Uruchamianie Tomcata 4.1.18 w RedHacie

Marcin

Hej,

Ponieważ na liście dyskusyjnej tomcat'a nie dostałem
żadnej odpowiedzi na mój problem więc poproszę Was
o pomoc.

Zainstalowałem paczkę
tomcat4-4.1.18-full.1jpp.noarch.rpm na redhacie 7.2.
Zainstalowałem również j2sdk-1_4_1_02-fcs-linux-i586.rpm
ściągniętą ze strony Suna.
Tomcata można uruchmić "na kilka sposobów":
Kiedy chcę wystartować tomcata i wpiszę jako root

$ dtomcat4 start
Using CATALINA_BASE: /var/tomcat4
Using CATALINA_HOME: /var/tomcat4
Using CATALINA_TMPDIR: /var/tomcat4/temp
Using JAVA_HOME: /usr/java/jdk

wszystko jest ok i tomcat działa.
Ale gdy chcę uruchmić tomcata wpisując

$ tomcat4 start
Using CATALINA_BASE: /var/tomcat4
Using CATALINA_HOME: /var/tomcat4
Using CATALINA_TMPDIR: /var/tomcat4/temp
Using JAVA_HOME: /usr/java/jdk
Exception during startup processing
java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.catalina.startup.Catalina
at
org.apache.catalina.loader.StandardClassLoader.loadClass(StandardClassLoader
.java:992)
at
org.apache.catalina.loader.StandardClassLoader.loadClass(StandardClassLoader
.java:857)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:176)

i jest klops. Skrypt ten wykorzystuje
pocenie su, żeby przełączyć się na użytkownika
tomcat4 i następnie wykonuje skrypt dtomcat4
(względy bezpieczeństawa). Aaa... dodam, że skrypty
są oryginalnie wsadzone do paczki.

Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś
z Was napisał mi w czym tkwi problem.

Z góry wielkie dzięki

Pozdrowienia

Marcin

---

Tomek Kańka

Marcin <mli...@hilpress.pl> napisał(a)
> Hej,

> Tomcata można uruchmić "na kilka sposobów":
> Kiedy chcę wystartować tomcata i wpiszę jako root

Spróbuj /etc/rc.d/init.d/tomcat4 start

To jest IMHO właściwa metoda.

--
pozdrowienia
Tomek Kańka

Marcin

"Tomek Kańka" <t...@tomkan.pl.eu.org> wrote in message

> Marcin <mli...@hilpress.pl> napisał(a)

> Spróbuj /etc/rc.d/init.d/tomcat4 start

Problem jest tylko taki, że ten skrypt wykorzystuje
skrypt tomcat4 który opisywałem (zaglądałem do środka)
Uruchamiając to co przytaczasz pokazuje się zielony OK,
a tomcat nie startuje. (sic!)

W każdym razie dzięki za zainteresowanie.

Pozdrawiam

Marcin

Tomek Kańka

Marcin <mli...@hilpress.pl> napisał(a)

> Problem jest tylko taki, że ten skrypt wykorzystuje
> skrypt tomcat4 który opisywałem (zaglądałem do środka)

Wiem, ale SOA#1. Przykro mi, więcej nie potrafie pomóc :((

--
pozdrowienia
Tomek Kańka

Piotr Bzdyl

Witam,

> [...]
> .java:857)
> at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:176)

Będę zgadywał, ale może to Cię naprowadzi.

1. Może po wykonaniu su "gubiona" jest zmienna środowiskowa przechowująca
CLASSPATH dla Tomcata.
2. Może w obydwóch skryptach jest różnie ustawiana CLASSPATH i przez to jest
ClassNotFoundException
3. Może któryś z jarów albo katalogów z CLASSPATH ma tak ustawione prawa
dostępu, że po przejściu na usera tomcat4 ten nie ma prawa do ich czytania
czy przejścia do nich i przez to wylatuje ClassNotFoundException.

Może napisałem kompletne głupoty, ale może akurat... :)

Powodzenia i pozdrawiam,
Piotrek

Marcin

"Piotr Bzdyl" <p_b...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> Będę zgadywał, ale może to Cię naprowadzi.
>
> 1. Może po wykonaniu su "gubiona" jest zmienna ¶rodowiskowa przechowuj±ca

To akurat nie jest mozliwe bo CLASSPATH jest ustawiona w ostanim skrypcie
dtomcat4 który odpala Tomcata.

> 2. Może w obydwóch skryptach jest różnie ustawiana CLASSPATH i przez to
jest
> ClassNotFoundException

Odpowiedziałem w poprzednim pytaniu.

> 3. Może który¶ z jarów albo katalogów z CLASSPATH ma tak ustawione prawa
> dostępu, że po przej¶ciu na usera tomcat4 ten nie ma prawa do ich czytania
> czy przej¶cia do nich i przez to wylatuje ClassNotFoundException.

To wydaje mi się najbardziej sensowne, więc to posprawdzam ustawiając
odpowiednio prawa do plików. Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

Marcin