nasza-klasa.pl

inst4nce

Wrzuciłem zdjęcie na nasza-klasa.pl. Był komunikat, żeby trochę poczekać aż
się pojawi w galerii. Tylko, że to czekanie trwa już ponad 12 godzin.
Czy to tak ma być? Czy ich serwery nie wydalają?

pozdro
inst4nce

de_vill

inst4nce pisze:

A co nas to obchodzi? Nie możesz zapytać u adminów naszej klasy?

--
Piotr W.

inst4nce

Użytkownik "de_vill" <de_...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Nic. Tylko pytam, czy ktoś kto ma konto na nasza-klasa ma też takie
problemy?
Admini odpowiadają po 48 godzinach. Trochę powolni są :(

inst4nce

Daniel Stalica

inst4nce pisze:

> Nic. Tylko pytam, czy ktoś kto ma konto na nasza-klasa ma też takie
> problemy?
> Admini odpowiadają po 48 godzinach. Trochę powolni są :(
>
> inst4nce

To nie korzystaj LOL

--
Blog: http://blog.stalica.info

TomaSz.

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'inst4nce'
Wpis z dnia 20-12-2007:

> Czy to tak ma być? Czy ich serwery nie wydalają?

Oczywiście.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

Dinth

inst4nce pisze:

> Wrzuciłem zdjęcie na nasza-klasa.pl. Był komunikat, żeby trochę poczekać
> aż się pojawi w galerii. Tylko, że to czekanie trwa już ponad 12 godzin.
> Czy to tak ma być? Czy ich serwery nie wydalają?

Nie uzywam, ale pewnie maja tak samo jak fotka.pl - niby czesza miliony
z reklam a na porzadne serwery ich nie stac :)

"Przemysław \"eRIZ\" Pawliczuk"

Witam! [2007-12-21]

Dinth pisze:

> Nie uzywam, ale pewnie maja tak samo jak fotka.pl - niby czesza miliony
> z reklam a na porzadne serwery ich nie stac :)

http://www.webinside.pl/news/4319

Swoją drogą, dlaczego nie mogliby użyć na główny serwer jakiegoś load
balancera (chyba, podkreślam _CHYBA_ nie używają)...?

Pozdrawiam,
Przemysław "eRIZ" Pawliczuk
--
JID: eriz//pcinside.pl
WWW: http://eriz.pcinside.pl

franek...@sratatata.poczta.onet.pl

"Przemys?aw \"eRIZ\" Pawliczuk" <er...@pcinside.wpolsce> wrote:

> Swoj? drog?, dlaczego nie mogliby u?y? na g?ówny serwer jakiego? load
> balancera (chyba, podkre?lam _CHYBA_ nie u?ywaj?)...?

No bo to lame jest, jakby zdzisiek w garazu montowal.
O rzeczach jak F5, lustre czy SAN to pewnie nawet
w bajkach nie czytli :)

F.

Konrad Kosmowski

** franek...@sratatata.poczta.onet.pl wrote:

> No bo to lame jest, jakby zdzisiek w garazu montowal. O rzeczach jak F5,
> lustre czy SAN to pewnie nawet w bajkach nie czytli :)

Lejm być może, ale chciałbyś mieć tak jak te lamery w tym momencie. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

Konrad Kosmowski

** Dinth <di...@wikipasy.pl> wrote:

Tu raczej nie chodzi o serwery ale aplikacje, jak masz aplikację napisaną w
prostym modelu to nie potrafi się ona skalować ile byś nowych serwerów nie
dorzucił i jakbyś nie zwiększył wydajności łącz. Chłopaków po prostu przerosło
obciążenie i aktualnie są w stanie dorzucania nowych maszynek i motania z kodem
aplikacji (tak wynika z ich bloga).

Myślę, że się z tym ogarną bo serwis (pomysł) jest OK i sprowadził 4 miliony
użytkowników na ich strony, a tego już bym jako banalne nie określił.
Sprzedadzą albo zmodernizują - wsio ryba, będzie dobrze i tak już ogromny
sukces osiągnęli.

Konrad Kosmowski

** "Przemysław \"eRIZ\" Pawliczuk" <er...@pcinside.wpolsce> wrote:

> http://www.webinside.pl/news/4319

> Swoją drogą, dlaczego nie mogliby użyć na główny serwer jakiegoś load
> balancera (chyba, podkreślam _CHYBA_ nie używają)...?

Bo jak to powstawało to było amatorskim projekcikiem i przerósł ich własny
potencjał. Z reguły tak bywa. Z grono.net było podobnie. Pewnie pierwsza wersja
serwisu była hostowana na jakimś zwyczajnym koncie hostingowym.

Wrzucenie load-balancera jakkolwiek by fajnie nie brzmiało ma szanse
zaoszczędzić jedynie na statycznych zasobach (np. obrazki/zdjęcia) i
cache-hitach. Idę w zakład, że za kilka miesięcy ujrzymy totalnie nowy serwis
napisany już w skalującej się architekturze (np. serwera aplikacyjnego, pewnie
będzie to coś na Pythonie) - tak tylko se strzelam, wróćmy do tematu na wiosnę.

