje SETKI MEGABAJTÓW w pamieci RAM. No ale ja nie
pracuję dla facebook.com.

> [...]
> details on the nature of the issue."
> Zatem nie jest to normalne zachowanie aplikacji

Od kiedy to łykasz bs serwowany przez merketoidów z aplikacji
której celem wiodącym jest śledzenie użytkownika w kazdym
kroku jaki robi na swoim smartfonie?? Przez "fix" oni rozumieją
kolejne dodatki do tego aby opanować świat a nie aby oszczędzać
Ci czas pracy na jednym ładowaniu baterii :-)

Pszemol

> Cofnij nie zamyka. Pomijajac pomysl, zeby sie cofac do skutku, to na
> pierwszej stronie owszem, zwija, zapamietujac jednak otwarta strone i
> wszystkie inne otwarte karty/strony.

To cofanie do skutku jest boskie...
Widziałem kilku już użytkowników androida którzy mieli jakąś
drgawkę na palcu przytkniętym do guzika cofnij i w jakimś
transie naciskali w nieskończoność to cofnij sto razy zamiast
nacisnąć Home button :-) Skąd się to u nich bierze??? :-)
Wygląda zabawnie.

Pszemol

"atm" <_@vp.pl> wrote in message

> [...]
> Ci ona z uruchomionych aplikacji?
> Poza tym wspomniane wczesniej wysuniecie strony aplikacji w task managerze

Ubija ją w sensie wizualnym - znika ona z GUI.
To jest jednak tylko sugestią dla osa że może agresywniej używać
zasobów przydzielonych dla tej aplikacji, jak zajdzie taka potrzeba.
Fizycznie os nie usuwa tej aplikacji ani nie zwalnia zasobów gdy
usuniesz kartę aplikacji z Task Managera/GUI.

> [...]
> Poza tym az tak zle chyba nie jest, sugerowalbym Ci sprawdzic co wcina
> prad, 2h wydaje sie zdecydowanie zbyt malo.

Trend dużych ekranów trochę pomógł, bo jest więcej miejsca na
większą baterię - o ile oczywiście nie trzeba dać 4-rdzeniowego
lub 8-rdzeniowego procesora aby puszczać w ruch 15 Dalvików :-)

J.F.

> [...]
>nie podoba. J.F. już tu napisał że on w swoim smartfonie
>unika przełączania się między aplikacjami bo to u niego

ale patrzac na film, to jest tak samo niewygodne jak w iphone - home
button ... i nie klikamy na wyscigi kolejnej ikonki, tylko sie
zastanawiamy gdzie jest ta, ktorej nam akurat potrzeba.

Przeskakiwanie miedzy takimi mnie rozbraja.

Ty masz o tyle lepiej, ze wystarczy dwuklik w home, a w samsungu jedno
dlugie przytrzymanie, aby liste ostatnich pokazac i wybrac.

> Niby masz możliwość na
>papierze uruchomić kilka aplikacji na raz ale nie używasz
>tego ficzerka bo działa ono do dupy, to tak jakby go nie było.

Powolutku pojawia sie w Androidach mozliwosc dwoch aplikacji na jednym
ekranie jednoczesnie ...

J.

It is loading more messages.