struts-1.1-b1

Jan Kowaski

Witam!

Czy uzywal ktos z grupowiczow struts w wersji 1.1-b1.
Otoz ja sprobowalem przelaczyc moja aplikacje dzialajaca
z struts-1.0.2 na sturts-1.1-b1 i pojawia sie blad (czy ktos wie
o co w tym chodzi?):

StandardWrapper[/root1:action]: Marking servlet action as
unavailable

StandardContext[/root1]: Servlet /root1 threw load() exception:
javax.servlet.ServletException: Error instantiating servlet
class org.apache.struts.action.ActionServlet

javax.servlet.ServletException: Error instantiating servlet
class org.apache.struts.action.ActionServlet

at org.apache.catalina.core.StandardWrapper.loadServlet
(StandardWrapper.java:893)

at org.apache.catalina.core.StandardWrapper.load
(StandardWrapper.java:808)

at
org.apache.catalina.core.StandardContext.loadOnStartup
(StandardContext.java:3266)

at org.apache.catalina.core.StandardContext.start
(StandardContext.java:3395)

at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start
(ContainerBase.java:1123)

at org.apache.catalina.core.StandardHost.start
(StandardHost.java:614)

at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start
(ContainerBase.java:1123)

at org.apache.catalina.core.StandardEngine.start
(StandardEngine.java:343)

at org.apache.catalina.core.StandardService.start
(StandardService.java:388)

at org.apache.catalina.core.StandardServer.start
(StandardServer.java:506)

at org.apache.catalina.startup.Catalina.start
(Catalina.java:781)

at org.apache.catalina.startup.Catalina.execute
(Catalina.java:681)

at org.apache.catalina.startup.Catalina.process
(Catalina.java:179)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)

at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main
(Bootstrap.java:243)

pzdr
jk

Czekają na Ciebie wspaniałe nagrody: zestawy kina domowego, rowery
górskie i skutery Derbi GP Series - Kliknij i wygraj! < http://wygraj.wp.pl >

Piotr Maj

Dnia Mon, 05 Aug 2002 at 10:42 GMT powiało grozą następującej treści:

> [...]
> Otoz ja sprobowalem przelaczyc moja aplikacje dzialajaca
> z struts-1.0.2 na sturts-1.1-b1 i pojawia sie blad (czy ktos wie

struts'y 1.1-b1 nie sa zgodne z 1.0.2. Doszlo mnostwo ficzerow, pozmienialy
sie podstawowe klasy, a nawet filozofia niektorych komponentow (np. tiles,
validator jako plug-in), DTD. Poczytaj changelogi i w ogole dokumentacje
do nightly builds. Radzilbym Ci pozostac przy stabilnej wersji, bo
w betach jeszcze wszystko sie moze pozmieniac. Lada moment wyjdzie
1.1-b2, a nowa stabilna wersja pewnie za jakies 2-3 miesiace.

-> m@j <- [http://silence.kernelpanic.pl/]

Jan Kowaski

Witam ponownie!

Struts'em jak zapewne sie domyslasz zainteresowalem sie dosc
niedawno i jak do tej pory oceniam go dosc wysoko.
Ale to o czym teraz piszesz jest dla mnie nieco dziwne,
brak zgodnosci w dol :(
Jak w takim razie mozna bazowac na tym rozwiazaniu jezeli
nie moge w sposob bezbolesny przeniesc aplikacji napisanej
pod struts-1.0.2 na struts-1.1-b1.

To ze siegnalem do wersji 1.1-b1 bylo spowodowane wlasnie
validatorem, o ktorym Ty zreszta mi wspomniales.

A tu taka nieprzyjemna niespodzianka.
Chyba ze mozna to w miare bezbolesny sposob przemigrowac?

Piotr Maj

Dnia Mon, 05 Aug 2002 at 11:11 GMT powiało grozą następującej treści:

> A tu taka nieprzyjemna niespodzianka.
> Chyba ze mozna to w miare bezbolesny sposob przemigrowac?

Przemigrowac mozna, ale nie bezbolesnie. Trzeba pogrzebac
w configach, akcjach (np. metoda perform jest w 1.1-b1 zastepowana
przez execute, perform otrzymala status deprecated i za jakis rok
wyleci ze strutsow calkowicie). W naszych magicznych projektach
udalo sie przemigrowac, ale kolega siedzial nad tym troche.

Nie zapominaj takze, ze 1.0.2 uzywa innych bibliotek zewnetrznych
(commons-*, log4j). beta opiera sie na najnowszych wersjach, co tez
jest zrodlem pewnych klopotow.

A tak w ogole, to pamietaj, ze w becie nie wszystko musi dzialac,
jak nalezy. (Np. we wspomnianym walidatorze wciaz siedzie jeszsze
sporo bugow, zob. plik STATUS w CVS'ie).

I trzecia rzecz. Zastanow sie, czy ta migracja jest Ci potrzebna?
Zarowno tilesy, jak i validatora da sie bardzo latwo podlaczyc
do starszych strutsow.