Konrad Kosmowski

** Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:

> Wrzucenie load-balancera jakkolwiek by fajnie nie brzmiało ma szanse
> zaoszczędzić jedynie na statycznych zasobach (np. obrazki/zdjęcia) i
> cache-hitach.

Napisałem tutaj bzdurę, ale późno już, więc sobie wybaczam. :)

Wrzucenie proxy pozwoli na oszczędzenie na chache-hit.

Aby wrzucić loadbalancer to należy zmodyfikować aplikację tak aby ta z nim
działała. Jeżeli nie zrobiłeś tego na początku to nic Ci on nie da.

> [...]

> Aby wrzucić loadbalancer to należy zmodyfikować aplikację tak aby ta z nim
> działała. Jeżeli nie zrobiłeś tego na początku to nic Ci on nie da.

Kwestia jaki. Jak taki na linuxie, to tak, trzeba. Jak masz F5
to czesto nie trzeba. Za to trzeba dolarow na F5.

F.

franek...@sratatata.poczta.onet.pl

Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
> ** franek...@sratatata.poczta.onet.pl wrote:

> Lejm być może, ale chciałbyś mieć tak jak te lamery w tym momencie. :)

A niech mnie reka boska albo cos innego broni. Chyba ze na zasadzie
"wziac kase i zwiac".

F.

rezist.com

Konrad Kosmowski

> A niech mnie reka boska albo cos innego broni. Chyba ze na zasadzie "wziac
> kase i zwiac".

Na dzień dzisiejszy wzięli nieco kaski (~1M zielonych) sprzedając 5% udziałów
(w czymś co jest wycenianie na 60M peelen).

Ale OK. Niech Ręka Boska Cię broni. Zwiewaj. :)

> [...]

> (w czymś co jest wycenianie na 60M peelen).

> Ale OK. Niech Ręka Boska Cię broni. Zwiewaj. :)

Zwialem. I nie mam zamiaru tam wracac :)
Powodu tez nie mam. I wole go nie miec :)
Dlatego lepiej jak mnie broni. Tu mi lepiej.

F.

Adam Szendzielorz

Dnia Mon, 24 Dec 2007 01:08:52 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Na dzień dzisiejszy wzięli nieco kaski (~1M zielonych) sprzedając 5% udziałów
> (w czymś co jest wycenianie na 60M peelen).

Skad te dane ?
Mi wiadomo ze sprzedano 20%, a serwis wyceniono na 15mln pln, czyli ok 3mln
pln. Pisalo o tym kilka portali.
pozdr.

--
Adam Sz.

Adam Szendzielorz <ad...@niespamujprogreso.pl> wrote:

> Skad te dane ?
> Mi wiadomo ze sprzedano 20%, a serwis wyceniono na 15mln pln, czyli ok 3mln
> pln. Pisalo o tym kilka portali.
> pozdr.

Pewnie z Radia Erewan te nowosci :)

F.

Konrad Kosmowski

> Skad te dane ?

W TV ostatnio było.

> Mi wiadomo ze sprzedano 20%, a serwis wyceniono na 15mln pln, czyli ok 3mln
> pln. Pisalo o tym kilka portali. pozdr.

Tyle, że to było we wrześniu. ;)

http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/wroclawski;student;milionerem,13,0,266253.html

Tak czy inaczej żenujące jest ta zawiść. :(

franek...@sratatata.poczta.onet.pl

> http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/wroclawski;student;milionerem,13,0,266253.html

Przeczytalem, ciekawe, ale gdzie ty tam widzisz zawisc?

F.

Konrad Kosmowski

> Przeczytalem, ciekawe, ale gdzie ty tam widzisz zawisc?

Ależ zupełnie nie tam.

franek...@sratatata.poczta.onet.pl

> Ależ zupełnie nie tam.

Nic, najwyrazniej cos przegapilem.

monter.FM

franek...@sratatata.poczta.onet.pl pisze:
Tam niżej, w komentarzach...

--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

monter.FM <KRD-to-wred...@monter.fm> wrote:

> Tam niżej, w komentarzach...

Ja tam widze raczej lamerow rozpaczajacych ze nie wiedza
w co kliknac :) No i zasluzone uwagi o nedznej pracy calosci.
Nie ma co tego pietnowac, bo rozumiem ze wpadka, ale
zdecydowanie lepiej sie przygotowac *najpierw*.

Gorzej, ze doskonale polskie prawo moze spowodowac
zamkniecie fajnego serwisu albo ograniczenie uzytecznosci.
Jest tam kilka komentarzy odnosnie zdjec co zle wrozy.
I to akurat byloby glupie. Umieszczanie zdjec to
IMHO najfajnijszy ficzer. No, ale jaki kraj, takie
prawo i nie tylko.

rezist.com

> IMHO najfajnijszy ficzer. No, ale jaki kraj, takie
> prawo i nie tylko.

