Jar i pliki class w katalogu bin

FOX

Witam

mam problem z uruchomieniem jar'a gdzie
pliki class są umieszczone w katalogu bin.
Struktura pliku HelloWorld.jar:

bin\HelloWorld.class
src\HelloWorld.java
META-INF\manifest.mf

plik źródłowy korzysta z defaultowego pakietu:

public final class HelloWorld {
System.out.println("Hello World");
}
}

w manifest.mf mam:
Manifest-Version: 1.0
Created-By: 1.5.0-beta2 (Sun Microsystems Inc.)
Main-Class: HelloWorld

java.exe -jar HelloWorld.jar
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: HelloWorld

i teraz nie wiem co dopisać do manifest.mf
żeby zauważył ze ta klasa jest w katalogu bin
Class-Path: bin
nie pomaga

Oczywiście przeszukałem FAQ i google
Proszę o pomoc.

Gareth

FOX wrote:
> [...]

> Main-Class: HelloWorld
>
> i teraz nie wiem co dopisać do manifest.mf
> żeby zauważył ze ta klasa jest w katalogu bin

dobrze w sumie kombinowales...tylko czemu Ci nie wpadlo go glowy wpisanie :

Main-Class: bin.HelloWorld

? :)

FOX

> dobrze w sumie kombinowales...tylko czemu Ci nie wpadlo go glowy wpisanie :
> Main-Class: bin.HelloWorld

Wpadłem na to ale przy takim wpisie otrzymuję błąd:

java -jar HelloWorld.jar

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:

bin/HelloWorld (wrong name: HelloWorld)
at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
.
.
.

Arek Zoła

> Wpadłem na to ale przy takim wpisie otrzymuję błąd:

Main-Class: bin.HelloWorld

i enter na koniec aby na koncu byla pusta linika ;)

FOX

> Main-Class: bin.HelloWorld
> i enter na koniec aby na koncu byla pusta linika ;)

niestety nie pomaga.
Dla ułatwienia udostepniam tego jar'a
http://www.fox.com.pl/java/HelloWorld.jar

ar...@poczta.onet.pl

> niestety nie pomaga.
> Dla ułatwienia udostepniam tego jar'a
> http://www.fox.com.pl/java/HelloWorld.jar

dodaj na początek HelloWorld.java

package bin;

FOX

> dodaj na początek HelloWorld.java
>
> package bin;

własnie o to chodzi ze nie chce dodawać tam bin
ten jar to uproszczenie pewnego szerszego problemu.
HelloWorld ma być w defaultowym(pustym) pakiecie
i w katalogu bin.

ar...@poczta.onet.pl

Wątpie aby był jakiś sposób.

Ale co to ma na celu? Aby w jarze układać taką strukturę katalogów.

Co innego struktura katalogów z jar-ami.

FOX

ar...@poczta.onet.pl napisał(a):

> Wątpie aby był jakiś sposób.
>
> Ale co to ma na celu? Aby w jarze układać taką strukturę katalogów.

Eclipse robi mi 2 katalogi
bin
src
ja sobie jeszcze dokładam na tym samym poziomie
img
lib
xml
i co tam jeszcze mi potrzebne.

Cały projekt z poziomu środowiska działa i teraz
bez zmiany struktury chce go wpakować do jednego jar'a
z którgo bede uruchamiać program.

Skoro można go uruchomic w takiej strukturze (niespakowanej jar'em)
to myślałem ze po wpakowaniu do jar'a też nie będzie problemu.
A tu takie schody.
Ja myślę ze jest potrzebny jakiś parametr classpath wewnątrz tego jara
tylko nie umiem go znaleść.