Eclipse 3.1.0 --> 3.1M4, unable instantie clas ....

WOJSAL

Rzecz dzieje sie na Linuksie MDK 10.0, z Java 1.5.0_x.

Zmienilem wersje Eclipse z 3.1.0 na 3.1M4.
Skutek jest taki, ze nie moge uruchomic Eclipse.
W logu mam info (podaje fragment):

!ENTRY org.eclipse.core.runtime 4 2 2005-01-08 21:20:43.170
!MESSAGE Plug-in "org.eclipse.ui.ide" was unable to instantiate
class "org.eclipse.ui.internal.ide.IDEWorkbenchPlugin".

!STACK 0
java.lang.NoSuchMethodException:

org.eclipse.ui.internal.ide.IDEWorkbenchPlugin.<init>(org.eclipse.core.runtime.IPluginDescriptor)
at java.lang.Class.getConstructor0(Class.java:2647)

Update Eclipse polegal na wgraniu w miejsce starego Eclipse
nowego (czyli w tym samym katalogu).
Co zrobic, by mozna bylo uruchomic nowego eclipse,
ze starymi (zainstalowanymi na wczesniejszej wersji) pluginami?

Eclipse mam zainstalowanego w /usr/local/eclipse .
Workspace mam pod /home/{user}/workspace .

--
Pozdrawiam :)
WOJSAL

Adam Kiezun

a. wersji 3.1.0 jeszcze nie ma, wiec chyba 'upgradowales' z czego innego
b. _nigdy_ nie powinno sie po prostu nagrywac jednej wersji na drugiej.
nagraj nowa do innego katalogu i pokaz mu starego workspace'a na starcie
albo uzyc opcji -data.

Dodatkowe pluginy trzeba chyba kopiowac (warto sprawdzic u dostawcy, czy
testowal na nowej wersji)

hth
/adam

WOJSAL

Uz.ytkownik Adam Kiezun napisa?:

> a. wersji 3.1.0 jeszcze nie ma, wiec chyba 'upgradowales' z czego innego

Po wgraniu i uruchomieniu M4, w about Eclipse mam:
Eclipse Platform

Version: 3.1.0
Build id: 200412162000

Przedtem tez (chyba) bylo 3.1.0.

> b. _nigdy_ nie powinno sie po prostu nagrywac jednej wersji na drugiej.
> nagraj nowa do innego katalogu i pokaz mu starego workspace'a na starcie
> albo uzyc opcji -data.

To pomoglo.
Czy zawsze musze teraz uruchamiac z opcja -data? Czy wystarczy
tylko raz?

--
Pozdrawiam :)
WOJSAL

WOJSAL

Uz.ytkownik Adam Kiezun napisa?:

> b. _nigdy_ nie powinno sie po prostu nagrywac jednej wersji na drugiej.
> nagraj nowa do innego katalogu i pokaz mu starego workspace'a na starcie
> albo uzyc opcji -data.

To pomoglo raz.
Ponowne uruchomienie nowej wersji (z -data oraz bez)
daje, po wybraniu workspacea starego, wyjatek:

ENTRY org.eclipse.osgi 2005-01-08 23:59:18.729
!MESSAGE Application error
!STACK 1
java.lang.NoClassDefFoundError: org/eclipse/core/resources/IProject
at
org.eclipse.ui.internal.ide.model.WorkbenchAdapterFactory.<init>(Workbe

O co chodzi?

--
Pozdrawiam :)
WOJSAL

Adam Kiezun

prawde mowiac nie wiem, nigdy czegos takiego nie widzialem.
sprobuj uruchomic z java 1.4 (na 1.5 pewnie jeszcze nie dziala)
sprawdz u dostawcow tych dodatkowych pluginow, czy dzialaja na M4.

btw, a co sie dzieje, jesli M4 wskarzesz na nowego workspace'a?

aha, 3.1.0 build ... to nie znaczy, ze wersja jest 3.1.0. wiem, ze nieco
to zmylajace. Milestone'y to tylko kroki do celu, czyli prawdziwej
wersji 3.1.0. Bierze sie to z tego, ze Milestone'y sa przeznaczone dla
bardziej niecierpliwych uzytkownikow. Pomiedzy milesotne'ami nie ma w
zasadzie wielkich gwarancji kompatybilnosci. W praktyce zazwyczaj
dziala, bo progrmisci eclipse to sprawdzaja. Ale poniewaz bardzo zadko
uzywaja dodatkowych pluginow (ja sam uzywalem moze czego raz, moze dwa -
dla zabawy), wiec problemy sie zdarzaja. Zazwyczaj zreszta biora sie z
tego, ze dostawcy pluginow nie stosuja sie do regul API.

anyway, pozdrawiam z tej strony Wody
/adam

Filip Sielimowicz

Użytkownik "WOJSAL" <woj...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Eclipse mam zainstalowanego w /usr/local/eclipse .
> Workspace mam pod /home/{user}/workspace .

Jak cośnie styka to spróbuj po prostu usunąć cały katalog
configuration. Po ponownym odpaleniu eclipse utworzy
go sobie od nowa. Tylko zdaje się, że pluginy mogą po czymś
takim wylecieć.

Zdrówko !