Zamknac to ich powinni za to ciagle PRZEPRASZAMY, SERWERY PRZECIĄZONE

I jak to &*@&*@ audyt robic :P

No to spiprzam na sledzika, wesolych wszystkim :>

Any User

> No bo to lame jest, jakby zdzisiek w garazu montowal.
> O rzeczach jak F5, lustre czy SAN to pewnie nawet
> w bajkach nie czytli :)

Niestety w bajkach nie podają cen takich zabawek, jak F5 itp.

Może zainteresuj się materiałami raczej technicznymi i ekonomicznymi,
niż samymi tylko bajkami. Zakup takiego rozwiązania musi być przede
wszystkim opłacalny, zatem kupowanie dla samego zadowolenia
użytkowników, jeśli większość i tak przeboleje problemy, to po prostu
działanie na szkodę firmy i jej właścicieli.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

rezist.com

> użytkowników, jeśli większość i tak przeboleje problemy, to po prostu
> działanie na szkodę firmy i jej właścicieli.

Hehe, ze tak powiem, zacytuje swojego kolege...

host -t a -T nasza-klasa.pl
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.192
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.228
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.77
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.78
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.79
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.80
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.82
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.84
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.88
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.89
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.93
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.96
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.98
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.99
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.101
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.102
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.105
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.112
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.113
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.116
nasza-klasa.pl has address 89.149.244.124
nasza-klasa.pl has address 89.149.241.176
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.124
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.138
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.139
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.176
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.190
nasza-klasa.pl has address 89.149.242.191

host -t a -T nasza-klasa.pl|wc -l
28

--
tomek nowak
http://rezist.com & http://anvilstrike.com

[ <----- MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ -----> ]

sunridin

Dnia Thu, 03 Jan 2008 09:09:38 +0100, rezist.com napisał(a):

> Hehe, ze tak powiem, zacytuje swojego kolege...
>
> host -t a -T nasza-klasa.pl

22:49 morr> jot; host -t a -T nasza-klasa.pl

apcoh? :>

--
Białystok # Bartosz Marcin Kojak
JID: sunridin//chrome.pl # Tlen: sunridin # GG: 669391

Any User <us...@any.pl> wrote:

> Niestety w bajkach nie podają cen takich zabawek, jak F5 itp.

Srednie F5 jakies $30.000, a wypada miec dwa na failover

> [...]
> użytkowników, jeśli większość i tak przeboleje problemy, to po prostu
> działanie na szkodę firmy i jej właścicieli.

Wiesz, to moze sprzedam im konto :)
Tak sie sklada, ze hostuje cos za F5, ladny klaster,
starczy kupic konto i lyka to z kopytami. Ale nic, to nie moja sprawa
ani moj biznes. Wspomnialem tylko, ze sa pewne interesujace metody.
Z ciekawosci zerknalem w staty - bylo 35.000 jednoczesnie otwartych
polaczen TCP do klastra www, w szczycie jest tak z 10x wiecej.
A jest zapas.

Poza tym samo F5 nie starczy, a materialy techniczne czytam na co dzien,
z tego zyje, ze wiem.

A na serio, to odezwalem sie, bo widze ze pokutuje poglad, ze najlepiej to
podzielic aplikacje na tysiac hostow. Prawda jest odwrotna, najlepiej
jest poklastrowac hosty i miec jedna aplikacje. A dlaczego? Jest w sieci :)

Szymon

> [...]

> podzielic aplikacje na tysiac hostow. Prawda jest odwrotna, najlepiej
> jest poklastrowac hosty i miec jedna aplikacje. A dlaczego? Jest w sieci :)

a tak z ciekawości: rzuć linkami

rezist.com

> apcoh? :>

nie, poczta :P ale nadawca sie zgadza :>

franek...@sratatata.poczta.onet.pl

Ostatni w jakim czytalem, to byly gajdy na testking.com, ale tam tez biora dolary :)
A w skrocie. Pierwsza sprawa - przychodzi klient, a ja mu mowie,
zeby rozpisal aplikacje - kawalek u mnie, kawalek u kogos - tak zeby sie wyrobilo.
Oj by mnie w glowke popukal zaraz czyms twardym. Klient wgrywa i ma byc dobrze.
Druga sprawa - niezawodnosc. Mozesz wylaczyc pare serwerow i nadal jest tak samo.
O ile masz zapas mocy albo to nie jest szczyt. W praktyce jak mi wyleci kilka
serwerow w weekend, to wiem o tym, bo mi bipa pager, ale nic nie robie do
poniedzialku, bo jest OK. Tak samo remonty, naprawy... :)
Jak masz podzielone, to jednych jest wiecej, a drugich mniej.
Zalezy wiec ktore konkretnie padna. Niektore uziemiaja calosc.
Trzy - bezpieczenstwo. Wyobraz sobie - wgrywasz robala na jeden serwer,
a wywolujesz go z innego :)
Cztery - SAN jest bardzo wygodny - tam nic nie znika
Piec - o ile wygodniej miec aplikacje w jednym miejscu i jednym kawalku.

I tak dalej.

F.