modernizacja sieci - switche zarządzalne

chrz...@wp.pl

Witam,
będę u siebie modernizował sieć komputerową. Mam 2 punkty dystrybucyjne. W jednym punkcie 2 x switche 3com 4500 24 x 100 2x1000Mbit, nie są stackowane . W drugim punkcie 2 switche 24 port + 2 switche 32 port, wszystkie 4 niezarządzalne. Właśnie te 4 niezarządzalne chce zamienić na 3 zarządzalne, budżet ok 2500 zł na jeden switch. Trochę przeglądam oferty i stwierdzam, że nie jest to dużo. Narazie upatrzyłem sobie switche HP v1910 48x1000 Mbit, ale sa to switche z serii smallbusiness. Docelowo chce uruchomić serwer plików dla ok 100 komputerów. Czy takie switche dadzą radę jeśli chodzi o wydajność?
W tej cenie mógłbym kupić jakiś ciut wyższy model HP, ale wtedy będzie miał porty 100 Mbit. Co było by lepsze dla wydajności? Może jakieś switche innych firm byłby lepsze? Tylko wiem, że HP przejęło 3com i switche jednej firmy lepiej by sobą "rozmawiały"
Sprawa druga, to jak połączyć te wszystkie switche aby uzyskać maksymalną wydajność. Do jednego ze switchy podepnę serwery i będzie on switchem głównym. Czy wystarczy agregacja portów, np. 2 porty.

Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam

or...@pwr.wroc.pl

On 2012-08-10, chrz...@wp.pl <chrz...@wp.pl> wrote:
> [...]
> smallbusiness. Docelowo chce uruchomić serwer plików dla ok 100 komputerów.
> Czy takie switche dadzą radę jeśli chodzi o wydajność?

Szybki rekonesans i na stronie produecta jest zapewnienie o tym, że są
to przełączniki wire-speed. Jak znajdziesz dokładny packet rate to
możesz sprawdzić czy oby na pewno.

> W tej cenie mógłbym kupić jakiś ciut wyższy model HP, ale wtedy będzie miał porty 100 Mbit.
> Co było by lepsze dla wydajności? Może jakieś switche innych firm byłby lepsze?

AFAIR HP dopiero od niedawna zdobywa większy rynek i ciężko będzie komuś
porównać. Niby działają całkiem nieźle ale nikt się kilkuletnim
doświadczeniem z ich sprzętem nie chwali.

> Tylko wiem, że HP przejęło 3com i switche jednej firmy lepiej by sobą "rozmawiały"

Nie licz na to. HP przejęło i zaorało 3com-a. Mam kilkadziesiąt 3comów i
kilka HP. Nie widzę żadnej różnicy we współpracy 3com - HP a 3com -
CISCO. Innych firm w tym segmencie sieci nie mam.

> Sprawa druga, to jak połączyć te wszystkie switche aby uzyskać maksymalną wydajność.
> Do jednego ze switchy podepnę serwery i będzie on switchem głównym. Czy wystarczy
> agregacja portów, np. 2 porty.

To zależy jaki serwer i jakich wydajności się tam spodziewasz. Masz
chyba mały budżet, więc sprawdź ile wyciągnie ten serwer. Może się
okazać, że 1Gbps nie przekroczy.

orcus

Robson

> AFAIR HP dopiero od niedawna zdobywa wi�kszy rynek i ci�ko b�dzie komu�
> por�wna�. Niby dzia�aj� ca�kiem nie�le ale nikt si� kilkuletnim
> do�wiadczeniem z ich sprz�tem nie chwali.

OMG. Nie pisz takich g�upot...

or...@pwr.wroc.pl

On 2012-08-13, Robson <rob...@z.pl> wrote:

> OMG. Nie pisz takich głupot...

Jeśli masz kilkuletnie doświadczenie ze sprzętem HP(zwłaszcza po
wciągnięciu 3coma) to po prostu pomóż koledze.

Ja nie mam... nie znam nikogo kto ma więcej przełączników HP(ale nie
oemowanych przez HP) niż kilka sztuk. I to w większości nie dłużej niż
kilkanaście miesięcy.

HP niby działa na rynku tego typu sprzętu od kilkudziesięciu lat, ale
IMO popularność(czyli rynek) zdobywa dopiero od jakichś 2 lat. Uważasz,
że to głupota?

orcus

Robson

> HP niby dzia�a na rynku tego typu sprz�tu od kilkudziesi�ciu lat, ale
> IMO popularno��(czyli rynek) zdobywa dopiero od jakich� 2 lat. Uwa�asz,
> �e to g�upota?

Tak.

or...@pwr.wroc.pl

> Tak.

Umiesz odpowiedzieć pełnym zdaniem z jakimiś argumentami? Masz
więcej(kilkadziesiąt) HP od czasu dłuższego niż 2 lata i możesz
powiedzieć coś na ich temat twórcy wątku? Może znasz kogoś kto ma
i wyrażał swoją opinię?

orcus

Remek

Użytkownik <or...@pwr.wroc.pl> napisał:

> Może się okazać, że 1Gbps nie przekroczy.

A narzekający na Yimeouty użytkownixy dostana odpowiedź:

U mnie wszystko dobrze. Sprawdź system pod kątem wirusów, wyczyść cache itp.
pieprzenie. Za 2500 nie ma porządnych switchy zarządzalnych, a poza tym
potrzebne są jeszcze kwalifikacje.

Remek

Remek

> [...]

> więcej(kilkadziesiąt) HP od czasu dłuższego niż 2 lata i możesz
> powiedzieć coś na ich temat twórcy wątku? Może znasz kogoś kto ma

Widzisz sens polemiki z tym trollem o zerowej kulturze bycia?

Remek

chrz...@wp.pl

> [...]
>
> pieprzenie. Za 2500 nie ma porządnych switchy zarządzalnych, a poza tym

To co proponujesz w tej sytuacji?
w tej cenie HP v1910 48x1Gbit wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Gdyby jeszcze działał stabilnie to było by super, kosztuje niewiele ponad 2 tysiące.

Może powtórze pytanie z początku. Mógłbym kupić jakiś wyższy model switcha, taki switch miałby już CLI i większe możliwości konfiguracyjne. Tylko wtedy będzie miał tylko 2 porty gbit. Czy warto zamienić kosztem niższej prędkości?
Wg mnie nie, ale proszę o wypowiedzi.