Kompilator Skryptów BASH, probowal ktos to kompilować jak tak to czym ?

MRIC

Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty

Pozdrawiam

KonMan

MRIC wrote:

> Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty

No to powodzenia.
Może ktoś zgadnie o co Ci chodzi...

./KonMan

--
Feel free
to jabber me.

Tomasz Chmielewski

MRIC wrote:
> Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty

w jakim celu?

Tomek

Bartosz Feński aka fEnIo

W artykule KonMan napisał(a):

> No to powodzenia.
> Może ktoś zgadnie o co Ci chodzi...

A którego słowa nie zrozumiałeś? Bo ja wiem o co mu chodzi co nie zmienia
faktu, że nie wiem nawet czy istnieje jakieś oprogramowanie kompilujące
skrypty.

pozdr,
fEnIo

--
,''`. Bartosz Fenski | mailto:fe...@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
: :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Poland

MRIC

Owszem istnieje np shc :) ale przy wiekszych skryptach ma problemy

a potrzeba mi poto zeby zabezpieczyc zrodla skryptow

KubiS

MRIC wrote:
> Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty
>

> Pozdrawiam

tak,tak kompiluj....

daj znać jak osiągniesz cel...

KubiS

Uzytkownik

MRIC napisał(a):

> Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty
>

> Pozdrawiam

Nie chodzi Ci o "sh skrypt"?
Jeśli chodzi Ci o kompilowanie do kodu binarnego to raczej nie - szkoda
czasu i zachodu, by taki kompilator napisać.

Jeśli ma być wydajne i/lub zamknięte - przepisz do C/C++.

Pozdrawiam.

--
Linux user: #376500 (patrz http://counter.li.org/)

Tomasz Chmielewski

Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

> A którego słowa nie zrozumiałeś? Bo ja wiem o co mu chodzi co nie zmienia
> faktu, że nie wiem nawet czy istnieje jakieś oprogramowanie kompilujące
> skrypty.

istniec to chyba nie istnieje, w pelnym zrozumieniu slowa kompilator
(+zadziala szybciej).

bo jakze mialoby to skompilowac takie cos:

#!/bin/bash
komenda_1
komenda_2
komenda_3

aczkolwiek przy takim czyms mozna sie juz zastanawiac nad sensownoscia
kompilowania:

#!/bin/bash
komenda_1 user haslo
komenda_2 user haslo

inny user moglby podejzec haslo korzystajac ze zwyklego ps...

wtedy z pomoca przychodzi shc:

http://www.linuxsecurity.com/content/view/117920/49/

Tomek

Jakub Panachida

MRIC napisał:

> Jak w temacie potrzebuje skompilowaćskrypty
Jak w nagłówku. Znalazłem na freashmeat.net.

Jakub Panachida

Bartosz Feński aka fEnIo

W artykule Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
> (+zadziala szybciej).
>
> bo jakze mialoby to skompilowac takie cos:

#include <stdlib.h>
int main(void) {
system("komenda_1");
system("komenda_2");
system("komenda_3");
}

;)

> aczkolwiek przy takim czyms mozna sie juz zastanawiac nad sensownoscia
> kompilowania:
>
> #!/bin/bash
> komenda_1 user haslo
> komenda_2 user haslo

To raczej średnio bezpieczny sposób przetrzymywania hasła.

> inny user moglby podejzec haslo korzystajac ze zwyklego ps...
>
> wtedy z pomoca przychodzi shc:
>
> http://www.linuxsecurity.com/content/view/117920/49/

W przypadku zwykłej kompilacji podejrzy sobie w binarce.

No chyba, że shc coś czaruje, ale sprawdzać mi się nie chce.

Jakub Panachida

Bartosz Feński aka fEnIo napisał:

> Bo ja wiem o co mu chodzi co nie zmienia
> faktu, że nie wiem nawet czy istnieje jakieś oprogramowanie kompilujące
> skrypty.
Dla basha shc; perla i pythona też da się zamienić w postać binarną.

