hibernate

nie.y...@gmail.com

Proste, lamerskie pytanie

Hibernate to technologia warstwy pomiędzy aplikacją a bazą danych.
A w czym mogę postawić samą bazę danych, i jak poinformowac o tym
hibernate?
Tzn. jaki to tag w pliku hibernate.cfg.xml?

Brzezi

pon, 29 sty 2007 o 18:04 GMT, nie.y...@gmail.com napisał(a):

> A w czym mogę postawić samą bazę danych, i jak poinformowac o tym
> hibernate?
> Tzn. jaki to tag w pliku hibernate.cfg.xml?

Czy dzisiaj jakis konkurs na bezmylsne pytania?

PS
na stronie hibernate znajdziesz odpowiedz...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ ]
[ Ekg: #3781111 ][ ]

nie.y...@gmail.com

ok. zrobilem jak w tutorialu, uruchomilem hsqldb server i w
konstruktorze klasy Configure rzuca mi wyjątek:

ktoś sie spotkal z takim czyms?

Exception in thread "main" java.lang.ExceptionInInitializerError
at util.HibernateUtil.<clinit>(HibernateUtil.java:17)
at events.EventManager.createAndStoreEvent(EventManager.java:22)
at events.EventManager.main(EventManager.java:14)
Caused by: java.lang.ExceptionInInitializerError
at util.HibernateUtil.<clinit>(HibernateUtil.java:13)
... 2 more
Caused by: org.apache.commons.logging.LogConfigurationException:
org.apache.commons.logging.LogConfigurationException:
java.lang.NullPointerException (Caused by
java.lang.NullPointerException) (Caused by
org.apache.commons.logging.LogConfigurationException:
java.lang.NullPointerException (Caused by
java.lang.NullPointerException))
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.newInstance(LogFactoryIm
pl.java:543)
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.getInstance(LogFactoryIm
pl.java:235)
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.getInstance(LogFactoryIm
pl.java:209)
at org.apache.commons.logging.LogFactory.getLog(LogFactory.java:351)
at org.hibernate.cfg.Configuration.<clinit>(Configuration.java:120)
... 3 more
Caused by: org.apache.commons.logging.LogConfigurationException:
java.lang.NullPointerException (Caused by
java.lang.NullPointerException)
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.getLogConstructor(LogFac
toryImpl.java:397)
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.newInstance(LogFactoryIm
pl.java:529)
... 7 more
Caused by: java.lang.NullPointerException
at
org.apache.commons.logging.impl.LogFactoryImpl.getLogConstructor(LogFac
toryImpl.java:374)
... 8 more

Jacek Laskowski

Brzezi wrote:

> Czy dzisiaj jakis konkurs na bezmylsne pytania?

Nie mogłem się opanować - chcesz mnie zabić Brzezi?!?! Mało z krzesła
nie spadłem, kiedy przeczytałem ten komentarz! ;-)

Jacek

--
Jacek Laskowski
http://www.jaceklaskowski.pl