Znowu Cron + Java problem

Grzegorz Wrazen

Witam,
Pisałem kiedyś na grupe o problemie
uruchamiania aplikacji Java przez crona.
Połowicznie problem udało mi się rozwiązać tzn.
Uruchamiają sie pliki *.class lecz problem tkwi
gdy chcę odpalić jara.
Srodowisko to linux debian.

Skrypt wygląda tak :

#! /bin/bash

PATH="/home/grzegorz/jdk1.4/bin"
export PATH
CLASSPATH="/home/grzegorz/cron_test/Test.jar;/home/grzegorz/jdk1.4/jre"
export CLASSPATH
JAVA_HOME="/home/grzegorz/jdk1.4"
export JAVA_HOME
/home/grzegorz/.bashrc
java -jar Test.jar > /home/grzegorz/cron_test/log.txt
2>/home/grzegorz/cron_test/errors.txt &

występuje wyjątek :
Exception in thread "main" java.util.zip.ZipException: No such file or
directory
at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)
at java.util.zip.ZipFile.<init>(ZipFile.java:112)
at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:117)
at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:55)

Co może być tego powodem ?

Pozdrawiam !
Ryba

Mirosław Wróbel

Grzegorz Wrazen napisał(a):
[...]
> CLASSPATH="/home/grzegorz/cron_test/Test.jar;/home/grzegorz/jdk1.4/jre"

Spróbuj zamienić średnik na dwukropek.

--
szaman
pisząc do mnie zamień wszystkie 'u' na 'a'

Grzegorz Wrazen

Taki sam rezultat ... :-(

Użytkownik "Mirosław Wróbel" <szu...@netinfo.pl> napisał w wiadomości

Brzezi

pią, 24 gru 2004 o 13:35 GMT, Grzegorz Wrazen napisał(a):

> [...]
> at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:117)
> at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:55)

brzezi:/tmp# java -jar jakisNieIstniejacyPlik.jar

Exception in thread "main" java.util.zip.ZipException: No such file or directory
at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)
at java.util.zip.ZipFile.<init>(ZipFile.java:112)

at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:127)
at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:65)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ]
[ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ]

Grzegorz Wrazen

Użytkownik "Brzezi" <usunto...@enter.net.pl> napisał w wiadomości

> brzezi:/tmp# java -jar jakisNieIstniejacyPlik.jar

Niby tak ale ten plik istenieje w CLASSPATH ...

]
> [ zajrzyj na
/www.debian.org/ ]

Arkadiusz Ryćkowski

Grzegorz Wrazen napisał(a):
Zobacz czy masz read dla others dla każdego katalogu w ścieżce + Test.jar

P. Arek

Brzezi

pią, 24 gru 2004 o 16:49 GMT, Grzegorz Wrazen napisał(a):

> Niby tak ale ten plik istenieje w CLASSPATH ...

no ale blad identyczny, wiec cos w tym musi byc

poza tym, classpatch nie okresla sie przez zmienna systemowa, jest to
przestarzaly sposo, powinno sie go ogkreslac opcje linii polecen: -cp

mozliwe ze to moze miec tez znaczenie

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ MP3Blaster is playing now: ]
[ Ekg: #3781111 ][ Title: 13. tak jak w labiryncie ]

Grzegorz Wrazen

Użytkownik "Arkadiusz Ryćkowski" <chwi...@nie.posiadam> napisał w
wiadomości news:cqhevt$2j7s$1...@mamut1.aster.pl...

Gdyba tak nie było to nie odpalał by się zwykły plik *.class

Arkadiusz Ryćkowski

Grzegorz Wrazen napisał(a):

Ale spakowany w jarze czy "luzem" na dysku i z jakiego konta to
puszczasz? Co do uprawnień to już nie raz słyszałem że na 100% są dobrze
ustawione
Spróbuj tak jak Brzezi napisać uruchomić z -cp u mnie też raz to
rozwiązało problem,że nie widział CLASSPATH
Napewno ustawiłeś manifest ? Spróbuj czy uruchomi ci z katalogu gdzie
masz tego jara (może trzeba ze ścieżką zapodać)

P. Arek

Marek Defeciński

Grzegorz Wrazen wrote:
> [...]

> at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:117)
> at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:55)

Spróbuj
java -jar /home/grzegorz/cron_test/Test.jar

Grzegorz Wrazen

Użytkownik "Marek Defeciński" <mare...@n0spam.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cqn0kb$6qb$2...@inews.gazeta.pl...

Witam,
W ten sposób jeśli odpalę z linii poleceń działa bez zarzutu.
Cron jednak nie potrafi tego odpalić.

Tomasz Śledź

W liście z pon, 27-12-2004, godz. 09:11, Grzegorz Wrazen pisze:
> U¿ytkownik "Marek Defeciñski" <mare...@n0spam.gazeta.pl> napisa³ w
> wiadomo¶ci news:cqn0kb$6qb$2...@inews.gazeta.pl...

> Witam,
> W ten sposób je¶li odpalê z linii poleceñ dzia³a bez zarzutu.
> Cron jednak nie potrafi tego odpaliæ.

A moze dlatego ze cron odpalany przez system nie ma dostepu do bibliotek
??

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.lang.java

Grzegorz Wrazen

Użytkownik "Tomasz Śledź" <tme...@2-ec.com> napisał w wiadomości

> A moze dlatego ze cron odpalany przez system nie ma dostepu do bibliotek
> ??

Tak, też tak myślałem, lecz zwykła prosta klasa odpala się bez poroblemu ...

Boguslaw Gorczyca

Hej,

sprobuj wpisac pelna sciezke do tego pliku jar w skrypcie uruchamianym przez
cron'a.

wyglada na to, ze on nie moze znalezc tego pliku w ogole, bo cron dziala w
katalogu /, jak sadze.

i byc moze classpath nie jest przeszukiwane podczas ladowania klasy
startowej.

pozdrawiam
Bogdan

Boguslaw Gorczyca mailto:gorc...@quantum.pl
Quantum software S.A. http://www.quantum.pl
ul. Włóczków 7 tel. (+48) 12/4292444
30-103 KRAKÓW fax: (+48) 12/4292786

Arkadiusz Ryćkowski

Grzegorz Wrazen napisał(a):

> Użytkownik "Tomasz Śledź" <tme...@2-ec.com> napisał w wiadomości

[ciach]

> Tak, też tak myślałem, lecz zwykła prosta klasa odpala się bez poroblemu ...

Już się pytałem ta prosta klasa jest "luzem" w katalogu czy w tym jarze ?

P. Arek

Grzegorz Wrazen

Witam,

A więc problem rozwiązany. Okazało się, że aplikacja
odpalana przez crona nie widzi poprawnie ścieżek.
Było tak:
/home/grzegorz/cron_test/Test.jar
Aplikacja korzystała z plików które były w kat "cron_test".
W zwziązku z tym ze applikacja nie widziała plików wyrzucany
był wyjątek który miał być zapisany do pliku Logger.txt w bierz.
katalogu. Logger jedanak był tworzony poziom wyżej.
Nasuwa mi się następne pytanie, dlaczego aplikacja pominęła
kat "cron_test"

Pozdrawiam !
Ryba

Użytkownik "Arkadiusz Ryćkowski" <chwi...@nie.posiadam> napisał w