--
Jakub Panachida

Piotr Dembiński

to MRIC
Dnia Tue, 3 May 2005 19:20:21 +0200, MRIC <MR...@poczta.onet.pl> napisał:

> Owszem istnieje np shc :) ale przy wiekszych skryptach ma problemy
>
> a potrzeba mi poto zeby zabezpieczyc zrodla skryptow

A nie wystarczy opatrzyć odpowiednią licencją?

--
http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Lech Lorens

Dnia 03.05.2005 Bartosz Feński aka fEnIo <fe...@debian.org> napisał/a:

> To raczej średnio bezpieczny sposób przetrzymywania hasła.

> W przypadku zwykłej kompilacji podejrzy sobie w binarce.

Nie podejrzy, jeśli odbierzesz mu prawo odczytu binarki.

Lech Lorens - lp.pw@snerol_hcel

Maciej Dziardziel

Lech Lorens wrote:

> Nie podejrzy, jeśli odbierzesz mu prawo odczytu binarki.

Podejrzy. Strace ./binarka i już mamy hasło.

--
Maciej "Fiedzia" Dziardziel (fiedzia (at) fiedzia (dot) prv (dot) pl)
www.fiedzia.prv.pl

xv

Użytkownik MRIC napisał:

> Owszem istnieje np shc :) ale przy wiekszych skryptach ma problemy
>
> a potrzeba mi poto zeby zabezpieczyc zrodla skryptow

Dodam że:
1. UPX potrafi pakować skrypty shella (w pewnym sensie szyfruje)
2. Pod DOS-em jest kompilator plików BAT

Tomasz Grobelny

Maciej Dziardziel wrote:

> Podejrzy. Strace ./binarka i już mamy hasło.

No chyba że odbiezesz prawo do wykonywania kernelowej funkcji ptrace.

Tomek

Hoppke

Message <hs6lk2-...@oswiecenia.net>
has been fingerprinted by Tomasz Grobelny:

> No chyba że odbiezesz prawo do wykonywania kernelowej funkcji ptrace.

Jeśli ma się takie możliwości to równie dobrze można się całkiem pozbyć
strace i nie pozwolić userowi przywlec nic z zewnątrz.

Jeśli ktoś chce i umie tak strasznie kombinować, to kompilator skryptów mu
się i tak nie przyda (bo sam poradzi sobie lepiej).

Jeśli ktoś chce się chronić przed strace, to chyba pomóc może zwykłe
wypchnięcie newralgicznych fragmentów kodu do biblioteki *.so? To chyba
powstrzymałoby większość amatorów...

Jak by nie patrzeć sprawa jest mocno akademicka, IMHO.

Kompilator skryptów jakimś strasznie skutecznym zabezpieczeniem nie jest,
ale odsiewa większość ciekawskich i to chyba wystarcza...

--
.°.°.°.°.°.°.: http://dobremiasto.net/~hoppke/ :.°.°.°.°.°.°.

Slawomir Sidor

>A nie wystarczy opatrzyć odpowiednią licencją?

A samochod na noc zamykasz czy zostawiasz kartke?
--
Slawomir Sidor N 51 58.1385 E020 09.1966

Artur M. Piwko

In the darkest hour on Tue, 3 May 2005 17:24:52 +0000 (UTC),
Bartosz Feński aka fEnIo <fe...@debian.org> screamed:

> A ktorego slowa nie zrozumiales? Bo ja wiem o co mu chodzi co nie zmienia
> faktu, ze nie wiem nawet czy istnieje jakies oprogramowanie kompilujace
> skrypty.

Moze jakis obfuscator by mu wystarczyl. Czy jest jakis - nie sprawdzalem.
Nie bylo takiej potrzeby.

Artur

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
[ 09:51:22 user up 10601 days, 21:46, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

God: Darwin's chief rival.

Piotr Dembiński

to Slawomir Sidor
Dnia Wed, 04 May 2005 07:35:22 +0200, Slawomir Sidor <sla...@graficomp.com.pl> napisał:

> A samochod na noc zamykasz czy zostawiasz kartke?

