newbie: Slowo kluczowe 'package'

e8o.W...@gazeta.pl

Kompliluje sobie przykladowy plik Test.java, nie ma zadnych bledow - dostaje
Test.class. Odpalam:
$ java Test
i dostaje komunikaty:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Test (wrong name:
com/ronsoft/books/nio/buffers/Test)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
[...]

Edytuje Test.java i wyrzucam z kodu linie:
package com.ronsoft.books.nio.buffers;
Kompiluje ponownie i uruchomiam juz bez problemow.

O co chodzi ze slowem kluczowym 'package'? Chcialbym miec w koncu jasnosc, jak
to jest. Nie bardzo mi odpowiada przy testowaniu przykladow za kazdym razem
usuwac linie "package ...".

Brzezi

wto, 09 mar 2004 o 19:29 GMT, napisał(a):

> O co chodzi ze slowem kluczowym 'package'? Chcialbym miec w koncu jasnosc, jak
> to jest. Nie bardzo mi odpowiada przy testowaniu przykladow za kazdym razem
> usuwac linie "package ...".

uruchamiajac program, a dokladnie klase, musisz podac jej dokladna
sciazke/naze, czyli pelna nazwe pakietu i dopiero nazwe klasy, do tego
klasa musi byc w odpowiednim(ch) podkatalogach odpowiadajacych nazwie
pakietu....

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ For adult education nothing beats ]
[ Ekg: #3781111 ][ children. ]

xEM

On 2004-03-09, Brzezi <usunto...@enter.net.pl> wrote:

> [...]
> sciazke/naze, czyli pelna nazwe pakietu i dopiero nazwe klasy, do tego
> klasa musi byc w odpowiednim(ch) podkatalogach odpowiadajacych nazwie

No dobrze. Wypakowalem wszystkie przyklady i mam odpowiednie drzewo
katalogow czyli plik Test.java jest w:
./com/ronsoft/books/nio/buffers/

Kompiluje, uruchamiam i ten sam blad. Mozesz jasniej?

Co mam w tym moim konkretnym przypadku zrobic, zeby normalnie
kompilowac i uruchamiac program i nie musiec zakomentowywac linii ze
slowem 'package', hmm?

--
pozdr.;)
~xEM

Wlodek

> No dobrze. Wypakowalem wszystkie przyklady i mam odpowiednie drzewo
> katalogow czyli plik Test.java jest w:
> ./com/ronsoft/books/nio/buffers/
>
> Kompiluje, uruchamiam i ten sam blad. Mozesz jasniej?

Gdybys podal jak kompilujesz i jak uruchamiasz to moze wskazemy
bledy.

> Co mam w tym moim konkretnym przypadku zrobic, zeby normalnie
> kompilowac i uruchamiac program i nie musiec zakomentowywac linii ze
> slowem 'package', hmm?

Nauczyc sie.
Moze jakis przyklad Ci sie przyda:
http://ttomek.et.pl/uam/jpr222_cw1.html
http://fizar.pu.kielce.pl/porady/zb_java/w2/j2sdk.html

Wlodek

xEM

On 2004-03-09, Wlodek <wre...@yahoo.com> wrote:
> Moze jakis przyklad Ci sie przyda:
> http://ttomek.et.pl/uam/jpr222_cw1.html
> http://fizar.pu.kielce.pl/porady/zb_java/w2/j2sdk.html
>
> Wlodek

Dzieki za przyklady. Rozjasnilo mi sie, nawet bardzo :)

--
pozdr.;)
~xEM