wczytanie obrazka applet

emes

niestety nie zajmuje sie java, wiec pewnie to banalny problem
jednak nie jestem w stanie z nim sobie poradzic

chcialbym wczytac obrazek do JLabela,
obrazek znajduje sie w tym samym dirze co odpalany applet

Prosciutki kawalek kodu:

ImageIcon iscon = new ImageIcon("image.jpg",
"cos");

JLabel pa = new JLabel(iscon);

i pojawia sie problem:

Java.security.AccessControlException: access denied (java.io.FilePermission
image.jpg read)
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(Unknown Source)
at java.security.AccessController.checkPermission(Unknown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkPermission(Unknown Source)
at java.lang.SecurityManager.checkRead(Unknown Source)

czy moge prosic o poprawke badz wskazanie bledu ?

--
emes

clyde

Użytkownik "emes" <emes...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> JLabel pa = new JLabel(iscon);
>
> i pojawia sie problem:
>
> Java.security.AccessControlException: access denied
Do appletu tak sie nie da z pliku (jak zreszta widac zabezpieczenia)
Trzeba wczytac obrazek poprzez URL
Obejzyj klase Applet i metody getImage
Jak juz bedziesz mial obrazek to mozesz z niego zrobic ImageIcon...

clyde

emes

> Do appletu tak sie nie da z pliku (jak zreszta widac zabezpieczenia)
> Trzeba wczytac obrazek poprzez URL
> Obejzyj klase Applet i metody getImage
> Jak juz bedziesz mial obrazek to mozesz z niego zrobic ImageIcon...

dzieki dziala, jakby troche toporne te apleciki no ale moze sie znam :)

--
emes

clyde

Użytkownik "emes" <emes...@wp.pl> napisał w wiadomości

To ma w sumie dobre strony bo masz pewnosc ze nie podpisany applet nie moze
czytac z dysku lokalnego. Ot tak podwaliny bezpieczenstwa Suna. Czy to
dobrze... czy to zle... kto to wie...
Zreszta applety sa po to by je uruchamiac zdalnie a wtedy pobieraj obrazki z
serwera czyli i tak musisz uzyc URL'a. W apletach to jest ciekawe ze
pobierasz je formalnie zdalnie ale mimo wszytsko chodza na maszynie klienta.
I stad jest to kombinowanie