[JBOSS][RedHat][Uruchamianie] MissingResourceException

1 view

Jan Ulrich

Podczas uruchamiania JBOSS'a (3.2.3) na RedHat 8 dostaję błąd:

Failed to boot JBoss:
java.util.MissingResourceException: Can't find bundle for base name
gnu/getopt/MessagesBundle, locale pl_PL
at
java.util.ResourceBundle.throwMissingResourceException(ResourceBundle.java:804)
at java.util.ResourceBundle.getBundleImpl(ResourceBundle.java:773)
at java.util.ResourceBundle.getBundle(ResourceBundle.java:538)
at gnu.getopt.LongOpt.<init>(LongOpt.java:103)
at org.jboss.Main.processCommandLine(Main.java:192)
at org.jboss.Main.boot(Main.java:90)
at org.jboss.Main$1.run(Main.java:395)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)

Na Windows XP dokładnie ten sam JBOSS działa OK. Co jest przyczyną?
Janek Ulrich

PS: Już googlałem, nic nie wygooglałem... :-(

Jarosław Szczepankiewicz

> java.util.MissingResourceException: Can't find bundle for base name
> gnu/getopt/MessagesBundle, locale pl_PL

pierwsze co sprawdz to sproboj ustawic locale na taki sam jak w windzie XP
czyli cp1250 przed uruchomieniem
JBossa, teoretycznie na linuxie raczej uzywa sie ISO8859-2 wiec moze tym
tropem powinienes pojsc, locale pl_PL moze sie rozszerzac
do pl_PL_win, i pl_PL_unix bodajze, poczytaj gdzies o lokalach, w tutorialu
javy bylo chyba wylistowane

Jan Ulrich

> pierwsze co sprawdz to sproboj ustawic locale na taki sam jak w windzie XP
> czyli cp1250 przed uruchomieniem
Ok, jak?
Próbowałem zmieniać język sesji linuxa i ciągle dostaję ten sam błąd, tylko że
zamiast "pl_PL" mam kod innego języka....

Janek Ulrich

PS: Na forum JBoss'a jest kilka pytań o to i żadnej sensownej odpowiedzi... :-(

Jarosław Szczepankiewicz

> Ok, jak?

rozumiem że robisz np (to ustawi akurat ISO-8859-2 na linuxie).
export LC_CTYPE=pl_PL

sprawdzales czy poszukiwany resource jest ? jakie resource (pliki) masz w
katalogu (jarze)?

gnu/getopt/

Jan Ulrich

> rozumiem że robisz np (to ustawi akurat ISO-8859-2 na linuxie).
> export LC_CTYPE=pl_PL
Nie, podczas logowania do sesji GNOME zmieniam sobie język w narzędziach na
GUI, chyba na jedno wychodzi...

> sprawdzales czy poszukiwany resource jest ? jakie resource (pliki) masz w
> katalogu (jarze)?

Sprawdzałem. W getopt.jar jest ich sporo, takich:
gnu/getopt/MessagesBundle_JEZYK.properties
Nie było dla języka pl, więc dodałem takie:
"MessagesBundle_pl.properties"
"MessagesBundle_PL.properties"
"MessagesBundle_pl_PL.properties"

Ale to nic nie pomogło :-(
Podejrzewałem, że getopt.jar nie jest w classpath podczas uruchamiania jboss'a
- ale jest w katalogu lib więc zgodnie z opisem jest dostępny...

Janek Ulrich

Sylwester

A moze to pomoze:

export LANG=pl_PL