[tomcat+apache][gentoo] VHost na szybko i bez 'śmieci'.

Uzytkownik

Mam taką prośbę. Szukałem w googlach, ale nie znalałem. Z
rozwiązaniem na gentoo-wiki też coś nie idzie.
Na strone tmocat.apache.org też nie mogę znaleść rozwiązania.

Mam takie katalogi:
/var/www/localhost/...
/var/www/prefix/...
/var/www/prefix/...
/var/www/prefix/...

Domyślny jest oczywiście localhost pozostałem to
prefix.mojastrona.dyndns.org.

Chciałem trochę zająć się tomcat'em. Instaluje tomcat'a(5.0) i
mod_jk(tym zajmę się póżniej).

Problemy:
1. Wpisuje http://localhost:8080/admin i pojawia się okienko. Wpisuje
login i hasło (z pliku konfiguracji tomcata) i mówi mi, ze nie mam prawa
do czegośtam. Co to za administracja i dlaczego nie mam praw?

2. Chciałbym w miarę bezboleśnie skonfigurować tomcat'a, żeby w
katalogach /var/www/*/jsp (czy jakoś tak) był przechowywana konfiguracji
dla tomcata. Mile widziane byłoby automatyczne...

Jeśli chodzi o JSP jestem newbie.

Pozdrawiam.

Uzytkownik

> [...]
> login i hasło (z pliku konfiguracji tomcata) i mówi mi, ze nie mam prawa
> do czegośtam. Co to za administracja i dlaczego nie mam praw?

Przepraszam, że nie napisałem.
Wyświetlił stronę błędu 403, tylko ładnie pokolorowaną :)
Myślałem, że to jakiś skrypt to generuje.

Pozdrawiam.

Rafal Zawadzki

Uzytkownik wrote:

> Mam taką prośbę. Szukałem w googlach, ale nie znalałem. Z
> rozwiązaniem na gentoo-wiki też coś nie idzie.
> Na strone tmocat.apache.org też nie mogę znaleść rozwiązania.

""What is the default login for the manager and admin app?
The admin and manager application do not provide a default login. Doing so
is a security flaw. You need to edit $CATALINA_HOME/conf/tomcat-users.xml
if you are using the default install. Configuring Manager Application
Access"""

http://tomcat.apache.org/faq/security.html

> [...]
> katalogach /var/www/*/jsp (czy jakoś tak) był przechowywana konfiguracji
> dla tomcata. Mile widziane byłoby automatyczne...

w katalogu tomcata masz conf/server.xml.

Zajrzyj do tego pliku, jest bardzo dobrze udokumentowany,

--
つた
,,To jest Unix. Daje Ci wystarczająco dużo liny, abyś mógł się powiesić.''

Uzytkownik

Rafal Zawadzki napisał:

> [...]
> is a security flaw. You need to edit $CATALINA_HOME/conf/tomcat-users.xml
> if you are using the default install. Configuring Manager Application

Oj:
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<tomcat-users>
<user username="xyz" password="abcabcabc"/>
</tomcat-users>

I nadal wyskakuje 403...

> w katalogu tomcata masz conf/server.xml.
>
> Zajrzyj do tego pliku, jest bardzo dobrze udokumentowany,

Zajrzałem przed napisaniem. Wiem, że to w tym siedzi, ale na razie nie
idzie mi (choc przed chwilą zobaczyłem, że napisałem host a jest Host ).

Pozdrawiam.

Uzytkownik

Uzytkownik napisał:

> Zajrzałem przed napisaniem. Wiem, że to w tym siedzi, ale na razie nie
> idzie mi (choc przed chwilą zobaczyłem, że napisałem host a jest Host ).
>
> Pozdrawiam.

Np dodałem przed </Engine>:
<Host name="prefix.mojastrona.dyndns.org" debug="0"
appBase="/var/www/prefix/jsp"
unpackWARs="true" autoDeploy="true"
xmlValidation="false" xmlNamespaceAware="false">
<Logger className="org.apache.catalina.logger.FileLogger"
directory="logs"
prefix="prefix_mojastrona_dyndns_log." suffix="\.txt"
timestamp="true"/>
</Host>
jsp # find
.
./sample
./sample/WEB_INF
./sample/WEB_INF/web.xml
./sample/sample.html

No i:
http://prefix.mojastrona.dyndns.org/sample/

I nic.
Dokładnie pusto (nawet nie ma błędu... :( )

Pozdrawiam

Rafal Zawadzki

> Dokładnie pusto (nawet nie ma błędu... :( )
>
> Pozdrawiam

Co jest w catalina.out?

Uzytkownik

Rafal Zawadzki napisał:

> Co jest w catalina.out?

Po zamknięciu, wyczyszczeniu tego i wysartowaniu nic.
Przed(jak rozumiem jest to zapis moich prób):
# cat /var/log/tomcat-5/default/catalina.out
Catalina.start using conf/server.xml: org.xml.sax.SAXParseException: The element type "Host" must be terminated by the matching end-tag "</Host>".
org.xml.sax.SAXParseException: The element type "Host" must be terminated by the matching end-tag "</Host>".
at org.apache.xerces.parsers.AbstractSAXParser.parse(Unknown Source)
at org.apache.xerces.jaxp.SAXParserImpl$JAXPSAXParser.parse(Unknown Source)
at org.apache.commons.digester.Digester.parse(Digester.java:1572)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.load(Catalina.java:489)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.load(Catalina.java:528)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.load(Bootstrap.java:250)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:424)
[...]
at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:548)
[...]
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.start(Bootstrap.java:287)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:425)
java.lang.reflect.InvocationTargetException
[...]
Caused by: java.lang.NullPointerException
at org.apache.catalina.startup.Catalina.await(Catalina.java:619)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:579)
... 6 more