aplet+plik txt

loozack

witam,
Mam problem (prawdopodobnie trywialny dla kogoś bardziej doświadczonego)
przy pobieraniu tekstu z pliku .txt do JTextField.
Mam metodę:

public String dane_z_pliku(String filename)
{
String StrTmp;
try{
FileInputStream fis = new FileInputStream("./" + filename);
InputStreamReader fr = new InputStreamReader(fis, "ISO8859_2");
BufferedReader bfr = new BufferedReader(fr);
while((StrTmp = bfr.readLine()) != null)
{
StrOut.append(StrTmp);
};
}catch (IOException e) {
System.err.println(e);
}
return StrOut.toString();
}

tekst wstawiam do JTextField:

tekst=new JTextField();
tekst.setText(dane_z_pliku("pliktxt.txt"));

i wszystko by było w porządku, gdyby nie fuckt, że aplet prawie dobrze
wyświetla sie w appletViewer natomiast w przeglądarce nie chce sie
załadować. w konsoli mam coś takiego:

java.security.AccessControlException: access denied
(java.io.FilePermission .\pliktxt.txt read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(Unknown
Source)
at java.security.AccessController.checkPermission(Unknown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(Unknown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkRead(Unknown Source)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at test.dane_z_pliku(test.java:670)
at test.init(test.java:536)
at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Ktokolwiek wie jak to rozwiązać proszony jest o kontakt :-D
Moja wiedza na temat Java nie jest za wielka, więc proszę się nie śmiać

Zbyszek Malec

loozack wrote (tak! stara dobra wrotka!):

> Ktokolwiek wie jak to rozwiązać proszony jest o kontakt :-D
> Moja wiedza na temat Java nie jest za wielka, więc proszę się nie śmiać

Aplet sam z siebie nie może wiele. Wśród rzeczy których mu nie wolno jest
m.in. czytanie plików po stronie klienta. Rozwiązaniem jest podpisanie
appletu.
Generalnie radziłbym poczytać o appletach i ich ograniczeniach na stronie
suna, a być może zainteresować się Java Web Start.

--
Zbigniew Malec Ustronie:104 gg:2756100

Grzesiek

Użytkownik "Zbyszek Malec" <zbys...@tlen.pl> napisał w wiadomości

Heh... Zapomnialem dodać, że plik ma się znajdować po stronie serwera :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek

kami...@vp.pl

Ja też miałem problem z zapisem pliku tekstowego w moim aplecie.Ja programuje w
Eclipse i jak uruchamiałem go z Eclipsa to aplet działał poprawnie a jak w
przeglądarce to nie chciał działać.

Pozdrawiam:-)

AFISH

Spróbuj tak:

url = new URL(getCodeBase(),"nazwa_pliku");
InputStream stream = url.openStream();

i teraz masz InputStreama, którego mozesz sobie wrzucic np do
StreamTokenizera:

StreamTokenizer tokenizer = new StreamTokenizer(stream);

Zbyszek Malec

Grzesiek wrote (tak! stara dobra wrotka!):

> Heh... Zapomnialem dodać, że plik ma się znajdować po stronie serwera :-)

> FileInputStream fis = new FileInputStream("./" + filename);

To jest próba otwarcia pliku po stronie klienta. Żeby otworzyć plik na
serwerze trzeba się więcej napisać. Najpewniej trzeba będzie pogadać z
serwerem http.

Grzesiek

> To jest próba otwarcia pliku po stronie klienta. Żeby otworzyć plik na
> serwerze trzeba się więcej napisać. Najpewniej trzeba będzie pogadać z
> serwerem http.

Może komuś się też przyda...
odwołałem się do tego pliku za pomocą URL i poskutkowało :-)
Pozdrawiam,
Grzesiek