Dobre porównanie. Przytoczę inne.

Widziałem kiedyś film dokumentalny, w którym autor porównywał
zwyczaje panujące w Kanadzie i USA. Większość obywateli
kanadyjskich nie zamyka w ogóle drzwi na klucz, natomiast
w USA -- praktycznie wszyscy.

--
http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Tomasz Chmielewski

czy nie chodzi o film "bowling for columbine"? :)

Tomek

Piotr Dembiński

to Tomasz Chmielewski

Tak, to ten film.

--
http://www.piotr.dembiński.prv.pl

Jaroslaw Zachwieja

Maciej Dziardziel wrote:

> Podejrzy. Strace ./binarka i już mamy hasło.

Nie. shc ma możliwość zablokowania strace. Poza tym, żeby zabezpieczyć sie
przed podejrzeniem ps -whatever wystarczy pierwsze, żeby pierwsze linijki
wyglądały tak:

#!/bin/bash

###[80 haszy]
[x 40 linii]

i wsjo.

pozdrawiam,
--
Jaroslaw Zachwieja
GPG/PGP key at http://pgp.mit.edu

Maciej Dziardziel

Jaroslaw Zachwieja wrote:

> Nie. shc ma możliwość zablokowania strace.

No to sobie odczytam parametry procesów z /proc.

> Poza tym, żeby zabezpieczyć sie
> przed podejrzeniem ps -whatever wystarczy pierwsze, żeby pierwsze linijki
> [...]

??? I to niby spowoduje że parametry procesów potomnych nie będą dostępne
przez /proc?

--
Maciej "Fiedzia" Dziardziel (fiedzia (at) fiedzia (dot) prv (dot) pl)
www.fiedzia.prv.pl

DOS is Unix's retarded younger brother.

Jaroslaw Zachwieja

Maciej Dziardziel wrote:

> No to sobie odczytam parametry procesów z /proc.

> ??? I to niby spowoduje że parametry procesów potomnych nie będą dostępne
> przez /proc?

Sam zobacz. ZTCW jest limit na długość polecenia.

Pozdrawiam,

Mariusz Kruk

W dniu Wed, 04 May 2005 13:30:48 +0100, osoba określana zwykle jako
Jaroslaw Zachwieja pozwoliła sobie popełnić co następuje:

>Nie. shc ma możliwość zablokowania strace

Bzdura. shc tylko na początku sprawdza czy nie jest uruchamiane spod
strace. Spokojnie można się później do procesu "dopiąć".

--
Kruk@ -\ | Microsoft Office 2000: Zapominasz o słowach
}-> epsilon.eu.org | "tego nie da się zrobić"

Maciej Dziardziel

Jaroslaw Zachwieja wrote:

> Sam zobacz. ZTCW jest limit na długość polecenia.

Z ciekawości sprawdziłem ( a nuż o czymś nie wiem) i nadal niczego dziwnego
w tym nie widzę. # to komentarz i shell go zignoruje, choćby tych liniii
było i 40 tysięcy. Wpływu na kernel ani shella żadnego nie zauważyłem.
Limit długości polecenia pewnie jakiś jest (acz man execve nie mówi jaki ani
nigdzie w tym temacie nie odsyła), ale to daje tylko tyle, że za długie
polecenie nie zostanie wykonane (zwrócony zostanie E2BIG). Mówiąc krótko -
jeżeli zamierzasz pozwolić na uruchomienie czegokolwiek w niezaufanym
środowisku, to zabezpieczyć się przed podejrzeniem parametrów uruchamianych
procesów nie ma jak. A w przeciwnym razie żadne sztuczki z kompilowanie
skryptu nie są potrzebne, bo można to poprawnie i bezpiecznie zrobić bez
stosowania półśrodków.

--
Maciej "Fiedzia" Dziardziel (fiedzia (at) fiedzia (dot) prv (dot) pl)
www.fiedzia.prv.pl

Friends may come and go, but enemies accumulate.